2 957
المشتركون
-224 ساعات
+77 أيام
+3530 أيام
أرشيف المشاركات
2 957
Bontebal. De machteloosheid in beeld. Als een kapitein die zijn schip op de klippen af stuurt…
Een begin van een oplossing is er niet. Intussen wordt er net gedaan alsof het allemaal wel meevalt en we dit als land aankunnen. Ongeveer 1000 mensen per week. Je kunt niet een open grenzen beleid voeren en tegelijkertijd de verzorgingsstaat in stand houden. Het is het een of het ander maar allebei gaat niet. Maar kennelijk is het de bedoeling dat de verzorgingsstaat verdwijnt en dat de maatschappelijke onrust hierover keihard wordt aangepakt. Kennelijk is democratie afgeschaft. #asiel #azc #protest #democratie?
2 957
Ayan A.A.R. (23) uit Nieuwegein is veroordeeld voor vergrijp aan 12 jarig meisje uit swifterbant.
Dus je gelooft niet dat dit dagelijks gebeurd maar volgt helemaal geen nieuwskanalen waarop erover gesproken wordt? ...oke...
#wegkijke #dusoke
2 957
Ze schrijven je brieven met stempels, logo’s en loze namen. Ze ondertekenen met functies, nooit met gezichten. En altijd klinkt daar die ene zin, alsof het nog iets betekent: in naam van de koning.
Maar welke koning? Wie is dat precies? Is het die onzichtbare man op het muntje dat je verplicht moet gebruiken? Of die vage figuur in marmeren zalen die je nooit ontmoet maar wiens functie plots wordt ingezet zodra ze jouw vrijheid willen inperken? Of is het een heer of mevrouw de koning die geld van mij opeist Ik bedoel in een ouderwets telefoonboek heeten heel veel mensen de Koning. Dus welke herop mevrouw De Koning gebruikt zijn of haar naam om iets te vorderen?
Taal is hun wapen. Ze gebruiken woorden als ‘aanslag’, ‘vordering’, ‘verplichting’ alsof het vanzelfsprekendheden zijn. Maar het zijn vergulde messen. Aanslag betekent in hun handen geen geweld maar administratie. Dwang heet ineens procedure. Vrijwillige afdracht is plots verplicht. En wat ooit een mens was heet nu ‘partij’, ‘belanghebbende’, 'persoon' of ‘subject’. Alsof jouw bestaan een regel in een spreadsheet is geworden.
Corruptie in deze wereld draagt geen bivakmuts. Het draagt een pak, spreekt met juridische termen en wast haar handen schoon in formulieren. Macht wordt niet gegrepen met geweld maar geleidelijk, via taal die haar eigen sporen uitwist. Ze leren je dat het normaal is om gehoorzaam te zijn aan iets waar je nooit mee hebt ingestemd. Dat wetten boven mensen staan, ook als die wetten door mensen zijn gemaakt zonder jou te vragen.
En zo wordt macht abstract. Niet langer zichtbaar in de vorm van een soldaat of een scepter maar aanwezig in enveloppen, emails en stiltes. Ze zeggen: in naam van de koning, alsof daar een gekroonde macht achter staat. Maar WillemAlexander is nooit gekroond, slechts ingehuldigd. De kroon bestaat alleen als symbool, niet als daad. En toch moet jij knikken, buigen, betalen.
Maar ooit gaat iemand niet meer buigen. Ooit leest iemand zo'n brief en zegt niet ‘hoeveel’ maar ‘waarom’. En op dat moment barst de illusie. Wat je vandaag de dag al steeds meer ziet. Dan blijkt dat de taal waarmee ze je gevangen hielden ook de sleutel was naar je vrijheid.
- Roberto Coppens-Notabel Sui Juris
#DeMachtOntmaskerd #rijksoverheid #overheid #koning #belastingdienst #crimineleorganisatie
2 957
Ze schrijven je brieven met stempels, logo’s en loze namen. Ze ondertekenen met functies, nooit met gezichten. En altijd klinkt daar die ene zin, alsof het nog iets betekent: in naam van de koning.
Maar welke koning? Wie is dat precies? Is het die onzichtbare man op het muntje dat je verplicht moet gebruiken? Of die vage figuur in marmeren zalen die je nooit ontmoet maar wiens functie plots wordt ingezet zodra ze jouw vrijheid willen inperken? Of is het een heer of mevrouw de koning die geld van mij opeist Ik bedoel in een ouderwets telefoonboek heeten heel veel mensen de Koning. Dus welke herop mevrouw De Koning gebruikt zijn of haar naam om iets te vorderen?
Taal is hun wapen. Ze gebruiken woorden als ‘aanslag’, ‘vordering’, ‘verplichting’ alsof het vanzelfsprekendheden zijn. Maar het zijn vergulde messen. Aanslag betekent in hun handen geen geweld maar administratie. Dwang heet ineens procedure. Vrijwillige afdracht is plots verplicht. En wat ooit een mens was heet nu ‘partij’, ‘belanghebbende’, 'persoon' of ‘subject’. Alsof jouw bestaan een regel in een spreadsheet is geworden.
Corruptie in deze wereld draagt geen bivakmuts. Het draagt een pak, spreekt met juridische termen en wast haar handen schoon in formulieren. Macht wordt niet gegrepen met geweld maar geleidelijk, via taal die haar eigen sporen uitwist. Ze leren je dat het normaal is om gehoorzaam te zijn aan iets waar je nooit mee hebt ingestemd. Dat wetten boven mensen staan, ook als die wetten door mensen zijn gemaakt zonder jou te vragen.
En zo wordt macht abstract. Niet langer zichtbaar in de vorm van een soldaat of een scepter maar aanwezig in enveloppen, emails en stiltes. Ze zeggen: in naam van de koning, alsof daar een gekroonde macht achter staat. Maar WillemAlexander is nooit gekroond, slechts ingehuldigd. De kroon bestaat alleen als symbool, niet als daad. En toch moet jij knikken, buigen, betalen.
Maar ooit gaat iemand niet meer buigen. Ooit leest iemand zo'n brief en zegt niet ‘hoeveel’ maar ‘waarom’. En op dat moment barst de illusie. Wat je vandaag de dag al steeds meer ziet. Dan blijkt dat de taal waarmee ze je gevangen hielden ook de sleutel was naar je vrijheid.
- Roberto Coppens-Notabel Sui Juris
#DeMachtOntmaskerd #rijksoverheid #overheid #koning #belastingdienst #crimineleorganisatie
2 957
2 957
Repost from GreatReject.org
Trucks are delivering firearms to immigrant centers that are, in reality, sleeper-cell barracks. This is happening across England. One hotel owner, who realized too late what his property had been rented for, reportedly discovered a sealed container filled with firearms. The rest you can guess...
✅ Join us @greatreject
⭐️ Shop
2 957
Welkom in Loosdrecht: Identiteitsbewijs verplicht (behalve als u hier komt wonen)
Wat is het toch heerlijk om te wonen in het mooie Loosdrecht. Tenminste, áls je er nog in komt.
Wie tegenwoordig na een lange werkdag in zijn eigen straat wil parkeren, mag eerst aansluiten in de file voor de gemeentelijke grenspost. Raampje open, streng gezicht van de politie naar binnen, en: “Paspoort alstublieft.” Want stel je voor dat je als autochtone Loosdrechter zomaar, zonder geldige papieren, je eigen dorp probeert te infiltreren. Levensgevaarlijk. De bureaucratie waakt over ons.
Gelukkig pakt de overheid diezelfde administratieve discipline heel consistent aan. Neem nu de bewoners van het gloednieuwe asielzoekerscentrum in datzelfde dorp. Daar gelden pas écht strenge regels. Nou ja, strenge digitale regels.
Als kersverse Loosdrechter zonder paspoort, omdat dat per ongeluk ergens tussen Somalië en Ter Apel in de Middellandse Zee is gekieperd, word je namelijk direct biometrisch vastgelegd: een vingerafdruk! En een gezichtsscan!
Het is een geruststellende gedachte: de IND weet nu met 100% wetenschappelijke zekerheid dat de linkerwijsvinger van deze meneer ook echt de linkerwijsvinger van deze meneer is.
Hoe deze meneer daadwerkelijk heet? Waar hij vandaan komt? Met welke bedoelingen hij hier is? Geen mens die het weet.
Terwijl de burgemeester de eigen inwoners behandelt als potentiële terroristen die met een paspoort moeten zwaaien om hun eigen voordeur te bereiken, mag de nieuwe buurman op basis van een gezellige ‘taalanalyse’ en een vriendelijk gesprek over de lokale bakker in Somalië in een dorpje daar bewijzen wie hij is.
“U praat met een klein accentje, dus u komt vast uit een oorlogsgebied.” Welkom, hier is uw sleutel.
Het is een prachtig staaltje omgekeerde wereld. De man die al dertig jaar trouw zijn belastingen betaalt, staat te blauwbekken bij een wegversperring omdat hij zijn ID-kaart in zijn andere jas heeft laten zitten. Ondertussen wandelt driehonderd meter verderop iemand naar binnen van wie de IND na drie telefoonscreenings en een diepgaand interview nog steeds hoopt dat hij inderdaad is wie hij zegt dat hij is.
Misschien moeten de inwoners van Loosdrecht het volgende gaan doen:
Gooi bij de dorpsgrens massaal uw paspoort uit het raam. Vertel de agent bij de controlepost met een vreemd accent dat u uit een heel onveilig buitengebied komt en dat uw smartphone helaas leeg is. Grote kans dat u zo mag doorrijden. Met een beetje geluk krijgt u er nog leefgeld bij ook.
Gerard..
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
