جمع مدیران نامدار ایران
前往频道在 Telegram
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat
显示更多📈 Telegram 频道 جمع مدیران نامدار ایران 的分析概览
频道 جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 27 628 名订阅者,在 商业 类别中位列第 2 302,并在 伊朗 地区排名第 12 301 位。
📊 受众指标与增长动态
自 невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 27 628 名订阅者。
根据 23 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -180,过去 24 小时变化为 -6,整体触达仍然可观。
- 认证状态: 未认证
- 互动率 (ER): 平均受众互动率为 16.38%。内容发布后 24 小时内通常能获得 10.09% 的反应,占订阅者总量。
- 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 0 次浏览,首日通常累积 2 788 次浏览。
- 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0。
- 主题关注点: 内容集中在 مدیر, جا, آقا, وقت, کس 等核心主题上。
📝 描述与内容策略
作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
“با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید
حامد پاک طینت
@Hamedpaktinat”
凭借高频更新(最新数据采集于 24 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 商业 类别中的关键影响点。
27 628
订阅者
-624 小时
-417 天
-18030 天
帖子存档
27 629
ابتدای انقلاب، شهردار تهران، دکترغلامرضا نیکپی تیرباران شد. ۲۲ فروردین ۱۳۵۸، تنها دو ماه پی ازپیروزی انقلاب! اتهامش «کلاهبرداری، خیانت و غارتگری» بود!
روز محاکمهی «نیک پی»، رو به رییس دادگاه گفته بود:
«کدام کلاهبرداری؟
رییس دادگاه: «مگر نگفتید در خیابانها چاله نداریم؟ پس این همه چاله چیست؟»
نیکپی: «آیا احداث ۶۸ پارک، یک میلیون متر مربع آبادانی در جنوب تهران و ایجاد ۱۸ رشته شاهراه و ساخت ۳۰ پارکینگ و ۲۰ پل، خیانت است؟»
دادگاهش خواندنی است.کارهای عمرانیاش هم خواندنی است. اینکه ابتدای مسئولیتش در شهرداری پایتخت گفته بود میخواهد شهر را نه بر اساس آزمون و خطا که بر اساس «حساب و کتاب نوین» اداره کند. به همین خاطر هم در شهرداری، گروهی را برای مطالعه مشکلات تهران و یافتن راه حل برای آنها به کار گمارده بود. در زمان او است که نخستین گورستان مدرن مکانیزه کشور _بهشت زهرا_ در تهران احداث می شود. همچنین چند بزرگراه برای حل مشکل ترافیک، چند پارک بزرگ برای تنفس شهر. آغاز احداث مترو، بهرهبرداری از برج شهیاد و تئاتر شهر، طرح ساماندهی ترافیک تهران، ایجاد کارخانه تبدیل زباله به کود، تأسیس آزمایشگاه مکانیک خاک و ایجاد سازمان عمران و نوسازی عباسآباد هم از جمله اقدامات او است.
رئیس دادگاه پرسیده بود:
«به عنوان دکتر در اقتصاد از لندن، چرا به مردم هشدار ندادید علت مشکل ترافیک، مردم نیستند و چرا عوامل استعمار را مقصر ندانستید؟»
نیکپی گفته بود:
«مسئولیت ترافیک با شهربانی بود و یک سال آخر با شهرداری پایتخت، و قبول کردم چون قصدم خدمت به خلق بود.
بنده برای ترافیک تهران دوسال دیگر وقت میخواستم تا اولین خط مترو دایر شود و این بزرگراهها به یکدیگر وصل شود و بقیه پلهایی که در نظر بود زده شود. من نمیدانم دیگر چه کاری از من ساخته بود. کارشناسان بینالمللی اصلاح ترافیک را در بهبود اتوبوسرانی میدانند، در زدن پل میدانند، در ایجاد پارکینگ میدانند و در احداث بزرگراه میدانند، اگر این شاهراه را بین خیابانهای پهلوی -ولیعصر- و کوروش کبیر -شریعتی- نکشیده بودیم رفتن به شمیران به جای نیم ساعت ۴ ساعت طول میکشید.»
رأی دادگاه اما برای او، نه پاداش که اعدام بود.حالا اما تاریخ به قضاوت نشسته است، میان دو شهردار بیدین آن روز و دیندار امروز! وحتی میان دو روزگار؛ حکمرانی بیدینان آن روز و حکمرانی دینداران امروز.
مهردادحجتی
پ.ن.
عضو شورای شهر تهران که میگوید هر یک از تابلوهای چند میلیارد تومانی موزه امام علی به بهای ۷۰۰ دلار فروخته شده اند!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
⭕️ رستوراني فعال تر از 100 حزب
↙️ بازنشر به مناسبت 12 مهر سالروز درگذشت محمد حسن شمشيري موسس چلوكبابي شمشيري
✍️ قاسم خرمي
💮 محمدحسن شمشیری یکی از نیکوران بنام و اسوه سخاوتمندان عصر خودش بود. فرزندی نداشت و تمام ثروتی که با استکان شویی و ظرفشویی تهیه کرده بود را صرف آزادی و سربلندی ایران و رفع حوائج مردم گرفتار کشور کرد. برای آزادی بسیاری از زندانیان سیاسی وقت، وثیقه ملکی فراهم کرد، هزینه تحصیل تعدادی از دانشجویان بی بضاعت را تامین کرد و در مجموع یک سوم دارایی اش را وقف امور خیریه کرد.
💮 شمشيري سواد خواندن و نوشتن نداشت و در كودكي شاگرد قهوه خانه حاج اسماعيل كريم آبادي بود كه استادش به سياست علاقه داشت. همين امر، زمينه ساز علاقمندي محمد حسن به سياست شد و در جواني، برخی روزها برای شنیدن نطق نمایندگان و اخبار سیاسی کشور به مجلس می رفت. در همین زمان بود که از سخنان و عقاید ملی دکتر محمد مصدق خوشش آمد و در سلک هواداران او در آمد.
💮 دوستی شمشیری و مصدق بالاگرفت؛ بطوریکه او رابط میان مصدق و اصناف تهران شد. با شروع جنبش ملی شدن نفت، شمشیری بازار تهران را در حمایت از مصدق بسیج کرد. تحريم فروش نفت ایران، دولت مصدق را در تنگنای مالی قرار داد و برای تامین هزینه های اداره مملکت، مجبور به فروش اوراق قرضه کرد، شمشیری در اقدامی جوانمردانه و وطن خواهانه ۳۰۰ هزار تومان از اوراق قرضه دولت را یکجا خرید و یک میلیون تومان هم در اختیار «بانک بیمه» قرار داد تا به افراد نیازمند و تحت فشار وام اعطا کند.
💮 در سالهای بعد از کوتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، این پیر مرد وطن دوست و نیک کردار ایرانی، به خاطر حمایت از مصدق، زیر فشارهای شدید سیاسی و امنیتی قرار گرفت. تعدادی از اوباش حکومتی به خانه و چلوکبابی شمشیری هجوم بردند. شیشه ها را شکستند و تابلوی آنرا کندند تا نامی از شمشیری باقی نماند.
💮 تمام تلاش حکومت این بود تا وادارش کند که علیه مصدق چیزی بگوید. شمشیری در عوض، آیت الله کاشانی و تمام کسانی که به مصدق پشت کرده بودند را مورد سرزنش قرار داد و در جریان دفاعیاتش در دادگاه گفت: «… من با تمام وجود، عاشق این مردِ بزرگ و وطن پرست و مردم دوست هستم و جان و مالم فدای یک تار موی مصدق است…». او مدتی به جزیره خارک تبعید شد. در همان حال ناامید نشد؛ شروع به سوادآموزی کرد و برای مردم خارک کارآفرینی کرد و درسال ۱۳۴۰ درگذاشت.
💮 مرگ حاج حسن شمشیری آنهم ۸ سال بعد از تحقیرها و سرکوب های ناشی از کودتا، برای نیروهای سیاسی وطن دوست ایران و هر کسی که او را می شناخت، ناگوار و غم انگیز بود. دکتر مصدق که در تبعید به سر می برد، با شنیدن خبر مرگ این یار وفادار خود، برای نخستین بار اطلاعیه ای را با دست خط خودش صادر کرد و نوشت: « از خبر درگذشت رادمرد وطن پرست و آن خیر نیکوکار، آقای شمشیری آنقدر متاثر شدم که نتوانستم از عهده نگارش این سطور برآیم». ادیب برومند در سوگ او سرود: «ساده مردی که فراخاست زِ انبوه عوام / لیک در جمع خواصش، سخن از محمدت است...»
🔴آنان که تاریخ نخوانند محکوم به تکرار آن هستند!
پس از شکست اعراب به رهبری مصر از اسرائیل در جنگ معروف به ۶روزه(۱۹۶۷)، بیان یک اظهار نظر خصوصی از مقامات شوروی از پشت صحنه جنگ پرده برداشت:
«ما در شوروی تصور میکردیم اسرائیل در جنگ با اعراب با مشکل روبرو خواهد شد و در نتیجه آمریکا با کلیهی کشورهای اسلامی درگیری پیدا خواهد کرد و خاورمیانه بصورت ویتنام دیگری برای آمریکا در خواهد آمد.ولی ما اسرائیلیها را دستکم گرفته بودیم و روی مصریها بیش از اندازه حساب میکردیم».
کمکاری شوروی در جنگ شدیداً اعراب را عصبانی کرده بود.آنها بعدها اقدامات سیاسی متعددی برای بازیابی اعتماد اعراب انجام دادند.در مصر جمال عبدالناصر خود را پس از شکست در جنگ بازیابی کرد.او دستور بازداشت مارشال عامر را بعنوان یکی از کودتاچییان و عوامل شکست صادر کرد.
عامر بعدها پیش از خودکشی در متن وصیتنامهی خود:
«جمال عبد الناصر را به فراموش کردن هدف اصلی انقلاب که تأمین زندگی شایسته برای مردم مصر بود متهم ساخت.او بیان داشت:
بزرگی یک رهبر در این است که طاقت انتقاد را داشته باشد و در مواقع سخت تعادل روحی خود را از دست ندهد.کسی که آزادی بیان را از بین میبرد، تمامی یک ملت را تضعیف میکند».
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
🔴آنان که تاریخ نخوانند محکوم به تکرار آن هستند!
پس از شکست اعراب به رهبری مصر از اسرائیل در جنگ معروف به ۶روزه(۱۹۶۷)، بیان یک اظهار نظر خصوصی از مقامات شوروی از پشت صحنه جنگ پرده برداشت:
«ما در شوروی تصور میکردیم اسرائیل در جنگ با اعراب با مشکل روبرو خواهد شد و در نتیجه آمریکا با کلیهی کشورهای اسلامی درگیری پیدا خواهد کرد و خاورمیانه بصورت ویتنام دیگری برای آمریکا در خواهد آمد.ولی ما اسرائیلیها را دستکم گرفته بودیم و روی مصریها بیش از اندازه حساب میکردیم».
کمکاری شوروی در جنگ شدیداً اعراب را عصبانی کرده بود.آنها بعدها اقدامات سیاسی متعددی برای بازیابی اعتماد اعراب انجام دادند.در مصر جمال عبدالناصر خود را پس از شکست در جنگ بازیابی کرد.او دستور بازداشت مارشال عامر را بعنوان یکی از کودتاچییان و عوامل شکست صادر کرد.
عامر بعدها پیش از خودکشی در متن وصیتنامهی خود:
«جمال عبد الناصر را به فراموش کردن هدف اصلی انقلاب که تأمین زندگی شایسته برای مردم مصر بود متهم ساخت.او بیان داشت:
بزرگی یک رهبر در این است که طاقت انتقاد را داشته باشد و در مواقع سخت تعادل روحی خود را از دست ندهد.کسی که آزادی بیان را از بین میبرد، تمامی یک ملت را تضعیف میکند».
📌ارتش مصر برای بازیابی خود به سلاح نیاز داشت.برژنف رهبر شوروی از ناصر راضی بود. «او شجاعت و ارادهی ناصر را برای منافع شوروی دارای ارزش فوقالعاده میدانست».
در عین حال شوروی هیچگاه حاضر نبود بخاطر چشمان قشنگ اعراب خود را با آمریکا درگیر سازد.
شوروی تقابل با اسرائیل را کارت بازی خویش کرده بود.آنها از سرسختی و مقاومت اسرائیل در برابر عقبنشینی از سرزمینهای تصرف شده در سال۱۹۶۷ ناراضی بودند.لیکن دلیل اصلی نارضایتی آنها بهنتیجه نرسیدن مذاکراتشان با آمریکا درباره قرارداد منع گسترش سلاحهای هستهای بود.
شوروی به هیچوجه حاضر نبود حمایت از جمال عبدالناصر را رها کند زیرا او تنها عامل پیشبرد اهدافش در خاورمیانه بود.
جمال عبدالناصر پس از کشوقوسهای فراوان با اسرائیل علیرغم وضع اقتصادی شکننده و نارضایتی طبقات مختلف، تهاجمی فرسایشی را آغاز کرد.هرچند با واکنشهای سریع اسرائیل هربار به شکست ختم شد.
ناصر بار دیگر به شوروی پناهنده شد تا سلاحهای بیشتر و جدیدتری در اختیار گیرد.اما او بارها از تاخیر شوروی دچار یاس و سرخوردگی شد.
او در یک گفتگو با مشاورانش گفت:
«از روسها قطع امید کردهام».ناصر اعتمادش به شوروی بکلی مخدوش شده بود.
فشارهای روحی و جسمی مرگ ناصر را رقم زد و انورسادات جایگزین او شد.سادات تصمیم گرفت دوباره به شوروی برود.
سادات نیز پاسخ مشابهی دریافت کرد:
«ما بشما سلاح میدهیم، اما نه سلاح تهاجمی،هواپیما موشکانداز نیز تنها با شرط کسب اجازه قبل از هر استفاده!»
سادات نیز این شروط را نپذیرفت و با دستخالی به مصر بازگشت.
بعدها برژنف از سادات خواست تا با چشمپوشی از اعدام جاسوس بزرگ شوروی در مصر، سلاحهای مدنظرش را دریافت کند.اما باز در عمل شورویها تأخیر بخرج دادند و همین عامل اخراج ۲۰هزار مستشار شوروی از مصر شد.
در جنگ سال۱۹۷۳«یوم کیپور»با حضور انورسادات، نبود برتری هوایی برای مصر عامل پیشروی سریع نیروهای ذخیره اسرائیل شد و آشفتگی وحشتناک ابتدایی ارتش اسرائیل بسرعت رفع شد.
تصادفی نبود که روسها از دادن جنگنده میگ۲۳ به اعراب خودداری می کردند.علت آن بود که در پشت پرده با آمریکا توافق داشتند.
📌اسرائیل پس از بازیابی اولیه فورا بسراغ سوریه رفت و ۲۰سال پیشرفت و آبادانی را با حمله به زیرساختهای پالایشی،برقی و صنایع دمشق در طول ۳روز از بین برد!
روسها در نهایت با عبرت از جنگ قبلی بههنگام شکست قطعی اعراب فورا زمینه آتش بس را فراهم کردند و بدین ترتیب جنگ دوم مصر با اسرائیل نیز پایان یافت.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
- دیکتاتوری که از پیشرفت نظامی آمریکا غافل بود
چرا صدام حسین به التیماتومهای چندبارهٔ ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده اعتنا نکرد و از کویت خارج نشد؟ آیا او فکر میکرد نیروی نظامیاش از آمریکا قدرتمندتر است؟ خیر! اما صدام گمان میکرد که ماشین جنگیاش به عنوان بزرگترین ارتش خاورمیانه آنقدر توان دارد که جنگ زمینی را چند هفته طول بدهد و ده هزار نفر تلفات از آمریکاییها بگیرد. از نظر او در این شرایط فشار شدید افکار عمومی آمریکا همچون جنگ ویتنام موجب توقف عملیات ارتش آمریکا میشد.
صدام از حملهٔ آمریکا مدلی همچون عملیات نرماندی برای سربازانش ترسیم کرده بود: یک حملهٔ آبی خاکی از ساحل کویت و انبوهی از تفنگداران که مستقیم به سوی آتش سلاحهای سربازان عراقی پیشروی میکنند و در این شرایط او آنقدر فرصت دارد که تلفات لازم را از آمریکاییها بگیرد. حتی زمانی که شش هفته بمباران دقیق و بیسابقه شیرازهٔ ارتش عراق را گسیخته بود، سازمان تبلیغاتی او مدام به سربازان وحشتزده که عموماً ارتباطشان با فرماندهی و دیگر واحدها قطع شده بود، پیام میداد: «مقاومت کنید! محکم بمانید! آمریکاییها بالاخره میآیند! آنها از دریا میآیند! آنها تماماً هلیکوپتر و پیاده نظام سبک هستند!»
در اوهام صدام آمریکاییها بالاخره آنقدر نزدیک میشدند که سربازان او بتوانند از آنها تلفات لازم را بگیرند. او بخش بزرگی از نیروهایش را رو به دریا مستقر کرده بود! اما آمریکاییها هیچوقت از دریا نیامدند! آنها با لشکرهای زرهی مجهز به تانکهای وحشتناک آبرامز با سرعتی باور نکردنی از صحرای عربستان وارد خاک عراق شده و از پشت به نیروهای او در کویت حمله کردند و جنگ زمینی تنها هفتاد و دو ساعت طول کشید!
صدام درکی از تغییرات شگرفی که در یک دههٔ گذشته در عرصهٔ تکنولوژی نظامی روی داده بود نداشت. او درکی از نبرد عصر اطلاعات نداشت و به نبرد درهٔ بقاع که هشت سال قبل بین سوریه و اسرائیل رخ داده بود توجهی نکرده بود. صدام به شدت از زمان عقب بود.
او گفته بود که آنقدر از خلبانان آمریکایی اسیر میگیرد که افکار عمومی آمریکا با دیدن صف طولانی آنها جنگ را تمام کند و موقعیت او در کویت را به رسمیت بشناسد. او نیرومندترین شبکه پدافند هوایی در جهان سوم را در اختیار داشت. اما در شب نخست آغاز جنگ هوایی شانزده فروند هواپیمای نامرئی اف صد و هفده نایت هاوک که هر کدام با دو بمب دو هزار پوندی هدایت لیزری بدون آنکه کسی متوجه آنها شود به قلب بغداد نفوذ کرده و حساس ترین هدفها را بمباران کردند. پدافند عراق حیرت زده شده بود که این دیگر چه نوع حملهای است؟ عراقیها تازه وقتی متوجه هواپیما میشدند که مواضعشان با خاک یکسان شده بود.
در همان حال اهداف حساس دیگر عراقیها با موشکهای کروز توماهاوک که از هزار و هفتصد کیلومتر دورتر شلیک شده و با جثهٔ کوچک و ارتفاع پایینشان قابل شناسایی نبودند، منهدم میشدند. رادارها قبل از این که بتوانند واکنشی نشان دهند، توسط موشکهای هارم ضد رادار که توسط فانتومهای وایلد ویزل و ای ششها شلیک شده بودند، منهدم میشدند. فرودگاهها توسط مهمات دقیق و ضد بتنی که استرایک ایگلها و تورنادوها شلیک میکردند، از کار میافتادند و جنگندههای صدام درون پناهگاههای بتنی خود منهدم میشدند. صدام بهای سنگینی برای عقب ماندن ذهنش از تحولات کلیدی عرصه فنآوری نظامی پرداخت.
آمریکاییها هیچوقت در جایی که او میخواست و در فاصلهٔ نزدیکی که مد نظر او بود، آفتابی نشدند تا او بتواند رویای «ویتنام در صحرای» خود را محقق کند! رهبری که حتی تفاوت جنگ منظم در دشت باز را با جنگی چریکی و نامنظم همچون ویتنام تشخیص نمیداد برای چند دهه سرنوشت میلیونها عراقی را به دست گرفته بود. جنگ برای آزادی کویت نخستین پردهٔ پر سر و صدا از جنگ نوین هوشمند عصر اطلاعات بود که توجه جهان را به خود جلب کرد. طرحهایی که از اوائل دههٔ هفتاد میلادی در مراکزی نظیر ترادوک تدوین شده بودند، حالا میوه داده بودند. بااینحال این تنها آغاز راهی طولانی بود که حتی امروز هم به پایان خود نرسیده است. در جنگ کویت تنها سیزده درصد از مهمات سنگین مصرفی هوشمند بودند! هنوز بمبهای هدایت ماهوارهای، تسلیحات شبکهمحور و بسیاری از فناوریهای مؤثر امروزی به میدان نیامده بودند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
✅وارد کردن ایران به مهلکه جنگ خیانت به ملت ایران است
زیرساختهای انرژی ایران به شدت فرسوده شدهاند و نیاز فوری به دستکم ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری خارجی دارند؛ اگر نه، ممکن است در آینده نزدیک به یکی از بزرگترین وارد کنندگان انرژی تبدیل شویم.
وارد کردن ایران به مهلکه جنگ خیانت به آیندگان و ملت ایران است؛ مملکتی که دو دهه زیر سنگینترین تحریمها بوده و صادرات نفتی رسمی آن به صفر رسیده و دیگر هیچ نقش تعیین کنندهای در بازار انرژی دنیا ندارد را وارد مهلکه جنگ نکنید؛ آسیب احتمالی به همین زیرساختهای فرسوده برای دههها غیرقابل جبران خواهد شد.
اسرائیل امروز در حدیده نشان داد به لطف نیروی هوایی به روز و کارآمدش چطور در مسافتی دوبرابر ایران به اهدافش ضربه میزند.
سلسله حوادث ۱۴ روز گذشته بیروت، از انفجار پیجرها و اجرای بزرگترین عملیات خرابکاری همزمان که ۳۶۰۰ عضو حزبالله را زمینگیر کرد و با نشان دادن قدرت نفوذش در شبکه تامین تجهیزات ارتباطی حزبالله همه را حیرتزده کرد، با ترور سریالی تمامی فرماندهان عالیرتبه و نهایتا ترور نصرالله اشراف اطلاعاتیاش را به رخ کشید، همه در ایران در ابعاد وسیعتری اتفاق خواهد افتاد.
نفوذ و رخنه اطلاعاتی به وضوح در نهادهای اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی عمیقتر از حزب الله است.
چند موشک شلیک میکنید و اسرائیل هم کمی ضربه خواهد دید؟ تمام خرابیهای احتمالی آن در عرض چند ماه با کمک آمریکا و اروپا جبران خواهد شد. چه کسی در جنگ ۸ ساله با صدام به کمک ایران آمد که حالا در این مادر جنگها با اسرائیل به کمک شما بیاید؟
همین کشورهایی که از ۸ سال جنگ ایران و عراق و سالها تحریم ایران، اقتصادشان پویاتر و توانمندتر شد با آغوش باز به استقبال جنگ ایران با اسرائیل خواهند رفت.
به فکر ایران باشید؛ آیندگان به خاطر چنین سفاهت و بلاهتی هرگز شما را نخواهند بخشید.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
📌بحران افغانستانی ها
بحران افغانستانیها در ایران نه جایی برای شوخی و سانتیمالبازی دارد نه دیگر قابل انکار است بلکه باید به یکی از اصلیترین اولویتها در ایران تبدیل شود چون این تازه شروع ماجراست. افغانستان هر چقدر اقتصاد و منابع ضعیفی دارد و تولید ناخالص ملیاش پایین است تولید مثلش بالاست و با ادامه این روند پیشبینی میشود که جمعیت افغانستان تا سال ۲۰۵۰ به ۸۰ میلیون نفر نزدیک شود. طبیعی است برای مردم جوان آن کشور فقیر که اسیر جانوری به نام طالبان هم شده و چشماندازی برای بهبود ندارد؛ مهاجرت جذابترین و شاید تنها گزینه بسیاری از مردم باشد و خطر از همینجا شروع میشود. کشوری ۸۰ میلیونی در همسایگی ما با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سیل جوانانی که آرزویشان مهاجرت است تهدیدی بنیادین برای ایران محسوب میشود و کنترل مرزها و ساماندهی اتباع به دور از هرگونه سنتیمانتالیسم باید در دستور کار باشد جدای از تهدیدهای اقتصادی و ناهمخوانیهای فرهنگی افغانها با ایرانیان میتوانم در یک چشمانداز بلندمدتتر با افزایش جمعیت افغانها، خطر تسلط سیاسی و حتی تهدید برای تمامیت ارضی ایران را متصور شوم. دیوارکشی با مجهزترین امکانات و اخراج اتباع از اولویتهای ملی ایران است .
اینکه حقوقبشریهای ساکن تورنتو و برلین و تبریز و سنندج چه میگویند اصلا اهمیت ندارد، ما ایرانیان نباید تاوان تولید مثل بدون و حساب و کتاب افغانها را بدهیم.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
✅افشاگری مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
روزی حدود ۲۶ میلیون دلار تخفیف به چین از پول نفت مردم ایران!
🔺 این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گروهی در دولت سیزدهم با نام "دور زدن تحریم" میگویند جاده را باز نکنیم ما جاده فرعی ساختیم و روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را میبرند.
🔺 ما پرسیدیم: به چه قیمتی میفروشید؟
پاسخ دادند: ۱۵ تا ۳۰ دلار در هر بشکه و میانگین ۲۰ دلار در هر بشکه تخفیف میدهند.
روزی یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت ضربدر ۲۰ دلار!! یعنی اینکه روزانه ۲۶ میلیون دلار از پول مردم ایران به خریدار انحصاری نفت تخفیف میدهند!
🔺 وقتی سوال میکنیم: نفت را با چه قیمتی میفروشند؟ میگویند: "اینها محرمانه است!!"
🔺 می پرسیم پول آن به کدام حساب واریز میشود؟ میگویند: آمريکا بانک را تحریم کرده اما پولها برمیگردد!
🔺 پرسیدیم از چه طریقی برمیگردد؟
میگویند: صرافیها!
🔺 می گوییم صرافیها متعلق به چه کسانی است؟ پاسخ می دهند: "محرمانه است!"
🔺 پرسیدیم بخش عمدهی پول کجاست؟
می گویند: همه در یک کشور است!
🔺 پرسیدیم آن کشور پول را میدهد؟
گفتند: خیر، فقط میتوانیم کالا وارد کنیم!!
🔺 می پرسیم: کالا را چه کسی وارد میکند؟
بازهم نمیگویند و می گویند که محرمانه است!!!!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
📌 اسب محبوب !
♈️اگر دیکتاتوری باشی در حد قدرت و توان کالیگولا، امپراتور روم باستان، حتی میتوانی اسب محبوبت، اینکتاتوس، را به عضویت در مجلس سنای روم منصوبکنی و همه سران مملکت را وادارکنی که هر روز خدمت این اسب برسند و در برابرش زانو بزنند و از جام شرابی که اسبت خورده بنوشند و مدح و ثنایش را بگویند.
♈️دیکتاتورها اصولاً دوست دارند با این نوع انتصابات عجیب و غریب هم قدرت نامحدود خودشان را به رخ ملت بکشند و هم به وزرا و وکلای زیردستشان بگویند شما هیچ چیزی نیستید که اگر بودید در برابر این موجود نادان و احمقی که من منصوبش کردهام اینطور زانو نمی زدید.
♈️دیکتاتورها لذت وافری میبرند از تحقیر مقامات زیردستشان، تحقیری که در عین حال قدرقدرتی آنها را به امعا و احشاییترین شکل ممکن به دو گروه افرادی که وی با آنها سر و کار دارد،مقامات زیردست و ملت، حقنه میکند.
♈️مبادا فکر کنید ماجرای این اسبی که امپراتور تصمیم گرفته بود به زودی وی را کنسول روم (نخست وزیر) بکند، اما اجل مهلتش نداد، افسانه و خیال است. خیر، اتفاقا خیلی هم واقعی است و من میتوانم دهها مثال برایتان بزنم.
یک مثالش که خیلی هم به ما نزدیک است مربوط میشود به امپراتور پوتین خودمان که چند سال پیش انتصابی را فرمان داد که همه را به یاد اسب محبوب امپراتور دیوانه روم انداخت.
♈️شهرهای روسیه چند سال پیش برای مدتی در تسخیر مخالفان پوتین بود و حضرتش برای جمع کردن بساط «اغتشاشگران» با مشکل روبرو شده بود و مقامات اجرایی کار سرکوبگریشان را به نحو مطلوب انجام نمیدادند. در همین اوضاع و احوال، پوتین در یک برنامه رادیویی سالانه شرکت کرد تا پاسخ شنوندگان را بدهد.
♈️گولاخی از پشت خط به پوتین گفت:«جناب رییسجمهور،اگر پلیس نتواند بساط این اغتشاشگران را جمع کند، من و بر و بچهها حاضریم به خیابان بیاییم و حق اغتشاشگران را کف دستشان بگذاریم و اوضاع را ردیف و امنیت را برقرار کنیم.» و شما نمیدانید چقدر این کلمات به گوش امپراتور پوتین خوشاهنگ بود.
او به تلفن کننده ، که کارگر ساده یک کارخانه تانکسازی در اورال بود، گفت:«تو نشان دادی که روس واقعی یعنی چه. تو نشان دادی که چقدر از این همه مقامات وراج و به درد نخور ما فهمیدهتری.»
♈️پوتین یک ماه بعد این کارگر کارخانه تانکسازی را نماینده تامالاختیار خود در منطقه اورال کرد، که از حیث درجه و مقام معادل منصب معاونت نخست وزیر بود.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
🟠 تلویزیون و پزشکیان؛ یک داستان قدیمی!
محمد روانبخش
🔸 چند سال پیش بهواسطهی یکی از دوستانم فهمیدم روزنامهای چاپ میشود که مدیرمسئولش در سرمقاله هر روزش که مینویسد، هر چه میخواهد دربارهی افرادی از قبیل هاشمی و روحانی (رئیسجمهور وقت) و ظریف و... مینویسد، سرمقالههایی که هر کدامش میتوانست مصداق هزار تهمت و شکایت باشد، اما جالب اینجا بود که هیچکس محل آن روزنامه نمیگذاشت!
🔸 آن بندهخدا هر چقدر تندتر مینوشت کمتر توجهی را جلب میکرد و نهایتش هم این شد که روزنامه را خودش - به علت یا بهانهی گرانی کاغذ و چاپ - تعطیل کرد. من و آن دوستم گهگاه سرمقالههای او را میخواندیم و میخندیدیم که آن بندهخدا چقدر برای دیده شدن ادعاهای عجیب و غریب میکند و هیچ فایدهای ندارد! واقعا هم مضحک بود و هم آدم دلش برای آن بابا میسوخت.
🔸 این را اضافه کنید به یک داستان دیگر که از یکی از مبارزان زمان شاه شنیدم، که یک منبری کمسواد بود که خیلی دلش میخواست گل کند و مهم شود. بالای منبر انواع و اقسام چیزها را علیه شاه میگفت ولی ساواک که میدانست آن بندهخدا کیست و چهکاره است، کاری به کارش نداشت؛ در حالی که اگر یکدهم آن حرفها را دیگران میزدند حتما احضار میشدند...
🔸 حالا چرا اینها را تعریف کردم؟ یک بندهخدای تازهکار جویای نام و نان، در یک رسانهی ورشکستهی میلی توهینی به رئیسجمهور کرده است. من حاضرم شرط ببندم خود عوامل تهیهی آن برنامه و دور و بریهای آن شخص آن حرفهای توهینآمیز را برای رسانههای مجازی طرفدار دولت فرستادهاند و آن را وایرال کردهاند که دیده شود و مشهور شود. احتیاج داشته بنده خدا، و کمی هم موفق شده!
🔸 چندین سال است که تهیهکنندگان تلویزیون عمدا گافهایی در برنامههایشان میگذارند و بعد خودشان آنها را در فضای مجازی افشا میکنند (چون کسی برنامهشان را نمیبیند که متوجه گاف شود!) و حتی خودشان شروع به تمسخر برنامهی خودشان میکنند تا شاید دیده شوند... و از این بدبختی بزرگتر برای رسانهای هست که بودجهی نجومی دارد، انحصار دارد و حمایتهای عجیب و غریب میشود اما ته تهش محتاج این است که صاحب یک صفحهی اینستاگرام مسخرهاش کند تا کمی دیده شود!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
🔴 افکار جدید مهم هستند یا افراد جدید؟
جامعهای که نیم قرن نرخ تورم دو رقمی را تجربه کرده، میتواند کرامت انسانی را تجربه کند؟
آیا تورم علت است یا معلول؟ نرخ تورم دو رقمی نتیجه کدام اندیشه است؟
مفاهیمی مانند عدالت، انصاف، پاسخگویی، رشد، کرامت انسانی، شایسته سالاری و کارآمدی در امتداد هم هستند و وزن مساوی دارند یا میان آنها روابط علت و معلولی وجود دارد؟
چگونه باید درخت آنها را از ریشه به شاخهها کشید؟ کدام ریشۀ درخت است و کدام شاخۀ درخت؟ کدام اصل است و کدام نتیجه؟
در «شناخت هرمی و درختی ساختار حکمرانی»، نرخ تورم را در کجای هرم باید قرار داد؟ آیا میتوان در فقدانِ رشد اقتصادی و تولید ثروت، در انتظار عدالت، آزادی و کرامت انسانی نشست؟ آیا آگاهی و شناخت جامعه در سرنوشت آن اثر دارد؟
آیا جامعهای که میانگین مطالعه آن ۳۵ دقیقه در سال است می تواند در انتظار دموکراسی بنشیند؟
اگر نرخ تورم زیر پنج درصد باشد، کشور ثروت تولید کند و مردم اهل مطالعه باشند بعد برخی از شرایط و مقدمات دموکراسی فراهم میشود.
آیا میشود بدون Input در انتظار Output نشست؟ به عبارت دیگر، روابط علت و معلولی متغیرهای حکمرانی، علم و Science است. آنچه به موفقیت بسیاری از کشورها مساعدت بخشید این بود که متوجه شدند از کجا باید تحول را شروع کنند.
یک دو سه تجربه شدۀ جهانی را تشخیص دادند. اولین و فوریترین کاری که این کشورها انجام دادند، تغییر افکار و اندیشههایشان بود.
اگر افکار تغییر نیابند، افراد با سن کمتر، مرام متفاوت و برخاسته از مناطق متنوع، بعد از مدتی سرانجام باید مجری همان افکار ناکارآمد گذشته باشند.
به نظر میرسد در متدولوژی اولویتهای حکمرانی، نوعی تشتت وجود دارد. ظاهراً نمیدانیم یا نمیخواهیم بدانیم که کدام اندیشهها باید اجرا شوند تا یک فرد بازنشسته در سن هفتاد و پنج سالگی، مسافرکشی نکند.
مبنای تحول چه در فرد و چه در جامعه، در اندیشههاست. سیاستهای جدید افکار جدید میطلبند. افقهای جدید به افکار جدید نیاز دارند.
افکار قدیم در بستهبندیهای جدید گذاشتن را، به نوعی میتوان به استتار نیّت و تداومِ نامحسوسِ ناکارآمدیها نسبت داد.
دیگر پیکان تولید نمیشود ولی پراید همان پیکان سابق است. اندیشۀ تویوتا تولید کردن باید جای اندیشۀ پراید تولید کردن را بگیرد. افراد با اندیشههای نوین می توانند کارآمد باشند.
شاید پرسش اساسی این باشد: آیا حکمرانان اندیشههای جدید را تشخیص میدهند و برای اجرای آنها برنامهریزی می کنند یا همان اندیشهها در زمان و فرصتهای از دست رفته با هزینههای فراوان، خود را در نهایت به حکمرانان تحمیل میکنند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
📌 گوسفندها مثل پلنگ نعره نمیکشند ، مثل الاغ عرعر نمیکنند ، مثل شیر نمیغرند ،
مثل خرگوش نمیدوند ،
مثل ماهی زیرآبی نمیروند
و مثل اسب به سرعت فرار نمیکنند..
و شاید به همین دلیل است که همیشه به صورت " گله" هستند و یک " سگ" از آنها مراقبت میکند تا عاقبت خورده شوند.
سگها مواظب گوسفندها هستند، نمیگذارند گرگهای وحشی آنها را بخورد و مواظباند که دزد آنها را نبرد و سرانجام قصاب ، آنها را بکشد.
سگها وفادارند ،
ولی نه ، به گوسفندها ،
بلکه به قصابها.
علت اینکه دموکراسی به درد گوسفندان نمیخورد این است که آنها یا باید به سگ رای بدهند ، یا به قصاب ،
در غیر این صورت باید خیانت کنند و به سوی گرگ بروند که او هم آنها را خواهد خورد.
حتی اگر مدرنیزه هم بشوند ،
فقط بطور مکانیزه کشته میشوند،
اگر دیندار هم بشوند، عید قربان قتل عام میشوند.
اعلام همبستگی میان گوسفندان تا وقتی ترس از گرگ و اعتماد به سگ و چاقوی قصاب است، بیهوده است، فقط باعث میشود کشتارگاه مکانیزه ساخته شود.
*دموکراسی در " دنیای گوسفندها " ،*
*یعنی انتخاب یکی از این سه گزینه :*
*سگ... گرگ... یا قصاب!!؟؟*
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
📌پاکترین و فاسدترین دولت ها
طی ٣۵ سال اخیر، دولت خاتمی پاکترین و دولت رییسی فاسدترین دولتها هستند.
پس از دولت خاتمی، دولت رفسنجانی، رتبه دوم را در جدول کم فسادترین دولتها به دست اورد.
فساد در دولت احمدی نژاد نسبت به دولت خاتمی ٣۵ برابر شد با اینحال فساد در دولت روحانی نسبت به دولت احمدی نژاد ٣۵۴% کاهش یافت.
اگر ارقام فساد طی ٣۵ سال اخیر که به حکم قطعی رسیده اند را در هر دولت جمع کنیم و به تعداد روزهای فعالیت همان دولت تقسیم کنیم، آمار فساد روزانه دولتها به شرح زیر محاسبه میشود(هزار دلار):
دولت رفسنجانی: ٢٣٩
دولت خاتمی: ۵١
دولت احمدی نژاد: ١٨٠٠
دولت روحانی: ٣٩۶
دولت رییسی: ٣٧٠٠
دولت رییسی از ١۴٠٠/۶/٣ تا ١۴٠٣/۵/٣١، به مدت ١٠٩٢ روز برسر کار بود.
فقط در دو فقره فساد چای دبش و واردات نهاده های دامی، ۴.٠۶ میلیارد دلار در دولت رییسی فساد رخ داد.
یعنی در دولت رییسی، روزانه حداقل ٣.٧ میلیون دلار فساد بروز کرد تا نام دولت رییسی بعنوان فاسدترین دولت ج.ا ثبت شود.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
امارات میداند با توجه به زمانِ حاکمیتِ ایران بر جزایر سه گانه نمیتواند درهیچ دادگاه بینالمللی برنده شود
امارات در دادگاه های بین المللی در مورد ادعای جزایر سه گانه بازنده است؛
چرا؟
چون امیر عباس هویدا از ته قبر به دادمان می رسد.
بیش از چهل سال از مرگ امیرعباس هویدا میگذرد هنوز ایران از مدیریت و درایت این مرد بزرگ استفاده میکند
هویدا وقتی متوجه شد که استعمار انگلیس قصد دارد به امارات استقلال بدهد پس از ترک امارات توسط انگلیس سریعا جزایر ایرانی تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی را تصرف کرد و در مجلس ملی و در حضور نمایندگان و سفیران کشورهای مختلف اعلام رسمی الحاق این جزایر به ایران را رسما اعلام نمود و توسط نماینده ایران در سازمان ملل به اطلاع جامعه بین الملل رساند.
هوش و ذکاوت هویدا زمانی مشخص میشود که ایشان با اشرافی که به مسائل حقوق بین الملل داشت و میدانست اگر امارات اعلام استقلال کند و ایران جزایر را تصرف کند ایران کشور اشغالگر شناخته میشود و باید طبق حقوق بین الملل حاکمیت امارات را بر جزایر بپذیرد.
با علم به این آگاهی سریعا به ارتش دستور داد تا در نهم آذر سال ۵۰ این جزایر را تصرف کنند. امارات دو روز بعد اعلام استقلال کرد.
حالا امارات میداند که با توجه به این مسئله که زمانی که حاکمیت ایران به این جزایر قبل از اعلام استقلال امارات بوده نمیتواند درهیچ دادگاه بین المللی مطرح کند و محاکم بین المللی تمامیت ارضی کشورها را از زمان اعلام استقلال به رسمیت میشناسند.
اینگونه هست که یک فرد تحصیل کرده وقتی در راس یه پست مهم گماشته میشود میتواند اینگونه عملکردی داشته باشد.
هویدا مردی که تاریخ در مورد او قضاوت خواهد کرد.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
Repost from انجمن بازرگانی ایران و کانادا
وبینار فرصتهای تجاری در بازارهای فرنچایز کانادا و آمریکا
🗓 جمعه، ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ (20 سپتامبر 2024)
🕰 ساعت:
⏰ به وقت ایران: ۲۰:۳۰
⏰ به وقت مونترال - تورنتو: ۱۳:۰۰
⏰ به وقت ونکوور: ۱۰:۰۰
مدت زمان: ۲ ساعت آموزش + ۱ ساعت پرسش و پاسخ
🚀 این فرصت استثنایی را از دست ندهید! در این وبینار جامع، با قوانین تجاری فرنچایز در کانادا و آمریکا آشنا شوید، فرصتهای جدید فرنچایز با سرمایهگذاریهای کم (شروع از ۱۰ هزار دلار کانادا) را کشف کنید و مهارتهای لازم برای توسعه کسب و کار خود به روش فرنچایز را بیاموزید.
آیا میخواهید کسبوکارتان را به سطح بالاتری برسانید؟ این وبینار دقیقا برای شماست!
👨🏫 مدرس دوره:
محمد وحیدی راد
رئیس انجمن بازرگانی ایران و کانادا
نویسنده و مولف پنج کتاب تخصصی در حوزه صادرات به آمریکای شمالی
متخصص برجسته در تجارت با آمریکای شمالی
لینک ثبت نام و شماره های تماس:
https://canadairan.ca/product/business-opportunities-in-the-canadian-and-american-franchise-markets/
تهران:
09121941366
02122764672
تورنتو:
6476190868
🌐 www.canadairan.ca
🔗 @CanadaIranCA
27 629
امارات میداند با توجه به زمانِ حاکمیتِ ایران بر جزایر سه گانه نمیتواند درهیچ دادگاه بینالمللی برنده شود
امارات در دادگاه های بین المللی در مورد ادعای جزایر سه گانه بازنده است؛
چرا؟
چون امیر عباس هویدا از ته قبر به دادمان می رسد.
بیش از چهل سال از مرگ امیرعباس هویدا میگذرد هنوز ایران از مدیریت و درایت این مرد بزرگ استفاده میکند
هویدا وقتی متوجه شد که استعمار انگلیس قصد دارد به امارات استقلال بدهد پس از ترک امارات توسط انگلیس سریعا جزایر ایرانی تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی را تصرف کرد و در مجلس ملی و در حضور نمایندگان و سفیران کشورهای مختلف اعلام رسمی الحاق این جزایر به ایران را رسما اعلام نمود و توسط نماینده ایران در سازمان ملل به اطلاع جامعه بین الملل رساند.
هوش و ذکاوت هویدا زمانی مشخص میشود که ایشان با اشرافی که به مسائل حقوق بین الملل داشت و میدانست اگر امارات اعلام استقلال کند و ایران جزایر را تصرف کند ایران کشور اشغالگر شناخته میشود و باید طبق حقوق بین الملل حاکمیت امارات را بر جزایر بپذیرد.
با علم به این آگاهی سریعا به ارتش دستور داد تا در نهم آذر سال ۵۰ این جزایر را تصرف کنند. امارات دو روز بعد اعلام استقلال کرد.
حالا امارات میداند که با توجه به این مسئله که زمانی که حاکمیت ایران به این جزایر قبل از اعلام استقلال امارات بوده نمیتواند درهیچ دادگاه بین المللی مطرح کند و محاکم بین المللی تمامیت ارضی کشورها را از زمان اعلام استقلال به رسمیت میشناسند.
اینگونه هست که یک فرد تحصیل کرده وقتی در راس یه پست مهم گماشته میشود میتواند اینگونه عملکردی داشته باشد.
هویدا مردی که تاریخ در مورد او قضاوت خواهد کرد.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
با روسها باید برخورد قاطع داشت
متن یک دقیقه ای داستان برخورد قوام با استالین
در سفری که قوامالسلطنه رفت برای دیدار با استالین و حل قضیه آذربایجان به روسیه(مارچ ۱۹۴۶ -- بهمن و اسفند ۱۳۲۴)، هیئتی که همراهش رفتند، مرحوم نیکپور بود و چند نفر دیگر که نمیدانم اما جهانگیر تفضلی هم همراه اینها بود.
جهانگیر تفضّلی، راجع به سفر قوامالسلطنه و سفر او به مسکو گفت: وقتی ما وارد مسکو شدیم بعد از ظهری بود که ساعاتی بعد ما را بردند به یکی از ویلاهایی که مخصوص مهمانهای خارجی است. آنجا بودیم و بعد گفتند: شب بیایید خدمت مارشال استالین برسید.
میگفت: رفتیم و اول که وارد کرملین شدیم «ویاچسلاو مولوتف»که وزیر خارجه شوروی بود، ما را برد در اتاق انتظار مارشال استالین. جهانگیر تفضلی میگفت: در حدود هفت - هشت دقیقهای آنجا منتظر شدیم ، بعد در باز شد و گفتند: بروید داخل، پهلوی مارشال. میگفت: قوامالسلطنه رفت و پشت سر او ما رفتیم و دیدیم که در اتاق کسی نیست، اما نقشهای به دیوار بود که استالین روبروی آن ایستاده بود و در حالیکه پشتش به ما بود، آن را تماشا میکرد.
راوی گفت : اولین چیزی که متوجه شدم دیدم «استالین»برخلاف آن غولی که فکر میکردیم نبود ، دیدیم آدم قد کوتاه و کوچکی هست که پشتش به ما بود و داشت نقشه را تماشا میکرد و حتّی برنگشت با ما حرفی بزند.
بعد از چند دقیقهای مولوتوف سرفهای کرد و با ایجاد صدایی خواست تا استالین برگردد ببیند چه خبر است . استالین برگشت آمد جلو ، دست داد و خیلی تشریفاتی چند دقیقهای نشست و گفت : خیلی خب ، بروید و دو ساعت دیگر بیایید مذاکرات را شروع میکنیم . دو ساعت دیگر هم میشد ساعت یازده شب . راوی میگفت : معلوم بود از چهره قوامالسلطنه که واقعاً خیلی عصبانی است و وقتی از اتاق آمدیم بیرون ، به مترجم که به نام حبیب دُری بود ، گفت : «به آقای مولوتف بگویید که دیگر لزومی ندارد ما امشب جلسهای داشته باشیم ، چون ما داریم بر میگردیم و چمدانهای ما را هم بگویید از ویلا بگذارند داخل ماشین . ما بر میگردیم فرودگاه ، برمیگردیم مملکتمان .
ما حرفی نداریم با هم.»
راوی گفت : مترجم مکث کرد که ببیند درست دارد میشنود که قوامالسلطنه گفت : آقا همین که گفتم ، عین این را شما ترجمه کنید. مولوتف گفت : چرا ؟ چطور شده ؟
قوام پاسخ داد : برای اینکه به من اهانت شد . شما صدراعظم ایران را نمیتوانید ده ، بیست دقیقه در اتاق انتظار نگهدارید ، بعد هم که وارد اتاق میشویم ، مارشال دارد نقشه تماشا میکند و پشتش به من است بیاحترامی به من کرد ، من تحمل این را ندارم ، برمیگردم و هیچ حرفی هم ندارم هر کار هم میخواهید بکنید. تصمیم شما خیلی قوی است و زورتان میرسد هر کار میخواهید بکنید ، اما حق اهانت به من را ندارید.
مولوتف گفت : اینکه نمیشود . قوام گفت : نه همین که هست ، من هم از اینجا میروم سفارت ، ماشین بفرستید چمدانهای ما را بیاورند . ما برمیگردیم ، همین امشب . بعد هم راهش را کشید و رفت .
بعد از نیمساعت ، مولوتف با عجله برگشت و گفت که آقای مارشال خیلی عذرخواهی کردند ، سوءتفاهم شده ، چیزی نبوده و برگردید شام را با مارشال میل کنید.
راوی گفت : وقتی برگشتیم ، ورق کاملا برگشته بود ! مارشال استالین روی خوش نشان داد و پذیرایی گرمی کرد و خیلی احترام گذاشت به قوامالسلطنه چرا که دیدند قوامالسلطنه، آدمی نیست که بتوانند روز اول بترسانندش!
بخشی از مصاحبه احمد قریشی با پروژه تاریخ شفاهی ایران در دانشگاه هاروارد
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
🔴 روسیه و ایران: تکرار حکایت آلمان و عثمانی؟ به چه قدرتی دلخوش کردهایم!
🔸 دور و بر همهی ما آدمهایی هستند که هر کدام تحلیل طیفهایی از قدرت را بازتاب میدهند و با وجود این افراد احتیاجی نیست که حتما به بولتنهای خاص دسترسی داشته باشیم تا بفهمیم فلان طیف شریک در قدرت چگونه فکر میکند و نظرش دربارهی اتفاقات مهم داخلی و خارجی چیست.
🔸 یکیدوماه از جنگ روسیه و اوکراین گذشته بود که یکی از همین افراد برایم میگفت که روسیه در حال بازیبازی کردن با اوکراین است و همین روزها چنان ضربشستی به این نوکر آمریکای جهانخوار و اربابش نشان خواهد داد که در نتیجهی آن معادلات قدرت در دنیا عوض شود! حالا دو سال و نیم از این جنگ گذشته و خبری از آن ضربشست نیست...
🔸 اما این نوع تحلیلها و امید بستن به قدرت روسها (که در باطن، بر مبنای تناسب مستقیم قدرت ایران و قدرت روسیه شکل گرفته است) تا دلتان بخواهد به مصالح کشور ضربه زده است و شاید فرصت کمی مانده تا از شر این امید بستنها نجات پیدا کنیم.
🔸 نکته مهمتر اینکه در این مدت تبلیغات جهانی بسیاری هم شده که ایران را شریک روسها در جنگ جلوه دهند. داستان ساقط کردن پهپادهای ایرانی در اوکراین حالا به ارسال موشکهای ایران به روسیه رسیده است. اینکه این اخبار چقدر واقعی است چندان اهمیت ندارد و آنچه مهمتر است این است که اولا این اخبار زمینهساز چه مسائلی خواهد شد و ثانیا چه کسی از آن سود میبرد؟!
🔸 کمی دقت در این سوالات، نشان میدهد که اگرچه در ظاهر غرب است که چنین اخباری را منتشر میکند اما در باطن باید این اخبار را دارای منشای روس دانست؛ شاید روسیه دارد همان کاری را میکند که روزگاری آلمان با عثمانی کرد.
🔸 جنگ جهانی اول که شروع شد، ربطی به کشور عثمانی (پدر ترکیهی فعلی) نداشت. هم آنها و هم بعضی کشورهای اروپایی ترجیح میدادند که عثمانی بیطرف بماند؛ اما بعد از چندماه جنگ آلمان نیاز داشت که این کشور هم وارد جنگ شود. آلمانها با کشتیهایی که ظاهرا تحتالامر عثمانی بودند به چند شهر روسیه حمله کردند. پس از آن روسیه، بریتانیا و فرانسه هم با توجه به اقدام به جنگ، که به نام عثمانی انجام شده بود به این کشور اعلان جنگ دادند.
🔸 دولت عثمانی، مات و مبهوت مانده بودند؛ پیش از آن با اعتماد به آلمان، امکان اعتراض را از خود سلب کرده بود... و نهایتا در پایان جنگ، عثمانی بیشتر از همهی کشورهای درگیر جنگ باخت و تجزیه شد. (برای مطالعه مفصل ماجرا، کتاب توپهای ماه اوت، نوشته باربارا تاکمن با ترجمه محمدقائد منبعی ارزشمند است.)
آیا خطر تکرار تاریخ، این بار برای ما وجود ندارد؟ آیا روسیه احتیاج ندارد که ایران را هم به جنگ وارد کند؟ آیا داستان پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین و حالا موشکهای ایرانی برای چنین هدفی شکل نگرفته است؟ و سوال نهایی اینکه: آمریکا دارد با ما دشمنی میکند یا روسیه از پشت خنجر میزند؛ کدامیک از این دو گزینه درستتر است؟!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 629
🚀 اخذ مستقیم اقامت دائم کانادا از طریق استارتاپ ویزا با یک پیشنهاد ویژه🚀
برای اولین بار در سوگیموتو ویزا
✨ آفر ویژه ۱۰ درصدی استارتاپ ویزا با شرایط پرداخت ٣ ساله به مناسبت سالگرد تاسیس گروه سوگیموتو✨
فقط تا آخر شهریور ماه!
از اینجا شروع کنید 👇
👈🏻 فرم ارزیابی
👈🏻 اینستاگرام
👈🏻 تلگرام
® | SUGIMOTO VISA |
💎 #تبلیغات @Synergy_Admin
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
