جمع مدیران نامدار ایران
前往频道在 Telegram
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat
显示更多📈 Telegram 频道 جمع مدیران نامدار ایران 的分析概览
频道 جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 27 628 名订阅者,在 商业 类别中位列第 2 302,并在 伊朗 地区排名第 12 301 位。
📊 受众指标与增长动态
自 невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 27 628 名订阅者。
根据 23 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -180,过去 24 小时变化为 -6,整体触达仍然可观。
- 认证状态: 未认证
- 互动率 (ER): 平均受众互动率为 16.38%。内容发布后 24 小时内通常能获得 10.09% 的反应,占订阅者总量。
- 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 0 次浏览,首日通常累积 2 788 次浏览。
- 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0。
- 主题关注点: 内容集中在 مدیر, جا, آقا, وقت, کس 等核心主题上。
📝 描述与内容策略
作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
“با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید
حامد پاک طینت
@Hamedpaktinat”
凭借高频更新(最新数据采集于 24 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 商业 类别中的关键影响点。
27 628
订阅者
-624 小时
-417 天
-18030 天
帖子存档
27 629
این روزها ترکیه در ایران چه می کند؟
یدالله کریمی پور
سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت)با وجود گسترش ابعاد نفوذ دیرپایش در ایران، این روزها در پی تحمیل سه هدف اساسی در این دیار است:
۱- به هر قیمت و با هر ابزاری مانع انجام هر نوع گفتگوی ایران- غرب شود. انجام و استمرار گفتگو و احتمال تبدیل آن به مذاکره، خللی بزرگ در طرح و برنامه ریزی درازمدت ترکیه برای آینده ایران است. چنین خطری باید به هر وسیله ممکن از طریق نفوذی های میت برطرف شود؛
۲- تقویت رویکرد کسانی که خواهان تغییر دکترین هسته ای جمهوری اسلامی هستند؛ به منظور آماده سازی فضای بین المللی جهت تهاجم هوایی به تاسیسات و به ناچار کشاندن ایران به جنگ با اسراییل(اشغالگر) با حربه صادق ۳.
از دیدگاه پرزیدنت اردوغان و با وجود شم بسیار قوی فرصت طلبی کم مانند او، بعید است شرایط مناسب کنونی در جهت تضعیف ایران در سال های آتی مجددا بروز کند؛
۳- درگیر کردن بیش از پیش جمهوری اسلامی در جنگ و مشاجره؛ از جمله در میدان های سوریه، لبنان، اسراییل و میدان های بی کران داخلی، به منظور بهره برداری فرصت طلبانه از آن ها و در نهایت تضعیف همبستگی ملی.
من آن چه شرط بلاِغ است با تو می گویم
تو خواه از سخنم پند گیر، خواه ملال
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
*⚽️صاحب این شکم را میشناسید!؟*
*مالک این شکم بزرگ که در تصویر مشاهده میکنید، دانیل بادیسلاو، دروازه بان ۱۳۰ کیلوگرمی رومانیایی بود که باعث سقوط تیمش از درجه دوم به چهارم شد اما باشگاه قادر به بیرون کردن وی نبود، زیرا مادرش از مالکین و حامیان باشگاه بود.*
*چهار مربی به خاطر این موضوع استعفا دادند و یک مربی نیز به علت سکته قلبی از دنیا رفت.*
*یک بازیکن فیکس تیم نیز برای همیشه با فوتبال خداحافظی کرد!*
*دانیال در ابتدا پست فوروارد را برای خود انتخاب کرد اما چون قادر به دویدن نبود ناچار پست دروازهبانی را انتخاب کرد.*
*به خاطر ناتوانی در گرفتن توپ نیز مربی مجبور بود همه بازیها را با ۷ دفاع و سه هافبک بازی پیش ببرد!*
*جالب اینجا بود که او در بین یارانش بیشترین دستمزد را هم داشت!...*
امثال دانیل چند نفر می شناسید ؟!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
📌@excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌📌Paktinat.Hamed
27 629
دستاوردهای شورای عالی فضای مجازی، ۱۳ سال پس از تأسیس آن، چه بوده است؟
۱- فیلترینگ شبکههای اجتماعی جز استفاده ۸۳ درصدی از VPN، تحمیل چندهزار میلیارد هزینه به مردم، افزایش نارضایتی و تبدیلشدن تلفن همراه ایرانیان به ناامنترین در دنیا به خاطر نصب VPNهای ناشناخته اثری نداشته است.
۲- در پایان دولت سیزدهم، کیفیت اینترنت ایران از میان ۱۲۱ کشور در رتبهی ۱۰۴ و نسبت به سایر کشورهای منطقه در بدترین وضع ممکن بودهاست.
۳- موج مهاجرت از متخصصان به استارتاپها رسیدهاست. تنها در یک سال بیش از ۱۵۰ هزار ایرانی مهاجرت کردند. طبق پیمایش جابویژن از ۶۰۰۰ فعال کسبوکارها، ۷۷٪ تمایل «خیلی زیاد یا زیاد» به مهاجرت دارند. بعضی استارتاپها علت مهاجرت کامل خود از ایران را اینترنت ناپایدار اعلام کردهاند.
۴- هزاران میلیارد بودجه صرف پروژههای بیحاصلی چون سیستم عامل ملی، موتور جستجوی ملی، ایمیل ملی شدهاست. پولپاشی در شرکتهای خصولتی باعث تضعیف بخش خصوصی شد. پروژههایی نظیر «خدمات پیامکی ارزش افزوده» مصوب این شورا، به نوعی کلاهبرداری از جیب مردم تبدیل شد.
۵- مصوباتی چون «توسعهی فضای مجازی سالم، مفید و ایمن» و «سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» فقط شعار است. در عمل، اصرار این شورا به فیلترینگ شبکههای اجتماعی منجر به استفادهی ۸۳ درصدی از VPN و دسترسی مستقیم کودکان و نوجوانان ایرانی به سایتهای غیراخلاقی گردیده است.
۶- پافشاری چند عضو این شورا بر فیلترینگ (که بعضاً کسبوکارهای شخصی و تضاد منافع دارند) با مخالفت گستردهی مردم و کسبوکارهای دیجیتال روبرو شد.
سوال آن است که:
- این چند نفر به چه حقی در برابر آزادیهای قانونی و ارادهی ملت ایران ایستادهاند؟
- ادامهی کار این شورا چه توجیهی دارد؟
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
مارتین لوترکینگ ۲۸ مارس ۱۹۶۵
یک قانون ناعادلانه اصلا قانون نیست. همه ما وظیفه اخلاقی داریم از قوانین ناعادلانه سرپیچی کنیم
کسی که از قانون ناعادلانه سرپیچی میکند و با ماندن در زندان تاوان آن را میدهد تا وجدان جامعه را بیدار کند، بیشترین احترام را به قانون گذاشته است
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
📌@excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌📌Paktinat.Hamed
27 629
عالیجناب سولژنیتسین چهل و پنج سال پیش به رهبران شوروی توصیهای کرد برای اصلاح عملکرد غلطشان. خوشبختانه رهبران شوروی به این توصیه گوش نکردند و ساقط شدند و جهان را از شر خود رهانیدند.
سولژنیتسین گفت:
آقایان عرض اندام در صحنه جهانی را داوطلبانه رها کنید و به رتق و فتق امور داخلی بپردازید. بیائید کمی از خیال پردازی نافرجام در عرصه سیاست خارجی دست بردارید...از این مسابقه چشمگیر،اما بی حاصل،در عرصه فضایی و تسلیحاتی دست بردارید.از مسلح کردن خودمان و دیگران دست بردارید و در عوض توجه خود را معطوف سازندگی کشورمان کنید....امروز برای ملت ما آبادانی و توسعه اقتصاد ملی بسیار مهمتر از گسترش نفوذ در خارج کشور است.به گواهی تاریخ، کشورهایی که سازنده امپراتوری ها بودهاند همواره زیان اخلاقی دیدهاند....رهبران ما حق ندارند که به دنبال اهداف انترناسیونالیستی باشند و سرمایه های ملی را صرف آن کنند،در حالی که ملت خودمان اخلاقا رو به تباهی و انحطاط میرود.....تکرار میکنم نباید بیش از این در پی رویای عظمت طلبانهی فتح جهان باشید.
باید برای همیشه از این هدف ها چشم بپوشید وگرنه عاقبت روزی همه چیز بر سرمان خراب خواهد شد.قاره ها و کشورها سر جای خودشان باقی میمانند،شما نمیتوانید از مسکو برای آنها تعیین تکلیف کنید ...شما باید حل مسائل داخلی را در سرلوحه کارهای خودتان قرار بدهید و به رشد سالم و اخلاقی ملت بیندیشید....به فکر تربیت کودکان و نجات آب و خاک روسیه و سالم سازی محیط زیست باشید نه در بند تسخیر فضا و رسالت من درآوردی جهانی....
از کتاب «به زمامداران شوروی» نوشته سولژنیتسین ترجمه دکتر رضا
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
Repost from سرمایهگذاری با کاریزما
🎙 گفتوگوی زنده: نقره یا طلا؟
فرصتهای جذاب سرمایهگذاری در فلزات گرانبها
🔺 با توجه به داغ بودن بازار نقره و بازدهی ۳۰۰ درصدی این فلز گرانبها در ۳ سال اخیر، این روزها اشتیاق افراد به سرمایهگذاری در نقره زیاد شده.
🔹کاریزما هم به زودی از طرح نقره رونمایی میکنه که تمامی مشکلات سرمایهگذاری در نقره فیزیکی و گواهی نقره رو حل خواهد کرد.
به همین دلیل تصمیم گرفتیم فردا دوشنبه ۱۲ آذر ساعت ۲۱ در یک لایو اینستاگرامی به بررسی کامل این موضوع و پاسخ به پرسشهای شما بپردازیم.
🎁 همچنین به ۱۰ نفر از کسانی که صفحه اینستاگرام ما رو فالو داشته باشن و در لایو هم شرکت کنن، به قید قرعه معادل ۱۰۰ گرم نقره اهدا میشه.
برای تماشای این لایو همین حالا صفحه اینستاگرام سرمایهگذاری با کاریزما رو دنبال کنید. 👇
صفحه اینستاگرام
✉️ @charismainvest | سرمایهگذاری با کاریزما
27 629
چالشهای مصوبه عفاف و حجاب!
در پی اعلام زمان ابلاغ مصوبه «حجاب و عفاف» بحث بر سر مفاد آن داغ و بسیار چالشی شده است.
یکی از موارد پر چالش، اجازه به اتباع خارجی، خاصه افاغنه هست که میتوانند طبق این قانون مردم ایران را امر به معروف و نهی از منکر کنند!
قابل تامل، الان یکی از دلمشغولیهای شدید این مجلس که بیشتر اعضایش در تصویب لایحه عفاف و حجاب نقش دارند، اعتراض به تابعیت فرزندان ظریف است و تلاش برای تصویب قانونی که اگر هر ایرانی تابعیت دوگانه داشته باشد، از بسیاری از حقوق و خدمات داخلی محروم خواهد شد. آنوقت در تناقضی عجیب، در مقابل محروم سازی ایرانیهای دو تابعیتی، برای اتباع بیگانه این امتیاز و حق قانونی قید شده است!
البته از منظر اینکه اتباع افغان به دلیل اینکه در دولتهای طالبان سابقه برخورد با حجاب زنان و اندازه گیری ریش و ایمان مردمان نگونبخت آن دیار را داشته اند، شاید نمایندگان عزیز نیت بدی نداشته و صرفا خواستهاند از تجربه و تخصص گرانبهای آنها استفاده کنند تا دست خودیها راه بیفتد!
با این اوصاف، قابل پیشبینی هست که چالش اصلی تازه بعد از ابلاغ قانون پیش خواهد آمد. چرا که معیار و ملاک دقیق و حدود تشخیص بیحجاب و باحجاب مشخص نیست و خود باعث دامن زدن به اختلافات و تفاسیر متفاوتی خواهد شد.
در نتیجه، از پس ابلاغ قانون، بیش از فوتبال، ما به کارشناس سیستم «ویدئو چک» برای سطح جامعه و خیابان نیاز خواهیم داشت تا در پی اختلافات شدید پیش آمده مشخص کنند، معیار پوشش سر چیست و چند سانتی متر روسری از پیشانی عقبتر برود مصداق بیحجابی و جریمه است. مبنا و معیار تنگ بودن لباس و جاری شدن جریمه برای آن چیست؟ اگر حین کار، ورزش و... پاچه شلوار و آستین لباس از قوزک پا و آرنج بالاتر رفت، داستان چگونه خواهد شد و صدها عامل اختلافی دیگر که تمام وقت سیستم قضایی و امنیتی را با حجم زیاد پروندهها خواهد گرفت...
اما لُب پیام: بیشک آنچه امروز در قالب بیحجابی در جامعه رخ داده، از ناکارآمدی و اهمال این همه نهاد فرهنگی و مذهبی و قرارگاههای مختلف با بودجههای کلان است که نتوانستند وظیفه تبلیغی و ارشادی خود را انجام و همه آن فعالیتها نتیجه عکس داد. پس اگر قرار بر جریمه بابت بیحجابی هست، به عنوان بخشی از جریمه، بودجه و تشکیلات این نهادها بایستی قطع و جمع شود. نمیشود ناکارآمدی از جانب ساختار و حاکمیت باشد و جریمه و تاوان آن را مردم پس بدهند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
🔴 وقتی بازی جدی میشد!
🔸 سهچهار دهه پیش، نه این همه بازیهای اینترنتی بود و نه این همه سرگرمی مجازی؛ در کوچهها هم این همه ماشین، نه در پارک و نه در رفتوآمد، نبود. این دو عامل باعث شده بود که مهمترین سرگرمی پسربچهها گلکوچیک در کوچهها بود، خرجش هم یک توپ پلاستیکی دولایه.
🔸 اما همین توپ هم همیشه نبود، گاهی کسی راضی نمیشد که توپ بیاورد... ولی خدا بزرگ بود! خیلی از اوقات یکی از آن بچههایی که بازی بلد نبود و سر نخواستنش در یارکشی دعوا بود، پول میداد و توپ میخرید تا بازی راه بیفتد و او هم داخل بازی باشد! بازی که شروع می شد او دلش خوش بود که به ازای پولی که خرج کرده جزیی از بازی است، اما جز سرگردانی در زمین کاری نمیکرد؛ نه کسی به او پاس میداد و نه روی دفاع و حملهاش حساب میکردند و شاید در طول یک بازی دوسه بار آن هم شانسی پایش به توپ میخورد. گاهی هم که بازی جدی و رقابت حیثیتی میشد صاحبتوپ دیگر کاملا مات و مبهوت میماند و خودش میفهمید که این بازی، بازی او نیست...
🔸 بچهها بزرگ میشوند و از این مرحله میگذرند، اما این نوع بازیگری بچهها گاهی برای بزرگها هم رخ میدهد. توهم داخل بازی بودن برای بسیاری وجود دارد؛ پول خرج میکنند که باشند اما آنکه از بیرون تماشا میکند و آنهایی که بازی دستشان است میفهمند و میدانند که چه کسی واقعا بازی میکند و چه کسی نخودی است، حتی اگر او خرج بازی را بدهد!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
✅فرض کنید بمب اتمی هم ساختید!
کره شمالی سال ۲۰۰۳ یعنی ۲۱ سال پیش از N.P.T خارج و انصراف خود را از عضویت در آژانس هسته ای اعلام و رسما اقرار کرد که به بمب اتم دست یافته است، ماجرا به همینجا ختم نشد متعاقب این تصمیم، تمامی درهای مراودات جهانی به روی او بسته و روابط دیپلماتیکش بجز با چند کشور انگشت شمار با کل جهان خارج قطع گردید، هستهای شدنش همانا و تخریب پایههای اقتصادی و فرو رفتن مردمش تا خرخره در باتلاق فقر و فلاکت مطلق هم همانا .
🔗 ۲۱ سال بدین منوال گذشت و ناداری و انزوای بین المللی بیشتر شد و این کشور ضعیفتر و بیاعتبارتر و بدبخت تر شد، این در حالی بود که هرگز نتوانست از این سلاح اتمی علیه دشمنانش استفاده کند چون نیک میداند کمترین تاوان استفاده از این سلاح، نابودی خودش توسط دیگران را به دنبال دارد، حالا شما بفرمایید دستیابی به این سلاح برای کره شمالی یا هر کشور دیگری که سودای چنین کاری را در سر دارد تهدید است یا فرصت؟
🔗بله منهای روسیه و امریکا و بریتانیا و فرانسه و چین که عضو دائم شورای امنیت هستند و حق وتو دارند و زورمان به آنها نمیرسد تنها ۴ کشور دیگر یعنی کره شمالی، هند، پاکستان و اسرائیل هم دارای سلاح هستهای هستند. آیا بمب اتم برای مردم هند و پاکستان که اکثریت مردم آنها در عسرت و تنگدستی و ناداری بسر میبرند و از حداقل استانداردهای زندگی بی بهرهاند چه دستاوردی و چه سودی و چه منفعتی و چه خاصیتی دارد مخصوصا اگر نتوانی از آن استفاده کنی؟
🔗 همین رژیم اسرائیل که ۴۶ سال است توسط جمهوری اسلامی به محو و نابودی تهدید میشود چه استفادهای توانسته است از سلاح هستهای علیه ما بکند؟ بجای اینکه بگوئیم بیش از ۱۹۰ کشور جهان سلاح هستهای ندارند ما هم مثل انها، میگوئیم چرا ما نباید مثل ۴ کشور دیگر سلاح هستهای داشته باشیم؟ پیغام و پسغام میفرستیم که غنیسازی را افزایش میدهیم، سانتری فیوژهای نسل جدید نصب میکنیم، در دکترین هستهای خود تجدیدنظر میکنیم وووو ....که چی؟
🔗 این تهدیدها و خط و نشان کشیدنها و چنین و چنان و تهدید به خروج از ان . پی . تی و ساخت بمب اتم بعدش چه میشود؟ تازه میشویم مثل کره شمالی و بستن تمام دربهای دنیا به روی خود و انزوای کامل و ادامه ماجرا، بدون اینکه بتوانیم از سلاحی که دارو ندارمان را به پای آن ریختیم و ملتی را اسیر و گرفتار آن کردیم استفاده کنیم!
اصلا فرض محال سلاح هستهای ساختیم از آن هم استفاده کردیم، رژیم کودککش را هم با آن محو نمودیم، این وسط چی به مردم ایران میرسد؟ آیا پس از آن اثری از ایران باقی خواهند ماند؟ تو را به قران به دنبال چی میگردید؟
🔗 اقتصاد ویران، سیاست درب و داغون، روحیه مردم خراب، اعصابها بهم ریخته، اعتماد از بین رفته، اعتقادات تقلیل یافته، مشروعیت به فنا رفته، اخلاق سقوط کرده، امید به زندگی کاهش یافته، و شما هنوز سرِ هیچ برای دنیا رجزخوانی میکنید؟
🔗چند میلیون نفر دیگر باید از کشور فرارکنند، چند میلیون نفر دیگر باید معتاد شوند، چند میلیون نفر دیگر باید به لشکر بیکاران اضافه شوند، چند میلیون نفر دیگر باید از جوانان پیر شوند، چند میلیون نفر دیگر باید بیآبرو شوند، چه تعداد دیگر باید خودکشی کنند و جوانمرگ شوند، چه تعداد دیگر باید راهی زندانها شوند، چه میزان دیگر از زندگیها باید متلاشی شود، چند نسل دیگر باید فدا شوند؟
🔗 جنگ، تحریم، مبارزه، مقابله، محور مقاومت، برهه حساس، برجام، FATF, ناترازی، حاملهای انرژی، سهمیه ، کوپن، یارانه، کمک معیشتی، حجاب، بگیر و ببند، سرباز دشمن، برانداز، ضددین وووو.... کی باید این عناوین چندشآور از زندگی مردم خارج شوند و آوای دلانگیز الفت، مهربانی، صداقت، متانت، گذشت، طراوت، شادابی، برخورداری، خوش خلقی، امید به زندگی، در جامعه طنینانداز شود و طناب بدبختی و افسردگی و اضطراب از گردن مردمی که با جنگ به دنیا آمدند با جنگ زندگی کردند و بعضا با جنگ جان خود را از دست دادند برداشته شود؟
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
🔴 بنزینی که نداریم !
👈 همه میدانیم که بنزین فراوردهای نفتیست و ایران نفت بسیار دارد، ولی کمتر میدانیم که بنزین چگونه ساخته و چگونه قیمتگذاری شده و میشود ..
بنزین در ایران ارزان نیست زیرا ابتدا باید بالا رفتن قیمت بنزین را به پایین رفتن دستمزد و قدرت خرید ربط داد و نه به فوب و قیمتهای جهانی !
و به کیفیت و قيمت خودروهایی که بیشتر این بنزینها را در خود میبلعند و با دود و آلایندگی، باز پس میدهند !
و به مرزهایی که نه با کول و کولبر میشود این میزان بنزین را برد و نه حتی چندین نفری و چند صد لیتری !
و به گمرکاتی که هرآنچه به کاهش مصرف بنزین ربط دارد را ممنوعیت و تعرفه میبندند ..
که قراری ظاهرا بر بهینهسازی مصرف بنزین نبوده و نیست و صرفا بحث دستور است که گاهی با کاهش کیفیت و گاهی با گرانتر شدن، اجابت میگردد !
بنزینی نداریم و در مجموعه دلایل نداشتن، قیمت حرف اول را میزند و نه ساختار و زیرساختهای تولید و مصرف، که باز هم مصرفکننده مقصر هست !
مصرفکنندهای که خودرو و خدماتش را گرانتر میخرد و در جادههای بیکیفیت، بنزین ارزانش را گرانتر، میسوزاند !
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
🔺حالا فهمیدید چرا برخی از مسئولان هیچگاه از رو نرفته و همیشه طلبکارند؟
جناب میرسلیم، عضو تشخیص مصلحت نظام، در جدیدترین اظهار نظر خود، با گلایه از دستگاه های امنیتی، فرمودهاند؛ پسرم روحیه حساسی دارد، چرا دستگاههای امنیتی به پسرم کمک نکردند تا در دام منافقین نیفتد؟
او کارمند صداوسیما بود و الان بازنشسته است...
در پاسخ؛ جناب میرسلیم یادتان هست به هنگام اعتراضات خیابانی گفتید؛ اینها را باید دستگیر و ظرف ۵ تا ۱۰ روز اعدام کرد!
پس همین که دستگاههای امنیتی طبق همان توصیه شما، با فرزندتان برخورد نکرده و متناسب با روحیه حساس آقازاده! حکم سبک و نهایت مورد عفو قرار دادند، بروید و قدردانشان باشید.
خاصه ایشان در همان وضعیت بازنشسته شدند و چون بسیاری دیگر بابت اتهام وارده، از کار اخراج و از حقوق بازنشستگی محروم نشدند!
از طرفی، جناب میرسلیم قبول کنید کوتاهی از خود شما هم بوده! مثلا وقتی آقای حداد عادل فهمیدند برای فرزند حساسش مدرسه درخور شأن نیست! دست به کار شد و مدارس غیرانتفاعی مجهز و با کادر و شهریههای آنچنانی ایجاد کرد! خوب وقتی شما هم اینهمه نفوذ و قدرت دارید که یک تنه از ممانعت واردات خودرو خارجی تا رفع فیلترینگ فضای مجازی را باعث می شوید، چرا برای فرزند دلبندتان یک وزارتخانهای، قرارگاهی ایجاد نکردید تا در آنجا مشغول باشند؟
مثلا، وقتی شما برای کل مردم ایران نسخه میپیچید، ولی در تربیت فرزند خود ناتوان بودید، یک قرارگاه و نهادی فرهنگی و مذهبی دایر میکردید و اسمش را هم میگذاستید «دفتر حفظ و نشر آثار مصطفی میرسلیم» و ضمن گرفتن ردیف بودجه تپل از دولت، فرزندتان را سرپرست آن می کردید!
اینگونه هم از آسیب دیدن روحیه لطیف فرزندتان جلوگیری می کردید و هم مردم ایران را از خدمات فرزند خود که الان بازنشسته شده اند، محروم نمی کردید! خاصه وقتی تامل کنیم، پدر مشغول خدمت! و فرزند بازنشسته است!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
چند روزی است که به هوش فوق العاده عربها می اندیشم و کم کم غبطه می خورم ،چون هیچ چیز که نباشد وضعیت اقتصادی و برخورداری شأن از فن آوریها و سرمایه گذاری شأن در دنیا معلوم است. شگفت آن که به تنبلی معروف اند! اما گمان می کنم بسیار باهوشتر از ما هستند و آن قدر می فهمند که اگر کاری را بلد نباشند به کاردان می دهند و کاری را که نتوانند انجام بدهند حتی بی مزد و منت به دیگران واگذار می کنند. پس اگر تنبل باشند تنبل باهوشند. معروف است که بیل گیتس برخی آموزش ها را به تنبل ها (نه کم هوش ها) واگذار می کرد و اعتقاد داشت و می گفت بالاخره اینها برای حل مشکل راهی ابداع می کنند!
کمی که می اندیشم به این نتیجه می رسم که این تنبل ها واقعا باهوش هستند و مانند همیشه تاریخ مشکلشان را به ما و دیگران منتقل کرده اند!؟ و از قضا شطرنج بازان سیاسی قهاری هم هستند.
نگاه کنیم که چه کردند: آنها ما را که رقیبان منطقه ای شان بودیم به جنگ و درگیری کشاندند و خود تمام منابع مشترک نفتی و گازی ما را بردند و خوردند! آنها مشکلات جهان عرب را به ما واگذار کردند مشکل فلسطین را که هم قوم و هم مذهبشان بودند به ما منتقل کردند، تا هم ما را که رقیب تاریخی شان بودیم ضعیف کنند و منابع مشترک را ببلعند و هم مستقیم با اسراییل درنیفتند!
مقر اصلی حماس قطر بود، اما امروز ما متهم به حمایت هستیم و باشد که غرامت هم بدهیم!
هنیه هم در تهران ترور می شود نه دوحه! تصور کنید عمان و قطر که عددی نبودند چه دیپلماسی بزرگی دارند و واسطه مشکلات ما با آمریکا و اروپا و کره جنوبی و ... هستند.
در واقع عربها هم از ما باهوش ترند هم از آمریکا و اروپا! آنها بازارهای سهام و کارخانجات غرب را تملک کرده اند و در تحریمهای روسیه صدها میلیارد دلار در روسیه سرمایه گذاری کردند و نشان دادند که گاو شیرده غرب بویژه آمریکا نیستند.
اما ما در جنگ اوکراین از سیاست روسیه پیروی کردیم و به اروپا گاز ندادیم بازارمان و فرصت آشتی با غرب را هم بکلی با فروش سلاح به روسیه متجاوز باختیم.
اما عربها از روسیه هم پیمان ما امضای ضدایرانی نقض تمامیت ارضی ایران را می گیرند و ما فقط کمک یک طرفه می کنیم! روسیه به ما اس ۴۰۰ نمی دهد و برغم همه گونه جانفشانی در جنگ سوریه و اوکراین این عربها هستند که سلاح اس ۴۰۰ را از روسیه می گیرند!؟ چون باهوشند!
لبنان یک کشور عرب است که پای تمام قطعنامه های ضدایرانی اتحادیه عرب را امضا می کند اما جنگ و صلح و بازسازی اش اکنون مشکل ما و همراهان ماست نه مشکل عربها!
حل مشکل داعش و تروریستهایی که خود عرب بودند هم به ما واگذار شد!
مشکل دولت عراق و سوریه با خون و پول و سلاح ما حل شد و می شود اما قراردادهای اقتصادی را با امارات و قطر و ترکیه بسته اند.
ما و حزب الله به دولت سوریه کمک کردیم اما امروز سوریه در جنگ لبنان دخالتی نمی کند چون ما هستیم!
وقتی نیروهای ما در سوریه با اطلاع روسیه مورد حمله قرار می گیرند دولت سوریه کاری نمی کند اما در اتحادیه عرب پای تمام قطعنامه های ضدایرانی را در موضوع جزایر و غیر آن را امضا می کند! بیایید توبه کنیم و نگوییم عربها تنبل و کم هوشند و ما نخبه پروریم. امروز نخبگان ما جذب شرکتها، دانشگاهها و بیمارستانها و کارخانحات همین عرب های تنبل می شوند هرچند زحمت پروردن آنان را ما می کشیم.نمی دانم پروردن نخبگان چه قدر هوش می خواهد اما جذب و نگهداری آنان قطعا هوش و حساب می خواهد که عربها دارند.
ما گمان می کنیم با ۲۰۰-۳۰۰ دلار در ماه می شود نخبه را نگه داشت اما عرب ها می دانند نمی شود! بنابراین حق واقعی نخبگان ما را می دهند و جذبشان می کنند..
ما گمان می کنیم همان چندرغاز را باید به خودی بدهیم چون مملکت مال ... است و بقیه هم نخودی هستند در حالی که آن بقیه باهوشتر مغضوب نیروها و سرمایه بالقوه عربها و اروپاییان هستند. گذرگاههای(کریدورها) طبیعی حمل و نقل زمینی و هوایی و انرژی شرق و غرب متعلق به ایران است اما این تنبل های باهوش با رندی کریدورهای ما را تخلیه کرده اند.
فرودگاههای تهران در ارتفاع بیش از هزار متر قرار دارند و فرودگاههای امارات و قطر تقریبا همسطح آبهای آزاد جهان هستند و نشست و برخاست در آنجا پرهزینه است اما عربهای تنبل باهوش دنیا را مجاب کرده اند در فرودگاه آنان بنشینند و برخیزند.
خواهیم دید که پس از جنگ لبنان و فلسطین کریدور امارات- حیفا و فاو- ترکیه سه چهارم ظرفیت حمل و نقل زمینی ما را هم خالی خواهد کرد چون عربها باهوشند.
آیا هنوز آن انگاره ذهنی«عرب پخمه و تنبل و گاو شیرده» در ذهن شما جایی دارد؟!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
⭕️ سرنوشت «رضا اصفهاني»؛
↙️ کسی که می خواست قهرمان اصلاحات ارضی در جمهوری اسلامی باشد
✍️ قاسم خرمی
💮 پيرمرد تنها و بيماري كه روز 19 آبان 1381 در يك ساختمان قديمي و متروك در ميدان حسن آباد تهران درگذشت را ممكن است خيلي از شما نشناسید و یا به ياد نياوريد. اما او با همان معيارهاي سالهای آغازین انقلاب اسلامی، ميتوانست نخست وزیر، رئیس مجلس و یا حتی رئيس جمهور ايران شود و لاجرم آینده و سرنوشت میلیون ها ایرانی را در کف بگیرد.
💮 از دوران كودكي و نوجواني و جواني رضا اصفهاني، اطلاعات زيادي در دست نيست. همين قدر مي دانيم كه او مدتي كارگري كرده و در مدرسه مروي تهران درس حوزوي خوانده و مدتي را هم در نجف گذرانده است و در حوالي سال 54 با حسينه ارشاد در پيوند بوده است.
💮 او در سال 1358 و در دوران سرپرستی عباس شیبانی بر وزارت کشاورزی، مدتی را به عنوان معاون وزیر در امور روستایی منصوب شد و طرح معروفش تحت عنوان «اصلاحات ارضی اسلامی» را به اجرا در آورد که غوغایی در کشور به پا کرد و اگر دیر جنبیده بودند، بساط مالکیت خصوصی زمین در ایران را برچیده بود.
💮 رضا اصفهانی که خود را اقتصاددان اسلامی معرفی می کرد و کتابی با عنوان «اقتصاد از دریچه اسلام» نوشته بود، به نوعی سوسیالیسم عمیق اسلامی و حتی ریاضت کشی در زندگی فردی باور داشت. به نظر او اساس اسلام بر عدالت است و برای این منظور باید از اغنیا گرفت و به فقرا بخشید.
💮 شمشیری که رضا اصفهانی برای مصادره و ملی کردن اراضی خصوصی از نیام کشیده بود، در ابتدا با تشویق و هلهله انقلابیون تندرو مواجه شد. حتی گروههای چپ و کمونیست هم احساس می کردند که در این فقره از او عقب مانده اند و از رضا اصفهانی به عنوان قهرمان نويافته ضد استکباری یاد میکردند!
💮 به زودی شمشیر بران این جوان عبوس و افراطی به استخوانی سخت گیر کرد که فکرش را نمی کرد. گروهی از ملاكين و زمینداران به علمای محلی فشار آوردند و علمای محلی به روحانیون متنفذ حکومتی رجوع کردند و عملکرد رضا اصفهانی در الغای مالکیت خصوصی زمین، با تردیدهای جدی مواجه شد و حتی امام خمینی را هم به واکنش واداشت.
💮 اما اصفهانی با شهرتی که از محل مصادره ها و یا به قول رفقایش «استکبار ستیزی» کسب کرده بود، در نخستین مجلس تشکیل شده بعد از انقلاب، به عنوان نماینده ورامین به مجلس راه یافت.
او در آغاز دوره نمایندگی یعنی بیست و سوم شهریور 1359 که هنوز سه ماهی از عمر مجلس نگذشته بود، آخرین ریسک زندگی اش را کرد و در نطقی انتحاری اعلام کرد که جمهوری اسلامی و حتی شخص آیت الله خمینی از مسیر استکبار ستیزی که در سالهای قبل از پیروزی انقلاب 57 اعلام شده بود، عدول کرده است و به گفته او «مستضعفین، مستضعفتر و مستکبرین، مستکبرتر شدهاند»!
💮 سخنان اصفهاني كه به اينجا رسيد جو مجلس متشنج شد؛ آن هم مجلس اول كه به طور طبيعي يكي از متنوعترين و متساهل ترين مجالس بود. روحانیونی که در آن زمان سخن گفتن از مستضعفان از نان شبشان واجب تر بود، طاقت این درجه از مستضعف بازی را نداشتند. یکی از نمایندگان گفت: ” ما اجازه نخواهیم داد یک نفر آدم بی هیچ چیز با شعار دادن خودش را به مجلس برساند و بعد هم در مجلس با شعار بخواهد مجلس را تحت تاثیر قرار بدهد”.
💮 به این ترتیب رضا اصفهانی که میخواست حسن ارسنجانی جمهوری اسلامی باشد به اتهام افكار التقاطي، یک شبه از اسب سیاست افتاد و از تمام آن دلدادگاني كه پاي درسهاي اقتصاد اسلامي او مي نشستند و مشوق او در مصادرهها و بگير و ببندها بودند، یک نفر حتی در مراسم ختم او شرکت نکردند و به اين ترتيب قهرمان نويافته ضدمالكيت خصوصي در تنهايي و انزوا از یادها رفت و دیگر هیچ کس از او چیزی نگفت.
💮 رضا اصفهاني البته آدم شارلاتان و شيادي نبود؛ صبح زود وارد ساختمان وزارت كشاورزي ميشد و تا پاسي از شب كار مي كرد. خورد و خوراك و هزينه هاي شخصي او بعيد است كه از يك كارمند معمولي فراتر رفته باشد، اما با هر گردش قلم او ميلياردها تومان املاك و دارايي زير و رو ميشد و دهها نفر به خاک سیاه مینشست. رضا اصفهاني در حقيقت انسان باورمندي بود، اما با باورهاي خطرناك كه اثرات مخربش از خود او فراتر ميرفت.
💮 قدرتیابی انسان ناشناخته ای مثل رضا اصفهانی که شانه به شانه بازرگاني، سحابي، رفسنجانی، چمران و غيره... وارد مجلس شده بود، نشانه به هم ریختگی طبقات اجتماعی و شئونات سیاسی و ظهور پدیدههای اتفاقی و تصادفی در عالم سیاست ایران است که میتوانند بسيار كارآمد نما و در عين حال خطر آفرين باشند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
📄 رکورد زیاندهی
🔹درحالی که دولت قبل مدعی راه انداختن کارخانه ها و کسب و کارها بود، گزارش تفریق بودجه سال ۱۴۰۲ که توسط دیوان محاسبات آماده و در مجلس ارائه شده، نشان میدهد که دولت حتی توان اداره شرکتهای دولتی را هم نداشت. براساس این گزارش تعداد زیادی از شرکتهای دولتی به وضعیت زیاندهی رسیدند.
🔹براساس گزارش اجمالی که دستغیب رئیس دیوان محاسبات در مجلس ارائه کرد، تعداد شرکت های زیانده دولتی افزایش قابل توجهی داشتند.
🔹در این گزارش روشن میشود که علاوه بر صداوسیما بزرگترین شرکت زیانده دولتی زیرمجموعه وزیر جهاد کشاورزی دولت رئیسی اداره میشد. وزارتخانه ای که در دوران مسئولیت وزیرسابق با فسادهای بزرگ چای دبش و فساد در واردات نهادههای دامی روبه رو بودیم.
🔹دولت پیشبینی میکرد که در سال ۱۴۰۲ تنها ۱۷ شرکت دولتی زیانده خواهد بود که رقم کل زیان آنها ۲۱ هزار میلیارد تومان است. اما گزارش تفریق بودجه نشان داد دولت قبل با همت و پشتکار خود توانسته ۱۷ شرکت زیانده را به ۱۳۴ شرکت با رقم ۳۵۴ هزار میلیارد تومان زیان افزایش دهد. از این رقم ۸۰ درصد کل آن نیز مربوط به ۶ شرکت از جمله شرکت بازرگانی دولتی ایران، سازمان هدفمند سازی یارانهها، سازمان بیمه سلامت ایران، شرکت مادرتخصصی و... است.
🔹جالب تر اینکه از کل رقم ۳۵۴ هزار میلیارد تومان زیان، ۱۳۷ هزار میلیارد تومان آن به شرکت بازرگانی دولتی ایران تعلق دارد.
🔹بررسی صورتهای مالی این شرکت نشان میدهد که سال ۱۴۰۰ این شرکت با بیش از ۳۹ هزار میلیارد تومان زیان، بزرگترین و زیاندهترین شرکت دولتی بود. در سال ۱۴۰۱ نیز این عدد با افزایش بیش از دو برابری، به حدود ۸۲ همت رسیده بود.
در نتیجه دولت رئیسی با تلاشهای خود توانسته زیان این شرکت را از ۳۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۷ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۲ ارتقا ببخشد.
🔹مهمتر اینکه این شرکت همان شرکتی است که بارها و بارها در مورد کشف فساد در درون آن خبرهایی منتشر شده است. از جمله این موارد: « چهکسی پاسخگوی فساد هزاران تن روغن شرکت بازرگانی دولتی است؟» (22 خراد 1402، تسنیم) «پرونده فساد مالی در شرکت بازرگانی دولتی| ۱۹ نفر شناسایی و دستگیر شدند» (ایسنا، 19 آذر 1402)
داستان روغنهای فاسد
🔹۲۲ خرداد ۱۴۰۲ رئیس دستگاه قضا به شمال کشور رفت و در بندر امیرآباد به موضوع واردات روغن هایی اشاره کرد که شرکت بازرگانی دولتی آن را ترخیص نکرده بود.
🔹رئیس دستگاه قضایی در بازدید از بندر نوشهر به محل مخازن روغن خوراکی این بندر رفت و مشاهده کرد که بالغ بر 10 هزار تن روغن خوراکی متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران بیش از 300 روز در مخازن بندر نوشهر مانده است.
🔹بنابر اظهارات مسئولان بندر، به دلیل پایین آمدن قیمت روغن نسبت به زمان خرید آن و عدم پرداخت هزینه انبارداری، شرکت مذکور تمایل به ترخیص کالا نداشت؛ حال آنکه در صورت تخلیه این روغنها، مخازن بندر نوشهر قابلیت حداقل 10 مرتبه بارگیری در سال و کسب درآمد بیشتر را خواهند داشت.
🔹رئیس قوه قضاییه در جریان بازدید از این بخش، سوالات مهمی را از مسئولان مربوطه بهویژه متولیان شرکت دولتی صاحب 10 هزار تن روغن خوراکی موجود در بندر نوشهر مطرح کرد؛ از جمله اینکه آیا موضوع عدم تمایل این شرکت به فروش این محموله روغن به واسطه کاهش قیمت و به تبع آن عدم ترخیص، مقرون به صحت است یا خیر؛ رئیس قوه قضاییه در این رابطه دستور شفافسازی موضوع را صادر کرده بود اما بعد از آن هم هیچ خبری از این ماجرا نشد.
رتبه دوم تسهیلات
🔹با این حال زیانده بودن و فساد این شرکت دلیلی نشده تا این شرکت از خوان تسهیلات دولتی بانکها بیبهره بماند. به طوری که بر اساس اطلاعات منتشرشده از تسهیلات و تعهدات پرداختی بانکها به دستگاههای اجرایی، این شرکت زیانده دومین شرکت دریافتکننده تسهیلات بوده است.
🔹رتبه اول در اختیار «سازمان تامین اجتماعی» است. این سازمان با دریافت ۱۲۳ فقره تسهیلات به ارزش ۴۴ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان تسهیلات رتبه نخست دریافتکنندگان تسهیلات را به خود اختصاص داده است. پس از این سازمان، «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» با دریافت ۳۰ فقره تسهیلات به ارزش ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان رتبه دوم را در اختیار دارد.
🔹این درحالی است که جریان رسانه ای و حامیان دولت قبل تلاش می کنند از دولت رئیسی چهرهای ناجی شرکتها و کسبوکارها بسازند. امری که در عالم واقع هیچ جایگاهی ندارد.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
✍️ علم و ثروت ایرانی در خدمت امریکا!
موسسه غیرسیاسی و غیرانتفاعی MPI (Migration policy Institute)
*اعلام کرد كه در تاريخ آمریکا، بالاترین سطح کیفی مهاجران متعلق به جامعه ایرانیان است.
*جامعه ایرانیتبار از نظر:*
- *آموزش و تحصیلات*
- *مشاركت اجتماعی*
- *پرداخت مالیات و اجرای قانون*
*برترین مهاجرانی هستند که تاریخ امریکا تاکنون به خود دیده است.
بر اساس دو سرشماری در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۲۰ تعداد ایرانیان مقیم آمریکا یک میلیون و نهصد هزار تن است که نهصد هزار تن در کالیفرنیا زندگی میکنند و ۲۰درصد جمعیتشان در (بورلیهیلز) ساکن هستند.
بعد از کالیفرنیا، بیشترین جمعیت ایرانی در نیویورک، شمال نیوجرسی، ایالت واشنگتن، سياتل، بوستون و هیوستون تگزاس ساکن هستند.
*مدرک ۵۱ درصد ایرانیان بیش از لیسانس است. درحالیکه این نسبت در جمعیت آمریکایی ۲۴ درصد است.*
*از هر چهار ایرانی بیش از یک تن فوقلیسانس و دکتری دارد. این بالاترین آمار در میان ۶۷ گروه قومی ساکن امریکا است.
*بر اساس آمار اداره بازرگانی، ایرانیان در بین ۲۰ گروه مهاجر برتر، بالاترین نرخ مالکیت کسب و کار را دارند که سهم قابل توجهی در اقتصاد ایالات متحده دارند.
*تقریباً از هر دو خانواده ایرانی- آمریکایی یک خانوار درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دلار دارند اما این نسبت در خانواده امریکایی یک به پنج است.
*بر اساس آمار دانشگاه MIT، اساتید، دانشمندان، مهندسان و مشاغل ایرانی در ایالات متحده حدود یک تریلیون دلار را در اختیار دارند یا آن را مدیریت می کنند.
آنها در هر بخش از جامعه حضور برجستهای دارند.
*در حال حاضر، نزدیک به ۱۵۰۰۰ پزشک با اصالت ایرانی در ایالات متحده مشغول به کار هستند.
ایرانیان به عنوان قانونمندترین قومیت تاکنون و دارای کمترین بزه اتهام و محکومیت هستند.
بزه و خلاف در جامعه ایرانی- آمریکایی پایینترین رتبه در مقایسه با دیگر مهاجران در تاریخ ایالات متحده است.
دوازده هزار استاد تمام ایرانی در دانشگاهها و موسسات اموزش عالی آمریکا تحقیق و تدریس میکنند، بطوریکه به سختی میتوان یک دانشگاه یا کالج آمریکایی را پیدا کرد که در آن حداقل یک یا چند استاد ایرانی - آمریکایی در آن خدمت نکنند.
آنچه بیش از همه قابل توجه است این است که ۷۵ درصد اساتید ایرانی در دویست دانشگاه برتر امریکا (از میان چهار هزار دانشگاه) تدریس میکنند.
* افتخارآفرین است، اما دردناک و تاسفبرانگیز!
.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
📣 دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران برگزار میکند:
☑️ آیا آمادهاید تا هنر کمپین نویسی تبلیغات را به اوج خود برسانید؟ 🎯
👈 دوره کمپین نویسی 360 درجه تبلیغات تجاری👉
⭕️ در این دوره:👇
✅ مبانی کمپین نویسی و اهمیت آن در دنیا تبلیغات را یاد خواهید گرفت.
✅ فرایند مرحلهبهمرحله طراحی کمپینهای موفق را بررسی میکنیم.
✅ با ابزارها و فناوریهای روز آشنا میشوید تا نتایج بهتری کسب کنید.
✅ کار گروهی و تبادل ایدهها با دیگر شرکتکنندگان را تجربه خواهید کرد.
استاد دوره : دکتر امین اسداللهی
مدت زمان : 32 ساعت
شروع دوره جدید : 2 آذر
چه به دنبال افزایش فروش، معرفی محصول جدید یا ساختن هویت برند خود باشید، ما به شما تکنیکهایی را آموزش میدهیم که به راحتی میتوانید در بازار رقابتی امروز به کار ببرید.🔗 جهت دریافت اطلاعات بیشتر دوره، کلیک کنید.
پس از پایان دوره، شما قادر خواهید بود تا کمپینهای خلاقانه و استراتژیک بسازید که نه تنها نظر مخاطب را جلب کند بلکه به نتایج ملموس تجاری منجر شود.ارتباط با ما: 📞 02188333117 واتسپ: 📱09128408043 ✨ به جمع ما بپیوندید و سفر هیجانانگیز تبدیل ایدهها به واقعیت را آغاز کنید!
27 629
تلخ اما واقعی!
این گزارش هشداری درباره خودکشی کودکان است. در ۵ سال گذشته ۱۹۶ کودک «۸ تا ۱۷»ساله اقدام به خودکشی کردهاند و ۱۳۳ مورد به مرگ منجر شده. قطعا خودکشیهای دیگری هم بوده که رسانهای نشدهاند و در این گزارش هم به چند مورد اشاره شده.
⬅️از ۱۹۶ خودکشی انجام شده در بازه زمانی پنج سال گذشته، ۱۳۰ مورد مربوط به کودکان دختر، ۴۷ مورد مربوط به کودکان پسر و در ۱۹ مورد نیز جنسیت کودکانی که به خودکشی اقدام کردهاند ذکر نشده است.
از ۱۹۶ مورد خودکشی رسانهای شده کودکان، سقوط از ارتفاع با ۶مورد بیشتری فراوانی را دارد.پس از آن حلقآویز کردن: ۵۰ مورد، قرص و مخدر: ۲۳، شلیک باگلوله: ۷، خودسوزی: ۵، غرقشدگی: ۳ و شیوه خودکشی ۴۸ نفر هم اعلام نشده. خودسوزی فقط توسط دختران و شلیک باگلوله فقط توسط پسران انجام شده.
خودکشی کودکان در استان تهران با ۳۸ مورد در صدر لیست است؛ پس از آن در خوزستان: ۳۷ مورد، خراسان رضوی: ۳۴ مورد، کهگیلویه و بویراحمد: ۱۴ مورد، کرمانشاه: ۱۱ مورد، کردستان: ۷ مورد، آذربایجان غربی: ۷ مورد، گیلان: ۷ مورد، ایلام: ۵ مورد، لرستان: ۴ مورد، آذربایجان شرقی: ۴ مورد، مازندران: ۳ مورد، هرمزگان: ۳ مورد، سیستان و بلوچستان: ۳ مورد، اصفهان: ۳ مورد، مرکزی: ۲ مورد، اردبیل: ۲ مورد، فارس: ۲ مورد، قم: یک مورد، کرمان: یک مورد، همدان: یک مورد، یزد: یک مورد، البرز: یک مورد، زنجان: یک مورد و مکان خودکشی کودکان در ۴ مورد هم نامشخص بوده است.
⚠️دلایل خودکشی: اختلافات خانوادگی، ازدواج اجباری، کودک همسری و کودک مادری بیشترین فراوانی را در میان این ۱۹۶ خودکشی رسانهای شده دارد؛ به ویژه در مورد کودکان دختر.
فقر، افسردگی و اختلالات روانی و مسائل درسی و تحصیلی در ردههای بعدی است. در مواردی هم دلایل خودکشی کودکان ذکر نشده.
گرچه برخی کودکان از مرگ نجات یافتند اما ادامه زندگی آنها علیرغم آسیب روحی با آسیبهای جدی جسمی هم همراه بوده. مثلا یک دختر ۱۶ ساله در استان مرکزی پس از اقدام به سقوط از ارتفاع زنده مانده اما دست راستش قطع شده است و یک پسر ۱۵ ساله هم در خوزستان بعد از حلقآویز کردن به کما رفته.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
📣 دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران برگزار میکند:
👈 آشنایی با ملاحظات سرمایهگذاری و ریسک شرکتی👉
📊 آیا به دنیای سرمایهگذاری علاقهمندید و میخواهید دانش و مهارتهای خود را در این حوزه ارتقا دهید؟👈دوره ما برای شما تخصصی طراحی شده است! در این دوره حرفهای، با مبانی سرمایهگذاری و ریسکهای شرکتی آشنا خواهید شد و خواهید آموخت که چگونه میتوانید تصمیمات مالی هوشمندانهتری بگیرید. 🔍 چه چیزهایی یاد خواهید گرفت؟ ✅ تحلیل و ارزیابی فرصتهای سرمایهگذاری ✅ شناسایی و مدیریت ریسکهای مختلف در شرکتها ✅ استراتژیهای مؤثر برای کاهش ریسک و افزایش بازده 💼 چرا این دوره برای شما مفید است؟ ✅ تسلط بر اصول اولیه و پیشرفته سرمایهگذاری ✅ بهرهمندی از تجربه اساتید متخصص و موفق در این حوزه ✅ ایجاد شبکهای از ارتباطات با دیگر سرمایهگذاران و حرفهایها 📅 زمان ثبتنام بسیار محدود است! همین امروز قدم اول را برای آینده مالی بهتر خود بردارید و با ما همراه شوید. 🔗 جهت دریافت اطلاعات بیشتر دوره، کلیک کنید. ارتباط با ما: 📞 02188333117 واتسپ: 📱09128408043 ادمین: @Short_Term_Course فرصت را از دست ندهید! 🚀
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
