ch
Feedback
𝓨𝙤𝙪𝙧𝙨𝙤𝙪𝓵 ”

𝓨𝙤𝙪𝙧𝙨𝙤𝙪𝓵 ”

前往频道在 Telegram

when you're sad, find Him. ”

显示更多
2 650
订阅者
无数据24 小时
无数据7 天
无数据30 天
帖子存档
May Allah ease everything for us

So good luck gais... Hope it useful for you guys... To boost up your spirit for on9 learning... Fighting yaa everyone!! ✨🍃☺️

satu perkara yang kita perlu belajar terima is, sekarang ni environment kita berbeza, cara belajar kita berbeza🧚🏻‍♀️ kita kena belajar terima benda tu, jangan merungutt (´ . .̫ . `) kita kena get ready dengan segaaalaaa kemungkinan :> kita kena buka minda kita 🧠 , kita kena buat sehabis baik 💅🏻 apa yang kita buat sekarang adalah penentu masa depan kita 🧸🦋 jangaannnn take for granted 🐰 anddd lastt sekalii kita kena sebarr sebarrkann semangatt nak belajarr 🤩👍🏻📚 *SEDIKIT PESANAN DARIPADA MUAZ* - jangan skip online classes 🤺🤺 - assignment yang cikgu bagi, siapkan and hantar awal 🤺🤺 - pay full attention time class 🤺🤺 - take as much input as possible 🤺🤺 - kita kena sama sama bantuu 😬💪🏻 insya'Allah we can do thisss !! 🧚🏻‍♀️✨🐰 Credit by : Qarissa qirana ( s/u mrsm gemencheh )

*MENUNTUT ILMU DI SEBALIK LENSA 2.0 : CABARAN ATAU KELEBIHAN ? 🤔*
by Pn Mimi Nazira & saudara Muaz Hafiz
*POSITIVE IMPACT FROM ONLINE CLASSES* 🌼 jadual kita tak terikat dengan program maktab so that ada sesetengah di antara kita yg boleh join tuition luar 🌼 interaction lebih banyak between kita dengan mrsm lain and even dengan sbp (dapat tukar tukar information and so on) 🌼 kita boleh belajar macam mana nak arrange schedule kita dekat rumah. cuma the thing is kita mmg kita pandai bahagikan masa kita. konsep dia kalau u buat, u dapat *HOW TO MOTIVATE DIRI KITA SENDIRI* first of all, kita kena faham kalau kita nak motivate diri kita sendiri, we have to reach out for that 1. al-mathurat still baca or tinggal ? al mathurat ni penting sebab dalam Al mathurat ni ada doa perlindungan yg sangat powerful which is allahumma inni 'auzubika minal ajzi wal kasal sampai habis. penyakit malas ni kan sesuatu yang kita tak nampak, jadi kita kena minta tolong dengan yang nampak 2. tidur & rehat yang cukup 6-8 jam. kena tidur awal, sebaiknya pukul 10 dah tidur sebab kualiti tidur waktu malam dengan kualiti tidur waktu pagi, lain. tidur waktu malam lebih berkualiti. 3. pemakanan kena cut off sugar, kurangkan makan benda yg manis manis, kurangkan makan maggi & minum air kosong banyak banyakk (kalau ada vitamin C pun baguss) 4. pilih or wujudkan circle baru yang lebih positive setiap minggu, share perasaan masing masing, rasa penat, sedih ke, demotivated ke, share. dia lebih kurang macam usrah. tapiiii kita kena pandai cari circle yang strong, kira macam our support system. bukan someone yang suka tengok kita down : ) 5. buat daily or weekly checklist dia nampak macam simple tapi sangatt pentingg. sebab, nanti kita dapat tengok apa yang kita achieve dalam seminggu tu which is helps to reboot our motivation. nanti kita akan rasa macam nak buat lebih banyakk ! kita kena biasakan buat daily or weekly checklist ni, jangan tinggal 👍🏻 *BENDA YANG PERLU KITA UBAH* ❤️ jadilah seorang yang transparent dengan parents - show them your schedule, print out and tampal dekat satu tempat yg parents kita boleh nampak supaya parent tahu and takdelaa parents kita tiba tiba minta tolong kemas rumah time kita tengah kelas 👍🏻 - kena transparent dari segi perasaan jugak. bagitahu diorang yang you penat and so on. ❤️ bina balik kepercayaan your parents jujur dengan parents, kalau ada kelas, cakap ada kelas, kalau takde kelas, cakap takde kelas, bukannya cakap ada kelas tapi bila parents masuk bilik tengok kita tengah tidur ☠️ ❤️ tentukan priority task kita kena pandai tentukan mana yang pentingg and mana yang tak pentingg. kalau nak senang, kita buat 4 columns (segera pentingg , segera tak pentingg , tak segera pentingg & tak segera tak pentingg) **dia macam pening sikit ʕ ꈍᴥꈍʔ hehu sebab kita kena faham konsep dia betul betul 😚👍🏻 *HOW TO STOP BAD HABITS* 📑 kena ada big why kita takboleh just fikir dalam kepala 'aku nak ubah ini, aku nak jadi macamni' . kena tulis, and letak dekat tempat yang kita boleh nampak. kita kena buat diri kita sedar kenapa kita kena berubah 📑 slow slow jangan gelojoh 😂 kan kita dah buat list kan, nak ubah apa je, pastu pilih 1 atau 2 bad habits yang kita nak ubah and fokus dekat benda tu dulu. dia tak boleh nak semua benda dalam satu masa takut yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran hehee . pastu kita kena tetapkan tempoh masa and kalau nak lagi menarik, try guna reward system ✨ reward tu dia tak kisah, it can be anything . contohnya ; aku nak bangun pukul 5:20 setiap pagi dalam masa dua minggu. kalau aku berjaya bangun pukul 5:20 setiap pagi dalam masa dua minggu tu, aku boleh beli pavlova (contoh) . it's okay kalau mula mula tu macam susah, sebab benda baik memang ambil masa 🥰👍🏻 📑 don't give up kita kena kuat !! 💪🏻💪🏻 kalau rasa down, cepat cepat cari support system and bangkit balik !! you can do thisss >< !! *SEDIKIT PESANAN DARIPADA IBU*

Soo I think this will be so helpful...

So ni sharifah nak share sikit... Semalam my president bwp (badan wakil pelajar) and Kaunselor ada live ttg ODL (online distance learning)

Haii korgg

So here guys my first editing channel . Atas permintaan ramai, so yeah. ❤️❤️

mswamrn's editing channel Halal for save, sharing •slowupdate. •terbuka untuk semua! •tag owner kalau nak post dekat socmed https://t.me/mswamrneditingchannel

Orang yang pandai baca Quran patut malu dengan orang yang tak pandai baca, walaupun tak pandai tapi mereka usaha baca setiap hari, kita? setahun sekali? tahun ni azam tau yang kita nak berubah ! -Furqanfawwaz @hatimilikAllah

Orang yang pandai baca Quran patut malu dengan orang yang tak pandai baca, walaupun tak pandai tapi mereka usaha baca setiap hari, kita? setahun sekali? tahun ni azam tau yang kita nak berubah ! @hatimilikAllah

﷽ - Pakaian Terbaik Wanita Diluar Rumah . Asy-Syaikh Muhammad bin Shalih al-'Utsaimin rahimahullah berkata, . لا شك أن المرأة
﷽ - Pakaian Terbaik Wanita Diluar Rumah . Asy-Syaikh Muhammad bin Shalih al-'Utsaimin rahimahullah berkata, . لا شك أن المرأة كلما كانت أستر؛ فهو أقرب إلى السنة وإلى الحشمة وإلى الحياء الذي هو من شيمة المؤمن، قال النبي صلى الله عليه وعلى آله وسلم: (الحياء من الإيمان) . "Perkara yang sudah pasti dan tidak diragukan lagi, semakin seorang wanita menutup auratnya, maka hal itu semakin mendekati kepada sunah, kesopanan, dan malu yang itu merupakan karakter seorang mukmin. Rasulullah shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda, Rasa malu itu adalah bagian dari iman." . . 📖 Al-Liqā' asy-Syahrī, jilid 53, hlm 32 Suratcintazehra @theonlylaila

Ha_ver Story Music - ROSSA Hey Ladies ( Video Li d_BGBdUIar0.m4a3.03 MB

Mulakan hari dengan senyuman... Kata2 ini yg sering kita dengar kan... Tapi tak mudah untuk kita lakukan... Sedangkan Ia menjanjikan kebahagiaan... Di akhir hari kita... The way your start your day... Is the way you want to end your day... Start your day with Positivity 🍃✨ Morninggg sunshine 🌻 @shaalqudsy @hatiMilikAllah

Aku diuji, kau diuji. Kerna apa? Cinta dariNya. Lain orang lain ujiannya. Lain juga cara mengatasinya, teruslah melangkah. Bi
Aku diuji, kau diuji. Kerna apa? Cinta dariNya. Lain orang lain ujiannya. Lain juga cara mengatasinya, teruslah melangkah. Bila tiba waktunya, kamu akan berjumpa dengan hikmah, lantas berterima kasih kepada Allah. Have faith. Allah uji tanda sayang. Mark my words. @thehenshin @hatimilikAllah

Ada satu lelaki yang meski kau cintai dalam diam, mesti kau ikuti dalam sunyi, dia tahu mesti dikhianati dia tetap cinta. Dia Nabi Muhammad SAW . @HatiMilikAllah

Kadang-kadang, untuk kita belajar dan membuka mata, Allah akan berikan jalan yang sukar dahulu. Jadi, teruskan melangkah dan kurangkan keluhan. Teruskan langkahmu wahai diri. Suatu hari nanti, Jalan yang penuh kekecewaan, pasti membawamu kepada indahnya ujian. Teruskanlah perjuanganmu hingga Allah memanggilmu pulang ;) @HatiMilikAllah