ch
Feedback
𝓕𝓸𝓻 𝓝𝓮𝓷𝓸...

𝓕𝓸𝓻 𝓝𝓮𝓷𝓸...

前往频道在 Telegram

‏﴿ قُلْ هُوَ رَبِّي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ ‏﴾

显示更多
未指定国家未指定类别
373
订阅者
-224 小时
-257
-1330
帖子存档
لكل طالب في تالتة ثانوي عنده امتحان بكرة ❤️ من سبع سنين كنت قاعد مكانكم، مستني الامتحانات وعايش نفس الضغط والأسئلة اللي بتدور في دماغكم دلوقتي. النهارده بعد ما خلصت طب، أقدر أقولكم إن في حاجات كتير كنت فاكرها وقتها أكبر بكتير من حجمها الحقيقي. بكرة مش محتاج منكم أكتر من إنكم تكونوا هاديين وواثقين في اللي ذاكرتوه. متشغلوش نفسكم بالمجموع، ولا بالكلية، ولا بأي حاجة لسه ماجتش. ركزوا في الورقة اللي قدامكم وبس. افتكروا إن كل مجهود بذلتوه طول السنة موجود جواكم، ومش هيختفي لمجرد شوية توتر. ادخلوا اللجنة وأنتم مقتنعين إنكم قادرين تعملوا أفضل ما عندكم، وسيبوا النتيجة على ربنا. وبغض النظر عن أي رقم هيتكتب في النتيجة بعد أسابيع، أوعى حد يربط قيمته أو مستقبله برقم. الأرقام بتفتح أبواب، لكن اللي بيخليك تكمل وتنجح بعد كده هو اجتهادك وشخصيتك وإصرارك. ربنا يطمّن قلوبكم، ويبارك في تعبكم، ويكتب لكل واحد فيكم ما فيه الخير والسعادة والتوفيق. دعواتي معاكم جميعًا. ❤️ كلمات من اخويا الدكتور ❤️


نورونا هنا ❤️
https://t.me/M_P_40

Repost from N/a
كلام لأخواتي اللي في ثانوية عامة
"مبدئياً ربنا معاكم ويوفقكم ويسهلكم كل عسير يا شباب ثانوية عامة. حابب أقولكم إني كنت مكانكم السنة اللي فاتت، وعارف الإحساس ومجربه كويس جداً. عشان كده عايزكم بس يكون عندكم برود أعصاب وهدوء، لأن التوتر ممكن يخليكم تنسوا معلومات وتضيعوا مواد كنتوا مذاكرينها كويس. ثانوية عامة مش نهاية العالم، دي مجرد محطة كلنا مرينا بيها.. ومش كل اللي دخلوا طب وهندسة ناجحين، ولا كل اللي دخلوا كليات مجموعها أقل فاشلين؛ أنتوا اللي بتفرقوا في أي كلية بمجهودكم وسعيكم. اعملوا اللي عليكم وخليكم دايماً على ثقة كبيرة في ربنا وفي نفسكم. ولما تقعدوا في اللجنة، خليكم هاديين وماتركزوش مع أي حاجة أو دوشة بتحصل حواليكم. وحاجة مهمة جداً.. لو دخلتوا مادة وحسيتوا إنكم ما حليتوش كويس فيها -بعد الشر يعني- بلاش الانهيار والإحباط؛ مادة وعدت خلاص، نقفل صفحتها ونركز في اللي جاي. وإياكم ومراجعة أي امتحان! اللي فات فات ومبقاش بإيدكم تغيروه. ما تفكروش في النتيجة، ولا في المواد اللي فاتت، ركزوا بس في خطوتكم اللي جاية. ربنا يوفقكم ويكتب لكم الخير جميعاً ويجبر بخاطركم."

هاتولنا 🤩 علي أمل الوصول 500 ؟

ممكن تدعولي وتدعوا لكل طالب ثانويه عامه وازهريه♥️

تسلملي ي جو

قناتك قناتي ي نينو ❤️

ياريت اي حد من الادمن يهتم بالقناه الفتره دي أنا مش هنزل اي حاجه وهقفل فتره الامتحانات كلها ف لو حد هينزل بارك الله فيه لو محدش هينزل عادي بردو عايزاكم تدعولي ربنا ييسرلي امري ويسهل عليا كل صعب وادعوا لكل طالب تالته ثانوي أننا نطلع مجبورين الخاطر بإذن الله الفتره الي فاتت كانت الرحله فرديه انتو كنتو صحابي كنت بدخل القناه علشان أفرغ طاقتي ودا سبب من الأسباب الي خلاني اعملها اصلا بجد هتوحشوني اوي واوعدكم اني أن شاء الله ارجع تاني بحبكم ف الله ومتنسونيش ف دعواتكم وشكرا ليكم مره تانيه♥️

الشرط قناه نوران التانيه

الامتحانات هتبدأ وامي كل يوم هتعمل سمك😭

"يدٌ بيد، وقلبٌ بقلب، وما بينهما رحمةٌ من الله."🌷
"يدٌ بيد، وقلبٌ بقلب، وما بينهما رحمةٌ من الله."🌷

sticker.webp0.09 KB

وصلوها 25 يخوااتيي❤️