cookie

نحن نستخدم ملفات تعريف الارتباط لتحسين تجربة التصفح الخاصة بك. بالنقر على "قبول الكل"، أنت توافق على استخدام ملفات تعريف الارتباط.

avatar

قصص رعب l روايات رعب

• لنشر افضل القصص والروايات المرعبه . • لسناا الوحيدون فِ عالم الرعب ولكن نحن المتميزون

إظهار المزيد
مشاركات الإعلانات
2 730
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
+237 أيام
+13230 أيام

جاري تحميل البيانات...

معدل نمو المشترك

جاري تحميل البيانات...

حدثت بالفعل.. ... تعرف لما تحس بالرهبة والخوف وانت داخل مكان.. قلبك يتقبض كده وتحس بعدم الراحة وتبقي عايز ترجع ومش عارف عشان خلاص بقي امر واقع.. جربت ده قبل كده؟ أنا جربته لما دخلت اعالجها من المس اللي عليها فبصتلي وقالت _ مش هتعرف تعمل حاجه غير لما تسد الدين اللي عليك!! _ دين أي أنا مش فاهم حاجه؟ _ قتلت عيالك ليه يا موسي؟... لازم ترد الدين عشان تعرف تواجهني مش هتعرف تخرجني مش هتعرف ... وقتها رجعت بالزمن ٢٠ سنة ورا وافتكرت اغرب حكاية ممكن تسمعها في حياتك ... #قريةالأموات #الجزءالأول أنا موسي أو الشيخ موسي زي ما بيناديني أهل البلد اللي انا منها.. كنت شاب في ال٢٠ من عمري اتربيت علي ايد الشيخ الرفاعي أبويا اللي كان شيخ الجامع وقتها.. أبويا هو الشخص اللي حببني في الدين والعلم وحفظني القرآن الكريم كامل وعشان هو كان محبوب وذو علم الناس اخترته يحكم ما بينهم بالعدل واللي كان عنده مشكلة شخصية او مشكلة مع حد كان بياجي لابويا.. وعشان أحنا من الصعيد اصلا اقدر اقولكم أن أبويا كان القاضي العرفي للبلد .. ولما وصلت سن العشرين بدأت اتعلم حاجة تانية خالص.. اتعلمت طرق العلاج من المس والسحر بالقرآن الكريم.. لكن دخولي في السكة دي مكنش مريح ابويا.. وكان دايما يقولي _ يبني مالك ومال السكة دي.. خليك مكاني انا سني كبر ومحتاجك جمبي.. لازم تبقي شيخ الجامع والقاضي العرفي للبلد دي _ ربنا يديك الصحه وطولت العمر يا حج.. متخفش عليا انا فاهم السكة دي كويس وعاوز أكمل فيها.. وبصراحة ومن غير ما تزعل منى انا مش شايف نفسي لا شيخ جامع ولا قاضي عرفي أنا مبسوط كده _ بس يبني السكة دي مش سهلة انت هتواجه الجن بجميع صوره وانواعه وعشان تقدر عليهم محتاج تتعلم حاجات كتير _ أنا بدرس من فترة يا حج واتعلمت طرق العلاج من المس والسحر بالقرآن الكريم _ مش كفاية وطالما مصمم علي الطريق ده انا هبعتك للشيخ سالم ده صحبي من ايام زمان وهخليه يعلمك كل حاجه.. اصل الموضوع مش طرق علاج وبس لأ.. دي مواجهة مع الجن ولازم تكون جاهز _ والشيخ سالم ده فين؟ _ في قرية جمبنا هنا.. هتروح وتقوله أنا ابن اخوك الرفاعي _ ابن اخوك؟!! _ اه ومتستغربش.. الشيخ سالم كان اكتر من اخويا وهتشوف لما يعرف انك ابني هيستقبلك ازاي؟ ... كان عندي شغف اني اتعلم كل حاجه واكون جاهز زي ما قالي أبويا جهزت شنطتي واتحركت علي البلد اللي مش هقدر اذكر اسمها دلوقتي علي الاقل.. ساعة إلا ربع في عربية اجرة ماشية في طريق ضيق لحد لما السواق قالي _ وصلنا يا أستاذ تقدر تنزل هنا وتمشي جوه الشارع ده هتلاقي القرية في وشك علي طول شكرته ونزلت من العريبة وأتمشيت في الشارع ده لحد أخره بس مع كل خطوة كنت بسمع صوت صرخات وبتعلي مع كل خطوة.. دخلت القرية علي جنازة كبيرة وصوت الصراخ في كل مكان كنت واقف قدام المشهد ده وبقول اه هي أول القصيدة كف'ر الناس اتحركت علي المقابر.. أتمشيت لجوه شوية لحد ما وصلت لست كبيرة قاعدة على الأرض.. وقولتلها _ سلام عليكم يا حجة.. بعد أذنك كنت بسأل علي بيت الشيخ سالم؟ _ هو ده اللي هناك يبني بس هو أكيد مع الناس في الدفنة دلوقتي _ هو مين اللي مات يا حجة؟ _ قصدك تقول مين اللي لسه عايش يبني!! _ يعني اي أنا مش فاهم؟ _ أحنا يبني كل يوم في الهم والغم ده.. كل يوم عيل من عيالنا ميت ومش ميت موتة طبيعية لا ده مقتول والقاتل مجهول يبني _ طيب اي السبب؟.. أكيد يعني في سبب _ السبب مجهول بس الكلام زاد علي مقبرة أثرية هنا في القرية وان الجن مش راضي لحد دلوقتي بأي دم اتقدمله وان التضحية دي هتستمر لحد ما الجن يرضي عنهم بس ده خرافات يبني.. حتي الشيخ سالم بيقول انها خرافات تعرف يبني احنا من كتر الاطفال اللي بتموت دي اتقال علينا قرية الاموات ... سبت الست دي ومشيت وانا مش مقتنع بكلامها لكني ابتديت اقلق واخاف.. قربت من البيت اللي شورت عليه وخبطت.. شوية والباب أتفتح وشوفت بنت جميلة جداً كانت بتحسب ابوها رجع لكن لما شافتتي أنا رجعت لورا واستخبت ورا الباب وهي بتقولي _ أنت مين؟ _ أنا موسي كنت عايز الشيخ سالم في موضوع مهم _ بابا في الدفنة تقدر تستناه في الجامع وأنا هبلغه.. الجامع وراك اهو هناك وقفلت البنت الباب.. رجعت عند الجامع ودخلت كان العصر بيأذن اتوضيت وصليت.. وقعدت أسبح شوية وسرحت.. فوقت علي صوت بيقولي _ سمعت أنك بتسأل عني.. أنا الشيخ سالم أؤمر؟ _ أنا موسي ابن اخوك الرفاعي _ الشيخ الرفاعي؟.. يا أهلا بابن الغالي بالحضن كبرت يا موسي ما شاء الله عليك _ تسلم يا شيخ سالم.. ابويا حكالي عنك كتير وقالي انك تقدر تساعدني في اللي انا عاوزه _ طيب مش هنتكلم هنا.. تعالي معايا البيت ناكل لقمة ونتكلم براحتنا ... وروحت مع الشيخ سالم بيته وعرفت ان بنته اسمها فرحة.. جهزتلنا الغدا وبعد ما اكلنا وشربنا الشاي بدأت أشرح للشيخ سالم انا عايز اي.. فرد عليا وقال
إظهار الكل...
🔥 1
_عشان تقدر تواجه الجن لازم يكون ايمانك قوي.. اصل الجن انواع ودرجات منهم الشياطين والمردة والعفاريت وعشان تعالج الناس لازم تعرف انك ممكن تتأذي الموضوع كبير مش صغير زي ما انت فاكر يا موسي _ طيب ممكن سؤال.. هو اي حكاية موت الأطفال اللي في القرية دي؟ _ أممم انت اتكلمت مع مين يا موسي في الموضوع ده؟ _ ست كبيرة في السن بره في الشارع.. هو حضرتك قلقت كده ليه؟ _ لا أبداً بس كل الكلام ده خرافات.. هي جرا'يم قت'ل وان شاء الله القاتل يتمسك قريب _ طيب وانا هقعد فين يا شيخ سالم؟.. معلش انت راجل عندك بنت ومش هينفع اقعد هنا _ لا متخفش في بيت تبعي هنا هتقعد فيه..وانا هجيلك عشان اعلمك كل حاجه ... خرجت مع الشيخ سالم لحد البيت وقالي هتقعد هنا يبني ولو عوزت اي حاجة كلمني علي الرقم ده مشي الشيخ سالم وانا مش مطمن للبلد دي في حاجة غلط.. حاولت اني انام شوية لكن مفيش نوم كلمت ابويا في التليفون وطمنته اني وصلت ومقيم دلوقتي في بيت تبع الشيخ سالم وحكتله علي تفاصيل اليوم.. بس فاجئني لما قالي _ واي رأيك في فرحة.. تعرف اني حاطط عيني عليها من زمان وعايز اجوزهالك.. اي رأيك لو اتكلمت مع الشيخ سالم في الموضوع ده _ انا مش عارف ارد اقول اي.. انا مشوفتهاش غير مرة _ طيب اسمع كلامي وانت مش هتخسر وفكر كويس .. انا منكرش اني اتشديت ليها من اول نظرة بس مش لدرجة جواز.. فضلت افكر في كلام ابويا لحد ما قررت اني اخد الخطوة دي.. بدون الدخول في تفاصيل مش مهمة انا اتقدمت لفرحة وابوها وافق وفي ظرف ٣ شهور كنت متجوزها.. وليه رفضت اقول تفاصيل؟ عشان اللي جاي هو الاهم... فرحة كانت بتهرب من موضوع الخلفة كل ما كنت اتكلم معاها فيه كانت تتهرب من كلامي كنت فاكر ان في عندها مشكلة لكن في يوم صحيت عشان اصلي الفجر خرجت من البيت عشان اروح الجامع لكني شوفت اللي خلاني اتجمدت مكاني شوفت علي الارض طفل بينازع المو، ت جسمه غرقان دم قربت منه وكان لسه في الروح.. ولسه هكلمه لقيته بيشاور ورايا لسه هتلفت ضربة علي دماغي وقعت علي الارض ولمحت واحد لابس جلبية وملثم بيجري وبعدها فقدت الوعي.. لكن لما فوقت شوفت... يتبع الجزء التاني #قصص_رعب #المرعب @K11EM7
إظهار الكل...
🔥 2
انزل راوية ارض زيكولاAnonymous voting
  • اه
  • لا
0 votes
🥰 1
فين التفاعل ❤
إظهار الكل...
👍 9🔥 3 2
الغبي الدجال كان نازل ضرب فيها بعصايه جريت ومسكت فيه وقولتله اطلع بره وضربته وطردته بره..... اميره بصتلنا بتحدي والشئ الي عليها اتكلم وقال بصوت اجش مش هتعرف تعمل حاجه انسي انك تقدر تطلعني انا مش هطلع غير بموتها..... الشيخ حسان قالوا اطلع بالحسنه لحسان احرقك... ضحك وقال مش هتقدر تعمل حاجه صدقني مش هتقدر..... الشيخ حسان اتكلم وقال يا من الجمت كل متمرد سلم يارب سلم..... بسم الله نحتجب... اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق.. أعوذ بكلمات الله التامة من كل شيطان وهامة ومن كل عين لامة أعوذ بكلمات الله التامات التي لا يجاوزهن بر ولا فاجر من شر ما خلق وذرأ وبرأ، ومن شر ما ينزل من السماء ومن شر ما يعرج فيها، ومن شر ما ذرأ في الأرض ومن شر ما يخرج منها، ومن شر طوارق الليل والنهار ومن شر كل طارق إلا طارقا يطرق بخير يا رحمان...... اميره فضلت تصرخ وتقول اسكت بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم.. اميره كانت بتصرخ بصوت لا يمت للبشر بصله... الشيخ اتكلم وقال اخرج منها الان بحق اسم الله الاعظم اخرج الان.. صرخت وخرج من بوقها رغوه سوده وفجأه..... فقدت الوعي حاولنا نفوقها لكن مكنتش بتفوق بصيت للشيخ وقولتله اي الي حصل يا شيخ حسان اميره مالها.... امها جريت عليها وفضلت تفوق فيها.. الشيخ قال نبضها ضعيف واتصل بالاسعاف واتنقلت المستشفى بسرعه..... ام اميرة قالت للشيخ اي حصل لبنتي يا شيخ.... الشيخ حسان قلها بنتك معمولها سحر بجن عاشق الاول الي كان عاملها السحر كان عاملها سحر بالاذيه لكن الجن عشقها وقرر انه هياخد روحها معاه لعالمه عالم الجن.. وانتي ساعدتيه بالدجال الي كان بيحاول يعالج بتسخير الجن وبدل المصيبه كانوا هيكونوا مصبيتين..... وهما بيتكلموا خرج الدكتور وقال...... هبوط حاد في الدوره الدموية ادت لغيبوبه..... يعني اي طيب هتفوق امتي.... اتكلم وقال العلم عند الله...... يعني اي يعني اميره هتموت لا مش ممكن بعد كل الي عملته تموت...... وفاتت ايام كنت يعتبر مقيم في المستشفى مش بعمل حاجه غير اني بس بصلي وبدعيلها تقوم بالسلامه.... عدا 6 شهور وبدأوا الدكاتره يفقدوا الامل.... لحد ما يوم دخلت الحمام ببص علي نفسي في المرايا معرفتش نفسي رفعت جدا دقني كبر شعري كبر جدا.... ولقيت تليفوني بيرن.. رديت كان الشيخ حسان وبيقولي انزلي تحت حالا.... نزلت وبقوله في اي.. قلي الي كان خطيب اميره اسمه اي قولتله معرفش.... قلي تعرف وتاجي تقولي وتجيب عنوانه.... قولتله هو الي عامل العمل... قلي ايوه.. روحت لام اميره قلتلي اسمه تامر وادتني عنوانه وركبنا انا والشيخ حسان العربيه واتحركنا... وصلنا بيت كبير مضلم زي ما يكون مهجور من سنين ولقينا الباب مفتوح المكان ضلمه مش شايفين حاجه لحد ما سمعنا صوت جاي من الحمام... قربنا لقينا واحد قاعد جوه الحمام قاعد جوه نجمه خماسيه وشغال يقول كلام مش مفهوم..... الشيخ قال بسم الله الرحمن الرحيم وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّيَاطِينُ عَلَىٰ مُلْكِ سُلَيْمَانَ ۖ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَٰكِنَّ الشَّيَاطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحر صدق الله العظيم اعوذ بكلمات الله من شر ما خلق.... اعوذ بالله من كل شر وسوء اتلفت لينا وصرخ ولقيناه بيقوم وبدأ يعمل حاجه مش ممكن كنت اتوقع اني اشوفها بدأ يقطع جلد وشه وظهر من تحت الجلد وش شيطان مسخ دميم وبدأت نار تمسك فيه وفي البيت كله... جرينا وخرجنا بسرعه ورجعنا المستشفى وبعد اسبوع اميره فاقت.... فاقت لقيتني جمبها ويمكن لاول مره احس انها بتبصلي بحب... أخيرا اميره حست بيا اخيرا حققت حلمي واميره بقيت معايا ……. تمت المرعب @K11EM7
إظهار الكل...
🔥 8 3
قدرت اتكلم وقولت يارب يارب...... كل حاجه اختفت ولقيت نفسي بصحي وكأني كنت بحلم تانى يوم..... رحت لواحده صحبه اميره وقولتلها اني عارف كل حاجه وعايز عنوان اميره..... في الاول رفضت لكن لما عرفت اني هساعدها وافقت واخدت العنوان واتصلت...... بالشيخ حسان وروحنا بيت معزول شويه وخارج منه صوت صراخ.... خبطنا فتحت لينا ست في الاربعين من عمرها وقالت انتوا مين.... الشيخ دخل بدون استأذان لانه لقي دجال جوه وكان بيقول اخرج بحق سيد الاسياد مارق ابن طارش اخرج الان والا انزلنا عليك اللعنات..... الشيخ حسان قال اسكت يا راجل انت واطلع بره..... اميره كانت مربوطة في السرير وعلي جسمها اثار ضرب.... الدجال بص لام اميره وقالها الي جاب ده هنا يخرج دلوقتي لو عاوزه بنتك تخف.... الست قالت انتوا مين اخرجوا خلي شيخنا يشوف شغله.... الشيخ حسان بص للست وقالها ده نصاب ومش هيقدر ينقذ بنتك وبيعالج بالسحر....... الست سكتت شويه وبعدين قالت للدجال ده اطلع بره يراجل انت... خلي الشيخ يشوف شغله... الشيخ حسان حط ايده على راس اميرة وقال بسم الله ارقيكي من كل شيء يؤذيكي بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الارض ولا في السماء وهو السميع العليم صرخت اميره بصوت اجش وقالت اخرج بره هقتلها هتموت وانتوا هتموتوا... الشيخ حسان قال اقسم عليك باسم الله الاعظم ان تخرج الان.... صرخه هزت البيت كله وفقدت اميره الوعي.... الشيخ بص لام اميره وقالها انا هاجي تاني بس متجبيش دجالين تعالج بنتك انتي كده بتضريها...... ونزلنا ركبنا عربيه الشيخ حسان عشان نروح واحنا في الطريق بنتكلم بيبص الشيخ حسان في المرايا لقيته ضرب فرامل..... حاسب يا شيخ حسان حاااااسب وفجأه........ العربيه اتقلبت بينا انا والشيخ حسان..... انا خرجت من العربيه بمساعدة الناس وخرجنا الشيخ حسان الي كان تعبان جدا ومتعور.... اخدته علي اقرب مستشفى..... اتعمله الاسعافات الأولية وبقي كويس واتكلم وقلي الي عليها ده مش سهل دي حاجه صعبه جدا يمكن اول مره اواجه حاجه كده.... الجن الي عنده انتقام بالموت بيكون معمول بسحر قوي وبيكون معمول بغل وكره عشان السحر يكون قوي..... قولتله يعني اي الكلام ده يا شيخ انا مش فاهم حاجه.... قلي يعني اميره معمولها عمل ومش بس كده ده متسلط عليها مارد من مرده الجن يعني مش سهل خروجه غير بروح.... قولتله بروح ازاي يعم الشيخ... قلي يعني مش هيخرج غير لما يقتلها.... كنت بسمع الكلام ده وانا مش مصدق ولا مستوعب لا انا مش عاوزها تموت ياشيخ حسان..... قلي متخفش يبني انا هعمل الي عليا عشان ننقذها وان شاء الله ربك هيسترها...... وصلت الشيخ حسان بيته وقلي انا محتاج اعمل خلوه استعداد مواجهة.. قولتله مش فاهم.. قلي متشغلش بالك بس لما اتصل بيك تجيلي عشان نروح لاميره..... رجعت البيت عايز انام تعبان اول ما فتحت الباب لقيت البيت غرقان في الضلمة مش شايف حاجه قربت عشان افهم فيه اي واهلي فين خبطت علي اوضه ابويا وامي مفيش حد بيرد...... فتحت ومشيت جوه الاوضه الضلمة بتسرح جوه اتكعبلت في جثتين علي الارض رجعت لورا وانا بصرخ 😱😱 واتصدمت ابويا وامي مقتولين ومتكفنين رجعت لورا بترعش وخايف..... طلعت تليفوني واتصلت بالشيخ حسان قلي مالك يا همام... رديت عليه وانا بترعش وقولتله وانا بعيط ايويا وامي مقتولين مقتولين قدامي..... قلي ابوك وامك عايشين يا همام ده خداع منه عشان تخاف ومتكملش.... قولتله بقولك ميتين وقدامي... لكن وانا بكلمه ببص قدامي ملقتش حد... رميت التليفون وحطيت ايديا علي وشي وفضلت اعيط.... لقيت امي بتقولي مالك يبني فوق يا همام.... فتحت لقيت امي وابويا واقفين قدامي..... انتوا عايشين صح... ابويا قلي مالك يبني انت فيك اي بس... قولتله انا تعبان وعاوز انام اخدت موبايلي واتصلت بالشيخ حسان وقولتله طلع عندك حق كان بيخدعني..... قلي يبني هو ليه اساليب كتير عشان نفقد الثقه بنفسنا..... قولتله طيب انا اي المطلوب مني دلوقتي قلي اتعامل عادي جدا وانزل روح معهدك وشغلك لحد ما اتصل بيك...... فعلاً تاني يوم نزلت وروحت المعهد وقابلت صحبه اميره وقلتلي ها عملت اي قولتلها اطمني هتكون كويسه قريب.... وبدأت امارس حياتي عادي وفات شهر... شهر كل يوم فيه مستني الشيخ حسان يكلمني ويقولي انه جاهز..... وبعد شهر كلمني وقلي انا عارف انا اتأخرت بس دلوقتي انا جاهز للمواجهه... اخدت تاكس وروحت للشيخ حسان... ووصلت وركبنا انا والشيخ حسان العربيه واطلقنا ناحيه بيت اميره الشيخ حسان قلي عملت اي الشهر الي فات ده.... قولتله كنت بمارس حياتي عادي وكنت بطمن علي اميره عن طريق صحبتها... ووصلنا بيت اميره... لقينا لمه قدام البيت وصوت صراخ اميره كان عالي وكأنها بتضرب.... الشيخ اتكلم وقال في حد جوه... امها جابت دجال تانى خبطنا بكل قوه فتحت واول ما شافتنا اتلجلجت في الكلام وقالت انا انا.... الشيخ حسان قلها اسكتي.....
إظهار الكل...
2🔥 2👍 1🤯 1
للكاتب /محمود الامين القصة كاملة النسيان نعمه ربنا بينعم علينا بيها.... يمكن مش الكل بيقدر ينسي.... خصوصا لما يكون النسيان ده نسيان حد بتحبه........... بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم.. اميره كانت بتصرخ بصوت لا يمت للبشر بصله... الشيخ اتكلم وقال اخرج منها الان بحق اسم الله الاعظم اخرج الان.. صرخت وخرج من بوقها رغوه سوده وفجأه ………….. #سحرأميره انا اسمي همام محمود عندي 21 سنه بدرس في معهد تمريض... حياتي مستقره لحد كبير... رغم ان الحاله الماديه صعبه شويه كنت بحاول مكنش حمل علي اهلي وعشان كده كنت بشتغل في مطعم بعد المعهد.... عشان اقدر اوفق وادفع مصاريفي واعيش......... حلم حياتي اني اتجوز البنت الي بحبها ونفسي بس تحس بيا.... اميره هي البنت الي شدتني ليها من اول مره شوفتها فيها في المعهد... حاولت كتير اكلمها او حتي اتقرب منها افتح معاها كلام لكن كل مره كنت بفشل في ده... احساس صعب انك تكون بتحب حد ومش عارف تقوله ده.... خلصنا اول سنه وجات الاجازه تصدقوا انا كنت بكره الاجازه عشان بتبعدني عنها...... جات السنه الجديده ورجعنا المعهد قعدت مع نفسي بجمع الكلام هقولها اي وبجهز نفسي وخلاص قررت اني هقولها.... لما قربت لقيت الكل بيبارك لاميره وقفت خمس دقايق مش مستوعب وعرفت عرفت اسود خبر في حياتي وصدمه عمري...... اميره اتخطبت حسيت ان الدنيا وقفت بجد.... رجعت البيت حبست نفسي في الاوضه مش عاوز اخرج اهلي بيحاولوا يخرجوني من الحاله دي وعاوزين يعرفوا مالي وانا رافض اتكلم ورافض اخرج وواجه اهلي بحاجه..... تقدروا تقولوا اني حرفيا وصلت للاكتئاب....... لحد ما في يوم لقيت باب اوضتي بيخبط ودخل صديق عمري عبدالله..... عبدالله صديقي واخويا من زمان حكتله كل حاجه قلي معلش يا اخويا ده نصيب في الاخر مش هينفع الي بتعمله ده لازم تخرج من الحاله دي لازم ترجع المعهد وتمارس حياتك..... عبدالله عنده حق انا لازم افوق لازم ارجع لحياتي وفعلا تاني يوم رجعت المعهد وبدأت اتعامل عادي وبدأت ارجع شغلي وقولت اني كنت تعبان شويه...... مكنتش عاوز اشوفها لكني شوفتها نازله من عربيته كنت بغلي وبتقطع وانا شايفها معاه... الي عرفته عنه انه اسمه تامر مهندس ومن عيله ثريه جدا........ كنت بحس ان اميره حقي وانه هو الي اخدها مني....... عدت ايام وشهور ووصلت معايا للسنه عشان اتناسي الموضوع خلاص بدأت اركز في حياتي.. لحد هنا الامور طبيعية..... لكن الي هحكيه دلوقتي مش طبيعي الي هحكيه حاجه مكنتش متخيل انها تحصل غير في افلام رعب.......... في يوم رحت المعهد لقيت اميره بتعيط قربت عشان افهم في اي والي عرفته انها فسخت خطوبتها كنت اسعد واحد بالخبر ده وحسيت اني ممكن دلوقتي اتكلم استنيت لما خرجت من المعهد وفضلت ماشي وراها خلاص واخد قرار اني هكلمها لكن اميره راحت اخر مكان ممكن اتوقعه... اميره راحت المقابر..... بصراحه انا مش بحب اروح هناك لكن عندي فضول عايز اعرف ليه راحت هناك وفي نفس الوقت خايف عليها... قربت ودخلت المقابر كانت واقفه قدام قبر..... لما قربت منها واضح من اسم القبر انه جدها..... قولتلها اميره انتي كويسه اتلفتت وقالت همام انت بتعمل ايه هنا...... قولتلها انا بزور قبر جدتي مدفونه قريب من هنا..... قلتلي انا كويسه شكرا لسؤالك ورجعت تعيط تاني...... قربت منها بحاول اطبطب عليها لقيت ايدي بتتلوي صرخت..... عينيها اتقلبت لللون الابيض وشها اتملي تجاعيد ضهري اتحني... واتكلمت بصوت اجش.. اياك تقرب منها تاني سامع اياااااك..... وفي لحظه رجعت لشكلها الطبيعي وبتقولي مالك يا همام في اي..... رجعت خطوتين لورا وانا خايف منها ومشيت وانا بفكر في الي شوفته هو ده حقيقي ولقيت تفكيري واخدني لطريق ولقتني بقول بنفسي يعني اميره مش بني ادمه..... اتصلت بعبدالله صديقي قلي اميره تاني يعم ارحم نفسك بقا..... قولتله اسمع بس وحكتله لقيته بيضحك وبيقولي دي تهيؤات يا عم عشان كنت في المقابر بس...... تاني يوم نزلت المعهد واميره مجتش سألت عليها ومحدش عارف عنها حاجه عدي يوم والتاني والثالث واسبوع ولسه مختفيه...... لحد ما سمعت صحابها بيتكلموا وبيقولوا ان اميره اتلبست.... افتكرت الي شوفته في المقابر..... طيب هعمل ايه انا لازم اتصرف واساعدها رحت للشيخ حسان ده جاري وراجل محترم جدا وبتاع ربنا..... وحكتله كل حاجه قلي يبني الجن مذكور في القرآن ولازم نحصن نفسنا.... كل الي اقدر اعمله اني اشوفها واحاول اطلع الجن ده من عليها..... تشوفها ازاي طيب هنروح هناك بأي حجه.... قلي ملكش دعوه انا هتصرف...... في اليوم ده رجعت البيت ونمت... صحيت علي صوت همس حواليا عاوز اقوم مش قادر انا متكتف عاوز اتكلم لساني اتشل وشوفت عند طرف السرير شخص واقف طويل جدا عينيه عامله زي الجمر سنانه البيضه بتلمع في الضلمه وكنت سامع منه صوت حشرجه وكل الي فهمته منه همام ابعد عن طريقي اميره دي ملكي وباقي الكلام مش مفهوم......
إظهار الكل...
3🔥 3
قولتلها انتي بتقولي ايه قلتلي دقيقه وسمعتها بتكلم دكتور اسمه محسن وبتقوله الحاله رجعت تاني لحمزه ياريت تيجي ضروري........ بعد مرور ساعه لقيت باب اوضتي بيخبط وداخل منه اتنين واحد من منظره شيخ والتاني واضح انه الدكتور محسن.. اتكلم الدكتور وقالي متخفش انا هحكيلك زي كل مره الظروف والتربية والبيئه بتأثر علي النفسيه وانت ضحيه رغم الي عملته.. قولتله عملت ايه.. قالي كمال وريهام متجوزين من اوله جامعه لانها بنت عمه هما دخلوا كليه الطب وهما متجوزين اصلا لانهم من اصل عيله من الصعيد.. انت عجبتك ريهام لانك مكنتش تعرف انها متجوزه كمال ولما عرفت كنت هتتجنن وحسيت ان ريهام دي حقك وانه كمال هو الي خطفها منك خصوصا انك كنت معقد بسبب ان والدك ترك والدتك واتجوز عليها... وفي الوقت الي كان فيه حقدك علي كمال بيكبر خلفوا سلمي... اما انت كنت مجبر تتجوز فاتجوزت نوال جارتك وخلفت منها بنت اسمها اماني لكن حقدك تجاه كمال استمر وبعد ما خلصتوا جامعه والمفروض ان الموضوع خلص قبلتهم بالصدفه وساعتها كان سنك 39 سنه... وقفته وقولتله اومال انا سني كام دلوقتي قالي 50 سنه الحكايه حصلت من 11 سنه لما قررت تعمل عمل سحر لكمال وريهام.. ادخل الشيخ وقال لجأت لدجال وسلط عليهم برهوش وعمل معاهده انك في كل ليله اكتمال قمر تسلم الجن قربان بشري وانت وافقت ومكنتش عارف العواقب العهد كان ان الجن يخلص عليهم وده فعلاً الي حصل واتحرقت بيهم الشقه وماتت ريهام وسلمي اما كمال كان بره ولما عرف شنق نفسه وانتحر... ومع تاني ليله اكتمال قمر فشلت انك تسلم الجن القربان البشري فقتل مراتك وبنتك بنفس الطريقه اتحرقت بيهم الشقة.... انت مريض (شيزوفرينيا) مرض الفصام الي صورلك انك مظلوم وان كمال هو الي عملك السحر....... خلصوا كلامهم وفضلت اضحك واقولهم انتوا مجانين ومسك في راسي صداع واضطر الدكتور محسن انه يديني حقنه مهدئه دلوقتى انا محبوس في اوضه في بيت امي بين اربع حيطان وبيتقال عليا من اهل البلد المجنون. ..... تمت
إظهار الكل...
3🔥 2🥰 1
وقاعد راجل علي مكتب وقالي اؤمر.. قولتله عايز الشيخ وحيد.. قالي اتفضل بس ادفع الاول 500 جنيه عشان اسيبك تدخله.. دفعت منا معنديش حل تاني دخلتله اوضه مقرفه جدا.. المنظر العام ده واحد دجال قالي ازيك يا حمزه.. رديت عليه هو انت تعرفني.. قالي اه طبعا اعرفك وعارف كمان انت جاي ليه.. قولتله ليه.. قالي عشان مراتك وبنتك عليهم جن.. قولتله وانت عرفت ده منين.. رد وقال هما الي قالولي يا حمزه الاسياد.. قولتله طيب وهتساعدني ازاي.. قام من مكانه وكان في ايده كيس فيه تراب اسود وقالي هنروح عندك البيت عشان اعرف اصرفه ده واحد من اقوي ملوك الجن بيمتلك عشيره كامله من الجن كلهم مسخرين لخدمته... قولتله طيب وهنتصرف ازاي.. ابتسم وقالي انا هتصرف متشغلش بالك.. ركبنا عربيتي واتحركنا علي البيت.. طول الطريق عمال يتمتم بكلام مش مفهوم لحد ما وصلنا... دخلنا البيت وبدأ الشيخ وحيد يمشي في البيت ويجي عند كل ركن ويقرب وكأنه بيوشوش الحيطه وبعدها وقف في نص الصاله وقال يا معشر الجن يا من تسمعون فتطيعون بحق ماقر الملك الغالب بحق كل جن مخلوق من نار السموم اخرجوا برهوش من المكان خلصوا جسدهم... وفضل يكرر في الكلام ده ويزعق اكتر.. وبعدها سكت وقال عايز اشوف البنت هو مستحوذ علي البنت.... سلمي كانت واقفه ورا باب اوضتها خايفه وبتترعش... فتحت الباب وقولتلها تعالي متخفيش ده الشيخ وحيد متخفيش منه.. الراجل قرب من البنت وحط ايده علي راسها وفضل يتمتم بكلام مش مفهوم وفي اللحظه دي بدأنا نسمع خبط على كل جدران البيت واصوات صراخ جايه من كل حته في البيت.. الشيخ ده قال وانا اسف اني بقول عليه شيخ قال نيموا بنتكم علي السرير... وفضل يقول نفس الطلسم تاني... يا معشر الجن يا من تسمعون فتطيعون بحق ماقر الملك الغالب بحق كل جن مخلوق من نار السموم خلصوها من برهوش ابن بني غيلان... هتصدقوني لو قولتلكم ان جسم بنتي اترفع من علي السرير واتهبد بقوه وبدأ زي رغاوي بيضه تطلع من بوقها... الراجل سكت اخيرا ومسح عرقه وقال انا هاجي تاني بعد يومين مش سهل انه يخرج... فضلت مراتي تعيط وتقولي احنا دلوقتي بقينا نمشي ورا داجلين خلاص.. قولتلها وهو في حل تاني... لكن مكنتش عارف اني بالطريقه دي فتحت علي نفسي وعلي بنتي باب من ابواب جهنم... ليه؟ هتعرفوا.. تاني يوم نزلت الشغل وقولت الشيخ وحيد هياجي تاني قريب وهنخلص من الكابوس ده... وانا في الشغل وكان يوم مليان شغل لدرجه ان الساعه 11 بليل وانا لسه مروحتش البيت... لقيت تليفوني بيرن رديت ايوه يا ريهام الحقني يا حمزه بنتك اختفت من البيت كله... قولتلها انتي بتقولي ايه نزلت جري اخدت عربيتي ورحت البيت قلبنا الدنيا حرفيا البنت ملهاش اثر... قلتلي روح للشيخ وحيد ده اكيد عنده الحل.. هو السبب روحله شوف بنتي راحت فين.. نزلت جري من البيت عشان اروحله ركبت عربيتي وجري علي هناك عقلي مشتت.. ومش عارف اعمل اي بسوق بسرعه جنونيه وصلت لبيت وحيد.. المره دي البيت اختلف بيت مظلم مفهوش نور مليان تراب كأنه بقاله سنه متفتحش.. زقيت الباب ودخلت انت فين.. انت فين يا وحيد.. قربت من الاوضه الي كان بابها موارب فتحته وكانت الصدمه.... وحيد ده واقع علي الارض وغرقان في دمه بس لسه فيه النفس.. قربت منه مالك في ايه.. قالي انتوا السبب انتوا عيله ملعونه انتوا اتلعنتوا.. قولتله انا بنتي اختفت من البيت.. هيا فين قولي بنتي فين وقبل ما يتكلم كلمه روحه كانت طلعت... رجعت البيت... ببكي ومراتي بتسألني البنت فين بنتنا فين.. فضلت تضرب فيا وتقولي انت السبب.. يومين وبنتي مختفيه بندور عليها فكل حته زي المجانين وملهاش اثر بدأنا خلاص نفقد الامل اننا هنلاقيها لحد ما في يوم لقيت الباب بيخبط فتحت الباب وكانت الصدمه.... اول ما فتحت الباب لقيت سلمي في وشي لكنها متبهدله هدومها كلها تراب وشها شاحب جدا.... عينيها جحزه بشكل مخيف.. والحاجه الي خلتني ابرق ومش عارف انطق ولا اتكلم هيا البقع الزرقه الي علي ايديها والعروق لونها اسود... صدمتي من شكلها خلتني واقف متنح شويه.. لحد ما سلمي وقعت وفقدت الوعي... ناديت علي ريهام بسرعه ودخلناها البيت.. كانت حالتها صعبه جدا... جبنا دكتور عشان يكشف عليها.. اتصلت بواحد صديق اعرفه عشان الموضوع ميتنشرش في المستشفي والدنيا كلها تعرفه.. مش عايز حد يعرف اي حصل لبنتي... وفعلا جيه الدكتور شريف صديقي وكشف علي سلمي وقال ان سلمي مصابه بصدمه عصبيه حاده لكن بالنسبه للبقع الزرقه والعروق السوده.. قال للاسف مفيش سبب طبي لده.. طيب وبعدين مسكت المصحف وقعدت جمب بنتي وفضلت اقري قرأن وبعد ما خلصت حطيت المصحف جمب دماغها... ونمت لكني قومت علي صوت صراخ... صحيت لقيت بنتي بتصرخ وبتقول شيل المصحف ده من جمبي... شيل المصحف ده من جمبي.. جسمي كان كله بيظهر عليه اثار ضرب وحروق وهيا بتصرخ... شيلت المصحف من جنبها.. لكن الي مكنتش عامل حسابه ان سلمي من كتر الصراخ فقدت الوعي.. والدكتور شريف المره دي قال انها لازم تتنقل للمستشفى حالا...
إظهار الكل...
2🔥 1
ردت عليا وقلتلي هيا يا ابني الي خلتني تعبت التعب ده... الست دي عملالي سحر انا طول الوقت تعبانه بدون سبب صدقني... رديت عليها وقولتلها يا امي مفيش حاجه متخفيش انا هفضل جمبك اليومين دول... كلمت مراتي وقولتلها اني هبات عند امي النهارده عشان تعبانه شويه.. قولت لامي اني هدخل اريح شويه عشان تعبان من المشوار.. وفعلا دخلت أوضة في البيت ونمت... لكن صحيت على الصوت ده برهوش برهوش برهوش.. فتحت عينيا براحه الاوضه عتمه كحل مش شايف حاجه... حاولت اركز ... نور الاوضه المطفي بدا ينور ويكفي لوحده وهو بيطفي وينور شوفتها... بنتي بس المره دي عينيها حمرا وشها زي ميكون الجلد الي عليه متقشر شعرها محروق... قولتلها انتي مين وعاوزه اي... مردتش عليا.. قولت اعوذ بالله من الشيطان الرجيم.. ربي اعوذ بك من همزات الشياطين واعوذ بك ربي ان يحضرون... اختفت... قومت من السرير وانا مش فاهم في اي طيب احكي لامي... لا بلاش فيها الي مكفيها... خرجت بره شويه واتمشيت في البلد قولت يمكن انسي الضيق والخنقه دول.... لقيت تليفوني بيرن ريهام.. رديت عليها.. قلتلي الحقني يا حمزه... قولتلها في اي... قلتلي بنتك والخط قطع... جريت علي البيت لبست وبلغت امي... اني لازم اروح البيت بسرعه عشان في حاجه مهمه ومرضتش اقولها حاجه... ركبت عربيتي وطيران علي البيت... طول الطريق بحاول اتصل بريهام مش بترد... وصلت الشقه وطلعت جري علي فوق دخلت لقيت مراتي واقعه في الصاله قومتها ودخلت اوضه سلمي.... وشوفت اكتر مشهد مرعب في حياتي... سلمي جسمها بيتشنج عينيها حمرا وبينزل منها دموع دم بوقها بينزل منه دم اسود... حاولت اشلها عشان اوديها المستشفى بمجرد ما لمستها 😱😱😱😱 صرخت بصوت لا يمت للبشر بصله... فضلت مراتي تقري قرأن وبنتي فضلت تصرخ... لحد ما هديت... ونامت ولا كأن كان فيه حاجه... مراتي قلتلي اي الي حصل ده... قولتلها مش عارف... دخلت اوضتي وانا مش عارف ولا فاهم اي الي بيحصل حاولت انام عشان بكره اوديها المستشفى... نمت لكن ملحقتش انام كويس هيا ساعه وصحيت علي نفس سخن في وشي فتحت وشوفت 😮😰😰😱 اول ما فتحت عينيا شوفت الي خلاني مش عارف انطق ولا اتكلم مشوفتش بنتي لا... شوفت مراتي بنفس الهيئه الي شوفت عليها بنتي اول مره بس كانت عينيها سوده ووشها شاحب جدا.... بصيت جمبي بتلقائيه لقيت مراتي نايمه... بصيت تاني قدامي ملقتش حد... قومت من مكاني وانا مش فاهم في اي واي الي بيحصل ده.. دخلت البلكونه ولعت سيجاره وبدأت افكر في الي بيحصل.... فضلت قاعد في البلكونه للصبح منمتش... لقيت سلمي جايلي البلكونه وبتقولي صباح الخير... رديت عليها صباح النور يا سلمي.. هو في حاجه حصلت امبارح..... رديت عليا وقلتلي لا ليه.... بصراحه لقيتها مش فاكره حاجه فمحبتش افكرها وقولت كويس.. ردت عليا وقلتلي مالك يا بابا هو في حاجه.. رديت عليها ابدا يا بنتي بس جهزي نفسك عشان هتروحي معايا المستشفى.. قلتلي ليه... قولتلها هعملك شويه فحوصات كده عشان عايز اطمن عليكي.. قلتلي منا كويسه اهو يا بابا هو في حاجه ولا اي.... قولتلها لا مفيش بس اسمعي كلامي .... وفعلا اخدت بنتي وطلعت علي المستشفى... طول الطريق بتسألني هو في اي يا بابا ليه الاصرار علي التحاليل دي... وانا مش عارف ارد عليها ولا اجاوبها.... لحد ما وصلنا المستشفى عملت لسلمي تحاليل شامله.... والي اتوقعته لقيته التحاليل كلها سليمه.... قولت خلاص هستني لو حصلت حاجه تاني انا هتصرف.... اخدت سلمي وروحتها البيت.. واتصلت بأمي اطمنت عليها وقلتلي انها كويسه دلوقتي... ورجعت علي الشغل حاولت اتناسي الي حصل الايام الي فاتت.. وابدأ امارس شغلي بشكل طبيعي.. بصراحه الوضع ابتدي يهدي نوعا ما... وبدأت الحياه ترجع لطبيعتها من تاني.. وحتي مراتي بدأت تتناسي الموضوع الي حصل لسلمي.... ومر اسبوع والدنيا ماشيه عادي.... لكن واضح انه كان الهدوء الي بيسبق العاصفه.... في يوم كنت نايم وشوفت كابوس شوفت تعبان كبير بيتلف حولين رقبه بنتي سلمي.. وسلمي بتحاول تقاوم لكن مش قادرة... صحيت على صوت جمبي.. فتحت عينيا عشان اشوف في اي لقيت مراتي بتتشنج وعينيها مفتوحه على الاخر..... حاولت افوقها ونفس الي حصل مع بنتي بمجرد ما لمستها.. صرخت.. لقيت خبط على باب الاوضه وسلمي بتقول هو في اي يا بابا اي الصراخ ده.... رديت عليها وقولتلها سلمي ارجعي اوضتك... فضلت اقري قرأن لحد ما مراتي هديت وقولت لا الصبح لازم اتصرف... اتصلت بصديق ليا وسألته عن حد يكون معالج بس ميكنش نصاب... قالي نصاب اي ده الشيخ وحيد ده راجل تقي ومبروك .. قولتله خلاص ابعته... بعد ساعة اتصل بيا وقالي الراجل هيكون موجود في بيته الساعه 10 بليل تقدر تروحله.... استنيت لبليل وانا بفكر في الخطوه دي ويا تري الراجل ده هيعرف يعالج بنتي ومراتي.... الساعه 10 كنت عنده بيت بدائي في قريه بعيده.. البيت من بره شكله مقبض جدا.. دخلت قابلتني ريحه كريهه جدا ريحه موت.. وطرقه طويله علي يمينها وشمالها كراسي..
إظهار الكل...
2🔥 1
اختر خطة مختلفة

تسمح خطتك الحالية بتحليلات لما لا يزيد عن 5 قنوات. للحصول على المزيد، يُرجى اختيار خطة مختلفة.