مثبت پلاس
الذهاب إلى القناة على Telegram
ارتباط با مثبت پلاس از طریق آیدی @mcoadmin آدرس اینستاگرام www.Instagram.com/mossbat.plus سفارش تبلیغات @Mossbatplusad مطالب آموزنده از بزرگان اندیشه چهان, نویسندگان و شعرا با رویکرد مثبت اندیشی تابع قوانین کشور
إظهار المزيد6 427
المشتركون
-324 ساعات
-27 أيام
-1330 أيام
أرشيف المشاركات
6 427
این عکس درد دارد
خیلی هم درد دارد
بچه هایی که صبح از پدر و مادر خداحافظی کردند
کیف بر دوش انداختند
کیک در کیف گذاشتند تا زنگ تفریح را در کنار آبخوری مدرسه با دوست شان میل کنند
ولی چه سود و چه سوز که به تفریح اول نرسیدند و کیک شأن با خون شأن را با هم در آخرین ساعت درس خوردند.
باعث آن! و علت آن! چگونه میتوانند در چشم دنیا نگاه کنند و سخن از حقوق بی بشر کنند.
امان از آه مادران
امان از داغ پدران🖤💔
حال این عکس که شرح حال و ثبت روایت یکی از روزهای سیاه جنگ است برنده بین المللی عکاسی شده است.
و این است منتهی الیه مدعیان حقوق بی بشر !
#مدرسه_میناب
#ارثیه_بابا
@mossbatplus
6 427
🖌پیامک ذهن
انسان هرگز نمیتواند از رویاهای خود دست بکشد.
رویا خوراک روح است.
همانطور که غذا خوراک تن است.
در زندگی بارها رویاهامان را فرو ریخته، و تمناهامان را ناکام میبینیم،
اما باید به دیدن رویا بپردازیم.
اگر نه، روحمان میمیرد ...
📕 خاطرات یک مغ
✍🏻 پائولو کوئلیو
@mossbatplus
6 427
🌞صبحنوشت
تو آن آزارِ شیرینی که دلخواه است تکرارت
امروز : دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۴
🌙 ۵ محرم ۱۴۴۶
📅 ۲۱ ژوئن ۲۰۲۶
@mossbatplus
6 427
غروب آدینه همینجوری خودش غم داره
خودش دلتنگی داره
یک انتظار بی جا وحسادت خاص نسبت به شنبه فردا داره
حتی در جمع هم که باشی باز آن تنهایی لعنتی را در خود دارد
پس بیش از این خودآزاری نمیکنم
یک آهنگ شاد لاتین را پیشکش حضورتان میکنم.
خوشباشید، آینده از آن ماست🕊🌹
#ارثیه_بابا
@mossbatplus
6 427
🌞صبحنوشت
امروز دلتون مثل هوای جمعه آروم، ذهنتون روشن و قدمهاتون پر از برکت باشه.
امیدوارم این جمعه براتون شروع یک آرامش قشنگ باشه. ❤️
امروز : جمعه ۲۹ خرداد ۱۴۰۵
🌙 ۴ محرم ۱۴۴۶
📅 ۱۹ ژوئن ۲۰۲۶
@mossbatplus
6 427
🌞صبحنوشت
زندگی جیره ی مختصری ست
مثل یک فنجان چای
و کنارش عشق است
مثل یه حبه ی قند
زندگی را با عشق
نوش جان باید کرد...
امروز : جمعه ۲۹ خرداد ۱۴۰۵
🌙 ۵ محرم ۱۴۴۶
📅 ۱۸ ژوئن ۲۰۲۶
@mossbatplus
6 427
برزخ را شنیده بودیم
ولی گویا قرار است قبل از مرگ، آن را درک کنیم
نوشتن سرنوشت را ادامه می دهیم، آن چیزی که دست ما نیست
مینویسیم برزخ میخوانیم امید
آدم به امید زنده است
ما هم به همان🌹
بریم رشت و یک دوری بزنیم🦆🐟🌧
#ارثیه_بابا
@mossbatplus
6 427
🌞صبحنوشت
زندگی جیره ی مختصری ست
مثل یک فنجان چای
و کنارش عشق است
مثل یه حبه ی قند
زندگی را با عشق
نوش جان باید کرد...
امروز : پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
🌙 ۳ محرم ۱۴۴۶
📅 ۱۸ ژوئن ۲۰۲۶
@mossbatplus
6 427
🎼عشق یعنی زخمه ای از تیشه و سازی ز سنگ
کز طنینش تا همیشه بیستون غرق صداست
👤حسین منزوی
🪗🎤🎧🎹🎸
@mossbatplus
6 427
روزی که مجبور شویم زمین را تخلیه کنیم، من رویِ سیارهی مسکونیِ جدید، عطرفروشی میزنم و از دلتنگیِ آدمها کاسبی خواهم کرد!
عطرِ خاکِ بارانخورده میفروشم،
عطرِ چمنِ کوتاه شده،
عطرِ زعفران و برنج،
عطرِ بازارِ خشکبار و ادویه،
بویِ اقاقیا تویِ کوچهها در فصل بهار
عطرِ انسانیت، عطرِ اخلاق،
عطرِ مهربانی با همنوعان .....
... و من فكر كردم حالا كه این عطرها به فراوانی به طورِ رایگان در دسترسم هستند ، زندگى را آسان تر بگیرم و از آنها استفاده كنم !
مخصوصا عطرِ آدمهایى كه نمى دانیم تا كِى مجالِ بودن در كنارشان را داریم !
کفشهایم را میپوشم و در زندگی قدم میزنم ...
من زنده ام و زندگی ارزشِ رفتن دارد.
آن قدر می روم تا صدایِ پاشنه هایم گوشِ ناامیدی را کر کند!
خوب میدانم که گاه کفشها پاهایم را می زند، می فشرد و به درد می آورد
اما من همچنان خواهم رفت ...
زیرا زندگی ارزشِ لنگ لنگان رفتن را نیز دارد.
ماندنی در کار نیست
گذشته های دردناک را رها می کنم و به آیندهء نامعلوم نمی اندیشم.
ولی این را میدانم؛
آینده با گذشته یکسان نیست
زندگی نه ماندن است نه رسیدن
زندگی به سادگی رفتن است
به همین راحتی ...
زندگی چقدر آسان است…
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﺍ ﻣﯽ ﮔﻮﯾم.
ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻟﺬﺕ ﺑﺒﺮﯼ؛
ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰﺵ ﻟﺬﺕ ﺑﺮﺩﻧﯽ ﺍﺳﺖ…
ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻧﺞ ﺑﺒﺮﯼ؛
ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰﺵ ﺭﻧﺞ ﺑﺮﺩﻧﯽ است
ﮐﻠﯿﺪِ ﻟﺬﺕ ﻭ ﺭﻧﺞ ﺩﺳﺖِ ﺗﻮﺳﺖ.
قصد داشتم دستِ اتفاق را بگيرم تا نيفتد!
اما امروز فهميدم که اتفاق خواهد افتاد.
اين ما هستيم که نبايد با او بيفتيم.
@mossbatplus
6 427
🌞صبحنوشت
اسراف نکنید؛ زندگی را
زمان را، عشق را
معجزهی صبح را که می بینی آرزوهایت را با شوق به دنیا بگو، دنیا صدای عشق و روشنی را خواهد شنید
امروز : چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۵
🌙 ۲ محرم ۱۴۴۶
📅 ۱۷ ژوئن ۲۰۲۶
@mossbatplus
6 427
گاهی از خودم می پرسم (راستش کسی نبود ازم بپرسه واسه همین خودم از خودم پرسیدم) که چی توی گذشته هست که آنقدر دوست داری جهان یکمعکوس می کشید و با انتهای فشار پا به پدال گاز دنده عقب می رفت و دوباره آن زمان را تجربه می کردی؟
در جواب به خودم می گویم:
سادگی.
همه ساده بودن
هم چیز ساده بود
نگاه ها ساده بود
لباس ها ساده بود و حتی زیبایی هم ساده بود.
تجملات هم ساده بودن
روابط آدم ها در نهایت با یک استکان چای دبش قند پهلو توی کافه ای دود گرفته در پامنار شکل می گرفت
یا حتی کاخ نشین ها در کاخ هایشان
عزیزان پاکبان در کوخ نشین هایشان
و
همه همه ، بوی سادگی داشت.
دعوتید به
چای عصر گاهی به وقت بازی با نوستالژی
خیلی ساده، عصرتون بخیر جانان🌹
#ارثیه_بابا
@mossbatplus
6 427
🌞صبحنوشت
امید نخیاست نازک اما محکم، که ما را از دلِ تاریکی به صبح میکشاند.
وقتی همهچیز خاموش است،
او آرام میگوید: ادامه بده، نور نزدیک است...
امروز : سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۵
🌙 ۱ محرم ۱۴۴۶
📅 ۱۶ ژوئن ۲۰۲۶
@mossbatplus
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
