ar
Feedback
Goodbye Obese

Goodbye Obese

الذهاب إلى القناة على Telegram

Admin @Sabri_Din

إظهار المزيد
Video Tazkirah dan Q&Aالشبكة:Video Tazkirah dan Q&Aلم يتم تحديد البلدالفئة غير محددة
823
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
لا توجد بيانات7 أيام
لا توجد بيانات30 أيام
أرشيف المشاركات
Bedah Tajwid Fatihah A6 Assalamualaikum semua Sepanjang bulan Ramadhan jika ada kesempatan saya akan buat bedah tajwid sebagai pengenalan untuk kelas BEDAH TAJWID yang akan diadakan selepas raya nanti Butiran kelas seperti berikut Hari : Setiap Jumaat Jam : 8.15 - 10.15 malam Yuran : 30 rgt sebulan Flatform : Telegram Video Chat ( ada rakaman) Kelas pada bulan 4 selepas raya adalah percuma iaitu pada 19/4 dan 26/4 Nak lebih banyak bedah tajwid sila masuk link TELEGRAM di bawah dan tunggu klass free bulan April selepas raya dan kelas berbayar akan bermula bulan Mei https://t.me/+Y5yA2hUn3J4zN2M1 Untuk pertanyaan hubungi Ustaz Sabri Din (USD) di telegram 0186611687 Nak masuk group Soal Jawab Agama yang boleh chat tekan link di bawah https://t.me/+6Ri_xuFudctlYzVl 🍓Audio👇👇👇 LINK GROUP TELEGRAM 🌼 t.me/QnABersamaUstSabri 🌼 t.me/TajwidUstSabri 🌺 t.me/BacaQuranSehariStghJuzuk                        🌺 t.me/BacaQuranLelaki t.me/BacaQuranMuslimah 🌸 t.me/VideoTazkirahQnA 🍄 t.me/GoodByeObese

BT Fatihah A6.mp312.98 MB

photo content

Repost from TAJWID UST SABRI
Bedah Tajwid Fatihah A5 Assalamualaikum semua Sepanjang bulan puasa jika ada kesempatan saya akan buat bedah tajwid sebagai pengenalan untuk kelas BEDAH TAJWID yang akan diadakan selepas raya nanti Butiran kelas seperti berikut Hari : Setiap Jumaat Jam : 8.15 - 10.15 malam Yuran : 30 rgt sebulan Flatform : Telegram Video Chat ( ada rakaman) Kelas pada bulan 4 selepas raya adalah percuma iaitu pada 19/4 dan 26/4 Nak lebih banyak bedah tajwid sila masuk link TELEGRAM di bawah dan tunggu klass free bulan April selepas raya dan kelas berbayar akan bermula bulan Mei https://t.me/+Y5yA2hUn3J4zN2M1

Fatihah Ayat 5

Repost from TAJWID UST SABRI
Fatihah Ayat 5
Fatihah Ayat 5

Bedah Tajwid Fatihah A4 Assalamualaikum semua Sepanjang bulan puasa jika ada kesempatan saya akan buat bedah tajwid sebagai pengenalan untuk kelas BEDAH TAJWID yang akan diadakan selepas raya nanti Butiran kelas seperti berikut Hari : Setiap Jumaat Jam : 8.15 - 10.15 malam Yuran : 30 rgt sebulan Flatform : Telegram Video Chat ( ada rakaman) Kelas pada bulan 4 selepas raya adalah percuma iaitu pada 19/4 dan 26/4 Nak lebih banyak bedah tajwid sila masuk link TELEGRAM di bawah dan tunggu klass free bulan April selepas raya dan kelas berbayar akan bermula bulan Mei https://t.me/+Y5yA2hUn3J4zN2M1

BT Fatihah A4.mp38.66 MB

photo content

Bertadarus bersama Ustaz Sabri Din (USD) untuk Ramadhan 2024 Assalamualaikum semua Pada bulan puasa nnt  Kelas Iqra Tajwid & Quran (KITQ) akan adakan Tadarus Quran 30 juzuk secara berkumpulan. Hadiah penyertaan adalah sebanyak rm 100 untuk tadarus 30 juzuk . Terbuka untuk yg telah dapat membaca quran dengan lancar. Keistimewaan tadarus bersama USD 1) Teguran bacaan bertajwid 2) Penekanan kepada hukum tajwid dan bacaan ghorib 3) Masa yang fleksibel, ada 2 sesi,  yang bekerja boleh masuk sesi malam, yang tidak bekerja boleh masuk siang dan malam ikut kelapangan. 4) Masa talaqi yang agak panjang , boleh membaca Al Quran  secara tartil. 5) Guru Quran bersanad     6) Pengalaman selama 35 tahun mengajar Al Quran Kepada sesiapa yang berminat boleh pm saya USD di Telegram 0186611687 @ whatsapps 01158985424 untuk dimasukkan dlm group khas Tadarus atau tekan link https://t.me/+r48nQ5JVo_A2YTI1 Jadual Tadarus USD Ramadhan 2024 2.00-4.30 petang ( sesi siang) 10.30-12.00 malam (sesi malam) Flatform : Telegram video chat ( ada rakaman)

photo content

🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍋🍓🥑

Thanks for good easy tips on exercise/fitness, Dr Z 💪💪💪

RESEPI BERSENAM MUDAH... Untuk menjadikan senaman kita praktikal & berkesan jom cuba resepi & langkah2 berikut; 1. LEBIHAN BEBANAN (L)📌 Masukkan lebihan bebanan ke dalam menu senaman kita. Caranya?.. jadikan aktiviti itu sedikit lebih susah daripada kebiasaan yg kita buat. Contohnya kalau sebelum itu kita jarang berjalan maka kita biasa2kan berjalan. 2.ANSUR MAJU (A) 📌 Jangan lakukannya secara terburu-buru. Lakukan secara sistematik di mana tahap kesusahan ditingkatkan sedikit demi sedikit sehingga sebati dengan kemampuan adaptasi fizikal & fisiologi tubuh kita. Ingatlah... tiada jalan pintas dalam senaman. 3.TETAP (T) 📌 Senaman hendaklah diadun secara tetap mengikut kekerapan yg telah dipilih. Walaupun tidak kerap sangat namun sekiranya dilakukan secara tetap adalah lebih baik drp melakukanya terlalu kerap pada permulaan dan akhirnya jadi hangat2 tahi ayam di penghujungnya. 4.INDIVIDU (I)📌 Lakukan senaman secukup rasa mengikut kemampuan diri bergantung tahap kecergasan, kesihatan, kemudahan & masa yg ada. Jangan terlalu garing atau berlebihan kerana ia boleh mengundang masalah. Ingat!... listen to your body. Jika anda mempunyai masalah kesihatan, tidak pernah bersenam & berumur maka lebih baik dptkan nasihat doktor / jurulatih anda dahulu. 5.HALA TUJU (H) 📌 Senaman yang dilakukan hendaklah bertepatan dengan tujuan kita. Contohnya untuk meningkatkan ketahanan kardio respiratori maka kita pilih senaman aerobik dan sekiranya untuk mensasarkan otot yg kuat maka kita perlu juga lakukan senaman bebanan (gym / kalistenik). Untuk rasa yg lebih kenyal & fleksibel kita perlu tambahkan senaman regangan secukup rasa. Untuk lebih menyeluruh maka kita lakukan gabungan senaman tadi (well rounded) 6.SERONOK 📌 Masukkan beberapa ulas keseronokan dalam menu senaman kita dengan memilih aktiviti yang kita suka agar lebih empuk & kita enjoy melakukanya lagi & lagi!. Tak semestinya ikut apa org lain buat... kalau kita suka jogging kita jogging, kalau suka berjalan kita jalan & kalau kita enjoy cycling kita cycling 👍 Nah... sekarang senaman kita sudah siap untuk dihidangkan. Jangan jadikan penjarakan sosial sebagai alasan kerana kita boleh lakukanya sendiri di mana2. Bak kata orang... "enaknya dimakan begitu 😁 *ini bkn preskrpsi senaman, hanya perkongsian umum shj.

🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍓🍋🥑🍋🍓🥑

Tuan/Puan blh je buat sdiri test hba1c kat klinik atau makmal setiap 3 bln sekali utk monitor kawalan gula. Saya pun mmg buat setiap 3 bln sekali dan setiap 6 bln sekali buat pemeriksaan penuh

Terima kasih atas jawapan

Biasanya mcm tu la

Mula² akan bagi follow up jugak tapi jarak antara follow up tu makin jauh. Kalau betul² bacaan semua normal kita akan bagi follow up setahun sekali ja utk ambil darah

Saya nak bertanya pada yang dah stop ubat dan insulin sepenuhnya. Adakah masih ke klinik kesihatan atau klinik2 lain untuk follow up bulanan dan test darah tu? Atau doktor dah kurangkan follow up bulanan?