ch
Feedback
جمع مدیران نامدار ایران

جمع مدیران نامدار ایران

前往频道在 Telegram

با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

显示更多

📈 Telegram 频道 جمع مدیران نامدار ایران 的分析概览

频道 جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 27 625 名订阅者,在 商业 类别中位列第 2 304,并在 伊朗 地区排名第 12 281

📊 受众指标与增长动态

невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 27 625 名订阅者。

根据 24 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -179,过去 24 小时变化为 0,整体触达仍然可观。

  • 认证状态: 未认证
  • 互动率 (ER): 平均受众互动率为 16.50%。内容发布后 24 小时内通常能获得 10.09% 的反应,占订阅者总量。
  • 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 0 次浏览,首日通常累积 2 788 次浏览。
  • 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0
  • 主题关注点: 内容集中在 مدیر, جا, آقا, وقت, کس 等核心主题上。

📝 描述与内容策略

作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

凭借高频更新(最新数据采集于 25 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 商业 类别中的关键影响点。

27 625
订阅者
无数据24 小时
-357
-17930
帖子存档
♦️ مبلغ ۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰۰.۰۰۰ تومان تخفیف سالیانه به خاطر تحریم! 🔻گروهی با نام دور زدن تحریم می‌گویند جاده را باز نکنیم ما جاده فرعی ساختیم و روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را می‌برند. 📌ما پرسیدیم به چه قیمتی می‌فروشید؟ 👈می‌گویند ۱۵ تا ۳۰ دلار در هر بشکه. 📌یعنی میانگین ۲۰ دلار در هر بشکه تخفیف می‌دهند. یعنی روزی یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت ضربدر ۲۰ دلار؛  یعنی اینکه روزانه ۲۶ میلیون دلار از پول مردم ایران، کشاورزان و اعضای کمیته امداد به خریدار انحصاری نفت تخفیف می‌دهند. 📌می‌پرسیم چه کسانی نفت می‌فروشند؟ اسامی را اعلام کنید. 👈می‌گویند اگر بگوییم دشمن متوجه می‌شود. 📌می‌پرسیم به چه کسانی نفت را می‌فروشید؟ 👈می‌گویند؛ اگر بگوییم مشتری منصرف می‌شود زیرا امریکا اینها را رصد می‌کند. 📌وقتی سوال می‌کنیم نفت را با چه قیمتی می‌فروشند؛ 👈می‌گویند اینها محرمانه است. 📌می‌پرسیم پول به کدام حساب واریز می‌شود؟ 👈می‌گویند امریکا بانک را تحریم کرده اما پول‌ها برمی‌گردد. 📌می‌پرسیم از چه طریقی برمی‌گردد؟ 👈می‌گویند: صرافی‌ها؛ 📌می‌پرسبم صرافی‌ها متعلق به چه کسانی است؟ 👈 می‌گویند محرمانه است. 📌می‌پرسیم بخش عمده پول کجاست؟ 👈می‌گویند همه در یک کشور است. 📌می‌پرسیم آیا آن کشور پول را می‌دهد؟ 👈می‌گویند خیر، فقط می‌توانیم کالا وارد کنیم. 📌می‌پرسیم کالا را چه کسی وارد می‌کند؟ 👈 بازهم نمی‌گویند! ✍️ یعنی رقمی حدود ۹.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار و معادل  ۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰۰.۰۰۰ تومان تخفیف سالیانه به خاطر تحریم، بخوربخورهایی که این وسط صورت می‌گیرد به کنار! مملکت گل و بلبل به اینجا می‌گویند. حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را و اینکه میان این روابط و مناسبات اقتصادی چه نسبتی وجود دارد با شیوه برخورد حضرت علی(ع) با شمع بیت‌المال، زمانی که طلحه و زبیر به دیدار ایشان می‌روند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

💣💣 فروش ویژهٔ تابستونهٔ تمام کالاها! 💥«تا ۵۰۰ هزار تومن تخفیف» با کد bazar25 فقط تا ۳۱ مرداد💥 👈همین الان روی این لینک کل
💣💣 فروش ویژهٔ تابستونهٔ تمام کالاها! 💥«تا ۵۰۰ هزار تومن تخفیف» با کد bazar25 فقط تا ۳۱ مرداد💥  👈همین الان روی این لینک کلیک کن و با کد تخفیفی که براتون گذاشتیم یه خریدِ راحت و به صرفه داشته باش.👉  🧨با این کد می‌تونی روی هر کالایی تا سقف ۵۰۰ هزار تومن تخفیف بگیری!  🔹🔸پیندو بازاری (واقعا!) آزاد برای خرید و فروش امن و بی‌واسطه🔸🔹 از اینجا خریدت رو شروع کن از اینجا خریدت رو شروع کن

#تبلیغات

سی ویژگی افرادِ حیله‌گر محمود سریع‌القلم ۱. مهم ترین موضوع در حرف، واکنش و عملِ شخصِ حیله گر، در نهایت حفظ و ترویج خودش است؛ ۲. ده‌ها شخصیت دارد؛ ۳. تا می‌تواند وعده می‌دهد چون به درستی می‌داند عمومِ مخاطبان حافظۀ کوتاه مدت دارند؛ ۴. به هیچ اصول ثابتی پایبند نیست و استعداد U-turn های مکرر در جهان بینی را دارد؛ ۵. معقول بودن را هنرمندانه به نمایش می‌گذارد؛ ۶. جز به سِمَت وامکاناتِ ناشی از سِمَت، وفاداری دائمی دیگری ندارد؛ ۷. کلمات دلنشین، مهمترین سرمایۀ حیله گران است؛ ۸. به تناسبِ مخاطب، ظاهرِ خود را تنظیم می‌کند و دنبال مرید است؛ ۹. دائما در حال رصد کردن اوضاع برای فرصت طلبی و حفظِ منافع خودش است؛ ۱۰. کانونی‌ترین هنر حیله‌گر، مخفی کردن خودِ واقعی است؛ ۱۱. با آنچه می‌گوید و نمی‌گوید، خودِ واقعی را مخفی می‌کند؛ ۱۲. به تناسب مخاطب، واژگان خود را تغییر می‌دهد؛ ۱۳. از این واژه‌ها بسیار استفاده می‌کند: انسانیت، عدالت، صداقت؛ ۱۴. خیلی ناجوانمردانه اطرافیان خود را حذف می‌کند؛ ۱۵.  رصد می‌کند تا آنچه مخاطب دوست دارد بشنود را، به او بگوید؛ ۱۶. نهایت تلاش را به کار می‌گیرد تا مخاطب با حال قضاوت کند و گذشته را فراموش کند؛ ۱۷. دومین سرمایۀ حیله‌گر این است که عامه معمولا گذشته را فراموش می‌کنند؛ ۱۸. منحنی عملکرد او سینوسی است چون در پی حقیقت نیست؛ ۱۹. حیله‌گری در طبیعت و DNA اوست؛ ۲۰. دو «نیرو» در ناخودآگاه او همیشه فعال است: تصاحب مقام و دسترسی به پول و امکانات؛ ۲۱. به جز مقام، شهرت و پول، عمومِ مدارهای دیگرِ لذت در وجود او خاموش است؛ ۲۲. فرصت‌ها را شکار می‌کند تا در صحنۀ تئاتر بماند؛ ۲۳. کلیدی‌ترین کاری که با دیگران دارد: ساختنِ «ذهنیت‌های» جدید برای آن‌ها؛ ۲۴. یکی در میان، جملاتی می‌گوید تا مخاطب را نسبت به نیات خود سِحر کند؛ ۲۵. از طریق بازی با واژگان و مفاهیم، اوضاع را امیدوار کننده ترسیم می‌کند؛ ۲۶. توهم و fact را با هم مخلوط می‌کند تا مخاطب را گیج کند؛ ۲۷. از پرداختن به موضوعات و مشکلات کانونی طفره می‌رود؛ ۲۸. بو می‌کشد تا به کانون‌های قدرت و ثروت نزدیک شود و بماند؛ ۲۹. عامدانه تلاش می‌کند بخش‌هایی از هر موضوع و داستانی را از دید مخاطب مخفی نگه دارد؛ ۳۰. عامدانه سعی می‌کند دیگران در مورد سخنان و عملکرد او سریع به جمع‌بندی برسند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

بر اساس تازه‌ترین گزارش «رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان» موسوم به «رتبه‌بندی شانگهای»، دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد آمریکا همراه با کمبریج بریتانیا به ترتیب در صدر بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. همچنین ۱۲ مورد از بهترین دانشگاه‌های دنیا، همه در آمریکا و بریتانیا قرار دارند و دانشگاه پاریس‌ساکلی هم‌ردیف با دانشگاه کرنل آمریکا در رتبه ۱۲ قرار گرفته است. با این‌حال، امتیاز دانشگاه هاروارد آمریکا با اختلاف چشمگیری از دیگر دانشگاه‌ها بالاتر است. در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان تنها نام چند کشور غیر اروپایی و آمریکایی دیده می‌شود که تقریبا همه آن‌ها از کشورهای کانادا، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و چین هستند. در خاورمیانه نیز تنها نام دانشگاه ملک سعود عربستان و سه دانشگاه اسرائیل در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان دیده می‌شود. در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان نیز تنها نام دو دانشگاه ایرانی دیده می‌شود؛ دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران هر دو در رتبه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ جایگاه بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند. هفت دانشگاه ایران نیز در رتبه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته‌اند. آرشیو «رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان» نشان می‌دهد جایگاه دانشگاه‌های ایران طی چهار سال گذشته به شدت سقوط کرده است. برای نمونه دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ۲۰۲۰ در رده ۳۰۰ تا ۴۰۰ بهترین دانشگاه‌های جهان قرار داشت، اما اکنون در رتبه ۴۰۰ تا ۵۰۰ قرار گرفته است. دانشگاه‌های امیرکبیر و شریف که چهار سال پیش در رده ۵۰۰ تا ۶۰۰ بهترین‌های جهان قرار داشتند، امسال در ردیف ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ قرار گرفته‌اند. افول جایگاه دانشگاه‌های ایرانی در حالی است که برای نمونه دانشگاه ملک سعود عربستان در همین بازه زمانی از رده ۱۰۰ تا ۱۵۰ به رده ۹۰ صعود کرده است. نمونه دیگر امارات است که در سال ۲۰۲۰ هیچ‌کدام از دانشگاه‌های آن در لیست ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان نبودند، اما اکنون سه دانشگاه این کشور در لیست یاد شده قرار گرفته و حتی جایگاه دانشگاه «خلیفه» امارات از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شریف ایران نیز پیشی گرفته و با دانشگاه تربیت مدرس ایران برابری می کند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

⭕️ به مناسبت 100 سالگي قتل «ماژور ایمبری» ؛ ↙️ هزينه اي كه نفوذی ها بر مردم ايران تحميل كردند! 💠 در دوره سلطنت احمدشاه قاجار و حدود یک سال مانده به آغاز سلطنت رضاشاه پهلوی، شایع شد که آب یک سقانه در میدان حسن آباد تهران، معجزه می‌کند. بر پایه این شایعات، مردی لنگ با نوشیدن آب این سقاخانه معروف به «آشیخ هادی» شفا یافته و یک بهایی نیز به دلیل نپرداختن صدقه به یکی از گدایان آن محل، نابینا شده است! قدرت این شایعه به حدی بود که نه تنها بیماران، بلکه افراد کور و کر و فلج مادرزاد هم از سرتاسر ایران برای نوشیدن این آب شفا بخش به تهران هجوم آورده بودند 💠 در همین ایام یک دیپلمات جوان وشیک پوش به نام «ماژور رابرت ایمبری» به تازگی به سمت کنسول یار دفتر نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در ایران منصوب شده بود و برای نشریه «نشنال جئوگرافیک» هم عکاسی و خبرنگاری می کرد. 💠 او به همراه یک نفر آمریکایی دیگر به نام «ملوین سیمور»، از سر کنجکاوی وبه منظور تهیه عکس، به « سقانه شیخ هادی» رفت. او در حال تهیه عکس بود که ناگهان فردی، از میان جمعیت بلند شد و فریاد زد: « بگیرید این بهایی را که از ناموس مسلمین عکس می گیرد و قصد دارد آب سقاخانه را مسموم کند»! 💠 مردم بی خبر، به تحریک او و با شعار «الله اکبر»، به ایمبری و دوستش حمله کردند و این بخت برگشته ها را بیش از نیم ساعت زیر مشت و لگد گرفتند. ایمبری یک بار توانست فرار کند و به یک قهوه خانه پناهنده شد که مردم خشمکین وارد قهوه خانه شدند و آب جوش را بر سر و روی او خالی کردند. 💠 خلاصه زمانی مامورین نظمیه متوجه ماجرا شدند که این دو نفر، نیمه جان روی زمین افتاده بودند. درشکه ای برای اعزام آنها به بیمارستان آماده شد اما جمعیت خشمگین ول کن ماجرا نبودند و برای کشتن آنها، همچنان در تعقیب درشکه می دویدند. سرانجام با هر مشقتی بود این دو نفر را به بیمارستان رساندند و در دو اتاق جداگانه بستری کردند. تعدادی از مردم از دیوار بیمارستان بالا رفتند و دوباره به جان ایمبری افتادند و در این هنگام، نوجوانی 16 ساله ای با ضربه سنگ به حیات ایمبری خاتمه داد! . 💠 قتل ایمبری هزینه های سنگین برای کشور ایجاد کرد. با هماهنگی سفیر و رئیس جمهور آمریکا مجهز ترین ناو جنگی آمریکا برای بازگرداندن جسد ایمبری به واشنگتن، به ایران فرستاده شد. هزینهٔ این سفر دریایی بالغ بر ۱۱۰ هزار دلار بود که از سوی دولت ایران پرداخت شد. در مجموع با احتساب غرامت پرداختي، این واقعه حدود ۲۰۰ هزار دلار برای ایران خسارت تراشید که مثل همه حوادث مشابه بعدی، از جیب ملت پرداخت شد! خسارت جبران ناپذیر تر ماجرای قتل ماژور ایمبری، خروج شرکت نفتی سینکلر و در نتیجه سلطه انحصاری انگلیسی ها بر نفت کشور بود. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

دیکتاتور عاشق مدال طلای المپیک بود چنین به نظر می‌رسید که کشور به موفقیت‌هایی دست یافته است.جمهوری دموکراتیک آلمان[آلمان شرقی]در عرصه ورزش سرآمد جهان بود.در المپیک هزار و نهصد و هشتاد ،ورزشکاران آلمان شرقی برنده چهل و هفت مدال طلا شدند در حالیکه بریتانیا و فرانسه مجموعا یازده طلا گرفتند...آلمان شرقی با جمعیت اندکش طی دو دهه حضور در بازی‌های المپیک بیش از چهارصد مدال طلا به دست آورد.رژیم دیکتاتوری اریش هونکر گمان می‌کرد این پیروزی‌های ورزشی برایش مشروعیت و حقانیت سیاسی ایجاد می‌کند....کودکان مستعد در مدارس شناسایی و تحویل باشگاه های ورزشی می‌شدند.در زمانی که مبارزه با دوپینگ شروع نشده بود سازمان ورزش آلمان شرقی به صورت گسترده از داروهای استروییدی برای تقویت ورزشکارانش بهره می‌برد.ورزش آلمان شرقی به «اوج»رسید و چشمان جهانیان را خیره کرد.ظاهراً ملاک‌های آموزشی هم در آلمان شرقی بالاتر از هر کشور دیگری در قاره اروپا بود.ظاهرا نیروی کار این کشور هم بسیار تحصیل کرده بود...بانک جهانی در هزار‌و‌نهصد‌و‌هشتاد‌و‌چهار گزارش کرد آلمان شرقی در رده دوازدهم بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان قرار دارد.حتی سیا در گزارش محرمانه‌ای به پرزیدنت ریگان اعلام کرد که سطح تولید ناخالص ملی آلمان شرقی به سرعت در حال رسیدن به آلمان غربی است....اما همه اینها سرابی بود شکل گرفته بر اساس مجموعه ای از دروغ های ماهرانه که توسط رژیم آلمان شرقی به جهان خارج ارائه می‌شد.کشور به واسطه بدهی‌های سنگین خارجی‌اش دچار بحرانی ویرانگر شده بود....کشور کاملا ورشکسته شده بود و هیچ راهی برای خروج از این مهلکه نداشت...دولت حتی نمی توانست اقساط وام هایش را بپردازد...گونتر اسپرگر، کارشناس اقتصادی حزب کمونیست نزد رهبر حزب رفت تا هشدار دهد...اسپرگر بعدها گفت:"اریش هونکر،رهبر حزب و کشور،موقعی که گزارش من را از وضع اقتصادی کشور شنید،گفت:از حالا به بعد حق کار کردن روی چنین موضوعی را نداری و از این پس هیچ آمار و اطلاعاتی در اختیارت قرار نخواهد گرفت و در این باره مجاز نیستی با هیچ کس دیگری حرف بزنی"...اسپرگر در ادامه حرفهایش می‌گوید:"رژیم هر زمان مجبور می‌شد برخی آمار را علنی کند،آن ها را در چنان چارچوب پیچیده‌ای ارائه می‌کرد که از معنا تهی می‌شد"...در این مقطع کشور آلمان شرقی فقط پنج سال با نابودی کامل و ادغام در آلمان غربی فاصله داشت.....با این حال، دیکتاتور عاشق مدال‌های طلای المپیک بود و پیروزی ورزشکاران آلمان شرقی را نشانه پیشرفت سوسیالیسم و موفقیت‌های رژیمش عنوان می‌کرد. از کتاب "انقلاب‌های هزار‌و‌نهصدوهشتاد‌و‌نه "، ترجمه بیژن اشتری. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

حسین قاضیان: اگر قرار بود اصلاح‌طلبان به حکومت راه پیدا کنند، اصلاح‌طلبان جدی‌تر راه پیدا می‌کردند و مشارکت را هم افزایش می‌دادند 🔹در مورد حقوق زنان با وجود این همه تقلایی که صورت گرفته از سال ۱۴۰۱ به بعد، حتی حاضر نشدند به صورت رسمی در برابر این موضوع کوتاه بیایند و برخی از شواهد دیگر گواه این است که موضوع زنان و حجاب یکی از چهار موضوعی است که اتفاقاً قرار نیست در برابر آن کوتاه بیایند. در مورد روابط خارجی هم دیدیم همیشه این نوع مذاکراتی که در جریان است از زمان آقای احمدی‌نژاد در جریان بود، در زمان آقای رئیسی هم در جریان بود و اندازه تغییری که قرار است حاصل شود، محدود است؛ اندازه‌ای که برخی از مشکلات ما را کم می‌کند برطرف شود، مقداری از تحریم‌ها برداشته شود و امثال این‌ها، اما قرار نیست سیاست داخلی که منشأ و منبع سیاست خارجی بوده تغییر کند. آن سیاست داخلی در واقع اولویت و اساس کار حکومت است و اگر آن را در نظر بگیریم نه‌تنها نشانه‌ای برای آن سه مورد نیست. بلکه دلایلی هم وجود ندارد. 🔸اصلاح‌طلبان از سال 80 به بعد تبدیل به افرادی شدند که در انتخابات شرکت می‌کنند و دیگر کاری به بقیه چیزها ندارند و بعد می‌روند تا انتخابات بعدی در خانه می‌نشینند (جز این اواخر که تغییرات مختصری در این زمینه داده شد). اصلاح‌طلبان تا حالا اینطور به ماجرای انتخابات نگاه کردند و اگر هم دنبال تغییرات سیاسی بوده‌اند، این را در حد روز انتخابات دیده‌اند و دنبال هدفی بعد از آن نبوده‌اند. 🔹اگر قرار است مشارکت بالا برود، چرا نگذاشته کاندیداهای متنوع‌تری بیایند تا بتواند مشارکت بالا برود. زیرا فرض برای این است که آنها برای دوام حکومت خطر دارند. در کجا خطر دارند؟ 🔸یکی اینکه ممکن است مانند سال 76 دوگانگی داخلی در سیستم ایجاد کنند. فرض کنید آقای خاتمی و تاجزاده می‌توانستند در این انتخابات باشند. چنانچه اگر بودند احتمالاً مشارکت بالا می‌رفت. اینجا چرا مشارکت کمتر برایش اهمیت دارد، زیرا آن موضوع برایش اهمیت بیشتری دارد که اگر این‌ها بیایند و قبول شوند، حکومت دچار دوپارگی می‌شود. مسئله انتقال هم همینطور است و نباید به خطر بیفتد. 🔹در شکست خوردن حکومت، من و شما هم شکست می‌خوریم. اینکه باید حکومت را شکست داد فرقش این است که شما حکومت را وادار کنید سیاست‌هایش را تغییر دهد نه اینکه اوضاع باعث شود که دستش را بالا ببرد و بگوید شکست خورده‌ام. 🔸یکی از معیارهای پذیرش یا عدم پذیرش افراد برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری از سال 1384 این است که آن فرد ریسکی برای سیستم نداشته باشد و طوری نباشد که نتوان به او اعتماد کرد و اگر ریسکی دارد قابل قبول باشد، مانند حسن روحانی که سال 92 در انتخابات شرکت کرد و برنده شد. افرادی که ریسک‌شان مشخص نیست، پذیرش نمی‌شوند. 🔹پذیرش پزشکیان به همین دلیل نشانه پذیرش اصلاح‌طلبان نیست. او نه نماینده اصلاح‌طلبان بوده و نه ارتباط چندانی با آنها داشته است. اگر قرار بود اصلاح‌طلبان به حکومت راه پیدا کنند، اصلاح‌طلبان جدی‌تر راه پیدا می‌کردند و مشارکت را هم افزایش می‌دادند. مسئله شکست حکومت به جایی رسیده که تمام ما در اوج بیچارگی هستیم و شکست خوردیم و بیرون آمدن از این دره برای جامعه ساده نیست. به همین دلیل است که نیروی سیاسی نمی‌تواند منتظر فروپاشی بماند. 🔸دلیل این بی‌اعتنایی به مسائل محیط‌زیستی مانند مسئله آب، غذا، انرژی و... این است که مسئله اصلی حکومت نبوده. حکومت می‌دانست تحریم حاصل درافتادن با غرب و اسرائیل است. اما چرا 20سال است این سیاست را در پیش گرفته است؟ چون نمی‌تواند از دلیل خود دست بردارد و دست برداشتن از دلایل خود یعنی دادن حکومت به دست عده‌ای دیگر. بنابراین در وضعیت وخیمی قرار گرفته‌ایم. معتقدم فعلاً یک خطر از سر ملت گذشته آن‌هم آمدن جلیلی بود که شرایط را وخیم‌تر می‌کرد. 🔹حکومت باید اراده‌ای برای تغییر پیدا کند یا مردم اراده‌ وادارکردن حکومت به تغییر را در خود ایجاد کنند. اما نه مردم اراده کافی برای وادار کردن حکومت به تغییر را دارند، نه حکومت اراده‌ای برای تغییر. فردایی که این دو اراده وجود نداشته باشد فردای وحشتناکی است، چراکه اراده‌ها تغییرات را ایجاد کرده و روی آن کنترل دارند. 🔸همین مسئله هسته‌ای را نگاه کنید نه بمب می‌سازند و نه تلاش برای دستیابی به آن را متوقف می‌کنند. این موضوع درباره حجاب، رابطه با آمریکا و بسیاری مسائل دیگر هم همین است و رویکردها ادامه می‌یابد. به عبارتی همه چیز را وسط نگه می‌دارند و تصمیمی نمی‌گیرند. در نتیجه فوایدی که از این تصمیمات گرفته می‎شود به دست نمی‎آید و زیان‎هایش به دست می‎آید. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔵🔵🔵 سخنی با رئیس جمهور در باره کابینه ✍️اکبر دانش سرارودی 1️⃣ علی القاعده «کابینه» دستیارانِ رئیس جمهور جهت عملیاتی کردن وظایف دولت و محقق ساختن وعده های انتخاباتی اوست و رئیس جمهور در قبال عملکرد هر یک از زیر مجموعه اش باید به مجلس، ارگانهای نظارتی، رهبری و ملت پاسخگو باشد لذا اگر طبق اصل ۱۳۳ قانون اساسی: «وزراء توسط رئیس جمهور تعیین و برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی میشوند» باتوجه به جهت گیری های هر یک از رؤسای جمهور و وعده های داده شده این رئیس جمهور است که باید تیم همکارانش را انتخاب نموده و معطل کردن تشکیل کابینه پشت سد بدعتِ استعلام گیری های معنادار، خلاف قانون است و تفحص مجلس و اظهارنظر مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی و نهایتاً رأی اعتماد نمایندگان ملت کفایت میکند 2️⃣ همچنانکه هر یک از نهادهای حاکمیتی در انتخاب و گزینش وزراء، خلاف نص صریح قانون اساسی بوده و منجر به فشل شدن کابینه ای میشود که معمولاً هیچ مسئولیتی در قبال خوب و بد عملکردشان بعهده نمی‌گیرند. بنابراین به رئیس جمهور تذکر قانون اساسی میدهم که چرا برای دستگاههای حاکمیتی دیگر اختیارات فراقانونی قائل میشود خشت کجی بهاء میدهد که تا آخر گرفتار و ناکارآمدش میکند؟ و از همه بدتر اینکه مثلاً وقتی معاون امور مجلس دولت چهاردهم میگوید: «رئیس‌جمهور محترم به صراحت اعلام کرده‌اند که اعضای هیأت وزیران را با نظر حضرت آقا و تأیید معظم‌له معرفی خواهند کرد» بلافاصله روزنامه کیهان که بنوعی سخنگوی حاکمیت است واکنش نشان داده و میگوید: «موضوعی که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مطرح کرده امری موهوم را القاء میکند زیرا رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی را درباره ملاک‌های انتخاب اعضاء کابینه داشته‌اند اما دخل و تصرفی در انتخاب کابینه دولت‌ها ندارند و مسئولیت این امر با رئیس‌جمهور و مجلس است» لذا به جناب پزشکیان میگویم از تجارب گذشته درس بگیر و زیر بارِ خوردن توأمان چوب و پیاز نرو و بیاد آر که؛ اکثر دولت ها و رؤسای آنها طرف ارباب قدرت را گرفتند و برده وار به کرنش و اطاعت محض پرداختند و نتیجه اش شرایط اسفباری شده که شاهدیم لااقل شما همانگونه که قول دادی زبان ملت باش و از غش کردن بسمت حاکمیت بپرهیز! و الا سرنوشتی بمراتب بدتر از گذشتگان خواهی داشت! 3️⃣ متأسفانه تا اینجای کار، در چینش همکارانی که نصب شان در اختیار شخص حضرتعالی است نیز خوب عمل نکرده و انتظار رأی دهندگان تحول خواه خود را لحاظ نکرده اید! ضمن اینکه قرار بود از بهترین پاکدستان استفاده کنید، اگر بناست از کسانی چون حمید پورمحمدی استفاده شود باید سوابق پرحرف و حدیث اش کاملاً شفاف سازی گردد 4️⃣ ‌‌گفتید برای اولین بار یک شورای راهبری بیطرف تشکیل شده تا با شایسته سالاری، برای هریک از پست های عالی دولت، بهترینها را گزینش و برای هر پست چند نفر را معرفی کند مع الاسف بنظر میرسد پیشنهادات آن شورا بکلی نادیده گرفته شده و غالب افراد معرفی شده، بویژه برای پست های حساسی چون وزارت کشور، نه تنها شایسته گزینی نشده که... 5️⃣ شما که گفته بودید بدنبال تشکیل دولتی جوان با میانگین سنی حداکثر ۵۰ تا ۵۵ سال هستید و برای زنان و اهل سنت امتیاز ویژه قائل میشوید! پس چی شد؟ مگر اهل سنت یا سایر افراد توانمندی که متعلق به اقلیت های دینی هستند را ایرانی نمی‌دانید 6️⃣ آقای پزشکیان! مگر نگفتی اگر نگذاشتند کار کنم استعفاء میدهم؟ آیا از ایجاد مانع در انتخاب همکاران، بدتر هم داریم که بخواهی در مقابل زیاده خواهی های سیری ناپذیر تمامیت خواهان بایستی؟ آیا نمیدانی هر قدم عقب نشینی تو مساوی با هزار قدم پیشروی آنان، خصوصاً در همین آغاز کار است؟ مگر نگفتی اگر مانع تراشی کردند با شما مردمی که منبع قدرت و صاحبان اصلی کشورید حرف میزنم و از حمایت عامه مدد میگیرم؟ چرا با مردم حرف نمیرنی؟ چرا کنفرانس خبری برگزار نمیکنی؟ چرا به میان رأی دهندگان حامی ات نمیآیی؟ مگر نمیدانی ما کنشگرانی که با صندوق قهر بودیم برای راضی کردن خویش، چقدر با خودمان جنگیدیم و بعد هم که به میدان مبارزات انتخاباتی آمدیم، برای راضی کردن سایرین به شرکت در انتخابات، چقدر فحش خوردیم؟ مگر نمی فهمی که اگر عملکرد تو ادامه فجایع گذشته باشد چه ناامیدی ها و فحش های دیگری که باید بخوریم؟ آقای پزشکیان! یا نباید می‌آمدی یا حالا که آمده ای مرد باش و مردانه بایست و از احدی جز خدا نترس و برای تحقق وعده ها و برنامه هایت، آن کن که باید. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🟧 20 مرداد سالروز ترور فاتح يزدي به دست چريك هاي فدايي خلق ✍️ حسین میرزانیا چگونگی مرگ و پایان زندگی محمدصادق فاتح یزدی را مخالفینش با اعتصاب و تظاهرات کارگران کارخانه چیت سازی در هشتم اردیبهشت سال ۱۳۵۰ مرتبط می دانند . گفته میشود کارگران از ششم اردیبهشت در اعتراض به عدم افرایش حقوق ، عدم کاهش ساعات کار روزانه و مشکلات بیمه دست به اعتصاب می زنند / کارگران در روز سوم اعتصاب تصمیم به حرکت به سوی تهران برای حصول به خواسته های خود می گیرند که در کاروانسرای سنگی نیروهای ژاندارمری آنان را متوقف میکنند. در نتیجه برخورد بین کارگران و نیروهای امنیتی سه تن از کارگران کشته می شوند. / چریک‌های فدایی، سه سال و سه ماه پس از کشته شدن کارگران، به انتقام خون آنان، در دادگاهی غیابی، فاتح را محکوم به اعدام کردند و در بیستم مرداد ۱۳۵۳، هنگامی که او از تجریش عازم محل کار خود بود، در محل پل ستاری فعلی ترور شد... ... «محمدصادق فاتح یزدی» چهارمین نسل از خاندان محمدباقر عرب است که از بحرین به ایران مهاجرت می کنند و در شهر یزد ساکن می شوند . سال تولدش را ۱۲۷۷ خورشیدی نوشته اند و زادگاهش را محله پشت باغ شهر یزد ذکر کرده اند . برای تجارت عازم هند می شود و در آنجا رشته نساجی را برای تحصیل برمی گزیند گرچه در برخی منابع از تحصیل او در رشته کشاورزی هم یاد شده است . او که از ۱۵ سالگی با کار در غرفه پدر وارد بازار کار شده بود برای تجارت فرش عازم بیرجند میشود . پس از آن به سال ۱۳۰۰ عزم تجارت در شهر مشهد میکند و با پسر دایی خود مشغول کار و داد و ستد میشود و با رقیه غضنفر دختر حاج محمد غضنفر ، تاجر یزدی که در تهران مشغول خرید و فروش پارچه است ازدواج میکند . ازدواجی که حکایت معروف و عاشقانه ای از آن بر سر زبانها بوده است . نقل میکنند که هنگامیکه محمدصادق خارج از کشور ( برای تحصیل یا سفری تجاری ) بوده است به او خبر میدهند که نامزدش به علت ( بیماری آبله یا به روایتی برخورد ساچمه تفنگ برادر که بر اثر کمانه کردن به چشم او اصابت میکند ) بینایی خود را از دست داده است و بهتر است از ازدواج با او منصرف شود ولی محمدصادق زیر بار این درخواست نمیرود و با رقیه غضنفر ازدواج میکند و این علاقه و دلبستگی و ازدواج منجر به تولد برندی در ایران با نام جهان ( نامی که همسر فاتح یزدی شناخته و خوانده می شده ) می شود . در مشهد کارخانه نخ ریسی مشهد را تاسیس میکند و از سهامداران شرکت سهامی قند و شکر خراسان ، شرکت ایالتی قماش ، شرکت پوست و روده خراسان و شرکت خشکبار میشود . سال ۱۳۱۴ تصمیم به تغییر نام خانوادگی خود از عرب به فاتح یزدی میگیرد و از آن پس با نام فاتح یزدی شهرت می یابد . گفته میشود فاتح یزدی از مشهد به کرج مهاجرت میکند و زندگی جدید او بعد از این شکل میگیرد ولی روایت مشهور این است که پس از خشکسالی ، قحطی و بیکاری که در یزد پیش می آید فاتح یزدی به همراه جمع دیگری از نزدیکان خود از شهر یزد به کرج مهاجرت کرده و در سال ۱۳۱۷ خورشیدی زمینی از رضاشاه می خرد و شروع به ساخت و ساز میکند . از این تاریخ به بعد فاتح یزدی رسما سرمایه ، اندیشه ، نبوغ و همت خود را از تجارت وارد صنعت می کند و فصل نوینی در زندگی خود و حیات اقتصادی ، اجتماعی ایران رقم می زند . برای آگاهی و یادآوری آنچه که فاتح یزدی سخت کوش و کارآفرین در ایران بر پا ساخت مجموعه تاسیسات و بناهای او را در دو حوزه اقتصادی - اجتماعی و شهری - زیست محیطی مرور می کنیم . در حوزه اقتصادی - اجتماعی مجموع کارخانجات ، شرکت ها ، تاسیسات و بناهایی که محمدصادق فاتح یزدی در ایران خاصه در شهر کرج ساخت عبارتند از : ۱- شرکت جهان چیت ( عملیات ریسندگی - بافندگی و تکمیل پارچه ) به سال ۱۳۳۵ خورشیدی که ۱۵ درصد نساجی ایران را تولید میکرد ۲- شرکت روغن نباتی جهان به سال ۱۳۳۶ خورشیدی ۳- شرکت یخ سازی جهان به سال ۱۳۴۲ ۴- شرکت روغن موتور جهان به سال ۱۳۴۴ ۵- شرکت پلاستیک سازی آرمه به سال ۱۳۴۷ که به تنهایی یک سوم نیاز پلاستیک ایران را تولید میکرد ۶- شرکت پتوبافی جهان ۷- شرکت چای جهان ۸- شرکت صابون سازی جهان ۹- شرکت آبادانی جهان ۱۰- شرکت قند جهان ۱۱- شرکت بسته بندی جهان ۱۲- شرکت پشم بافی جهان ۱۳- شرکت دامداری جهان ۱۴- کارگاه بافندگی خانوادگی جهان ( مخصوص زنان ) ۱۵- سردخانه میوه جهان با ظرفیت گنجایش ۱۲۰۰ تن محصول ۱۶- کارخانه چای رامسر ۱۷- احداث ۱۵۰ هکتار باغات میوه ( فعالیت در عرصه کشاورزی ) ۱۸- احداث ۸۰ هکتار جنگل چوب های صنعتی با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

📌قانون اساسیِ تشریفاتی! گفتند طبق قانون اساسی ظرف ۵۰ روز از فوت رئیس جمهور، دولت جدید باید کار را رسماً بر عهده بگیرد. ۵۰ روز طول کشید تا انتخابات برگزار شد. ده روز پس از پایان انتخابات شورای نگهبان نتیجه را تایید کرد. گفتند رئیس جمهور منتخب پانزده روز بعد از مراسم، تازه باید مراسم قسامه را بجا بیاورد. باز صبر کردیم. پس از مراسم قسم گفتند رئیس جمهور حالا ۱۵ روز وقت دارد تا کابینه‌اش را معرفی کند. طبیعی است آن روز هم که معرفی کند، مجلس حداقل ۱۵ تا ۲۰ روز وقت خواهد خواست تا وزرای پیشنهادی را بررسی کرده رای اعتماد بدهد یا ندهد! بعد هم که شورای نگهبان باید ببیند رای اعتماد نمایندگان آیا مخالفتی با شرع مقدس نداشته، یک وقت مثل مصوبه تعطیلی شنبه، اصول و مبانی اسلام و مسلمین زیر پا گذارده نشود! وزرا هم که یک ماه و بیشتر وقت می‌خواهند شرایط را بررسی کنند و با مراجع دیدار کنند و... نباید نگران بود. حتما تا اول مهر دولت جدید مشخص خواهد شد! آنچه در ۸۰ روز گذشته تجربه کرده‌ایم، بی دولتی در ایران بیشتر رحمت و موهبت بوده. فقط جنگی نشود (که آنهم در اختیار دولت و رئیس جمهور نیست) به نظرم تا زمانی که دولتی جدید کار را بر عهده نگرفته و دولت قدیم هم مراسم خداحافظی‌اش را برگزار کرده، از بهترین ایام این کشور است. قدرش را بدانیم. نه کسی هست که وعده بدهد نه کسی سخنرانی می‌کند نه وزیری آرامش بازار را به هم می‌زند نه مجلس فعالیتی دارد نه استیضاحی نه مرگ بر این و ان با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

✅ با ایران چه کردید ! در کشور برخی نگران اقتصاد و معیشت مردم هستند ! برخی نگران زیر ساخت های فرسوده ! برخی نگران صنایع عقب مانده و زیان آور ! برخی نگران ارابه های مرگ ساخت ایران خودرو و سایپا ! برخی نگران منابع آب از دست رفته و منابع سوختی که بدون استفاده برای توسعه کشور و رفاه مردم نابود شدند و ... خیلی از این مشکلات شاید با یک دولت قوی و رییس جمهور داری اختیار.قابل حل باید ! اما نگرانی اصلی فرهنگ کشور است که بر باد رفته و صد دولت مقتدر هم طی صد سال نمی توانند آن را درست کنند! به لحاظ فرهنگی به جایی رسیده ایم که اعتماد بین مردم از بین رفته ! نهادهای دولتی برای خود کاربردی جز وظایف ذاتی تعریف می کنند ! بعنوان مثال پلیس که حافظ امنیت باشد وظیفه اصلی خود را مقابله با بانوان می داند ! از همین رو با مردم درگیر شده ماموری در روز روشن به مردم فحش های رکیک می دهد ! یا در خیابان با بانوان برخورد خشونت آمیز دارند و ..... وزارت آموزش و پرورش محتوای غیر علمی و مطالب نامربوط به ذهن بچه های تزریق می کند! آموزش رسما تعطیل است و هیچ خروجی مثبتی ندارد ! این تعداد افرادی هم که به جایی می رسند اگر آموزش و پرورش رسمی هم نباشند خود شأن گییمشان را از اب بیرون می کشند ،همانگونه که هزار سال پیش بدون آموز و پرورش رسمی هزاران دانشمند چون بوعلی و زکریای رازی پا گرفتند ! تمام ادارات کشور جز اداره ادارایی آنهم برای گرفتن پول از مردم کارکرد مثبت و مفیدی ندارد ! اکثر افرادی که به مقام و منصبی می رسند آن موقعیت را فرصتی برای بستن بار خود می دانند نه ارائه خدمت به مردم و توسعه مجموعه زیر دست خود ! واقعا مشخص نیست کشور توسط چه کسانی اداره می شود ! نماینده مجلس از مافیا خودرو می نالد اما می ترسد بگوید این مافیا چه کسانی هستند ؟ وزارت بهداشت از مافیای دارو و....! رییس دولت گلایه می کند که در انتخاب همکاران اختیار ندارد! اکثر شورای های شهر شده اند کار چاق کن شهرداری ها و.... هرکسی تریبونی در اختیار دارد برای مردم و دولتی که کمترین نزدیکی به مردم را داشته باشد خط نشان می کشد و تعیین تکلیف می کند ! مقامات انتصابی در شهرها و شهرستان ها در امور. نهادهای دولتی دخالت می کنند و به دنبال توزیع پست ها در بین نزدیکان خود هستند !و.... و هزاران ، هزار مشکل اجتماعی دیگر که نه تنها حل نمی شوند که روز به روز عمیق تر و بحرانی تر شده اصلاح آنها با این اوضاع و شرایط به عمر این نسل و نسل ها بعدی هم قد نمی دهد ! با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

📣 دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران برگزار میکند: 💢دوره کوتاه مدت طراحی و استقرار سیستم حقوق و دستمزد💢 🔹 شرح قوانین و مقررات
📣 دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران برگزار میکند: 💢دوره کوتاه مدت طراحی و استقرار سیستم حقوق و دستمزد💢 🔹 شرح قوانین و مقررات مربوط به حقوق و دستمزد 🔹نحوه محاسبه حقوق و دستمزد 🔹نقش سیستم حقوق و دستمزد، در جذب و نگهداشت منابع انسانی 🖇📌برای اطلاع ازین دوره کلیک کنید. ✅ این دوره بر حسب نیاز مدیران و کارشناسان منابع انسانی تدوین شده تا بتوانند اطلاعات ارزشمندی در این خصوص به دست آورند! ----------------------- 🖇fmut_ir/insta ☎️02188333117

#تبلیغات

🔴 محتمل است مافیای کاسبان قدرت و ثروت از تحریم و جاسوسان روس مسیر ترور هنیه را هموار کرده باشند بالاخره در کشف فاعل و سبب یک جرم بیش از همه به کسانی که از آن سود می برند بایست ظنین بود. اینجا جناب قلهکی به خوبی نقش خطاهای فاحش حفاظتی و امنیتی را در ترور موفقیت آمیز اسماعیل هنیه نشان داده است. بی تردید اسرائیل بیشترین منفعت را از این ترور برده است با انتقام از حماس و حامیش ایران و تحقیر سازمان اطلاعات و امنیت ایران و تضعیف روحیه دشمنانش. اما در کنار اسرائیل، روسیه و کَسَبه تحریم هم که نفعشان در دور شدن ایران از غرب بلکه دشمنی ایران و غرب است. تنش زدایی از روابط ایران و آمریکا که شعار انتخاباتی دکترپزشکیان بود موجب ضرر و زیان جدی روسیه و روسیاهان تحریم خوار می شد. روسیه یِ گیر کرده در باتلاق اوکراین نبایست بگذارد رابطه ایران با غرب، که فی الحال دشمنان خونی روسیه حساب می شوند عادی شود. سوالی را پیش از این مطرح کردم. آخرین کشف شبکه جاسوسی روسیه در ایران مربوط به چه سالی است؟! آیا عدم کشف شبکه جاسوسی روسیه، که بی شک با توجه به منافع ملی شان در ایران فعال هستند، عجیب نیست؟ نقش احتمالی این شبکه در هم افزایی برای ترور هنیه که هم برای روسیه منافع بسیار دارد با کشاندن تمرکز جهانی از قضیه اوکراین به خاورمیانه و هم برای اسرائیل، طبیعی است. در کنار این دو کسانی که با حل شدن مسائل بین ایران و امریکا، برای مدت مدیدی از قدرت و ثروت ناشی از تحریم مملکت، دور می شوند و اتفاقا اینها با مراکز اطلاعاتی و امنیتی احتمالا می توانند رابطه نزدیکی برقرار کنند آیا نمی توانند در زمینه سازی ترور هنیه نقش داشته باشند؟! تحریم موجب بدبختی مردم و دور شدن آنها از نظام و تحریم مشارکت در انتخابات می گردد، چه کسانی از استمرار تحریم انتخابات، کرسی قدرت درو می کنند و نمی خواهند مردم با صندوق رای آشتی کنند، اینها هم در مظان اتهامند. این متن صرفا به تحلیل این مسئله پرداخته که چه کسان ویا مملکتی از این ترور منتفع شده اند و قصد متهم نمودن کسی را ندارد. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

Repost from ACCOUNTZIE
⭐️فعال سازی پرمیوم تلگرام و توییتربلو⭐️ همراه تیک آبی و پک ایموجی متحرک ⚡️ فعال سازی حتی برای شماره ایرانی⚡️ گارانتی تا زمان
⭐️فعال سازی پرمیوم تلگرام و توییتربلو⭐️ همراه تیک آبی و پک ایموجی متحرک ⚡️ فعال سازی حتی برای شماره ایرانی⚡️ گارانتی تا زمان اتمام اشتراک⚡️ پرداخت کاملا قانونی و امن⚡️ قیمت مناسب و اقتصادی⚡️ پشتیبانی24ساعت و سریع⚡️ ➕همین الان اکانت تلگرام/توییترت رو، پرمیوم کن ➕ @@shuhi808@zingmarket

#تبلیغات

🔵جنگی که شروع شده! ✍️ رحیم قمیشی ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ که جنگ ۸ ساله ایران و عراق شروع شد، نوجوانی ۱۶ ساله بودم. قرار بود سال سوم دبیرستان را شروع کنم، که عراق در مدت بسیار کمی خودش را رساند به اطراف اهواز. گفتند رسیده به شرکت نورد کارون، دُبِ حردان. و گفتند دیگر گلوله‌های توپخانه‌اش به اهواز می‌رسد. "گلوله های توپ". من به سبک فیلم‌هایی از دویست سال پیش، دنبال گلوله های توپی شکل می‌گشتم!! کاملا گرد و سیاه و آتشین. که نمی‌دیدم. اهواز با گلوله‌های توپ هدف قرار می‌گرفت اما توپی در کار نبود. من نمی‌دانستم آن گلوله‌های توپ حالا کشیده شده‌اند، حالا دیگر از کیلومتر ها دور شلیک می‌شوند، آتش همراهشان نیست، اما یک محله را به آتش می‌کشند و ده‌ها نفر را بی‌دست و پا، و بی‌سر می‌کنند. جنگ تغییر کرده بود و من نمی‌دانستم. همان هفته‌های اول جنگ چند کامیون نیرو از لرستان رسید! اتوبوس نبود، واقعاً کامیون بود. مردان دلاوری با سبیل‌هایی پرپشت و چوب‌های بلندی در دست. تک و توکی هم بِرنو داشتند، اسلحه شکاری. می‌پرسیدند عراقی‌ها کجا هستند؟ ما را ببرید آنجا! عباس صمدی فرمانده ما، به آنها آرامش می‌داد، عجله نکنند. نمی‌دانست چطور به آنها بگوید جنگ تغییر کرده. دیگر دشمن را نمی‌بینید، تنها گلوله‌هایش را می‌خورید. توپها دیگر گرد نیستند، زوزه‌کشان می‌آیند و همه چیز را به آتش می‌کشند، و همان‌گلوله تبدیل می‌شود به هزار تکه، که هر تکه‌اش برای مردن یک نفر کافیست. نمی‌دانست چطور به آنها باید بگوید گُرزها و بِرنوهایشان، دیگر به درد این جنگ نمی‌خورد. حتما دو سه روزی که زیر بمباران اهواز ماندند، خودشان فهمیدند جنگ عوض شده، و دیگر آن شهامت‌های فردی و زور بازو و دل نترس به درد این جنگ نمی‌خورد. حالا کارشناسانی می‌آورند در تلویزیون، که چرا از جنگ بترسیم، ما سینه‌هایمان را سپر می‌کنیم برای خونخواهی، ما تا انتقام نگیریم، از پا نمی‌نشینیم. افتخار آنها تنها به موشک‌هایی است که دو هزار کیلومتر برد دارند. آنها نمی‌دانند جنگ‌ها تغییر کرده. همینکه دشمن در دل نیروهای مهم ما آدم می‌خرد، همینکه بورس ما را قرمز می‌کند، همینکه جلوی انتقال تکنولوژی روز را به کشورمان می‌گیرد، همینکه به بهانه‌هایی جلوی تلگرام و واتساپ و اینستا و شبکه‌های اجتماعی را می‌گیرد، مبادا مردم با هم باشند، همینکه فقر را به جامعه سرازیر می‌کند به اسم خودکفایی، همینکه مردم را می‌ترساند از تحریم بیشتر، همینکه صنایع ما تعطیلند به‌خاطر بی‌برقی، به‌خاطر مدیریت ضعیف، همینکه اجاره‌خانه‌ها سر به فلک کشیده‌، مردم به جان هم افتاده‌اند، هیچکس به فردای بهتر امیدوار نیست، همینکه متفکرین ما در زندانند و نیروی انتظامی همۀ همّ و غمّش دستگیری دختران است و پسران شلوارک پوش... همینکه سفارتخانه‌های آمریکا در اطراف کشورمان نوبت ندارند بدهند از شدت مراجعه جوانان نخبه برای مهاجرت... یعنی دشمن جنگ را شروع کرده. اتفاقا با نیروهای نفوذی‌اش. بدون اینکه خود را به زحمت بیندازد! من طول کشید تا فهمیدم توپ‌های توپخانه دیگر گرد نیستند، وقتی بسیاری از دوستانم تکه تکه شده بودند. دلاوران لرستان طول کشید تا آن روزها فهمیدند دیگر برنوهایشان به درد این جنگ نمی‌خورد. نمی‌دانم چقدر طول خواهد کشید تا مقامات ما بفهمند، جنگ تنها موشک نیست. جنگ ادای خودکفایی را درآوردن و وابسته شدن به چین و روسیه نیست. جنگ بستن تنگه‌ها و تهدید کشتی‌ها نیست. جنگ ملت را به کام فقر بیشتر کشیدن نیست. دنیا تغییر کرده. جنگ‌ها بسیار تغییر کرده‌اند. تکنولوژی‌ها بسیار پیشرفت کرده‌اند. مغزها بسیار قوی‌تر شده‌اند. آنها که در عصر انفجار اطلاعات نمی‌فهمند، مشکل از خودشان است. جنگ سال‌هاست شروع شده با فقر ما، با رکود صنایع ما، با فرار سرمایه‌ها، با فروش اطلاعات کشور بوسیله ماموران، با گشت‌هایی که به‌جای دشمن دنبال جوان‌های این سرزمینند. چشم‌هایتان را باز کنید. ترورها گوشه کوچکی از شکست شما هستند ، شما در میدان اصلی باخته‌اید. اگر به خود نیایید! با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

Repost from ACCOUNTZIE
✅اولین پلتفرم خرید تیک آبی اینستاگرام✅ اگه تو فکر گرفتن تیک آبی برای اکانت اینستاگرامتی،زینگ مارکت بهترین جایی هست که میتونی
✅اولین پلتفرم خرید تیک آبی اینستاگرام✅ اگه تو فکر گرفتن تیک آبی برای اکانت اینستاگرامتی،زینگ مارکت بهترین جایی هست که میتونی بهش اعتماد کنی. برای کسب اطلاعات بیشتر آدرس در پایین پست قرار گرفته است✅ @@shuhi808@zingmarket

#تبلیغات