جمع مدیران نامدار ایران
前往频道在 Telegram
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat
显示更多📈 Telegram 频道 جمع مدیران نامدار ایران 的分析概览
频道 جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 27 613 名订阅者,在 商业 类别中位列第 2 286,并在 伊朗 地区排名第 12 234 位。
📊 受众指标与增长动态
自 невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 27 613 名订阅者。
根据 26 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -178,过去 24 小时变化为 -9,整体触达仍然可观。
- 认证状态: 未认证
- 互动率 (ER): 平均受众互动率为 22.01%。内容发布后 24 小时内通常能获得 10.10% 的反应,占订阅者总量。
- 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 6 079 次浏览,首日通常累积 2 788 次浏览。
- 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0。
- 主题关注点: 内容集中在 مدیر, جا, آقا, وقت, کس 等核心主题上。
📝 描述与内容策略
作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
“با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید
حامد پاک طینت
@Hamedpaktinat”
凭借高频更新(最新数据采集于 27 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 商业 类别中的关键影响点。
27 613
订阅者
-924 小时
-317 天
-17830 天
帖子存档
27 613
🔴 پدیده ای بنام انفجار ابله ها
اگر شما برای هدایت و اداره یک مجموعه، یک دلقک را دعوت به کار کنید، قطعا در ادامه با سازمانی پر از دلقک مواجه خواهید شد
(استیو جابز).
گای کاوازاکی نظریه پرداز ژاپنی شرکت اپل از پدیده ای صحبت میکنه، که استیو جابز اونو به نام *انفجار ابله ها* در یک نظام سازمانی یا اجتماعی نامگذاری کرده.
او میگوید وقتی مدیر با استاندارد و مهارت سطح A انتخاب می شود، این مدیر به جهت برخورداری از عقلانیت، نخبگی و هوش زیاد، اطراف خود را عمدتا از نیروهای متخصص با سطح استاندارد A و به ندرت از نیروهای سطح B پر میکند.
برعکس، اگر به مدیران با سطح استاندارد B اجازه ورود به سازمان را بدهید، آنها عمدتا Cها را جذب خواهند کرد، زیرا می خواهند بر آنها برتری داشته باشند ...
این فرآیند ادامه پیدا میکند تا سرانجام به حاکمیت فراگیر Z ها ( دلقک ها، ابله ترین ها و شارلاتان های بزرگ) بر سازمان یا جامعه ختم میشود.
بر این اساس وقتی مقام مهمی چون اداره کشور و وزارتخانه را به مدیران با سطح استاندارد پایین می سپارند پس باید انتظار داشته باشند در ادامه موجی از ابله ها بر سرنوشت جامعه سوار میشوند.
به این پدیده انفجار دلقک ها یا انفجار ابلهان گفته می شود.
با این توصیف که مدیران سطح پایین برای جامعه تصمیم میگیرند و دستور ابلاغیه صادر می کنند هیچ تعجبی نداره اگر ببینید،:
یکی به سازمان زیرمجموعه اش دستور بده سریع و تند و انقلابی هواپیمای مسافربری بسازید.
یکی مدعی بشه که در عرض چندسال ریال ایران رو به یکی از ارزهای قدرتمند دنیا تبدیل خواهد کرد. آن دیگری با اسارات گرفتن سربازهای آمریکایی و اخاذی از آمریکا برای آزادی آنها، برای کشور درآمد ارزی ایجاد کنه.
یکی مدعی ساخت اتومبیل با سوخت آب بشه. یکی هر روز دستور بده که تنگه هرمز رو ببندید. یکی مدعی بشه با یک میلیون تومان میشه شغل ایجاد کرد.
یا احمقی دیگر مدعی بشه با ۳۰۰ میلیون دلار ارز پاشی در جامعه میشه قیمت دلار رو به ۱۵ هزار تومان رساند.
دیگری مدعی بشه ایران توان تامین آب برای ۲ میلیارد نفر جمعیت را داره.
ابلهی دیگر خودرو ۲۰۶ طراحی ۳۰ سال پیش رو با تویوتا لندکروز با استانداردهای روز دنیا رو یکی بدونه.
و جمع بزرگی از ابلهان در مجلس بجای تغییر ساعت تابستانی مانند اکثر کشورهای دنیا یکشبه دستور صادر کنند که ملیونها نفر سیستم زندگیشان را تغییر بدهند و از ۶ صبح سر کار حاضر شود و هر سازمانی برای فرار از این معضل دستوری ابلهان مجبور شود ابلاغیه دیگری اجرا کند ... و صدها نظریه مضحک و ابلهانه دیگر که برای جلب خوشنودی و رضایت ابله دیگر بیان میشه.
چرا که وقتی *پدیده انفجار دلقک ها و ابله ها* در این کشور ظهور پیدا کرده، دلقک های سطح پایین تر همواره تلاش میکنند دقیقا چیزی را طرح کنند که مورد خوشایند دلقک های بالادستی شون باشه و بس.
امروزه درکشور به لطف بی خردی برخی سردمداران اطراف خود را از ابله ترین ظرفیتها گماشته اند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 613
Repost from N/a
✅ دوره مدیریت پروژه به روش اسکـــرام
کار تیمی چابک | روز کاری پرشور | نتایج خیره کننده
🎯مخاطبین: مدیران پروژه، برنامه نویسان و مهندسین نرم افزار
👩💻مدرس: آنیتا هادیزاده - اسکرام مستر
⏳۵ ساعت و ۵۰ دقیقه آموزش مهارت محور و کاربردی
✳️ دستاورد این دوره:
▫️بدون پیشنیاز قبلی
▫️انتقال دانش تجربی اساتید
▫️رفع اشکالات و پشتیبانی فنی
▫️معرفی برترینها به بازار کار
▫️دریافت آپدیت دوره
دانلود و تماشای دمو
✳️ چـرا اسکـرام؟
▫️سر و سامان دادن به فرآیندهای کاری پروژه
▫️محصول با کیفیت تر
▫️مشتری راضی تر
▫️دریافت فیدبک سریعتر از مخاطب
▫️تولید با هزینه کمتر و اتلاف منابع پایین
▫️همکاران و هم تیمی های خوشحال تر
👇شـروع مسیر اسکرام مستری
🔗 اطلاعات بیشتر و دریافت دوره SCRUM
🟣 @nikamooz
🟣 @nikamooz
🟣 @nikamooz
27 613
🔴نامه را از زیر در بِنداز تو!
مجتبی لشکربلوکی
جوان بودم و در رشته مدیریت صنعتی درس میخواندم، اما به مباحث ملی و توسعه کشور علاقهمند بودم. پرس و جو کردم، گفتند استادی تازه از آمریکا آمده، جوان است و با سواد و حرفهای نو دارد؛ برو پیش او. کلاسش را پیدا کردم، بعد از کلاس، پیش او رفتم. به او گفتم که من نیازمند راهنمایی هستم و به این موضوعات علاقهمند. به من گفت: «برای آنکه با تو ملاقات کنم برو برنامهات برای ۲۵ سال آینده خودت را بنویس و از زیر در نامه را بنداز داخل اتاق. من برنامه ۲۵ سالهات را میخوانم و سپس وقت ملاقات میدهم.» برایم بسیار تکاندهنده بود! ۲۵ ساله آینده!؟ تا حالا اصلا به چنین چیزی فکر نکرده بودم، اما این شرط باعث شد که چنین کنم. نوشتم و زیر در انداختم. خواند و وقت ملاقات داد و راهنماییام کرد. مسیر تحصیلات من به گونهای پیش رفت که در دوره دکتری، مدیریت توسعه خواندم.
آنچه خواندیم، خاطرهای بود از دکتر ابراهیم شیخ، که بعدها شد معاون شهردار تهران و اما آن استاد که بود؟ دکتر محمود سریع القلم.
این نحوه کُنش دکتر سریع القلم سه درس و پیام برای همه ما دارد:
۱) کسانی که به فکر توسعه ایران هستند، اول باید خودشان توسعه یافته باشند. به تعبیر خود او، برای توسعه ایران نیازمند یک مجموعه قابلقبول از الیت (elite: نخبگان فکری و ابزاری) هستیم. کسانی که قدرت محاسباتی و تعاملاتی بالایی دارند، میتوانند تصمیمسازی و تصمیمگیری درست انجام دهند، به مناسبات جهانی مسلط هستند و در کل توانمندیهای شخصی بالایی دارند. او یکی از دلایل توسعهنیافتگی ایران را عدم وجود الیتهای متشکل، منسجم و موثر میداند.
۲) کسانی که به صورت بلندمدت به فکر ایران هستند، اول باید خودشان نگاه و افق بلندمدت داشته باشند. نمیشود برای ۱۰ تا ۳۰ سال آینده ایران سخن بگویی اما افق فکری خودت از یک هفته تجاوز نکند. او از دیرباز، «شخصیت ایرانی» را یکی از دلایل توسعهنیافتگی میداند. او در یکی از مقالههایش نوشته است: «توسعه، انسان ویژه میخواهد. نمیتوان هم توسعه را خواست و هم نامنظم بود. توسعهیافتگی؛ ذهن علمی، شخصیت کاری و انسان مسئولیتپذیر و قاعدهمند میخواهد.»
ایشان نوشتهای دارد به نام سی ویژگی ایران مطلوب. او مینویسد: «انسان ایرانی مطلوب، کسی است که مسئولیت کوتاهیها و اشتباهات خود را با صراحت میپذیرد، آنقدر قابل پیشبینی است که دیگران به او اعتماد میکنند، آنقدر نیازهای خود را معقول کرده که از دروغ گفتن بینیاز شده است، اگر در قراری یک دقیقه دیر کند از میزبان عذرخواهی میکند و محال است آشغالی به زمین بریزد یا به بیرون پرت کند.» در همین چند ویژگی تاکید بر نظم، مسئولیتپذیری، قاعدهمندی و انتقادپذیری را میتوانید ببیند.
۳) و آموزه سوم و البته مهمترین آموزه: برای معلم بودن، نیازی نیست که شما کلاسِ درس داشته باشید. هر رفتار شما میتواند یک درس یا یک کلاسِ درس باشد. او با چنین رفتاری نشان داد که میتوان و باید «معلم بیکلاس» بود. معلمی که برای تربیت روح و اندیشه و شخصیت، دیگر معطل کلاس و تدریس رسمی نیست.
من از معلمان بی کلاس بسیار آموخته ام:
از راننده ای که به من انصاف را آموخت. همکاری که به من یاد داد دقیق باشم. مدیری که باعث شد منظم شوم. پاکبانی که وجدان کاری را به من آموزاند. تعمیرکاری که صداقت را برایم برجسته کرد. سیاستمداری که معذرت خواهی کرد و مدرسی که به نادانی اش اعتراف می کرد و یاد گرفتم که اشکال ندارد ندانم و خطا کنم، اشکال اینجاست که به خطا و نادانی خود اعتراف نکنم. معلمان بی کلاس تسهیل گر و کنشگر توسعه اند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 613
Repost from N/a
✅ صندوق انار، پرسودتر از سهام شاخصساز بازار
نگاهی به آمار شش ماه اخیر ( ۲۵ دی ۱۴۰۱ تا ۲۶ تیر ۱۴۰۲) نشان میدهد، صندوق سهامی انار با سود ۲۷ درصدی، نسبت به سهمهای شاخصساز بازار، بازدهی بیشتری برای سرمایهگذاران به همراه داشته است.
مدیریت حرفهای پرتفو و جابهجایی به موقع بین سهام و صنایع پر سود بازار رمز موفقیت انار در کسب سود در میانمدت و بلندمدت است.
💵 با خرید واحدهای انار سرمایه خود را حرفهای مدیریت کنید.
مشاوره رایگان سرمایهگذاری:
🔗 https://b2n.ir/b36535
#صندوق_انار
27 613
🔴بمب اقتصادی احمدی نژاد
🔰فاجعه اقتصادی نزدیکتر از رگ گردن
♈️چشمانتان را ببندید و دنیای فرضیای را تجسم کنید که پنجاه ساله شدید و چند ماه دیگر با خیال راحت به استقبال بازنشستگی میروید ولی در صبح روز شنبه سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد را میبینید که نوشته: «صندوق های بازنشستگی ورشکست شدند و دیگر قرار نیست به بازنشستگان و مستمری بگیران پولی پرداخت شود.»
♈️چشمانتان را باز کنید، این دنیای فرضی تا کمتر از سی سال دیگر به واقعیت تبدیل میشود، بله درست شنیدید تا کمتر از سی سال دیگر، هیچ حقوق بازنشستگی قرار نیست به شما تعلق بگیرد.
♈️شرایط اقتصاد ایران اصلا خوب نیست و نکته بد اینجاست که فاجعه اصلی هنوز شروع نشده و در آینده قرار است اتفاقات بدتری را شاهد باشیم.
♈️دولت احمدی نژاد یک بمب ساعتی در اقتصاد ایران کار گذاشته که دیر یا زود فعال میشود و انفجاری حاصل میکند که شرایط فعلی که داریم هم به آرزو تبدیل شود.
نام این بمب ساعتی صندوق بازنشستگی است!
♈️بیایید با هم بررسی کنیم تا متوجه عمق بحران بشویم!
پنجره جمعیتی ایران در حال بسته شدن است و داریم به سمت پیر شدن حرکت میکنیم، پژوهشکده سازمان آمار بررسی کرده و دیده که جمعیت سالمند ایران تا سال ۱۴۳۰ چهار برابر افزایش پیدا خواهد کرد و به حدود ۱۹ میلیون نفر خواهد رسید، از طرفی تخمین زده میشود که نرخ باروری در ایران به کمتر از ۲ ٪ خواهد رسید.
این یعنی نیروی کار کمتر و بازنشستگان بیشتر!
♈️برای بررسی وضعیت صندوق های بازنشستگی یک شاخص مهم وجود دارد به نام «نسبت پشتیبانی» که این شاخص از تقسیم تعداد بیمه پردازان به تعداد مستمری بگیران بدست میآید.
♈️برای دوام صندوق های بازنشستگی این نسبت حداقل باید عدد ۳ باشد یعنی به ازای هر مستمری بگیر ۳ نفر نیروی کار وجود داشته باشد.
♈️بر اساس نرخ باروری و افزایش جمعیت کهنسالان این نسبت تا سال ۱۴۳۰ به حدود ۰.۹ خواهد رسید. یعنی تعداد کسانی که بیمه پرداخت میکنند از دریافت کنندگان بیمه کمتر خواهد بود.
♈️یکی از مهمترین افرادی که این بمب ساعتی را در ریل اقتصاد ایران قرار داد، نابغه بزرگ قرن بشری استاد محمود احمدی نژاد بود که سن بازنشستگی را پایین آورد و طرح های مختلفی گذاشت که مردم بجای ۳۰ سال کار کردن بتوانند با ۲۵ سال بازنشسته شوند.
♈️در صورتی که عقل سلیم حکم میکند وقتی می خواهیم سیاستی را اتخاذ کنیم باید پیش بینی آینده را داشته باشیم و بر اساس شرایط فعلی تصمیم نگیریم!
🔰اما یک سوال مهم، واقعا کسی در آن دوران نبود که این موضوع به این مهمی را به دولت گوشزد کند؟
♈️بله افراد زیادی بودند که پیش بینی میکردند و هشدار میدادند ولی دولت صدای آنها را نمیشنید، چرا که روابط خارجیش خوب بود، تحریم خاصی وجود نداشت، نفت میفروخت و پول نفت را برای اهداف پوپولیستی ولخرجی میکرد.
♈️دولت احمدی نژاد حدود ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد ارزی داشت (یعنی رقمی بیشتر از مجموع تمام درآمد نفتی دولتهای بعد انقلاب) و نکته مهم اینجاست که اولویت اصلی دولت در این شرایط خرید محبوبیت بود و نه توسعه اقتصاد و درست کردن زیرساختها که یکی از موارد خریدن محبوبیت، همین بازنشستگی های بی حساب و کتاب بود!
♈️این بمب ساعتی هر روز دارد خطرناکتر میشود و کسری بودجه دولت را هرسال بزرگتر از سال قبل میکند، که دولت طبیعتا یا مجبور است مثل یونان دست به فروش جزیرههای کیش و قشم بزند یا اینکه پول بدون پشتوانه بیشتری چاپ کند و تورم بزرگتری برای ما در آینده رقم بزند (که تجربه نشان داده دولتمردان ما راه دوم را انتخاب میکنند)
♈️تا سال ۱۴۳۰ تقریبا همه ما که الان در سن کار هستیم بازنشسته میشویم ولی باید توجه داشته باشید که در زمان بازنشستگی دو حالت اتفاق میافتد یا اینکه صندوق ها ورشکسته میشوند و دیگر مستمری به شما پرداخت نخواهد شد و یا اینکه آنقدر تورم بالا خواهد بود که این حقوق بازنشستگی کفاف یک هفته زندگی شما را هم نخواهد داد،
لذا از الان برنامه ریزی کنید.
اقتصاد با هیچکس شوخی و تعارف ندارد!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 613
Repost from تبلیغات سراسری استارتآپ 🚀
🎓 دوره آنلاین «مدیرعامل حرفهای» مدرسه عالی کسبوکار ماهان
✅ دوره مدیرعامل حرفهای مدرسه کسبوکار ماهان، بهعنوان اولین دوره شخصیسازیشده برای مدیران عامل در ایران، تمامی نیازهای مدیران سازمانهای امروزی را بهصورت تخصصی مدنظر قرار داده است.
شما با شرکت در این دوره از خدمات ذیل بهرهمند خواهید شد:
🟣آموزش کاربردی توسط اساتید تراز اول
🟣برگزاری جلسات منتورینگ گروهی با مدیران عامل الهامبخش
🟣فرصت شبکهسازی حرفهای با مدیران عامل
🟣امکان حضور در رویدادهای هفتگی کافهنتورک (باشگاه کسبوکار ماهان)
☎️ جهت دریافت مشاوره تخصصی و ثبت نام، عدد 170 را به شماره 02188401313 بفرستید.
27 613
🔴 اگر بر فرض محال، آقای محقق داماد، جای آیت الله جنتی بود
✍️محمد مهاجری
🔸فرض محال که محال نیست. تصور کنید بجای فقهای فعلی شورای نگهبان، آقایان موسوی خویینیها، مجید انصاری، حسین موسوی تبریزی، محمد موسوی بجنوردی، اسدالله بیات قرار داشتند و بجای آیت الله جنتی هم آقای محقق داماد نشسته بود.
🔸باز هم فرض محال کنید که آقایان افتخار جهرمی، حسین میرمحمدصادقی، محسن برهانی، محمودصادقی، محسن رهامی و عبدالصمد خرمشاهی به جای حقوقدانان فعلی شورای نگهبان بودند.
باز هم فرض محال کنید که در یک انتخابات فرضی، همین اعضای محترم شورای نگهبان،آقای میرسلیم را به علت اینکه فرزندش سمپات سازمان منافقین بوده، یا آقای آقاتهرانی را بدلیل اینکه روزگاری در مملکت کاخ سفید حضور داشته، یا آقای احمدی نژاد را به اتهام ارتباط با جن گیرها و رمالها و غیبگوها، یا آقای قالیباف را بخاطر گاف بستگانش ، یا آقای سیدمحمود نبویان را بخاطر چاخانهایی که دیگران روی لپ تاپش ذخیره می کنند و او طوطی وار می خواند، یا آقای سعیدجلیلی را بخاطر تشابه مواضعش با اسرائیلی ها یا آقای زاکانی را به علت ویران کردن پایتخت و... را برای انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری رد صلاحیت کنند. رد صلاحیت که نه، بلکه بگویند صلاحیت شان را احراز نکردیم. یا بر فرض محال فقهای فرضی شورای نگهبان، صلاحیت آقای علم الهدی را به دلیل اینکه ظن خوب در پرونده موقوفه منتسب به او وجود ندارد از نامزدی انتخابات خبرگان محروم کنند.
خب در چنین شرایط فرضی چه می کنیم. فقط برّ و برّ تماشا می کنیم و به به می گوییم و به اعتبار اینکه آقایان فقها عادلند و آقایان حقوقدانها مستقل و غیرجناحی اند،به تمجید و تحسین شان می پردازیم و به دهان هر معترضی مشت محکم می کوبیم و حالی اش می کنیم که قاعده بازی سیاست همین است و اگر قبول نداری در زمین دشمن بازی می کنی و می خواهی قانون اساسی را که میراث خون دههاهزار شهید است ملکوک کنی؟
مااصولگراها خوب همدیگر را می شناسیم و می دانیم حتی در چنین شرایط فرضی،عده ای را مامور می کردیم پیاده از قم راهی تهران شوند، و گروهی را سازمان می دادیم که از دیوار شورای نگهبان بالا بروند و لشگر سایبری را مامور می کردیم که اعضای شورای نگهبان را بی حیثیت کنند. برای توجیه کارمان هم، کلی آیه و روایت و سخنان بزرگان و احکام شرعی را حجت قرار می دادیم. سریال گاندو هم برایش می ساختیم و ...
این نوشته را مقدمه قرار دادم برای حرفهای دیگری در آینده.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 613
.
🔴 نسخه کمدی تکراری شوروی!
یکی از جوکهایی که در اواخر دوران شوروی (که مردم عادت داشتند به صفهای طولانی) بین عوام رواج پیدا کرد این بود که مردی که ساعتها در صف خرید ودکا بود، بالاخره از کوره در میره و میگه دیگه نمیتونم تو صف وایسم، میرم کرملین خود گورباچف رو میکشم! سپس از صف خارج میشه و میره، اما مدتی بعد برمیگرده. ازش میپرسند چی شد؟ و میگه رفتم دیدم صف کشتن گورباچف طولانیتره!
صف برای تهیه کالاهای عمومی مورد نیاز مردم، به یک محرک سیاسی تبدیل میشه. چون افراد غیرسیاسی رو هم میتونه چنان عاصی کنه که به براندازی فکر کنند.
در دوران جنگ جهانی دوم، دولت شوروی صف در پیادهرو رو ممنوع کرده بود، و فروشگاهها فقط در داخل ساختمان یا محوطهشون اجازه داشتند صف داشته باشند. چون حتی منظره صف برای رهگذران هم میتونه یک پیام سیاسی بشون منتقل کنه. اما فقر، ناکارآمدی و اقتصاد دستوری، اجازه نداد این ممنوعیت پابرجا بمونه و بعد از جنگ صفها طولانیتر شد. اینکه روز یکشنبه وارد صف بشن و نفر هزار و پانصد باشن و روز دوشنبه برگردند و ببینند نفر ششصد و پنجاه هستند، عادی بود.
دلیل چنین وضعی صرفا بسته بودن اقتصاد و فقدان رقابت در بازار نبود، که البته خود این دلیل بزرگیه. بلکه این اولویتبندیهای حکومت بود که افکت منفی اقتصاد بسته رو چندبرابر میکرد.
شوروی هشت سال بعد از اینکه فضانوردش رو به مدار زمین بفرسته، اولین کارخانه دستمال توالت رو راهاندازی کرد! در حالی که پشت سر هم ماهواره به فضا میفرستادند، دولت در توزیع صابون عاجز بود.
چون این پرتاب موشک بود که میتونست اقتدار رو به نمایش دربیاره، نه توزیع درست صابون. کسی اینطور فکر نمیکرد که اینکه هرکس صابون لازم داشت بره تا سر خیابون و از فروشگاه بخره و ده دقیقه بعد برگرده نشون میده که مملکت داره درست کار میکنه. نشانه درست کار کردن مملکت این بود که کارهای بزرگ، مخصوصا کارهایی که بقیه انجام ندادهاند، انجام بشه.
البته حقیقت مثل چکههای آب لولهای که نشت میده و به مرور کل سقف نم میده، به مرور به همهجا نفوذ خواهد کرد، از جمله در ذهن کسانی که به کارهای بزرگ چشم دوخته بودند. دقیقا همون کسانی که از ساخت بزرگترین موشکها و هواپیماها و کارخانهها و اتوبانها کیفور میشدند، این حس زمینهای در ذهنشون جا میگرفت که «هیچ چیز این خرابشده درست کار نمیکنه». و همینها وقتی شوروی از هم پاشید، درست مثل اینکه یک فیلم در حال پخش باشه، فقط تماشا کردند.
و ما در ایران محکومیم به تجربه نسخه کمدی-... شوروی. درست همزمان با ذوقزدگی نظام و کوتولههای سایبریش از قدرت راکتهای ملخدار ... در کشتن زنان باردار، صف نان در بیشتر مناطق شهری به وضعیت دهه شصت برگشته.
حذف کامل برنج از سفره خیلی از خانوادهها، و دستوری بودن کل مسیر مزرعه تا نانوایی، وضعیت رو به بدتر از دوران جنگ تبدیل کرده.
همانطور که صفهای دهه ۱۹۸۰ شوروی به مراتب بدتر از صفهای دهه ۱۹۴۰ بودند. قسمت کمدی این تکرار تاریخی اونجاست که برای خرید نان یک سیستم پرداخت، با صفحه تاچ! راهاندازی شده که در دنیا مشابهش وجود نداره!
از اونجایی که عقلانیتی در کار نیست که مسیر رو تغییر بده، مرحله حتمی بعدی اینه که اونهایی که در صف هستند، در لحظه فروپاشی فقط تماشا کنند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 613
Repost from شرکت گردشگری اسپیلت البرز
اطلاعیهی مهم تور ژاپن تابستان ۱۴۰۲
⏳همسفران گرامی فرصت ثبتنام و دریافت تخفیف برای تور ژاپن رو به پایان است.
🔴فقط تا پایان وقت اداری روز شنبه ۳۱ تیرماه فرصت دارید به همسفران این تور بپیوندید.
🚨 ظرفیت تور: رو به اتمام
👤 راهنما: دکتر مژگان خلیلی
همین حالا تماس بگیرید:
☎️ 021-66902680
📲 09108666902
ارسال پیام در تلگرام
ارسال پیام در واتساپ
@spiletalborz
27 613
🔴 بازیهای ذهن فریبکار: ۳۰ حقیقت روانشناسی عجیب درباره ناخودآگاه ما
🔺اگر برای انجام کاری، نقشه B داشته باشیم، احتمال عملی شدن نقشه A بسیار کمتر میشود.
🔺تا زمانی که واقعا در معرض خطر نباشیم، «ترس» احساس خوبی به ما میدهد.
🔺برای بیاثر کردن یک موضوع منفی، به ۵ موضوع مثبت نیاز داریم تا اثر آن را خنثی کنیم.
🔺همیشه یادآوری ابتدا و انتهای یک موضوع راحتتر از جریان اتفاقات میانی آن است.
🔺زمانیکه شخص دیگری غذای مورد علاقه شما را درست میکند، طعم آن خوشمزهتر میشود.
🔺ما بیشتر به سرنوشت یک فرد به صورت مجزا اهمیت میدهیم تا این که تراژدیهای عظیم برایمان مهم باشند.
🔺ما ترجیح میدهیم بدانیم که اتفاق بدی در راه است تا این که ندانیم قرار است چه اتفاقی بیافتد.
🔺ما همیشه سعی میکنیم خوبی دیگران را جبران کنیم و مدیون کسی نباشیم.
🔺زمانی که قانونی خیلی سختگیرانه باشد، ما بیشتر علاقه داریم که آن را بشکنیم.
🔺موضوع مورد علاقه ما در وهلهی اول خودمان هستیم.
🔺این احساس که ما دوست داریم چیزهای دوست داشتنی و بامزه را فشار دهیم، نوعی خشونت و پرخاشگریست.
🔺مغز ما سعی میکند جلسات و سخنرانیهای خسته کننده را جالبتر نماید.
🔺برخی از مردم از دیدن عصبانیت دیگران لذت میبرند.
🔺وقتی دیگران با ما درباره موضوعی مخالفت میکنند، ما دوباره خود را ارزیابی میکنیم.
🔺ما به اندازهای که خودمان تصور میکنیم، در انجام دادن چند کار به صورت همزمان، خوب و موفق نیستیم.
🔺ما در ناخودآگاه خود متقاعد شدهایم که همیشه آینده روشن و بهتر از امروز است.
🔺ما به صورت ناخواسته آن چه را که میخواهیم باور کنیم، باور داریم.
🔺مغز ما میخواهد که ما همیشه تنبل باشیم.
🔺تنها بودن برای سلامتی ما مضر است.
🔺خرد کردن اطلاعات به اندازههای کوچک، در ثبت شدن و یادآوری آنها به ما کمک میکند.
🔺شما مواردی را که روی آنها آزمایش انجام داده یا به صورت خاص مورد مطالعه و بررسی قرار داده باشید، بهتر در یاد خواهید داشت.
🔺داشتن گزینههای زیاد برای انتخاب کردن، باعث فلج شدن ذهن ما میشود.
🔺اگر احساس کمبود چیزی مانند پول را دارید، درباره داشتن آن دچار وسواس هستید.
🔺ما در دنیای اطراف خود همواره به دنبال چهرههای انسانی هستیم، حتی در اشیاء بیجان.
🔺ما همیشه، همیشه و همیشه یک مشکل پیدا خواهیم کرد.
🔺ما ترجیح میدهیم واقعیت ها را تغییر دهیم؛ اما عقاید خود را در مورد مردم تغییر ندهیم.
🔺مردم با انتظارات دیگران از آنها ترقی میکنند. اگر کسی از آنها انتظاری نداشته باشد، رشد نخواهند کرد.
🔺رسانههای اجتماعی از نظر روانشناختی طوری طراحی شدهاند که اعتیادآور باشند.
🔺اگر برای انجام دادن کاری پاداش نگیریم، به صورت ناخودآگاه میتوانیم خودمان را متقاعد کنیم که آن کار برایمان جذاب بوده.
🔺قدرت باعث میشود مردم کمتر به دیگران اهمیت دهند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 613
Repost from تبلیغات سراسری استارتآپ 🚀
📍 سالی که یک عمر برای شما باقی خواهد ماند
✔️ دوره مدیریت راهبردی کسبوکار (MBA) مدرسۀ عالی کسبوکار ماهان
🎓 دوره MBA مدرسه عالی کسبوکار ماهان، بر اساس استانداردهای جهانی طراحی و منطبق بر فضای کسبوکار امروز و نیاز مدیران ایرانی بومیسازی شده است.
سرفصلهای دوره:
🟣مهارتهای تفکر برای مدیران
🟣رهبری اثربخش
🟣مذاکره و ارتباطات ارزشمحور
🟣مارکتینگ و مدیریت برند
🟣استراتژی رقابتی
🟣حسابداری مدیریت
🟣تحلیل هزینه-فایده و تفکر اقتصادی
🟣تصمیمگیری و حل مسئله
🟣کاربرد هوش مصنوعی در کسبوکار
🟣مسئولیت اجتماعی و اخلاق
☎️ جهت دریافت مشاوره تخصصی و ثبت نام، عدد 155 را به شماره 02188401313 بفرستید.
27 613
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 613
🔴 دیپلماسی سفیر بریتانیا با جوجه کباب و سفیر ژاپن با غزل حافظ!
محمدرضا اسلامی
🔵 دیپلماسی سفیر بریتانیا درباره «جوجه کباب، کوبیده و شمال» درسطح وسیعی در کشور دیده شد. اکنون بی مناسبت نیست که این هوشمندی انگلیسی مقایسه شود با دیپلماسی سفیر ژاپن در تهران!
بجای جوجه کباب و کوبیده، چهار ماه پیش و نزدیک به ساعات تحویل سال نو ایرانی، سفیر ژاپن در تهران چند بیت از غزل #حافظ و رباعیات خیام را به فارسی و در کنار سفره هفت سین (همراه با موسیقی ژاپنی) خواند.
«چقدر شباهت و چقدر تفاوت» در دیپلماسی عمومی این دو سفیر هست؟!
🔵 بریتانیا و ژاپن هر دو کشورهایی «جزیره ای» هستند. هر دو کشور دسترسی خاکی/زمینی به سرزمینهای پیرامونشان ندارند. بزرگان هر دو کشور در طول اعصار، سودای دیدنِ سرزمینهای دیگر را داشته اند، و شدیدا در اندیشه آنچه که در «بیرون از جزیره» می گذرد!
حتی مساحت هر دو کشور نیز تقریبا نزدیک به هم است:
☑️مساحت ژاپن: 377,975 کیلومتر مربع
☑️مساحت بریتانیا: 242,495 کیلومتر مربع
(مساحت "مفید" ژاپن به دلیل کوهستانهای بسیار تقریبا حدود بریتانیا می شود)
مردمان هر دو سرزمین، دارای روحیه به شدت حساس (Sensetive و اهل توجه به جزئیات) هستند و بزرگان هردو کشور از قدیم به شدت به فکر عُلو و تعالیِ سرزمینشان بوده اند!
اما به رغم همه این «تشابه» ها، قدری به تفاوت ویدیوی سفیر بریتانیا با این ویدئوی سفیر ژاپن🔻 بپردازیم.
1️⃣- سفیر ژاپن، به همان سیاق روحیه دقیق و کمالگرای ژاپنی (Perfectionism) همّت بلند صرف می کند، زجر زیاد متحمل می شود و غزل حافظ و رباعی خیام را می آموزد. آنقدر تلاش مصروف کرده که حتی تلفظ یک کلمه از غزل دشوار حافظ را هم اشتباه نخواند! اما سفیر بریتانیا کوبیده سر سیخ زدن و جوجه پختن آموخته!
2️⃣- این دو رفتار، فقط تفاوتهای دو دیپلماسی را نشان نمی دهد بلکه تفاوتهای دو زیست مختلف را نشان می دهد. زیرکی بریتانیایی در برابر تلاشگری ژاپنی.
3️⃣- اساسا هدف از دیپلماسی ژاپنی اطلاعرسانی «هست» ولی تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی دیگر کشورها «نیست». عملا ژاپنی ها پذیرفته اند که روابط شان با دیگران پیرامون کالا/محصول تعریف می شود و لذا حضورشان در دیگر سرزمینهای بیرون «جزیره» بیشتر حضوری اقتصادی است تا فرهنگی/سیاسی.
(برای مثال صفحه توئیتر سفیر بریتانیا در تهران ۳۲هزار عضو دارد ولی صفحه توئیتر سفارت ژاپن در تهران ۷هزار عضو دارد! صفحه اینستاگرام شبکه NHK کلا ۳۳۰هزار عضو دارد ولی اینستاگرام BBC حدود ۲۶ میلیون عضو دارد)
4️⃣- سفیر بریتانیا می کوشد تا کوبیده زدن بیاموزد ولی سفیر ژاپن می کوشد تا غزل حافظ و ابیات خیام فراگیرد. بدون شک برای ارتباط با ذهن «توده» ها، اولی و برای ارتباط با ذهن خواص، «دومی» کارآمد است!
5️⃣- هر کدام از اینها کار خودشان را می کنند ولی مسئله اینجاست که «تو» در چه حالی؟ احوال سفرای سرزمین تو چگونه است؟ سوال اساسی اینجاست که سفرای ایران در دیگر سرزمینها، چقدر انگلیسی را روان و سلیس صحبت می کنند؟ و علاوه بر زبان انگلیسی، چند نفر از سفرای ما توان سخن گفتن به زبان سوم (زبان کشور محل ماموریت) را دارا هستند؟
بدون شک آن سفیری که بتواند با جامعه هنرمندان، سینماگران، سیاستمدارانِ یک کشور، با زبان خودشان صحبت کند، سطح متفاوتی از «عملکرد» را داراست.
6️⃣- کیفیت اتفاقی نیست! چه آن سفیر جوجه کبابی و چه این سفیرِ ادیب و غزل دان، هر یک کار خود را به نحو احسن انجام می دهند. مهم این است که امروز از خود بپرسیم: دیپلماسی ما در دیگر کشورها (مثلا ژاپن یا بریتانیا) چقدر توان برقراری ارتباط با توده مردم، یا خواص را داشته است؟
7️⃣- سوال بالا را به نحو دیگری بخوانیم:
در یکی از پهناورترین سرزمینهایی که «انسان» بر روی آن زیست دارد (و حسب اتفاق اقتصادش نیز بزرگترین اقتصاد دنیاست) ما نه سفیر جوجه کبابی داریم و نه سفیر ادیبِ غزل خوان.
پس چگونه و چطور انتظار داریم که با جوانان و خواص آن سرزمین ارتباط برقرار کنیم؟!
اگر آمریکا سرزمینی است که از همه ی اقوام و ملل دنیا در آن زیست می کنند، پس چطور ما هیچ سفیری در آن سرزمین نداریم؟ چگونه است که پذیرفته ایم که «رسانه» ای برای «رساندن» حرفمان به «انسان» آن سرزمین پهناور نداشته باشیم؟ چطور اجازه می دهیم که دیگر کشورها بهترین و باهوش ترین مردان و زنان شان را در قالب سفرای جوجه کبابی یا ادیب/متخصص به ایالات متحده گسیل کنند و بعد ما منتظر بایستیم که ذهن جوان نخبه آمریکایی (که اصالت هندی، چینی، اروپایی و… داراست) بی هیچ دلیل/تلاش به سمت سرزمین ایران، فرهنگ و اقتصاد ایرانی متمایل شود؟
مردان و زنان هوشمند ما برای گفتگو با مردمان آن سوی عالم چه می کنند؟ هیچ؟
کیفیت اتفاقی نیست. کیفیت در امر دیپلماسی نیز اتفاقی نیست.
27 613
🔴 چه چیزی میلیاردرها را از دیگران متمایز میکند؟
استیو سیبولد، نویسندهی کتاب «ثروتمندان چطور فکر میکنند؟» حدود ۳ دهه با ثروتمندان جهان مصاحبه کرده است تا بفهمد که چه چیزی آنها را از بقیه متمایز میکند.
او اعتقاد دارد که این تفاوت بیشتر به طرز فکر آنها برمیگردد و ارتباط بسیار کمی با خودِ پول دارد. در این مقاله با ۲۱ راز موفقیت ثروتمندان جهان از زبان آقای سیبولد آشنا میشویم.
۱. مردم عادی فکر میکنند «پول» علت همهی شرارتهای دنیاست، افراد ثروتمند فکر میکنند «فقر» ریشهی همهی شرارتهاست
۲. مردم عادی فکر میکنند خودخواهی «گناه» است، ثروتمندان فکر میکنند خودخواهی «حُسن» است
۳. مردم عادی به فکر «قرعهکشی و شانس» هستند، مردم ثروتمند به «عمل و اقدام» فکر میکنند
۴. مردم عادی فکر میکنند برای کسب ثروت حتما باید تحصیلات رسمی داشته باشند، مردم ثروتمند به یاد گرفتن دانش خاص باور دارند
۵. مردم عادی در فکر روزهای خوبِ «گذشته» هستند، ثروتمندان رؤیای «آینده» را دارند
۶. مردم عادی نسبت به پول دیدگاهی احساسی دارند، مردم ثروتمند دربارهی پول منطقی فکر میکنند
۷. افراد عادی پول را با انجام کارهایی که دوست ندارند، بهدست میآورند، ثروتمندان علایقشان را دنبال میکنند
۸. افراد عادی از خودشان توقعات کمی دارند تا هیچوقت ناامید نشوند، افراد ثروتمند سرشان برای چالش درد میکند
۹. مردم عادی فکر میکنند باید کاری انجام بدهید تا ثروتمند شوید، ثروتمندان فکر میکنند باید چیزی در درونتان داشته باشید تا ثروتمند شوید
۱۰. مردم عادی فکر میکنند برای پول درآوردن به پول احتیاج دارند، مردم ثروتمند از پول دیگران استفاده میکنند
۱۱. مردم عادی فکر میکنند که تجارت براساس منطق و سیاست جلو میرود، ثروتمندان میدانند که تجارت براساس احساسات و طمع پیش میرود
۱۲. مردم عادی فراتر از وضعیت مالیشان زندگی میکنند، مردم ثروتمند ولخرجی بیهوده نمیکنند
۱۳. مردم عادی به فرزندانشان یاد میدهند چطور زنده بمانند، مردم ثروتمند به فرزندان خود یاد میدهند چطور ثروتمند شوند
۱۴. مردم عادی اجازه میدهند پول آنها را مضطرب کند، مردم ثروتمند آرامش فکریشان را در ثروت پیدا میکنند
۱۵. مردم عادی بیشتر از اینکه یاد بگیرند، بهدنبال «سرگرمی» هستند. مردم ثروتمند بیشتر از سرگرمی بهدنبال «یادگیری» هستند
۱۶. مردم عادی فکر میکنند ثروتمندان افادهای هستند، مردم ثروتمند فقط میخواهند با آدمهایی که شبیه خودشان فکر میکنند سروکار داشته باشند
۱۷. مردم عادی روی «پسانداز» تمرکز میکنند، افراد ثروتمند روی «کسب ثروت» تمرکز میکنند
۱۸. مردم عادی پولشان را در جای امن نگه میدارند، مردم ثروتمند میدانند چه زمانی باید ریسک کنند
۱۹. مردم عادی دوست دارند راحت زندگی کنند، ثروتمندان آسایش را در پیشرفت میبینند
۲۰. مردم عادی هیچوقت ارتباطی بین سلامتی و پول برقرار نمیکنند، مردم ثروتمند میدانند پول میتواند جانتان را نجات بدهد
۲۱. مردم عادی فکر میکنند که باید بین «خانواده» و «ثروت» یکی را انتخاب کنند، ثروتمندان میدانند که میتوانند هردو را با هم داشته باشند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 613
کارآفرینی از طریق سرمایه گذاری در انتاریو، کانادا
شرایط اصلی:
- داشتن پنج سال سابقه مدیریت در شرکت خود یا دیگران (با حداقل دو کارمند برای دو سال یا بیشتر)
- داشتن اموال به ارزش حداقل یک میلیون دلار کانادا (شامل املاک، سهام، پس انداز، حساب بانکی و غیره)
- سرمایه گذاری در انتاریو به مبلغ حداقل دویست هزار دلار کانادا (این مبلغ، در حساب بانکی شرکت خودتان در کانادا و تحت کنترل خود شما خواهد بود و ان را به دولت نمی دهید)
- داشتن حداقل دیپلم دبیرستان
- دانستن زبان انگلیسی (الزامی نیست اما امتیازآور است)
تماس با ما:
حامد شفیعا
تلفن، واتساپ و تلگرام: 16477824838 +
ایمیل: piocanada@ymail.com
وبسایت: https://hamedshafia.com
برای پاسخ به پرسش های خود در این زمینه، با ما تماس بگیرید.
در باره تیم ما، به بخش "در باره ما" در وبسایت بالا مراجعه فرمائید.
با سپاس
✌️
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
