ar
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

الذهاب إلى القناة على Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

إظهار المزيد
640
المشتركون
+124 ساعات
-17 أيام
-530 أيام
أرشيف المشاركات
الحقيقه أنا مستنيه الخبر بصوت وكلام أبو عبيدة ، مش عارفه ازاي ،بس حقيقي هو ف قلوبنا🥹🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍."

حبايبي متاخدوليش ع كلام أنا وضعية رضوى الشربيني ال مفعلاها دلوقتي ، دي مؤقتة أنا لما هقابل الرايت بيرسون هبقى أنغام لما قالت لو أختار ما بين نفسي ومابينك ، هعترف إن أنت أغلى وأولى وكمان اولاً وهختاره هو فعلاً ، انتوا مفكرين هكمل حياتي ف الدور دا ولا ايه ؟

شهر أكتوبر دا عظيم والله ، بقيت بحبه موت ، بعيداً يعني أنه شهر ميلادي😂💗💗💗.

التايم لاين سكر موت والله 😭💗💗💗💗. بفرحة الانتصار،يا رب تديم عليهم وعلينا يا رب😭💗💗💗💗💗💗💗💗💗.

تم التوقيع رسميا على المرحلة الأولى من اتفاق وقف الحرب💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗. يا رب عبقال الوقف نهائياً ، يا رب النصر القريب يا رب💗💗💗💗💗💗💗💗💗.

الصحاب بتتكسف وبتخاف ع مشاعر صحابها.. صحبتي وهي بتكروتني وبتفضل حتة الفرخه عليا=
الصحاب بتتكسف وبتخاف ع مشاعر صحابها.. صحبتي وهي بتكروتني وبتفضل حتة الفرخه عليا=

‏حتى لو بتسمع اغاني , متبطلش قرآن ‏ حتى لو بتعصي ربنا , متبطلش صلاة ‏ حتى لو متستحقش , متبطلش تدعي ‏ حتى لو عيشتك ضياع , متبطلش خير ﴿ وَآخَرُونَ اعْتَرَفُواْ بِذُنُوبِهِمْ خَلَطُواْ عَمَلاً صَالِحًا وَآخَرَ سَيِّئًا عَسَى اللَّهُ أَن يَتُوبَ عَلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴾

"حمل الليالي خفيف لما يشيلوه اتنين" حمل الليالي بتاعي لما أشيله واشيّله لأهلي ولتسعة من صحابي كمان :
"حمل الليالي خفيف لما يشيلوه اتنين" حمل الليالي بتاعي لما أشيله واشيّله لأهلي ولتسعة من صحابي كمان :

صعبة دي.
صعبة دي.

بحب الناس الطيبة، اللي كلامهم طيب، ومعاملتهم طيبة، ووجودهم خفيف وعشرتهم حِلوة واللي بتراعي ربِّنا في كلامها وأفعالها قبل مراعاة وتلقِّي ثنَاء الناس.. ويحضرني حديث: إن في الجنة غُرفًا لمَن أطاب الكلام. بحب كل حاجه طيبة بجد الله يرضىٰ عن الناس دي ويطعمهم من الجنة ويتقبل منهم ويجعلنا منهم ")💗

ممكن تيجي يوم القيامة وتتفاجئ إن عندك ذنوب كتير ماكنتش فاكرها ولا توبت منها ! وعشان ما نقفش الموقف ده، علّمنا النبي ﷺ دعاء نقوله يمسح كل الذنوب: “اللهم اغفر لي ذنبي كله، دقه وجله، وأوله وآخره، وسره وعلانيته، ما علمت منه وما لم أعلم.” خلي الدعاء ده ورد ثابت ليك، وابعته لغيرك، يمكن يكون سبب إن ربنا يغفرلك وله.

🔒 هذه همسة سرية للجميع يمكن للجميع رؤيتها

🔒 هذه همسة سرية للجميع يمكن للجميع رؤيتها

و اه صح إلقاء السلام سنه ، و رد السلام فرض 🤍.

و يالا السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ، كلمتين كانوا محشورين ف زوري🫵😂.

متسمعش لكلام الناس ، وملكش دعوه خالص ب علاقة العبد و ربه ، دي حاجه بينه وبينك ،ف خليك ف علاقتك مع ربنا وبس !

" إِنَّ الحَسَناتِ يُذهِبنَ السَّيِّئَاتِ " المعادلة البسيطه خالص . لو مش قادر ان تتخلص من معصية فحاصرها بالطاعات ! لو هزمك الشيطان مرة فهناك ألف عبادة ترد له بها الصاع صاعين ! فما دمت تذنب وانت منكسر وترجع الى الله وانت في خجل فاطمئن فإنك على خير ي صديقي والله .

حاجه كمان . انت مش منافق، يعني مثلاً لما تعمل ذنب ، وبعد كدا تعمل خير بعده عشان تكفر أو عشان ضميرك ، انت كدا مش منافق .

اقولك حاجه تحفه . خلي دايما فيه العمل خفي بينك وبين ربنا . زي مثلاً قراءة ورد قرآن ، أو ذكر كتير ، أو تطلع صدقه دايما ، وصلاة ف جوف الليل ، أو دعم ناس من غير ما يعرفوا. العمل دا هو اللي هينجيك من مهالك أنت ممتخيلهاش.

انت اللي عارف ايه اللي هيبسطك وهيرجع النور تاني ف عيونك . انت اللي عارف غلط ف ايه قبل كدا . انت اللي عارف اصلا ايه اللي وصلك لكدا ، انت بس !