ar
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

الذهاب إلى القناة على Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

إظهار المزيد

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام DevTwitter | توییت برنامه نویسی

تُعد قناة DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) في القطاع اللغوي Farsi لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 29 381 مشتركاً، محتلاً المرتبة 4 611 في فئة التكنولوجيات والتطبيقات والمرتبة 11 541 في منطقة إيران.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 29 381 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 27 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار 1 093، وفي آخر 24 ساعة بمقدار 33، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 22.36‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 16.56‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 6 568 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 4 865 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 53.
  • الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 28 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة التكنولوجيات والتطبيقات.

29 381
المشتركون
+3324 ساعات
+2877 أيام
+1 09330 أيام
أرشيف المشاركات
دقت کردید صفحه‌ی گوگل همیشه نصفش خالیه؟؟ از نظر تجربه‌ی کاربری، اگر از همه‌ی صفحه استفاده می‌کرد، مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشید
+1
دقت کردید صفحه‌ی گوگل همیشه نصفش خالیه؟؟ از نظر تجربه‌ی کاربری، اگر از همه‌ی صفحه استفاده می‌کرد، مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشید تا ما به چیزی که دنبالشیم برسیم. * البته گاهی برای بعضی از جستجو‌های برندی اون بخش رو به اطلاعات اون برند اختصاص میده. @DevTwitter

این ویدیو را حتما ببینید اگه با سیستمهای RAG Agent کار میکنید یا نیاز دارید تو پروداکشن پیاده سازی کنید. تو این ویدیو ۱۰ تا درس مهم را اشاره میکنه که من اینجا فقط لیست میکنم. ولی ویدیو را کامل ببینید. یک کلاس درس خودش! 1. Better LLMs Alone Are Not the Answer 2. Expertise is the Fuel (Specialization over Generality) 3. Enterprise Scale is the Moat (Handling Real Data) 4. The Pilot-to-Production Gap is Large 5. Speed and Iteration > Perfection 6. Engineers Spend Too Much Time on "Boring Stuff" 7. Make AI Easy to Consume (Workflow Integration) 8. Wow Your Users 9. Observability > Accuracy 10. Be Ambitious https://youtube.com/watch?v=kPL-6-9MVyA @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

🖥 دوره جامع تربیت تحلیل‌گر داده 🚀 برای پرواز به دنیای داده‌ها و تبدیل شدن به یک تحلیل‌گر داده آماده‌اید؟ 📌 برخی از مخاطبان
🖥 دوره جامع تربیت تحلیل‌گر داده 🚀 برای پرواز به دنیای داده‌ها و تبدیل شدن به یک تحلیل‌گر داده آماده‌اید؟ 📌 برخی از مخاطبان این دوره ☑️ دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی ☑️ کارشناسان و مدیران فعال در کسب و کارها ☑️ علاقمندان به کسب جایگاه شغلی خوب در داخل و خارج از کشور ☑️ فارغ التحصیلان که به دنبال کسب مزیت رقابتی در بازار کار هستند 🏛 موسسه توسعه 🔴 مشاوره رایگان و مشاهده جزئیات دوره از لینک زیر: 📎 httb.ir/8bwti 📎 httb.ir/8bwti 📎 httb.ir/8bwti

‏من کتاب مهندسی پرامپت گوگل که چند روزه وایرال شده رو به فارسی ترجمه کردم و گذاشتم روی گیتهاب. کتاب خوبیه، سبکه و اصول اولیه و روش‌های اصلی رو شرح داده و دسته‌بندی کرده و خواننده یه جورایی شیرفهم میشه که چطوری میشه پرامپت نوشت. بخونین و به اشتراک بذارید https://teal33t.github.io/prompt-engineering/ @DevTwitter | <Saman/>

برخلاف نظرات این همه آدم مبنی بر یاد نگرفتن Programming حالا نظر مدیر عامل GitHub برعکس هست، میگه از دوران کودکی باید Program
برخلاف نظرات این همه آدم مبنی بر یاد نگرفتن Programming حالا نظر مدیر عامل GitHub برعکس هست، میگه از دوران کودکی باید Programming در مدرسه آموزش داده بشه چون آینده در اختیار Software خواهد بود و هرکسی میتونه وارد این فضا بشه و با AI این امکان راحت تر شده. https://www.youtube.com/watch?v=5UhnQ2h-5BY @DevTwitter | <Max Shahdoost/>

امروز با claude پایتون هم زدم :D کدش چون اسکریپتی هست و فقط باید در محیط توسعه برای کد پچینگ استفاده بشه زیاد آنچنان موارد پر
امروز با claude پایتون هم زدم :D کدش چون اسکریپتی هست و فقط باید در محیط توسعه برای کد پچینگ استفاده بشه زیاد آنچنان موارد پروداکشنی نداره سعی کردم تست زیاد تو الیکسیر بنویسم که مطمئن شم تقریبا تا حد خوبی کار می کنه کلش امروز نوشته شد سه بار لمیت شدم :D https://github.com/ash-project/igniter_js/pull/26 @DevTwitter | <ُTagarg/>

Repost from N/a
🪨 این‌بار به مقصد می‌رسه! چون اینبار ما کنارتیم🧡 🟠 شروع ثبت‌نام جدید دوره‌‌های برنامه‌نویسی، داده و هوش مصنوعی دانشکار 🔶
🪨 این‌بار به مقصد می‌رسه! چون اینبار ما کنارتیم🧡 🟠 شروع ثبت‌نام جدید دوره‌‌های برنامه‌نویسی، داده و هوش مصنوعی دانشکار 🔶 ۲۵٪ تخفیف ثبت‌نام زودهنگام! 🔸شروع مسیر یادگیری و استخدام: 👇👇 https://dnkr.ir/6qJ9p https://dnkr.ir/6qJ9p

مجموعه‌ای از داده‌های ساختاریافته فوتبال ،لیگ برتر ایران(لیگ خلیج فارس)، شامل نتایج مسابقات، جدول نهایی، داوران و آقای گل‌ها
مجموعه‌ای از داده‌های ساختاریافته فوتبال ،لیگ برتر ایران(لیگ خلیج فارس)، شامل نتایج مسابقات، جدول نهایی، داوران و آقای گل‌ها در قالب CSV. ایده‌آل برای پردازش با Pandas، SQL و مدل‌سازی با Machine Learning. https://github.com/Abbasmo72/PersianGulfLeagueIran-Stats @DevTwitter | <Arzhan/>

تو Reddit یه نفر یه فایل EXE ویژوال بیسیک ۴ که میشه برای ۱۹۹۷ رو با Claude 3.7 اومده به پایتون تبدیل کرده. میگه اجرای فایل‌ها
تو Reddit یه نفر یه فایل EXE ویژوال بیسیک ۴ که میشه برای ۱۹۹۷ رو با Claude 3.7 اومده به پایتون تبدیل کرده. میگه اجرای فایل‌های VB4 الان دردسره، ولی Claude 3.7 فایل رو آنالیز کرده، UI و فایل‌های صوتی رو پیدا کرده و یه کد پایتون معادلش ساخته، بعد همون بار اول هم کار کرد و کل پروسه کلا ۵ دقیقه طول کشید. معنی این ماجرا اینه که میشه اپلیکیشن‌ها و بازی‌های قدیمی رو بدون کد اصلی به کمک یه ابزار مثل Claude 3.7 بیایم open-source و reverse-engineer کنیم. @DevTwitter | <Soroush Ahmadi/>

اگر دنبال یه روش امن برای host سرور MCPتون هستین، Microsoft Azure توی یه بلاگ پست، قدم به قدم آموزش داده که چطوری میتونید با
اگر دنبال یه روش امن برای host سرور MCPتون هستین، Microsoft Azure توی یه بلاگ پست، قدم به قدم آموزش داده که چطوری میتونید با استفاده از FastAPI و Azure container apps این کار و بکنید. لینکش: https://techcommunity.microsoft.com/blog/appsonazureblog/host-remote-mcp-servers-in-azure-container-apps/4403550 @DevTwitter | <Sam92/>

Repost from Quera
📣 مسابقه ورودی کمپ بهاره Fin AI 💻 کدهای هوشمند بانکداری نسل بعد! 💎 این مسابقه می‌تونه دروازه ورود شما به بوت‌کمپ علوم داده
📣 مسابقه ورودی کمپ بهاره Fin AI 💻 کدهای هوشمند بانکداری نسل بعد! 💎 این مسابقه می‌تونه دروازه ورود شما به بوت‌کمپ علوم داده و یادگیری ماشین با طعم چالش‌های واقعی در حوزه بانکداری هوشمند باشه! 🎉شرکت توی بوت‌کمپ (در صورت قبولی توی مسابقه) رایگان هست و با توجه به عملکرد افراد توی بوت‌کمپ، از نفرات برتر دعوت به #استخدام و همکاری می‌شه. ⏳جمعه ۲۹ فروردین ساعت ۱۵ ✔️ ثبت‌نام رایگان : 🔗 https://quera.org/r/ortx5 ➖➖➖➖ #Quera_Contest

سیستم‌ عامل‌ چطوری کار می‌کنه؟دنبال کردن فراخوانی‌های سیستمی لینوکس مثل یک هکر و متخصص امنیت نگاهی داریم به کلیات کرنل لینوکس
سیستم‌ عامل‌ چطوری کار می‌کنه؟دنبال کردن فراخوانی‌های سیستمی لینوکس مثل یک هکر و متخصص امنیت نگاهی داریم به کلیات کرنل لینوکس و بعدش مفهموم سیستم کامل‌ها و نگاهی دقیق تر به فراخوانی‌های سیستمی و اینکه چطوری می شه فراخوانی های سیستمی یه برنامه رو دنبال کرد https://www.youtube.com/watch?v=cYUtHe_XXyQ&feature=youtu.be @DevTwitter | <jadi/>

تکنیک تعامل دیرهنگام (Late Interaction) در بازیابی اطلاعات (information retrieval)، یکی از تکنیکهای موثر در سیستم‌های رتبه‌بن
تکنیک تعامل دیرهنگام (Late Interaction) در بازیابی اطلاعات (information retrieval)، یکی از تکنیکهای موثر در سیستم‌های رتبه‌بندی اسناد (document ranking) است. در این روش، ابتدا پرسش (Query) و اسناد (Documents) به صورت جداگانه‌ encode می‌شوند و سپس در مرحله‌ای بعدی، تعامل میان آن‌ها به‌صورت موخر و انتخابی صورت می‌گیرد. این تکنیک باعث کاهش هزینه‌های محاسباتی نسبت به روش‌های تعامل زودهنگام (Early Interaction) می‌شود، زیرا تنها بر روی تعداد محدودی از اسناد که به‌عنوان کاندیدا انتخاب شده‌اند، تعامل انجام می‌گیرد. تکنیک Late Interaction تعادلی میان دقت بالا و کارایی فراهم می‌کند و در مدل‌هایی مانند ColBERT کاربرد فراوان دارد. همچنین مدلهای مهمی از این روش استفاده میکنن مثل ColBERT, ColPali, و ColQwen. این بلاگ از weaviate خیلی قشنگ همراه با شکل این تکنیک و تکنیکهای دیگه توضیح میده. حتما بخونید اگه کارتون با بازیابی اطلاعات زیاد کار داره. لینک بلاگ: https://weaviate.io/blog/late-interaction-overview @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

خوشحالم که اعلام کنم بعد از یک هفته زمان گذاشتن نسخه اول رودمپ تست نویسی برای دولوپر هارو باهاتون شیر میکنم https://github.co
خوشحالم که اعلام کنم بعد از یک هفته زمان گذاشتن نسخه اول رودمپ تست نویسی برای دولوپر هارو باهاتون شیر میکنم https://github.com/hasanxdev/Test-Roadmap-For-Developers @DevTwitter | <Hesam A.B./>

☯️ اگه به برنامه‌نویسی علاقه داری و میشه روی همت و پشت‌کارت حساب کرد، در استعدادسنجی ما شرکت کن و استعدادت رو برای ورود به دن
☯️ اگه به برنامه‌نویسی علاقه داری و میشه روی همت و پشت‌کارت حساب کرد، در استعدادسنجی ما شرکت کن و استعدادت رو برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی محک بزن! 🚨 شرکت در آزمون و دورۀ آماده‌سازی رایگان ➡️ 🧑‍💻 و یا برای کسب اطلاعات بیشتر کافیه به آی‌دی ما پیام بدی! ‌‌‌‌ 🆔 @MaktabSharif_Admin ▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ 🌐 وبسایت |💬کانال تلگرام | 🌐 اینستاگرام #استخدام_با_طعم_آموزش

این رپو با Flask یه CMS پیاده‌سازی کرده. داکیومنت به چینیه ولی خوب ترجمه کنید به انگلیسی. من از معماری و طوری که پیاده کرده خ
این رپو با Flask یه CMS پیاده‌سازی کرده. داکیومنت به چینیه ولی خوب ترجمه کنید به انگلیسی. من از معماری و طوری که پیاده کرده خوشم اومد، مثلا سیستم پلاگین پیاده کرده که خوب باحاله، ساختار پروژه رو هم خوب تعریف کرده. هم قابل استفاده‌س و هم آموزشی https://github.com/yandaozi/PPress @DevTwitter | <Saman/>

این ریپو را یک نفر درست کرده که بیشتر از ۱۵۰ تا notebooks آموزشی داره راجع به استفاده از لایبرری Transformers برای انواع اپلی
این ریپو را یک نفر درست کرده که بیشتر از ۱۵۰ تا notebooks آموزشی داره راجع به استفاده از لایبرری Transformers برای انواع اپلیکیشن ها و روی انواع دیتا مثل PDF و تصویر و ویدیو. واقعا توجیهی برای یاد نگرفتن نیست. هر کدوم از این notebooks های آموزشی کلی چیز راجع به مدلها و معماری های مختلف یاد میده. یک جور کلاس درس! Github: https://github.com/NielsRogge/Transformers-Tutorials @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

ما توی آروان، مسیر توسعه محصولاتمون رو به صورت عمومی منتشر کردیم. شما میتونین: - ببینین چه امکانات و قابلیت هایی در حال توسعه
ما توی آروان، مسیر توسعه محصولاتمون رو به صورت عمومی منتشر کردیم. شما میتونین: - ببینین چه امکانات و قابلیت هایی در حال توسعه است - لاگ انتشار قابلیت های جدید رو ببینین - رای بدین به قابلیت هایی که مد نظرتون هست تا بهشون اولویت داده بشه - و میتونین هر قابلیتی که توی محصولات ابری بهش نیاز دارن رو وارد کنین این به ما کمک میکنه تا بتونیم فیدبک مستقیمی از کاربران بگیریم و مسیر توسعه رو مبتنی بر نیازهای واقعی ادامه بدیم. https://arvancloud-roadmap.com/roadmap @DevTwitter | <Saber Mesgari/>

فایرفاکس بالاخره از PWA پشتیبانی می کند، خسته نباشی :) فایرفاکس پس از سال‌ها درخواست کاربران، بالاخره تصمیم گرفته است تا از PWA پشتیبانی کند. آن‌ها اخیراً یک ویژگی آزمایشی به نام browser.taskbarTabs.enabled را به نسخه Nightly فایرفاکس اضافه کرده‌اند که هنوز فعال نیست، اما نشان‌دهنده‌ی تلاش آن‌ها برای افزودن این قابلیت است. https://bytes.dev/archives/380 @DevTwitter | <Ali Askari/>

بچه ها چرا هیچکس دربارهٔ این ویژگی مخفی داکر حرف نمیزنه؟ من یه اشتباه ۳ ساله رو تازگیا فهمیدم... کشف شوکه‌کننده: وقتی فهمیدم docker build --squash چقدر زندگی رو تغییر میده: سایز ایمیج از ۱.۲GB به ۳۵۰MB رسید اسکن امنیتی ۶۰٪ سریعتر شد زمان deploy نصف شد چطور کار میکنه؟ docker build --squash -t my-app . این فلگ تمامی لایه‌ها رو فشرده میکنه به یک لایه واحد! مقایسه جالب: معیار قبل بعد سایز ۱.۲GB ۳۵۰MB زمان اسکن ۸ دقیقه ۳ دقیقه تعداد لایه‌ها ۴۷ ۱ ۳ ترفند طلایی: ۱.ترکیب با multi-stage builds:
FROM node:16 as builder
WORKDIR /app
COPY . .
RUN npm build

FROM nginx:alpine
COPY --from=builder /app/dist /usr/share/nginx/html
۲.استفاده با BuildKit: DOCKER_BUILDKIT=1 docker build --squash ... ۳. پاکسازی imageهای squashed نشده: docker image prune --filter label=squashed=false هشدار مهم: این قابلیت مشکلاتی داره: دیباگ سخت‌تر میشه (چون تاریخچه لایه‌ها از بین میره) برای CI/CD نیاز به Docker 17.05+ دارید @DevTwitter | <Milad Shahrokhzadeh/>