ar
Feedback
| AmirHossein |

| AmirHossein |

الذهاب إلى القناة على Telegram

نوشته‌های یک برنامه‌نویس ناشی 🫂 @StartUnity

إظهار المزيد
634
المشتركون
+124 ساعات
-47 أيام
-230 أيام
أرشيف المشاركات
چطور بدون اینکه بخندن حرف می‌زنن؟

هاشمی، وزیر قطع‌ارتباطات از تلاش‌های شبانه‌روزی شرکت زیرساخت برای حفظ اتصال و پایداری ارتباطات کشور قدردانی کرد و گفت "در روز
هاشمی، وزیر قطع‌ارتباطات از تلاش‌های شبانه‌روزی شرکت زیرساخت برای حفظ اتصال و پایداری ارتباطات کشور قدردانی کرد و گفت "در روزهایی که فشارهای فنی و شرایط ویژه، حفظ پایداری شبکه را دشوارتر از همیشه کرده، همکاران ما در زیرساخت با ایثار و تخصص خود اجازه ندادند چرخ زندگی دیجیتال مردم متوقف شود". 🤡 © nournews 🔗 ᴡᴇʙꜱɪᴛᴇᴠᴘɴʜᴜʙɢɪᴛʜᴜʙᴍɪʀʀᴏʀ @ircfspace

به دلیل قطع اینترنت توی این مدت، توسعه ورژن 4 فریم‌ورک LaraGram عقب افتاد. در حالت عادی قرار بود برای خرداد ریلیز بشه، و همونطور که قبلا گفته بودم این ورژن شامل پشتیبانی کامل از MTProto و پکیج‌هایی برای توسعه TMAها بود. ولی توی این شرایط زمان ریلیز شدن نامشخص هست. با این حال از فرصت استفاده کردم و Simula رو توسعه دادم. یک پلتفرم توسعه‌ ربات تلگرامی بدون وابستگی به سرور، SSL، تلگرام یا حتی اینترنت، که خیلی ها درگیرش میشن. این پلتفرم به صورت کامل کلاینت و سرور تلگرام رو شبیه‌سازی می‌کنه. یعنی مثل تلگرام داخل این کلاینت ربات می‌سازید، بهتون توکن میده، و می‌تونید از این توکن توی هر لایبرری به هر زبانی ربات خودتون توسعه بدید. با این تفاوت که باید از کلاینت خودش به جای تلگرام استفاده کنید. این پلتفرم تمام قابلیت‌های تلگرام رو پشتیبانی می‌کنه، حتی قابلیت‌هایی که نیاز به داشتن اکانت پرمیوم دارن رو اینجا می‌تونید رایگان استفاده کنید، مگر قابلیتی رو فراموش کرده باشم اضافه کنم😁 تمام متد‌های تلگرام پشتیبانی میشن، می‌تونید وبهوک ست کنید و و و هر کاری که توی تلگرام قابل انجام هست. در حال حاضر کلاینت این پروژه تحت وب هست، ولی به زودی با استفاده از Tauri کلاینت‌های دسکتاپی رو هم اضافه می‌کنم. ساده‌ترین روش اجرای این پروژه در حال حاضر: 1- دانلود فایل simula-web.zip از این لینک 2- اجرای یکی از کامندهای زیر به نسبت سیستم‌عامل در فولدر دانلود شده: Linux/MacOS:
./run-web.sh
Windows:
run-web.bat
همچنین با کلون کردن ریپوزیتوری می‌تونید از داکر هم برای بیلد و اجرای اون استفاده کنید. برای این پروژه انرژی زیادی گذاشته شده و هنوز اول راهش هست، پس لطفا در توانتون به دوستانتون معرفی کنید، و با استار دادن به ریپوزیتوری ازش حمایت کنید❤️ https://github.com/laraXgram/Simula همچنین حمایت از پروژه LaraGram هم باعث خوشحالی من هست😁 https://github.com/laraXgram/LaraGram @AmirhDeveloper .

احتمالا امشب اولین ریلیز رو بدم تصویری که می بینید هم مربوط به دیباگ پنل هست، و تمام رکوئست و ریسپانس هارو لاگ میکنه
احتمالا امشب اولین ریلیز رو بدم تصویری که می بینید هم مربوط به دیباگ پنل هست، و تمام رکوئست و ریسپانس هارو لاگ میکنه

sticker.webp0.16 KB

من پروژه‌ای رو شروع کردم که بدون اینترنت بتونیم ربات توسعه بدیم ولی خب ظاهرا قراره بی برق هم بشیم پروژه بعدی توسعه ربات تلگرام روی کاغذ

برنامه‌ریزی‌ها، طراحی ساختار و برنامه‌نویسی زیرساختش حدود یک ماه درگیری داشت ولی از اینجا به بعد به شدت سریع پیش میره، چون زیر ساخت آماده هست فقط میمونه متد هارو یکی یکی پیاده‌سازی کنم و فرانت کلاینت رو بزنم از اونجایی که فرانت کار خوبی نیستم از AI برای طراحی کلاینت کمک گرفتم، دیزاین آنچنان خوبی نداره، ولی بهتر از چیزیه که خودم میزدم میمونه سرور که به سرعت نوشته میشه تا اینجا تمام نوع‌های پیام پشتیبانی میشه به صورت کامل، از یک پیام متنی ساده، تا استیکر و نظرسنجی و فاکتور بخش عظیمی از گروه‌ها پیاده‌سازی شده مونده یک سری بخش های کوچیک که امشب میزنم، و تاپیک‌ها که میره برای بعدا بعد از اون پیاده‌سازی کانال‌ها و Discussion‌ها هست قابلیت‌های بیزینسی و یکم خورده‌کاری پروژه به شدت جالب و آموزنده‌ای برای گذر زمان

احتمالا این بزرگترین پروژه‌ای هست که توی عمرم زدم. اول که شروع کردم فکر می‌کردم پیاده سازی چند تا API ساده‌س، ولی الان که دارم فکرش رو می‌کنم در پایان کار کل تلگرام از صفر پیاده سازی شده، چه کلاینت و چه سرور یعنی اگر روی یک سرور ران کنیم یک پیام‌رسان با تمام قابلیت‌های تلگرام داریم🗿

توی یک ماه اخیر که دسترسی به اینترنت تقریبا صفر بوده، ایده پروژه جدیدی به ذهنم رسید، که هم مشکلاتی رو حل می‌کنه، و هم باعث میشه توی این مدت بیکار نباشم. این پروژه یک محیط تست و توسعه ربات‌های تلگرامی به صورت کاملا آفلاین هست. این پروژه یک bot api server شبیه‌سازی شده رو اجرا می‌کنه که متدهای تلگرامی، و آپدیت هارو در اختیارتون میذاره؛ همچنین یک کلاینت اختصاصی، برای کار با ربات‌‌های شبیه‌سازی شده. کلیت کار به این صورت هست، که یک کلاینت تحت وب در اختیار شما قرار داده میشه این کلاینت یک محیط شبیه سازی شده تلگرام هست می‌تونید یک ربات بسازید، بهش پیام بدید، یا بهتون پیام بده. همچنین می‌تونید یوزرهای تستی متعددی رو ایجاد کنید و با یوزرهای مختلف به ربات پیام بدید. هر ربات یک توکن داره، که میشه ازش توی هر لایبرری یا زبانی استفاده کرد. همچنین می‌تونید بهش وبهوک ست کنید تا با ارسال هر پیام به ربات، آپدیتش به سرور رباتتون ارسال بشه. این پروژه تازه فاز اولیه رو گذرونده، که صرفا می‌تونه پیام های متنی ساده رو رد و بدل کنه. هدف این پروژه برای من ایرانی گذر از قطعی اینترنت هست. اما به طور کلی با این ابزار، بدون دردسر داشتن سرور، اینترنت، SSL، یا بیلد کردن API Server، یا NGROK و... می‌تونیم ربات هامون رو توسعه بدیم. سرور این پروژه با Rust نوشته شده، و کلاینت اون با React، همچنین از Python برای اسکرپ کردن متدها و تایپ‌ها از داکیومنت و تولید کدهای خودکار استفاده شده. به امید گذر از این اتفاقات و ایرانی بدون مشکلات عجیب غریب

photo content

Repost from Mahi in Tech
درتلاش هستم یک‌سری ابزار جمع‌وجور -- از سر ناچاری -- روی شبکه‌ی ملی دولتی بالا بیارم تا حداقل طی این مدتی که دسترسی به اینترنت نداریم، بتونیم با این سرویس‌های داخلی دولتی بقا پیدا کنیم 😱 🔸 vault.asiah.ir - Github به کمک این صفحه می‌تونید به سادگی هر متن‌ای رو با یک کلید رمزنگاری/رمزگشایی کنید، حالا به‌صورت هش خام یا متن human-readable فارسی. مناسب برای ارسال تنظیمات وی‌پی‌ان یا اطلاعات حساس بر بستر pastebin‌ـها یا پیام‌رسان‌های دولتی. 🔸 shard.asiah.ir - Github به کمک این صفحه می‌تونید به‌صورت کاملا آفلاین و ایمن هر نوع فایلی رو به پارت‌های مساوی با حجم مشخصی تقسیم کنید، و دوباره مرج‌ش کنید. امکان تنظیم پسورد هم وجود داره. مناسبِ تقسیم فایل‌های حجیم یا معمول به پارت‌های کوچک‌تر برای گذر از محدودیت آپلودرها--پیام‌رسان‌ها، به‌همراه پسورد مشخص. 🔸 echo.asiah.ir - Github یک pastebin ساده که می‌تونید باهاش هر متنی رو به اشتراک بذارید، چه به‌صورت one-time و چه encrypt شده و با پسورد. پیشنهاد می‌کنم اگر خواستید متن حساس یا حتی معمولی به‌اشتراک بذارید براش پسورد هم قرار بدید تا سمت کلاینت encryption/decryptionش انجام بشه. امیدوارم هرچه زودتر این وضعیت درست بشه تا دیگه نیازی به این کارا نباشه 🤦‍♀️

سال نو مبارک سال خوبی رو براتون آرزو می‌کنم ایشالا که امسال دیگه همه چیز درست میشه❤️

خامنه‌ای انقدر خوب بود که قسمت دومش اومد

بخاطر هک فایروال، بعضی از روشها مجددا فعال شدن و بعضی از فیلترشکن فروشا پریدن وسط ماجرا که بیاین ازمون کانفیگ بخرین. مشخص نیست این دریچه چقدر دووم بیاره، ولی مراقب باشین سرتون کلاه نذارن! 🔍 ircf.space @ircfspace

عملیات موش تو سوراخ شکست خورد 🔥

sticker.webp0.05 KB