Video Akhir Zaman
الذهاب إلى القناة على Telegram
3 190
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
لا توجد بيانات7 أيام
لا توجد بيانات30 أيام
أرشيف المشاركات
3 190
AQIDAH IALAH BENTENG MUSLIMIN PALESTIN
Apakah point 'aqidah' sebagai benteng Muslimin? Sebab dalam kebanyakan isu yang saya ulas, saya akan terus sebut 'perbetulkan aqidah' sebagai jalan penyelesaian.
Termasuk juga di isu Palestin, memperbetukan akidah ialah jalannya. Tapi mungkin ada yang masih kabur apa kaitan kemerdekaan Palestin dengan aqidah?
Maka saya akan beri beberapa point.
1. PENYATUAN ATAS NAMA AQIDAH
Ini saya dah banyak kali sebut, penyatuan mestilah kerana aqidah. Bukan kerana nasionalis atau kaum Arab jauh sekali parti politik. Apabila berjuang, tidak lain tidak bukan kerana bentengi aqidah.
2. MENGENAL KAWAN
Daripada aqidah yang sahih, maka kita kenali kawan yang sahih. Pastikan kawan perjuangan kita ialah kerana perjuangan yang sama. Bukan ketika berjuang seiringan, ketika menang membawa haluan masing².
3. MENGENAL MUSUH
Musuh utama setiap Ahli Sunnah ialah mereka yang melawan aqidah kita dan mendakyahkan kesyirikan. Maka bagaimana pula kita akan bersama dengan aqidah yang berbeza dengan kita? Contohnya Syiah, yang aqidahnya sahaja telah bangga untuk mengeji para sahabat.
Bagaimana boleh kita mampu duduk semeja dan sebulat suara dengan musuh aqidah ini? Itulah yang terjadi bila kita buta aqidah. Sehingga musuh dianggap kawan.
4. KHULAFA AR-RASYIDIN
Kegemilingan Khulafa Ar-Rasyidin ialah ketika zaman Saidina Abu Bakr dan Saidina Umar. Ketika aqidah yang sahih kukuh dan tidak dipersoalkan.
Kegemilangan ini merundum di zaman Saidina Uthman, di mana muncul giat aqidah sesat seperti Khawarij dan Syiah di zaman itu.
5. JANJI ALLAH
Apabila Allah menjanjikan kemenangan Islam, adakah Allah janjikan kemenangan Islam itu ialah kerana penyatuan Ahli Sunnah dengan aqidah² sesat? Pastinya tidak.
Dalam hadith yang lain mengatakan umat Islam akan terbahagi kepada 73 golongan. Hanya satu yang ke syurga dan yang lain ke neraka. Maka Allah menjanjikan itu hanya satu iaitu aqidah yang benar dan sahih yang memegang Al-Quran dan Sunnah.
Kesimpulannya, kembali kepada pemantapan aqidah. Apalah guna teriakkan "Jom perang di Palestin", sedangkan masyarakat kita sendiri masih sibuk menyarung tangkal dan mencari azimat supaya kebal tak tertembus keris. Tak mahu syahid mungkin. Jahil aqidah.
Kaedah yang saya kemukakan ini memang ada contohnya di zaman nabi dan para sahabat. Mengukuhkan pendidikan aqidah ialah batu asas kepada kemenangan. Semoga Allah mempermudahkan urusan saudara² kita di Palestin.
Taufiq Tuah
19.10.23 | 03.04.45
Medan Selera Pekan Salak, No.8
Tengah hari buta
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0J57xPkVy9c6UvU2W983T72etHiowBXouSLBadw72Hy5huqrPoaArwWGpL3EDC7n2l&id=100011291025227&mibextid=Nif5oz
3 190
Bismillah. Di hari Jumaat yang mulia ini, saya aktifkan balik channel ini. Semoga channel ini sedikit sebanyak dapat memberi manfaat dan menjelaskan kekeliruan dan fitnah yang sedang berlaku sekarang ini, InshaAllah.
3 190
• Untuk melaksanakannya, mereka terlebih dahulu menimbulkan ancaman atau ketakutan antaranya adalah ancaman kesihatan, bioterrorism (kata Bill Gate pada 2014). Perkara utama yang mereka nak laksanakan adalah treaty atau perjanjian diantara semua negara yang mana akan mencabut kedaulatan negara-negara yang ada!
• Perjanjian itu akan memberikan kuasa pada pihak antarabangsa untuk melaksanakan perancangan-perancangan mereka di peringkat lokal atau tempatan.
• Perancangan peringkat global tetapi tujuannya adalah untuk melaksanakan pada peringkat lokal atau tempatan.
• Nanti negara kita tidak lagi mempunyai hak untuk mentadbir negara kita, sprt MKN, parlimen atau Yang dipertuan Agung tetapi akan di ambil alih oleh pihak antarabangsa.
• Mereka menimbulkan ketakutan dari sudut kesihatan, kewangan atau ekonomi, makanan atau food insecurity.
• Mereka juga telah membuat pindaan kepada International Health Regulation @ IHR (peraturan kesihatan antarabangsa)
• IHR digubal pada tahun 2005. Ini adalah akta yang akan menjadikan WHO sebagai satu badan atau syarikat yang mempunyai kuasa untuk mengisytiharkan pandemik dan darurat ke atas dunia, menggelarkannya pandemik dan menjadikan ia mempunyai kuasa ke atas kuasa-kuasa negara-negara yang telah menandatangani perjanjian tersebut termasuk negara kita yang juga telah menandatanganinya.
• Pada 22-28 hb Mei tahun ini 2022, akan berlaku satu perjumpaan, WORLD HEALTH ORGANIZATION ASSEMBLY yang mana mereka akan menandatangani satu treaty atau perjanjian yang mana perjanjian itu akan memberikan kuasa kepada badan dunia iaitu WHO yang mana di belakangnya ada Bill Gates, GAVI dan Zionis untuk menguasai negara kita!
• Bila sahaja ianya ditandatangani, akta kesihatan antarabangsa IHR akan mengatasi kuasa perlembagaan negara didunia ini termasuklah yang dipertuan agung dan parlimen melalui pindaan-pindaan yang telah dibuat oleh Amerika.
• mereka akan menggunakan cara ini untuk melancarkan peperangan demi peperangan ke atas umat Islam.
• Mereka akan mengadakan perisikan atau peninjauan keatas negara2. Jika sebelum ni MKN tetapi sekarang ini pihak antarabangsalah yang akan berkuasa.
• Jadi kuasa polis, tentera, palimen dan Yang dipertuan agung akan berada dibawah kuasa mereka.
• Semua keputusan akan dibuat dibawah WHO. Tidak akan ada lagi bangkangan.
• Kita akan dipaksa untuk menerima arahan mereka dalam masa 48 jam! Jika tidak mereka akan menghantar pakar2 ke tempat kita dan kita perlu menerangkan pada mereka alasan kita. Mereka juga boleh menjajah kita atas sebab ketidak patuhan kita pada arahan mereka.
• Antara akibatnya mereka akan masuk kenegara kita dan menguasai kita atas alasan kesihatan dan bencana alam.
• Cara mereka adalah dengan membuat akta.
• WHO bakal akan menjadi ‘caretaker’ kepada kerajaan Malaysia.
Ia akan berkuat kuasa 6 bulan selepas perjanjian ditandatangani iaitu pada Nov 2022.
3 190
Sedikit perkongsian Nota kuliah terakhir, semoga bermanafaat. Ww3 (2) Nota kuliah pada 9.5.22
• Tujuan peperangan adalah untuk sesatkan orang yang beriman sebagaimana dinyatakan dalam Quran.
• Kena faham realiti, waqi’.
• Ww3 dah jadi realiti bukan sekadar teori
• Hakikat ww3 bukan diantara negara2 tetapi antara budaya islam dan selain islam yang mengikut iblis, haq dan batil.
• Rahsia iblis, mereka tak beritahu siapa musuh mereka, iaitu orang yang beriman.
• Bukan semua orang kafir yang memerangi islam tetapi sesiapa sahaja termasuk orang islam sendiri yang memusuhi islam adalah pihak yang batil.
• Musuh kita adalah yang orang yang memusuhi islam termasuk orang islam yang munafik.
• Ada ahli politik yang memusuhi islam padahal mereka menggunakan jawatan sebagai alat untuk memenuhi perut dan poket mereka.
• Amar ma’ruf perlu dilaksanakan walau sekadar membenci dalam hati.
• Sebenarnya hanya satu shj umat yang kena tindas iaitu umat Islam.
• Setiap 100 tahun islam akan ditajdidkan.
• Musuh mengeruni Islam dan umat Islam.
• Kaedah ialah dia menguasai minda dan jiwa orang Islam.
• Minda dan jiwa umat islam berkecamuk, tak dapat beza yang haq dan batil.
• WHO sendiri penuh dengan scandal.
• Minda dan jiwa kita diperangi, itulah peluru mereka sehingga kita tak kenal Allah, jiwa2 inilah yang akan tewas oleh dajjal bila ditidak ditarbiah dan mengenal Allah.
• Kata mereka, mereka nak perangi pengganas. Merekalah yang menyatakan siapakah pengganas.
• Nampak seolah2 ada beberapa pihak yang saling memusuhi tetapi sebenarnya mereka tidak berperang sesama mereka tetapi hanya lakonan untuk mengelirukan umat islam. Ia hanya permainan politik mereka.
• Jika adapun ianya adalah ‘peperangan yang terkawal.’
• Asas rujukan kita adalah Quran dan sunnah.
• Peperangan dunia ketiga sebenarnya membunuh hati, minda, iman dan pemikiran kita sehingga kita tidak lagi sensitif terhadap apa yang menimpa orang Islam diseluruh dunia. Kita tidak lagi mempunyai roh dan kekuatan. kita tidak yakin dengan sistem Allah. Kita juga susah nak tinggalkan dan tangisi dosa kita. Kita tak perasan yang kita dah berkawan dengan musuh Islam.
• Peperangan fasa pertama, hukum hakam islam dicantas.
• Sekarang ini fasa islam 90% orang islam mengkhianati amanah.
• Tiada kempimpinan islam yang hakiki, kalau adapun lemah taqwanya, penuh dengan syubhat.
• Peperangan menguasai sosial dan masyarakat secara paksa melalui undang-undang.
• Mereka akan mengusai undang-undang kita.
• Perancangan yang kasar adalah dalam jangkamasa 100 tahun.
• Perancangan yang kecil adalah dalam jangkamasa 50 tahun.
• 50 thn sblm 2019 iaitu 1969, berlaku ‘Vienna convention’ mengenai ‘law of treaties’ yang dibuat oleh UN untuk menyatakan perlunya melaksanakan ‘perjanjian dalam perjanjian’. Mereka telah menyiapkan satu ‘procedure yang comprehensif’ iaitu bagaimana nak menandatangani perjanjian antara negara dengan negara! Ada akta2nya. Mereka telah menyatakan bagaimana cara, ada dan amalannya untuk berbuat demikian. 150 negara telah menandatangani perjanjian ini.
• 100 tahun sblm 2019 adalah 1919 berlaku wabak ‘spanish flu’.
• Pada 2019 berlaku wabak di Wuhan yang mengakibatkan pandemik. Maka pada tahun 2020 mereka menyatakan yang ‘kita kena buat satu perjanjian antarabangsa yang dipanggil sebagai ‘GLOBAL PANDEMIC PREVENTION AND BIO SECURITY ACT’ iaitu GLOBAL PANDEMIC TREATY. Ianya dilaksanakan pada tahun 2021. Treaty atau perjanjian yang sama seperti yang telah dirancang pada 50 tahun yang lepas.
3 190
Kesan sampingan
Tanda2 dua tahun menampakkan hasil.
Ada persamaan,
Berapa orang yang lengkap beksin dan bosters.
Monkeypox!
Tahu kah anda sesetengah beksin kobid-19 digunakan cell monyet (retroverocell dari monyet)?
Menurut pakar pembuat beksin, virus dan DNA monyet pun akan masuk kedlm cell badan manusia seleps di suntik beksin kobid19.
Adakah ini kesan jangka masa panjang?
Sedangkan monkey pox tidak seharusnya berjangkit kepada manusia kenapa manusia boleh dijangkiti KINI ? dipelbagai negara muncul termasuk negara kita?
https://www.gov.uk/government/news/monkeypox-case-confirmed-in-england-1
3 190
Bagaimana Iblis merosakkan umat manusia sehingga manusia menjadi bahan bakar api neraka? Dengarkan..
3 190
5G SAFE OR DANGEROUS? Professor Dr. Hjh . Adlina Suleiman PJM MD (UKM), MPH (UM), MBA (SCU)
Fellow Academy of Medicine Malaysia
3 190
Tahun lepas berapa ramai yang gelakkan geng koperasi apabila up kan isu 5G ni. X logik lah, mengarut lah, 4G pun ciput inikan pula 5G lah. Sekarang, hadaplah sendiri. Katanya benda baik lah. Bagus lah, boleh bagi manfaat lah.
Sama lah jugak mcm isu air haram. Berapa ramai yang telah kecundang? Itu pun masih ramai lagi yang menipu diri sendiri. Nak jugak masuk lubang biawak walaupun peringatan telah diberikan. Tak peliklah, Nabi dah lama pesan, sampai ke lubang biawak pun orang Islam akan ikut.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1333035190440480&id=100012020357391
3 190
Watch The Water Part 2
Connecting the dots … and reverse assumption!
Kenapa CDC/NIH/FDA melarang ubat anti-venom seperti Antibodi monoklonal, hydroxychloroquine, ivermectin, NAC dan suplemen dalam menangani covid? Malah semua ini terbukti berkesan untuk menyembuh simptom covid..
Apakah asal-usul Sars Cov 2 bukan dari kelawar tapi ular Creighton dan King Cobra?? Kajian menunjukkan lebih persamaan antara spike protein Sars cov -2 dengan protein venom ular!
Penyelidik Bing Lu, pakar yang mendapat hasil kajian tentang Sars cov 2 tiba-tiba dibunuh?
Remdesivir kontra-indikasi dengan hydroxychloroquine, kenapa? Remdesivir berkait dengan venom juga ??
Genetik mapping venom menunjukkan terdapat 19 protein yang toksik boleh menyerang organ dalaman termasuk otak yang ada receptornya!
Siapa yang menaja dan berkait dengan bio Lab yang mengkaji venom ular ??
Dr Ryan Ardis
https://rumble.com/v10mnew-live-world-premiere-watch-the-water.html?fbclid=IwAR2QKf16dzX0MxIAI9heg02R6daKaTLLbyVAbcnfYXUG8siLlEspAXtL6Yo
3 190
Watch the water part 1
Remdesivir adalah ubat yang sangat toksik tetapi hanya ubat yang diluluskan untuk rawatan covid di hospital hampir seluruh dunia. Ini menyebabkan ramai nyawa terkorban oleh protokol hospital ini!!
Malah sekarang ia telah diluluskan oleh FDA untuk kegunaan bayi yang baru lahir
(Semua peringkat umur)
Ini adalah JENAYAH! PEMBUNUHAN!
Dr Ryan Ardis.
https://rumble.com/v10mnew-live-world-premiere-watch-the-water.html?fbclid=IwAR2QKf16dzX0MxIAI9heg02R6daKaTLLbyVAbcnfYXUG8siLlEspAXtL6Yo
https://t.me/Malaysiacovid19infochannel
