جمع مدیران نامدار ایران
前往频道在 Telegram
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat
显示更多📈 Telegram 频道 جمع مدیران نامدار ایران 的分析概览
频道 جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 27 638 名订阅者,在 商业 类别中位列第 2 293,并在 伊朗 地区排名第 12 303 位。
📊 受众指标与增长动态
自 невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 27 638 名订阅者。
根据 21 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -174,过去 24 小时变化为 -3,整体触达仍然可观。
- 认证状态: 未认证
- 互动率 (ER): 平均受众互动率为 33.40%。内容发布后 24 小时内通常能获得 12.33% 的反应,占订阅者总量。
- 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 9 230 次浏览,首日通常累积 3 409 次浏览。
- 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0。
- 主题关注点: 内容集中在 مدیر, جا, آقا, وقت, کس 等核心主题上。
📝 描述与内容策略
作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
“با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید
حامد پاک طینت
@Hamedpaktinat”
凭借高频更新(最新数据采集于 22 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 商业 类别中的关键影响点。
27 638
订阅者
-324 小时
-377 天
-17430 天
帖子存档
27 634
گسترش تخفیف نفت ایران به چین در سایه ذخایر بیسابقه و تحریمهای آمریکا
✍️ عبداله باباخانی
به گزارش ۱۶ سپتامبر رویترز، تخفیف نفت ایران به خریداران چینی در هفتههای اخیر به بالاترین سطح طی سالهای گذشته رسیده است. این روند در حالی رخ میدهد که ذخایر نفت خام چین در استان شاندونگ به رکوردی بیسابقه نزدیک شده و تحریمهای آمریکا بر برخی بنادر چینی باعث تغییر مسیر محمولههای ایرانی شده است.
بر اساس آمار، واردات نفت ایران به چین در فاصله ژانویه تا اوت ۲۰۲۵ به طور متوسط یکمیلیون و ۴۳۰ هزار بشکه در روز بوده که حدود ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان میدهد. این در حالی است که حجم ذخایر نفت خام در انبارهای شاندونگ در اواخر اوت به ۲۹۳ میلیون بشکه رسیده است.
رویترز مینویسد: نفت سبک ایران برای محمولههای اکتبر با تخفیفی بیش از ۶ دلار در هر بشکه نسبت به نفت برنت معامله شده؛ در حالیکه این تخفیف در دو هفته پیش حدود ۵ دلار بوده است.
تحریمهای آمریکا علیه بندر «هایه دونجیائکو» در چینگدائو – که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت ایران دریافت میکرد – سبب توقف عملیات در این بندر و انتقال محمولهها به بنادر دیگر از جمله «هوانگدائو» شده است. این شرایط هزینههای تحریم را برای خریداران بالا برده و ایران ناچار شده برای حفظ بازار خود تخفیفهای بیشتری ارائه کند.
پالایشگاههای مستقل چینی موسوم به «تیپاتها» که بخش عمده خریداران نفت ایران هستند نیز درگیر کمبود سهمیه واردات و حاشیه سود پایین شدهاند و با وجود جذابیت قیمت، خرید نفت ایران را کاهش دادهاند.
چین تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه ایران را غیرقانونی میداند و واردات نفت از ایران را ادامه میدهد، هرچند بخشی از محمولههای ایرانی همچنان با برچسب کشورهایی مانند مالزی جابهجا میشود تا منشأ آنها پنهان بماند
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 634
Repost from دمـاتجهيــــز | Damatajhiz
🥇بهتـريـنها در دمـاتجهيــز پيــدا ميـشود !
💰داكت اسپليـت
❄️كولـرگـازي و اسپليت
👌فن كويل و تجهيزات كنترل
🏊♀️ استخــر، سونـا و جكـوزي
🔥دیگ و تجهيزات موتورخانـه
💰تخفيف ويژه دمـاتجهيـز تا 35% !
- انــواع ايـرواشـر
- بـرج خنـك كننـده
- چيلـر و ميني چيـلـر
- زنت آپارتماني و صنعتي
- هواسـاز آپارتماني وصنعتي
☕️ راهنماي انتخـاب و قيمـت تجهيـزات تهويـه و تاسيسـات
(از سـال ١٣٨٣)
🌎 www.DamaTajhiz.com
02188822550 خط ويـژه
Join 🆔@dama_tajhiz
27 634
گزارش واشنگتنپست از بمب الکترومغناطیسی و توان نظامی ایران
گزارش روز ۲۵ ژوئیه واشنگتن پست در مورد اثرات حمله آمریکا و اسرائیل به ایران از جنبه های گوناگون اهمیت دارد. این گزارش در اصل تلاش می کند تا اثرات ضربات اسرائیل و آمریکا را بر ایران بیان کند، اما در لابه لای سطور این گزارش میتوان به مواردی پی برد که در داخل ایران کمتر به آن پرداخته شده است. این موارد به صورت خلاصه عبارتند از:
ساخت سلاح بمب پالس الکترومغناطیسی (EMP): در این گزارش گفته شده ایران در حال توسعه سلاح EMP بوده که میتوانست اسرائیل را از نظر الکترونیکی فلج کند. همچنین شاره شده که این سلاح توسط سپاه پاسداران به عنوان جایگزینی برای سلاح هستهای در نظر گرفته شده بود.
برنامه موشکهای بالستیک ایران: ایران دارای ۳۰۰۰ موشک بالستیک بوده و قصد داشته ذخایر خود را به ۸۰۰۰ موشک افزایش دهد. منابع اسرائیلی به نویسنده واشنگتن پست از کشف «غافلگیرکننده» در مورد ایران حرف زدند و گفتند که « ایران موشکهای سوخت جامد بیشتری نسبت به تصور قبلی آنها دارد». واشنگتن پست همچنین تاکید کرده که «این نوع موشکها سختتر سرنگون میشوند و احتمالاً از آمادگی و فناوری بالاتری برخوردارند.»
اثرات حملات موشکی ایران به اسرائیل: ایران با حملات موشکی بالستیک مرگبار پاسخ داده و باعث کشته شدن ۲۸ نفر و آوارگی هزاران اسرائیلی شده است.
توسعه دو نوع کلاهک هستهای: ایران در حال پیشرفت در ساخت دو نوع کلاهک بوده: کلاهک شکافت هستهای (نوع سنتی) کلاهک همجوشی هستهای (نوع پیشرفتهتر با فناوری بالاتر)
- پروژه همجوشی هستهای: گفته شده پروژه کلاهک همجوشی پیچیده بهدلیل حملات اسرائیل متوقف شده است. این نوع فناوری معمولاً در سطح بسیار پیشرفتهتری از شکافت هسته ای قرار دارد.
-ترور دانشمندان هستهای برای تضعیف پیشرفت علمی: ترور دانشمندان رده اول تا سوم برای تضعیف برنامههای علمی و فنی ایران بود اما هدف ضمنی و مهم آن «ایجاد ترس در میان جوانان ایرانی برای نرفتن به سمت رشتههای علمی هستهای.» عنوان شده است.
- ادعای انتقال اورانیوم پیش از حمله: ایران احتمالاً توانسته ذخایر اورانیوم غنیشده با خلوص بالا را پیش از حمله جابجا کند، که نشانهای از پیشبینی و مدیریت علمی و امنیتی این برنامه است.
در مقابل این گزارش از دو ضربه بزرگ به برنامه ایران هم حرف زیده است. اول: ضربه به سایت های هسته ای زیرزمینی از جمله فردو که مدعی شدند اگر ایران بخواهد به بمب هسته ای دست پیدا کند بیش از دو سال (به روایت اسرائیلی) و بیش از ده سال (به روایت آمریکایی و ترامپ) فاصله دارد. این گزارش همچنین مدعی شده که در این جنگ نیمی از موشک های بالستیک و 80 درصد از سکوهای پرتاب موشک ایران توسط اسرائیل از بین رفته است.
از مهمترین نکات دیگر این گزارش جایی است که ایگناتیوس مدعی است وقتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آتشبس اعلام کرد، «اسرائیل در حال ورود به مرحله نهایی حملات با هدف سرنگونی رژیم بود»، اما توضیح بیشتری در این خصوص نمیدهد.
بررسی مجموعه گزارش نشان میدهد این گزارش بیشتر از آنکه به ضرر ایران باشد، به توانمندی ایران اشاره کرده است. از همین روست که «دیوید ایگناتیوس»، ستون نویس و نویسنده این گزارش در واشنگتن پست، با بیان اینکه «تهران قصد دارد ذخایر موشکهای بالستیک خود را حداقل به ۸۰۰۰ موشک افزایش دهد» می نویسد این موضوع «به این معنی است که هرگونه تأخیر بیشتر در حمله به ایران، اسرائیل را در معرض آسیب بسیار بیشتری از حملات موشکی قرار میداد.»
این مساله در کنار تکرار این موضوع که ایران اورانیوم های ۶۰ درصد غنی شده خود را از فردو و نطنز خارج کرده است، ممکن است در حالت بدبینانه زمینه سازی باشد برای همه دوباره و قریب الوقوع به ایران.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 634
زمینه اعزام علمای خواهان جهاد با اسرائیل را به غزه فراهم کنید
شماری از علمای منسوب به مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج با تجمع در مسجد قبای این شهر و خواندن قطعنامه ای خواهان صدور فتوای علمای جهان اسلام برای جهاد علیه اسرائیل شدند.
در این یک سال و نیم که از حمله هفتم اکتبر و جنگ اسرائیل و حماس در باریکه غزه می گذرد افراد و گروه هایی خواهان اعزام به جبهه جنگ غزه شده اند و به این درخواست آنها تاکنون پاسخی داده نشده است.
حال که برخی علمای اهل سنت در مسجد قبا حکم جهاد صادر کرده اند دیگر درنگ جایز نیست و شایسته است دولت جمهوری اسلامی زمینه و شرایط اعزام این علمای جهادی را به جبهه جنگ غزه فراهم نماید تا از نعمت و موهبت شهادت بی نصیب نمانند.
مطمئنا شهادت این علمای بزرگوار سرمشق و الگویی برای نسل جوان و فربهی فرهنگ جهاد و شهادت می شود.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 634
🟠 چرا تیم ملی کشتی سهمیه ایثارگری ندارد؟!
محمدحسین روانبخش
🔸 قهرمانی تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در این روزهای ناخوشی، شیرین و ارزشمند بود. هر ملتی نیازمند افتخاراتی از این دست است و مردمی که معیشت و رفاه و زندگیشان بازیچه سیاستبازان غیرمدیر و غیرمدبر شده بیش از دیگر ملتها به این دلخوشیها نیازمندند؛ برای گذر از روزهایی که انگار نمیگذرد.
🔸 در میان حجم نوشتهها و تحلیلها و شوخیهای فضای رسانهای و مجازی که در خصوص پیروزی کشتیگیران و قهرمانی تیمهای ایرانی نوشته شده، نوشتهای کوتاه از دکتر فرهاد تیمورزاده چشمم را گرفت. او که سالهاست چراغ انتشاراتی معتبری را در زمینه پزشکی روشن نگه داشته، در فضای مجازی هم فعالیت اجتماعی و انتقادی دارد و از کسانی است که سالهاست برای رفع تبعیضهایی که با عنوان سهمیه در عالم پزشکی، از کنکور گرفته تا جذب هیات علمی و... – وجود دارد تلاش میکند. امروز دیدم که نوشته است: «چرا سهمیه ایثارگران ۲۵٪ و ۵٪ و هیئت علمی و استعداد درخشان و مناطق محروم و عدالت ورزشی و .... در تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی در نظر نگرفتهاند؟!»
🔸 دیدم چه اشاره درست و بجایی به زبان طنز کرده است. وقتی هر چه میگویی انگار به در بسته ذهن تصمیمگیران و سیاستگزاران میخورد، وقتی آنچه به جایی نمیرسد این فریاد است که قدردانی و پاسداشت فداکاریها بسیار بسیار لازم است اما جای آن، جای دیگری است، نه در کنکور و دانشگاه و تخصص و... باید با این زبان سخن گفت و پرسید چرا از این کارها در تیم ملی کشتی نمیکنید؟! خوب در انتخاب اعضای تیم ملی کشتی هم مثل آزمون تخصص پزشکی تلاش و پشتکار و تخصص حرف اول را میزند. این جا هم باید همان بساط سهمیهها را به کار ببرید تا بی عدالتی عادلانه در همه جا به کار رود.
🔸 معلوم است که چرا چنین نمیشود. اگر بنا بود در انتخابی تیم ملی هم سهمیهها وجود داشت داستان شناگری که رژیم طالبان برای مسابقات جهانی فرستاده بودند تکرار میشد که طرف حتی شنا هم بلد نبود و آن وقت به جای افتخارآفرینی و سربلندی، کشتی ایران مضحکه جهانی میشد. اما یک لحظه بیندیشیم که مثلا قبولی در آزمون تخصص پزشکی آیا اهمیتی کمتر از تیم ملی کشتی دارد؟ و آیا انتخاب اعضای هیات علمی دانشگاهها همین قدر با اعتبار کشور مربوط نیست؟ و آیا راز بیاعتباری روزافزون علم و دانش و دانشگاه در ایران جز این است؟!
🔸 اگر امروز تیمهای ملی کشتیمان افتخارآفرین شدهاند برای این است که شایستهترین افراد، فقط بر اساس معیارهای ورزش کشتی انتخاب شدهاند. شاید توجه دادن مسئولان کشور به این نکته با عبارتی طنزگونه آخرین راهی است که به منتقدان میرسد. تلخی و شیرینیای که در این گونه طنزهاست گاهی دردهایمان را کمی قابل تحمل میکند و نمیگذارد کورسوی امیدمان خاموش شود.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 634
✅دوباره همان ترس قاجاری از تلگراف
✍️حمید آصفی
🔗غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان فارسی، در یکی از همان برنامههای فرمایشی صداوسیما گفته است:
«فضای مجازی بیصاحب است و هر کسی در آنجا حرف خودش را میزند و اعمال سلیقه میکند.مدتهاست در پی ضابطهمند کردن فضای مجازی هستیم تا برایش یک چارچوبی بگذاریم.»
🔗ظاهر این سخن شاید «دغدغهمند» جلوه کند، اما در باطن چیزی جز نوستالژی قاجاری برای «صاحبداشتن مردم» نیست. گویی هنوز در عصر قجرها گیر کردهاند که برای هر کوچه «کدخدا» میگذاشتند و برای هر فکر «مفتش».
🔗ذهنیت قاجاری به همینجا ختم نمیشود: وقتی اولین تلگرافخانه به ایران آمد، شاه و دربار بیشتر از آنکه خوشحال باشند وحشت کردند که مردم خودشان به هم پیام بدهند. امروز هم همان ترس قدیمی، باز در قالب «چارچوبگذاری برای فضای مجازی» ظاهر شده است.
🔗در جهان امروز، هیچ سیاستمداری در لندن یا برلین جرئت نمیکند بگوید «فضای مجازی بیصاحب است»، چون میداند صاحب آن همان مردمی هستند که مالیات میدهند و حکومت را سر کار گذاشتهاند. اما در منطق حداد عادل و همنسلانش، جامعه چیزی نیست جز پادگان: همه باید صف بکشند، ساکت باشند و از صف خارج نشوند. اینترنت هم در این نگاه باید مثل آسایشگاه نظامی «افسر نگهبان» داشته باشد.
🔗کشورهای توسعهیافته سالهاست قوانین شفاف برای حفاظت از دادهها و حقوق کاربران وضع کردهاند. اتحادیه اروپا با GDPR به مردم حق «مالکیت بر اطلاعات شخصی» داده است. آمریکا به فکر شکستن انحصار غولهای فناوری است. کره جنوبی، اقتصاد دیجیتال را ستون آینده خود کرده است.
اما در ایران، هنوز بحث بر سر این است که آیا «اینترنت صاحب دارد یا نه!» این یعنی دقیقاً یک قرن عقبماندگی. درست مثل آنکه در عصر خودرو، همچنان بحث کنیم که آیا گاری باید مهار اسب داشته باشد یا نه.
🔗اگر چیزی «بیصاحب» باشد، نه فضای مجازی که سیاست در ایران است. کشوری با این همه منابع، ثروت، سرمایه انسانی و تاریخ، در دست کسانی افتاده که به جای توسعه زیرساخت، مدام به فکر «صاحب گذاشتن» بر افکار عمومیاند. بیصاحبان واقعی همانهایی هستند که مردم را صغیر میپندارند و برای هر جملهشان «ناظر» میخواهند.
🔗ذهنیت حداد عادل ادامه همان سنت «قیمومت» است: مردم صغیرند، باید برایشان ولی گذاشت؛ فضای مجازی هم یتیم است، باید برایش قیم تراشید. درست مثل دوران قاجار که برای هر کوچه یک کدخدا، برای هر فکر یک مفتش، برای هر قهوهخانه یک قلیانچی تعیین میکردند و هر کس بدون اجازه حرف میزد، ترس از «بیصاحب شدن» به جان حاکمان میافتاد.
🔗این در حالی است که جهان مدرن، قرنهاست این منطق را به زبالهدان تاریخ فرستاده. دموکراسی یعنی پایان قیمومت. اینترنت یعنی شکستن انحصار صدا. و شهروند امروز نه رعیت است و نه سرباز وظیفه.
🔗تکنولوژی همیشه سریعتر از سانسور حرکت کرده. چاپخانه، کلیسا را شکست. رادیو، استبداد را به چالش کشید. اینترنت، دروغهای رسمی را بیاعتبار کرد. حالا نوبت شبکههای اجتماعی و هوش مصنوعی است که روایتهای حکومتی را درهم بشکنند. هیچ فرهنگستانی نمیتواند جلوی این موج را بگیرد، حتی اگر هزار «چارچوب» بتراشد.
🔗آقای حداد! فضای مجازی صاحب دارد؛ اسمش مردم است. مسئله این است که شما و همفکرانتان نمیخواهید این حقیقت ساده را بپذیرید. چون تا دیروز صاحب منبر بودید، امروز میخواهید صاحب توییتر و اینستاگرام هم بشوید. اما تاریخ یک پیام روشن دارد: هیچ حکومتی نتوانسته جلوی جریان آزاد فکر را ببندد، مگر آنکه خودش پشت همان دیوارها خفه شده باشد
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 634
چرا در قضاوت کردن عجول هستیم؟
محمود سریعالقلم
۱. چون غریزۀ «دیده شدن» در اکثر موارد فعال است؛
۲. چون میانگین IQ جامعه قابل توجه است ولی EQ تقریباً تعطیل است؛
۳. چون یک نفر میتواند در رشتهای فوقالعاده متخصص باشد ولی آداب صحبت کردن را نداند؛
۴. چون تقریباً در هیچ نهادی (مدرسه، دانشگاه، جامعه و دولت)، مهارتِ صحبت کردن آموزش داده نمیشود؛
۵. چون انصاف در بیان و قضاوت، معمولاً از کنترل و برتری بر دیگران جلوگیری میکند؛
۶. چون انصاف در بیان و قضاوت، نتیجۀ شکل گیری جامعه ای است که اکثریت آن از طبقۀ متوسط باشد؛
۷. چون رفتار بسیاری از افراد، تحت تاثیر غرایزشان است تا فکرشان حتی ممکن است تحصیل کرده هم باشند؛
۸. چون بسیاری، با افراد تکراری که برای یادگیری و بهتر شدن مفید نیستند معاشرت میکنند؛
۹. چون هیجان داشتن، شلوغ کردن و بیمهابا صحبت کردن، توجه دیگران را بر میانگیزد؛
۱۰. چون افراد اول صحبت میکنند بعد سؤال میکنند؛
۱۱. چون "پیامد فهمی" (Consequentiality) آموزش داده نمیشود؛
۱۲. چون تربیتِ استدلالی در نهادِ خانواده عمدتاً تعطیل است؛
۱۳. چون مدرسهها و دانشگاهها، تفاوت میان اظهار نظر و نقد را تدریس نمیکنند؛
۱۴. چون استتار خود و فکر خود، وجه مسلطِ فرهنگی کشورهای جهان چهارم است؛
۱۵. چون در زندگی، کمیت امور نسبت به کیفیت آنها به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است؛
۱۶. چون پرهیز از هیجان، تعجیل و واکنشی صحبت کردن از دورۀ دبستان آموزش داده نشده است ؛
۱۷. چون اکثریت مطلق افراد، فرصتِ کشف و مشاهده جهان را پیدا نمیکنند؛
۱۸. چون اکثراً به زبانهای خارجی مسلط نیستند و در نتیجه با تنوع استنباطی در میان انسانها، انس پیدا نمیکنند؛
۱۹. چون افراد عموماً، تربیت روانی نشده اند تا انسان های توانا را تقدیر کنند؛
۲۰. چون اگر فردی مرتب کتابهای علوم انسانی نخواند، شخصیتش متحول نمیشود؛
۲۱. چون سخن ناروا گفتن و قضاوت نابجا کردن، اغلب پیامد ندارد؛
۲۲. چون خواندن رُمان و بیوگرافی، عادت عمومی نیست؛
۲۳. چون عادتِ استبداد تاریخی در «یکسان سازی فکر» فوقالعاده گسترده است؛
۲۴. چون سؤال کردن برای قضاوت دقیق، در بسیاری از موارد افت شخصیتی دارد؛
۲۵. چون نظام اجتماعی-اقتصادیِ کارکردگرا (Functionalism) راهاندازی نشده است؛
۲۶. چون بسیاری تصور می کنند که آرام بودن و در نتیجه تأمل بیشتر، نوعی اختلال روانی محسوب میشود؛
۲۷. چون افراد کمی پیدا می شوند که برای فهم یک رفتار، چندین سناریوی محتمل استخراج کرده و به آنها درصد تخصیص دهند؛
۲۸. چون تعداد افرادی که در جامعه، الگوی رفتاری و فرهنگی باشند به شدت کاهش پیدا کرده است؛
۲۹. چون اکثریت افراد از خود انتقادی، آگاهانه پرهیز می کنند و حتی می ترسند؛
۳۰. چون نرخ تورم دو رقمی طی چند دهه، آرامش روانی و شوق یادگیری را از انسانها سلب کرده است.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 634
چگونه از ژاپن اسلامی رسیدیم به مراکش فارسی!
در روزگاری نه چندان دور وقتی میخواستیم از پیشرفت و توسعه کشور بگوییم الگویمان را در کشورهایی مثل ژاپن پیدا میکردیم. مثلا ده - پانزده سال شایع شده بود که یکی از شخصیتهای سیاسی گفته بود میخواهیم ژاپن اسلامی شویم! اما این خیال هم مثل خیلی فکر و خیالهای دیگر به مرور دود شد و هوا رفت. دو سه سال پیش اگر میخواستیم از پیشرفتهایی که آرزویمان است حرف بزنیم دیگر سراغ ژاپن نمیرفتیم، بلکه از برگزاری جام جهانی در قطر و راه اندازی آب شیرین کنهای عظیم در عربستان میگفتیم. آدم باید واقعبین باشد. اما آن هم گذشت. حالا لطفا به دو خبر زیر توجه بفرمایید:
۱. راهآهن دولتی ترکیه بهرهبرداری از نیروگاههای خورشیدی را آغاز کرده است و با این سیستم، علاوه بر تامین نیازهای انرژی شبکه ریلی، با فروش برق اضافی به شبکه ملی، درآمدزایی میکند.
۲. مراکش در مواجهه با بدترین خشکسالی چند دهه اخیر، یک پروژه آزمایشی را با هدف کند کردن روند تبخیر آب و تولید برق با استفاده از پنلهای خورشیدی شناور به اجرا گذاشته است.
🕯قبول کنید که حالا دیگر باید با حسرت از این پروژهها در ترکیه و مراکش حرف بزنیم. چه میتوان کرد وقتی که در کشور گل و بلبلمان ایران برای کمبود برق فقط راهکار عظیم قطع برق وجود دارد و کار به جایی رسیده که دیگر هیچکس به قطع برق صنایع و خانهها اعتراض نمیکند، چون هیچ فایدهای ندارد و فقط وقت و انرژی انسانی معترض مورد نظر دچار ناترازی میشود.
🕯حالا فقط اگر صدایی شنیده میشود صدای نماینده یکی از شهرهای شمالی کشور در مجلس است که التماس میکند لااقل برق شالی کوبیها قطع نشود...مردم هم وقتی برقشان میرود فقط زیر لب میگویند خوش به حال ترکیه و مراکش!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 634
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 634
✍️رویای چینی - تمدن چینی
🖊محمدرضا اسلامی
1️⃣ در تمام این سالهای اخیر از دل تمدن نوین چینی یک «رمانِ» ماندگار خارج نشده؛ یک فیلمنامه و اثر سینمایی عالمگیر تولید نشده؛ یک اثر موسیقایی که بین المللی شود تولید نگردیده است. یک «شبکه تلویزیونی» یا روزنامه فاخر که در عرصۀ فرهنگ/سیاست، تحلیگرانِ زبده و خبره داشته باشد شکل نگرفته است.
از هر آنچه که به جوششهای انسانی و خلاقیت انسانی مرتبط می شود هیچ «آثار جدی» ای از میان تمدن نوین چین بیرون نیامده است. هیچ تحلیلگرِ چینی در سطح فرید زکریا، تاکر کارلسن یا نویسنده ای در سطح هاروکی موراکامیِ ژاپنی بیرون نیامده است. از تمدن نوین چینی در این سالها تنها یک چیز بیرون آمده است و آن «کالا» است.
2️⃣ مدیرعامل سابق #پاناسونیک، آقای ماتسوشیتا (که از شخصیتهای برجسته در اقتصاد و صنعت ژاپن بود) کتابی نوشت و نام آن کتاب را گذاشت «نخست انسان سپس کالا». پیرمردی که مجموعه معظم پاناسونیک را از یک کارگاه سیم کشی سه نفره بنیان نهاد، در کتابی که محصول تجربه عمرش بود بر اهمیت «انسان و منابع انسانی» تاکید کرد و به اصول بنیادی سرشت انسان اشاره کرد. در تمدن ژاپنی (به رغم آن نظم سخت پادگانی) اما احترام به انسان و پرداختن به «جوهره خلاقیت انسانی» امری فراموش شده نبود. اما در تمدن چینی، «اصالت» به کالاست و از همینجاست که شاهدیم ازدل تمدن نوین چین، نه موسیقی بیرون آمده، نه شعر، نه رمان، نه سینما، نه هر چیزی و هر امری که به نحوی از انحاء به جوهرۀ خلاقیت بشری مرتبط باشد. از دل تمدن چینی، فقط «کالا» بیرون آمده. کالا و کالا. کانتینر و کانتینر. کشتی و کشتی.
3️⃣ بگذار تا خیال پرواز کند؛ بگذار تا «رویا» ترا به سرزمینهای دیده نشدۀ روح بشر ببرد. بگذار تا «انسان» از آن وجه زیبای انسانی خود، که «رویاپردازی» است دور نشود. بگذار تا رگبارِ آن رویاهای رنگارنگ که بر سر جلال الدین محمد رومی نازل می شد و در سرودن مثنوی تجلی می کرد، در دنیای معاصر بر سر هایائو میازاکیِ نقاش نازل شود و قلم موی آبرنگ او در «استودیو جیبلی» تجلیِ آن رویاهای رنگارنگ را در قالب کارتن و انیمیشن تـوتـورو به تصویر کشد! بگذار تا صُوَرِ خیال انسان ترا مسحور سازد! از دل تمدن چینی نباید و هرگز نباید «رویا» بیرون تراود. دشمن حزب کمونیست چین یک چیز است و آن «رویا»ست. در حزب کمونیست چین هـمۀ رهبران باید موهای سر خود را مثل شبق، سیاه رنگ کنند و کت و شلوارهای تیره رنگِ مشابه به تن داشته باشند و در این «متحدالشکل بودن» همگی با هم «یک رویای واحد» نیز در کله های شبق رنگ خود بپرورانند: «رویای تولید کالای بیشتر».
رویای کالا و کالا. رویای کانتینر نشسته بر روی کانتینر. رویای تولید فولاد و سیمان. رویایی بدون شعر و بدون غزل و بدون موسیقی و بدون نقاشی و بدون... احساس!
4️⃣ تمدن غرب، به رغم تمام وجوه شرمناکش و با وجود تمامِ بخشهای خاکستری و سیاهی که در گذشته هایش داشته، اما توانسته در گوشه و کنارهای خودش سکانسهای درخشانی از زیست انسان را نیز به تصویر بکشد. هرچند که بحث، مقایسه تمدن غرب با تمدن چینی نیست (چرا که کلمه "غرب" اساسا مفهومی گسترده است و نیاز به تعریف دارد) ولی بحث در اینجاست که «احترام به انسان» در غرب (ولو در قالبی حداقلی/صوری) وجود دارد، حال آنکه در تمدن چینی و در رویای رهبران حزب «احترام به تولید/کالا» مقدم بر احترام به انسان است!
5️⃣ روزی روزگاری در غرب، اومانیسم و فردگرایی به عنوان محور و شاکلۀ بخشی از تمدن غربی قرار گرفت، ولی با همۀ افت و خیزها اما «مفهومِ خدا» از زندگیِ انسانِ غربی محو نگشت و به رغم انقلاب صنعتی و به رغم کاپیتالیسم اما هنوز «نجوا و خدا» در گوشه هایی از زیست انسان غربی و تمدن غرب حضور دارد. اما در چین اساسا خدا نه وجود داشته و نه وجود دارد! خدایِ رهبران حزب کمونیست چین، نه مانند خدای طالبان عبوس است و نه مانند خدای اهالی کلیسا، خدایی حداقلی است. خدای آنها «کالا»ست. و نرخِ بهره.
6️⃣ مدتی پیش همین عالیجناب شی دستان بنسلمان را نیز فشرد و پس از صرف چای و کیک و کباب عربی، علیه ایران سخن گفتند و بر اهمیتِ «احترامِ ایران به اصول حسن همجواری» تاکید کردند! برای رهبر حزب کمونیست مطرح نیست که بنسلمان جوان در یمن بمب بر سر مراسم عروسی ریخته و سپس زمانی که نیروهای امداد برای بیرون کشیدن اجساد به مخروبۀ مراسم عروسی رفته اند، خلبان هواپیما برگشته و مجدد بمب دیگری بر سر امدادگران نگونبخت ریخته؛ حتی برای امپراطور شی مطرح نیست که این شاهزاده و ایادیاش برای پختنِ قطعاتِ بدنِ خاشقچی در ترکیه، کوره با درجه حرارت پخت استخوان انسان سفارش داده اند؛ آنچه که برای رئیس جمهور «شی» مطرح است این است که عربستان نفت دارد و برای تولید «هزارمیلیون تُن فولاد درسال» نیاز به سوخت و حرارت نفت است.
27 634
✅ تکاننخور که خطرناک است
وقتی حال این روزهای متصدیان کشور را میبینم که چطور جانشان را کف دست گرفتهاند یاد خانمی میافتم که به امید شوهر پولدار زن یک حاج آقای سختگیر شد، از آنهائی که حرف حرف خودشان است. یک روز حاجی به خانم گفت قالیچه، سماور، قلیان هندوانه، خلاصه اسباب گلگشت را بزن پشت لندکروز، که میخواهیم برویم پیکنیک. رفتند و رفتند و رفتند، تا اینکه نزدیکیهای ظهر پائین یک جاده دورافتاده حاجآقا زد کنار و گفت همینجا خوب است. همسرخانم گفت ایکاش پنجاه متر جلوتر بروید تا بساط را زیر آن درخت پهن کنم، ولی حاج آقا نپذیرفت؛ "نه آنجا خطرناک است، همین جا وسط جاده قالیچه را بینداز."
- وسط جاده؟
- بله وسط جاده.
خانم که اخلاق حاجی را میشناخت چارهای جز اطاعت نداشت. لذا در حالی که مثل بید میلرزید قالیچه را پهن، سماور را علم، و هندوانه را قاچ کرده بود که از بالای جاده کامیونی بوقکشان سرازیر شد. خانم خواست فرار کند، ولی حاج آقا گفت تکان نخور که خطرناک است. کامیون مدام نزدیکتر و بوقهایش هشداردهندهتر میشد. ولی حرف حاجآقا همان بود. تا آنکه به چند قدمی رسید، به ناچار در شانه خاکی جاده پیچید و پنجاه متر جلوتر به درخت خورد. حاجآقا گفت نگفتم زیر آن درخت خطرناکاست؟!
دلم برای متصدیان میسوزد که یا باید زیر کامیون بروند، یا "نگفتمهای" حاجآقا را تحمل کنند...
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 634
Repost from مجمع فعالان اقتصادی
مدتهای طولانی است که به دلایل مختلف ترجیح داده ام در مجامع، سخنرانی نداشته باشم و به راهنمایی و راهبری شرکتها و فعالان اقتصادی بصورت منفرد اکتفا کرده ام.
اتاق بازرگانی زنجان اما همیشه برای من یک استثنا بوده، کمتر تشکل و اتاقی را در ایران این میزان پویا، بالنده و با انگیزه دیده ام و قابل تحسین است که این ویژگی ها با پیچیده تر شدن فضای کسب و کار در ایران هرگز تغییر نکرده است.
هفته آینده در یک سخنرانی ۲ ساعته در این جمع فرهیخته، شرایط اقتصادی نیمه دوم سال در سناریوهای مختلف را پیش بینی خواهم کرد و راهکارهای مواجهه با هر یک را ارایه و سپس در یک پرسش و پاسخ ۳ ساعته تلاش خواهم کرد گره ای از گره های فعالان اقتصادی این استان بگشایم
تا شاید پنجره ای بسازیم
حال که درها بسته اند/#حامد_پاک_طینت
📌Paktinat.Hamed
مجمع فعالان اقتصادی
📌@Iran_economy_online
27 634
🔴 خانم مهاجرانی سخنگوی دولت: مسافرتها افزایش پیدا کرده، وضعیت اقتصادی مردم خوب است...
🔹روزی حاکمی در قصرخود نشسته بود که از بیرون قصر صدای سیب فروشی را شنید که فریاد میزد: “سیب بخرید! سیب خوشمزه دارم.
حاکم بیرون را نگاه کرد و دید که مرد دهاتی، محصول باغش را بار الاغی نموده و روانه بازار است. حاکم میل و هوس سیب کرد و به وزیر دربارش گفت: ۵ سکه طلا از خزانه بردار و برایم سیب بیار!
وزیر ۵ سکه را از خزانه برداشت
و به دستیارش گفت: این ۴ سکه طلا را بگیر و سیب بخر! دستیار وزیر، فرمانده قصر را صدا زد و گفت: این ۳ سکه طلا را بگیر و سیب بخر!
فرمانده قصر ، افسر دروازه قصر را صدا زد و گفت: این ۲ سکه طلا را بگیر و سیب بخر! افسر نیز عسکر را صدا کرد و گفت: عسکر ! این ۱ سکه طلا را بگیر و سیب بخر!
عسکر دنبال مرد دست فروش رفته و یقه اش را گرفت و گفت: های مرد دهاتی! چرا اینقدر سر و صدا میکنی؟ خبر نداری که اینجا قصر حاکم است و با صدای گوش خراشت خواب جناب حاکم را آشفته کرده ای. اکنون به من دستور داه تا تو را زندانی کنم!
مرد باغدار به پاهای عسکر قصر افتاد و گفت: اشتباه کردم قربان! این بار الاغ، حاصل یک سال زحمت من است؛ این را بگیر، ولی از خیر زندانی کردن من بگذر!
عسکر نصف بار سیب را برای خودش برداشت و نصف ديگر را برای افسر برده و گفت: این هم این سیب ها با ۱ سکه طلا. افسر نیمی از آن سیبها را به فرمانده قصر داده و گفت: این سیب ها به قیمت ۲ سکه طلا!
فرمانده نیمی از سیبها را برای خود برداشت و نیمی را به دستیار وزیر داد و گفت: این سیب ها به قیمت ۳ سکه طلا! دستیار وزیر، نیمی از سیب ها را برداشت و نزد وزیر رفته و گفت: این سیب ها به قیمت ۴ سکه طلا! وزیر نیمی از سیب ها را برای خود برداشت و بدین ترتیب تنها پنج عدد سیب ماند و نزد حاکم رفت و گفت: این هم ۵ عدد سیب به ارزش ۵ سکه طلا!
حاکم پیش خود فکر کرده و پنداشت که مردم در قلمرو حاکمیت او واقعا پولدار و مرفه هستند که کشاورزش پنج عدد سیب را به پنج سکه طلا می فروشد؛ هر سیب یک سکه طلا !!! و مردم هم یک عدد سیب را به یک سکه طلا میخرند!
پس مردم ثروتمندند در نتیجه، بهتر است مالياتها را افزايش دهم و خزانه قصر را پرتر سازم.
در نتيجه مردم فقیر تر شدند و شریکان حلقه فساد در قصر پادشاه، هر روز دزدتر و سرمایه دارتر !
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 634
Repost from مجمع فعالان اقتصادی
یکی از حساس ترین اقداماتی که هر ایرانی بخصوص فعال اقتصادی باید انجام دهد مدیریت سبد دارایی(Asset Management)است
اهمال در این موضوع در نیمه دوم سال بخش بزرگی از جامعه ایران را به خاک سیاه می نشاند
مدیریت دارایی بعنوان یک دانش،اصول و قواعدی جهانی دارد اما وقتی پای ایران وسط باشد باید آنرا بومی سازی کرد
اگر دیدید ارزش دارایی های شما کمتر از دلار رشد کرده یا در یک بخش تجمیع شده یا نوسانات بسیار شدید بالا و پایین دارد یا تصمیمات شما بر اساس احساسات روزانه یا نوسانات گرفته میشود نه بر اساس تحلیل و استراتژی بدانید که شما تمام علائم یک سبد رو به اضمحلال را دارید؛
دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد
بین مدیریت دارایی شخصی و شرکتی تمایز قائل شوید؛ این دو، دو متدلوژی متفاوت نیازمندند؛ مدیریت دارایی شخصی روی امنیت مالی و خانوادگی متمرکز است و مدیریت دارایی شرکتی، استراتژی محور است و ارزش آفرینی و رشد پایدار را معیار قرار میدهد
۵ قانون ساده مدیریت دارایی را اینجا در صفحه اینستاگرام بطور اختصاصی آورده ام،آنها را با دقت بخوانید و به آن عمل کنید/#حامد_پاک_طینت
📌Paktinat.Hamed
مجمع فعالان اقتصادی
📌@Iran_economy_online
27 634
سی ویژگی کسانی که خیلی اشتباه میکنند
محمود سریعالقلم
۱. حتی سه صفحه در مورد خودشان نمیتوانند بنویسند؛
۲. صندوقچه EQ آنها قفل است؛
۳. انسانها را به خوب و بد تقسیم میکنند؛
۴. با داده (Data) و مشورت تصمیم نمیگیرند؛
۵. با افراد تکراری معاشرت میکنند؛
۶. با معنای ریسک آشنایی ندارند؛
۷. به استقبال شکست نمیروند؛
۸. حتی در حد یک کتاب از فلاسفۀ بزرگ نخواندهاند؛
۹. دامنۀ واژگان آنها بسیار محدود است؛
۱۰. برای انجام کارها، ذهن خود را نمیتوانند به دپارتمانهای دهگانه تقسیم کنند؛
۱۱. به پیامدهای سخن و رفتار خود بی توجهاند؛
۱۲. بر پرخاشهای خود کنترل ندارند ؛
۱۳. با ویژگیهای مثبت و منفی طبع بشر آشنایی محدودی دارند؛
۱۴. ۹۵ درصد حرف میزنند، ۵ درصد سؤال میکنند؛
۱۵. اکثریت مطلق حرفهایشان تکراری است؛
۱۶. قدرشناس نیستند؛
۱۷. آداب نگه داشتن دوست را نمیدانند؛
۱۸. از افراد بهتر از خود هراس دارند؛
۱۹. با زیباییها، رنگ و سکوت انس ندارند؛
۲۰. ظرفیت به تأخیر انداختن واکنش خود تا یک ماه و حتی یک سال را ندارند؛
۲۱. فکر میکنند Perfect هستند؛
۲۲. Propaganda در آنها تأثیر بسزایی دارد؛
۲۳. به جزئیات بیتوجهاند؛
۲۴. یک سؤال را از ده نفر با دیدگاههای گوناگون نمیپرسند؛
۲۵. کوتاه آمدن را ضعف میپندارند؛
۲۶. دائماً در حال قضاوت بدون پشتوانه هستند؛
۲۷. انتظاراتشان از دیگران بیشتر از انتظاراتشان از خودشان است؛
۲۸. منحنی زندگیشان افقی است؛
۲۹. دایرۀ غرایز آنها فعال ولی دایرۀ فکرآنها منجمد است؛
۳۰. نمیدانند تغییر یعنی فکرتعطیل نیست.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 634
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 634
🔵 ۴۷ جمله به یاد ماندنی از فردی به یاد ماندنی #احمدی_نژاد
۱- این که میگویند دو تا بچه کافیه بنده معتقد نیستم. کشور ما برای ۵۰۰ میلیون نفر جا دارد.
۲- هرگز نمیگذارند که اوباما رئیس جمهور آمریکا شود چون سیاهپوست است.
٣-كسي رو داريم كه با چشم معادن زير زمين را تشخيص مي دهد مثلا در اين نقطه طلا هست يا در آن منطقه مس هست
۴- امارات اگر پیشرفت کند انگار ما پیشرفت کردهایم.
۵- بهای کنونی نفت (۱۵۰ دلار در سال ۸۶) بسیار پایین است و من پیش بینی می کنم که نفت به ۳۰۰ دلار هم برسد.
۶- آمریکاییها مثل سگ از من میترسند، یک سخنرانی بکنم بهای نفت گران میشود و اقتصاد آمریکا فرو میپاشد.
۷- اقتصاد دانان غربی به من گفتند در کشور شما طی دو ساله معجزهی اقتصادی قرن رخ داده...!
۸- سران کشورهای دنیا برای نزدیکی با کشور ما صف کشیدهاند، مثل این پیرزن ها که در صف زنبیل میگذارند.
۹- در سفر به عراق آمریکاییها میخواستند من را بدزدند اما اراده امام زمان چیز دیگری بود.
۱۰- امروز همه به این واقعیت معتقدند که در حال حاضر کشور را امام زمان مدیریت میکند.
۱۱- تمام دنیا دست به یکی کردهاند تا این دولت را تخریب کنند اما هدف اصلیشان تخریب امام زمان است، چون همه میدانند که این دولت مورد تایید ایشان است.
۱۲- میانگین سن دانشمندان هستهای ما ۱۷ سال است.
۱۳- یک دختر ۱۵ ساله توانسته است در زیرزمین خانه شان، اورانیوم را غنیسازی کند.
۱۴- در مناظره با کروبی: صدها کشور در جهان از ما الگوبرداری میکنند.
۱۵- بدرفتاری با ایرانیان در فرودگاهها دروغ است، با من و هیئت همراهم در همه جا خوشرفتاری میکنند.
۱۶- در آخرالزمان هوگو چاوز به همراه امام زمان و حضرت مسیح به زمین رجعت خواهد کرد.
۱۷- آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود...!
۱۸- آقای مشایی مظلوم واقع شدند، ایشان هیچگاه نگفتند ما با ملت اسرائیل دوست هستیم بلکه ایشان گفتند ما با مردم اسرائیل دوست هستیم.
۱۹- روشنفکران، به اندازهی بزغاله هم نمیفهمند.
۲۰- گوجه فرنگی ۳۵۰۰ تومان نیست، سر کوچهی ما ۱۲۰۰ تومان است.
۲۱- در دنیای ورزش، نتایج پاراالمپیک از المپیک مهمتر است.
۲۲- ایران آزاد ترین کشور دنیاست، در ایران بر خلاف آمریکا و اروپا یک نفر گرسنه هم پیدا نمیکنید.
۲۳- مردم از شنیدن اسم دموکراسی حالت تهوع میگیرند. دموکراسی که آب و نان نمیشود.
۲۴- در خارج از کشور بچه ۴ ساله من را به مادرش نشان داد و گفت: محمود...!
۲۵- در سفر ایتالیا میخواستند من را با اشعه ایکس ترور کنند.
۲۶_ ۴۲۰ روزنامه و خبرگزاری بینالمللی علیه دولت من مینویسند.
۲۷- اگر مصر آمادگی داشته باشد تا پایان وقت اداری امروز، روابط را (پس از سی سال قطع رابطه) برقرار میکنیم.
۲۸- یک زن (اشاره به فاطمه رجبی) پیدا شده که مردانه حرف میزند، آن وقت شما بهش ایراد میگیرید؟
۲۹- عده ای میگویند که بازار آزاد همه چیز را حل میکند، ولی من به شما میگویم که بازار آزاد برای دزدها و پدرسوختههاست.
۳۰- به خبرنگار خارجی: شما نماینده ملتتان هستید و باید به سؤال من پاسخ دهید...!
۳۱- حجم سرمایه گذاری در صنعت ایران، در این چهارسال ۶۰۰ میلیارد دلار بوده است.
۳۲- آن ممه را لولو برد...!
۳۳- در سازمان ملل: وان دقیقه، وان دقیقه
۳۴- آبو بریزید جایی که میسوزه، چرا جای دیگه میریزید؟
۳۵- اطلاعات موثقی دارم که اوباما را با جادو و جنبل طلسم کردهاند وگرنه آدم خوبی بود.
۳۶- اگر از مردم ایران بپرسید تحریم چی هست بهتون میگن تحریم نَمَدی؟
۳۷- انگلیس کشوری کوچک در غرب آفریقاست که میخواهد برای دنیا تعیین تکلیف کند.
۳۸_ میگویند یارانه دهکهای بالایی را حذف کنید، مگر یارانهها دست ماست؟ یارانهها مال امام زمان است و ایشان میخواهند بین همه بطور مساوی تقسیم شود.
۳۹_ مدرک تحصیلی ملاک نیست، آدم میشناسم که با مدرک سیکل تو نیروگاه اتمی بوشهر کار چهارتا مهندس رو انجام میده.
۴۰_ نگران بهداشت و درمان مردم فقیر آمریکا هستم. چرا اینها مثل ما دفترچه بیمه ندارند؟
۴۱- بر خلاف نظر بقیه، من معتقدم زنان گیلانی در کنار کار و تلاش روزانه، حریم عفاف و ناموس خود را هم حفظ میکنند...!
۴۲- به خبرنگار cnn: میتوانیم ظرف ۲۰ دقیقه تمام کشورهای عربی را تصرف کنیم و از طریق کانال سوئز به دریای مدیترانه برسیم. شما این را میخواهید؟
۴۳- سال ۹۱: اگر ده سال دیگر به من مهلت بدهید کاری میکنم که آمریکا وارد کننده محصولات صنعتی و کشاورزی از ایران شود.
۴۴- از ۷ میلیون نفر جمعیت کره زمین بیش از ۳ میلیون نفر گرسنهاند.
۴۵- با چاقوی زنجان، دشمنان این مملکت را به دو نیم میکنیم.
۴۶- حاضرم با آقای اوباما در صحن علنی سازمان ملل در مورد شرایط وخیم زندگی مردم آمریکا مناظره کنم.
27 634
مکانیزم ماشه؛ وقتی جمهوری اسلامی حتی وقتکشی هم بلد نیست:
✍️ حمیدآصفی
وقتی سه کشور اروپایی بیهیچ معطلی کلید مکانیزم ماشه را زدند، همه پردهها بالا رفت. دیگر خبری از آن وعدههای بیسرانجام «چند ماه مهلت» و «فرصت برای توافق» نیست. آنچه میماند یک حقیقت عریان است: جمهوری اسلامی نه تنها توان جلوگیری از بازگشت تحریمهای شورای امنیت را ندارد، بلکه حتی هنر همیشگیاش، یعنی وقتکشی و بازی با تقویم، هم از دستش رفته است. ماجرای امروز را باید در همان قانون عجیب مجلس بعد از جنگ غزه جستوجو کرد؛ قانونی که با رأی صددرصدی نمایندگان تصویب شد، انگار که یک مجلس در تب و توهمات جمعی فرو رفته باشد. بر اساس آن قانون، همکاری با آژانس تعلیق شد مگر دو شرط. اول اینکه آژانس تضمین دهد مراکز هستهای ایران مورد حمله قرار نمیگیرند! کسی در مجلس حتی لحظهای نیندیشید که آژانس اصولاً چنین وظیفه و اختیاری ندارد. دوم اینکه آژانس «تضمین» کند حق غنیسازی جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شود. باز هم نپرسیدند آژانس چه زمانی اختیار دارد چنین حق سیاسی و راهبردیای را به رسمیت بشناسد. یعنی مجلسیان قانونی نوشتند که نه در صلاحیت آژانس است و نه در عالم دیپلماسی محلی از اعراب دارد. نتیجه؟ قفل شدن تمام مسیرهای توافق.
وقتی ایران اورانیوم را تا ۶۰ درصد غنی میکند، همه میفهمند که این سطح مصرفی ندارد جز سلاح هستهای. بریتانیا که خودش بمب دارد غنیسازیاش ۶ درصد است و اگر بیشتر بخواهد میخرد. جمهوری اسلامی اما اورانیوم را بیوقفه بالا میبرد، انبار میکند و هیچ پاسخ معقولی به آژانس نمیدهد. طبیعی است آژانس بگوید «نمیتوانم صلحآمیز بودن این برنامه را تأیید کنم». همین و بس. اما همین یک جمله کافی است که همه در غرب به این نتیجه برسند که پرونده ایران امنیتی است، نه صلحآمیز.
جمهوری اسلامی پیششرط گذاشته: اول تضمین بدهید به ما حمله نمیکنید، بعد ما با شما «مذاکره» میکنیم. نه توافق، نه راهحل، فقط مذاکره. واقعاً در کجای جهان چنین دیپلماسیای معنا دارد؟ مذاکره اصولاً برای همین است که طرفین امتیاز بدهند و امتیاز بگیرند، نه اینکه طرف ضعیفتر شرط بگذارد که طرف قدرتمندتر حتی قبل از نشستن پای میز امتیاز بدهد. آمریکا چرا باید به چنین چیزی تن بدهد؟ طرف ایرانی صریح میگوید غنیسازی را کنار نمیگذارم، برنامه موشکی دور برد فرا قاره ای را متوقف نمیکنم، حمایت از گروههای نیابتی را قطع نمیکنم. خب، آمریکا دقیقاً بر سر چه چیزی باید پای میز بنشیند؟
سالها بود که اروپاییها بازی وقتکشی تهران را تحمل میکردند. اما حالا ورق برگشته. دیگر حتی تا پایان اوت هم صبر نکردند. تصمیم گرفتند مکانیزم ماشه را فعال کنند. چون بهوضوح دیدند که جمهوری اسلامی حتی قابلیت تظاهر به همکاری را هم از دست داده است. یک روز بازرس را فقط برای بوشهر راه میدهند، روز بعد دوباره میبندند. این نه دیپلماسی است و نه مذاکره؛ یک نمایش کمیک است.
وقتی وزیر خارجه میگوید مذاکره تحمیلی از جنگ خطرناکتر است، فقط یک پیام دارد: ما مذاکره نمیکنیم مگر از موضع پیروزی. لاریجانی هم اضافه میکند که دیپلماسی وقتی معنا دارد که طرف مقابل از جنگ مایوس شده باشد. این همان وارونگی مزمن سیاست جمهوری اسلامی است: طرف مقابل باید اول شکست را بپذیرد، بعد جمهوری اسلامی با بزرگمنشی پای میز میآید. اما واقعیت بیرون چیز دیگری میگوید: مراکز هستهای در حملات هوایی تخریب شدهاند، تحریمها نفس اقتصاد را گرفته، و حالا مکانیزم ماشه در آستانه بازگشت کامل است. این یعنی پایان رؤیای «بازی برد-برد» جمهوری اسلامی؛ چراکه همیشه در ذهن حاکمان، برد یعنی فقط برای خودشان.
امروز جمهوری اسلامی نه راه عقبنشینی دارد و نه راه پیشروی. اگر امتیاز بدهد، فرو میریزد چون تمام تبلیغات ۴۰ سالهاش دود میشود. اگر ندهد، تحریمهای شورای امنیت برمیگردند و دوباره کشور در قفس آهنین قرار میگیرد. این همان وضعیت بنبست است که حاکمان از آن وحشت داشتند و خودشان با دستان خودشان ساختند. دیپلماسی جمهوری اسلامی حالا دیگر حتی قابلیت وقتکشی ندارد. جهان صبرش تمام شده و اروپا و آمریکا این بار هماهنگاند. برای همین، مکانیزم ماشه نه یک تهدید، بلکه پایان رسمی نمایش «مقاومت هوشمندانه» است. بازی تمام شد؛ پرده آخر روی صحنه است.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 634
..
دشمن چیز مفیدی است، اگر کم آوردید
خودتان درست کنید. دشمن یعنی کسی که شما میتوانید همه ضعفها و کمکاریهایتان را بر گردن او بیندازید.دشمن یعنی چیزی که شما میتوانید مردم را با آن بترسانید تا ناگزیر بهآغوش شما پناه بگیرند.دشمن یعنی کسی که اگر کاری کردید، با وجود او مهمتر جلوهش دهیدو اگر نکردید او را مقصر جلوه کنید. دشمن یعنی کسی که وقت و بی وقت به او فحش دهید، بیآنکه جواب فحش بشنوید. دشمن یعنی کسی که حواس مردم را پرت او کنید تا هوس نکنند که از شما چیزی بخواهند. دشمن یعنی مترسکی که با آن میتوانید بچههای بزرگ را بترسانید.
پس دشمن، با اینهمه خاصیت، یک موضوع
حیاتیست. ولی همه خوبیاش به اینست که نباشد، که اگر باشد دَمار از روزگارتان در میآورد.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام با من باش
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
