جمع مدیران نامدار ایران
前往频道在 Telegram
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat
显示更多📈 Telegram 频道 جمع مدیران نامدار ایران 的分析概览
频道 جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 27 614 名订阅者,在 商业 类别中位列第 2 292,并在 伊朗 地区排名第 12 263 位。
📊 受众指标与增长动态
自 невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 27 614 名订阅者。
根据 25 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -184,过去 24 小时变化为 -6,整体触达仍然可观。
- 认证状态: 未认证
- 互动率 (ER): 平均受众互动率为 16.61%。内容发布后 24 小时内通常能获得 10.09% 的反应,占订阅者总量。
- 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 0 次浏览,首日通常累积 2 788 次浏览。
- 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0。
- 主题关注点: 内容集中在 مدیر, جا, آقا, وقت, کس 等核心主题上。
📝 描述与内容策略
作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
“با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید
حامد پاک طینت
@Hamedpaktinat”
凭借高频更新(最新数据采集于 26 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 商业 类别中的关键影响点。
27 614
订阅者
-624 小时
-317 天
-18430 天
帖子存档
27 618
صحبت های شنیدی و ماندگارصاحب کارخانه خودکار بیک
بدنهای ساختم که هرچقدر هم فشار میدادم، نمیشکست...
♈️ آقای رفوگران، علیرغم مخالفتهای بیک و شکست شرکتهای آمریکایی در ساخت بدنه این خودکار، توانست در ایران با ساخت بدنهای مقاوم، فروشی ۴۰ برابر انتظار مارسل بیک رو رغم بزنه.
♈️ چه انسان هایی که با رنج به جایی رسیدن و دشواری بسیار، اختراعی کردن یا وسیله ای تولید کردند
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
@excellentmanagers
27 618
برندهای بزرگ امروز
از اول بزرگ نبودند .
از یه جایی شروع کردند . کوچک و ناکامل و نسبتا ضعیف شروع کردند .
پیش رفتند .بازخورد گرفتند اصلاح کردند . یاد گرفتند . و ادامه دادند و هر روز برای بزرگ و قدرتمندتر شدن تلاش کردند و می کنند .
اگر در ابتدای شروع کسب و کار هستید یا اگر ابتدای راه هستید برای طی یک مسیر پر چالش برای ساختن و هیجان انگیز آماده باشید ...
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
@excellentmanagers
27 618
🔴 این جنایت تنها دوقربانی نداشت
✍️افشین امیرشاهی
♈️ صبح با خبر دردناک و بهتآور قتل داریوش مهرجویی کارگردان پرآوازه کشورمان و همسرشان وحیده محمدیفر آغاز شد؛ قتلی که روایتهای دهشتناک و رعبانگیزی از آن مخابره شده است. از سلاخی شدن تا بریده شدن سرشان توسط فرد یا افراد ناشناس تا اینکه جنایتکاران دقایق طولانی درمحل حادثه حضور داشتند و خدا میداند هرچند دقیقهای که آنجا بودند چه لحظههای خوفانگیزی بر داریوش مهرجویی و همسرش گذشته است. دادستان فردیس استان البرز گزارش داده که علت قتل ضربات متعدد چاقو یا شی برنده بوده است.
♈️ حجم تحلیلها، شایعات و گمانهزنیها نیز بسیار بالاست. برخی میگویند اتباع خارجی عامل یا عاملان این حادثه بودهاند و برخی اظهارنظرهای دیگری کردهاند. نکته اینکه باید از هرگونه اظهارنظر عجولانه و غیرمستند پرهیز کرد. باید منتظر ماند تا ابعاد این پرونده غمبار روشن شود. پلیس و دستگاه قضایی تازه کارشان را آغاز کردهاند و هنوز به 24 ساعت نرسیده که این حجم شایعه و گمانهزنی در جامعه منتشر شده است.
♈️ این جنایت درعین حال حساسیت افکار عمومی را بهشدت بالا برده است. جامعه تشنه اطلاعات و حقیقت درباره این اتفاق ناگوار است. همزمان بازار شایعات نیز داغ شده است و حرفهای مختلفی درباره مظنون یا مظنونان حادثه مطرح میشود. به همین دلیل لازم است پلیس و دستگاه قضایی باید به برخی از شایعات و اظهارنظرها که در فضای جامعه منتشر شده است به سرعت پاسخ داده و اطلاعات درست در اختیار رسانهها قرار دهند. این اطلاعات میتواند فضای ملتهب جامعه را آرام نگه دارد و حداقل این حس را ایجاد کند که دستگاههای انتظامی و قضایی با حساسیت و دقت بیشتر این موضوع را پیگیری میکنند.
♈️ این جنایت روح و روان جامعه را به هم ریخته است. فقط به واژههایی که بسیاری از مردم، اهالی سینما، روزنامهنگاران و علاقهمندان فرهنگ و هنر در همین چند ساعت برای بیان درد و غمشان به کار گرفتهاند، دقت کنید. واژههایشان بیتاب است، دردناک است، تند است و ناخوش. مردم تا کی و کجا باید خبرهای ناخوش را تحمل کنند؟ آستانه تحمل جامعه تا کجاست؟
♈️ همین میشود که بسیاری از موضوعات جامعه، استعداد تبدیل شدن به عاملی برای تنش اجتماعی و تحریک
افکار عمومی را دارد. آستانه تحمل جامعه در وضعیت قرمز است. جامعه ناراضی، تحملپذیری پایینی دارد. در چنین شرایطی از دولت انتظار میرود به وضعیت روحی مردم خودش توجه نشان بدهد و امنیت جامعه را بیش از پیش در نظر بگیرد. انعطاف داشته باشد و براساس خواست مردم عمل کند.
♈️ قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر از آن دست حوادثی است که تنها دو قربانی نداشت. درچنین حوادثی بسیاری از افراد جامعه نیز قربانی میشوند. چون این حوادث حس ناامنی فراوان درمیان مردم و جامعه تولید میکند. باعث رعب و وحشت میشود. بار روانی بالایی دارد. اعتماد اجتماعی را از بین میبرد. این جنایت از آن دست اتفاقاتی است که فراموش نمیشود و استرس آن تا مدتها باقی میماند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
27 618
🔺برای گلوی بریدەی داریوش مهرجویی
✍صلاح الدین خدیو
داریوش مهرجویی در باغش سلاخی شد. کیومرث پوراحمد در جنگل های شمال خودکشی کرد. ابراهیم گلستان هم در 101 سالگی در عمارتی اربابی در جنوب انگلیس در آرامش درگذشت.
این سه مرگ هر سه در سال 1402 به سراغ این سه مرد فرهنگ و ادبیات ایران آمدند.
مرگ راحت گلستان در غربت غرب در قیاس با قتل و خودکشی مهرجویی و پوراحمد در خاک وطن، به طرزی نمادین حکایت سرگشتگی و تناقضات روشنفکران ایران در سدەی چهاردەی خورشیدی است.
ایران قرن چهارده را با روشنفکرانش آغاز کرد. پیامبران عصر تجدد که بنا بود پیام آور نوسازی و ترقی باشند و هر آنچه بوی کهنگی و ارتجاع می دهد را دور بیندازند.
این دستور کار در اواسط سده ناگهان تغییر کرد. سنت دوباره عزیز شد و بانگ ها برای بازگشت به گذشته برخاست.
ایران دهەی چهل و پنجاه با شتابی سرسام آور "تن" به مدرنبزاسیون سپرده بود. اما نظیر اروپای قرن نوزده که لحظاتی زادگاه رمانتیسم و نوستالژی زندگی پاستورال شد، "دل" آن در آفاقی دیگر سیر می کرد.
جلال، شریعتی، شایگان، نراقی، نصر و انبوهی از حواریون، دل ایران نیمەی سدەی چهاردە بودند.
تا این کە رخداد بزرگ در 1357 آمد و ایران انقلابی ترجمان ایدەهای شورانگیز روشنفکران شیدای مدرنیتەی تحریف شده گردید.
انقلاب ایران را به عصر سادگی ماقبل مدرن و سادگی و پیراستگی سنت بازنگرداند.
بلکه سنت ایدئولوژی زده و مدرنیتەی تحریف شدە را بهم آمیخت. نسل انقلاب شهد بازگشت به هویت خویش را چشید و چندی بعد با سرگیجەای رقت انگیز آن را بالا آورد.
مهرجویی در هامون که سال 1369 اکران شد با مهارتی مثال زدنی این زجر و لذت و گم گشتگی را روایت نمود.
هامون مانیفست بصری پایان دهەی شصت شد. نسلی که از شتاب مدرنیزاسیون پهلوی ها و گم شدن ناگهانی فضاها و روابط سنتی، زیر عبای گفتمان غرب زدگی رفته بود، عملا به پایان خط رسیدە بود.
حمید هامون در جستجوی معنا میان جهان ایمان و جلوەهای فریبای مدرنیته در تقلا بود.
این درست حکایت روشنفکران به آخر خط رسیدەی عصر انقلاب بود. آنهایی که پیشینیان خود را با انگ خودباختگی و غرب باوری می نواختند، خیلی زود پناهگاه های فکری خود را از دست دادند.
فضای سوررئال هامون بیانگر تناقضات و اغتشاش های فکری حاکم بر این حیات است.
امپراتوری سرخ در لحظەای فروپاشید و کارنامەی حکومت داری اسلام انقلابی هم بغرنج تر از آن بود که راهی به سوی رهایی از آن در بیاید.
از ابتدای دهەی هفتاد دوبارە نگاه ها به غرب دوخته شد، این بار نه در مقام خصم سیاسی و رقیب گفتمانی بل به عنوان مقصد و راهنما و بلد راه توسعه.
مهرجویی سال ها بعد گفت: ایدەی اولیەی هامون مربوط به پیش از انقلاب بود و شمایلی از رمانی نانوشته:
احمد و محمود و حمید هر سه هامون: سه برادر بودند.
احمد هامون، برادر کوچک تر فیلم ساز بود و در پاریس زندگی می کرد.
محمود برادر بزرگ بود و حمید هم که شخصیت اصلی فیلم هامون شد در تهران می نشستند.
مهرجویی می گفت: احمد یک جورهایی شبیه خودم است.
مهرجویی اما در مردن شبیه احمد نشد. شاید گلستان که از عمر صد سالەاش نیم قرن آن را در غرب گذراند و زیست نه، بلکه مرگی عاقبت بخیر را آزمود، تداعی گر احمد است.
کیومرث پوراحمد هم که در سواحل شمال به مرگی ناخوش درگذشت، سکانس پایانی هامون را یادآوری می کند که حمید غرق در تلاطمات روحی، خود را به امواج خزر سپرد.
پس از مرگ معلوم شد حمید حامد نویسندەی ناشناس کتاب " همەی ما شریک جرم هستیم " پوراحمد است.
پوراحمد که در جلد حمیدی دیگر رفته بود، این کتاب را به ادعانامەای علیه نسل خود تبدیل کرد. پشیمانی از انقلاب ضد غربی و طلب حلالیت از برخی کارگزاران پهلوی.
مهرجویی هرگز رمان هامون ها را ننوشت. شاید اگر روزی این داستان بلند از پستوی ذهن نویسنده به گوشەی مطبعه می رفت، در صفحەای از آن می خواندیم:
محمود برادر بزرگ تر در ویلایی در کرج همراه همسرش کارآجین شد. با مرگ او سینمای ایران کارگردانی پیشرو را از دست داد. نسل اول خانوادەی هامون هم به پایان رسید. فرزندان و نوەهایشان میان تهران و لندن و پاریس و لس آنجلس در رفت و آمدند و در جهان های هیبریدی قرن تازه در حال خلق تجارب تازەاند. سیاست زندگی جای مخاصمات هویتی گذشته را گرفته و به زحمت می توان یک سوژەی هویتی ناب را در تهران معاصر یافت.
27 618
🔴 اثر طعمه
اگر تجربه رفتن به استارباکس را برای نوشیدن یک فنجان قهوه داشته باشید، احتمالا در منو قیمت دیدهاید که قیمت قهوهها این طور نوشته شده:
سایز کوچک: ۳۰۰۰ تومان
سایز متوسط: ۶۵۰۰ تومان
سایز بزرگ: ۷۰۰۰ تومان.
کدام را انتخاب میکنید؟
بررسیها نشان داده عموم آدمها سایز بزرگ را انتخاب میکنند، حتی اگر با همان سایز کوچک هم نیازشان برطرف شود. در واقع قیمتها به گونهای طراحی شده که شما را تحتتاثیر قرار دهند و قدرت انتخاب را از شما بگیرند تا شما آن چیزی را انتخاب کنید که فروشنده میخواهد نه آن چیزی که واقعا به آن احتیاج دارید.
این رفتار ما یک مدل سوگیری است که در اقتصاد رفتاری به آن اثر طعمه یا فریبگر میگویند چون کارش این است که ذهن ما را فریب دهد.
ذهن ما با اضافه شدن گزینه سوم(طعمه) فریب میخورد، چون اثر طعمه با ذهن بازی میکند و محاسبات ذهنی ما را بهم میریزد. ذهن ما اختلاف قیمت میان لیوان متوسط و بزرگ را محاسبه میکند و این عدد را با اختلاف قیمت متوسط و کوچک مقایسه میکند و به این نتیجه میرسد که اگر گزینه بزرگتر را خرید کند، سود بیشتری هم میبرد.
اثر طعمه باعث میشود که ما بیشتر از نیاز واقعیمان خرید کنیم. وقتی آپشنی به اسم طعمه وجود دارد دیگر به سراغ گزینهای که نیاز داریم نمیرویم، سراغ گزینهای میرویم که بیشترین سود را برایمان دارد.
از اصول اقتصاد میدانیم که مردم به انگیزههای شخصیشان جواب میدهند. درست است که ما میخواهیم بیشتر بفروشیم ولی باید انگیزهای هم برای خریدار وجود داشته باشد که بیشتر از ما بخرد. پس قیمتها را به گونهای قرار میدهند که به جای انتخاب گزینه ارزانتر و بهصرفهتر، گزینه گرانتر را انتخاب کنیم و پول بیشتری پرداخت کنیم.
اما چطور از اثر طعمه در امان باشیم؟
۱. در هنگام خرید قبل از نگاه به قیمتها، ابتدا به محصولات نگاه کنید تا بتوانید متوجه نیاز خود بشوید.
۲. قبل از رفتن به خرید لیستی از نیازهایتان تهیه کنید و به آن پایبند باشید.
۳. از فروشنده راجع به حجم یا تعداد مشورت نگیرید، او دلسوز جیب شما نیست.
هر زمان احساس کردید که دارید دچار اثر طعمه میشوید، برای این که ذهنتان را قانع کنید تا تصمیم منطقی بگیرد یاد این جمله بیوفتید که:
اگر برای یک جنس ۲۰ هزار تومانی ۱۵ هزار تومان هزینه کنید، ۵ تومان سود نکردهاید، ۱۵ هزار تومان هزینه کردهاید و کسی که سود میکند فروشنده است و نه شخص شما.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
27 618
🔴 آن ۳ نفر
♈️ در دورانی که محمود احمدینژاد شهردار تهران بود به بهانهی گسترش محوطهی امامزاده اسماعیل و تبدیل آن به تفرجگاه با استفاده از بولدوزر و بیل مکانیکی چندین قبر را شکافته و تخریب کرد، سپس *استخوانهای درون آنها را به همراه سنگ قبرها به درهی جاجرود انداخت* و
کسی نمیدانست آن استخوانها که از زیر خاک بیرون کشیده شد
پیکر چه کسانی بود؟؟؟
♈️ آن استخوانها، باقیمانده اجساد یحیی دولت آبادی، صدیقه دولت آبادی و محمود نریمان* بود که از زیر خاک بیرون کشیده شد! اما چرا؟!
♈️ یحیی دولت آبادی, روحانی نواندیش و ادیب و یکی از مشهورترین چهرههای انقلاب مشروطه که به زبان فرانسه نیز مسلط بود و فرهنگ غرب را به خوبی میشناخت و شیفته دموکراسی بود. او به شدت با ارتجاع و کهنهگرایی مبارزه کرد و در تاسیس مدارس جدید در ایران نقش مهمی ایفا نمود و در این راه اتهامات بسیاری به او نسبت دادند.
.
♈️ شکافتن قبرش نوعی انتقام بود و تلاش برای آن که کسی نداند او که بود و درکجا به خاک شد؟!
.
♈️ از جمله اتهاماتی که به دولتآبادی نسبت میدادند، بابیگری بود! خودش در اینباره مینویسد:
.
♈️ ظل السلطان در زمان حکومتش در اصفهان، برخی را به اتهام بابی بودن از میدان بدر میکرد تا این عنوان مجوزی باشد برای تصاحب اموال و املاک آن شخص.
.
♈️ قبر دوم متعلق به دکتر محمود نریمان بود.* یکی از برجستهترین یاران و وزیران دکتر مصدق که هیچگاه با ارتجاع کنار نیامد. مخالف زد و بند بود و هرگز عدالت را فدای مصلحت نکرد.
.
♈️ نریمان مدتی شهردار تهران و وزیر دارایی بود و همه آنها که تاریخ جنبش ملی را خواندهاند، میدانند که او یکی از پاکترین و صادقترین وزرای دولت بود و زمانی که فوت کرد، هنوز اجارهنشین بود و خانهای از خود نداشت.*
.
♈️ دکتر نریمان در دوره دوم مجلس شورای ملی، روزی چنگ انداخت و گریبان سیدمهدی میراشرافی (یکی از تندروهای مجلس که مخالف اصلاحات و بعدها مخالف انقلاب سفید شاه بود) گرفت و فریاد زد این پدر سوخته عامل انگلیس است!
.
♈️ سرانجام در سال چهل، دکتر نریمان در نهایت فقر چشم بر جهان فرو بست.
شهرداری تهران احمدی نژاد روی قبر او حجرهای بنا کرد که در آن کتابهای مذهبی میفروشند. این حجره یک متر در نیم متر است و به اندازه قبر خالی شده از استخوان نریمان. نام و خاطره او نیز باید از یادها برود.
♈️ سرگذشت قبر سوم
آن قبر سنگ سیاهی داشت که بسیار سنگین بود، که نتوانستند پیش از روشن شدن هوا آن را هم ببرند!
سنگ در گوشه ای از محوطه ی زرگنده باقی مانده و هنوز هم هست. گرچه تمام نوشته ها و اشعار روی آن را تراشیدند و پاک کردند! و امروزه سکویی شده برای بازی کودکان
*این سنگ ، سنگ قبر صدیقه دولت آبادی بود!*
♈️ صدیقه وصیت کرده بوده، بعد از مرگ کنار برادرش یحیی به خاک سپرده شود. از برجسته ترین زنان انقلاب مشروطه و جنبش زنان ایران و بنیانگذار انجمن مشروطه خواهانه و انجمن مخدرات وطن بود. نشریه زبان زنان را درباره حقوق زنان منتشر میکرد و چادر و حجاب اجباری را به چالش میکشید.
.
♈️ در سال ۱۲۹۶ نخستین مدرسه نوین دخترانه را با نام مکتب شرعیات تاسیس کرد. فریاد وا مصیبتای عدهای افراطی به هوا برخاست که مگر ما بیغیرت و بیناموس شدهایم که دختران مان را به مدرسه بفرستیم! سرانجام مخالفتها به قدری بالا گرفت که صدیقه به جرم تاسیس همان مدرسه دستگیر و مدتی زندانی و در آخر مدرسهاش نیز تعطیل شد.
.
♈️ بارها بخاطر فعالیتهایش در احقاق حق بانوان، به نظمیه فراخوانده شد. یکبار رئیس نظمیه به او گفته بود خانم شما صد سال زود به دنیا آمدهای! صدیقه دولت آبادی پاسخ داده بود آقا من صد سال دیر متولد شدهام، اگر زودتر به دنیا آمده بودم نمیگذاشتم زنان سرزمینم چنین خوار و خفیف و در زنجیر شما اسیر باشند.
صدیقه دولت آبادی در سال هزار و سیصد و یک به آلمان رفت و در کنگره بین المللی زنان در برلین شرکت کرد. *او اولین زن ایرانی بود که در یک کنگره بین المللی به نمایندگی از زنان ایران حاضر شد و سخنرانی کرد.*
.
♈️ متاسفانه سنگ قبر او را پاک کردند و استخوانهایش را به جاجرود ریختند تا کسی نداند و یا فراموش کنند تلاشها و محنتهای او را برای بدست آوردن ابتداییترین حقوقی که ارتجاع سیاه از آنها سلب کرده بود. یکی از پیرمرد هایی که در بوستان زرگنده است میگوید: من خانم دولت آبادی را ندیده بودم. برادرش را هم ندیده بودم، اما آقای نریمان را میشناختم. روزی که اینجا دفنش میکردند حاضر بودم. او را در ضلع شمال غربی امامزاده، غریبانه دفن کردند. غلامرضا تختی با یک عده دانشجو تابوت را تا بالای قبر آورده بودند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
27 618
Repost from تبلیغات سراسری استارتآپ 🚀
🫥 مدیرعاملی تنها یک جایگاه نیست، بلکه یک تخصص حرفهای است
✅ دوره «مدیرعامل حرفهای» مدرسه عالی کسبوکار ماهان
🎓 دوره مدیرعامل حرفهای مدرسه کسبوکار ماهان، بهعنوان اولین دوره شخصیسازیشده برای مدیران عامل در ایران، تمامی نیازهای مدیران سازمانهای امروزی را بهصورت تخصصی مدنظر قرار داده است.
🟣شما با شرکت در این دوره از خدمات ذیل بهرهمند خواهید شد:
👍۹۰ ساعت آموزش کاربردی توسط اساتید تراز اول
👍برگزاری جلسات منتورینگ گروهی با مدیران عامل الهامبخش
👍فرصت شبکهسازی حرفهای با مدیران عامل
👍امکان حضور در رویدادهای هفتگی کافهنتورک (باشگاه کسبوکار ماهان)
📲 جهت دریافت مشاوره تخصصی و ثبت نام، عدد 177 را به شماره 02188401313 بفرستید.
27 618
🔴 ریشههای فساد
✍️مجتبی لشگربلوکی
♈️ حتما می دانید سه گانه پدرخوانده بر اساس واقعیت ساخته شده و صرفا حاصل تخیل نویسنده اش نیست. بسیاری از کاراکترهای فیلم کاملا اشاره به یک فرد مشخص بیرونی دارد. سوال اینجاست که چگونه و کجا پدرخوانده متولد شد؟ چگونه دون کورلئونه به پدرخواندگی میرسد و چرا مایکل، جزو معدود کاراکترهای تحصیل کرده، آرام و اتوکشیده خانواده به خونخوارگی کشیده شد؟
♈️فساد و هر گونه رفتار غیرقانونی ریشه در پنج پارامتر دارد:
🔰 امکان: یعنی آنکه عملا امکان یک رفتار دیگر غیر از رفتار قانونی وجود داشته باشد؟ مثلا شما نمی توانید به یک دستگاه خودپرداز رشوه بدهید و از او بخواهید که به جای ۲۰۰ هزار تومان، ۳۰۰ هزار تومان پول بدهد. ماشین است و نفهم و غیرقابل مذاکره. پس شما عملا امکان خلاف ندارید.
🔰 وسوسه: یک فکر موذی و اغواکننده که ما را به کاری یا استفاده از موقعیتی دعوت می کند. وقتی شما می بینید که با استفاده از ارز ارزان دولتی می توانید یک ماهه، معادل ۳۰ سال حقوق کارمندی تان درآمد داشته باشید، حداقل یک بار وسوسه نمی شوید؟ وسوسه با پیشنهادهای اغواکننده تحریک جدی می شود این جمله طلایی فیلم را به خاطر بیاورید: I'm gonna make him an offer he can't refuse
🔰 فشار: فرض کنید کالای شما پشت گمرک گیر کرده و اگر تا هفته بعد ترخیص نشود ده میلیارد ضرر می کنید. تحت فشار هستید. کسی به شما پیشنهاد رشوه می کند! فشار فضا را مساعد می کند برای پذیرش رشوه، تبانی، تقلب، رابطه غیراخلاقی و .... فشار ریشه در نیاز ارضا نشده دارد. نویسنده کتاب دام های اجتماعی و مسئله اعتماد معتقد است مافیا جایگزین نهادهای رسمی است که قادر نیستند امنیت، عدالت و کارآیی را برای مردم فراهم کنند.
🔰 توجیه: یعنی اینکه وجدان خود را با یک سری دلایل قانع کنیم و به عبارت دیگر شستشوی اخلاقی دهیم. همه تقلب می کنند من چرا نکنم؟ همه رشوه می دهند حالا من که بچه پیغمبر نیستم. بابا همه دارند می خورند و می برند، فقط سر ما بی کلاه مونده.
🔰 خالص منفعت مورد انتظار مثبت: یعنی اینکه هر کاری می کنیم، در ذهن مان و به صورت ناخودآگاه منافع و هزینههای احتمالی را در نظر می گیریم و ضرب در احتمال وقوع منافع و هزینه ها می کنیم و اگر جمع جبری منافع احتمالی و هزینه های احتمالی مثبت بود آنگاه اقدام می کنیم.
♈️ سه پارامتر از این ۵ مورد، کاملا تحت تاثیر ترتیبات نهادی (قواعد جمعی پذیرفته شده) هستند.
♈️ برگردیم به پدرخوانده: دولت آمریکا ۱۹۲۰ فروش مشروبات الکلی را ممنوع اعلام کرد. بسیاری برای تصویب این قانون لحظه شماری میکردند و بعد از تصویب به سرعت وارد عمل شدند و با توجه به مرزهای گسترده (۱۸۷۰۰ مایل) و بی در و پیکر آمریکا قاچاق مشروبات الکلی به صورت غیرقابل مهار آغاز شد. مافیا به ثروت و سپس قدرت رسید. پنج خانواده اصلی که در پدرخوانده به وضوح از آنها نام برده شده دقیقا در همین ایام شکل گرفتند.
مافیــا با کسب ثروت توانست مردان سیاست را بخرد و قمارخانهها، مسابقات اسبدوانی، خانههای فحشا، کازینوها و کلوبها و هتلها را یکی پس از دیگری فتح کند. مافيا براي پاک کردن منشا پولها اقدام به راه اندازی کسب وکارهای معمولی نیز کرد از جمله خشکشويي و گونه ای حسابسازی میکردند که انگار تمام پولها از این کسب وکارها بدست آمده و حتي مالياتش را نيز ميپرداختند و پولهایشان را تطهير (پول شویی) ميکردند.
♈️ کانون مافیای جدید آمریکا سیسیلی ها بودند که از ایتالیا می آمدند با فرهنگ و تاریخ خاص خود. با آمدن حکومت موسوليني عرضه بر مافيا تنگ شد و بسياري از آن ها به آمريکا (نيويورک) مهاجرت کردند. سیسیلی های فقیر یک نسخه جدید از مافیای سیسیلی مدرن در آمریکا تاسیس کردند.
♈️ پدرخوانده کجا متولد شد؟ جایی که وسوسه و امکان فساد وجود داشت (=فرصت قاچاق مشروبات الکلی از مرزهای بی در و پیکر آمریکا)، توجیه و فشار وجود داشت (=رهایی از شرایط دشوار معیشتی) و خالص منفعت مورد انتظار نیز مثبت بود (درآمد سرشار از قاچاق، پول شویی و حتی دادن مالیات و خرید پلیس و سیستم قضايی به گونه ای که در مجموع منافع این کار بیشتر از هزینهها، مخاطرات و تبعات آن بود).
شخصیت پدرخوانده حوالی ۱۹۲۰ در محله ای به نام آشپزخانه دوزخ Hell’s Kitchen نیویورک شکل گرفت. اسم با مسمایی است! آشپرخانه دوزخ موقعیتی است که به خاطر ترتیبات نهادی، خالص منفعت مورد انتظار «فساد سازمان یافته» مثبت است. توصیه می کنم برای آشنایی با نهادها به زبان ساده جلد پنجم کتاب چرا ایران عقب ماند (لینک دانلود) را بخوانید. خواهید دید این نهادها هستند که آشپزخانه فسادند و محل تولد پدرخوانده ها و سلطان های اقتصادی!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
27 618
🛑 دلیل اصلی عدم آشتی میان اسلام، دموکراسی و آزادی در دموکراسی از نگاه استاد شفیعی کدکنی
نوزدهم مهر ماه زاد روز محمدرضا شفیعی کدکنی است. در این روز به همین مناسبت نگاهی کنیم به دلیل اصلی عدم پیوند میان اسلام و دموکراسی از زبان ادیب و متفکر برجسته مسلمانی چون ایشان. آنچه در ادامه می آید قسمتی از گفتار شفیعی با عنوان "مشروطیت، آزادی، اسلام و دموکراسی" در کتاب با چراغ و آیینه صفحات ۴۵-۴۴" است
"البته واقعیتِ امر این است که دموکراسیِ غربی ریشه در اومانیسم دارد و بدون تحقّقِ پایههای اومانیستیِ آن هیچگاه مصداقِ واقعی آن را در عرصهٔ اجتماع نمیتوان مشاهده کرد و از آنجا که در برداشتهای آزموده شده در اسلام جایی برای اومانیسم وجود ندارد، باید اعتراف کرد که در اسلامِ آزموده شده، جایی برای آزادی به معنی دموکراسی هرگز نمیتواند وجود داشته باشد، مگر اینکه تفسیری نو از اسلام و رابطهٔ آن با مفهومِ اومانیسم عرضه کنیم که شاید هم امری باشد ضروری؛ ولی تا چنان تفسیری، با بیانی موردِ قبولِ خردمندانِ جامعهٔ ارباب دینْ از اومانیسم نشده است، ناچاریم که قبول کنیم در اسلام جایی برای آزادی به معنی دموکراسی وجود ندارد.
اگر امثالِ شیخ فضل اللّه نوری تا سرحدِّ شهادت رویارویِ مشروطیت ایستادگی کردند، حق این است که بگوییم آنها آزادی را در تعارضِ با اسلام تشخیص داده بودند و میدانستند که در اسلام، با تفسیرهای شناخته شده و سنّتیِ آن، جایی برای اومانیسم و طبعاً دموکراسی وجود ندارد. هرقدر بر قلمروِ اومانیسم در حوزهٔ اسلام افزوده شود جا برای آزادی به معنی دموکراسی بازتر میشود.
تاکنون بنیادِ فلسفی این مسأله حلناشده مانده است و تا چشماندازِ فلسفیِ بحث منطق ارسطویی و محال بودن اجتماعِ نقیضین است، این مسأله حلناشده خواهد ماند زیرا قضیه دو دوتا چهارتاست و بدیهی است که با این تحلیلهای منطقی نمیتوان از تنگنایِ این بحث رهایی یافت. همهٔ کسانی که خیال کردهاند به حلِّ این مشکلات نایل آمدهاند، غالباً با جعلِ اصطلاحات و پیچ در پیچ کردنِ عبارات، خود را یا دستِ کم مخاطبانِ خود را، فریب دادهاند و چنان نمودهاند که مشکلِ اسلام و دموکراسی را حل کردهاند؛ اما تا قضیهٔ اومانیسم حل نشود میان اسلام و دموکراسی آشتی برقرار نخواهد شد؛ گیرم «شورا» و «مصلحت» و «عدالت» و دهها کلمهٔ «عاطفی» و کشدارِ دیگر را به میدان بیاورند؛ این گونه کلمات خود اموری از نوع آزادی و دموکراسی بهشمارند که فهم آنها بستگی دارد به این که «بلندگو» و «هفتتیر» در دست چه کسی باشد؛ تنها او خواهد بود که معنیِ عدالت و مصلحت و شورا را تفسیر خواهد کرد ولا غیر"
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
27 618
🔴 آیا بمباران یا هدفقراردادن غیرنظامیان موثر است؟
🔸در ۷ سپتامبر ۱۹۴۰ ، ۳۴۸ هواپیمای بمب افکن آلمانی از کانال عبور کردند. هوای خوب بسیاری از لندنیها را به خیابان کشانده بود. آن روز در ماه سپتامبر به نام شنبه سیاه در تاریخ ثبت شد و چیزی که به دنبال آن «حمله برق آسا» آمد. طی ۹ ماه آینده بیش از ۸۰ هزار بمب فقط روی شهر لندن ریخته شد. محلههای پیرامون شهر از بین رفتند در پایتخت یک میلیون ساختمان آسیب دید یا تخریب شد و بیش از چهل هزار نفر در انگلستان جان خود را از دست دادند( اما چیزی که آلمانها میخواستند محقق نشد)…
🔸در ماههای پایانی چرچیل هم (مثل آلمانیها)اظهار داشت که مطمئنترین راه برای پیروزی در جنگ و برای تخریب روحیۀ ملی بمباران غیرنظامیان است. در ژانویهٔ ۱۹۴۴ در نیروی هوایی سلطنتی یادداشت مهم یکی از مقامات رده بالا با خرسندی این دیدگاه را تأیید کرد: «هر چه بیشتر بمباران کنیم اثرش رضایتبخشتر خواهد بود.» چرچیل با قلم قرمز معروف خود، زیر این کلمات خط کشید:آیا بمبارانها اثر موردنظر را داشتهاند؟
🔸…اندکی پس از تسلیم آلمان در ماه مه ۱۹۴۵ تیمی از اقتصاددانان کشورهای شکست خورده که از طرف وزارت دفاع ایالاتمتحده وظیفه بررسی اثرات بمباران را برعهده داشتند، از کشور مغلوب دیدن کردند امریکاییها بیشتر از هر چیزی میخواستند بدانند که آیا این راهبرد روش خوبی برای پیروزی در جنگهاست یا خیر. یافتههای دانشمندان واضح بود بمباران مناطق غیرنظامی شکستی مفتضحانه بود. در حقیقت، به نظر میرسید آنها اقتصاد جنگی آلمان را تقویت کرده و به این ترتیب، جنگ را تداوم بخشیدند. آنها دریافتند که بین سالهای ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۴ تولید تانک آلمان ۹ برابر و هواپیماهای جنگنده ۱۴ برابر شده بود. تیمی از اقتصاددانان انگلیس نیز به همین نتیجه رسیدند تولید در ۲۱ شهر بمباران شده ای که آنها تحقیق کردند، سریع تر از ۱۴ شهر بمباران نشده افزایش یافته بود. یکی از اقتصاددانان امریکایی اعتراف کرده بود: «به تدریج متوجه شدیم با یکی از بزرگترین و شاید بزرگترین اشتباهات محاسباتی جنگ مواجه شدهایم.» آنچه بیشتر از همه این اتفاقات تأسف بار مرا به خود جذب میکند این است که بازیگران ،اصلی همه در دام افتادهاند.
🔸هیتلر، چرچیل، روزولت و لیندمن … یقین داشتند که حملات هوایی باعث میشود این پوسته شکننده منفجر و قطعه قطعه شود. اما هر چه تعداد بمبارانها بیشتر شد بر ضخامت این پوسته افزوده میشد ظاهراً پوسته نه یک غشای نازک بلکه یک قشر ضخیم بود. شوربختانه کارشناسان نظامی در فهم این مسئله کُند بودند.
🔸بیستوپنج سال بعد، نیروهای امریکایی با قدرت آتشی سه برابر بیشتر از جنگ جهانی دوم روی ویتنام بمب ریختند. اینبار شکستشان بسیار ناگوارتر بود حتی وقتی شواهد درست مقابل چشمان ما قرار دارند، به نوعی همچنان سعی در انکار آنها داریم تا به امروز بسیاری بر این باورند که واکنشی که مردم انگلیس در دوران حملات برقآسا نشان دادند شاید موضوعی مختص انگلیس تصور شود. اما این واکنش مختص انگلیس نیست بلکه خصلتی کاملاً انسانی است.
✍️ «تاریخ امیدبخش نوع بشر»
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
27 618
🔵🔵🔵به مناسبت روز جهانی معلم
🔶 نگاهی به شعار روز جهانی معلم
✍️ مزبان حبیبی
سیزدهم مهر، پنجم اکتبر، روز جهانی معلم است. موضوع روز جهانی معلم در سال ۲۰۲۳ چنین است: ما برای آموزش، معلم نیاز داریم، چاره جویی جهان برای جبران کمبود معلم ضروری است!
توجه کنید که در تمام دنیای توسعهیافته، با میانگین ۱۲ تا ۱۶ نفر دانشآموز در هر کلاس، برای جبران کمبود معلم، یک مسأله بینالمللی مطرح کردهاند تا شاید برای این فشار غیرانسانی بر شانههای معلمان خود چارهای بیابند اما در مقابل، در ایران با اعلام رسمی حداکثر ۳۶ دانشآموز در هر کلاس که آن هم رعایت نمیشود، میانگین ۲۷ نفره ذکر شده در اسناد بالادستی را به فراموشی سپرده اند.
در حالی دادمان از کمبود معلم برای کلاسهای ۴۰ تا ۵۰ نفره در محیطهای به شدت غیراستاندارد بالاست که شعار جهانی در روز معلم، چارهجویی برای کمبود معلم برای کلاسهای ۱۶ نفره است!
از نگاه میانگین دانشآموزان در هر کلاس درس، شاید بتوان ژاپن را یک استثناء آموزشی در کشورهای توسعهیافته دانست چرا که در این کشور، هم خانواده دانشآموزان و هم معلمان، علاقهمند به برگزاری کلاسهای درس با تعداد دانشآموزان بالا هستند و از این جهت ژاپن یک نمونه نادر است.
اما در همین ژاپن با چنین دیدگاه ملی، با جمعیت ۱۲۵ میلیون نفر، ۴۵۲,۸۴۹ معلم برای ۹,۳۷۳,۲۹۵ نفر دانشآموز در دوره ابتدایی دارند یعنی هر در ژاپن که شلوغترین کلاسهای ابتدایی را در کشورهای توسعهیافته دارند، هر معلم بهطور متوسط ۲۰.۷ دانشآموز دارد.
در ایران ۲۶۵,۰۵۷ نفر معلم ابتدایی برای آموزش ۸,۲۷۸,۲۸۲ نفر دانشآموز فعالیت دارند یعنی هر معلم بهطور متوسط باید ۳۱.۶ نفر دانشآموز را آموزش دهد. توجه داشته باشیم که این آمار مربوط به قبل از ۱۴۰۰ و قبل از ورود موج جدید افزایش جمعیت دانشآموز در دوره ابتدایی است و لذا اکنون میانگین تعداد دانشآموزان برای هر معلم حدود ۳۶ نفر است و در برخی مدارس این تعداد از ۴۵ نفر هم بیشتر است.
چند دلیل برای وضعیت فعلی آموزش در ایران:
۱. سرانه دانشآموزی در ایران ۳۰۰ دلار و میانگین جهانی ۹۳۱۳ دلار است. سرانه دانشآموزی از تقسیم بودجه وزارت آموزشوپرورش بر تعداد دانشآموزان بهدست میآید.
۲. میانگین حقوق معلمان در جهان حدود ۳۵۰۰ دلار و در ایران ۳۰۰ دلار است
۳. بودجه وزارت آموزشوپرورش در ایران برای سال جاری کمتر ۴ میلیارد دلار است و در کشور ژاپن بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار!
۴. اینجا معلمان نمیدانند اگر با وزیر آموزش و پرورش مخالفت کنند، گزینه بعدی که انتخاب خواهد شد چه کسی است!؟ اما در فنلاند، مردم در زمان رای به دولت، میدانند وزیر آموزشوپرورش آینده چه کسی است!
۵. در کشورهای با سیستم آموزشی پیشرفته، حداکثر یک درصد دانشآموزان از آموزشهای خاص برخوردارند آن هم در همان مدارس دولتی و عادی اما اینجا در یکی از نواحی شیراز، افتخار مسولیت این است که ۴۰ درصد از دانشآموزان در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند. البته میدانیم که مدارس شاهد، نمونه دولتی، سمپاد و هیئت امنایی ها را هم نباید دولتی فرض کرد.
۶. سهم آموزش از تولید ناخالص ملی در ایران کمتر از یک درصد و متوسط جهانی بیش از ۵ درصد است و این سهم در کشور عمان ۶.۷ درصد از تولید ناخالص ملی است.
۷. تعداد پرسنل اداری وزارت آموزش و پرورش ایران ۳۸۰,۰۰۰ نفر و در فنلاند ۳۰۰ نفر است
۸. نسبت جمعیت کل کشور به تعداد پرسنل وزارت آموزشوپرورش ایران ۲۲۱ است یعنی در برابر هر ۲۲۱ نفر ایرانی، وزارت آموزشوپرورش یک نفر حقوق بگیر غیرمعلم دارد و این عدد در فنلاند ۱۸,۳۳۳ است.
۹. سرانه ملی آموزش در ایران برای سال جاری ۴۷ دلار، در دانمارک ۱,۵۵۱، در کویت ۱,۶۹۳ و در ژاپن ۲,۰۵۰ دلار است.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
27 618
⭕️ دوره برند کارفرمایی
⭕️Employer Branding
📌مدت زمان دوره: 17 ساعت
📌با ارائهی مدرک معتبر و قابل ترجمه برای ورود به بازار کار
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اطلاعات دوره کلیک کنید↙
http://link.jsharif.com/public/78aif
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
☎️مشاوره وثبت نام
021-67641999
📲تلگرام و واتساپ
09960791130
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
با ما در تلگرام همراه باشید ↙️
https://t.me/joinchat/AAAAAD6fyUw0AYXKLGbkow
27 618
🔴 برگرفته از کتاب نفیس: « حاجی آقا »
✍️ صادق_هدایت
♈️ تا موقعی که مردم سر برگریبان وحشت آن دنیا و شکیات و سهویات نباشند درین دنیا مطیع و منقاد نخواهند ماند...
♈️ اگر ما مردم را از عقوبت آن دنیا نترسانیم و درین دنیا از سرنیزه و مشت و توسری نترسانیم ...
فردا کلاه ما پس معرکه است...
♈️ مردم باید گشنه و محتاج و بیسواد و خرافی بمانند تا مطیع ما باشند...
اگر بچه فلان عطار درس خواند ، فردا به جمله های من ایراد می گیرید و حرفهائی میزند که من و شما نمیفهمیم...
♈️ اینهمه جنگ و کشتار در اروپا درگرفته بیخود نیست...
برای اینکه مردم چشم و گوششان باز شده، حق خودشان را می خواهند.
در اینصورت ما باید مانع پیشرفت مردم اینجا بشویم ، تا دنیا بکام ما بگردد و گرنه سپور سر گذر خواهیم شد...
♈️ خوشبختانه در اینجا زمینه برای ما مساعده...
وظیفه ماست که مردم را احمق نگه داریم تا سر بگریبان خودشان باشند و تو سر هم بزنند...
♈️ باید شعائر مذهبی را تقویت کرد...
اشتباه نکنید!!!
ما نمی خواهیم که شما بروید و نماز و روزه مردم را درست بکنید.
برعکس ما می خواهیم که به اسم مذهب آداب و رسوم قدیم را رواج بدیم...
ما به اشخاص متعصب سینه زن و شاخ حسینی و خوش باور احتیاج داریم ، نه دیندار مسلمان!!!
♈️ باید کاری کرد که برزگر و دهقان خودش را محتاج من و شما بداند و شکر گذار باشد..
برای اینکه ما به مقصود برسیم باید او ناخوش و گشنه و بی سواد و کروکور بماند و حق خودش را از ما گدائی بکند...
♈️ صاف و پوست کنده به شما خاطر نشان می کنم که فقط بوسیله شیوع خرافات و تولید بلوا به اسم مذهب میتوانیم جلو این جنبشهای تازه...
♈️ بی دینی زمان رضا شاه را تقبیح بکنید، چادر نماز و چادر سیاه و عمامه را بین مردم تشویق و در صورت لزوم توزیع بکنید...
عوض شدن جامعه یعنی مرگ ما و امثال ما...
♈️ پس وظیفه شما رواج قمه زن، سینه زن، جن گیری، روضه خوانی، افتتاح تکیه و حسینیه، تشویق آخوند و...
باید همیشه این ملت را بقهقرا برگردانید و متوجه عادات و رسوم دوسه هزارسال پیش کرد...
♈️ سیاست اینطور اقتضا میکند..
آسوده باشید ، یکی ازین ملت باهوش از خودش نمی پرسد که چرا جاهای دیگر دنیا همین کار را نکردند...این سرزمین مردمش همه وافوری، تراخمی ، از خودراضی ، قضا و قدری ، مرده پرست ، مزور ، متملق و جاسوس و شاخ حسینی و... هستند...
♈️ ما در چاهک دنیا داریم زندگی می کنیم و مثل کرم در فقر و ناخوشی و کثافت میلولیم و به ننگین ترین طرزی در قید حیاتیم...
و مضحک آنجاست که تصور می کنیم بهترین زندگی را داریم!!!
♈️ آیا قشون ما قشون هست ، مالیه ما مالیه است، معارفمان معارفه هست و یا عدلیه و چیزهای دیگرمان مثل جاهای دیگر دنیا هست؟؟
♈️ این مردمی که به این آسانی سالهاست همان گولها را مرتب می خورند ، مضحک اینجاست که خودشان را باهوشترین مردم دنیا هم میدانند!!!
این هم یکجور تبلیغ سیاسی است برای اینکه ما را به همین حال نگه دارند..
کدام شاهکاری داشتیم؟
♈️ یک دکمه یک سوزن را نمیتوانیم بسازیم ، اما همه مشروبات فرنگی را سر سه روز درست کردیم .
ما تقلب و دزدی را با هوش اشتباه می گیریم. کدام صنعت کدام علم؟...
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
27 618
Repost from گروه مالی فیروزه | Firouzeh
🔼 پذیرهنویسی صندوق درآمد ثابت ساحل فیروزه
🔹 ۲۸٫۳٪ سود موثر سالیانه
🔹 شروع پذیرهنویسی: ۱۵ مهر ۱۴۰۲
🔹 سود روزشمار قطعی ماهانه: ۲٫۱٪
🔹 معاف از مالیات، بدون نرخ شکست
🔹 جایگزین مطمئن، امن و پرسود سپرده بانکی
🤌 به ازای هر ۱۰۰ میلیون تومان، ماهانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان سود دریافت خواهید کرد.
🔔 امکان خرید با حداقل سرمایه
شرکت در پذیرهنویسی و مشاوره تلفنی:
➡️ https://in.firouzeh.com/sahel
+982179672000
27 618
🔴 چرا جایزه صلح نوبل باید سیاسی باشد؟
✍️ مهران صولتی
نرگس محمدی به پاس تلاش ها و رنج هایی که برای تاکید بر رعایت حقوق بشر بر خود هموار کرد برنده جایزه صلح نوبل شد. از بیست سال پیش که شیرین عبادی به عنوان نخستین زن ایرانی این جایزه را برد برخی از اصول گرایان کوشیده اند که اعطای آن را سیاسی و فاقد استانداردهای متعارف در سایر حوزه های علمی جلوه داده و آشکارا از ارزش آن در افکار عمومی بکاهند. در این یادداشت اما قرار است که از سیاسی بودن این جایزه دفاع کنیم:
✅ سیاست و صلح عمیقا با یکدیگر پیوند یافته اند. بیان مشهوری در این زمینه وجود دارد که جنگ زمانی آغاز می شود که سیاست پایان یافته باشد! از همین رو اگر سیاست را جست و جوی مسیرهایی برای کاهش اختلافات و فروکش کردن منازعات در نظر بگیریم ارتباط مستحکم میان سیاست و صلح هویدا می شود.
✅ برقراری صلح فراتر از یک خواست عمیق بشری محصول توازن سیاسی میان نیروهای اجتماعی است. درست آن جایی که قوی تر نتواند از قوه قهریه علیه ضعیف تر استفاده کرده و اراده خود را بر او تحمیل نماید. در عرصه بین المللی نیز طی ۷۵ سال گذشته وجود نوعی توازن قوای اتمی میان پنج قدرت اصلی جهان مانع از تکرار جنگ جهانی دیگری شده است.
✅ سیاست به همان اندازه که محدودکننده است می تواند رهایی بخش باشد و این تفاوت تنها از دو مسیر جنگ و صلح می گذرد. اگر جنگ و صلح را به میدان منازعات نظامی فرونکاسته و آن ها را به عرصه تلاش جهت نقض و مبارزه برای احیای حقوق بشر تسری بخشیم واضح است که هیچ امری نمی تواند سیاسی تر از این جایزه باشد.
✅ در جهان امروز اطلاعات به سوژه مبارزه حکومت ها و مخالفان آن تبدیل شده است. نظام های سیاسی غیر دموکراتیک اطلاعات را مدیریت، سانسور و مهندسی می کنند و مخالفان به راه های دسترسی، رفع فیلتر و انتشار آن ها می اندیشند. مبارزه ای که در آن دو طرف می کوشند تا نوعی توازن قوای جدید را شکل داده و از عدم تعادل سیاسی به نفع طرف مقابل اجتناب کنند.
✅ جایزه صلح نوبل از آن جا که گرایش افکار عمومی جهان به سوی آزادی، دموکراسی و حقوق بشر را نمایندگی می کند فی نفسه ارزشمند و الهام بخش است. جایزه ای که می کوشد تا وجوه رهایی بخش سیاست را برجسته ساخته و از حل و فصل صلح آمیز منازعات نظامی حمایت نماید. تا این جا انتخاب دو زن از ایران به عنوان برندگان این جایزه معتبر جهانی ترجمان معناداری برای شعار زن، زندگی، آزادی است.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
27 618
Repost from هشتگ تبلیغ تخصصی
🟣 وبینار برنامهریزی ۴ ماه تا کنکور دکتری مدیریت
🔴 کنکور یه ماراتونه و کسی موفقه که بدونه کی باید کجای مسیر باشه و از چه منابعی استفاده کنه. توی این وبینار مهم برای ۴ ماه باقیمانده تا کنکور براتون برنامهریزی میکنیم.
🟢 چهارشنبه، ۱۹ مهر ساعت ۲۰
👈 برای ثبتنام رایگان کلیک کنین:
👉🔗 httb.ir/92663
@konkoormodiriat | کافهتدریس
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
