ar
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

الذهاب إلى القناة على Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

إظهار المزيد

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام DevTwitter | توییت برنامه نویسی

تُعد قناة DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) في القطاع اللغوي Farsi لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 29 295 مشتركاً، محتلاً المرتبة 4 641 في فئة التكنولوجيات والتطبيقات والمرتبة 11 630 في منطقة إيران.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 29 295 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 24 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار 1 054، وفي آخر 24 ساعة بمقدار 55، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 23.45‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 16.38‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 6 866 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 4 796 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 57.
  • الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 25 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة التكنولوجيات والتطبيقات.

29 295
المشتركون
+5524 ساعات
+2567 أيام
+1 05430 أيام
أرشيف المشاركات
کتابخونه ormax به عنوان سریع‌ترین ORM تو پایتون شناخته شد این کتابخونه با شکست دادن SQLAlchemy و Turtoise تونسته تو بنچمارک ب
کتابخونه ormax به عنوان سریع‌ترین ORM تو پایتون شناخته شد این کتابخونه با شکست دادن SQLAlchemy و Turtoise تونسته تو بنچمارک بین ORM های معروف برنده بشه... و این پروژه در سطح جهانی درحال معروف شدن هست. https://github.com/shayanheidari01/ormax @DevTwitter | <Shayan Heidari/>

یه cli ساختم برای ساخت پروژه های جاوااسکریپت پروژه ها میتونن فول استک یا به صورت تکی بکند یا فرانت باشن هر بار میخواستم یه پر
یه cli ساختم برای ساخت پروژه های جاوااسکریپت پروژه ها میتونن فول استک یا به صورت تکی بکند یا فرانت باشن هر بار میخواستم یه پروژه ری اکت + vite بسازم میخواست یه command طولانی رو حفظ کنم برا همین اینو ساختم امیدوارم شما هم خوشتون بیاد و خوشحال میشم مشکلاتش رو توی issues گیتهاب بزارید https://www.npmjs.com/package/booz-stack @DevTwitter | <../>

افزونه Laravel Idea برنامه PHPStorm رایگان شده برای توسعه راحتتر پیشنهاد میشه نصب کنید https://blog.jetbrains.com/phpstorm/20
افزونه Laravel Idea برنامه PHPStorm رایگان شده برای توسعه راحتتر پیشنهاد میشه نصب کنید https://blog.jetbrains.com/phpstorm/2025/07/laravel-idea-is-now-free/ @DevTwitter | <Developer One/>

خیلی باحاله طرف یه چیزی درست کرده میتونید LLM ها رو توی یه pdf ران کنید: https://github.com/EvanZhouDev/llm.pdf @DevTwitter |
خیلی باحاله طرف یه چیزی درست کرده میتونید LLM ها رو توی یه pdf ران کنید: https://github.com/EvanZhouDev/llm.pdf @DevTwitter | <0x_XRVØ/>

یکی از فوق العاده ترین ابزارهای مدیریت کلاستر kubernetes که هرروز باهاش کار میکنم و واقعا لذت میبرم k9s هست: https://github.c
یکی از فوق العاده ترین ابزارهای مدیریت کلاستر kubernetes که هرروز باهاش کار میکنم و واقعا لذت میبرم k9s هست: https://github.com/derailed/k9s @DevTwitter | <Mohsen Khodabakhshi/>

سرویس OmniAvatar بر روی Hugging Face به صورت رایگان (برای تست) در دسترس قرار گرفت. این ابزار می‌تونه با یک تصویر و یک فایل صوتی ورودی، آواتار سخنگو تولید کنه. لینک: https://huggingface.co/spaces/alexnasa/OmniAvatar @DevTwitter | <Diego Jr/>

به نظر میاد دیشب شب مهمی برای LLM ها بود. شرکت openai اومده مدل جدید reasoning معرفی کرده که در کد o4 mini و اینا خوبه ولی خب
به نظر میاد دیشب شب مهمی برای LLM ها بود. شرکت openai اومده مدل جدید reasoning معرفی کرده که در کد o4 mini و اینا خوبه ولی خب اوپن سورسه و ملت خودشون با هزینه خیلی کمتر هاست کردن. اینکا میتونید رایگان استفاده کنید: https://gpt-oss.com/ @DevTwitter | <یه پوینتر/>

ابزار VictoriaMetrics یه ابزار سریع و مقیاس پذیر برای مانیتورینگ و مدیریت time-series data هست که در توسعه ش خیلی به مساله performance و reliability اهمیت دادن. حالا یکی از توسعه دهندگانش توصیه کرده که اگه میخواید بدونید سیستم های high performance چطوری با گولنگ توسعه داده میشن کد پروژه VictoriaLogs رو بخونید. If you want to know how high performance systems written in Go were built, read VictoriaLogs. VictoriaLogs Fast and easy to use database for logs, which can efficiently handle terabytes of logs https://github.com/VictoriaMetrics/VictoriaLogs @DevTwitter | <Hossein Nazari/>

اومدن Cursor رو دادن به یه سری دولوپر و به یه سری هم گفتن خودتون کد بزنید! اونایی که تجربه بالای ۵۰ ساعت از Cursor رو داشت ۲۰
اومدن Cursor رو دادن به یه سری دولوپر و به یه سری هم گفتن خودتون کد بزنید! اونایی که تجربه بالای ۵۰ ساعت از Cursor رو داشت ۲۰٪ سرعتشون رفته بالا، به طور میانگین باقی اومده پایین … @DevTwitter | <Von Datawarehausen/>

مایکروسافت شیطون برای اینکه مرورگر Edge در ویندوز سریع بالا بیاد بصورت پیش فرض با بالا اومدن ویندوز یک نسخه از اون رو را پشت
مایکروسافت شیطون برای اینکه مرورگر Edge در ویندوز سریع بالا بیاد بصورت پیش فرض با بالا اومدن ویندوز یک نسخه از اون رو را پشت صحنه لود میکنه. اگر با مرورگری به غیر از اج کار میکنید الکی حافظه‌تون رو اشغال میکند و میتوانید آنرا غیرفعال کنید. برای اینکار در در مروگر Edge به بخش تنظیمات رفته و گزینه System را انتخاب و اونجا گزینه Startup Boost را غیرفعال کنید @DevTwitter | <Alireza Shirazi/>

تیم qwen هر روز داره سوپرایز میکنه. امروز مدل Qwen-image یه مدل متن به تصویر که 20B هست و با لایسنس Apache منشتر شده. کاملا ا
تیم qwen هر روز داره سوپرایز میکنه. امروز مدل Qwen-image یه مدل متن به تصویر که 20B هست و با لایسنس Apache منشتر شده. کاملا اوپن. طبق گفته خودشون داخل رندر کردن متن خیلی خوبه و همینطور توی انواع استایل ها میتونه کیفیت خوبی داشته باشه. Blog:https://qwenlm.github.io/blog/qwen-image/ Hugging Face:https://huggingface.co/Qwen/Qwen-Image ModelScope:https://modelscope.cn/models/Qwen/Qwen-Image Github:https://github.com/QwenLM/Qwen-Image Technical report:https://qianwen-res.oss-cn-beijing.aliyuncs.com/Qwen-Image/Qwen_Image.pdf Demo: https://modelscope.cn/aigc/imageGeneration?tab=advanced @DevTwitter | <Mani/>

🔥🔥 خبر خبر 🔥🔥 بلاخره زمان پیدا کردم تا دوره جدید Techlead 360 رو برای بار سوم برگزار کنم 🎉 دور جدید در شهریور ماه برای 4 روز برای علاقه مندان برنامه ریزی شده. محتوای جدید هم بر اساس تجربه و مطالعه به دوره اضافه شده.
توی این دوره شما در مورد این یاد میگیرید که : 1. یک تکلید باید چه خصوصیاتی داشته باشه. 2. یک تکلید در تیم چه وظایفی داره. 3. یک تکلید در سازمان چه وظایفی داره.
توی ویدیو می تونید نظرات چند تن از شرکت کنندگان دور قبلی رو ببینید که چه دوره چه تاثیری در کارشون داشته. دوره در ۱۶ ساعت و مثل همیشه به صورت آنلاین و در روز های پنج شنبه و جمعه در دو هفته متوالی از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ هم برنامه ریزی شده که همه بتونن راحت ازش استفاده کنند. بهتون پیشنهاد می کنم برنامه درسی دوره رو حتمی مطالعه کنید. برای ثبت نام می تونید از این آدرس استفاده کنید : ثبت نام در تکلید 360 شهریور ماه @learning_with_m

اگر صرف میخای یه کلیدی رو خاموش روشن کنی یا سناریو بنویسی یا هزچیزی رو از راه دور کنترل کنی باید esphome نصب کنی روی ماژول ها
+2
اگر صرف میخای یه کلیدی رو خاموش روشن کنی یا سناریو بنویسی یا هزچیزی رو از راه دور کنترل کنی باید esphome نصب کنی روی ماژول های اماده و ازونطرف ویدیو های home assistant رو ببینی و نصبش کنی زبانش yaml ولی بشدت راحته و کار با کد و جواب گرفتن و اینهاش همه جوابشو پس داده @DevTwitter | <گوگل‌کُنِ باحقوق/>

اگر یادتون باشه MR Robot با استفاده از Raspberry Pi عملیات خودش رو شروع کرد. یک گروه هکری با استفاده از همین ترفند و جایگذاری
اگر یادتون باشه MR Robot با استفاده از Raspberry Pi عملیات خودش رو شروع کرد. یک گروه هکری با استفاده از همین ترفند و جایگذاری Raspberry Pi در یک بانک اقدام به سرقت کردند. هرچند موفق نبودند ولی تکنیک های مختلفی جهت مخفی کردن عملیات خود انجام دادند و در کل جالب عمل کردند. منبع: https://bleepingcomputer.com/news/security/hackers-plant-4g-raspberry-pi-on-bank-network-in-failed-atm-heist/ https://youtube.com/watch?v=XTN_-pRZjoU @DevTwitter | <VAHID NAMENI/>

💎 در توسعه نرم‌افزارهای مقیاس‌بزرگ، جایی برای حدس و گمان وجود نداره، به‌ویژه در فرانت‌اند که کوچک‌ترین خطا مستقیماً تجربه‌ی
💎 در توسعه نرم‌افزارهای مقیاس‌بزرگ، جایی برای حدس و گمان وجود نداره، به‌ویژه در فرانت‌اند که کوچک‌ترین خطا مستقیماً تجربه‌ی کاربر رو تحت‌تأثیر قرار می‌ده. همینجاست که مبحث تست به یکی از ابزارهای کلیدی تیم‌های توسعه تبدیل می‌شه. 💯 ما در اولین رویداد تک‌وتاک -سلسله رویداد‌های تخصصی در حوزه توسعه نرم‌افزار همکاران سیستم- که به صورت #رایگان و #آنلاین برگزار می‌شه، مبحث تست خودکار در Front-end رو بررسی می‌کنیم: 🔵 لزوم تضمین کیفیت در نرم‌افزار 🔵 مدل‌های تست‌نویسی و انتخاب ابزار مناسب 🔵 توسعه زیرساخت تست 🔵 استفاده از Test Impact Analysis برای مدیریت بهتر تست‌ها 👨🏻‍💻 ارائه‌دهنده: محمدحسین هاشمی‌سهی | برنامه‌نویس ارشد همکاران سیستم 📅 پنج‌شنبه ۱۶ امرداد | ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🌟 برای شرکت در رویداد، ثبت‌نام الزامی است. 🚨 اطلاعات بیشتر و لینک ثبت‌نام: 🌐 sgmg.ir/tt01 👈 📱 Linkedin|🌐 Instagram 🔵🔵🔵🔵🔵🔵

این سایت کار باحالی می‌کنه. کافیه یه ایده داشته باشی، براش توضیح می‌دی، کمکت می‌کنه که چطور محصول رو بسازی یا این ایده رو به
این سایت کار باحالی می‌کنه. کافیه یه ایده داشته باشی، براش توضیح می‌دی، کمکت می‌کنه که چطور محصول رو بسازی یا این ایده رو به درآمد برسونی. من چک کردم بدی نبود. ارزش داره خودتون چک کنید. https://nas.io @DevTwitter | <Saman Faegh/>

👨‍💻 یه فرصت خوب برای برنامه‌نویس‌ها (و اونایی که می‌خوان بشن) مکتب‌خونه تو یه طرح حمایتی جدید، اومده یه‌سری دیگه از دوره‌های برنامه‌نویسی‌ش رو رایگان کرده. موضوع دوره‌ها متنوعه و از سطح مبتدی تا پیشرفته هم هستن. خواستم خبرِ دوره‌های مربوط به برنامه‌نویسی رو برسونم که احتمالاً به کارتون میاد. 🎟 برای استفاده، با لینکی که پایین گذاشتم می‌تونی کل دوره‌ها رو ببینی، دوره‌ رو که انتخاب کردی، تو مرحله‌ی پرداخت، کد HAMDELI رو بزن تا دوره‌ها برات رایگان فعال بشه. 📎 لینک همه‌ی دوره‌های رایگان اینجاست: https://mktb.me/zwjk/ #برنامه‌نویسی #مکتب‌خونه #آموزش_رایگان

یه ایده پروژه جدید که به درد خیلی از تولیدکننده‌های محتوا می‌خوره. مخصوصاً اگه ویدیوهای کوتاه تو اینستاگرام یا یوتیوب می‌ذاری
یه ایده پروژه جدید که به درد خیلی از تولیدکننده‌های محتوا می‌خوره. مخصوصاً اگه ویدیوهای کوتاه تو اینستاگرام یا یوتیوب می‌ذارید. تو این پروژه می‌تونید ویدیوی کوتاه (زیر ۹۰ ثانیه) آپلود کنید، زبان رو انتخاب کنید (فارسی یا انگلیسی)، و چند دقیقه بعد فایل زیرنویس را بگیرید. یا اینکه یک مرحله بالا برید و نسخه‌ای از همون ویدیو رو با زیرنویسِ چسبیده تحویل بگیرید. ایده‌ی اصلیش اینه که: ۱. مخاطبای خیلیا تو سکوت اسکرول می‌کنن — زیرنویس واجبه. ۲. ساخت زیرنویس برای ویدیو به فارسی هنوز خیلی دردسر داره. ۳. ابزارهایی که هستن یا گرونن یا فارسی رو خوب پشتیبانی نمی‌کنن. از نظر فنی، من با این تکنولوژی‌ها شروع میکنم: - React + TypeScript + TailwindCSS برای رابط کاربری - Vite برای توسعه سریع و سبک - Shadcn UI برای طراحی تمیز و مدرن - Whisper یا هر سرویس دیگه ای برای تبدیل گفتار به متن و ffmpeg برای چسبوندن زیرنویس روی ویدیو میتونید از گوگل کلاد یا AWS هم برای ذخیره فایلهای ویدیویی استفاده کرد. تصویر معماری سیستم هم بالا گذاشتم براتون @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

بالاخره معماری جدید واسه مدل های هوش مصنوعی که ظاهرا خیلی بهینه تر و بهتر از ترنسفورمرهاست. این مدل بیشتر از معماری مغز انسان
بالاخره معماری جدید واسه مدل های هوش مصنوعی که ظاهرا خیلی بهینه تر و بهتر از ترنسفورمرهاست. این مدل بیشتر از معماری مغز انسان الهام گرفته و با ۲۷میلیون پارامتر از دیپ سیک هم بهتر عمل کرده. https://arxiv.org/pdf/2506.21734 @DevTwitter | <Nima/>

یک دوره خیلی خوب از مایکروسافت راجع به Model Context Protocol (MCP) به اسم MCP for Beginners. اگه هنوز نمیدونید MCP چی هست یا اینکه چطور کار میکنه حتما این دوره را ببینید. به جز یک ویدیو ۱ ساعته باقی ویدیوها زیر ۵-۶ دقیقه هستند. MCP یکی از مهمترین مباحث برای درست کردن AI agents هست. Youtube: https://youtube.com/watch?v=VfZlglOWWZw&list=PLlrxD0HtieHjYfVUpGl_-ai7D6FRBjV-d&index=1 @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>