"یادداشتهای مهدی رباطی"
🔶 PhD in Public Policy (Financial Economics Focus)+ DBA From University Of Tehran || Political & Financial Consultant در حال حاضر مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری اعتبار تابان ➖➖➖ ©️twitter : MahdiRobatii ©️Instagram
إظهار المزيد📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام "یادداشتهای مهدی رباطی"
تُعد قناة "یادداشتهای مهدی رباطی" (@m_robatii) في القطاع اللغوي Farsi لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 21 806 مشتركاً، محتلاً المرتبة 5 645 في فئة الاقتصاد والمالية والمرتبة 15 331 في منطقة إيران.
📊 مؤشرات الجمهور والحراك
منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 21 806 مشتركاً.
بحسب آخر البيانات بتاريخ 27 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار 831، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -1، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.
- حالة التحقق: غير موثّقة
- معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 59.06%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 30.15% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
- وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 12 882 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 6 575 مشاهدة.
- التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 0.
- الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل بورس, فرد, اصلاح, اقتصاد, شاخص.
📝 الوصف وسياسة المحتوى
يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
“🔶 PhD in Public Policy (Financial Economics Focus)+ DBA From University Of Tehran || Political & Financial Consultant
در حال حاضر مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری اعتبار تابان
➖➖➖
©️twitter : MahdiRobatii
©️Instagram”
بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 28 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الاقتصاد والمالية.
جاري تحميل البيانات...
| التاريخ | نمو المشتركين | الإشارات | القنوات | |
| 28 يونيو | 0 | |||
| 27 يونيو | +5 | |||
| 26 يونيو | +1 | |||
| 25 يونيو | +1 | |||
| 24 يونيو | 0 | |||
| 23 يونيو | 0 | |||
| 22 يونيو | +5 | |||
| 21 يونيو | +7 | |||
| 20 يونيو | +7 | |||
| 19 يونيو | +45 | |||
| 18 يونيو | +120 | |||
| 17 يونيو | +48 | |||
| 16 يونيو | +158 | |||
| 15 يونيو | +425 | |||
| 14 يونيو | +52 | |||
| 13 يونيو | +35 | |||
| 12 يونيو | +16 | |||
| 11 يونيو | +27 | |||
| 10 يونيو | +8 | |||
| 09 يونيو | +13 | |||
| 08 يونيو | 0 | |||
| 07 يونيو | +3 | |||
| 06 يونيو | +45 | |||
| 05 يونيو | 0 | |||
| 04 يونيو | +5 | |||
| 03 يونيو | 0 | |||
| 02 يونيو | +1 | |||
| 01 يونيو | +1 |
| 2 | خداوند اگر میخواست خارج از اسباب و علل امور عالم را با معجزه پیش ببرد ، هیچ کسی شایسته تر از حسین ابن علی در روز عاشورا برای یاری از طریق غیب نبود. | 4 356 |
| 3 | در حدیثی از امام صادق (ع) است :
« ابی الله ان یجری الامور الا باسبابها - یا ابی الله ان یجری الاشیاء الا باسباب - فجعل لکل شیء سببا و لکل سبب شرحا و جعل لکل شرح علما و جعل لکل علم بابا ناطقا »
خداوند امتناع دارد که امور عالم را جاری کند مگر از طریق وسائط و اسبابی . خداوند برای هر چیز سببی و برای هر سبب حکمتی و برای هر حکمتی دانشی و برای هر دانشی دروازه گویایی قرار داده است .
ایرانی جماعت اگر این را متوجه شود بسیاری از مشکلات او حل شده است.
اینکه شما اسباب و علل موفقیت و برتری را نسازی و مداوم چشم به توسل و معجزه و... باشی و بعد چشم به راه موفقیت هم باشی ناشی از عدم شناخت فلسفه دنیا و خلقت و ساز و کار این دنیاست.
اینکه شما در ضعیفترین گروه جام جهانی بدترین بازیها بدون هیچ برنامه هجومی را اجرا کنی و در برابر تیمی مانند مصر که فقط زمانی که ایران 7 دقیقه هجومی بازی کرد 2 تیرک دروازه زد و یک گل آسفاید وقت تلف کنی که مساوی بگیری و چشم به راه دعا نویس و معجزه باشی و وقتی موفق نشدی بگی این " آزمایشی است که خدا داره منو میکنه" ناشی از همین درک جاهلی از فلسفه خلقت و دنیا و کارکرد خدا در ذهن است.
ذهنیتی که میبینم خیلی جاها این روزها که خدا ما رو دوست نداره و کار ما درست پیش نمیره و مردم ایران بدشانس هستند و از این خرافات و مزخرفات، هر زمان ما اسباب و علل را فراهم کردیم و اسباب موفقیت را ساختیم و آن زمان نشد، می شود بگوییم خدا ما را دوست ندارد!
اتفاقا مردم ایران هرکجا یک گام تلاش کرده اند ده برابر آن تلاششان موفقیت و بزرگی کسب کرده اند. | 4 048 |
| 4 | برعکس اغلب کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دنیا در ایران افرادی که شعور و فرهنگشان متناسب با ثروتشان رشد کرده باشد بسیار اندک هستند.
قاطبه ثروتمندان ایران افرادی هستند که به یکی از این رانتها دسترسی داشتهاند:
رانت وام و اعتبار بانکی
رانت اطلاعات
رانت ارتباطات
رانت انرژی
معدود افرادی را پیدا میشود کرد که ثروتمند شده باشند بدون دسترسی به یکی از این منابع توزیع رانت!
در همین بازار سرمایه هم بسیار زیاد هستند افرادی از این جنس.
به همین دلیل وقتی با بسیاری از این قبیل افراد نشست و برخواست میکنی و مراوده، بسیار سریع متوجه میشوی که ظاهر زرورقی است که انبوهی پِهِن را بستهبندی کرده است.
هیچ تناسبی بین رشد سطح اقتصادی با ابعاد دیگر یک انسان در اینها وجود ندارد. | 7 703 |
| 5 | لعنت به تمام کسانی که بین ایرانیان خط کشیدند و خودی و غیرخودیشان کردند.
تمام ایرانیان همین میزان عاشق ایران و پرچم سه رنگ آن هستند.
لعنت بر اسرائیل و رسانه های فارسی زبانش
لعنت بر مسئولین نادان و نفوذی که مردم را در داخل دو دسته کردند
ایران برای همه ایرانیان است...
ایران برای همه شیعیان دنیاست...
ایران برای همه اقوام و زبانها و دینهاست... | 6 799 |
| 6 | این همان استراتژی چمنزنی است که یکسال قبل نوشتم امیدوارم در دامش نیافتیم!
با هر تحرکی کشور مورد تجاوز قرار میگیرد و کم کم برای همه دنیا این موضوع تبدیل به یک امر عادی میشود.
«برای اقدامات بزرگتر بعدی»
در این بین اسراییل و امریکا هم به بهترین شکل از زمان آتش بس برای تعیین تکلیف جبهه شمال استفاده کردند تا ایران بماند و حوضش.
#سیریک | 7 938 |
| 7 | این تحلیل هم هفت ماه قبل درباره بیتکوین ارائه شده و کماکان معتبر است؛ از این عدد اگر کف ساخته شود بازدهی مناسبی در انتظار بازار رمز ارزها خواهد بود. | 7 506 |
| 8 | با توجه به رفتار دلار و تحلیلی که روی قیمت انس دارم تحلیلم این است که به احتمال فراوان کف قیمتی گرم طلای آب شده بدبینانه و به احتمال۹۰٪ محدوده ۱۳-۱۴ میلیون تومان خواهد بود ؛ در صورت از دست رفتن این محدوده با احتمال ۱۰٪ امکان رسیدن به ۱۱ـ۱۲ میلیون وجود دارد.
علیرغم تقاضای بسیار بالای طلا و خرید مستمر چین و بانکهای مرکزی ؛ چشم انداز نرخ بهره آمریکا سبب شکل گیری موج ۴ در انس شد.
طلا و قیمت آن به شکلی تبدیل به محل رویارویی آمریکا و چین شده است. | 7 684 |
| 9 | ✔️واژه مردم در ایران مبتذل شده!
دلیل هم این است که صندوق رای آزادی وجود ندارد تا درباره موضوعات مهم رفراندوم برگزار شود مانند اغلب کشورهای دنیا و گروههای سیاسی با وزن کشی مشخص کنند چقدر سرمایه اجتماعی دارند.
هرکس خود را نماینده اکثریت پنداشته و از زبان آنها صحبت میکند.
✔️اردوکشی خیابانی شده محل زورآزمایی و همه موضوعات در بن بست متوقف شده چون هیچ مسئولی از سرمایه اجتماعی لازم برای اخذ تصمیم مهم برخوردار نیست.
⚠️در همین داستان مذاکرات یا ادامه جنگ و…
بهراحتی با یک مراجعه به رفراندوم میتوان نظر اکثریت را فهمید و آنگاه با حمایت مردم جلو رفت. | 7 441 |
| 10 | وقتی پروردگار عالم اراده فرمود که
توبه ی آدم(؏) را قبول نماید پرده از
جلوی چشمش برداشته شد و در طاق عرش،
اسامی خمسه ی آل عبا را دید
حضرت آدم(؏) سؤال کرد:
ای جبرئیل آنان را چگونه بخوانم؟! گفت:
بگو: «یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحمّدٍ یا عالِیُ بِحَقَّ عَلی
یا فاطِرُ بِحَق فاطِمَة یا مُحسِنُ بِحَقِّ الحَسَنِ
و الحُسینِ ومِنکَ الإحسانُ»
حضرت آدم(؏) سؤال کرد:
چرا درموقع بردن نام حسین(؏)
قلبم شکست و اشکم جاری شد؟!
جبرئیل عرض کرد: چون برای فرزندت
مصیبتی رُخ می دهد که تمام
مصایب در کنار آن کوچک است
آدم(؏) پرسید: آن مصیبت چگونه است؟!
جبرئیل گفت:
او را با لب تشنه می کشند در حالی که
غریب و تنها است و یار و یاوری ندارد
و اگر ای آدم او را در آن روز ببینی
که می گوید:
«وای از تشنگی و کمی یار و یاور»
تشنگی چنان بر او غلبه می کند که آسمان
به چشمش تیره و تار می آید
مثل اینکه دود فاصله شده است
پس هیچ کس او را یاری نمی کند
مگر با شمشیر که به جانش افتند
و او را مانند گوسفند ذبح می کنند
و سرش را از قفا ببرند و دشمنان
پس از کشتن اموالش را غارت نمایند
و سرهای او و یارانش را شهر به شهر بگردانند
و زنانش را اسیر نمایند ..
📚بحارالأنوار، ج ۴۴، ص۲۴۵
حسین(؏)نفس مطمئنه، ص۴۱ | 7 449 |
| 11 | ♾️ محدوده ۳۰۰۰-۳۵۰۰ دلار احتمالا کفسازی صورت بگیرد | 9 105 |
| 12 | فحش بدهیم یا ندهیم
خوشمان بیاید یا بدمان بیاید
اعتقاد داشته باشیم یا نداشته باشیم
مسخره کنیم یا نکنیم
پرچمی که ۱۴۰۰ سال است افراشته است
و
نوری که ۱۴۰۰ سال است تمام سلاطین و شیاطین عالم به هر شکلی خواستهاند خاموشش کنند، ولی هر روز درخشانتر از قبل شده است
و
امروز دیگر از شرق و غرب عالم نامش را میدانند و میخوانند
نور خداست و بیرق حقیقت
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
می خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند در حالی که خدا کامل کننده نور خود است، گرچه کافران خوش نداشته باشند.
سوره صف آیه ۸ | 10 165 |
| 13 | کشور ایران پس از حمله اعراب و جنگ قادسیه بر دو ستون مجددا در دوره صفویه متحد شد و شکل گرفت :
۱. احیای فرهنگ ایرانی و ملیگرایی
۲. اسلام به سبک ایرانی یعنی تشیع
و این دو ستون چون منطبق بر خواست و زمینه فرهنگ ایرانی بود بر ناخودآگاه و خودآگاه مردم ایران نشست و ایران جدید را شکل داد و حفظ کرد.
یک خط آشکار که در ده سال گذشته هم واضحتر است سالهاست برای هدف نهایی تضعیف و در حالت غایی تجزیه ایران این دو ستون را هدف گرفتهاند.
مثال پررنگ آن هدفگیری تیمملی فوتبال و عاشورا و محرم توسط رسانههای وابسته به سعودی و اسراییل است.
اگر دقت کنید انبوهی اکانت در توییتر و اینستاگرام با هویت نامشخص ولی فعال در الگوریتمها با فالوئر بالا و دو رسانه اینترنشنال و من و تو در ده سال اخیر که شروع پررنگ آن از سال ۱۴۰۱ بود در یک کمپین قوی شناختی تلاش کردند تیم ملی فوتبال را از مردم بگیرند و مراسم محرم را مورد خدشه قرار دهند در ذهن ایرانیان تا در نهایت کمپین جنگ نظامی را با دو دستگی ایجاد شده در مردم برای رسیدن به اهداف نهایی شروع کند.
واضح است که در این مسیر نفوذیهای پررنگی هم در ساختار جمهوری اسلامی برای نارضایتی در مردم هم در بحث فرهنگی و سیاسی و هم اقتصادی به شکل جدی فعال بودند.
اما، همه ما اگر به ایران تعلق خاطر داریم وقتی مطلبی میخوانیم یا قصد اظهارنظری داریم باید توجه کنیم در چه جنگ شناختی عمیقی با یهود قرار داریم ، یهودی که ریشه دشمنیاش با ایران و تشیع بیش از ۱۴۰۰ سال است. | 8 720 |
| 14 | لا يوجد نص... | 8 142 |
| 15 | نهادهای امنیتی ۶ دلیل برای قطع اینترنت در زمان جنگ بیان میکردند که یکی از مهمترین آنها همین وضعیت سیستم بانکی و جلوگیری از شرایطی که اکنون مشاهده میکنیم در زمان جنگ بود. | 8 908 |
| 16 | به ریسکها و استرسهای زندگی
ریسک عدم دسترسی و جابجایی به پول در بانکها هم اضافه شد!
همزمان با مذاکرات به ظاهرا صلح «تنگه در برابر محصولات کشاورزی» جنگ تمام عیار سایبری برای قفل کردن زندگیمردم و اقتصاد کشور و شروع یک بیاعتمادی به سیستم بانکی توسط اسراییل ظاهرا در جریان است.
فقط پرسش اینجاست که در این سالها با علم به وجود چنین دشمنی بانکهای کشور که میلیاردها دلار سود از فعالیتهای اقتصادی به جیب زدهاند چرا آنقدر در بحث امنیت زیرساخت ضعیف هستند و کار جدی و بازدارندگی در این حوزه نکردهاند! | 10 375 |
| 17 | ✅ اقتصاد غیرمولد، همچون کورهای است که هر میزان نقدینگی در آن دمیده شود، در نهایت ذوب شده و از بین میرود؛ خواه سه میلیارد باشد، خواه سه تریلیون. این وضعیت، شباهت عجیبی به سرنوشت ارثیه کلان در دست وارثی بیتجربه دارد که به دلیل فقدان دانش و مهارت مدیریت، تمام سرمایه را در کوتاهترین زمان بر باد میدهد و در نهایت، از پیش هم فقیرتر میشود. بنابراین، چشمدوختن به ورود منابع مالی، بدون اصلاح ساختارهای تولیدی، سرابی بیش نیست.
✔️ یک سیستم اقتصادی همانکاریکه با ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیارد دلار کرده با هزاران میلیارد دلار هم همان خواهد کرد. | 11 985 |
| 18 | 🇮🇷 | 12 110 |
| 19 | جنگ اصلی اینجاست
جنگی که اگر در آن ببازی ، مردمت ، سرمایه اجتماعیت و پشت جبهه ات را از دست میدهی
جنگ اقتصادی ، جنگ اصلی ماست و پیروزی در این جنگ هم با تغییر کامل مدل حکمرانی اقتصادی و پاکسازی کشور از مدیران فاسد و نالاسق شدنی است.
اگر در جنگ اقتصادی ببازی ، همه جنگها را خواهی باخت و مسیر سواستفاده دشمن برای انواع اتفاقات مانند هجده و نوزده دی باز خواهد شد. | 7 |
| 20 | در پایان سال گذشته رشد نقدینگی ۵۳.۳ درصد و رشد اقتصادی منفی ۷ دهم درصد بوده است.
تورم نقطه به نقطه در پایان اردیبهشت ماه به ۸۸.۲ درصد رسیده است.
صحبت از افزایش نرخ بهره، بهدلیل چشمانذاز تورمی است که از اکنون قابل مشاهده است تا مگر افسار بازارها هرچند به شکل تصنعی در کوتاه مدت کشیده شود. | 11 237 |
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
