דור אופיר | הסיפור של הקריפטו
الذهاب إلى القناة على Telegram
מה שקורה בין הבלוקים, מאחורי הכותרות והגרפים. ניתוחים, דעות וחדשות על ביטקוין, קריפטו ובלוקצ’יין, עם הקשר טכנולוגי, כלכלי וגיאופוליטי. פחות רעש, יותר הבנה. תוכן ממוקד למי שמחפש להבין מה באמת קורה מתחת לפני השטח.
إظهار المزيد216
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
+17 أيام
+1630 أيام
أرشيف المشاركات
עמלות מהאפליקציות על גבי סולנה יורדות רבעון שלישי ברציפות – הממקוינס עדיין שולטים 🐶
ההכנסות של אפליקציות מובילות ברשת סולנה המשיכו לרדת ברבעון הראשון של 2026, כאשר סך העמלות שנגבו הסתכם בכ-795 מיליון דולר, ירידה של כ-10% לעומת הרבעון הקודם.
הנתונים משקפים האטה בפעילות על גבי הרשת, לאחר השיא שנרשם בתחילת 2025 במהלך גל המסחר במטבעות המם.
הנה הזווית החיובית🏆
הירידה בעמלות מעידה כי היקף הפעילות על גבי הרשת התמתן, בעיקר בעקבות דעיכת קדחת הממקוינים.
אבל....
בניגוד למחזורי עבר שבהם הפעילות נעלמה כמעט לחלוטין, הפעם נשמר בסיס שימוש רחב יחסית באפליקציות DeFi, מסחר וארנקים.
https://t.me/bitcoinwithdor
חוזרים לקידומת 5?
הלחץ למטה חזק, ונמשך במקביל ללחץ על חברת סטרטג'י והפחד שסובב סביב היכולת שלהם לעמוד בהתחייבויות, כשמנגד, הר של יותר מ800,000 מטבעות ביטקוין, שרבים חוששים שיכול לזרום בלית ברירה אל השוק.
אני חושב שהפחד מוגזם כמובן, ושהחברה תעבור את זה.
https://t.me/bitcoinwithdor
כוח הכרייה ברשת הביטקוין נמצא במגמת ירידה מאז אוקטובר 2025.
זה אמנם חריג, מאחר וכוח החישוב המושקע ברשת משקף את האנרגיה המושקעת בה, אך אנחנו בזמנים חריגים.
מהפכת ה-AI מתחרה ישירות ברשת הביטקוין, על הרווחיות של הכורים, על המשאבים הפיזיים, ועל הידע המקצועי שנדרש כדי להקים, לתפעל, לקרר ולשנע אנרגיה.
לכן זה לא מפתיע אותי, ואני חושב שהלחץ על כורי הביטקוין ימשיך כל עוד ביטקוין במגמה שלילית, והביקוש למרכזי נתונים של AI, ממשיך להתפוצץ.
https://t.me/bitcoinwithdor
והנה בלקרוק שמנהלים 14 טריליון דולר אומרים לכם את זה בפנים
"המודלים שלנו מצאו שאלוקציה של 1-2% מהתיק לביטקוין היא בעלת השפעה מהותית על התשואה ללא נטילת סיכון קריטי".
זה לא אני אומר. זה הם אומרים.
עזבו שהם מרוויחים המון מהעמלות ניהול של קרנות הסל, אבל הם גם הוציאו דוחות אמפיריים שמראים את זה לפני יותר משנה.
https://t.me/bitcoinwithdor
הלחץ גובר על Strategy: התחייבויות הדיבידנד זינקו ל-1.2 מיליארד דולר בשנה💲🟧
המחזיקה בכמות הביטקוין הגדולה ביותר מבין החברות הציבוריות בעולם, ניצבת בפני לחץ פיננסי הולך וגובר לאחר שהתחייבויות הדיבידנד השנתיות שלה כמעט הוכפלו פי ארבעה והגיעו לכ-1.2 מיליארד דולר.
במקביל, יתרת המזומנים של החברה הצטמצמה בכ-38% מתחילת 2026, מה שמעורר שאלות לגבי קיימות אסטרטגיית רכישות הביטקוין האגרסיבית שמוביל יו"ר החברה מייקל סיילור.
בתחילת השנה החזיקה החברה במזומנים שהיו יכולים לכסות יותר משבע שנות תשלומי דיבידנד. כיום, יתרות המזומנים מספיקות לכ-14 חודשים בלבד.4️⃣1️⃣
האם Strategy צריכה לעצור את רכישות הביטקוין ולהתמקד בצבירת מזומנים?
https://t.me/bitcoinwithdor
ענקית הפיננסים SBI תשיק מטבע יציב צמוד ין כבר השבוע 🇯🇵
היפנים מתחילים להעלות הילוך בטוקניזציה, אתם שמים לב?
לפני מספר ימים קרן פנסיה יפנית מודיעה על אלוקציה לקריפטו, עכשיו קבוצת SBI Holdings, המנהלת נכסים בהיקף של כ-214 מיליארד דולר, צפויה להשיק מטבע יציב (Stablecoin) צמוד לין היפני כבר במהלך השבוע הקרוב.
כל זה קורה כשהין היפני נמצא בשפל של 40 שנה (!) מול הדולר האמריקאי! 💴💲
האם זה ניסיון לייצר ביקושים חדשים למטבע המתפורר?
https://t.me/bitcoinwithdor
טראמפ חתם על צווים נשיאותיים לקידום מחשוב קוונטי והצפנה עמידה בפני מתקפות קוונטיות🛡
נשיא ארה"ב חתם על שני צווים נשיאותיים חדשים שנועדו להאיץ את פיתוח המחשוב הקוונטי בארה"ב ולחזק את ההגנה על מערכות ההצפנה מפני איומים עתידיים מצד מחשבים קוונטיים.
מה המשמעות לקריפטו?🧐
האיום הקוונטי נחשב לאחד האתגרים ארוכי הטווח הגדולים ביותר עבור תעשיית הבלוקצ'יין. מספר רשתות כבר החלו להיערך:
אתריום מפתחת תוכניות מעבר עתידיות להגנה קוונטית, סולנה בוחנת פתרונות חתימה עמידים למחשוב קוונטי.
במקביל, היתרון של ביטקוין הופך גם לחיסרון שלו - הביזור. למרות שעובדים על פתרונות, קהילת הביטקוין עדיין חלוקה בשאלה כיצד להגן על מטבעות ותיקים שנמצאים בכתובות ציבוריות שעלולות להיות פגיעות בעתיד.
אל תשכחו - מטבעות קריפטוגרפיים מבוססים על קוד, וקוד ניתן לשדרג.📊
אל תתנו לנרטיב הקוונטי להפחיד אתכם. הקושי הוא קונצנזוס קהילתי יותר מאשר טכנולוגי. נשמח לראות קודם מחשב קוונטי בביצוע זמן אמת כדי להבין מול מה אנחנו מתמודדים. עד אז, אנחנו עדיין בשלבי תיאוריה יותר מאשר סיכונים ממשיים.
https://t.me/bitcoinwithdor
ביטקוין כובש את ה-65,000 דולר חזרה 🟢
שוק הקריפטו מקבל זריקת עידוד קטנה לאחר הוודאות שמתגבשת במשא ומתן ל-60 יום הקרובים בין ארה"ב לאיראן.
התרחיש הזה שולח את הנפט למטה > זה מאשר תחזיות אינפלציה מתונות יותר, דבר שהשוק מתחיל לתמחר לחיוב.
אינפלציה נמוכה נותנת לפד מקום להוריד ריבית, ושווקי סיכון כמו קריפטו, מתים על כסף זול.
בכל מקרה, אישית, גם אם נגיע ל-70+, לביטקוין יש עוד דרך לעשות כדי לשכנע שיצרנו את התחתית.
סבלנות וזהירות נדרשת, במיוחד למי שלא סוחר לטווחים קצרים.💪🏼
https://t.me/bitcoinwithdor
פעילות הביטקוין מתקרבת לשיא היסטורי 💎🟢
למרות שביטקוין אינו מציג פריצה משמעותית במחיר, הפעילות ברשת מתקרבת לרמות שיא היסטוריות, בעיקר בזכות זינוק במספר העסקאות הזעירות.
לפי דוח חדש של CryptoQuant, כ-80% מכלל העסקאות היומיות ברשת Bitcoin הן כיום עסקאות בהיקף של פחות מ-0.01 ביטקוין. לשם השוואה, בשנת 2023 הן היוו כ-44% בלבד מהפעילות ברשת.⛓️
פעילות ברשת הביטקוין ממשיכה לצמוח גם בתקופות שבהן המחיר מדשדש.
עם זאת, חלק ניכר מהפעילות החדשה אינו נובע מהעברות כספיות מסורתיות אלא משימושי נתונים, NFT ופרוטוקולים ניסיוניים.💡
https://t.me/bitcoinwithdor
הביקוש המוסדי לביטקוין ממשיך להישאר חלש🔻
למרות שביטקוין ממשיך להיסחר ברמות גבוהות יחסית ביחס לסייקלים קודמים, מספר אינדיקטורים מרכזיים מצביעים על כך שהמשקיעים המוסדיים עדיין אינם חוזרים לשוק בהיקף משמעותי.
אחד הסימנים הבולטים לכך מגיע ממדד Coinbase Premium Index, המודד את פער המחירים בין בורסת קוינבייס האמריקאית לבין בורסת בינאנס.
כאשר המדד חיובי, הוא בדרך כלל מעיד על ביקוש חזק מצד משקיעים מוסדיים בארה"ב. לעומת זאת, קריאה שלילית מצביעה על היעדר קונים מקצועיים או על לחץ מכירות מוגבר מצד שחקנים גדולים.
סבלנות 💆🏻♂️
https://t.me/bitcoinwithdor
קרן פנסיה יפנית תקצה 1% מהנכסים לקריפטו ב-2026 🇯🇵
אחת מקרנות הפנסיה התאגידיות ביפן מתכננת לבצע צעד חריג עבור תעשיית החיסכון הפנסיוני במדינה ולהקצות כ-1% מנכסיה להשקעה במטבעות קריפטוגרפיים במהלך שנת הכספים 2026.
הקרן העונה לשם National Business Corporate Pension Fund, ממוקמת בעיר אוקאיאמה ומשרתת כ-1,200 חברות קטנות ובינוניות, מנהלת נכסים בהיקף של כ-21.3 מיליארד ין (כ-136 מיליון דולר).
זה לא בדיוק הימור על ביטקוין, אלא יותר גידור מטבע💰
לפי הדיווחים, החשיפה לקריפטו תתבצע באמצעות קרן פסיבית רב-נכסית המנוהלת על ידי קרן גידור גדולה, ולא באמצעות רכישה ישירה של מטבעות דיגיטליים.
בקרן מדגישים כי המהלך אינו נועד לרדוף אחרי תשואות קצרות טווח, אלא לשמש ככלי לגיוון סיכוני מטבע. כיום כ-80% מנכסי הקרן מוחזקים ביין היפני, 15% בדולר ו-5% במטבעות אחרים.
בשנת 2026 מתכננת הקרן להפחית את החשיפה ליין ל-70%, להגדיל את ההחזקה במטבעות של מדינות מפותחות ל-10%, ולהקצות 5% לנכסים הכוללים מטבעות משווקים מתעוררים, זהב וקריפטו.
לדברי מנהל הקרן, אאיו קיגוצ'י, קיים חשש שהדולר האמריקאי עשוי לאבד בעתיד חלק ממעמדו כמטבע הרזרבה
קרדון ממשיך לקנות💎
איל הנדל"ן המפורסם ממשיך להמיר חלק מתזרים המזומנים של אימפריית הנדל"ן שלו, לביטקוין.
קרדון קפיטל רוכשת בשבוע שבעבר 282 מטבעות ביטקוין בשווי של 18 מיליון דולר.
https://t.me/bitcoinwithdor
הצמיחה המהירה של פלטפורמת Hyperliquid🌱
היקף הפוזיציות הפתוחות צמח כמעט מאפס באוקטובר 2025 ליותר מ-3 מיליארד דולר בתוך פחות משנה.
סחורות (Commodities) היו מנוע הצמיחה הראשוני והיוו את החלק הגדול ביותר ברוב התקופה, בהמשך נרשמה האצה משמעותית גם במוצרים המבוססים על מדדים (Indices) ומניות (Equities).
https://t.me/bitcoinwithdor
טרייד ה-AI ממשיך ללחוץ על שוק הקריפטו למטה 🌧
אנחנו רואים את זה כבר בבירור, חברות קריפטו שעשו הסבה חלקית לתחום מרכזי הנתונים מצליחות להתנתק מהמגה הכללית של שוק הקריפטו.
מנגד, הסובלות הן אלו שמקוכזות בהחזקות מבוססות חוב בנכסים עצמם בלבד.
https://t.me/bitcoinwithdor
הסוחר הגרוע בעולם? אנדרו טייט!
ביממה האחרונה הבנאדם הזה הונזל ומחק 8 פעמים את החשבון שלו, בפעם הראשונה עם 100 אלף דולר ומינוף של X38 על ביטקוין, בפעם השניה בשורט ממונף של מיליון דולר על ביטקוין.🥲
מהדובדבנים שפלטפורמת Arkham מספקת לנו :)
https://t.me/bitcoinwithdor
טט'ר סוגרת את הניסוי בזהב דיגיטלי שלא הצליח לצבור ביקוש
חברת הקריפטו Tether הודיעה על סגירת Alloy by Tether והמטבע היציב aUSDT, מוצר מגובה-זהב שהושק לפני כשנתיים ונועד לאפשר למחזיקי זהב דיגיטלי לקבל נזילות דולרית מבלי למכור את אחזקותיהם.
אם לא הכרתם אותו, כנראה שזו אחת הסיבות לכישלון שלו.🤷🏻♂️
לפי החברה, ההחלטה התקבלה לאחר בחינה של פעילות המשתמשים והביקוש בשוק. Tether מסרה כי היא מעדיפה למקד משאבים במוצרים בעלי ביקוש גבוה יותר, ובראשם Tether Gold (XAUT).🥇
https://t.me/bitcoinwithdor
פנים חדשות במוסד הפיננסי החזק בעולם!🌍
טוב אז היום בפעם הראשונה אנחנו הולכים לראות את יו"ר הפד החדש, קווין וורש, מדבר ב-FOMC.
יהיה מעניין לראות איך הוא מתנסח, מה הסגנון התבטאות שלו, ואיך הוא הולך לנהל את העניינים.
אני אזכיר לכם שוורש נכנס לאחד התפקידים המורכבים ביותר היום ולסביבת מקרוכלכלית מאתגרת, כשהמציאות הולכת וסוגרת על הפדרל רזרב משני הקצוות.🏦
מצד אחד כלכלה שברירית וצרכן חנוק, מצד שינויים טכנולוגיים מהירים, וסכסוכים תכופים יותר.
על ביטקוין אמר כשנשאל בראיון ב-CNBC מה דעתו:
"אם אתה מתחת לגיל 40, ביטקוין הוא הזהב החדש שלך" והוסיף שביטקוין הוא הברומטר המאזן של המדיניות הפיסקלית והמוניטרית של הפד.
https://t.me/bitcoinwithdor
הפומו של ספייסאיקס מגיע גם לבלוקצ'יין ⛓️
גם בטוקנים של החוזים שעוקבים אחרי מחיר המניה של ספייסאיקס, יש ההתלהבות גדולה.🚀
נפח החוזים האלו הכפיל את עצמו בשבוע האחרון, והגיע אל מעל 150 מיליון דולר (מדובר בשוק הקריפטו, בשוק ההון המסורתי זה גבוה בהרבה).
לדעתי הטרייד הזה סופר צפוף כרגע ועבור רבים זה יכול להיגמר בדמעות.
לפעמים עדיף לצפות מהצד ולראות איך הדברים יתגלגלו.
https://t.me/bitcoinwithdor
הקונגרס האמריקאי מתקרב לאישור אחד הצעדים הדרמטיים ביותר שננקטו עד כה נגד CBDC
המהלך מסמן ניצחון משמעותי עבור תעשיית הקריפטו, שבמשך שנים ניהלה מאבק ציבורי ופוליטי נגד רעיון המטבע הדיגיטלי הממשלתי (CBDC)
אחד הפרטים החשובים ביותר מבחינת שוק הקריפטו הוא שהחוק הזה מחריג במפורש מטבעות יציבים פרטיים (Stablecoins).💵
הנוסח מגדיר כי מטבעות דולריים הפועלים על רשתות פתוחות, ללא צורך באישור משתמשים וללא שליטה מרכזית ממשלתית, לא ייחשבו ל-CBDC. המשמעות היא שחברות כמו Circle, המנפיקה את USDC, ו-Tether, המנפיקה את USDT, יוכלו להמשיך לפעול כרגיל.
זה טריקי, כי ראינו איך החברות האלה יכולות לחסום ברגע כתובת ספציפית. מצד שני, זה מעניק משמעותית פחות שליטה ריכוזית מאשר CBDC.👁
https://t.me/bitcoinwithdor
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
