جمع مدیران نامدار ایران
前往频道在 Telegram
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat
显示更多📈 Telegram 频道 جمع مدیران نامدار ایران 的分析概览
频道 جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 27 608 名订阅者,在 商业 类别中位列第 2 284,并在 伊朗 地区排名第 12 218 位。
📊 受众指标与增长动态
自 невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 27 608 名订阅者。
根据 27 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -175,过去 24 小时变化为 -6,整体触达仍然可观。
- 认证状态: 未认证
- 互动率 (ER): 平均受众互动率为 22.51%。内容发布后 24 小时内通常能获得 8.97% 的反应,占订阅者总量。
- 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 6 214 次浏览,首日通常累积 2 477 次浏览。
- 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0。
- 主题关注点: 内容集中在 مدیر, جا, آقا, وقت, کس 等核心主题上。
📝 描述与内容策略
作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
“با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید
حامد پاک طینت
@Hamedpaktinat”
凭借高频更新(最新数据采集于 28 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 商业 类别中的关键影响点。
27 608
订阅者
-624 小时
-337 天
-17530 天
帖子存档
27 607
🔴 پیروزِ ایران
✍️رحیم قمیشی
صبح که بیدار شدم از سکوت خانه احساس کردم اتفاقی افتاده. ساکتتر از همه عاطفه خانم بود، دکتر دامپزشکمان.
حس من بهم دروغ نگفته بود.
اتفاق بدی افتاده بود.
پیروز مُرده بود!
پیروز زیبا، پیروز تنها، پیروزِ ایران.
عاطفه میگفت پیروز همه چیزش مثل ایران بود. هم ضعف بنیهای که به آن دچار شده بود، هم صبرش، هم صورت قشنگش، هم سکوتش، هم یگانه بودنش، هم نگاه مظلومانهاش.
برای دلداری دادن به او چه باید میگفتم!؟
میگفتم او رفته پیش خدا؟
او الان در بهشت است؟
او آنجا قصرهایی از طلا دارد!
او مُرده بود و آرزوهای ما برای بقای نسل زیبایش را با خود برده بود...
میدانم برای نسلی که نمیفهمند یوز ایرانی یعنی چه، عار است پیام تسلیت بدهند.
آنها اصلا نمیفهمند چرا مردم آن همه پیروز را مثل فرزند خود دوست داشتند.
مردم خود را و آیندهشان را در پیروز میدیدند. نسلی که ارام آرام منقرض میشود!
آنها همذات پیروز بودند و هنوز هستند.
هر چه پزشکان دل سوزاندند، هر چه دعا کردیم، هر چه با هم برایش ترانه خواندیم؛
"برای پیروز و احتمال انقراضش" گفتیم.
او مُرد.
مثل ما که میمیریم، آرام آرام.
زنده ماندن که با دارو و دعا نمیشود!
مُسکٌنها که کاری نمیکنند.
دعا که معجزه نمیکند.
دیالیز هم فایدهای ندارد
وقتی پیروز آزاد نباشد، وقتی حس خوبی نداشته باشد...
پیروز رفت.
شاید ما به خودمان بیاییم.
ما به مرگ تدریجی خواهیم مُرد
خیلی زودتر از آنچه فکرش را میکنیم
دستگاهها ما را زنده نمیکنند
پزشکها زندگی نمیبخشند
هیچکس زندهمان نمیکند
مگر خودمان بخواهیم زندگی کنیم
"قفس" که جای زندگی ما نیست
ما همه یوزهایی ایرانی هستیم
جست و خیز را از ما بگیرند
زندگی ما میرود...
مخالفت را از ما بگیرند
احساس آزادی را از ما بگیرند
ما دیگر یوز نیستیم
مرگ و زندگی برایمان مساوی میشود...
دخترم میگفت دقت کردی صورت "پیروز" انگار صورت ایران بود.
چشمهایش حرف میزده با ما!
او نمیدانست چه میگفته چشمهای پیروز...
من شک ندارم
پیروز میگفت "زندگی زیباست"
اگر زیبایی ندیدید
بدانید زنده نیستید
تنها نفس میکشید...
به اسم زندگی
پیروز عزیزم!
ما زندگی را به همنوعهایت برمیگردانیم
ما زندگیمان را میسازیم
تا نخواهند با صدقه به ما زندگی بدهند
با یارانه، با منت، با دارو
با قطرهچکان...
پیروز، پسر ایران!
ما در پیروزی ایرانمان
جای تو را هم خالی میکنیم
تو نماد ایران ما بودی
ایرانی بدون غصه
که زندگی را میخواهد
نه در قفس
نه از دست غریبهها...
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
3
27 607
کتاب تجارت با /از /در کانادا که به عنوان اولین مرجع رسمی کسب و کار با کشور کانادا به زبان فارسی گردآوری شده است. این کتاب نوشته محمد وحیدی راد مدیر عامل (انجمن بازرگانی ایران و کانادا) به قلمی ساده و کاملا جامع نوشته شده و حاوی تعداد حدودی ۱۴۰۰ صفحه می باشد که توسط انتشارات جاجرمی منتشر شده است.
انجمن بازرگانی ایران و کانادا این امکان را فراهم کرده است که چنانچه از طریق لینک زیر کتاب را به قیمت پشت جلد تهیه کنید، هزینه ارسال آن به سراسر ایران رایگان خواهد بود.
https://canadairan.ca/books/
~
🇨🇦🇮🇷 @canadairanca
27 607
🔴 دعا به وقت ناتوانی و اضطرار
✍️ وحید حلاج
🔻کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، اخیرا گفته «در خلوت اشک بریزید و مشکلات کشور را با دعا حل کنید.» (وبسایت خبری فرارو، کد خبری: ۶۱۳۱۸۴)
🔻به بهانه این خبر پرسشی که مدتها در پس ذهنم جولان میداد دوباره زنده شد: جایگاه دعا در زندگی ما کجاست؟
🔻دو موقعیت زیر را در نظر بگیرید:
۱) کاظم در خانه است، چند ساعتی است که چیزی نخورده و به شدت احساس گرسنگی میکند. حال:
۱-۱) او به آشپزخانه میرود، در یخچال را باز میکند. چند تخم مرغ بر میدارد و آنها را نیمرو میکند تا رفع گرسنگی کند.
۲-۱) او وضو میگیرد، سجادهاش را پهن میکند، سر به سجده میگذارد و با گریه و زاری از خداوند میخواهد که یا گرسنگی او را برطرف کند یا غذایی از آسمان مقابل او بگذارد تا او بخورد.
قضاوت ما درباره این دو موقعیت چیست؟ به نظر میرسد ما ۱-۱ را عاقلانه بدانیم و ۲-۱ را غیرعاقلانه؛ یعنی در شرایط فرض شده، شخصی که عاقل باشد، کار ۱-۱ یا مشابه آن را انجام میدهد.
حال مثال را کمی تغییر میدهیم:
۳-۱) کاظم به همراه گروهی طبیعتگرد به کوهستان رفته است. بر اثر غفلتی، از گروه جدا افتاده و راه را گم کرده است. چند ساعتی گذشته و گرسنگی بر او فشار آورده. بیابانی برهوت است و خوراکی پیدا نمیکند. در این حالت او با تضرع دست به آسمان بلند میکند و از خدا میخواهد به داد گرسنگیاش برسد.
حال داوری ما درباره ۱-۳ چیست و چه تفاوتی با داوریمان درباره ۱-۱ و ۱-۲ دارد؟
به نظر میرسد داوری ما جایی بین ۱-۱ و ۱-۲ باشد؛ یعنی نه به اندازه ۱-۱ آن را عاقلانه میدانیم و نه به اندازه ۱-۲ غیر عاقلانه.
گرچه کاری که در ۱-۲ و ۱-۳ انجام میشود یکی است اما داوری ما درباره آن دو یکسان نیست. چه چیزی باعث تفاوت میان آن دو میشود؟
🔻بیاییم نسبت میان ایمان و باور را در نظر بگیریم:
میان باور به یک گزاره و صدق آن گزاره سه حالت متصور است:
یا ۱) الف باور دارد که گزاره گ صادق است.
یا ۲) الف باور دارد که گزاره گ کاذب است.
یا ۳) الف نمیداند که گزاره گ صادق است یا کاذب.
فرض را بر این میگذاریم که الف در هرکدام از سه حالت بالا موجه باشد یعنی با روش عقلانی و وجود قراین کافی یکی از سه حالت را برگزیده باشد.
در حالت ۱ و حالت ۳ جایی برای ایمان نیست، یعنی معنا ندارد که الف باور داشته باشد ۴=۲+۲ و در عین حال له یا علیه آن ایمان هم داشته باشد. یا الف باور داشته باشد که ۵=۲+۲ کاذب است و ایمانی له یا علیه آن داشته باشد. اما در صورتی که در حالت ۲ باشیم جا برای ایمان باز میشود؛ یعنی وقتی نفیا و اثباتا دلیل کافی برای صدق یک گزاره در دست نداشته باشیم جرقه ایمان روشن میشود؛ گویی با ایمان نور امید و اعتماد را روشن نگه میداریم.
با این توضیح به «دعا» برمیگردم. دعا در زمان ناتوانی و اضطرار جای خود را باز میکند. به بیان دیگر اگر ما بدانیم چگونه میتوانیم بر مشکل یا مسئله فائق آییم یا اگر بدانیم که محال است بتوانیم بر مشکل یا مسئله فائق آییم به دعا متمسک نمیشویم اما اگر بدانیم که وسایل و ابزار در اختیار نداریم و از طرفی فائقآمدن بر آن مسئله یا مشکل محال نیست ممکن است به دعا رو بیاوریم.
سه حالت زیر را در نظر بگیرید:
۱) صبح هنگام خارجشدن از خانه، داخل خودرو نشسته و استارت میزنیم. اما خودرو روشن نمیشود. کمی مکانیکی بلدیم، پس پیاده میشویم و کاپوت را بالا میزنیم، میبینیم شمع خراب است. اینجا چه میکنیم؟ دعا میکنیم که شمع جرقه بزند؟ نه؛ به طریقی شمع را تعویض میکنیم تا مشکل حل شود.
۲) استارت زدیم و خودرو روشن نشد. کمی مکانیکی بلدیم. هنگام پیادهشدن میبینیم در داشبورد خودرو باز است. چه میکنیم؟ آیا دعا میکنیم علت روشننشدن خودرو مربوط به در داشبورد ماشین باشد؟ نه؛ چون میدانیم که محال است این دو باهم رابطه علی داشته باشند.
۳) استارت زدیم و خودرو روشن نشد. اصلا مکانیکی بلد نیستیم. چند بار استارت میزنیم، ماشین را هل میدهیم و همزمان زیر لب دعا میخوانیم بلکه ماشین روشن شود.
با اینحال سوال دیگری هم مطرح است. آیا ما درباره هر موضوعی که دلیل کافی له یا علیهاش نداشته باشیم متوسل به دعا میشویم؟ مسلم است که نه. از ادبیات ویلیام جیمز اگر وام بگیرم، در موضوعاتی که «زنده» باشند دعا انجام میشود؛ یعنی موضوعاتی که باور یا عدم باور به آنها تاثیر قابل توجهی در زندگی ما داشته باشد و گرنه بیشمار موضوع وجود دارد که ما ممکن است دلیل کافی برای صدق و کذبشان نداشته باشیم اما دعایی هم برای آنها نمیکنیم.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 607
کتاب تجارت با /از /در کانادا که به عنوان اولین مرجع رسمی کسب و کار با کشور کانادا به زبان فارسی گردآوری شده است. این کتاب نوشته محمد وحیدی راد مدیر عامل (انجمن بازرگانی ایران و کانادا) به قلمی ساده و کاملا جامع نوشته شده و حاوی تعداد حدودی ۱۴۰۰ صفحه می باشد که توسط انتشارات جاجرمی منتشر شده است.
انجمن بازرگانی ایران و کانادا این امکان را فراهم کرده است که چنانچه از طریق لینک زیر کتاب را به قیمت پشت جلد تهیه کنید، هزینه ارسال آن به سراسر ایران رایگان خواهد بود.
https://canadairan.ca/books/
~
🇨🇦🇮🇷 @canadairanca
27 607
🔴 آیا حوادث فاجعه بار اخیر در قبال مدارس دخترانه جنایت علیه بشریت است؟!
جنایت علیه بشریت (به انگلیسی: Crimes against humanity) اعمال مشخصی هستند که عمداً توسط یک دولت، یا از طرف یک دولت، بهعنوان بخشی از یک سیاست گسترده یا سازمانیافته، معمولاً علیه افراد غیرنظامی، در زمان جنگ یا صلح، انجام میشود. جنایت علیه بشریت با جنایت جنگی متفاوت است زیرا جنایت جنگی معمولاً اعمال جداگانه و موردی است که سربازان مرتکب میشوند، در حالی که جنایت علیه بشریت در راستای پیشبرد سیاست یک دولت یا سازمان انجام میشود. ماهیت خشونتآمیز چنین اعمالی نقض شدید حقوق بشر تلقی میشود، از این رو این نام انتخاب شدهاست.
جنایت علیه بشریت، اوّلین بار در دادگاه نورنبرگ به عنوان یک اتهام حقوقی مطرح شد. از آن زمان تاکنون، دادگاههای بینالمللی دیگری مانند دادگاه بینالمللی کیفری یوگسلاوی سابق، دادگاه بینالمللی کیفری برای رواندا و دیوان کیفری بینالمللی، و همچنین دادگاههای داخلی کشورها، اتهام جنایت علیه بشریت را مورد پیگرد و رسیدگی قرار دادهاند. موازین حقوقی جنایت علیه بشریت عمدتاً از طریق تکامل و پیشرفت حقوق بینالملل عرفی شکل گرفتهاست. جنایت علیه بشریت تاکنون در قالب یک معاهدهٔ بینالمللی تدوین نشدهاست امّا طی سالیان اخیر تلاشهایی در سطح بینالمللی برای تدوین چنین معاهدهای انجام شدهاست.
برخلاف جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت ممکن است هم در زمان جنگ و هم در زمان صلح انجام شود. جنایت علیه بشریت به رخدادهای انفرادی و پراکنده توسط چند فرد اطلاق نمیشود بلکه هنگامی محقق میشود که ارتکاب جنایات گسترده، بخشی از سیاست یک دولت باشد (هرچند لازم نیست که مباشران ارتکاب جنایت با این سیاست همراه و همدل باشند) یا وقتی که ارتکاب گستردهٔ اعمال قساوتبار، از سوی دولت یا یک مقام دفاکتو، تحمل یا تشویق شود. جنایت جنگی، قتل، کشتار، اقدامات ضدانسانی، نسلکشی، پاکسازی نژادی، نفی بلد، آزمایشهای غیراخلاقی بر روی انسان، مجازاتهای غیرقانونی شامل اعدام خودسرانه، استفاده از سلاح کشتار جمعی، تروریسم دولتی یا حمایت دولتی از تروریسم، استفاده از جوخههای مرگ، آدمربایی و ناپدیدسازی قهری، استفاده نظامی از کودکان، حبس ناعادلانه، بردهداری، شکنجه، تجاوز جنسی، سرکوب سیاسی، تبعیض نژادی، آزار دینی و دیگر موارد نقض حقوق بشر، ممکن است به حد و آستانهای برسد که مصداق جنایت علیه بشریت محسوب شود البتّه به شرطی که بخشی از یک سیاست و رفتار گسترده و سازمانیافته باشد.
جنایت علیه بشریت، مفهوم گستردهتری از نسلکشی دارد. در جنایت علیه بشریت لازم نیست یک گروه خاص هدف قرار بگیرد بلکه بهطور کلی، یک جمعیت غیرنظامی شامل گروههای سیاسی و غیره ممکن است هدف این جنایات واقع شود. در جنایت علیه بشریت، برخلاف نسلکشی، قصد مرتکب به نابودی کل یا بخشی از گروه موردنظر، شرط نیست./برگرفته از منابع
آیا میتوان اقدامات اخیر علیه دانش آموزان را جنایت علیه بشریت خواند
ابتدا باید کاملا ماده اخیر شناخته شود
نکته بعدی هدف از این اقدام مشخص شود
نکته دیگر گستردگی این اقدام معلوم گردد
دیگر اینکه جریان سازمان یافته گسترده ای پشت این اقدام باشد و....
اما اگر واقعا ماده اخیر استفاده شده، شیمیایی باشد و سبب ساز تلفات مردم عادی و غیرنظامی گردد
میتواند از قابلیت پیگرد بین المللی برخوردار گردد.....
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 607
کتاب تجارت با /از /در کانادا که به عنوان اولین مرجع رسمی کسب و کار با کشور کانادا به زبان فارسی گردآوری شده است. این کتاب نوشته محمد وحیدی راد مدیر عامل (انجمن بازرگانی ایران و کانادا) به قلمی ساده و کاملا جامع نوشته شده و حاوی تعداد حدودی ۱۴۰۰ صفحه می باشد که توسط انتشارات جاجرمی منتشر شده است.
انجمن بازرگانی ایران و کانادا این امکان را فراهم کرده است که چنانچه از طریق لینک زیر کتاب را به قیمت پشت جلد تهیه کنید، هزینه ارسال آن به سراسر ایران رایگان خواهد بود.
https://canadairan.ca/books/
~
🇨🇦🇮🇷 @canadairanca
27 607
کارآفرینی از طریق سرمایه گذاری در انتاریو، کانادا
شرایط اصلی:
- داشتن پنج سال سابقه مدیریت در شرکت خود یا دیگران (با حداقل دو کارمند برای دو سال یا بیشتر)
- داشتن اموال به ارزش حداقل یک میلیون دلار کانادا (شامل املاک، سهام، پس انداز، حساب بانکی و غیره)
- سرمایه گذاری در انتاریو به مبلغ حداقل دویست هزار دلار کانادا (این مبلغ، در حساب بانکی شرکت خودتان در کانادا و تحت کنترل خود شما خواهد بود و ان را به دولت نمی دهید)
- داشتن حداقل دیپلم دبیرستان
- دانستن زبان انگلیسی (الزامی نیست اما امتیازآور است)
تماس با ما:
حامد شفیعا
تلفن، واتساپ و تلگرام: 16477824838 +
ایمیل: piocanada@ymail.com
وبسایت: https://hamedshafia.com
برای پاسخ به پرسش های خود در این زمینه، با ما تماس بگیرید.
در باره تیم ما، به بخش "در باره ما" در وبسایت بالا مراجعه فرمائید.
با سپاس
✌️
27 607
🔴 ما و دزدی و توبه !
امروز به فکر دزدیهای اول انقلاب بودم. مینوی مرحوم خسروشاهی، کفش ملی مرحوم ایروانی، و ناسیونال جناب خیامی! اینها فقط سه مورد بود از دزدیهای کوچک و بزرگی که آن سالها در سرتاسر ایران در روز روشن شد و کسی هم ککش نگزید.
فقط مینو را بگویم: مینویی که اگر ندزدیده بودندش شاید الان بزرگترین تولیدکننده و صادر کننده شکلات و هزار چیز دیگر در خاورمیانه بود. موسسش، مرحوم خسروشاهی هیچ گاه سیاسی نبود. بچه پولدار هم نبود. گرچه از خانواده ای کاسب بود، ژنش به معنی امروزه خوب نبود!!
با زحمتکشی فراوان و با عشقی بی مانند این شرکت را ساخت و بزرگیش داد، گر چه خود، به گواهی کارگرانش، هیچ گاه فروتنی را فراموش نکرد. حتی جلوی دربان کارخانه هم خم می شد. کارگران را سهامدار می کرد و بسیار مواظب حال و روزشان بود. کارگران بیسواد را به مدرسه می فرستاد و ساعات تحصیلشان را ماموریت حساب می کرد. مومن بود و خمس و زکات هر سالش را می پرداخت. خانمش هم محجبه بود. نه سیاسی بود و نه هیچ گونه وابستگی به نظام پهلوی داشت. بعد از انقلاب که بازار بگیر و ببند و مصادره گرم بود هیچ (تکرار می کنم: هیچ) بهانه ای برای مصادره اموال او نداشتند.
اما تشکل های چپ کارگری در کارخانه مینو این را بر نمی تافتند. این دزدان(و فراموش نکنید که چپ همواره دزد است) او را در کارخانه گروگان گرفتند و داستانها رفت از این نمک بحرامان حرامخور دزد! آخر سر هم رئیس جمهور جناب بنی صدر(نویسنده کتاب آموزش دزدی تحت عنوان "اقتصاد توحیدی") دستور مصادره مینو را صادر کرد. و مردم مومن و مذهبی ما هم ککشان صد البته نگزید (دزدی بود، پیدا شدن دو نخ موی نامحرم که نبود که ککشان بگزد). و شد آنچنان که شد!
جالب ترین قسمت کار اینجاست: خسروشاهی قبل از انقلاب چند میلیون دلار ماشین آلات از اروپا برای مینو خریداری کرده بود. بعد از مصادره اموالش، و در زمانی که او در اروپا به سر می برد، ماشینها آماده شد. کارخانه های سازنده ماشینها به او پیشنهاد کردند که ماشینها را تحویل بگیرد و هر کاری می خواهد با آنها انجام دهد. ولی او که دلش با مینویش بود، همه آن ماشین آلات را راهی ایران کرد تا در مینو به کار گرفته شود.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 607
کتاب تجارت با /از /در کانادا که به عنوان اولین مرجع رسمی کسب و کار با کشور کانادا به زبان فارسی گردآوری شده است. این کتاب نوشته محمد وحیدی راد مدیر عامل (انجمن بازرگانی ایران و کانادا) به قلمی ساده و کاملا جامع نوشته شده و حاوی تعداد حدودی ۱۴۰۰ صفحه می باشد که توسط انتشارات جاجرمی منتشر شده است.
انجمن بازرگانی ایران و کانادا این امکان را فراهم کرده است که چنانچه از طریق لینک زیر کتاب را به قیمت پشت جلد تهیه کنید، هزینه ارسال آن به سراسر ایران رایگان خواهد بود.
https://canadairan.ca/books/
~
🇨🇦🇮🇷 @canadairanca
27 607
🔴 تفاوت بین مدیر ایرانی با مدیر ژاپنی
🔹بنیان گذار پاناسونیک جناب ماتسوشیتا یه کتاب پر فروشی داره به نام " نه برای لقمه ای نان
این کتاب به خوبی تفاوت نگرش یک مدیر موفق ژاپنی را به ما نشان میدهد:
🔹اهمیت نیروی انسانی:
مدیرانی که کارمندان رو نه بعنوان بخشی از هزینه ها ، بلکه بعنوان بخشی از سرمایگذاری های بلندمدت و جزو سرمایه های انسانی اون مجموعه می بینند و نهایت مراقبت از این سرمایه ها انجام میدهند..
برای همین کارمندان اون شرکت هم برای افزایش بهره وری نهایت تلاششون میکنند.
🔹مشارکت تیمی ( نه به فرد محوری):
مهارت کار گروهی براشون در اولویت و تو مدارس کودکان را با کارهای تیمی آشنا می کنند .
مدیران ما خصوصا مدیران دولتی که بیشتر مدیران سیاسی هستند ، عمدتا فردمحور هستند و اغلب موارد حتی به نظرات کارشناسی مدیران میانی هم توجهی ندارند.
🔹مهارت به جای ارادت:
مدیران ژاپنی عمدتا مدیران بخش خصوصی هستند و براشون مهارت مهم ولی مدیران ما عمدتا دولتی و سیاسی هستن و ارادات و خط فکر سیاسی و...براشون مهمتر از مهارت و تخصص
برای همین تو مجموعه های دولتی ما شاهد مدیریت اتوبوسی هستیم.
با تغییر مدیر بالا دستی ،شاهد ورود و خروج اتوبوسی مدیران میانی هستیم ،هر کی ارادت بیشتر داشته باشه و خط فکر سیاسی اش به مدیر نزدیک تر باشه شانس گرفتن پست و ترفیع براش بیشتره!
🔹قانونگرایی:
در ژاپن قانون تعیین می کند که مدیر با چه صلاحیتها و استانداردهایی باید کار کند. هیچکس نمی تواند فراقانونی عمل کند .در اینجا اول کسی را رییس می کنند بعد برایش قانون می نویسند و یا قانون را برایش اصلاح می کنند. اصلا صلاحیتها ملاک انتخاب قرار نمی گیرد. انگار نه انگار رشد یک مجموعه وابسته به مدیریت صلاحیت مدار است.
🔹رشد جمعی به جای رشد فردی:
تلاش میکنند با سخت کوشی به رشد مجموعه کمک کنند.
اینجا عمدتا هدف اصلی مدیر ، رشد فردی است تا جمعی
اینو تو بازار سرمایه هم میشه دید منابع صندوق یا پورتفوی شرکت صرف پروژه کردن سهام شخصی مدیر شده!
🔹 احساس مسئولیت :
یه پروژه ای که 3 سال قراره تحویل داده شود باید سر اون موعد تحویل بدهند.
برای یک مدیر ژاپنی شکست معادل مرگ است و از اینکه باعث ورشکستگی مجموعه ای بشه یا از شرمندگی اقدام به خودکشی میکنه یا خودش استعفاش مینویسه و عذرخواهی میکنه
اما اینجا فلان مجتمع پتروشیمی قرار بود طی 4 سال ساخته بشه ولی بعد 15 سال هنوز پروژه روی زمین مونده و یا شرکت سودده میگیرن زیاندهش میکنند و تازه ترفیع هم میگیرن!
🔹احترام به مشتری :
میانگین تاخیر هر قطار در ژاپن در سال کمتر از 2 دقیقه است و بابت همون تاخیر 2 دقیقه ای هم مدیر میاد وسط جمعیت 10 بار تا کمر خم میشه معذرت خواهی میکنه
اینجا متوسط تاخیر خطوط هوایی یا قطار 10 برابر ژاپن و نه تنها مدیری نمیاد معذرت خواهی کنه بلکه مردم معترض را هم با تدابیری وادار به سکوت می کنند.
یا مدیر تویوتا بخاطر ایراد کوچک در پدال گاز اومد کنفرانس مطبوعاتی گذاشت ،خم شد عذرخواهی کرد.
اینجا پژو 405 آتش میگیره مدیر ایران خودرو میاد میگه همینه که هست !هر کی خوشش نمیاد به درک نخره
🔹سختکوشی:
مدیر ژاپنی دنبال سختکوشی و بالا بردن بهره وری است
اگر یکی وارد اون مجموعه بشه نمیتونه تشخیص بده مدیر کیه ، یه میز کوچک گذاشته وسط اون سالن کنار کارمندان نشسته
اما مدیر ایرانی، 100 نفر رو تو یه سالن 100 متری چپونده بعد خودش تو یه دفتر لوکس 100 متری با یه غروری نشسته !
و اینکه در ژاپن تعداد مدیر دولتی خیلی کمه و عمدتا مدیران در بخش خصوصی هستن
ولی اینجا عمدتا مدیران ما دولتی هستند و بقول نویسنده کتاب " نفحات نفت " مدیرانی برآمده از پول نفت هستن
🔹توجه به تجربه :
مدیریت ژاپنی ، تجربه ها را بهم متصل می کند تا مبتنی بر آنها رشد را تضمین سازد . مدیر جدید تکمیل کننده برنامه ی مدیران پیشین است . در اینجا مدیران جدید هرآنچه را که مربوط به مدیران قبلی است دور می ریزند . حتی میز و صندلی آنها را و تلاش می کنند از نو شروع کنند ، آنچنان است که هر گز رشد حاصل نمی شود !
🔹یادگیرندگی مادام العمر:
مدیران ژاپنی خود را بمثابه یادگیرندگانی مادام العمر می دانند و دایما بینش های جدیدی را کسب می کنند . در مقابل بسیاری از مدیران ایرانی دچار توهم عقل کل هستند و خود را قله علم و دانایی می دانند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 607
Repost from تبلیغات سراسری استارتآپ 🚀
✅ دورۀ کارشناسی ارشد EMBA دانشگاه UMEF
✅ دورۀ کارشناسی ارشد EMBA دانشگاه UMEF سوئیس، ادامه تحصیل شما در مقاطع عالیتر در خارج از کشور را امکانپذیر خواهد کرد.
✅ دریافت مدرک کارشناسی ارشد EMBA از یک دانشگاه اروپایی که توسط موسسه WES کانادا نیز تطبیقپذیر است، رزومه شما را حرفهایتر کرده و روند مهاجرت شما را بهطور چشمگیری تسهیل خواهد کرد.
✅ در این دوره کاربردی شما از دانش روز مدیریت و تجربیات 10 استاد بینالمللی بهره خواهید برد.
✅ با توجه به روند ارزیابی علمی و پذیرش این دورۀ منحصربهفرد، شرکت در این دوره، شبکه ارتباطی حرفهای شما را بهطور قابلتوجهی گسترش خواهد داد.
👈 پیشنیاز حضور در دوره:
1⃣ دارا بودن مدرک دوره MBA
2⃣ آشنایی با زبان انگلیسی
☎️ جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام عدد 491 را به شماره 02188401313 بفرستید.
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
