رَوْنق࣪ ۪ 𐚁̸ .
الذهاب إلى القناة على Telegram
اتعلمت محكيش همي لحد فتلاقيني بكتم جوايا كتير اووي. http://t.me/SY8Bot?start=GbhhReh1Si
إظهار المزيد676
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
+117 أيام
+3330 أيام
أرشيف المشاركات
Repost from متجر زاد
+1
📚 زاد المعاد في هدي خير العباد
من أروع كتب ابن القيم ، يجمع بين السيرة النبوية والفقه والتربية بأسلوب ماتع وفوائد لا تُحصى، ليصحبك في رحلة للتعرّف على هدي النبي ﷺ في شتى جوانب الحياة.
السعر: 575 جنيه.
للطلب راسلنا هنا
Repost from - 𝑱𝒖𝒔𝒕 𝑯𝒐𝒅𝒐𝟐 .
- الواحد مننا بيحب اللّي يخليه يحب نفسه ، اللّي يوريه ازاى هو جَميل و ازاي هوَ فَريد ومُختلف بالنسبالو هوَ وبس 𐦍 .
أدعوك أن تجب دعواتي إلى درجة تعجبني وتفرحني، وأن تفتح لي أبواب الخيرات جميعها، وأن تطمئنني ڪثيرًا حتى لا أخشي أي شيء
أدعوك أن تفاجئني بما أهوى ڪما ترضاه لي،
وأن تملأ فؤادي بالفرحة التي لا يعڪِّر صفوها أي شيء
﴿فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ﴾.
«اللَّهُمَّ أعِنَّا عَلَى ذِكْرِكَ وَشُكْرِكَ وَحُسْنِ عِبَادَتِكَ».
Repost from بقولك ايه متهزرش معايا
- الحمد لله انا تعافيت من التقلبات المزاجية وبقي مزاجي ثابت (مقريف دايماً 𝟸𝟺 ساعة) .|•
Repost from متنسانيش || 𝔻𝕠𝕟'𝕥 𝕗𝕠𝕣𝕘𝕖𝕥 𝕞𝕖
"ركزت على الحاجات الوحشة، مع إن كل اللي كان عليك
إنك تسيب كل اللي فات وتستمر في طريقك.
- Meet the Robinsons
Repost from 8:5:07
مهما حدث لا تتردد في البدء مرة أخرى، فقد تعجبك قصتك الجديدة أكثر، الحياة لا تقف أبداً ولكن إن أردتها أن تستمر بجمالها فقط تجاهل مايزعجك.
Repost from هدوءء🎀
كل ما تحن لشخص
افتكر إنه كان يقدر يعمل أي حاجة عشان يحافظ عليك،
بس هو اختار إنه ما يعملش حاجة.
A fact you should know
Repost from N/a
«يا ربّ يا حبيبي..
هذا أنا الذي تَعلَم، وعَثَراتي التي تَرىٰ، وخُطاي التي أحاول، وتفاصيلي التي أعيش!
تعلَمُ عنّي أكثر منّي، وتُدبّر لي دقائق الأمور، أعِنّي عَلَيّ، وخُذ بيَدي، أقِم قلبي على ثغرٍ تُحبّه، أقِمني حيث ترضى، واجعَلني مؤمنًا قويًّا بك، سائرًا إليك.»
Repost from ↫كـيْـفَ هُـنْـتُ ؟
"ماتَ الترقُّب بيننا ،
لا أنتَ تتوقَّع مجيئي
ولا أنا أنتظرك."
Repost from ⤸ أمـولة'ة ١٤٢٩هـ .
-
لما بلاقي الشخص اللِ بحبه بيعمل لِـ غيࢪيِ اللِ بيعمله معايا بڪࢪهه ⊁ .
Repost from 𝑻𝒉𝒆 𝑳𝒂𝒔𝒕 𝑺𝒕𝒐𝒑
"عمرك سألت نفسك ليه بنحب نجلد ذاتنا؟ ليه لو عملنا 9 حاجات صح، بنسيب كل ده ونركز على الحاجة الوحيدة اللي عملناها غلط؟ دماغنا دي عامله زي تطبيق شغال في الخلفية 24 ساعة، بيطلع لنا أخطاء من سنين، وبيفكرنا بمواقف محرجة حصلت في ابتدائي، ومحتاجين 'نعمل ريستارت' للحوار ده. أحياناً بيبقى كل اللي محتاجه الواحد إنه يبطل 'يحلل' كل حاجة، ويبطل 'يفسر' حركات الناس، ويعيش اللحظة من غير ما يحاول يربطها بنظرية مؤامرة. الحياة مش لغز، هي بس شوية أيام بتعدي، فلو عرفت تضحك على مواقفك العبيطة بدل ما تبكي عليها، فأنت كده كسبت جزء كبير من المعركة."
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
