ch
Feedback
فلسفه اخلاق

فلسفه اخلاق

前往频道在 Telegram

🌱روان‌کاوی/فلسفه/ادبیات/ادیان/سینما 📍مصطفی سلیمانی (دکتری فلسفه کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق کارشناسی ارشد روان‌شناسی شخصیت) 📱ارتباط با من: @soleymani63 . 🔖اینستاگرام: https://instagram.com/_u/soleymani63

显示更多
7 235
订阅者
无数据24 小时
-177
-5830
帖子存档
فرقى نمى‌کند به لوله‌ى تفنگى که به سمتت نشانه رفته نگاه کنى یا مبتلا به سرطان شده باشى، اگر نتوانى به خودت مسلط باشى پیشاپیش مرده‌اى.  🔸️ دکتر ویجی آناندردی 🍀❤️ @filsofak

اگر آزادی را شکستن غل و زنجیرهای دست و پاگیر تفسیر کنیم، بسیاری از مردم گیتی آزادند. اما اگر آزادی به مفهوم توانایی برای غلبه بر فشارها و گرایش هایی باشد که مانع از تبلور ضمیر برتر ما است، اگر آزادی به معنای برخورداری از دیدگاه نامحدود است، اگر آزادی به مفهوم آفرینش معجزه و زیستن در بعدی کاملا معنوی است، آنگاه باید اذعان کنیم که گروهی انگشت شمار به راستی آزادند. اگر شما بتوانید بدون آسیب به عزت نفس، بر اهریمن خودپرستی چیره شوید، از آن نوع آزادی که فلوريندا دونرز در کتابش به آن اشاره میکند بهره مند خواهید شد. همچنین به منظور جانیس جاپلين هنگامی که قطعه زیر را در ترانه اش میخواند پی می برید : « کلمه آزادی مترادف است با این که چیزی برای از دست دادن باقی نمانده است». وقتي شما چیزی برای از دست دادن نداشته باشید، به طور کامل آزاد و رها هستید. برای این که این مقام منجر به آزادی شما بشود، باید بتوانید تار و پود غروری را که جاه و حشمت بر گرد وجودتان تنیده از هم بدرید. هرگاه برای آزاد شدن در برابر همه تعلقات مادی به پاخیزید، در مسیر مقصود نهایی زندگی خویش گام برداشته و خود را سعادتمند حس می کنید و انتظار دارید که سراسر جهان به مکانی الهی و معنوی که همه یکدیگر را دوست دارند تبدیل شود. با این آزادی تازه در آفرینش جهان خویش دخالت داشته و دل نگران نیستید که چرا اعتبار و مزایای بیشتری کسب نمی کنبد و یا از نظر دیگران خوب و دلپسند نیستید. 🔸️ وین دایر/وجود متعالی انسان ❤️🍀 @filsofak

زندان خوشنامی! کدام یک را ترجیح می دهید: اینکه باهوش‌ترین آدم روی زمین باشید، ولی بقیه شما را احمق‌ترین بدانند یا اینکه احمق‌ترین آدم روی زمین باشید ولی شما را باهوش‌ترین بدانند؟ وقتی باب دیلن در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه نوبل ادبیات شد، تا هفته‌ها اصلا به روی خودش نمی‌آورد. هیچ بیانیه‌ای نداد و مصاحبه‌ای نکرد، حتی جواب تلفن‌های آکادمی سوئدی نوبل را هم نداد. سیل انتقادها از همه طرف شروع شد. وقتی سرانجام پاسخ داد، در مصاحبه با یک روزنامه بریتانیایی با سردی گفت بابت افتخاری که نصیبم شد، سپاس‌گزارم. انگار این جملات را یک مشاور روابط عمومی به زور در دهانش گذاشته باشد. او در مراسم اهدای جایزه شرکت نکرد یا به عبارت بهتر، سه ماه دیر به آنجا رفت. تنها برداشت ممکن این بود که او هیچ اهمیتی برای باارزش‌ترین جایزه جهان قائل نیست. به سوال اولم برگردیم که وارن بافِت آن را این گونه مطرح می‌کند: "ترجیح می‌دهید بزرگترین عاشق دنیا باشید در حالی که همه فکر کنند در دنیا بدترین هستید، یا ترجیح می‌دهید بدترین عاشق دنیا باشید، در حالی که همه فکر کنند بهترین هستید؟ با طرح این سوال، بافت به طور خلاصه یکی از حیاتی‌ترین ایده‌ها برای رسیدن به زندگی خوب را شرح داد؛ تفاوت بین کارنامه درونی و بیرونی. 📌 کدام‌یک برای شما اهمیت بیشتری دارد: اینکه چگونه خودتان را ارزیابی می‌کنید یا دنیای بیرونی چگونه شما را ارزیابی می‌کند؟ دلایل تکاملی قابل درکی وجود دارد که چرا این همه تحت تاثیر نظرات دیگران هستیم، اما باز دلیل نمی شود امروز هم این تحت تاثیر قرار گرفتن‌ها منطقی به نظر برسد. کاملاً برعکس، عقیده‌ی دیگران بسیار کم اهمیت‌تر از چیزی است که شما فکر می کنید. اگر تعریف‌های دیگران شما را به آسمانها ببرد یا انتقاد‌های‌شان لگدمال‌تان کند، تاثیر واقعی‌شان روی زندگی‌تان به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از احساس افتخار یا شرمندگی درونی است که به شما دست می دهد. بنابراین خودتان را رها کنید. سه دلیل برای آن وجود دارد: ▪️از فراز و نشیب‌های احساسی نجات پیدا می‌کنید. در درازمدت شما نمی‌توانید محبوبیت‌تان را بدون عیب و نقص مدیریت کنید. ▪️با تمرکز روی اعتبار و وجهه، درک ما نسبت به آنچه عمیقاً باعث خوشحالی ما می‌شود، مخدوش می‌شود. ▪️اهمیت دادن به نظر دیگران باعث ایجاد نگرانی و تشویش در شما می شود؛ فشار و استرسی که برای زندگی خوب قطعاً مضر است. نتیجه؟ دنیا هر طور که دلش بخواهد راجع به شما می نویسد، توییت می کند و پست می‌گذارد. مردم انواع و اقسام شایعات خاله‌زنکی را برایتان می سازند. نمی توانید جلوی آنها را بگیرید، اما خوشبختانه نیازی هم به این کار ندارید. اگر سیاستمدار یا یک چهره مشهور نیستید و از طریق تبلیغات پول در نمی‌آورید، دیگر نگران وجهه‌تان نباشید. در عوض سعی کنید کار به درد بخوری انجام دهید. بافت می گوید: "اگر کاری انجام دهم که دیگران از آن خوش‌شان نیاید اما خودم حس خوبی نسبت به آن داشته باشم، خوشحالم. اگر دیگران من را بابت کاری ستایش کنند ولی خودم راضی نباشم، احساس ناراحتی می‌کنم." کارنامه درونی دقیقاً همین است. پس روی آن تمرکز کنید و با تعریف‌ها و انتقاد‌های بیرونی به شکلی دوستانه، اما با بی تفاوتی برخورد کنید. 🔸️ رولف دوبلی 🍀❤️ @filsofak

اصطلاحات درست را غلط ننویسیم، با ذکر مثال؛ کلمات ستاره دار صحیح می باشد: ✅*شکل صحیح واژه ها را نشان میدهد. ۱- ❌خواب زَن چپه. ✅* خواب ظّن چپه : (شک و گمان) چپه. استدلالی برای تردید قائل شدن برای کسانی که اصالت را به خوابها قائلند ؛ ۲-❌گرگ باران دیده. ✅* گرگ بالان دیده : (بالان تله ای برای گیرانداختن و صید انواع جانوران بود )بمرور در گوشها با باران جابجا شده... ۳-❌بعضِ شما نباشه. ✅* بِه زِ شما نباشه. نوعی تعارف هست تا در قیاس مخاطب کهتر نشان داده نشود! ۴-❌کاسه ای زیر نیم کاسه. ✅* نیم کاسه ای زیر کاسه. ۵-❌پارسال و پیار سال. ✅* پارسال و پیرار سال. ۶-❌تخمه ژاپنی. ✅* تخمه جابانی. (جابان، دماوند این محصول را تولید میکرد که در زمان های قدیم این محصول به عنوان تخمه جابانی شناخته می شد، که با گذشت زمان به تخمه ژاپنی تغییر یافت. و تصور غلطی که این نوع محصول برای کشور ژاپن می باشد.) ۷❌پهباد. ✅* پهپاد. ازپهنه آسمان پائیدن (شیئ پرنده، هدایت، پذیر، از دور) ۸-❌آبگوشت و تیلیت. ✅* آبگوشت و تِرید. ۹-❌ضرب العجل. ✅* ضرب الاجل. ۱۰-❌طاق زدن. ✅* تاخت زدن: (معاوضه) ۱۱-❌طی و جارو. ✅* تِی و جارو. (Ti) به علت شباهت تی به T لاتین. ۱۲-❌پارس کردن سگ. ✅* پاس کردن سگ. (نگاهبانی، پاسبانی. صدای سگ، یعنی باصدایش دارد مراقبت و حراست می کند ) ۱۳-❌اَرج و قرب. ✅* اَجْر و قرب. ۱۴-❌اصطحکاک. ✅* اصطکاک. ۱۵-❌فلاکس چای. ✅* فلاسک چای. ۱۶-❌جد و آباد. ✅* جد و آباء. ۱۷-❌ظرص قاطع. ✅* ضرس (دندان) قاطع. ۱۸-❌راجبِ. ✅* راجع به. ۱۹-❌پیش قاضی ومعلق بازی. ✅* پیش غازی (بند باز) و معلق بازی. ۲۰-❌کج دار و مریض. ✅* کج دار و مریز . (نریز) ❤️🍀 @filsofak

یادداشت: عزاداری در سایه سلامت نویسنده: #مصطفی_سلیمانی منبع: روزنامه #همشهری چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۹ شماره ۸۰۱۱. صفحه ۱۶. لینک:
یادداشت: عزاداری در سایه سلامت نویسنده: #مصطفی_سلیمانی منبع: روزنامه #همشهری چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۹ شماره ۸۰۱۱. صفحه ۱۶. لینک: https://media.hamshahrionline.ir/d/f/hamshahri/index.html 🍀❤️ @filsofak

هفت مقوله‌ی سنجش لذت‌ها «١. شدت: لذت چه‌قدر قوی است؟ ٢. مدت: لذت چقدر می‌پاید؟ ٣. قطعیت: تا چه اندازه به وقوع لذت اطمینان هست؟ ۴. نزدیکی: لذت تا چه اندازه زود حاصل خواهد شد؟ ۵. باروری: چقدر محتمل است که این لذت مولّد لذت دیگری باشد؟ ۶. خلوص: این لذت تا چه اندازه عاری از درد و رنج است؟ ٧. دامنه: چه تعداد از مردمان احساس لذت خواهند کرد؟ [جِرِمی] بِنتام این هفت مقوله را ”حساب خوشی‌سنجی“ یا لذت‌سنجی نامید.» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ فهم فلسفه: اندیشهٔ معاصر | جون ا. پرایس | رضا علیزاده ❤️🍀 @filsofak

عجب روایتی 💥برخورد پیامبر با زنِ خواننده‌ای که مسلمان نبود... 🖋علامه ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﺣﮑﯿﻤﯽ «ﺳﺎﺭﻩ» ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺑﺪﺭ ﺍﺯ ﻣﮑﻪ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﻨﻪ ﺁﻣﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﮐﺮﻡ ﺭﻓﺖ. ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ: - ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﯼ؟ ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻗﺒﻮﻝ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻼﻡ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﻨﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﯼ؟ ﻧﻪ ﭘﺲ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﯼ؟ ﺷﻤﺎ همیشه ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﭘﻨﺎﻩ ﻭ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻥ ﺑﻮﺩﯾﺪ، ﺍﮐﻨﻮﻥ ﻣﻦ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎنی ﻧﺪﺍﺭﻡ ﻭ ﻧﯿﺎﺯﻣﻨﺪ ﺷﺪﻩ ﺍﻡ، ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻡ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﯿﺪ؛ نه جامه ای دارم، نه مرکبی و نه پولی که زندگی ام را بگذرانم. ﺗﻮ ﮐﻪ در مکه روزگاری ﺁﻭﺍﺯﻩ ﺧﻮﺍﻥِ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩﯼ، ﭼﻄﻮﺭ شد که ﻣﺤﺘﺎﺝ ﺷﺪﯼ؟ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺑﺪﺭ ﮐﺴﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻭﺍﺯﻩ ﺧﻮﺍﻧﯽ سراغ من نمی آید، فراموش خاص و عام شده ام، به سختی زندگی می کنم. ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ص) ﺑﻪ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺯﻥ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﻨﺪ. ﺁﻧﺎﻥ ﮐﻤﮏ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺟﺎﻣﻪ ﻭ ﻣﺮﮐﺐ ﻭ ﭘﻮﻝ ﺩﺍﺩﻧﺪ. عجیب ﺭﻭﺍیتی است! هم عجیب و هم ﻏﺮﯾﺐ! ﯾﮑﯽ ﺍینﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺯﻥ ﻣﻮﻗﻌﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﮑﻪ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩﻩ، ﻫﻢ ﺍﺯ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ هم ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﭘﻨﺎﻩ ﺍﻭ ﺑﻮﺩﻩ است. ﺩﻭﻡ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻧﻔﺮﻣﻮﺩ ﻗﻮﻝ ﺑﺪﻩ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﻧﮑﻨﯽ ﺗﺎ ﮐﻤﮑﺖ ﮐﻨﻢ، ﺑﻠﮑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﮐﻤﮑﺶ ﮐﻨﻨﺪ. ﺳﻮﻡ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﻣﺸﺮﮎ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻫﻢ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺷﻮﺩ، ﺁﻣﺪ ﮐﻤﮏ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺭﻓﺖ! ﺧﺪﺍﯾﺎ! ﻣﺎ ﭼﻪ ﭼﯿﺰﻣﺎﻥ ﺷﺒﯿﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ تو ﺍﺳﺖ؟ 📚 منبع: ﺣﮑﻮﻣﺖ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺤﯿﺎﺓ ﺟﻠﺪ ﻧﻬﻢ، ﺹ ۲۳۲، ﻧﺸﺮ ﺍﻟﺤﯿﺎﺓ، ﭼﺎﭖ ﺍﻭﻝ، ۱۳۹۱ ﻭ ﺁﺩﺭﺳﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﭘﺎﻭﺭﻗﯽ آمده: ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺒﯿﺎﻥ، ۹/۲۷۰. 🍀❤️ @filsofak

هيچ لذتى بالاتر از آن نيست كه با كسى آشنا شوى كه دنيا را مانند تو می‌بيند گويى در مى‌يابى كه ديوانه نبوده‌اى 🔸️ #كريستين_بوبن 🍀❤️ @filsofak

اگر عظمت فرد دیگری را تحسین می‌کنید، آنچه می‌بینید عظمت خودتان است. اگر شما این عظمت و خصلت را نداشتید، نمی‌توانستید این ویژگی را در دیگری تشخیص دهید و جذب آن شوید. 🔸️ #دبی_فورد 🍀❤️ @filsofak

انیمیشن زیبای «سبک خودت رو بشناس» پیکاسو می‌گه کپی کردن از دیگران ایرادی نداره. بدبختی زمانیه که‌ خودت رو مدام کپی کنی. در تکرار خودت گرفتار نشو! تغییر رو شروع کن... 🍀❤️ @filsofak

عقیدهٔ آدمیان مانند دارایی و اموال شخصی نیست که اگر شخصی را از آن محروم نمایید زیان و ضررش فقط متوجه معدودی می‌گردد، بلکه زیان انهدام یک اندیشه متوجه نوع بشر است و هم آیندگان و هم نسل‌های معاصر، هر دو، از این بابت متضرر خواهند شد. زیرا اگر عقیده‌ای که به‌زور خاموش شده است صحیح باشد در این صورت مخالف آن عقیده امکان برخورداری از حقیقت را از دست داده است و اگر اشتباه باشد، باز هم مخالفان زیان دیده‌اند؛ چه اینکه در سایهٔ تضارب عقاید، حقانیت عقاید آنان روشن‌تر و واضح‌تر می‌گشت. 🔸️جان لاک/نامه‌ای در باب تساهل 🍀❤️ @filsofak

نظريه «کودک درون» اين نظريه بيانگر آن است كه شخصيت انسان ها شامل سه بخش است. کودک درون ، والد و بالغ. والد همان بايد و نبايدها و پاي بندي به قوانين است که در بزرگسالي به وجدان تبديل مي شود. بالغ همان منطق است که موقعيت سنجي مي کند و تصميم مي گيرد. اما کودک درون احساسات، نيازها و خواسته هاي ماست که گاهي سرکوب و گاهي رها شده است. زماني که هر يک از اين سه بخش، ديگر بخش ها را تحت تاثير قرار دهد، لذت و آسايش از زندگي سلب مي شود و زماني که تفاهم نامه اي بين کودک درون و والد (وجدان) برقرار شود، بهترين حالت ايجاد مي شود. 🔸️اریک برن 🍀❤️ @filsofak

سوال از شما: (به نظرتان چطور می‌شود آدمی که آرزویی ندارد را مشتاق کرد به زندگی؟) . . 📝 زندگیِ بدونِ آرزو . 🔸️ گفت: «چند سال پیش‌ها، وقتی طاق‌باز دراز می‌کشیدم روی موکت اتاق و خیره می‌شدم به سقف، هزار تا رؤیا، بلکه بیشتر، صف می‌کشیدند جلوی نظرم. اصلن انگار سبقت می‌گرفتند از هم برای این‌که ظاهر شوند توی خیالم. یک لحظه با روپوش پزشکی داشتم بیمار ویزیت می‌کردم، یکهو می‌دیدی دستم را گرفته‌ام به لبه استخر و دارم عینکم را برای دیدن تشویق تماشاگرها از روی چشمم برمی‌دارم و فیکس می‌کنم روی کلاهم. یک‌دفعه خودم را می‌دیدم که دراز کشیده‌ام توی تختم، که همه‌چیزش سفید است، عین پر قو، از بالش گرفته تا ملحفه و تشک، ساعت هفت صبح است. پنجره نیمه‌باز است و نسیمِ آرامی دارد پرده را پرواز می‌دهد توی هوا، و من لبخند به لب و بی‌استرس‌ بلند می‌شوم از رختخواب برای این‌که بروم سر کار. این تصویر تمام نشده، تصویر بعدی می‌پرید جلو. یک‌باره خودم را می‌دیدم که دارم با یک بچه خوش و بش می‌کنم توی خیابان. یک‌دفعه تصویر همه آدم‌های زندگی‌ام می‌آمد جلوی نظرم و خودم را می‌دیدم که انگار برای خوب کردن حال تک‌تک‌شان یک چیزی توی آستینم دارم. لبخندی، حرفی، راه‌حلی. آن‌قدر همه چیز برایم یک بُعد لذت‌بخش داشت که نقشه داشتم برای لذت بردن از همه چیز. می‌خواستم یک دنیا بسازم پر از لذت، پر از خوشی‌های کوچک و بزرگ و اگر همین‌طوری ولم می‌کردند می‌توانستم تا ساعت‌ها بنشینم و خیالِ این همه آرزو را ببافم. آن‌موقع‌ها خودم عمدن می‌زدم روی استپ و مثل فنر از جام می‌پریدم و می‌گفتم بس است! برو بریم ببینم چه می‌کنی! بدو بدو که برسی!» گفتم: «و حالا؟!» نوک انگشت اشاره‌اش را گذاشت توی دهانش و شروع کرد به گاز گرفتنش. چند باری گفت امممم و انگار که نمی‌توانست کلمات را آن‌طوری که بخواهد کنار هم بچیند، هی می‌آمد که حرفی بزند اما دوباره مکث می‌کرد. خواستم برای این‌که کمکش کنم حرفی بزنم، گفتم و حالا، که پرید وسط حرفم و گفت «و حالا بی‌آرزو شده‌ام؛ یعنی دویدن به کلی برایم بی‌معنی شده». گفتم حواست جمعِ این هست که میدان زندگی خیلی تنگ است اگر آرزویی نباشد؟ سرش را، که انداخته بود پایین، بلند کرد و گفت و چقدر دارم این جمله را با گوشت و پوست و استخوانم لمس می‌کنم. #مصطفی_سلیمانی #خاطرات_من_و_مراجعین #آرزو #کودکی . . 🔸️ پانویس: به نظرتان چطور می‌شود آدمی که آرزویی ندارد را مشتاق کرد به زندگی؟ اصلن خودش می‌تواند خودش را سرپا کند یا باید یکی از بیرون دستش را بگیرد؟ اگر تجربه مشترکی دارید با ما در میان بگذارید. ❤️🍀 @filsofak

🔴 کرونا و نگاهی اخلاقی به تجمعات(۲) ✍ مصطفی سلیمانی ⬅️ محورهای این نوشتار: 🔹 دغدغه اين روزهای متدينين 🔹آیا تعطيلی تجمعات يعنی تعطيلی شريعت؟ 🔹حقيقت، ورای اخلاق نيست 🔹ما بايد اهمّ و مهم کنيم 🔹تعطيلی احکام، گاهی واجب است 🔹مناسک دين تحت تأثير شرايط جامعه هستند 🔹اصلِ گردهمايی يعنی مخالفت با دستورالعمل‌های پزشکی 🔹اخلاق، کجای قصه اين روزهاست؟ 🔹هدف از برگزاری مراسم مذهبی چيست؟ 🔹نزاع‌های غير عقلانی ضعف جامعه ماست 🔺(حریم امام، شماره۴۱۶، ص۶) #کرونا #محرم 🍀❤️ @The_meaningoflife

🔴 کرونا و نگاهی اخلاقی به تجمعات(۱) ✍ مصطفی سلیمانی 🔻 اين روزها و در آستانه ماه محرم، به دليل افزايش آمار مبتلايان به ويروس کرونا، دغدغه بسياری از مذهبی‌ها و متديّنين، چگونگی برگزاری مراسم عزاداری أبی‌عبدالله(ع) است. اين دغدغه‌ها تاکنون واکنش‌های مختلفی را از سوی مخالفين و موافقينِ برگزاری مراسم عزاداری أبی‌عبدالله(ع) برانگيخته است. 🔶 در اين ميان، آنچه که مسلّم است، نظر فعالان حوزه سلامت است، که با توجه به شرايط کنونی، با برگزاری هرگونه مراسم و تجمع، حتی با وجودِ تعهدِ تجمع‌کنندگان نسبت به رعايت پروتکل‌های بهداشتی، مخالف برگزاری اين مراسم‌ها هستند. #کرونا #محرم 🍀❤️ @The_meaningoflife

چطور می‌شود به یک پروانه تبدیل شد؟ «باید آن‌قدر آرزو و اشتیاق پرواز داشته باشی که دیگر دلت نخواهد کرم باقی بمانی». 🔸️ 📖 #را
چطور می‌شود به یک پروانه تبدیل شد؟ «باید آن‌قدر آرزو و اشتیاق پرواز داشته باشی که  دیگر دلت نخواهد کرم باقی بمانی». 🔸️ 📖 #راز_سایه ✍🏻 #دبی_فورد 🍀❤️ @filsofak

می‌خواهید به شما بگویم چرا از مرگ نمی‌ترسید؟ چون هر کدام از شما فکر می‌کند مرگ به سر دیگری نازل خواهد شد نه به سر خودش. در ای
می‌خواهید به شما بگویم چرا از مرگ نمی‌ترسید؟ چون هر کدام از شما فکر می‌کند مرگ به سر دیگری نازل خواهد شد نه به سر خودش. در این جنگ همه کشته خواهند شد. 🔸️ 📖 #شیطان_و_خدا ✍🏻 #ژان_پل_سارتر ❤️🍀 @filsofak

در خانه‌ی من، ابراز احساسات، بوسیدن و در آغوش گرفتن، مانند نفس کشیدن بدیهی و ضروری است. 🔸️ 📖 #من_او_را_دوست_داشتم ✍🏻#آنا_گ
در خانه‌ی من، ابراز احساسات، بوسیدن و در آغوش گرفتن، مانند نفس کشیدن بدیهی و ضروری است. 🔸️ 📖 #من_او_را_دوست_داشتم ✍🏻#آنا_گاوالدا ❤️🍀 @filsofak

بیا زندگی کنیم! خورشید روزی دو بار طلوع نمی‌کند، ما هم دو بار به دنیا نمی‌آییم. هر چه زودتر به آن‌چه از زندگی‌ات باقی مانده ب
بیا زندگی کنیم! خورشید روزی دو بار طلوع نمی‌کند، ما هم دو بار به دنیا نمی‌آییم. هر چه زودتر به آن‌چه از زندگی‌ات باقی مانده بچسب... 🔸️ #آنتوان_چخوف ❤️🍀 @filsofak

جست‌وجوی شناخت وقتی‌که معطوف به امر عام باشد «عطش علم‌آموزی» نامیده می‌شود ولی وقتی‌که معطوف به امر خاص است به آن می‌گویند «فضولی» یا «کنجکاوی» 🔸️ #آرتور_شوپنهاور 🍀❤️ @filsofak

فلسفه اخلاق - Telegram 频道 @filsofak 的统计与分析