ar
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

الذهاب إلى القناة على Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

إظهار المزيد
637
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
-37 أيام
-830 أيام
أرشيف المشاركات
"إذا دعوت اللهَ أن يُبلغك رمضان؛ فلا تَنْس أن تدعوه أن يبارك لكَ فِيه، فليسَ الشأنُ في بلوغِه، وإنَّما الشأنَ في ماذا ستعملُ فيه!." -العلَّامة السعدي رحِمَهُ الله.

السلام عليكم ورحمة ﷲ وبركاته . لَم يَقُلْ الله للمَرأة تحَجَّبي ، بَلْ قَالَ لا تُبدِي زِينَتِك ، لأنَ المَرأةَ تَعرِفُ كَيِّفَ تُبدي زِينتَها حَتىٰ وهِي بالحِجابِ . د/حامِد الإدريسي .

التقل الوحيد اللي ممكن اتقبله في حياتي كلها هو تُقل شعري، غير كده I’m out ،اتكل على الله انت وكاريزمتك.

«ولَستَ تدري هُدوئي كَم يُكلِّفُني وكَم دفعتُ لهُ مِن مُهجَتي ثَمنًا !»

الكابشن تُحفه جداً و ياخد 10/10 >>>
الكابشن تُحفه جداً و ياخد 10/10 >>>

و تعلمُ أنّي سقيم.. و تعلمُ أنّي لا أعلمُ خيري و تعلمُ أنّي خائف، و تعلمُ أنّي بحاجة إلى زاد كبير من الصّبر فلا تتركني لنفسي، كي لا أضيّعها❤️‍🩹"

" أنتظر جَبرُك وكُلِّي يقين يا الله ."🤎💫

الإنسان يمتلك رئة ثالثة برفقة من يُحِب 💗.

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، الحمدلله بخير تسلميلي، أوعي تأجلي ولا تقسمي ولا الحوارات دي، هتقدري والله تخلصيها لسه فيه و
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، الحمدلله بخير تسلميلي، أوعي تأجلي ولا تقسمي ولا الحوارات دي، هتقدري والله تخلصيها لسه فيه وقت، انتي بس لو ركزتي عليها شويه عن باقي المواد هتعرفي تنجزي كم كبير جداً جداً، وتلحقي المراجعات، اوعي تأجلي هيبقى احمق قرار اخدتيه ف حياتك، لأننا منعرفش السنه الجايه هيكون النظام ايه، ف حقيقي والله وبإذن الله والاستعانه بالله هتقدري تنجزي وتعدي، استعيني انتي بس بالله واضغطي ع نفسك بس اليومين دول هتلحقي والله، واحنا ف ايام كبيره هدعيلك حتى لو مش عارفاكي، وانتي كمان ادعي وخدي خطوه لسه والله فيه وقت وهقدري وهتنجحي وبدرجات عاليه، ربنا معاكي ♥.

لا تقل فعلت ولكن قل يسّرها الله لي. إن الله يحب العبد الشاكر الذي يتذكر فضله عليه♥. "

طيب ما تاخد بشكل رسمي، أسأل عليها وربنا يقدم اللي فيه الخير.
طيب ما تاخد بشكل رسمي، أسأل عليها وربنا يقدم اللي فيه الخير.

الإنسان محتاج خطوبه رايقه زي دي🎀. "
الإنسان محتاج خطوبه رايقه زي دي🎀. "

مش متخيلة ازاي هتكون ردة فعلي لحظة معرفتي بإستجابة دعائي الدعاء إللي دعيته بكل وقت ، وأنا بمشي وانا بركع ، وانا بسجد ، الدعاء إللي كل ما أسهى بلاقي نفسي بدعي فيه بشكل لا إرادي الشيئ الوحيد إللي متأكدة منه وقتها إنه هاخد نفس عميييق وأسجد سجدة طويلة وأقوا الحمدالله ربنا استجاب ، وَعوض الله ما أحلاه يارب الحظه دي في أقرب وقت ♥️. لينا جميعا♥.

يا رب يجعل ايام كلها خير وعوض، ويفرح قلبك ويجبر بخاطرك يعسوله🤎🦋.
يا رب يجعل ايام كلها خير وعوض، ويفرح قلبك ويجبر بخاطرك يعسوله🤎🦋.

لِلّٰـه قَلبي فَلا أرجو سِوىٰ أن يكونَ قلبًا يُحبهُ الله🤍.

بعد سنة.. ثلاث.. عشر.. ليأخذ الزمن ما يأخذ لكن ليعطيني رجلًا صالح أستطيع أن أحكي لابنتي عنه بفخرٍ وأقول آه كان الزمن قاسيًا ل
بعد سنة.. ثلاث.. عشر.. ليأخذ الزمن ما يأخذ لكن ليعطيني رجلًا صالح أستطيع أن أحكي لابنتي عنه بفخرٍ وأقول آه كان الزمن قاسيًا لكنُّه أهداني والدك في النهاية 💗.

قصدتُك من كل الجهاتِ منادياً أجِرني من القيدِ الذي شدَّ معصمي أعِدني لنفسي كم تغربتُ حائراً."🤎

للأسف يا جماعة جايبلكم خبر وحش لكن كان متوقع للأسف وهو ان الاردن خلاص باعت القضية وباعت مصر وسابتها لوحدها وباعت العرب كلهم وأعلنت قبولها لموضوع التهجير بشكل رسمي ومخزي جداً. من شوية ترامب كان بيستقبل ملك الأردن وبعدها طلعوا هما الاتنين بشوية تصريحات صادمة. فعندك العاهل الأردني رد على استقبال الفلسطــينيين في بلده بموافقة وقبول وأعرب عن "اعتقاده بوجود سبيل لإحلال السلام والرخاء في المنطقة !" وقال : "سندعم ترامب لتحقيق هذه الأهداف.‌‏" "يجب أن نضع بالاعتبار كيفية تنفيذ ذلك بما يخدم مصلحة الجميع !!" وقال إن المملكة هتستقبل ألفي طفل من المرضى ! طبعاً الفين طفل مع عائلاتهم لو كل طفل مع ابوه وامه وإخواته بس يعني ١٠ الاف فلسطــيني يعني صباح الفل استفتاح جميل. وقال بالنص: "علي أن أعمل ما فيه مصلحة بلدي" اللي هو اهم حاجة مصلحتي وانا مش قد اونكل ترامب ! وقال عن مصر : "يجب أن ننتظر لنرى خطة من ‎مصر" اللي هو بيزنق مصر في خانة الياك ومع نفسك في القصة دي مليش دعوة بيكي ولو عندك حل تاني عرفينا بيه !! إما الحاج ترامب فعند سؤاله بأي قانون هيسيطر على غرْة قالهم: بسلطة أميركا ! قانون الغابة حرفياً.. امك على ام امريكا يا اخي قرفتونا. ولما اتسأل عن مصر وتفتكر هتوافق هي كمان قال: " أعتقد بنسبة 99% أننا سنتمكن من إنجاز شيء مع مصر ايضاً" "نقدم أموالا كثيرة للأردن ومصر لكننا لن نصدر تهديدات بشأنها !!! واحنا أملنا بيتزايد في الواحد في المية اللي فاضلين خاصة مع الانباء عن إلغاء السيسي لزيارته لترامب اللي كانت هتكون بعد زيارة ملك الأردن وإنه مصر قررت تواجه بشكل واضح ومعلن وتتحامى في شعبها وجيشها والعرب عشان كدة دعت لقمة عربية يوم 27 الشهر ده.

[وَاذْكُر رَّبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَةً] «سُبْحَانَ اللهِ» «الحَمْدُ للهِ» «لَا إلَهَ إلَّا اللهُ» «اللهُ أكْبَرُ» «سُبْحَانَ اللهِ وَبِحَمْدِهِ» «سُبْحَانَ اللهِ العَظِيمِ» «لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إلَّا بِاللهِ» «أسْتَغْفِرُ اللهَ وَأتُوبُ إلَيْهِ» «لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ» «اللهم إني أسألك الفردوس الأعلى من الجنّة بلا حساب ولا سابق عذاب»

من حقكك تزعلي طبعاً، الصراحه انه هي بتغير منك وبتكرهك، والصاحبة اللي زي دي اتجنبها تماماً، بجد الصاحب اللي يقلل من صاحبه ف وس
+4
من حقكك تزعلي طبعاً، الصراحه انه هي بتغير منك وبتكرهك، والصاحبة اللي زي دي اتجنبها تماماً، بجد الصاحب اللي يقلل من صاحبه ف وسط الهزار، دا بيبقى حقد، وممكن تعمل أي حاجه لأجل انها تبينك أقل منها، ف دي مش فكرة حدود وبتاع، لأ دي بتغير وبتحقد، ف المفروض حقيقي تتجنبيها خالص.