ch
Feedback
3imar سیمار

3imar سیمار

前往频道在 Telegram
547
订阅者
无数据24 小时
+27
无数据30
帖子存档
Baraye Didane Tou - Moein- Masoud Fardmanesh.mp33.90 MB

09.-Raamesh-Afsoos-320-ZeebInfo.mp39.99 MB

جان جان آرون افشار @simar50 #آهنگ_بندری

- گزارش‌های مهمل زیردستان، نمود بیرونی فروپاشی اذعان رهبر نظام به دریافت گزارش‌های پوچ و مهمل از مقامات زیردست خود، نشانهٔ دیگری است از فروپاشی نظام و ساختارهای تصمیم‌گیری‌ آن. هر نظام حکومتی، به‌ویژه حکومت‌های اقتدارگرا، برای ادامهٔ حیات خود نیازمند اطلاعات صحیح و موثق از نهادهای زیردستی هستند. تجربیات تاریخی نشان داده‌اند که نظام‌های مستبد در اواخر عمر خود با چنین معضلی روبرو می‌شوند؛ به این معنا که کارگزاران نظام در هر مرتبه‌ای که هستند از ارائهٔ اطلاعات صحیح از حوزهٔ کاری خویش به مقامات مافوق خودداری می‌کنند حالا یا به دلیل ترس یا لاپوشانی فساد یا حفظ منافع شخصی و شغلی یا خشنود کردن مقامات بالا و غیره. ارائهٔ اطلاعات دروغ به مقامات بالا که تا حد زیادی نشانگر یأس و نارضایتی بدنه بوروکراسی از سیستم حکومتی است عملاً موجب می‌شود تا رأس حاکمیت نتواند هیچ تصمیم درست و مؤثری در راستای حل مشکلات کشور اتخاذ کند. به قول جین شارپ در دورهٔ پایانی عمر نظام‌های مستبد‌ و اقتدارگرا، بوروکراسی عملاً به بزرگترین دشمن این نظام‌ها تبدیل می‌شود؛ البته دشمنی خاموش که در کشور ما در زیر نقاب ریش و تسبیح و صلوات کار خودش را پیش می‌برد. آقای پزشکیان اخیراً اذعان کرد که گزارش وزیر نیرو به وی درباره قطعی دو ساعته برق طی روز در ازای قطع مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها مبتنی بر اطلاعات غلط بوده و رهبر هم یکی دو روز پیش به دریافت گزارش‌های پوچ و مهمل از رییس جمهور وقت اذعان کرد. و البته این گزارش‌های دروغ فقط مشتی‌اند نمونهٔ خروارها. #بیژن_اشتری نویسنده و مترجم @simar50

‌‌... 《‍ زوال یک مدینه فاضله》 #علی_مراد_مراغه‌ای امروز ۱‌۹ اسفند زادروز «یوری گاگارین» نخستین فضانورد جهان بوده در ۱۹۳۴م. در دوران جنگ سرد، چپها همیشه در بحث با مخالفان خودشان، وقتی شروع به شرح دستاوردهای مشعشع اتحاد جماهیر شوروی می‌کردند همیشه یوری گاگارین در راس آن افتخارات بود. «یوری گاگارین» نخستین فضانورد روسی بود اما از آخرین فضانوردِ نگونبخت روسی کمتر کسی میداند. فیلم «سرگئی و سرگئو» در مورد آخرین فضانورد روسی است... فیلم سرگئی و سرگئو (Sergio & Sergei) یک درام کوبایی محصول سال ۲۰۱۷ به کارگردانی ارنستو داراناس است  که برای بهترین فیلم خارجی‌زبان در نود و یکمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد، اما اینها و یا جلوه‌های بصری این فیلم برای من مهم نبوده، برای من داستان فیلم مهم بود که در آن: سرگئی کریکالف فضانورد روسی به فضا می‌رود و پنج ماه بعد که میخواهد به زمین برگردد، سیستم اتحاد جماهیر شوروی در ۱۹۹۱میلادی فروپاشیده و دیگر وجود ندارد و پایگاه فضایی بایکونور که او از آن جا به فضا پرتاب شده، اکنون جزو کشور قزاقستان شده است...! بلی! سفینه روسی در فضا مانده و نمیداند کجا بنشیند؟! فضانورد بی‌صاحب مانده و به سرنوشت خود رها شده! این یعنی تلاقی اوج تراژدی و اوج طنز...! فضانوردِ سرگردان در سکانسی می‌کوشد آن پرچمِ سرخِ داس و چکش را در ایستگاه فضایی نصب کند اما نمیداند که آن پرچم در روی زمین به چه سرنوشت اسف انگیزی گرفتار شده! آن سیستم در رقابت با غرب فخر می‌فروخت حتی زودتر از غرب به ماه رسید اما در روی زمین مسطح و هموار سقوط کرد! بسا سرنوشتِ شومِ انسانها و نظامهایی که چون بندبازان و پهلوانان، با موفقیت بر روی طنابها راه میروند اما در روی زمین مسطح و هموار سقوط میکنند و چه سقوطِ دردناکی...!؟ اما جدا از این فیلم سینمایی، در خبرها خواندم که اتحاد جماهیر شوروی، پول برگرداندن این فضانورد به زمین و جایگزین کردنش با یک مهندس پرواز دیگر را نداشت، این فضانورد نگون بخت، آنقدر ماند تا اینکه ناخواسته رکورد اقامت در فضا را شکست! او با خطر سرطان ناشی از پرتوهای کیهانی، از بین رفتن عضلات و ... روبرو بود ولی مقامات شوروی به او می‌گفتند فعلا پول نداریم!. نهایتا بعد از فروپاشی اتحاد شوروی و با فروختن صندلی پرواز به آلمان به قیمت ۲۴ میلیون دلار برای اعزام یک مهندس پرواز آلمانی به ایستگاه میر، این فضانورد نگونبخت بالاخره توانست به زمین برگردد. وقتی به اینجای فیلم رسیدم که فضانورد بیچاره در فضا سرگردان و بی صاحب مانده، یادِ خاطرات سفر یکی از دوستانم افتادم که در اواخر حکومت اتحاد جماهیر شوروی به آنجا رفته بود یعنی درست در همان زمانی که طفلکی سرگئی کریکالف فضانورد به فضا پرتاب شده بود... این دوستم می گفت هر چقدر بیشتر در مسکو و شهرهای دیگر می‌گشتم، احساس میکردم که هیچ چیز سرجایش نیست! میگفت حتی میزبان من که مرا به جاهای مختلف می‌بُرد هر موقع از ماشینش پیاده می‌شدیم، حتی برف پاک‌کن‌های ماشین را هم در می‌آورد و در داخل ماشین قایم میکرد، می‌گفت مردم رحم نمی‌کنند حتی اینها را هم می‌دزدند...! آن سیستم با فن‌ آوریهای نظامی خیره کننده و موشک‌ها قاره‌پیما، نيمی از قاره اروپا را فتح كرده بود اما دریغ از ساختن یک یخچال خوب یا حتی یک جفت کفش خوب! @simar50 #زوال_یک_حکومت

سلام بر عشق ایرج مهدیان @simar50 #نوستالژی #یادها_و_خاطره‌ها

... روزتون به عشق♥︎ از بهار عشق و جوانی بهره بگير باقی را هر‌چه هست به فرشته‌ی نيكوكاری واگذار؛ چرا كه زمان به زودی اين حقيقت را به تو خواهد آموخت كه در لانه‌ی سال پيش مرغان بجای نمانده‌اند ! #هنری_لانگ‌فلو #مکثی_در_ادبیات @simar50 #سلام_بر_عشق #حال_خوب_را_گسترش_دهیم

photo content

Akhmato Va Kon.mp39.78 MB