ch
Feedback
تاریخ ندیمه

تاریخ ندیمه

前往频道在 Telegram

تاریخ ندیمه کنایه از محدودیت زنان در طول تاریخ است زنانی که همیشه سایه کم رنگی از قدرت بودن ولی بدون حضور آن ها شاید تاریخ امروز ما بی رحمانه تر بود 💌: http://t.me/HidenChat_Bot?start=456154420

显示更多
未指定国家未指定类别
217
订阅者
-124 小时
无数据7
无数据30
帖子存档
#Qᴜᴇᴇɴ_ᴄʜᴀʀʟᴏᴛᴛᴇ — جنگ استایل: مُدِ تازه‌نفس‌ها vs. سلیقه محافظه‌کار ملکه!👗 ⊹ استایل دخترها در اواخر دهه ۱۷۰۰: دامن‌های حجیم
+1
#Qᴜᴇᴇɴ_ᴄʜᴀʀʟᴏᴛᴛᴇ — جنگ استایل: مُدِ تازه‌نفس‌ها vs. سلیقه محافظه‌کار ملکه!👗 ⊹ استایل دخترها در اواخر دهه ۱۷۰۰: دامن‌های حجیم و قیفی‌شکل با حلقه‌های بزرگ(حلقه‌های Panier) ، دنباله‌های ابریشمی رنگارنگ و موهایی آرایش شده با سه پر طاووس سفید! ⊹ مُد جدید در ۱۸۰۴: مُد دنیا عوض شده و استایل "سیلوئت امپراتوری" مُد شده: کمر بالا (زیر سینه)، دامن راست و باریک، مثل لباس‌های یونان باستان. اما مشکل کجاست؟ ملکه شارلوت که به سنت‌های دوران جوانی‌اش وفادار بود، اصرار داشت دخترها همون دامن‌های حجیم قدیمی رو بپوشن! نتیجه؟ ترکیب‌های عجیب و غریب مد! تصور کنید بالاتنه‌ای مُدرن با دامنی حجیم از پنجاه سال قبل! ‌@nadimeh_history

#Qᴜᴇᴇɴ_ᴄʜᴀʀʟᴏᴛᴛᴇ — تاریخ فصل اجتماعی و بال ملکه شارلوت 🩰 ⊹ تاریخ ۱۹ می ۱۷۸۰. جورج سوم (پادشاه انگلستان) می‌خواد تولد ۳۸ سالگ
#Qᴜᴇᴇɴ_ᴄʜᴀʀʟᴏᴛᴛᴇ — تاریخ فصل اجتماعی و بال ملکه شارلوت 🩰 ⊹ تاریخ ۱۹ می ۱۷۸۰. جورج سوم (پادشاه انگلستان) می‌خواد تولد ۳۸ سالگی همسر محبوبش، ملکه شارلوت رو جشن بگیره. اما نه یه جشن معمولی! بلکه یه "بال" (همون مهمونی رقص مجلل) برگزار می‌کنه تا پول برای بیمارستان چلسی جمع آوری کنه. یعنی هم تولد هم خیریه! — اولین حضور دوشیزه‌های جوان🪶 ⊹ اولین باری بود که دختران جوان نجیب‌زاده به طور رسمی به دربار معرفی می‌شدند. یعنی تو اتاق نشیمن ملکه، خانواده‌های اشرافی دختران مجردشون رو می‌آوردن تا "پِرِزِنْت" (معرفی) بشن. فکر کنید: یه ترکیب از مصاحبه کاری، نمایش مد و قرار ملاقات‌های آینده، همه در یک شب! تبدیل به یک رسم شد @nadimeh_history

⊹ یعنی احتمالاً لوسی برای به دنیا آوردن بچه‌ش نیاز به کمک دیگران داشته. این شاید اولین جرقه‌های تشکیل جامعه و تعاملات اجتماعی
⊹ یعنی احتمالاً لوسی برای به دنیا آوردن بچه‌ش نیاز به کمک دیگران داشته. این شاید اولین جرقه‌های تشکیل جامعه و تعاملات اجتماعی انسان‌ها بوده! از همین جزئیات کوچیک، داستان‌های بزرگِ «ما» شروع شده — لوسی اسمیه که باید بشناسیم ⊹متأسفانه لوسی عمر درازی نکرده. بررسی استخوان‌هاش نشون میده که یا از بلندی افتاده، یا شکار شده. اما نکته شگفت‌انگیز اینه که با وجود این همه سال، حدود ۴۰ درصد از اسکلت لوسی سالم باقی مونده که برای یک فسیل، مثل این می‌مونه که یه گوشی موبایل پس از سه میلیون سال هنوز شارژ داشته باشه! واقعاً یک کشف نادر و باورنکردنیه. ⊹پس بیاین یادمون باشه: «لوسی» فقط یه اسم روی یه اسکلت نیست. او نماد یک گذار بزرگ است؛ از درخت‌نشینی به زمین‌گردی، از زندگی فردی به نیاز اجتماعی. او مادرِ دورِ دورِ دورِ همه‌ماست، و داستان‌اش به ما یادآوری می‌کنه که تمدن انسان، با کمک کردن به هم و شریک شدن در سختی‌ها شروع شده. @nadimeh_history

— اما لوسی پیشرفت‌های تکاملی انقلابی داشت: ⊹راه رفتن روی دو پا:لگنش نشون میده که تازه یاد گرفته بود راست راه بره. معلوم نبود
+1
اما لوسی پیشرفت‌های تکاملی انقلابی داشت: ⊹راه رفتن روی دو پا:لگنش نشون میده که تازه یاد گرفته بود راست راه بره. معلوم نبود کامل از درخت پایین اومده یا نه، شبیه آدمی بود که تازه دوچرخه سواری یاد گرفته و هنوز یه کم تلوتلو می‌خوره. ⊹ رژیم غذایی همه چیزخواری:از فرم دندان‌هاش مشخصه که هر چیزی که گیرش می‌اومده (گیاه، حشره، شاید هم کمی گوشت!) رو می‌خورده تا زنده بمونه. با یه سری ابزار سنگی خیلی ساده سعی می‌کرده گوشت از استخوان جدا کنه یا استخوان رو بشکنه تا مغز استخوان بخوره! این میشه سلف سرویس سه میلیون سال پیش! ⊹ کارآموز مهارت‌های زندگی: از بزرگترهاش تو گروه نگاه می‌کرده و یاد می‌گرفته. دقیقاً مثل بچه‌هایی که با نگاه کردن به پدر و مادر یاد می‌گیرن چطوری با دنیا کنار بیان. اما جالب‌ترین قسمت ماجرا، از لگن لوسی شروع می‌شه! دیرینه‌شناس‌ها به لگن باریک‌تر لوسی (نسبت به میمون‌ها) نگاه کردن و نتیجه‌گیری کردن: «لگن باریک‌تر = زایمان سخت‌تر = نیاز به کمک دیگران!» @nadimeh_history

— لوسی اولین زن ⊹ بله «لوسی» اولین زن! شاید عجیب باشه که در کتاب‌های تاریخ‌ به عنوان «یکی از مادربزرگ‌های احتمالی» از اون یاد
+1
لوسی اولین زن ⊹ بله «لوسی» اولین زن! شاید عجیب باشه که در کتاب‌های تاریخ‌ به عنوان «یکی از مادربزرگ‌های احتمالی» از اون یاد می شه! سه میلیون و دویست هزار سال پیش، در سرزمینی که اکنون اتیوپی نامیده می‌شود زندگی میکرد ، وقتی دیرینه‌ شناس‌ها اسکلت اون رو پیدا کردن، داشتند آهنگ «لوسی در آسمان با الماس‌ها» از گروه بیتلز رو گوش می‌دادن! خلاصه از شدت ذوق، اسم اون آهنگ رو گذاشتن رو این موجود. ⊹ لوسی در واقع نه کاملاً میمون، نه کاملاً انسان، قد و قواره‌اش کوچک بود (تقریباً یک متر)، با دست‌های بلند و لگنی نسبتاً باریک. ⊹ زندگی لوسی سخت بود، خیلی سخت: تصور کنید محله‌تون پر از گربه‌سانان دندان‌شمشیری و خویشاوندان درنده‌ی تمساح باشه، و شما هم نه چنگال تیزی داشته باشید، نه نیش بزرگی. واقعاً «طفلک» دفاع خاصی نداشت! احتمالاً بخشی از زندگیش رو برای در امان بودن، بالای درخت می‌گذرونده. مثل کسی که از همسایه‌های پرسر و صدا فرار می‌کنه به پشت بوم! @nadimeh_history

⩩یافته ها نشان دهنده این است در مصر و بابل نیز هم زنان این مناطق شخصیت حقوقی مستقل خود را داشته‌اند. این زنان بدون اینکه چیزی از ثروت خود را از دست بدهند می توانستند دعوی حقوقی طرح کنند یا طلاق بگیرند. @nadimeh_history

— نظام حقوقی و جیره ها⚖ ⩩جیره کمک های شاهانه: کارگرانی که کم‌ترین حقوق را داشتن در مناسبت های مختلف جیره ویژه ای داده می شود
نظام حقوقی و جیره ها⚖ ⩩جیره کمک های شاهانه: کارگرانی که کم‌ترین حقوق را داشتن در مناسبت های مختلف جیره ویژه ای داده می شود ⩩ جیره پیش کشی: تنها جایی که حقوق زن و مرد در دوران هخامنشیان برابر نبود در زمان تولد نوزاد است که نوزاد پسر جیره بیشتری نسبت به نوزاد دختر داشته و این جیره تا پنج ماه ادامه داشت. ⩩نکته پایانی هخامنشیان سرزمین های گسترده ای را مدیریت میکردن در نتیجه هر سرزمین دارای دین و سنت مخصوص خود بوده و دیوان هخامنشی ترجیح به حفظ سنت های مردم هر منطقه داشتن. لوح های پیدا شده از سرزمین های مختلف از برابری حقوق زن و مرد خبر می‌دهند ولی بعضی از تاریخ‌شناس اعتقاد دارن این قوانین در سرزمین اصلی هخامنشیان یعنی پارس معتبر بوده است. @nadimeh_history

— بررسی گفت و گو بین فرنگه و ساحره☕️ ⩩مطلبی که توی این صحبت ها و لوح های مرتبط به فرنگه جالبه بیانگر تساویه حقوق مرد ها و زن
بررسی گفت و گو بین فرنگه و ساحره☕️ ⩩مطلبی که توی این صحبت ها و لوح های مرتبط به فرنگه جالبه بیانگر تساویه حقوق مرد ها و زن ها است. در حالی که در دنیایی امروزه هم در تخصص های مشابه ممکنه زن و مرد حقوقی برابر دریافت نکنند. جالب اینجاست در لوح های یافت شده سندهای وجود دارد که زنان رئیس کارگاه های مختلفی بودن و با توجه به رتبه خود ماهانه حقوقی معادل با ۵۰ لیتر جو (نپرسید چرا لیتر منم نمی دونم)، ۳۰لیتر شراب، یک سوم بز یا گوسفند را دریافت می کردند. لوح های بدست آمده از تخت جمشید بیان کننده یک نظام حقوقی پیشرفت است که زنان صاحب املاک و گله نیز مالیات خود را پرداخت می‌کردند این نظام را در بعضی از جهات میشه با نظام های حقوقی امروزی مقایسه کرد. @nadimeh_history

— گپ ها تاریخی 🛋 قسمت اول - یادداشت های فرنگه ☼فرنگه [ ریس دربار داریوش بزرگ]: دستور می‌دهم که ترتیبی بدهید بانوان سرپرست خی
گپ ها تاریخی 🛋 قسمت اول - یادداشت های فرنگه ☼فرنگه [ ریس دربار داریوش بزرگ]: دستور می‌دهم که ترتیبی بدهید بانوان سرپرست خیاط خانه ها، در پنج آبادی ایلام سهم گوشت معوقه خود را برای ۱۹ ماه دریافت کنند. ☼ساحره[موجودی خیالی برای روایت تاریخ] : میگم حالا چقدر میدین ☼فرنگه: به این بانوان سالانه ۴بز یا گوسفند داده میشود. ☼_ساحره سری تکان می دهد و با چرتکه قیمت ۴گوسفند را به ریال حساب می کند: میگم نیرو کار لازم ندارین؟ _ ☼فرنگه بدون توجه به سوالات ساحره بدون توقف به لوح نویسی ادامه می دهد :دستور می دهم تعدادی منشی ( نویسنده روی لوح یا پوست چرم ) با حقوق پنج لیتر شراب ماهانه استخدام کنید ☼ساحره : منشی های زیادی داری؟ چند ساله باهاشون کار میکنی؟ کجایین ؟ اسمشون چیه؟ ☼فرنگه شقیقه خود را به خاطر سوالات بی سر و ته ساحره مالش می دهد : مدت زیادی از خدمت این افراد به ما می گذرد ۱۳ منشی بابلی شامل یک پسر بزرگ، یک پسر کوچک، شیش زن ، دو دختر و هشت خدمتکار ، تمامی آنها اسامی ایرانی دارن! @nadimeh_history