بازارآموزان (بورس ایران)
الذهاب إلى القناة على Telegram
حضور در بازار مالی ریسک فراوانی دارد و به همه توصیه نمی شود. رانت نداریم و معرفی سهم رانتی نداریم اگر دنباله روی تحلیل های ما هستید مدیریت سرمایه را رعایت کنید. ارتباط با ادمین: @sadmin25
إظهار المزيد1 011
المشتركون
-224 ساعات
-17 أيام
+1230 أيام
أرشيف المشاركات
روی کدوم سهم ها تاثیر داره؟؟؟
واضح تریناش این هاست:
#خودرو
#خساپا
#کالا
⭕️⭕️ خبر #بسیارمهم برای گروه #خودرویی
عرضه خودرو در بورس کالا با ابزار جدید ؛ فروش گواهی سپرده کالایی خودرو در بورس کالا
ارسال مدارک دو خودروساز دولتی به بورس کالا و بازدید از انبار خودروسازان و عقد قرارداد گواهی سپرده خودرو
@Naghash69_Rtb
المیادین به نقل از منابعی خبر داد که دور چهارم مذاکرات جمهوری اسلامی و آمریکا به زودی برگزار خواهد شد.
مشابه همون اتفاقی که برای خودرو افتاد داره برای خساپا هم میفته.
چهارشنبه تکلیف ایشون هم مشخص میشه.
#ثعتما
تحلیل است و سیگنال خرید نیست.
نزدیک مقاومت ماهانه هست و خیلی خیلی این مقاومت سفت و سخت هست.
مثل خیلی از سهم های دیگه منطقو عقل میگه نزدیک مقاومت باید فروخت و اگر مقاومت شکست در پولبک وارد شد و باهاش سود عالی کسب کرد.
کلاسهام ضعیف و بازار پایه انقدر تو سرشون خورده که یک کدوم بخاد رشد کنه همه تعجب میکنن.
سهم هم گفتیم که منفی شد و حد ضرر رو زد و اومدیم بیرون .
هیچ کس عقل کل نیست اما اونی که خودشو دانشمند بازار میدونه قطعا یه تخته اش کمه ، وای به حال اونی که با رمل و اصطرلاب میاد راجع به همه چی ، از دعوای هند و پاکستان تا بورس و پرونده هسته ای و مسایل امنیت ملی آمریکا نظر میده .
شاخص بورس منفی باشه، خب باشه مهم این هست که سهمی که داریم و خریدیم مثبت باشه.
تو کل دوران ریزش ما سهم های فاهواز ، زماهان و وزمین رو گفتیم. حداقل هر کدوم 100%سود داد.
خودرو و خگستر معرفی کردیم مدام گفتن منفی میشه منفی میشه؟ چیش منفی شد که ما نفهمیدیم؟ کسی هم طبق توصیه ما خریده باشه یه ریال ضرر نکرده بلکه سود هم کرده. بماند که خودمون آپشن های خودرو رو هم داریم.
در روند صعودی پولبک طبیعیه و اگه یه روز منفی بشه جبران می کنه و برمیگرده بالا.
حالا خودشون چی سهم معرفی میکنن؟ پشم بافی توس و بدترین سهم گروه زراعتی و هر چی سهم که از مقاومت ریجکت شده.
بله دوستان شیشه کشیدن مغز رو تباه می کنه 😁
چهار سهمی که در طول چهار سال گذشته عملکردی حتی بهتر از طلا داشتند:
ثشرق
850% سود چهار سال
ثامان
933%سود
سصوفی
1245% سود
ساربیل
733% سود
حالا مشکل کجاست؟ این که شما پنج تا معتاد شیشه ای به عنوان رفیق یا مرجع تحلیل بازار دور خودت جمع کنی.
اون جاست که قبر سرمایه ات رو کندی و احتمالا نفر شیشم از شیشه ای ها خودت میشی.
اصلا بزارید یه ویس بگذارم و کمی قضیه رو بازتر کنم.
۲۴ اردیبهشت ماه آخرین مهلت برای متقاضیان سهام سایپا
🔹معاون بهره برداری و حمل و نقل سازمان گسترش:
شرکت خودروسازی سایپا هم طبق قانون برنامه هفتم باید به بخش خصوصی واگذار شود که متقاضیان باید تا ۲۴ اردیبهشت ماه برای خرید سهام اقدام کنند.
#وساپا_ورنا_خساپا
حالا چطور؟
در قیمت های مناسب و به صورت پله ای طلا می خریم.
اندازه نصف پرتفو
این برای سناریو شکست مذاکرات
سهم هم اندازه پنجاه درصد پول می گیریم ولی به صورت تکنیکال و باز حد ضرر معلوم و مشخص.
حالا چرا طلا؟ چون اگر بورس منفی بشه احتمال زیاد طلا مثبت میشه و اگر طلا منفی بشه بورس مثبت میشه.
اگر تو بازار مالی فعالیت می کنید تعصب و پیشداوری واقعا مهلکه و باعث نابودی سرمایه تون میشه.
چطور؟
مثلا کسی که تعصب داره میگه جنگ میشه و ..... قطعا نمیتونه روی بورس سرمایه گذاری خوبی کنه چون دید منفی داره و ممکنه از روند صعودی احتمالی بازار جا بمونه.
از طرف دیگه کسی که معتقده جنگ نمیشه وتعصب هم داره که هیچی نمیشه طبیعتا میاد فول سهم میشه و اگر جنگ بشه بیچاره میشه.
من هم مثل شما نمی دونم که تو سطح کلان چی میشه ولی سناریومحور هستم و توی کانال vip هم گفتم امسال پنجاه پنجاه هست احتمالات و برای هر دو سناریو باید آماده باشیم.
تحلیلهای خودکامبخش در سیاست به پیشبینیها یا باورهایی گفته میشود که به دلیل خودِ پیشبینی یا باور، به واقعیت میپیوندند. به عبارت سادهتر، وقتی شما با اطمینان از وقوع چیزی در سیاست صحبت میکنید، همین صحبت و باور میتواند باعث شود که آن چیز اتفاق بیفتد، حتی اگر در ابتدا احتمال وقوع آن کم بوده باشد.
چرا نباید در سیاست تحلیلهای خودکامبخش داشته باشیم؟
داشتن تحلیلهای خودکامبخش در سیاست خطرناک است، زیرا:
مانع از تفکر انتقادی میشود:
وقتی ما از قبل مطمئن هستیم که نتیجهای خاص رخ میدهد، دیگر به بررسی دقیق شرایط، ارزیابی احتمالات دیگر و در نظر گرفتن عوامل مختلف نمیپردازیم.
به تصمیمات اشتباهی منجر میشود:
باور به یک نتیجه از پیش تعیینشده میتواند سیاستمداران و مردم را به اتخاذ تصمیماتی سوق دهد که در صورت داشتن دیدگاه بازتر، از آنها اجتناب میشد.
واقعیت را تحریف میکند:
تحلیلهای خودکامبخش میتوانند باعث شوند که ما شواهد را به گونهای تفسیر کنیم که باورهای اولیه ما را تأیید کنند، حتی اگر واقعیت چیز دیگری باشد.
باعث ایجاد قطببندی میشود:
وقتی یک طرف با اطمینان از شکست طرف دیگر سخن میگوید، میتواند باعث دلسردی حامیان آن طرف و افزایش تنش و قطببندی در جامعه شود.
فرصتهای جایگزین را نادیده میگیرد: تمرکز بر یک نتیجه از پیش تعیینشده میتواند ما را از دیدن و استفاده از فرصتهای دیگر برای بهبود شرایط باز دارد.
یک عده آدم هستن خیلی جالبن
حالا چطور؟
طرف بیکار و علاف و خیابون گرده صبح تا شب.
بعد میاد میگه جنگ نزدیکه و حرف های این مدلی.
آخه برادر من اگه جنگ واقعا نزدیکه چطور هست که یکی از این مدیرعاملا و استاندارا و سرمایه دارا فرار نمیکنن برن؟
مشکل این افراد چیه؟ پیشبینی های خود کام بخش
یعنی چی؟
پتروشیمی اروند از زیرمجموعههای هلدینگ خلیج فارس اوایل خرداد عرضه اولیه می شود
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
