ar
Feedback
ZMSU | NEWS 55

ZMSU | NEWS 55

الذهاب إلى القناة على Telegram

التشانل الرسمية لطب الزقازيق دفعة ٥٥

إظهار المزيد
5 394
المشتركون
+724 ساعات
+337 أيام
+7230 أيام
أرشيف المشاركات
بخصوص الفاميلي في الفاينال هتكون معانا كلها ✅ ANC ✅ PNC ✅ Red flags & Referral Protocol during perinatal period ريتن وامسيكيو وهيكون عليها توتال 9 درجات في امتحان النظري وبحاول إن يتحدد أي درس منهم يكون امسيكيو فقط بس القسم رافض لحد دلوقتي ولو وصلي أي حاجة هعرفكم علطول

photo content
+1

بخصوص الفليبد وال TBL والميد التعويضي لموديول النسا هيكون بعد عملي موديول الولادة إن شاء الله

الشباب اللي مش عرفوا يمتحنوا اليومين اللي فاتوا يروحوا الساعه ١٢ يمتحنوا في عياده مسالك ومحدش يتأخر علي الدكاترة يشباب عشان كله يلحق يمتحن

الطلبه اللي عندهم انهارده آخر فتره يتواجدوا من الساعة ١٢ يشباب

تحديدات ال Obstetrics
ولازم نشكر المنسق وواضع الامتحان ورئيسة القسم على تعاونهم وتساهلهم معانا إننا ناخذ التحديدات دي من بدري ونشكر كل شخص ساهم إننا ناخذ التحديدات دي من بدري جزاهم الله كل خير وناخذ بالنا إن IUFD معانا ريتن وامسيكيو واوسبي يشباب

Here we go🚨🚨🚨

مساء الخير يشباب الناس اللي كانت عايزة تختبر تعويضي في الاندو سواء فلبد أو ميد أو فاينل .... لو سجلتم في الفورم استأذنكم تخشوا تعدلوا عالرد بتاعكم و تحددوا أنتم كنتم هتمتحنوا ايه عشان الخانة دي مطلوبة و للأسف نسيت أضيفها أول مرة https://forms.gle/fPteYHWdGQ2x87PJA

مساء الخير يشباب الطلاب اللي هيمتحنوا بكره كله يلتزم بالمواعيد المحددة ومحدش يتأخر عن موعده عشان كله ياخذ وقته في الحل والأمور تمشي بنظام وربنا يوفقكم وتطلعوا مبسوطين إن شاء الله ❤️

للتذكير: الأعذار المقبولة رسميا هي: ▪︎عذر طبي رسمي عليه إمضاء اللجنة الثلاثية. ▪︎عذر تأدية عمرة. ▪︎عذر تجديد إقامة أو جواز سفر. أي عذر آخر غير مقبول رسميا و لا يعتد به ... لو عندك ظرف و شايف إنه عذر مقنع سجل في الفورم و جيب دليل على عذرك و تقدم طلب عند سكرتير الوكيل و الوكيل هو اللي يقرر هيتقبل أو لا و أخيرا أي سؤال بخصوص التعويضي أو غيره يتوجه لليدر السكشن و ليس ليا أو لدكتور زيدان عالبرايفت حفاظا على وقت الجميع ... و شكرا

مساء الخير يشباب للتذكير الفورم الخاص بالناس اللي قدمت عذر لأي اختبار تعويضي في النسا هيقفل بعد صلاة العشاء إن شاء الله و بعدها هتتبعت الأسامي للدكاترة اللي قدم عذر و لسه مسجلش فيه يا ريت يسجل

وبخصوص التشيك ليست زي ما الدكتور وضح قبل كده هتتسال في العناوين المكتوبه فيه شفوي فقط وتقعد تسال الحالة اللي هتكون موجوده بخصوص العناوين دي فقط (مش هنكتبها في ورقة)

توضيح بخصوص التفاصيل النهائية للعملي من كلام الدكتور معايا (2)

توضيح بخصوص التفاصيل النهائية للعملي من كلام الدكتور معايا (1)

الدكتور بعتلي الملف ده دلوقتي يشباب وهي نفس الصور اللي شوفناها يوم تدريب الحالات واكدلي إن الصور دي مهمه جدا جدا جدا يشباب ودي الأساس في المذاكرة ونذاكرها أول حاجة ونراجع عليها

تقى حسن عبد الرحيم عمرو تتواصل معايا للضروره

مساء الخير يشباب أي حد كان قدم عذر عشان يختبر تعويضي فلبد/تبل/ميد النسا يسجل اسمه هنا و يحدد هو قدم عذر عشان يختبر ايه تعويضي ... يرجى ملئ الفورم فأسرع وقت https://forms.gle/Ei3kYmc77zxNXdKJA

توضيح من الدكتور بخصوص الادوات والصور

توضيح من الدكتور بخصوص نظام ال Checklist

Checklist of History هيكون معانا Menstrual History فقط وباقي ال History مش معانا وهنسال في الاربع عناوين دي بس فيها وكل عنوان
Checklist of History
هيكون معانا Menstrual History فقط وباقي ال History مش معانا وهنسال في الاربع عناوين دي بس فيها وكل عنوان منهم عليه درجة والحالة هتكون في الأغلب AUB