ar
Feedback
لانه ویز

لانه ویز

الذهاب إلى القناة على Telegram

‏توو‌ زبان‌ کُردی‌ به‌ پرنده‌‌ای‌ که‌ آشیانه‌ش‌ رو‌ گم‌ کرده‌ باشه میگن "لانه‌ویز" https://telegram.me/BiChatBot?start=sc-80730-mRIqIXY من مترجم شعر ھای عربیِ کانال نیستم.

إظهار المزيد
525
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
لا توجد بيانات7 أيام
-430 أيام
أرشيف المشاركات
صدای بانو هایده، برای امروز که طولانی‌ترین روز ساله؛ خورشیدِ بی‌نهایت و روز مدنظرم🌞☀️ @laaneviz

یک بار است زندگانی. یک بار؛ همان یک بار که نسیم صبح را به سینه فرو می‌دهیم، همان یک بار که عطش خود را با قدحی آب خنک فرو می‌نشانیم، همان یک بار که سوار بر اسب در دشت تاخت می‌کنیم، یک بار… یک بار و نه بیشتر؛ بعد از آن دیگر تمام عمر را ما دنبال همان چیزها می‌دویم، بعد از آن دیگر تمام مدت را به دنبال همان طعم اولینِ زندگانی هستیم. در پی لذت اول؛ سیب را به دندان می‌کشیم تا طعم بار اول را در آن بیابیم، آب را سر می‌کشیم تا لذت رفع عطش بار اول را پیدا کنیم. در آب غوطه می‌زنیم تا به شوق بار اول برسیم و نسیم را می‌بلعیم تا نشانی از آن اولین نسیم بیابیم. زندگانی یک بار است، در هر فصل... تو چه می‌پنداری، ستار؛ تو درباره ی زندگانی چه فکر می‌کنی؟ #محمود_دولت_آبادی @laaneviz

_Faramarz Aslani-To.mp310.29 MB

‏‌از بعضی اتفاقا که عبور کنی، دیگه هیچ چیز نه اونقدر سخته، نه اونقدر قشنگ. #توییت @laaneviz

زندگی تو اینجا بهت یاد میده که باید بداهه‌نواز خوبی باشی تا برنامه‌ریز خوبی. #مرد_اردیبهشتی @laaneviz

خِرخِر که می‌کنم، دست‌‌وپا که می‌زنم، روی تخت بیمارستان یا کف خیابان، جان که دارم می‌دهم، تنم را که می‌گردانند رو به قبله، صافات که برایم می‌خوانند، آن‌وقت‌ها تو کجایی؟ #لاادری @laaneviz

‏آدمو ناامید می‌کنید و راستش اتفاقا ممنون؛ خوب کاری میکنید. امید فریبنده‌ست و آدم احمق فریب میخوره. #لاادری @laaneviz

https://tehranpodcast.ir/%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85?ppplayer=050b5d4491370ab21eb4e000881c5204&ppepisode=93f9368e6d034802a2551b0055b7d0c8 این اپیزود رو بشنویم و اول سعی کنیم خودمون آدمی باشیم که وارد حریم دیگران نمیشه و بعد، مرزگذاری کنیم.🤍 @laaneviz پ.ن: اگر از اپ‌های پادگیر استفاده میکنید، لام تا کلام رو سرچ کنید، «اپیزود ۲۰۸»

‏خیلی عجیبه که خیال‌راحتیِ دوست‌ داشته‌ شدن توسط یک فرد، باعث می‌شه رفتارهای بی‌رحمانه‌تری باهاش داشته باشیم. منطقاً باید برعکس باشه. #توییت @laaneviz

‏بعضیاتون خیلی الکی آدمای بدی هستین؛ کاملاً بی‌دلیل و غیرضروری. #توییت @laaneviz

مانده سنگی گَهِ ایجاد، مگر در گِلِ تو؟ که سراپای تو نازک بُود اِلّا دلِ تو! #وکیل_قمی @laaneviz

مانده سنگی گَهِ ایجاد، مگر در گِلِ تو؟ که سراپای تو نازک بُود اِلّا دلِ تو! #وکیل_قمی @laaneviz

نمی‌گم هرچیزی که نباید می‌دیدم رو دیدم؛ ولی هرچیزی که دیدم رو نباید می‌دیدم.

من نمی‌خواستم جنگجو و قوی باشم؛ می‌خواستم شعر بخوانم و عشق بورزم و زندگی کنم، و از سیاست تنها معنی کلمه‌اش را بدانم… #لاادری @laaneviz

۱۵ نوامبر ۱۹۴۱: «من جوان می‌میرم خیلی جوان، امّا چیزی هست که نخواهد مرد و آن رویاهای من است.» #فلیسین_ژولی @laaneviz

Roozbeh Bemani - Akharozamoon.mp310.14 MB

«‏در این مدّت زندگی به گونه‌ای سپری شده است که می‌توانم سال‌ها بدون آن‌که اتفاق غم‌انگیزی رخ بدهد، غمگین بمانم.» #فئودور_داستایفسکی @laaneviz

این بود جواب من؟ این بود بخاطر این بود؟ بخاطر ده سال زندگی من به این دنیا اومدم؟ کلا انقدر؟ مگه من چقدر سن دارم؟ ۱۰ سال می‌تونستم با مامانم باشم بقیه‌ش تو زندان زندگیم بمونم. این زندگی من بود؟ این تهش بود؟

به آدم هايى كه دوستشون دارم میگم مراقب خودشون باشن، ولى هیچ تصورى ندارم كه چطور مراقب خودشون باشن. #توییت @laaneviz