ar
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

الذهاب إلى القناة على Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

إظهار المزيد

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام DevTwitter | توییت برنامه نویسی

تُعد قناة DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) في القطاع اللغوي Farsi لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 29 177 مشتركاً، محتلاً المرتبة 4 675 في فئة التكنولوجيات والتطبيقات والمرتبة 11 704 في منطقة إيران.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 29 177 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 22 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار 979، وفي آخر 24 ساعة بمقدار 43، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 24.13‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 16.66‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 7 039 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 4 860 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 59.
  • الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 23 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة التكنولوجيات والتطبيقات.

29 177
المشتركون
+4324 ساعات
+2457 أيام
+97930 أيام
أرشيف المشاركات
تفاوت این آموزش با بقیه به کاربردی بودنشه... توی این ویدیو یه آموزش کامل و کاربردی از Gemini CLI رو براتون آماده کردم! از همو
تفاوت این آموزش با بقیه به کاربردی بودنشه... توی این ویدیو یه آموزش کامل و کاربردی از Gemini CLI رو براتون آماده کردم! از همون اول که این ابزار چیه و چطور باید نصبش کنیم شروع می‌کنیم، بعد میریم سراغ کارهای عملی مثل: - ساخت و ویرایش فایل‌ها مستقیم با Gemini CLI - کار با Git و اتوماسیون عملیات‌های مهم - اتصال MCP به Gemini CLI و استفاده ازش در پروژه‌ها این ویدیو طوری طراحی شده که چه تازه‌کار باشی چه حرفه‌ای، بتونی به راحتی Gemini CLI رو یاد بگیری و توی پروژه‌هات استفاده کنی. https://youtu.be/0ziloyRAsq8?si=JOXayXoKljioyNCd @DevTwitter | <Ryan Heida/>

بچه‌ها اگر کارت گرافیک NVIDIA دارید و میخواهید مدل‌های زبانی رو بدون کوانتیزیشن یا با حداقل کوانتیزیشن اجرا کنید، این کد رو ن
بچه‌ها اگر کارت گرافیک NVIDIA دارید و میخواهید مدل‌های زبانی رو بدون کوانتیزیشن یا با حداقل کوانتیزیشن اجرا کنید، این کد رو نوشتم که با Unsloth این کار رو می‌کنه: https://github.com/prp-e/unsloth_inference البته این بخشی از یه حرکت بزرگتره، ولی خب ترجیحم این بود این بخشش رو پابلیک کنم فعلا. @DevTwitter | <Muhammadreza Haghiri/>

یه پروژه اوپن سورس ران کردم که دوست داشتم به اشتراک بزارم. هر چند ممکنه دیده نشه. میتونید باهاش داخل شبکه‌تون یه سرور چت بالا
یه پروژه اوپن سورس ران کردم که دوست داشتم به اشتراک بزارم. هر چند ممکنه دیده نشه. میتونید باهاش داخل شبکه‌تون یه سرور چت بالا بیارید. به درد سازمان‌ها میخوره. راه اندازیش هم با داکر فقط چند تا کامند لازم داره. https://github.com/mohammadnt/CollabComm @DevTwitter | <Mohammad/>

چیزیو ساختم که ویندوز نساخت!!! CSearch توی این ویدیو من از C++ استفاده میکنم تا فایل اکسپلورر خودمو برای ویندوز برنامه نویسی
چیزیو ساختم که ویندوز نساخت!!! CSearch توی این ویدیو من از C++ استفاده میکنم تا فایل اکسپلورر خودمو برای ویندوز برنامه نویسی کنم و توی این مسیر شمارو با الگوریتم ها و چالش های برنامه نویسی مختلف آشنا میکنم. https://apgy.in/yt/OIyJCTxHkpY @DevTwitter | <Matin Afzal Asr/>

پروژه متن‌باز AIRI با هدف خلق یک همدم دیجیتال طراحی شده است؛ شخصیتی مجازی که قادر به تعاملات صوتی، گفت‌وگو در پلتفرم‌هایی مان
پروژه متن‌باز AIRI با هدف خلق یک همدم دیجیتال طراحی شده است؛ شخصیتی مجازی که قادر به تعاملات صوتی، گفت‌وگو در پلتفرم‌هایی مانند Telegram و Discord و حتی بازی کردن عناوینی مانند Minecraft و Factorio می‌باشد. https://github.com/moeru-ai/airi @DevTwitter | <Amirio/>

اگه بگم یه زبان برنامه نویسی داریم که حجم کامپایلرش کوچیک تر از 1kb باور میکنی؟ برین‌فاک (BrainFuck) یه زبان برنامه نویسی رمز
اگه بگم یه زبان برنامه نویسی داریم که حجم کامپایلرش کوچیک تر از 1kb باور میکنی؟ برین‌فاک (BrainFuck) یه زبان برنامه نویسی رمزی هستش که تو سال 1993 توسط آربن مولبر به هدف کوچکترین کامپایلر دنیا نوشته شد. هدف مولبر رقابت با کامپایر 1024 بایتی زبان FALSE بود و کامپایلر برین‌فاک فقط 296 بایت فضا اشغال میکرد که البته توی نسخه بعدی این فضا به 240 بایت هم کاهش یافت!! امروزه توی اینترنت اگر بگردید افرادی هستن که حجم کامپایلر این زبان رو با بهینه سازی الگوریتم هاش به 100 بایت هم برسونن! فکرشو بکن این کامپایلر توی ⅕ یه سکتور دیسک ذخیره میشه (یک دهم کیلوبایت) حالا از بحث فضا که بگذریم میرسیم به خود زبان که کل دستوراتش از هشت کاراکتر ساخته میشه: + - , . <> [ ] و همونطور که از اسمش مشخصه به شدت دشواره و مغز شما رو هدف قرار میده. داکیومنت خیلی وحشتناکی هم داره وقتی وارد سایتش میشی انگار رفتی تو دارک وب: brainfuck.org @DevTwitter | <Farzad Ebrahimi/>

💯 مدیریت حافظه همیشه یکی از چالش‌های پنهان دنیای برنامه‌نویسیه؛ همون جایی که عملکرد واقعی یک زبان مشخص می‌شه. در Go این موضو
💯 مدیریت حافظه همیشه یکی از چالش‌های پنهان دنیای برنامه‌نویسیه؛ همون جایی که عملکرد واقعی یک زبان مشخص می‌شه. در Go این موضوع نه‌تنها به بهینه‌سازی سرعت کمک می‌کنه، بلکه کلید اصلی مقیاس‌پذیری و اجرای همزمان هزاران goroutine به‌شمار میاد. 🎯 ما در دومین رویداد تک‌وتاک – سلسله رویدادهای تخصصی در حوزه توسعه نرم‌افزار همکاران سیستم – که به‌ صورت #رایگان و #آنلاین برگزار می‌شه، سراغ مبحث مدیریت حافظه در Go می‌ریم: 🟫  ساختار حافظه در برنامه‌ها 🟫 استک در Go (Escape Analysis و Dynamic Sized Stack) 🟫 هیپ در Go (Garbage Collector و Mark & Sweep)   👨🏻‍💻 ارائه‌دهنده: سهند صفی‌زاده | تیم‌لید شرکت همکاران سیستم 📅 پنج‌شنبه ۱۳ شهریورماه | ساعت ۱۰ تا ۱۲ ⚠️ شرکت در رویداد فقط در صورت ثبت‌نام امکان‌پذیره. 📌 اطلاعات بیشتر و لینک ثبت‌نام: 📎 تک‌وتاک ۰2 : مدیریت حافظه در Go - همکاران سیستم ➡️ 📱 Linkedin |🌐 Instagram

یه Cli باحال به اسم doxx نوشتن که میشه فایلای Microsoft Word .docx رو تو ترمینال دید. github.com/bgreenwell/doxx @DevTwitter
یه Cli باحال به اسم doxx نوشتن که میشه فایلای Microsoft Word .docx رو تو ترمینال دید. github.com/bgreenwell/doxx @DevTwitter | <Mohammad/>

دوتا مدل VLM جالب اپن سورس اومده روی وب سایت HuggingFace. این مدل‌های Multimodal از کمپانی Liquid AI به اسم LFM2-VL معروف هستند. این مدل‌ها متن + تصویر رو (با رزولوشن متغیر) پردازش می‌کنن و برای کمترین تاخیر و اجرای روی دستگاه‌های Edge مثل موبایل و کامپیوتر شخصی طراحی شدن. دو نسخه منتشر شده: - مدل ۴۵۰M → مناسب برای دستگاه‌های خیلی محدود - مدل ۱.۶B → قدرتمندتر ولی همچنان سبک و بهینه عالی برای اپلیکیشن‌های واقعی که سرعت و کارایی مهمه. هم بلاگ دارند و هم google colab که میتونید راحت اجرا کنید. لوکال هم میتونید خیلی ساده اجرا کنید. HuggingFace: https://huggingface.co/LiquidAI/LFM2-VL-1.6B @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

ساخت شبیه ساز کنسول NES قسمت اول بیاید با هم یه شبیه ساز برای کنسول نس درست کنیم ! خیلی وقت بود میخواستم این سری ویدیو رو شرو
ساخت شبیه ساز کنسول NES قسمت اول بیاید با هم یه شبیه ساز برای کنسول نس درست کنیم ! خیلی وقت بود میخواستم این سری ویدیو رو شروع کنم و بالاخره تصمیمشو گرفتم. ساختن یه شبیه ساز کامل برای چنین کنسولی میتونه خیلی پیچیده و سخت باشه اما واقعا ارزششو داره :) قراره راجب پردازنده کارت صدا کارت گرافیک زبان اسمبلی و کلی چیز سطح پایین دیگه بیشتر بدونیم. تو این ویدیو با کلیات این کنسول از نظر معماری سخت افزاری بیشتر آشنا میشیم تا آماده بشیم برای توسعه پردازنده این کنسول تو ویدیو بعدی ! ساختن این محتوا قراره خیلی زمان از من بگیره و من هم همیشه محتوامو دوست داشتم رایگان بزارم اما ترجیح میدم یک روشی برای حمایت شما باشه چون میتونه یه انگیزه خیلی خوب باشه که کیفیت محتوا حفظ بشه و وقت بیشتری براش بزارم. در کل با این کار خیلی خوشحالم میکنید :) لینک یوتیوب https://www.youtube.com/watch?v=P6k2wbRcr2I @DevTwitter | <Rouzbeh/>

پس از چند سال که دارم از LLM-ها در کارهای روزمره استفاده می‌کنم، همچنان عملکردی که نشون می‌دن منو شگفت‌زده می‌کنه! اگر می‌خوا
+1
پس از چند سال که دارم از LLM-ها در کارهای روزمره استفاده می‌کنم، همچنان عملکردی که نشون می‌دن منو شگفت‌زده می‌کنه! اگر می‌خواستم تابع زیر برای محاسبه ماه جاری شمسی رو خودم بنویسم حداقل چند ساعت صرف تحقیق، کدنویسی و دیباگ می‌شد یا باید یه وابستگی سنگین به پروژه اضافه می‌کردم! @DevTwitter | <Meysam/>

چند وقت پیش داشتم از LLM ها برای نوشتن JWT و پیاده‌سازیش کمک می‌گرفتم و خودشون secret رو هم می‌ساختن. به ذهنم رسید اگر یه ورد
چند وقت پیش داشتم از LLM ها برای نوشتن JWT و پیاده‌سازیش کمک می‌گرفتم و خودشون secret رو هم می‌ساختن. به ذهنم رسید اگر یه وردلیست بسازم از سکریت‌هایی که LLM ها ساختن چی می‌شه؟ نتیجش شد فایل زیر https://github.com/RemmyNine/wordlists @DevTwitter | <Remmy/>

یه پلی‌لیست خیلی خوب و کمتر شناخته‌شده که با تصاویر و گرافیک‌های جذاب، مفاهیم پایه‌ای مربوط به LLMها و Transformers رو خیلی ر
یه پلی‌لیست خیلی خوب و کمتر شناخته‌شده که با تصاویر و گرافیک‌های جذاب، مفاهیم پایه‌ای مربوط به LLMها و Transformers رو خیلی روشن و قابل فهم توضیح می‌ده.، از دستش ندید. https://www.youtube.com/playlist?list=PLUfbC589u-FSwnqsvTHXVcgmLg8UnbIy3 @DevTwitter | <Reza Jafari/>

Repost from N/a
همه دوره‌های کوئرا نصف قیمت شد! چون تولد ۱۰ سالگی‌شه! 🔗 https://quera.org/r/899lz

داستان پشت QR Code که احتمالا نشنیده‌اید! @DevTwitter | <NooshDaroo/>

می‌دونستی می‌تونی یه اپلیکیشن فول‌استک رو کاملاً رایگان روی Cloudflare دیپلوی کنی؟ بدون نیاز به VPS، بدون تنظیم سرور، با سرعت
می‌دونستی می‌تونی یه اپلیکیشن فول‌استک رو کاملاً رایگان روی Cloudflare دیپلوی کنی؟ بدون نیاز به VPS، بدون تنظیم سرور، با سرعت بالا و حتی دیتابیس داخلی! این یعنی با چند خط کد می‌تونی یه پروژه واقعی رو لانچ کنی. روندش هم خیلی ساده‌ست: فرانت‌اندت رو با Cloudflare Pages می‌ذاری (مثلاً با React، Astro یا هر فریم‌ورک استاتیکی دیگه) بک‌اندت رو با Cloudflare Workers می‌نویسی، یه محیط سبک و سریع برای اجرای API و برای دیتا هم از D1 استفاده می‌کنی (یه دیتابیس شبیه SQLite ولی روی کلاد) همه‌ی اینا بدون پرداخت حتی یه ریال قابل استفاده‌ست، مخصوصاً برای پروژه‌های شخصی، MVP، و حتی اپ‌های جدی. مقاله اصلی رو Cloudflare اینجا گذاشته: https://blog.cloudflare.com/full-stack-development-on-cloudflare-workers/ و اگه دنبال آموزش و پروژه‌محور هستی، این چنل یوتیوب رو از دست نده: youtube.com/@backpine @DevTwitter | <Milad Bachari./>

🔹 فرصت آموزش و استخدام در همکاران سیستم 🔹 🔍 اولین بوت‌کمپ تابستانی ما در سال ۱۴۰۴ در حال ثبت‌نامه... اگه تو هم به کار تست
🔹 فرصت آموزش و استخدام در همکاران سیستم 🔹 🔍 اولین بوت‌کمپ تابستانی ما در سال ۱۴۰۴ در حال ثبت‌نامه... اگه تو هم به کار تست نرم‌افزار علاقه‌مندی و فارغ‌التحصیل یکی از رشته‌های #مهندسی_صنایع ، #حسابداری ، #مدیریت (تمامی گرایش‌ها)، #ریاضیات ، #علوم_کامپیوتر یا #مهندسی_کامپیوتر هستی و می‌خوای دانش لازم برای شروع به کار در این حوزه رو به‌دست بیاری، این بوت‌کمپ مخصوص توئه. 🚀 ۴ جلسه ۳ ساعته | پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها | ساعت ۹ الی ۱۲ 📅 آغاز دوره: ۶ شهریورماه 🔴این فرصت رو از دست نده! رزومه‌ات رو برای ما بفرست تا بعد از بررسی و انجام گزینش اولیه، وارد بوت‌کمپ بشی. بعد از موفقیت در دوره و پشت سر گذاشتن مصاحبه‌ها، می‌تونی به عنوان کارشناس تست نرم‌افزار در تیم‌های تولید نرم‌افزار ما مشغول به کار بشی. 📩 ارسال رزومه به ایمیل: 📥 Hr-Dev@systemgroup.net 📱 Linkedin |🌐 Instagram 🟣🟣🟣🟣🟣

همیشه نصب داکر توی ایران یه چالش بوده؛ مخصوصاً وقتی وسط یه پروژه‌ای و با یه ارور ساده مثل connection refused کل کار متوقف می‌
همیشه نصب داکر توی ایران یه چالش بوده؛ مخصوصاً وقتی وسط یه پروژه‌ای و با یه ارور ساده مثل connection refused کل کار متوقف می‌شه. منم از همین مشکل خسته شدم، برای همین تصمیم گرفتم یه میرور شخصی برای Docker Registry با کمک Cloudflare Workers راه بندازم — یه راه‌حل ساده، سبک و قابل اعتماد، بدون نیاز به VPN یا ابزارهای عجیب‌غریب. توی این ویدیو نشون دادم چطور می‌تونید خودتون تو چند دقیقه یه همچین میروری بالا بیارید و خیلی راحت ازش استفاده کنید. مناسب برای وقتایی که نصب داکر یا کشیدن ایمیج‌ها گیر می‌کنه. لینک آموزش یوتیوب: https://www.youtube.com/watch?v=nqrmKV5KtPU لینگ گیت هاب پروژه: https://github.com/aminesmkhani/CF-docker-mirror @DevTwitter | <Amin Esmkhani/>

چند وقت پیش مسئولیت Refactor بخشی از یک پروژه بزرگ Next.js بهم سپرده شد. بخشی از این کار، شناسایی و حذف کدها و فایلهای بلااستفاده (Dead Code) بود کاری که توی پروژههای بزرگ معمولاً سخت، زمانبر و پرریسکه. برای سادهتر کردن این مسیر، به ابزار knip رسیدم. ابزار قدرتمندی که فایلها، فانکشن ها و حتی dependencyهای بلااستفاده رو شناسایی میکنه. در عمل، knip تونست بخش زیادی از dead code ها رو شناسایی کنه، اما دو نکتهی جالب و مهم برام داشت: - اولی مربوط به component tree بود. یکسری کامپوننتها بهعنوان dead code تشخیص داده شده بودن، در حالی که وقتی سرچ میکردم، میدیدم یه جای دیگه دارن استفاده میشن. اما وقتی کامپوننت parent رو بررسی کردم، فهمیدم اون خودش هیچجا استفاده نشده و این باعث شده بود که child رو هم dead code بدونه. این عمق تحلیل وابستگی، برام قابل توجه بود. - دومی تشخیص ناقص بعضی dependencyها بود. برای مثال، tailwindcss و یکی از پلاگینهاش که در فایل CSS ایمپورت شده بودن، بهعنوان unused معرفی شدن. همینطور بعضی پلاگینهای ESLint هم به اشتباه در لیست قرار گرفته بودن. این یعنی خروجی ابزار، هرچقدر هم دقیق باشه، همچنان نیاز به بررسی انسانی داره. این تجربه باعث شد ابزارهای تحلیل ایستا (static analysis) رو جدیتر ببینم؛ نه فقط برای حذف کد، بلکه برای درک بهتر ساختار پروژه. https://github.com/webpro-nl/knip @DevTwitter | <Mohammad Nazari/>

Repost from N/a
دوره جامع پایتون: مقدماتی تا پیشرفته 🗓شروع دوره: 15 شهریور 🎁 تخفیف ویژه برای دانشجویان، فرصتی بی‌نظیر برای شما! 🔥 آموزشی که شما را به برنامه‌نویس حرفه‌ای تبدیل می‌کند و در بازار کار به شما رقابت‌پذیری بیشتری می‌دهد. همچنین برای اپلای‌های شغلی و تحصیلی شما را برتر می‌کند و به راه‌اندازی استارت‌آپ‌های شگفت‌انگیز کمک می‌کند. ⏰ 160 ساعت آموزش مجازی، با بیش از 25 پروژه و مینی‌پروژه برای تسلط کامل! 🌟 سرفصل‌های دوره شامل: 💻 تسلط بر کدنویسی پایتون 💻 علوم داده با پایتون 💻 محاسبات علمی با پایتون 💻 یادگیری ماشین با پایتون 💻 طراحی بازی و اپلیکیشن با پایتون 💻 ساخت بلاک‌چین و ارز دیجیتال با پایتون 💻 هک و امنیت با پایتون 💻 طراحی سایت با پایتون 🎁 همراه با هدایای ویژه، از جمله پکیج کسب درآمد از پایتون! همین حالا شروع کنید و بهترین نسخه خود را با ما کشف کنید! 💥🚀🔥 🌟 به دوستان خود نیز اطلاع دهید تا این فرصت را از دست ندهند! 🌟 👨‍🏫برگزارکننده: شرکت آتی پژوهش امیرکبیر @kargah2018 👩‍🎓جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر @apa_admin12