ar
Feedback
اختیارمعامله 𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆

اختیارمعامله 𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆

الذهاب إلى القناة على Telegram

مرجع آموزش های تخصصی مشتقه سهام_مشتقه کالا (اختیارمعامله، آتی) .لینک راهنما: https://t.me/optionreference/9072 ارتباط با ادمین : @Hr68n گروه پرسش و پاسخ @hrnoption ادمین تبلیغات: @mahsa_sheybani

إظهار المزيد

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام اختیارمعامله 𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆

تُعد قناة اختیارمعامله 𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆 (@optionreference) في القطاع اللغوي Farsi لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 10 917 مشتركاً، محتلاً المرتبة 10 946 في فئة الاقتصاد والمالية والمرتبة 28 735 في منطقة إيران.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 10 917 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 27 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار 330، وفي آخر 24 ساعة بمقدار 10، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 17.31‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 12.38‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 1 890 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 1 352 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 20.
  • الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل صندوق, معامله, سررسید, زنجیره, کالا.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
مرجع آموزش های تخصصی مشتقه سهام_مشتقه کالا (اختیارمعامله، آتی) .لینک راهنما: https://t.me/optionreference/9072 ارتباط با ادمین : @Hr68n گروه پرسش و پاسخ @hrnoption ادمین تبلیغات: @mahsa_sheybani

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 28 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الاقتصاد والمالية.

10 917
المشتركون
+1024 ساعات
+567 أيام
+33030 أيام
أرشيف المشاركات
👌 #یادآوری امروز موعد تسویه نقدی اختیار معامله برای نمادهای #اهرم، #وبملت، #ذوب و #بیدار است. -ـ-ـ--ـ-ـ--ـ-ـ--ـ-ـ--ـ-ـ--ـ-ـ--ـ-ـ--ـ-ـ- هر آنچه در مورد تسویه نقدی اختیارمعامله باید بدانید: تسویه نقدی در قراردادهای اختیار معامله چگونه انجام میشود؟ مابه التفاوت قیمت اعمال و قیمت پایانی سهم پایه در روز سررسید نقدی توسط دارنده موقعیت باز فروش به دارنده موقعیت باز خرید پرداخت می شود. به شرط آنکه هر دو طرف خریدار و فروشنده موافقت خود را با تسویه نقدی اعلام کرده باشند. ✅منظور از سررسید نقدی قراردادهای اختیار معامله چیست؟ زمانی است که در آن دارندگان موقعیت باز اعم از خرید و فروش اقدام به ارسال درخواست اعمال خود مبنی بر تسویه نقدی خواهند کرد. ✅آیا اعلام موافقت با تسویه نقدی، به معنای اجرای نهایی این نوع تسویه خواهد بود؟ خیر، اعلام موافقت با تسویه نقدی، به معنای اجرای نهایی این نوع تسویه نخواهد بود.طبق مصوبه کمیته فقهی «قراردادهای اختیار معامله سهام، در سررسید با توافق طرفین قابل تسویه نقدی است.» ✅چنانچه در سررسید نقدی، برای دارندگان موقعیت باز فروش موافق تسویه نقدی، خریدار متقابلی با نوع تسویه مشابه وجود نداشته باشد، تعهد فروشنده چگونه خواهد بود؟ علیرغم اعلام آمادگی دارنده موقعیت باز فروش، هیچگونه اعمالی صورت نگرفته و تعهد دارندگان موقعیت باز فروش برای انجام تسویه در سررسید فیزیکی همچنان پابرجا است. ✅آن دسته از دارندگان موقعیت باز خرید موافق با تسویه نقدی که امکان تسویه نقدی برایشان وجود نداشته است، می توانند درخواست تسویه فیزیکی ارائه نمایند؟ بله. پس از اطلاع از انجام یا عدم انجام تسویه نقدی، در صورت تمایل می توانند مجدداً در زمان تعیین شده، درخواست تسویه فیزیکی خود را از طریق کارگزار مربوطه ارسال کنند ✅سررسید نقدی در قراردادهای اختیارمعامله چه زمانی است؟ یک روز کاری پیش از سررسید فیزیکی (آخرين روز معاملاتي) می باشد.

📌 عملیات نجات: استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی برای توقف فروپاشی مالی این روزها که بحث حمایت از بازار سرمایه داغه، بد نیست یک نگاهی بکنیم ببینیم بازارهای مالی واقعی (بازار ما اسمش اشتباهی بازاره، هرچی که هست بازار نیست) در چنین شرایطی چه کاری انجام میدند. قهرمان داستانمون هم مثل همیشه است: وارن بافت، خیرخواه جامعه!! 🗓 21 سپتامبر 2008: یک هفته بعد از اعلام ورشکستگی لمن برادرز، یک سوال مهم برای همه وجود داره: غول بعدی که از هم میپاشه کیه؟ گلدمن ساکس که قبل از این جواهر وال استریت بود، در شرایط بسیار خطرناکیه و سقوطش میتونه شرایط رو به شدت بحرانی‌تر از قبل کنه. هرچند اقداماتی توسط دولت شده ولی فعلا خبری از کمک نیست و این در حالیه که گلدمن ساکس به شدت نیازمند تزریق نقدینگیه. پس بافت خیرخواه با یک پیشنهاد ۵ میلیارد دلاری به گلدمن ساکس از راه میرسه و کار درست رو انجام میده: تلاش برای کسب سود. از نظر بافت، گلدمن ساکس، یک کسب‌وکار واقعا خوبه که موقتا دچار بحران شده ولی آینده روشنی داره. پس فرصت یک سرمایه‌گذاری خوب وجود داره: اینکه سهام یا اختیارخرید سهام رو بخره. ولی هیچ کدوم کمکی به بحران فعلی نمیکنه پس باید یک حرکت خاص انجام داد. 📌 پیشنهاد بافت اینه: ۵ میلیارد دلار فردا صبح تو حسابته، به جاش Preferred Stock (یک چیزی بین سهام و اوراق بدهی) با سود سالانه ۱۰٪ میخوام. علاوه بر این، ۵ میلیارد دلار هم Warrant (یک چیزی شبیه اختیارخرید با مقداری تفاوت) با تاریخ انقضای ۵ ساله به قیمت سررسید ۱۱۵ دلار میخوام. (تعریف مفصل‌ترشون رو در انتهای متن آوردم) شرایط گلدمن ساکس هم اینجوریه که دیروز داشته ۱۶۰ دلار معامله میشده و امروز رسیده به ۱۱۵ دلار. با توجه به فشاری که روش بوده، پیشنهاد رو با کمی اکراه میپذیره. این اقدام با وجود اینکه منجر به ایجاد کمی اعتماد در بازار میشه ولی باعث نمیشه که قیمت گلدمن ساکس تا ۴۷ دلار افت نکنه. ولی بافت بدبخت نمیشه. ✅ نتیجه چی شد؟ سالی ۵۰۰ میلیون دلار درآمد ثابت (از اون ۱۰٪ سالانه) گیرش اومد و سال ۲۰۱۱ گلدمن ساکس Preferred Stock رو ازش به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار بازخرید کرد. و Warrant رو هم در سال ۲۰۱۳ زمانی که قیمت بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ دلار بود اعمال کرد. در مجموع گفته میشه که بین ۳ تا ۴ میلیارد دلار در این معامله سود کرده، با سرمایه اولیه ۵ میلیارد دلار. 📍 حمایت در بازار مالی که مالکیت خصوصی واقعی وجود داره این شکلی رخ میده دوستان. نه این وضعیت خنده‌داری که در شبه بازار ایران می‌بینیم. نمیگم بافت هیچ قصدی برای کمک به گلدمن ساکس یا اقتصاد تحت فشار آمریکا نداشته، ولی هدف اصلیش ((سودجویی)) بوده، چیزی که در کشور ما توهین تلقی میشه. البته، ماجرای مقابله با بحران مالی ۲۰۰۸ خیلی پیچیده‌تر و وسیع‌تر بوده، حتی خود فدرال رزرو هم تقریبا یک ماه بعد و تقریبا با همین روش به گلدمن ساکس کمک کرده ولی بعیده ببینید یک نهاد دولتی بره روی تابلو سفارش بگذاره یا سهام بلوکی بخره. تازه، همون‌طور که گفتم، بافت به گلدمن ساکس و آینده اقتصاد ایالات متحده امیدوار بوده. این رو هم مقایسه کنید با شرایط فعلی خودمون. در یک پست دیگه حتما در مورد بازار ایران و این اقدامات حمایتی حرف میزنیم. جالب اینه که نقل قولی که در عکس آوردم یکی از جملات معروف بافته که فکر کنم در نامه سال ۲۰۰۲ اومده. با توجه به فوبیایی که در بازار ایران از مشتقه وجود داره، دوستان مخالف میتونند از این جمله برای تقویت حملات خودشون به آپشن استفاده کنند. --- 📌 برسیم به تعریف اینکه این ابزارها چی هستند: ✅ا Preferred Stock که شاید بشه سهام ترجیحی ترجمه‌اش کرد، یک نوع سهامه که حق رای در مجمع نداره. سود ثابت دریافت میکنه و اولویت سودش از سهامداران بالاتره، یعنی موقع پرداخت سود اول سود تضمینی این سهامداران رو میدن بعد بقیه‌ش رو تقسیم میکنند بین سایر سهامداران. در صورت ورشکستگی شرکت هم اولویت دریافت پولشون از سهامدار بالاتره ولی از دارندگان اوراق بدهی شرکتی پایین‌تره. از نوسانات قیمت سهم هم بهره‌مند نمیشن. همونطور که گفتم تقریبا میشه بهش به چشم یک موجود ترکیبی بین سهم و اوراق بدهی شرکتی نگاه کرد. ✅ ه Warrant هم یک نوع اختیارخرید با سررسید بلندمدته، منتها یک تفاوت مهم داره: خود شرکت منتشرش میکنه. یعنی موقعی که دارنده‌اش میره برای اعمال، برخلاف اختیارخرید که سهم از یک سهامدار منتقل میشه به یک سهامدار دیگه، اینجا، شرکت سهام جدید منتشر میکنه. 📌 ترکیب این دوتا با هم رو هم همونطور که دیدیم معجزه میکنه. این نشون میده که ابزارهای مشتقه، اونقدر انعطاف‌پذیر هستند که حتی سرمایه‌گذار محافظه‌کاری مثل بافت که به ابزار مشتقه میگه سلاح کشتار جمعی مالی هم میتونه ازشون استفاده کنه و چنین بازدهی خوبی در شرایط ترسناک بحران اقتصادی ۲۰۰۸ بسازه. Iلینکدین علی توتونچیان --- 𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆

سلام دوستان🌺 هر سوالی دارید در مورد آموزش اختیارمعامله سهام در بورس ایران بپرسید؟

📣 فرصت طلایی برای دارندگان پاسپورت دومینیکا اگر پاسپورت دومینیکا دارید، فقط تا ۲۱ نوامبر زمان دارید وارد اروپا شوید و از این فرصت بی‌تکرار استفاده کنید! ما ورود شما را در بازه قانونی ۹۰ روزه، به اقامت ۳ ساله دیجیتال نومد اسپانیا تبدیل می‌کنیم.🇪🇸 با این اقامت: ✅می‌توانید در اسپانیا زندگی کنید و آزادانه در کل منطقه شینگن رفت‌وآمد داشته باشید ✅ بدون نیاز به سرمایه‌گذاری یا خرید ملک ✅ فرآیند کاملاً قانونی و با راهنمایی گام‌به‌گام ما ⏱ وقت بسیار محدود است — این فرصت استثنایی را از دست ندهید! 🖥 برای دریافت راهنمایی بیشتر و مشاوره رایگان، همین حالا با ما در ارتباط باشید. 🔗 https://b2n.ir/benidos-DOM ✉️ @benidos_Group

🔺 نمای مثبت صندوق‌های طلا در معاملات امروز همگام با رشد نرخ دلار تا نزدیکی 90 هزار تومن و احتمال فعالسازی مکانیسم ماشه، صندو
🔺 نمای مثبت صندوق‌های طلا در معاملات امروز همگام با رشد نرخ دلار تا نزدیکی 90 هزار تومن و احتمال فعالسازی مکانیسم ماشه، صندوق‌های طلا امروز مثبت 2-3 معامله میشن. صندوق #گوهر به لحاظ ارزش معاملات و نرخ بازدهی، گزینه مناسبی هست؛ انس جهانی نقره هم اخیراً سقف‌شکنی کرد و صندوق گوهر استراتژی سرمایه‌گذاری روی نقره هم داره و بخشی از پرتفوی خودش رو به شمش نقره اختصاص داده. ‌

باتوجه به محدودیت سقف اهرم،قراره که معاملات آپشن یک صندوق رو بطور کامل و دائمی به جریان بندازیم که این خلاء تا حد زیادی برای شما عزیزان جبران بشه. از بین صندوقهای زیر کدوم صندوق رو بیشتر می‌پسندید؟؟
Anonymous voting

⚡️ مکانیزم ماشه E3 برای ایران: چیست و چه پیامدهایی دارد؟ 📌 سه کشور اروپایی (بریتانیا، فرانسه، آلمان) موسوم به E3 در حال بررس
⚡️ مکانیزم ماشه E3 برای ایران: چیست و چه پیامدهایی دارد؟ 📌 سه کشور اروپایی (بریتانیا، فرانسه، آلمان) موسوم به E3 در حال بررسی فعال‌سازی «مکانیزم ماشه» علیه ایران هستند؛ ابزاری که طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و برجام پیش‌بینی شده است و در صورت «نقض قابل توجه تعهدات» از سوی ایران، تحریم‌های سازمان ملل را بدون نیاز به رأی‌گیری مجدد و بدون امکان وتوی سایر اعضا بازمی‌گرداند. --- 🔍 مکانیزم ماشه چگونه فعال می‌شود؟ 1️⃣ یکی از کشورهای E3 به شورای امنیت اطلاع رسمی می‌دهد که ایران توافق را نقض کرده است. 2️⃣ از آن لحظه، ۳۰ روز فرصت برای تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت جهت حفظ وضعیت فعلی وجود دارد. 3️⃣ اگر در این بازه، قطعنامه‌ای تصویب نشود، تحریم‌ها به‌صورت خودکار بازمی‌گردند. 4️⃣ نکته: حتی روسیه و چین هم نمی‌توانند این بازگشت را وتو کنند. --- ⏳ انگیزه و زمان‌بندی اروپا هدف اروپا، فشار بر ایران برای بازگشت به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کاهش غنی‌سازی است. این امکان تا پیش از ۱۸ اکتبر ۲۰۲۵ قابل استفاده است. گزارش‌ها حاکی است که تابستان یا اوایل پاییز ۲۰۲۵ محتمل‌ترین بازه زمانی برای فعال شدن ماشه است. --- ⚠️ واکنش‌های ایران ایران هشدار داده که فعال‌سازی ماشه، بی‌اعتمادی عمیق و پیچیدگی در مذاکرات آینده را در پی خواهد داشت. تهران همچنین معتقد است که اروپا از نظر حقوقی و اخلاقی صلاحیت این اقدام را ندارد، چراکه خود اروپایی‌ها هم به تعهداتشان در برجام عمل نکرده‌اند. --- 📌 نکات مهم چه کسی می‌تواند ماشه را بکشد؟ سه کشور اروپایی (E3)؛ آمریکا از برجام خارج شده و چنین حقی ندارد. چه شرایطی لازم است؟ اثبات نقض قابل توجه توافق از سوی ایران، آغاز فرآیند ۳۰ روزه، و در نهایت بازگشت خودکار تحریم‌ها. چه زمانی؟ قبل از ۱۸ اکتبر ۲۰۲۵؛ احتمالاً تابستان یا اوایل پاییز. پیامدها؟ بازگشت تحریم‌های سازمان ملل در حوزه‌های واردات، صادرات، دارایی‌های مالی، فناوری، محدودیت‌های نظامی و هسته‌ای. --- 🟩 جمع‌بندی مکانیزم ماشه در شرایطی دوباره مطرح شده که فضای سیاسی و دیپلماتیک بین ایران و غرب، به شدت پرتنش است. اگر این ابزار فعال شود، می‌تواند مسیر پرچالش جدیدی را برای پرونده هسته‌ای ایران و تعاملات بین‌المللی رقم بزند. 📌 کانال تخصصی آپشن رفرنس | 🔗 t.me/option_referenc

دوستان خبر فعال شدن مکانیسم ماشه توسط آلمان که از العربیه نقل می‌شود تا این لحظه فیک می‌باشد 👇👇👇 خبر را العربیه به نقل از
دوستان خبر فعال شدن مکانیسم ماشه توسط آلمان که از العربیه نقل می‌شود تا این لحظه فیک می‌باشد 👇👇👇 خبر را العربیه به نقل از رسانه‌های ایرانی اعلام کرده... که خدا لعنت کند هر چی کپی-پیست کننده را... t.me/option_referenc

دوستان هرکس از طریق لینک پارسیان کانال در کارگزاری پارسیان ثبت نام کرده و جهت استراتژی نیاژ به فروش پوت داره به من پیام بدهد 👇 @Hr68n

🔴صندوق‌های اهرمی صف فروش شدند!
🔴صندوق‌های اهرمی صف فروش شدند!

.. 🎥 صحبت‌هایی که در برنامه دیالوگ ایران مطرح شد؛ چه کسی وظیفه‌ی محو کردن اسرائیل از منطقه را به حکومت ما داده است؟! #موقت #شبانه

.. 🎥 صحبت‌هایی که در برنامه دیالوگ ایران مطرح شد؛ چه کسی وظیفه‌ی محو کردن اسرائیل از منطقه را به حکومت ما داده است؟! #موقت #شبانه

بازارگردانی آپشن‌ها، نیازمند توجه.
بازارگردانی آپشن‌ها، نیازمند توجه.

🔴 ادامه ترجمه از قبل ایران هم احتمالاً زودتر واکنش نشان می‌دهد، چون می‌داند آمریکا منابع کافی برای ادامهٔ حمله دارد، برخلاف اسرائیل که ذخایرش محدود است. اما برای آقای ترامپ، ورود به جنگ یک قمار بزرگ خواهد بود. او می‌خواست آمریکا را از جنگ‌های خاورمیانه دور نگه دارد. حتی اگر ایران هنوز به سلاح هسته‌ای نرسیده باشد، ورود آمریکا می‌تواند کل منطقه را به آتش بکشد. ترامپ تمرکز خود را بر حمله مستقیم به اسرائیل گذاشته، اما ممکن است ایران به‌جای آن به پایگاه‌های آمریکایی یا غیرنظامیان حمله کند، یا صادرات نفت را مختل سازد، یا به زیرساخت‌های حیاتی مانند تأسیسات نفتی عربستان، تنگهٔ هرمز یا حتی برج‌ها در دوبی و قطر آسیب بزند، که منجر به فرار کارگران خارجی شود. چیزی که ترامپ نمی‌خواهد. آیا آمریکا باید وارد جنگ شود؟ شاید حمله به فردو ضروری باشد، اما حتی با نابودی آن، باز هم نمی‌توان اطمینان داشت که برنامهٔ هسته‌ای ایران به‌طور کامل پایان یافته است. ایران ذخایر اورانیوم و تأسیسات مخفی دیگری دارد که آمریکا از آن بی‌اطلاع است. اگر ایران مسلح به بمب هسته‌ای شود، شاید آمریکا مجبور شود وارد جنگی تمام‌عیار در خاورمیانه شود – یا با این واقعیت روبه‌رو شود که ایران اتمی شده است. پس زود یا دیر، آمریکا باید انتخاب کند: یا روی مقابله با چین و همکاری جهانی برای مهار تسلیحات هسته‌ای تمرکز کند، یا وارد جنگی تازه در خاورمیانه شود، آن هم در حالی که نخست‌وزیر اسرائیل مانعی در مسیر توافق دیپلماتیک است. نیروهای گریز از مرکز پس آقای ترامپ در دو راهی قرار دارد: با انجام حملاتی که اسرائیل به‌تنهایی نمی‌توانست انجام دهد، ممکن است آسیب سنگینی به ایران بزند؛ اما با این کار خطر گسترش درگیری هم افزایش می‌یابد. آنچه به‌دست می‌آید، باید با خطر برافروختن یک جنگ منطقه‌ای سنجیده شود. در شرایطی که وضعیت در حال تغییر است، بهتر است آمریکا همچنان در حال سنجش باقی بماند – اینکه آیا اسرائیل می‌تواند به هدفش برسد، و اینکه آیا رژیم ایران حاضر است عقب‌نشینی کند یا خیر. مداخلهٔ آمریکا ممکن است همان چیزی باشد که موازنه را برهم بزند. لینک مجله اکونومیست https://t.me/hrnoption

🔴 ادامه ترجمه از قبل ایران هم احتمالاً زودتر واکنش نشان می‌دهد، چون می‌داند آمریکا منابع کافی برای ادامهٔ حمله دارد، برخلاف اسرائیل که ذخایرش محدود است. اما برای آقای ترامپ، ورود به جنگ یک قمار بزرگ خواهد بود. او می‌خواست آمریکا را از جنگ‌های خاورمیانه دور نگه دارد. حتی اگر ایران هنوز به سلاح هسته‌ای نرسیده باشد، ورود آمریکا می‌تواند کل منطقه را به آتش بکشد. ترامپ تمرکز خود را بر حمله مستقیم به اسرائیل گذاشته، اما ممکن است ایران به‌جای آن به پایگاه‌های آمریکایی یا غیرنظامیان حمله کند، یا صادرات نفت را مختل سازد، یا به زیرساخت‌های حیاتی مانند تأسیسات نفتی عربستان، تنگهٔ هرمز یا حتی برج‌ها در دوبی و قطر آسیب بزند، که منجر به فرار کارگران خارجی شود. چیزی که ترامپ نمی‌خواهد. آیا آمریکا باید وارد جنگ شود؟ شاید حمله به فردو ضروری باشد، اما حتی با نابودی آن، باز هم نمی‌توان اطمینان داشت که برنامهٔ هسته‌ای ایران به‌طور کامل پایان یافته است. ایران ذخایر اورانیوم و تأسیسات مخفی دیگری دارد که آمریکا از آن بی‌اطلاع است. اگر ایران مسلح به بمب هسته‌ای شود، شاید آمریکا مجبور شود وارد جنگی تمام‌عیار در خاورمیانه شود – یا با این واقعیت روبه‌رو شود که ایران اتمی شده است. پس زود یا دیر، آمریکا باید انتخاب کند: یا روی مقابله با چین و همکاری جهانی برای مهار تسلیحات هسته‌ای تمرکز کند، یا وارد جنگی تازه در خاورمیانه شود، آن هم در حالی که نخست‌وزیر اسرائیل مانعی در مسیر توافق دیپلماتیک است. نیروهای گریز از مرکز پس آقای ترامپ در دو راهی قرار دارد: با انجام حملاتی که اسرائیل به‌تنهایی نمی‌توانست انجام دهد، ممکن است آسیب سنگینی به ایران بزند؛ اما با این کار خطر گسترش درگیری هم افزایش می‌یابد. آنچه به‌دست می‌آید، باید با خطر برافروختن یک جنگ منطقه‌ای سنجیده شود. در شرایطی که وضعیت در حال تغییر است، بهتر است آمریکا همچنان در حال سنجش باقی بماند – اینکه آیا اسرائیل می‌تواند به هدفش برسد، و اینکه آیا رژیم ایران حاضر است عقب‌نشینی کند یا خیر. مداخلهٔ آمریکا ممکن است همان چیزی باشد که موازنه را برهم بزند. لینک مجله اکونومیست https://t.me/hrnoption

🔴 ترجمهٔ کامل متن مقالهٔ «Where will this end» از مجلهٔ The Economist تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۵ (سه هفته پیش) در بیست ماه که از کشتار حدود ۱۲۰۰ نفر توسط حماس می‌گذرد، اسرائیل در غزه، لبنان، سوریه و یمن جنگیده است. اما از تاریخ ۱۳ ژوئن، یعنی زمانی که جنگنده‌های اسرائیلی به تهران حمله کردند، مشخص شد که این کارزار نظامی که پیش‌تر علیه نیروهای نیابتی ایران انجام می‌شد، حالا به یک رویارویی مستقیم بین دولت یهود و جمهوری اسلامی تبدیل شده است. جنگ ایران و اسرائیل خاورمیانه را دگرگون خواهد کرد، درست همان‌طور که جنگ‌های اعراب و اسرائیل بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۷۳ این منطقه را تغییر داد. همان‌طور که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ بمب‌افکن‌های خود را به ایران فرستاده و تهدید به بمباران آن با موشک و جنگنده کرده است، سؤال این است که آیا این جنگ نخستین و آخرین جنگ ایران و اسرائیل خواهد بود؟ آیا این جنگ فضای جدیدی برای یک صلح منطقه‌ای مبتنی بر توسعهٔ اقتصادی ایجاد می‌کند؟ یا اینکه به آغاز مجموعه‌ای از جنگ‌های ایران و اسرائیل تبدیل خواهد شد که برای سال‌ها، یا حتی دهه‌ها، خاورمیانه را درگیر می‌کنند؟ رهبران اسرائیل عمدتاً بر تهدید فوری ایرانِ مسلح به سلاح هسته‌ای متمرکز شده‌اند. ایران ادعا می‌کند که با سلاح هسته‌ای فاصله دارد، اما در مقابل، اطلاعات آمریکا می‌گوید این فاصله کمتر از آن چیزی‌ است که گفته می‌شود. اگر ایران به بمب دست یابد، ممکن است همسایگانش را هم به مسلح شدن وادارد، همان‌گونه که اوکراین در برابر روسیه تلاش کرد. این می‌تواند باعث آغاز رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه و فراتر از آن شود. ایرانِ دارای سلاح هسته‌ای فاجعه‌ای برای اسرائیل خواهد بود؛ و اشتیاق اسرائیل برای توقف آن قابل درک است. نه تنها به‌خاطر احتمال استفاده از این سلاح، بلکه به این دلیل که آن را ابزار قدرتی برای رژیم‌هایی می‌داند که به دنبال توسعهٔ نفوذ یا تسلیحات هستند. با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با مشکلی اساسی مواجه است. برای از بین بردن این تهدید، یا باید برنامهٔ هسته‌ای ایران را نابود کند یا رژیم ایران را تغییر دهد، چون این رژیم است که مصمم به دستیابی به بمب است. جنگ با ایران احتمالاً به هیچ‌کدام از این اهداف نخواهد رسید. اگر اسرائیل تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف بگیرد، فقط تکمیل آن را به تأخیر می‌اندازد؛ نمی‌تواند تخصص فنی، دانش و زیرساخت‌هایی که در طول دهه‌ها شکل گرفته را از بین ببرد. و برای حذف تصمیم رژیم ایران برای دنبال کردن سلاح هسته‌ای، اسرائیلی‌ها باید به دنبال تغییر رژیم باشند. راه‌حل نتانیاهو این است که ایرانی‌ها را تشویق به قیام و سرنگونی رژیم اسلامی کنند. او برآورد کرده که رژیم جدید کمتر مستبد، کمتر جنگ‌طلب و کمتر مایل به دنبال‌کردن برنامهٔ هسته‌ای خواهد بود. اما اسرائیل فقط می‌تواند امید داشته باشد که چنین تغییری رخ دهد؛ نمی‌تواند آن را تحمیل کند. اسرائیل نمی‌تواند حکومتی را از آسمان تحمیل کند. به‌علاوه، هیچ‌کس نمی‌داند دولت جدیدی که حاضر به صلح با اسرائیل و کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای باشد، چگونه به قدرت خواهد رسید – اگر اصلاً برسد. نتیجه این است که تنها راهی که اسرائیل می‌تواند برنامهٔ ایران را تحت کنترل درآورد، این است که ظرفیت فنی ایران برای رسیدن به بمب را هدف قرار دهد. اما اگر ایران برنامهٔ خود را ظرف چند سال آینده از سر بگیرد، اسرائیل باید بار دیگر وارد عملیات نظامی شود. بنابراین موانع موفقیت بسیار زیاد است. راه‌حل چیست؟ گروه ۷ خواستار کاهش تنش شده و گزارش‌هایی وجود دارد که ایران مایل به مذاکره است. دیپلماسی، اگر موفق شود، بهترین راه‌حل است. در مقایسه با جنگ، می‌تواند منجر به کنار گذاشتن برنامهٔ سلاح‌های هسته‌ای شود، و از طریق ایجاد اعتماد، انگیزهٔ ایران برای ساخت بمب را کاهش دهد. تصمیم آقای ترامپ در سال ۲۰۱۸ برای خروج از توافق ناقص هسته‌ای با ایران، یک اشتباه فاحش بود. در عمل، توافق جدیدی که بتوان آن را معتبر دانست، بسیار سخت به‌دست می‌آید: ایران باید کل اورانیوم غنی‌شدهٔ خود را کنار بگذارد، بازرسی‌های سخت‌گیرانه را بپذیرد و ظرفیت غنی‌سازی خود را به حداقل برساند. چه رژیمی در تهران حاضراست چنین تحقیرهایی را بپذیرد؟ فقط اگر بقای خودش را در خطر ببیند. در حال حاضر، به‌نظر ایران از ترس فروپاشی، تهدیدهای آقای ترامپ را جدی گرفته است و بسیاری از شهروندانش در حال فرار از تهران هستند. بهترین راه برای فشار به ایران، همان‌طور که کارشناسان می‌گویند، مذاکره است – و جلوگیری از ورود آمریکا به جنگی تمام‌عیار. اگر هدف، بازدارندگی ایران و دفاع از اسرائیل است، دخالت مستقیم آمریکا بی‌ثمر و حتی خطرناک است.آمریکا بمب‌هایی دراختیار داردکه می‌تواند تأسیسات هسته‌ای مستحکمی مثل فردو در ایران را هدف قرار دهد. ادامه لینک مجله اکونومیست https://t.me/hrnoption

♟️ بازار مثل شطرنجه... همه‌مون توی معامله اشتباه می‌کنیم. یه خرید عجولانه، یه فروش از روی ترس، یا یه پوزیشن که نباید می‌گرفتیم... پیش میاد. ولی چیزی که ما رو زمین می‌زنه، خودِ اون اشتباه نیست. مشکل از جایی شروع می‌شه که به جای تمرکز روی حرکت بعدی، گیر می‌کنیم تو حسرت حرکت قبلی. مثل شطرنج‌بازی که فقط به اشتباه قبلی‌اش فکر می‌کنه و بعدی رو خراب‌تر می‌ره. ✅ بازار به اشتباهاتت کاری نداره، به تصمیم بعدی‌ات واکنش نشون می‌ده. ✅ اگر قراره بچرخی دور یه اشتباه، به جای اصلاح، فقط بیشتر می‌بازی. 🧠 یادت باشه: تو بازار اختیار، اونی برنده‌ست که بعدِ اشتباه، هنوز بتونه درست فکر کنه. 📌 «در شطرنج، حرکت بعدی از اشتباه قبلی مهم‌تره.» تو بازار هم همینه... 📍 آپشن رفرنس | Option Reference

⭕️⭕️اطلاعیه بورس تهران درباره عرضه اوراق تبعی همیار/ بیمه پرتفو 🟢زمان عرضه این اوراق از دوشنبه ۲۳ تیر تا سه شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲
+2
⭕️⭕️اطلاعیه بورس تهران درباره عرضه اوراق تبعی همیار/ بیمه پرتفو 🟢زمان عرضه این اوراق از دوشنبه ۲۳ تیر تا سه شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ است. https://t.me/option_referenc

Repost from IBAO Channel
با درود و احترام، با توجه به شرایط اخیر کشور و در راستای حفظ امنیت و آرامش شرکت‌کنندگان گرامی، همایش طالس (گردهمایی سالانه آپشن) به تاریخ ۲۵ مهرماه موکول شد. بلیط‌های تهیه‌شده توسط دوستان کاملاً معتبر بوده و برای تاریخ جدید قابل استفاده خواهند بود. همچنین لازم به ذکر است که در دوره‌ی آتی، قیمت بلیط افزایش خواهد یافت؛ اما این افزایش قیمت برای شرکت‌کنندگانی که پیش‌تر ثبت‌نام کرده‌اند، اعمال نخواهد شد. از همراهی و درک شما سپاسگزاریم و بی‌صبرانه منتظر دیدار شما در شرایطی بهتر و ایمن‌تر هستیم.