Light Workers🔆
前往频道在 Telegram
چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شبروی کن که تا زآن ماه بیهمتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers
显示更多379
订阅者
+224 小时
+47 天
+730 天
帖子存档
من درخت آتشم، پيامدار آرزو
سخنگوی پنجاه میلیون عاشق.
اندوهگساران در آغوش من آرام میگیرند
گاه برایشان کبوتری میسازم
و گاه بوتهٔ یاسی
دوستان،
من زخمی هستم که هرگز
سلطهٔ خنجر را نپذیرفت!
#نزار_قبانی
@lightworkers
هیچ وقت بابت عشقهایی که نثار دیگران کردهاید و بعدها به این نتیجه رسیدهاید ذرهای برای عشق شما ارزش قائل نبوده اند، افسوس نخورید ...
شما آن چیزی را که باید به زندگی ببخشید، بخشیدید؛ و چه چیزی زیباتر از عشق ...
هر رنج دوست داشتن صیقلیست بر روح ...
و با هر تمرین دوست داشتن،
روح تو زلالتر می شود ...
#شل_سیلور_استاین
@lightworkers
شاد بودن و خوشبختی، خیلی ربطی به اتفاقهای بیرونی ندارد، بلکه از درون خودِ آدمها شکل میگیرد.
روشهای بیرونی مختلفی را میتوانید به زندگیتان تزریق کنید تا شاد شوید، ولی اگر از درون افسرده و غمگین باشید، یا اگر از درون ناتوان باشید، هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد. از سوی دیگر اگر افکارتان، هیجانها و رفتارتان را در مسیر درست هدایت نکنید، احتمالاً جهان شما هم وضعیت بدتری پیدا خواهد کرد.
چند روش غلط همیشگی که روی احساس رضایت شما از زندگی تأثیر منفی دارد:
خودتان و زندگیتان را با دیگران مقایسه کنید
مدت زمان زیادی را صرف فکر کردن به گذشته و آینده کنید روی چیزهایی که ندارید تمرکز کنید دنبال مقصر برای اشتباههایتان بگردیدهمه را از خودتان راضی نگه دارید.
@lightworkers
در حال حاضر دو نوع شبکه متفاوت گرداگرد زمین را فراگرفته است.
۱- شبکه منفی ترس و هراس که موجی با ارتعاش پائین است که ایجاد استرس و بیماری میکند.
۲- شبکه مثبت انرژی با ارتعاش ابعاد بالاتر است که سرشار از آرامش، عشق، فراوانی، سلامت و آزادی و صلحست.
این آدمیست که در جایگاه انتخاب قرار گرفته و هر لحظه باید بین این دو شبکه یکی را انتخاب کند.
از اینرو در مورد آنچه روی آن تمرکز میکنید و سطح ارتعاشتان بسیار هشیار باشید.
هشیارانه انتخاب کنید.
این مقطع، فرصتی برای شماست تا تسلیم کامل به "منشأ هستی" شوید.
زمانی که بهدرون مینگرید و با منشأ ارتباط میگیرید، عشق، خرد و آزادی را حس میکنید که تنها حقیقت است.
هر چیز دیگری توهم است.
@lightwirkers
گاهي خلاف تصور و پيش بيني ما ممكن است درست جايي كه فكرش را هم نمي كنيم:
عزيزى را از دست بدهيم
قراردادي كه برايش زحمت زيادى كشيده بوديم لغو شود
حادثه اى منجر شود كه برنامه هايمان طبق روال پيش نرود
قرارداد خانه اى را كه آرزويش را داشتيم و كلى نقشه برايش كشيده بوديم فسخ شود
برخلاف تصورمان آزمونى را با موفقيت پشت سر نگذاريم
از كسى كه اصلا انتظار نداشتيم حرف سرد بشنويم
و بسيارى از موارد ديگر كه حاكى از نا مطمئن بودن و ناپايداري زندگيست
در مواجهه با چنين شرايطى
اگر واقعيت نامطمئن بودن و ناپايدارى را پذيرا باشيم
كمتر دچار ترس و اضطراب مى شويم و هميشه راهى را در پس نا خودآگاهمان براى كم كردن آلاممان خواهيم يافت و مى دانيم كه آخر دنيا نيامده است...
ولى اگر كنترل گرانه بخواهيم همه چيز آنطور كه ما مى خواهيم يا پيش بينى كرده ايم اتفاق بيفتدخلاف قانون ناپايدارى پيش مى رويم و در شرايط مخالف به شدت خودمان را مى بازيم و آسيب مي بينيم و برخلاف تصورمان ضعيف عمل مى كنيم ...
دوست عزيزم مديريت زندگى فقط با پذيرش قانون نامطمئن بودن آن قابل انجام است ...
@lightworkers
امتحان اصلی، ترک کردنِ کسانی که دوستشان دارید نیست؛
بَلکه آموختنِ زندگی کردن بدونِ کسانی است که دوستتان نَدارند.
#موریل_باربری
ظرافت جوجه تیغی
@lightworkers
چون دوستت میدارم
می توانی در خودت ببالی
چیزهای جدیدی کشف کنی در وجودت
می توانی دگرگون شده، بشکفی، تازه شوی
چون دوستت میدارم
می توانی آنچه هستی باقی بمانی
و آنچه نیستی شوی...
#مارگوت_بیکل
@lightworkers
مردم حقیقت را نمی پذیرند،
چون نمیخواهند به تخیلاتی که تمام عمر براساس آن زندگی کرده اند، آسیبی وارد شود..!
#فردریش_نیچه
@lightworkers
بیا تا آنچه از دل می رسد بر دیده بنشانیم
زبان بازی به حرف و صوت معنی را زیان دارد
#هوشنگ_ابتهاج
@lightworkers
کارهایی را که نباید در زندگی بکنی، بنویس.
به بیان دیگر، تصمیمهای حساب شدهای بگیر تا برخی چیزها را کلا نادیده بگیری و وقتی شرایطش پیش آمد، طبق لیستِ نبایدهایت رفتار کن.
یک بار خوب فکر کن و تصمیمت را بگیر که سراغ چه چیزهایی، حتی اگر فرصتش بود،نروی.
بیشتر درها ارزش وارد شدن ندارند، حتی اگر به نظر برسد چرخاندن دستهی در بسیار ساده است.
رولف دوبلی
@lightworkers
کسی که «علتی»
برای زیستن داشته باشد،
از پسِ هر چگونهای نیز بر میاید.
#ویکتور_فرانکل
انسان در جستجوی معنا
@lightworkers
طبیعت نه زبانی دارد و نه کلامی؛
با این حال، زبان میآفریند و قلب هم.
و در پرتوِ آنها احساس میکند و سخنگویی هم.
یوهان ولفگانگ گوت
@lightworkers
به پسرهایمان یاد بدهیم حرف بزنند. یاد بدهیم ناکامیشان را بریزند در قالب کلمات و کلمات را طوری بچینند که منظورشان را برسانند.
اغلب کتککاریهای زن و شوهری خشونت سیستماتیک و از پیش برنامهریزی شده نیست.
یعنی کم پیش می آید مردی درست لحظه تعطیل کردن کار، زمان زدن کارت خروج، لحظه پایین کشیدن کرکره دکان بگوید:
خب برم زنم رو مفصل بزنم.
الهی به امید تو!
غالبا لحظاتی پیش از اولین سیلی، مرد احساس سرخوردگی شدید میکند و چون آموزش ندیده حرف بزند، چون دانش بیان احساساتش را ندارد، سرخوردگیاش را قلنبه میکند توی مشتش و فرود میآورد روی بدن زن.
به دخترهایمان یاد بدهیم زهرآگین حرف نزنند.
دخترها جان و بازوی کتککاری ندارند.
دخترها مشتهای قوی ندارند.
وقتی احساس ناکامی میکنند، وقتی دردشان میآید اما ورِ منطق ذهنشان بیمار است، وقتی توانایی تنظیم هیجان و پیدا کردن کلمه ندارند، سرخوردگیشان را میکنند زهر، زبانشان را میکنند نیش و میگزند.
مرد نیش میخورد، کتک میزند
زن کتک میخورد، نیش میزند... دور باطل!
گرههایی که به جای دست به دندان گرفته میشوند و لقمههایی که چندین دور، دور سر میچرخند.
خشونت کلامی و خشونت بدنی هر دو به خاطر فقر مهارت در برقراری ارتباط است.
این مهارت اکتسابیست، میشود آموزش داد، میشود یاد گرفت.
کاش در طول ۱۲ سال آموزش باطلِ فرمولهای احمقانه، اتحاد و تجزیه، دلایل انقراض سلسلهها، مردی نزد رسول خدا آمد...، فرق جلگه و آبرفت، ذهب ذهبا ذهبوا، سفرهای خانواده هاشمی و... دو واحد هم "چگونه حرف بزنیم" در برنامه درسی بچهها قرار میدادند.
#سودابه_فرضی_پور
@lightworkers
بزرگترین درجه آرامش درونی ازتوسعه عشق وشفقت میآید.
هرچه که بیشتر به خوشبختی دیگران توجه کنیم، به همان اندازه حس خودمان ازآسایش بیشترمیشود.
@lightworkers
عجیب صعب و دشوار و غریب آن باشد که قطره تنها مانده در بیابان، کوهساری یا دهان غاری یا در بیابان بیزنهاری از آرزویِ دریا، که معدن آن قطره است.
آن قطرهی بی دست و پا تنها مانده بیپا و پاافزار، بیدست و دستافزار از شوق دریا یار بیمدد سیل و یار، غلطان شود و بیابان را میبرد به قدم شوق سوی دریا میدواند بر مرکب ذوق.
#مولانا
مجالس سبعه
@lightworkers
بِدو گُفت هَركَس كه بانو تویی
به ایران و چین، پُشت و بازو تویی
نَجُنبانَدَت کوه آهَن زِ جای
یَلان را به مَردی تویی رَهنَمای
زِ مَردِ خِرَدمَند بیدارتَر
زِ دستورِ دانَنده هوشیارتَر
همه كِهتَرانیم و فَرمان توراست
بِدین آرِزو، رَای و پِیمان توراست
فردوسی
از جهتِ نقش زن در شاهنامه
@lightworkers
همسرِ مهربانِ فردوسی در شاهنامه
فردوسی طوسی در داستان بیژن و منیژه درباره همسر مهربانش چنین بیان میکند:
شبی چون شبه روی شسته به قیر
نه بهرام پیدا نه کیوان نه تیر
دگرگونه آرایشی کرد ماه
بَسیچِ گذر کرد بر پیشگاه
سپاه شب تیره بر دشت و راغ
یکی فرش گسترده چون پر زاغ
نمودم زِ هَر سو به چشم اَهرِمن
چو مارِ سیه باز کرده دَهَن
زمین زیر آن چادر قیرگون
تو گفتی شُدَستی به خواب اندرون
نه آوای مُرغ و نه هُرّای دَد
زمانه زبان بسته از نیک و بد
بدان تنگی اندر بِجستم ز جای
یکی مهربان بودم اندر سَرای
خروشیدم و خواستم زو چراغ
درآمد بُتِ مهربانم به باغ
مرا گفت شمعَت چو باید همی
شب تیره خوابت نیاید همی
بدو گفتم ای بُت نیَم مردِ خواب
بیاور یکی شمع چون آفتاب
بِنِه پیشم و بزم را ساز کن
به چنگ آر چنگ و می آغاز کن
برفت آن بت مهربانم ز باغ
بیاورد رخشنده شمع و چراغ
مِی آورد و نار و ترنج و بِهی
زُدوده یکی جامِ شاهَنشَهی
دلم بر همه کام پیروز کرد
شب تیره همچون گَهِ روز کرد
مرا مهربان یار بشنو چه گفت
از آن پس که گشتیم با جام جفت
بپیمای مِی تا یکی داستان
ز دفتر بَرَت خوانم از باستان
که چون گوشت از گفت من یافت بَرخ
شگفت اندر او مانی از کارِ چرخ
بدان سرو بُن گفتم ای ماهروی
مرا امشب این داستان بازگوی
مرا گفت کز من سخن بشنوی
به شعر آری از دفتر پهلوی
بِگفتم بیار ای بتِ خوبچهر
بخوان داستان و بیَفزای مهر
ز تو طبعِ من گردد آراسته
اَیا مهربان یارِ پیراسته
بگویم به شعر و پذیرم سپاس
اَیا مهربان یارِ نیکیشناس
بخواند آن بت مهربان داستان
ز دفتر نوشته گَهِ باستان
بگفتارِ شعرم کُنون گوشدار
خِرَد یاددار و بَدَل هوشدار
این بانو که همسر شاعر نامدار ایران است زنی مهربان، خوشخو و شوهردوست میباشد. شاعر ستُرگ فردوسی طوسی او را به نامهای بتِ مهربان، سروبُن، ماهروی، بتِ خوبچهر، یارِ مهربان، و نیکیشناس یاد کرده است.
و این خود نشانه همسری نیکخوی است که خواندن نامهی پهلوی را میدانست و آرامش فردوسی در سرودن این اشعار نغز و پرمعنی به واسطه داشتن چنین همسر لایق و فداکاری بوده است.
بررسی نقش "زنان شاهنامه"
#جمال_الدین_حائری
@lightworkers
این خرقه که من دارم در رهن شراب اولی
وین دفتر بیمعنی غرق می ناب اولی
چون عمر تبه کردم چندان که نگه کردم
در کنج خراباتی افتاده خراب اولی
چون مصلحت اندیشی دورست ز درویشی
هم سینه پُر از آتش، هم دیده پرآب اولی
#حافظ
@lightworkers
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
