أرواحٌ هائِمة في حُبِّ اللّٰه🤎 ")
前往频道在 Telegram
واصبِر لحُكم ربّك فَإنَكَ بِأَعيُنِنَا"🤎 البداية: 9/5/2026🤎
显示更多未指定国家未指定类别
242
订阅者
-324 小时
+47 天
+830 天
帖子存档
"•مَازِلت انتَظِر جَبرَك وَاظُن فِيك خيراً.. وَاعلَم أنَّ الاِستِجابَة آَتيه..
وَيكفِي أَنِّي أُحَدِّثُك كُل لَيلة بِما أُريد وأَنتَ تَسمَعني...
وَاللَّه وبَاللَّه وتاللَّه لَن أَبرح عَن بابِك حَتى تستجِيب•":)) 🤎"
Repost from N/a
تَأكد دائماً ان الله سيؤتيك بما تحبه وزيادة يوماً ما....
فَأطمئن...♡
في آية بتصحح وتعيد ترتيب وتزيل كل حسابات البشر البايخة في سورة الزمر بتقول:
﴿أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ وَيُخَوِّفُونَكَ بِالَّذِينَ مِنْ دُونِهِ﴾
كلمة "وَيُخَوِّفُونَكَ" دي بتوصف الزن اللي شغال حواليك 24 ساعة. الإعلام، كلام الناس، السوشيال ميديا، وحتى وساوس مخك.. كلهم شغالين مرعبين ليك عشان تظن إنك لوحدك، وإنك هتضيع لو متمسكتش بالناس والفلوس
وكلمة "بِالَّذِينَ مِنْ دُونِهِ( دي مقصودة جداً) دون" في اللغة يعني الأقل والأدنى والأضعف.
يعني ربنا بيقولك إنت سايب السقف وباصص تحت رجلك. إنت مرعوب من ناس هما أصلاً مرعوبين من بكرة زيّك.
الخوف من المستقبل هو الداء اللي بيسحب روحك ويخليك عايش ميت. بتسيب الحاضر والنعم اللي في إيدك، وتقعد تبني سيناريوهات مرعبة في مخك لدرجة إنك بتتحامى في أسباب أضعف منك عشان تطمن.
الحقيقة إن الدنيا دي "دار قلق ومش باقية".. مفيش وظيفة مضمونة، ولا صحة دايمة، ولا بشر هيفضلوا سند. اللي بيدور على الأمان برة دايرة ربنا، عامل زي اللي بيستخبى من المطر تحت غربال.
اللعبة مش إنك تأمّن نفسك من غدر الأيام، اللعبة إنك توصل لمرحلة "التسليم" اللي تخليك تقول لقلبك فيها: "بس.. ربنا كفاية".
بكل ما تحمله كلمة " يا رب " من رحمة، لا تترك أمري في يدي ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين، ولا تجعلني أقف وحدي دون معيّتك ، عوضني يارب العوض الذي تطمئِن لهُ روحِي اللهمَ أجبر خاطري جبراً أنتَ وليّه
Repost from N/a
(وَقَضيَنْنَا إِلَيْهِ ذَلِكَ الأُمْرَ)
يا رب اقض تلكَ الأُمِور التي نلحَّ بِها كل يوم، وَكل سَجدة ..
، واجعَلنَا مِن أصحابِ هذهِ الآيَة.. 💜
مرحبًا أيها الثابت البطل..
كيف قلبك؟ أعلم، مُتعَبٌ مُحاوِل! ولو كنت فارغًا لأتعَبَك مزيدًا، ولو كان قلبك لا يُحاول أبدًا؛ لمات وهو على قيد الحياة! أفَهِمتَني؟ شكرًا، هكذا نحن يا فَتىٰ، نُعيش بالمحاولة، نتعب ألف مرّة، نُعيد الكَرّة، ونَعلم أنّ اللّه يَرىٰ، فنقوم، نَثِب، نركض علىٰ تَعَب، نستحضر الجَنّة فيَموت العجز، وينكسر الصّعب، نُذَلّل الصّلب، نجتهد باليقين، ولا نَلين! هل تفهمني؟ نحن قومٌ لا نيأس، نُبتلىٰ نعم، نتألّم نعم، لكنّنا لا نقف.
Repost from N/a
اللهم في فجر يوم الجمعه اجعل لنا في الأيام القادمه فرحًا وتيسيرًا وتوفيق وازح كُل همً اثقل عاتقنا واصرف عنا كل سوءٍ وخيبه اللهم طوقنا بالسلام والطمأنينه والنور ، اللهم تولنا في من توليتهم الذين لا خوف عليهم ولا يحزنون اللهُم تحقيق الأمنيات التي اودعناها إليك يا أرحم الراحمين .🥹💗💗💗🎀
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
