ar
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

الذهاب إلى القناة على Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

إظهار المزيد

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام DevTwitter | توییت برنامه نویسی

تُعد قناة DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) في القطاع اللغوي Farsi لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 29 351 مشتركاً، محتلاً المرتبة 4 619 في فئة التكنولوجيات والتطبيقات والمرتبة 11 566 في منطقة إيران.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 29 351 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 26 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار 1 073، وفي آخر 24 ساعة بمقدار 44، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 22.67‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 16.53‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 6 652 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 4 851 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 55.
  • الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 27 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة التكنولوجيات والتطبيقات.

29 351
المشتركون
+4424 ساعات
+2857 أيام
+1 07330 أيام
أرشيف المشاركات
Write once,run anywhere! این شعار جاواست،اما چی باعث شده که شعارش این باشه؟ وقتی ما یه برنامه به زبون جاوا مینویسیم، کد برنام
Write once,run anywhere! این شعار جاواست،اما چی باعث شده که شعارش این باشه؟ وقتی ما یه برنامه به زبون جاوا مینویسیم، کد برنامه ما بعد از کامپایل شدن توسط javac به جای این که مستقیما به کد ماشین سیستم عامل مقصد تبدیل بشه(کاری که زبون C و ++C انجام میدن) به bytecode تبدیل میشه، بعد این bytecode خط به خط توسط jvm تفسیر میشه، و چون واسه هر پلتفرمی jvm مخصوص وجود داره کد اصلیه ما میتونه بدون تغییر روی هر سیستمی اجرا بشه و اینجا مفهوم مستقل بودن از پلتفرم (Platform independent) خودشو نشون میده. اما چطوری جاوا هم سریعه و هم مستقل؟ داخل jvm و در زمان تفسیر یه ابزاری وجود داره به نام JIT Compiler. این ابزار وقتی که کد اصلی ما به bytecode تبدیل شد بررسی میکنه کد رو و جاهایی از کد که زیاد تکرار شدن مثل حلقه ها و توابع یا بلاک ها، اونارو به کد واقعیه ماشین تبدیل میکنه تا سرعت اجرای برنامه برای دفعات بعدی بالا تر بره. @DevTwitter | <Vahid Shokri/>

Repost from N/a
🎙 وبینار رایگان: هوش مصنوعی در خانه‌های هوشمند چطور AI می‌تونه خونه‌هامون رو هوشمندتر، امن‌تر و راحت‌تر کنه؟ با سلمی غفوری،
🎙 وبینار رایگان: هوش مصنوعی در خانه‌های هوشمند چطور AI می‌تونه خونه‌هامون رو هوشمندتر، امن‌تر و راحت‌تر کنه؟ با سلمی غفوری، پژوهشگر هوش مصنوعی، در این وبینار جذاب همراه باش 🗓 دوشنبه ۱۲ خرداد | 🕡 ساعت ۱۸:۳۰ 📍 آنلاین در ایسمینار 🔗 ثبت‌نام رایگان 📌 برای اینکه وبینارهای بعدی رو از دست ندی،کانال‌ رو فالو کن 👉 @hooshio

Write once,run anywhere! این شعار جاواست،اما چی باعث شده که شعارش این باشه؟ وقتی ما یه برنامه به زبون جاوا مینویسیم، کد برنام
Write once,run anywhere! این شعار جاواست،اما چی باعث شده که شعارش این باشه؟ وقتی ما یه برنامه به زبون جاوا مینویسیم، کد برنامه ما بعد از کامپایل شدن توسط javac به جای این که مستقیما به کد ماشین سیستم عامل مقصد تبدیل بشه(کاری که زبون C و ++C انجام میدن) به bytecode تبدیل میشه، بعد این bytecode خط به خط توسط jvm تفسیر میشه، و چون واسه هر پلتفرمی jvm مخصوص وجود داره کد اصلیه ما میتونه بدون تغییر روی هر سیستمی اجرا بشه و اینجا مفهوم مستقل بودن از پلتفرم (Platform independent) خودشو نشون میده. اما چطوری جاوا هم سریعه و هم مستقل؟ داخل jvm و در زمان تفسیر یه ابزاری وجود داره به نام JIT Compiler. این ابزار وقتی که کد اصلی ما به bytecode تبدیل شد بررسی میکنه کد رو و جاهایی از کد که زیاد تکرار شدن مثل حلقه ها و توابع یا بلاک ها، اونارو به کد واقعیه ماشین تبدیل میکنه تا سرعت اجرای برنامه برای دفعات بعدی بالا تر بره. @DevTwitter | <Vahid Shokri/>

Repost from N/a
🎙 وبینار رایگان: هوش مصنوعی در خانه‌های هوشمند چطور AI می‌تونه خونه‌هامون رو هوشمندتر، امن‌تر و راحت‌تر کنه؟ با سلمی غفوری،
🎙 وبینار رایگان: هوش مصنوعی در خانه‌های هوشمند چطور AI می‌تونه خونه‌هامون رو هوشمندتر، امن‌تر و راحت‌تر کنه؟ با سلمی غفوری، پژوهشگر هوش مصنوعی، در این وبینار جذاب همراه باش 🗓 دوشنبه ۱۲ خرداد | 🕡 ساعت ۱۸:۳۰ 📍 آنلاین در ایسمینار 🔗 ثبت‌نام رایگان 📌 برای اینکه وبینارهای بعدی رو از دست ندی،کانال‌ رو فالو کن 👉 @hooshio

یادگیری برنامه‌نویسی خیلی در دسترس هست، اما مهم اینه که یک منبع خوب برای یادگیری پیدا کنیم. یکی از بهترین منابعی که پیدا کردم
یادگیری برنامه‌نویسی خیلی در دسترس هست، اما مهم اینه که یک منبع خوب برای یادگیری پیدا کنیم. یکی از بهترین منابعی که پیدا کردم، کانال یوتیوب Dave Gray هست. محتوای کانال یوتیوبش خیلی متنوعه: - آموزش Tailwind CSS - آموزش ReactJS - آموزش Django - آموزش NestJS - آموزش Typescript - آموزش Redux - آموزش NextJS همشون رایگان هستن. این روزها دوره NodeJS کانالش رو می‌بینم. پیشنهاد می‌کنم ویدیوهاشو ببینید. https://www.youtube.com/@DaveGrayTeachesCode @DevTwitter | <Mohammad Lotfi/>

#بدرد آخیش، از این به بعد این جوونا که بام صحبت می‌کنن میگن دانشگاهمون به درد نمی‌‌‌خوره مستقیم این لینک رو می‌دم بشون https:
#بدرد آخیش، از این به بعد این جوونا که بام صحبت می‌کنن میگن دانشگاهمون به درد نمی‌‌‌خوره مستقیم این لینک رو می‌دم بشون https://github.com/ossu/computer-science @DevTwitter | <Amir Dezfulian/>

Repost from N/a
یه لحظه تصور کن: لپتاپ جلوته، داری روی یه کد مهم کار می‌کنی💻 چون باید برای یه شرکت بزرگ یه الگوریتم خفن بنویسی! درسته، همونط
یه لحظه تصور کن: لپتاپ جلوته، داری روی یه کد مهم کار می‌کنی💻 چون باید برای یه شرکت بزرگ یه الگوریتم خفن بنویسی! درسته، همونطور که آرزوشو داشتی تو یه دیتاساینتیستی⭐️ دوره دیتاساینس دانشکار تو رو به آرزوت می‌رسونه. چون این دوره فقط آموزش نیست. تمرینه. پروژست. شبیه‌ساز دنیای واقعیه! 🎯 صحنه بعدی زندگیت رو خودت بساز: 🔗https://dnkr.ir/6BddX 🔴 مهلت نهایی ثبت‌نام فقط تا آخر امروز

بعضی کتابخونه‌ها هستن که بار های الکی رو از دوشمون بر می‌دارن Moment.js یکی از اوناس. برای تبدیل یه تاریخ میلادی به شمسی یا ن
بعضی کتابخونه‌ها هستن که بار های الکی رو از دوشمون بر می‌دارن Moment.js یکی از اوناس. برای تبدیل یه تاریخ میلادی به شمسی یا نمایش زمان به‌صورت "5 دقیقه پیش" تو جاوااسکریپت. اگه بخوای با vanilla JS بری جلو، می‌سوزی Moment اینو با یه خط حل می‌کنه. https://github.com/moment/moment @DevTwitter | <Nimo/>

جالبه که Rust قبل از ورژن یک (مثل Go) Green Threads و Runtime داشته. دلیل حذف شدنشون: https://rust-lang.github.io/rfcs/0230-remove-runtime.html @DevTwitter | <Mamad with Aberrancy/>

طراحی سیستم احراز هویت مقیاس‌پذیر با Laravel به روش ماژولار و Role-Based طراحی یک سیستم احراز هویت (Auth) در پروژه‌های لاراول همیشه یکی از مهم‌ترین بخش‌هاست؛ اما وقتی پای نقش‌های متنوع (مثل فروشنده، مشتری، ادمین،...) و قابلیت توسعه ماژولار وسط میاد، ماجرا پیچیده‌تر می‌شه. در پروژه اخیرم تصمیم گرفتم: سیستم Auth رو کاملاً ماژولار طراحی کنم (با استفاده از nwidart/laravel-modules) هر Role تعریف‌شده در پروژه، یه مسیر مجزای Auth داشته باشه (مثلاً customer/register یا seller/register) از DTO برای جدا کردن لایه‌ی درخواست از منطق تجاری استفاده کنم اطلاعات هر رول رو از یه فایل config مدیریت کنم (config/auth_roles.php) هر رول بتونه مدل، توکن‌نیم، DTO، و مسیر اختصاصی خودشو داشته باشه (کاملاً داینامیک) در نتیجه، بدون نیاز به اضافه کردن کنترلر یا سرویس جدید برای هر نقش، فقط با ثبت یک رول جدید در config، همه چیز آماده استفاده‌ست. نتیجه؟ توسعه‌پذیر، مقیاس‌پذیر، و تمیز مستقل از فرانت‌اند بدون تکرار منطق در کنترلرها و البته بسیار قابل تست و نگهداری اگه شما هم روی پروژه‌های بزرگ و multi-role کار می‌کنید، حتماً به این سبک معماری فکر کنید. @DevTwitter | <Mehdi Alibakhshi/>

#کوته_نیوز مدیرعامل انویدیا: دارم هفت روز هفته روز و شب کار می‌کنم که یه لقمه نون حلال بذارم جلوی زن و بچه‌م. @DevTwitter

مدتیه دارم روی یه آموزش کاربردی کار می‌کنم که چطور با Go و FFMPEG یه پلتفرم VOD (ویدیو آن‌دی‌مند) بسازیم. بخش اول و دوم این آ
مدتیه دارم روی یه آموزش کاربردی کار می‌کنم که چطور با Go و FFMPEG یه پلتفرم VOD (ویدیو آن‌دی‌مند) بسازیم. بخش اول و دوم این آموزش رو روی Medium منتشر کردم و خیلی خوشحال می‌شم بخونید، نظرتون رو بهم بگید و اگه نقطه‌ضعفی دیدید، کمکم کنید بهترش کنم. پ.ن: اولش می‌خواستم فارسی توی ویرگول منتشر کنم، ولی سیستمش گفت تبلیغاتیه و خواست پول بگیره! لینک قسمت اول (لینک قسمت دوم داخلش هست): https://medium.com/@o.rasouli92/building-a-vod-platform-with-go-and-ffmpeg-part-1-foundations-771e1e14f79b @DevTwitter | <Omid Rasouli/>

قبلا شنیده بودم که از IMSI-catcher برای جاسوسی استفاده می‌شود، مثل جاسوس‌های چینی که بتازگی در ترکیه دستگیر شده‌اند که با این
+1
قبلا شنیده بودم که از IMSI-catcher برای جاسوسی استفاده می‌شود، مثل جاسوس‌های چینی که بتازگی در ترکیه دستگیر شده‌اند که با این دستگاه شنود انجام می‌داده‌اند. جایی هم ذکر شده بود برای پیامک‌های حجاب از IMSI-Catcher استفاده شده که صحت آن را نمی دانم. اما خبر خوب این است که در iOS و مخصوصا در اندروید 15، ویژگی هایی تعبیه شده که مانع از وقوع چنین حملاتی می‌شود. مثلا در اندروید 15 علاوه بر جلوگیری از اتصال به شبکه های 2G یا همان Downgrade Attack معروف، حتی اندروید ناهنجاری در اتصال به شیکه غیرامن را که در Downgrade اتفاق می‌افتد، تشخیص داده و به کاربر هشدار می‌دهد. این قابلیت تشخیص به اتصال به شبکه ناامن 2G در iOS نیز وجود دارد. اینقدر این حملات دیده شده‌اند که گوگل و اپل، در توسعه سیستم‌عامل های خود چنین مکانیزم‌های دفاعی را گنجانده‌اند. https://middleeasteye.net/news/turkey-busts-chinese-spying-ring-using-fake-cell-towers https://forbes.com/sites/zakdoffman/2024/08/01/google-warns-pixel-and-samsung-galaxy-users-stop-using-dangerous-phone-setting/ @DevTwitter | <Vahid Nameni/>

این هم یک دلیل دیگه که «هوش مصنوعی جایگزین کسی نمی‌شه» بلکه فقط «شکل و نوع کارها رو عوض میکنه». شرکت IBM در سال ۲۰۲۳ حدود ۸۰۰۰ نفر رو لی‌آف میکنه تا یکسری سیستم‌های HR و منابع انسانی مثل درخواست مرخصی و مدیریت حقوق و دستمزد رو به طور کامل خودکار کنه و در نتیجه، بهره‌وری در بیش از ۷۰ نقش شغلی افزایش داشته که حدود ۳.۵ میلیارد دلار سود به ارمغان آورده. اما Twist ماجرا اینجاست که برخلاف انتظار، تعداد کل کارکنان IBM کاهش نداشته، بلکه این شرکت منابع صرفه‌جویی‌شده از طریق اتوماسیون رو صرف استخدام نیروهای جدید در بخش‌هایی کرده که نیازمند خلاقیت و تعامل انسانی هستن، مثل مهندسی نرم‌افزار، بازاریابی و فروش. تجربه IBM بازتابی از روند کلی آینده صنعته که هوش مصنوعی ساختار مشاغل رو بازتعریف می‌کنه، نه اینکه صرفا حذف کنه. هرچند وظایف تکراری به خوبی توسط AI انجام میشن، اما همچنان نیاز زیادی به مهارت‌های انسانی و خلاقیت در حل مسائل مسائل پیچیده و تعامل با مشتریان وجود داره. این نمونه بارز اهمیت ایجاد تعادل میان نوآوری فناورانه و توسعه‌ی راهبردی نیروی کار هست. پس سعی کنید به جای زانوی غم بغل کردن و کسب بهانه جهت خروج، روی افزایش و یادگیری مهارت‌های جدید تمرکز کنید! لینک مطلب: https://indiandefencereview.com/ibm-fires-8000-employees-to-replace-them-with-ai-only-to-rehire-just-as-many/ @DevTwitter | <Mamadou On GameDev/>

در حال مطالعهٔ گزارشی با عنوان «چگونه ربات‌های مخرب تلگرام به افشای تهدیدات کمک می‌کنند» بودم. یکی از اقدامات هوشمندانه‌ای که
در حال مطالعهٔ گزارشی با عنوان «چگونه ربات‌های مخرب تلگرام به افشای تهدیدات کمک می‌کنند» بودم. یکی از اقدامات هوشمندانه‌ای که فیشرها امروزه انجام می‌دهند، شناسایی کاربران بر اساس موقعیت جغرافیایی آن‌ها است؛ روشی که موجب دشوارتر شدن فرآیند شناسایی مهاجمان می‌شود. اما چه نکاتی در این گزارش قابل توجه است؟ - استفاده از Telegram به عنوان زیرساخت سبک C2 - میزبانی صفحات فیشینگ در بستر پلتفرم‌های معتبر - هدایت کاربر پس از وارد کردن اطلاعات به صفحه اصلی Microsoft، به‌منظور ایجاد حس اعتبار و جلوگیری از شک کاربران https://any.run/cybersecurity-blog/adversary-telegram-bot-abuse/ @DevTwitter | <Vahid Nameni/>

Repost from N/a
خیلی از بچه‌های صنعتی شریف امسال دارن از طریق شریفی منش برای کارای مهاجرتشون اقدام میکنن، اگر قصد مهاجرت دارید کانالشونو دنبال کنید: https://t.me/+aYjUDX0lOic1ZGM0

در نسخه‌ی آینده PHP 8.5 اپراتور جدیدی به زبان اضافه خواهد شد اپراتور Pipe (|&gt;). این ویژگی به ما اجازه می‌دهد کدهایی بنویسی
در نسخه‌ی آینده PHP 8.5 اپراتور جدیدی به زبان اضافه خواهد شد اپراتور Pipe (|>). این ویژگی به ما اجازه می‌دهد کدهایی بنویسیم که هم تمیزتر باشند و هم خواناتر با استفاده از Pipe می‌تونیم خروجی یک تابع رو به ورودی تابع بعدی پاس بدیم بدون اینکه مجبور باشیم متغیرهای واسط تعریف کنیم یا ساختارهای تو در تو بنویسیم @DevTwitter | <arash narimani/>

#کوته_خبر هم‌بنیان‌گذار گوگل: درِ هوش مصنوعی بذارید تا بهتون جوابای بهتری بده. همیشه تهدید جوابه. @DevTwitter

از مهمترین بهبودهای گولنگ در نسخه ۱.۲۴ پشتیبانی بهتر از WebAssembly هست که هم برای وب اپلیکیشن هایی که محاسبات سنگین یا لاجیک
از مهمترین بهبودهای گولنگ در نسخه ۱.۲۴ پشتیبانی بهتر از WebAssembly هست که هم برای وب اپلیکیشن هایی که محاسبات سنگین یا لاجیک خیلی مشترک با بکند دارن میتونه کاربردی باشه و هم برای Edge Computing مناسبه. تو این ویدیو توضیحات رو میتونید بخونید. https://www.youtube.com/watch?v=kj80m-umOxs به همچنین در این مقاله https://go.dev/blog/wasmexport @DevTwitter | <Hossein Nazari/>

#کوته_نیوز بانک مرکزی گفته برای برداشت پول از خودپرداز هم باید کارمزد بدید. فکر کن 2.5 دلار روزانه میتونی نقد بگیری که اونم ازش کارمزد میگیرن :))) @DevTwitter