ar
Feedback
3 ثانوي هنقفل شرعي ا.مروة سعد

3 ثانوي هنقفل شرعي ا.مروة سعد

الذهاب إلى القناة على Telegram

هنذاكر ونتابع مع بعض الشرعي والعربي لتالته ثانوي وفيه اختبارات دورية للطلبة المجتهدة 😍

إظهار المزيد
5 366
المشتركون
-524 ساعات
-357 أيام
-1630 أيام
جذب المشتركين
يونيو '26
يونيو '26
+119
في 1 قنوات
مايو '26
+91
في 0 قنوات
Get PRO
أبريل '26
+149
في 0 قنوات
Get PRO
مارس '26
+91
في 0 قنوات
Get PRO
فبراير '26
+71
في 1 قنوات
Get PRO
يناير '26
+112
في 0 قنوات
Get PRO
ديسمبر '25
+163
في 2 قنوات
Get PRO
نوفمبر '25
+238
في 1 قنوات
Get PRO
أكتوبر '25
+81
في 0 قنوات
Get PRO
سبتمبر '25
+80
في 0 قنوات
Get PRO
أغسطس '25
+244
في 0 قنوات
Get PRO
يوليو '25
+244
في 4 قنوات
Get PRO
يونيو '25
+183
في 1 قنوات
Get PRO
مايو '25
+177
في 3 قنوات
Get PRO
أبريل '25
+347
في 5 قنوات
Get PRO
مارس '25
+86
في 3 قنوات
Get PRO
فبراير '25
+113
في 2 قنوات
Get PRO
يناير '25
+362
في 2 قنوات
Get PRO
ديسمبر '24
+953
في 8 قنوات
Get PRO
نوفمبر '24
+198
في 4 قنوات
Get PRO
أكتوبر '24
+79
في 0 قنوات
Get PRO
سبتمبر '24
+119
في 4 قنوات
Get PRO
أغسطس '24
+66
في 0 قنوات
Get PRO
يوليو '24
+33
في 0 قنوات
Get PRO
يونيو '24
+24
في 0 قنوات
Get PRO
مايو '24
+104
في 0 قنوات
Get PRO
أبريل '24
+317
في 0 قنوات
Get PRO
مارس '24
+111
في 0 قنوات
Get PRO
فبراير '24
+106
في 0 قنوات
Get PRO
يناير '24
+512
في 6 قنوات
Get PRO
ديسمبر '23
+386
في 3 قنوات
Get PRO
نوفمبر '23
+90
في 5 قنوات
Get PRO
أكتوبر '23
+124
في 0 قنوات
Get PRO
سبتمبر '23
+66
في 0 قنوات
Get PRO
أغسطس '23
+101
في 0 قنوات
Get PRO
يوليو '23
+40
في 0 قنوات
Get PRO
يونيو '23
+25
في 0 قنوات
Get PRO
مايو '23
+815
في 0 قنوات
Get PRO
أبريل '23
+120
في 0 قنوات
Get PRO
مارس '23
+117
في 0 قنوات
Get PRO
فبراير '23
+87
في 0 قنوات
Get PRO
يناير '23
+605
في 0 قنوات
Get PRO
ديسمبر '22
+254
في 0 قنوات
Get PRO
نوفمبر '22
+132
في 0 قنوات
Get PRO
أكتوبر '22
+111
في 0 قنوات
Get PRO
سبتمبر '22
+55
في 0 قنوات
Get PRO
أغسطس '22
+58
في 0 قنوات
Get PRO
يوليو '22
+125
في 0 قنوات
Get PRO
يونيو '22
+24
في 0 قنوات
Get PRO
مايو '22
+114
في 0 قنوات
Get PRO
أبريل '22
+45
في 0 قنوات
Get PRO
مارس '22
+59
في 0 قنوات
Get PRO
فبراير '22
+37
في 0 قنوات
Get PRO
يناير '22
+98
في 0 قنوات
Get PRO
ديسمبر '21
+63
في 0 قنوات
Get PRO
نوفمبر '21
+36
في 0 قنوات
Get PRO
أكتوبر '21
+52
في 0 قنوات
Get PRO
سبتمبر '21
+37
في 0 قنوات
Get PRO
أغسطس '21
+78
في 0 قنوات
Get PRO
يوليو '21
+32
في 0 قنوات
Get PRO
يونيو '21
+39
في 0 قنوات
Get PRO
مايو '21
+608
في 0 قنوات
التاريخ
نمو المشتركين
الإشارات
القنوات
22 يونيو0
21 يونيو0
20 يونيو+1
19 يونيو0
18 يونيو0
17 يونيو+1
16 يونيو+5
15 يونيو+2
14 يونيو+4
13 يونيو+2
12 يونيو+2
11 يونيو+3
10 يونيو+6
09 يونيو+36
08 يونيو+2
07 يونيو+1
06 يونيو+5
05 يونيو+13
04 يونيو+16
03 يونيو+4
02 يونيو+13
01 يونيو+3
منشورات القناة
‏عَسانا نَنالُ ما تَمنّينا ، عَسانا نُجبَرُ في مَطلبِنا 🌟 .

2
مراجعة ميراث👇 https://youtu.be/i_0SvpY-pQg مراجعة فقه شافعي https://youtu.be/6jQ8kQxO0uE حل امتحانات شافعي ٢٠٢٥ https://youtu.be/0hj_NFK94wY حل امتحانات شافعي ٢٠٢٤ https://youtu.be/qvvmbKMQ6EI مراجعة فقه حنفي https://youtu.be/r1hAvUoaImk حل امتحانات حنفي ٢٠٢٥ https://youtu.be/ci8yiKnEE7Y حل امتحانات حنفي ٢٠٢٤ https://youtu.be/Mio5yt8bnKw
561
3
+2
لا يوجد نص...
826
4
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كنت هنزلوا آخر يوم بس مش بحب الوداع ده كنتم خير الصُحبة والله أفضل 3 سنين عدّوا عليا حقيقي وب
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كنت هنزلوا آخر يوم بس مش بحب الوداع ده كنتم خير الصُحبة والله أفضل 3 سنين عدّوا عليا حقيقي وبنات كتير اتعرفت عليها مبسوطة جدًا بيهم وبإذن الله نتقابل في الجامعة 💕 متنسونيش باللهِ بدعواتكم لو في أي مرة استفدتوا مني في أي حاجة أنا في أمسّ الحاجة والله إلى دعواتكم ، وأنتم في دعائي دايمًا والله اللي أعرفهم بذكر إسمهم واللي معرفهمش بدعي بظهر الغيب وأتمنّي إن أكون سبت أثر طيب ليكم..دمتم طيبين يا رب. أيام الإمتحانات متعبة نفسيًا قبل ما تبقى متعبة جسديًا ممكن أنا أكتر واحدة محتاجة الكلام ده بس اطلعوا من الإمتحان بتاعكم واستوعدوا إجاباتكم لله وبإذن الله النتيجة تطلع ونبقى كلنا مجبورين الخاطر بيها بإذن الله هانت هانت 🏅💕. (متنسوش ميس مروة معاكم لولا هي مكنش اتعمل الجروب ده ربنا يبارك فيها ويحفظها يا رب بحبها جدًا والله 🌷🫂.) حياكُم الله وسدّد خُطاكُم.))' حَبيبه🌷|.
876
5
إلى طلاب الثانوية الأزهرية والعامة.. 🌷 عارفين إن الفترة دي صعبة ومليانة ضغط وتوتر وخوف من النتيجة، لكن افتكروا إنكم بذلتوا اللي عليكم، وكل تعب وسهر ودعوة في جوف الليل ربنا شايفه ومش هيضيعه أبداً. الامتحان مجرد مرحلة من مراحل حياتكم، مش هو اللي بيحدد قيمتكم ولا مستقبلكم كله. لو امتحان كان صعب، فده صعب على الكل، واللي فات خلاص انتهى، فمتضيعوش طاقتكم في التفكير فيه. خدوا نفسكم، وارتاحوا شوية، وابدؤوا من جديد في المادة اللي بعدها. ثقوا في ربنا، وأحسنوا الظن به، فالله لا يخذل من اجتهد وسعى. ربنا يطمّن قلوبكم، ويشرح صدوركم، ويجعل النجاح والتوفيق من نصيبكم جميعاً، ويفرحكم بالنتيجة اللي تتمنوها وأكثر. 🤍
639
6
💗Session 1💗 -10 min Break 3:00 ➜ 8:00 يلا نبدأ ونستعين بالله استبشروا خيرًا. اللي هيذاكر يتفاعل" متنسوش تدعولي"💗
💗Session 1💗 -10 min Break 3:00 ➜ 8:00 يلا نبدأ ونستعين بالله استبشروا خيرًا. اللي هيذاكر يتفاعل" متنسوش تدعولي"💗
658
7
وَلَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُكَ. فَتَرْضَىٰ ـ
651
8
الكلمتين اللي نفسي اقولهم للمستشارين🙂🤦‍♀
1 241
9
لا تخجل من البدء من جديد، فالنجاح لا يأتي من المحاولة الأولى دائمًا، وإنما من الإصرار بعد كل سقوط.💗💗
لا تخجل من البدء من جديد، فالنجاح لا يأتي من المحاولة الأولى دائمًا، وإنما من الإصرار بعد كل سقوط.💗💗
1 243
10
💗Session 2💗 -10 min Break 10:00 ➜ 2:00 يلا نبدأ ونستعين بالله _طالبة في ازمة دراسية. اللي هيذاكر يتفاعل" متنسوش تدعولي"💗
💗Session 2💗 -10 min Break 10:00 ➜ 2:00 يلا نبدأ ونستعين بالله _طالبة في ازمة دراسية. اللي هيذاكر يتفاعل" متنسوش تدعولي"💗
1 165
11
قولت كده والله في الصرف على الجدول وأنا بحل في كتاب المعهد وللاسف جه
2
12
💗Session 1💗 -10 min Break 5:15 ➜ 9:00 يلا نبدأ ونستعين بالله "وأن ليس للإنسان إلا ما سعىٰ"💗 اللي هيذاكر يتفاعل" متنسوش تدع
💗Session 1💗 -10 min Break 5:15 ➜ 9:00 يلا نبدأ ونستعين بالله "وأن ليس للإنسان إلا ما سعىٰ"💗 اللي هيذاكر يتفاعل" متنسوش تدعولي"💗
1 119
13
نعمل سيشن دلوقتِ شجعوني اذاكر بقاا عشان التاريخ دا بيمسح بيا الارض"🙂💗
1 101
14
https://youtu.be/6jQ8kQxO0uE حل امتحانات شافعي ٢٠٢٥ https://youtu.be/0hj_NFK94wY حل امتحانات شافعي ٢٠٢٤ https://youtu.be/qvvmbKMQ6EI مراجعة فقه حنفي https://youtu.be/r1hAvUoaImk حل امتحانات حنفي ٢٠٢٥ https://youtu.be/ci8yiKnEE7Y حل امتحانات حنفي ٢٠٢٤ https://youtu.be/Mio5yt8bnKw
1 434
15
والله ما استثقلت في نفسي أمرًا أو صعب علي القيام به ثم استفتحه بـ : ( اللهم إني أتبرأ من حولي وقوتي، والتجئ إلى حولك وقوتك، اللهم أعني ولا تعن علي وانصرني ولا تنصر علي وهدني ويسر الهدى لي) إلا أعانني الله ويسره لي، بعدما كان في نفسي كثقل جبل أحد ، يكون علي أخف من الريشة! القلب كلما افتقر الله .. أتته الفتوح"🤎
983
16
ماقبل امتحان الازهر تاريخ 2.pdf
1 579
17
Document from حَبِيبه ابنة' السيد1428♡'
1 595
18
خد بالك كويس أوي من أرقام في الصرف بتيجي صح وغلط مثل عدد مواضع همزة الوصل السماعية ١١ عدد مواضع همزة الوصل القياسية ٧ عدد المواضع التي تبدل فيها الألف همزة ٢ عدد المواضع التي تبدل فيها الياء همزة ٤ عدد المواضع التي تبدل فيها الواو همزة ٥ عدد المواضع التي تبدل فيها همزة مفاعل العارضة ياء ٣ عدد المواضع التي تبدل فيها همزة مفاعل العارضة واو موضع واحد عند اجتماع همزتين متحركتين في أول كلمة فإن الثانية تقلب ياء في موضع واحد عند اجتماع همزتين متحركتين في أول كلمة فإن الثانية تقلب واو في ٣ مواضع يشترط لقلب الياء ألفا ٩ شروط يشترط لقلب الواو ألفا ١٠ شروط الحاجات ده كلها في أسئلة صح وغلط في كتاب المعهد
1 755
19
وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ لا يُوجدُ شَخصٌ لا يَخلو مِن ضُغوطاتِ الحَياةِ، فَنَحنُ نَعيشُ عَلى أَرضٍ أُعِدَّتْ لِلبَلاءِ وَلَمْ يَسلَمْ مِنها الأَنبِياءُ، تَوَكَّلْ عَلى اللَّهِ دائِماً وَكُنْ مُطمَئِنًّا وَقُلِ الحَمدُ لِلَّهِ... فَلا تَيْأَسْ أَبَداً، فَكُلُّ مُصعَبٍ يَأْتِي مَعَهُ نَصْرٌ وَفَرَجٌ، وَكُلُّ ابْتِلاءٍ يَجْعَلُ مَعَهُ رَحْمَةً وَهُدىً، فَابْتَهِجْ وَاصْبِرْ، وَلا تَنْسَ أَنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ وَلَنْ يُضِيعَ أَجْرَ المُحْسِنِينَ ... ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️✨️
979
20
منقول نقصت درجة اتنين تلاتة عشرين خمسين مهما كان وخايف تجيب درجه وحشة ومش ضامن اللي جاي احب اقولك مفيش ضمانات ومين ده اللي مفهمك إن درجتك في الامتحان بتكون على قد حلك ياسطا ده الجنة اللي هي الجنة مش بندخلها بعملنا بندخلها بفضل من ربنا ورحمته احنا لو بناخد على قد ما بنعمل ما ماكناش هناخد حاجة خالص ولكن احنا لينا رب كريم قادر وقدير ومقتدر تاني كدا ؟ قادر وقدير ومقتدر يعني قادر يكرمك بأعلى درجة رغم أنك محلتش كويس قادر يكرمك وتقفل مع أنك سايب سؤالين فاضيين خالص اللي انتي سبتهم دول قادر يجبرك ويكرمك بكل ما تتمنى بس أنت اي ؟ ارضى ارضى بقدر ربنا اللي اتقدر لك وافتكر دايما " لو كشف اللّه لك الغيب ما اختارت إلا الواقع" خلي يقينك وثقتك في الله مش في أدائك في الامتحان ادعي ربنا يكرمك بفضله مش على قد تعبك أحسن الظن بالله ومن احق من الكريم بحسن ظنك الناس اللي خارجه تقول أنا كده هنقص ١٠ درجات واللي بيقول أنا ضعت واللي بيقول هشيل ! واللي خارجين يقولو حلمنا ضاع ما شاء الله كلو عارف الغيب وانتي طالع تقولي نقصت لقدر الله اي مالك بجد هو دا ظنك بربك وبعدين حسبتها ازاي قولي كده عديت أخطائك طب وكرم ربنا هتحسبه ازاي طب لطف ربنا اللي محاوطنا في كل تفاصيل حياتنا اللي مش واخدين بالنا منها واللي واخدين بالنا منو حتي هتديلو كام درجة ؟ طب فضل ربنا هتعدوا بكام ؟!! انت بجد فاهم أنها بحساباتك ؟ يعني فاهم انك لما تغلط سؤال سؤالين يبقى حتما هتنقص درجتين مش بحساباتك يابني والله ما بحساباتك وهو اي في الدنيا دي بحساباتك أصلا دي لو بحسابتنا كانت خربت قول الحمد لله في اليوم مليون مرة أن أمورك كلها بيد الله مش بإيدك انها بفضل الله مش بمجهودك عشان لو غير كدا كنا هنضيع لكن ربنا كريم قادر والله قادر ادعي أنت بس وملكش دعوة ومتشليش هم يأت بها الله كيف يشاء قوم بقي كده يلا من دوامة (أنا ضعت) انا مش ضامن اللي جاي انا غلطت اتنين غلطت خمسة لا فوق كدة واخرج من الدوامة اللي حشرت نفسك فيها دي قول اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك يارب أقفل يارب اعملي الخير وانا راضي ♥️ ارضى من كل قلبك على الأداء اللي ربنا قدره ليك وخليك علي يقين أنه الخير ليك ديما ربنا مش بيعمل حاجه وحشة ادعي بكل يقين وأحسن ظنك باللي خلقك بص كلنا دلوقتي مهما كان أداءنا عايزين نقول (يارب أقفل) اه قولي بس علي صوتك خلي قلبك يسمع حتى لو حليت نص الامتحان غلط حتى لو حليته كله غلط خلي حسن ظنك في الله يغطي على أخطائك في الامتحان ربنا كريم و قادر على كل شيء متقولش يارب أعدي بس لأ اطمع في كرم ربنا وادعي بكل يقين من قلبك ومتخافش مهما جبت مجموع اي عادي والله ما تعرف ربنا كاتبلك اي بكرة ومش عارف هتشوف اي ياما مهندسين قاعدين ع قهاوي ودكاترة ومش لاقيين شغل وواحد ف تجاره معاه ملايين واشتغل ودول لسة قاعدين مع انو برضو كان فاكر ان حياتو خلاص بقت وحشه وباظت وبقي فاشل بقي اي دلوقتي ناجح وربنا كرمو خلي عندك حسن الظن بالله ومتخافش وقول يارب وخلي علاقتك بربك كويسة وهيا هتتعدل م مهم كان اي مجموعك ومتقولش الناس محدش عاش اللي انت عشيتو ولا حد شافو هما بس بيشوفو من برا ومهما تحكي محدش هيفهمك خايف ع زعل اهلك اه من حقهم يفرحو بس هتعمل اي ربنا عاوز كدة يومين وهينسو دي حياتك انت ومتحاولش تقول انا ضعيت او وقعت لا والله انت تقدر مهما كانت اي درجتك الحاجه اللي تخشها اتجدعن فيها حتي لو هتخش اي زراعه ممكن تشد حيلك وتبقي دكتور ف الجامعة او تبقي مهندس مفيش حاجه اسمها كليات قمة وقاع توكل ع الله واعمل اللي عليك لسة وقت حتي لو دقيقة بس اعمل اللي عليك ربنا معانا جميعا ويطمن قلوبنا ويفرحنا ونجيب المجاميع اللي بنتمناها يارب 🤍
1 360