Prof. M16
الذهاب إلى القناة على Telegram
Belajar Forex & Cryptocurrency Elak Perangkap Big Players/Jerung-Jerung/Dealer Bank/Broker Broker Please text @M16_Prof . TQ
إظهار المزيد5 470
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
لا توجد بيانات7 أيام
لا توجد بيانات30 أيام
أرشيف المشاركات
5 470
Repost from N/a
Setup Sell running profit 65 pips, boleh start collect TP. Re entry position Sell please exit if candle Bull close price break Upper BB/Resistance TF H1.
5 470
NFP USD NEWS High Impact
Apa itu NFP?
NFP adalah singkatan bagi Non-Farm Payrolls iaitu data pekerjaan Amerika Syarikat, yang merupakan sebahagian dari laporan Situasi Pekerjaan, yang dikeluarkan oleh Biro Perangkaan Buruh, sebuah agensi untuk Jabatan Tenaga Kerja A.S. (DOL).
NFP adalah sebahagian daripada laporan bulanan yang menunjukkan berapa banyak orang yang bekerja di AS, di syarikat pembuatan, pembinaan dan barangan.
NFP mendapat namanya dari pekerjaan yang tidak termasuk pekerjaan ladang dan yang bekerja sendiri atau organisasi bukan keuntungan.
NFP adalah petunjuk ekonomi penting yang berkaitan dengan pekerjaan di A.S. dan memberi impak yang tinggi kepada pasaran ekonomi.
Laporan NFP dikeluarkan setiap hari jumaat minggu pertama setiap bulan.
Nota: Non-farm employment adalah istilah lain untuk non-farm payrolls.
5 470
SUPPORT AND RESISTANCE (S&R)
Apa itu S&R?
▪️Fungsi S&R dalam trading adalah penting dalam kita menentukan entry, exit, trending dan reversal.
▪️Entry buy boleh ditentukan melalui support, manakala entry sell boleh ditentukan melalui resistance. Entry di S&R, Exit juga di S&R. Buy di support, exit di resistance. Begitu jugalah apabila sell di resistance, exit di support.
▪️Trend pula boleh diketahui melalui breakout pada sesuatu S&R juga boleh ditentukan apabila kegagalan penembusan S&R (reversal).
▪️Buy di support, exit di resistance. Begitu jugalah apabila sell di resistance, exit di support.
5 470
Repost from N/a
Setup Sell running profit 100pips, boleh start collect TP1. Re entry position Sell please exit if candle Bull close price break Middle BB/Resistance TF H1.
5 470
Repost from N/a
GOLD Market Setup Sell
Position Closed HIT TP2, 140 Pips
0.55Lot $806.30.
Holding position Sell boleh mulakan dengan Breakeven (BE) ya
5 470
FLAG PATTERN 📊
◾️Flag dibina menggunakan dua garis arah aliran selari yang boleh mencerun ke atas, ke bawah atau ke sisi (mendatar).
◾️Secara umum, flag yang mempunyai cerun menaik muncul sebagai jeda dalam pasaran aliran menurun, flag dengan berat sebelah ke bawah menunjukkan rast semasa pasaran arah aliran meningkat.
◾️Biasanya, pembentukan bendera disertai dengan tempoh penurunan jumlah, yang pulih apabila harga pecah daripada pembentukan flag.
5 470
RAMAI YANG CUBA KAYA CEPAT DENGAN FOFEX TRADING
Jika anda salah seorang daripada yang inginkan kaya cepat dalam bidang ini, anda boleh lupakan sahaja. Ia hampir mustahil dan selama ini ia seperti angan-angan kosong. Macam saya pernah katakan sebelum ini. Forex trading bukanlah satu alat investment atau skill pelaburan untuk anda menjadi seorang yang kaya cepat. Pembelajaran dalam bidang ini mengambil sedikit masa dan skill dalam bidang ini memerlukan ilmu yang betul.
Sama macam perniagaan. Tiada sesuatu perniagaan pun yang anda boleh terus kaya sekelip mata. Walaupun forex trading jelas dapat memberikan return yang lebih menarik dan sangat tinggi berbanding instrumen pelaburan lain, tetapi anda perlu tahu yang tanpa pengalaman dan ilmu, pulangan yang tinggi akan bertukar menjadi satu risiko yang besar.
@M16_Prof
5 470
Repost from N/a
Setup Buy running profit 70pips, boleh start collect TP1. Re entry position Buy please exit if candle Bear close price break Lower BB/Support di TF H1.
5 470
4 STRATEGI TRADING MARKET BEARISH
1. Descending Trendline
▪️Apabila market dalam keadaan downtrend, anda boleh tarik trendline dan cuba cari peluang untuk masuk position sell semasa harga "test " di area trendline.
2. Zon Resistance
▪️Apabila market berada dalam zon resistance atau zon tertinggi, cari peluang untuk masuk position sell di dalam zon.
3. Zon Supply
▪️Apabila market berada dalam zon supply, cari peluang untuk masuk position sell di dalam zon.
4. Zon Support Become Resistance
▪️Apabila price berjaya memecahkan zon support, kita boleh mencari peluang untuk sell apabila price datang semula ke zon support yg bertukar menjadi zon Resistance.
