547
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
+27 أيام
لا توجد بيانات30 أيام
أرشيف المشاركات
547
...♡
همه چیز آن طور میگذرد
که تو بودی
هنوز از گُردهی اسبها در زمستان
بخار بلند میشود
هنوز باد،
قوطی سم را دور میزند در مزرعه
هنوز میوههای کال با درختان صمیمیترند
هنوز هیزم خیالم گرم است...
#غلامرضا_بروسان
@simar50
#شعر_و_موسیقی
#موبایلگرافی
#اسفند_زیبا
#کیمره_زیبا
547
...
صبحتون بخیر
روزتون به عشق♥︎
شادی بِطَلَب
که حاصِلِ عمر دمیست ...
@simar50
#ترانههای_خیام
547
...
《 شب تلخ اوکراین》
احتمالاً امشب پوتین و یارانش از همه خوشحالترند. دیدار ترامپ و زلنسکی به جنگ لفظی کشیده شد. تمام حرفهایی که در طول سه چهار سال اخیر از دهان پوتین و بهویژه مدودف دربارۀ زلنسکی خارج شده بود، در روزهای اخیر از دهان ترامپ خارج شده است. ترامپ حق دارد نخواهد هزینۀ جنگ اوکراین را بدهد، ترامپ یا هر آمریکایی دیگری حق دارند نخواهند آمریکا مادرخرج جهان باشد و در ازای هر کمکی امتیازی دریافت کنند، ترامپ میتواند به اوکراین فشار بیاورد تا به پای میز مذاکره برود؛ و ترامپ حق دارد تصور جدیدی از متحدان آمریکا داشته باشد و به خاطر شعارش - «اول آمریکا» - یارکشی جدیدی انجام بدهد.
امـــا!
اما چیزهایی هم هست که نباید فراموش کرد. مردم اوکراین دقیقاً دارند چوب علاقهشان به نزدیک شدن به غرب را میخورند. جنگ اوکراین ریشه در درگیری دو جناح غربگرا و شرقگرا داشت. در حال حاضر زلنسکی فقط شخص زلنسکی نیست، بلکه نمایندۀ مردم اوکراین هم هست. اتفاقاً زلنسکی از جمله به این دلیل رای آورد، چون وعدۀ نزدیکی بیشتر به غرب را داده بود. هیچ ضرورتی نداشت روسیه در این ابعاد گسترده به حملۀ زمینی علیه اوکراین دست بزند. روسیه متجاوز بود و اگر ما مردم ایران معنای «روسیه متجاوز بود» را نفهمیم، پس هیچ ملت دیگری هم در دنیا متوجهش نخواهد شد! هیچ کشوری به اندازۀ ایران بابت توسعهطلبی روسیه آسیب ندیده است.
در همین کشور خودمان، سه سال است طرفداران روسیه در حال توجیه حملۀ روسیه به اوکراین و حمایت از روسیه هستند. اما در این جنگ روسیه متجاوز بود، فقط به خاطر اینکه مردم اوکراین میخواستند از روسیه فاصله بگیرند. آیا فردا روزی که مردم ایران هم بخواهند از روسیه فاصله بگیرند، همین بلا سر مردم ایران نمیآید؟ روسیه میخواست مردم اوکراین را نقرهداغ کند تا درس عبرتی برای بقیۀ اروپای شرقی باشد... اما خب نشد! چرا نشد؟ چون مردم اوکراین به رهبری زلنسکی مقاومت کردند.
حالا اینکه آمریکا بخواهد در صورت ملتی که چوب علاقهش به غرب را میخورد، تف کند، تجربۀ بدی برای دیگران خواهد بود. تحقیر زلنسکی رفتار غلطی است، چون او نمایندۀ مردمی است که میخواستند از روسیه و نظم روسی فاصله بگیرند، منتها در همین مسیر با حملۀ نظامی روسیه مواجه شدند.
#مهدی_تدینی
نویسنده و مترجم
@simar50
547
...♡
#یک_نفس_آرزوی_تو
ته ماندههای عشق را که توی سفرهی دلت نگه داری، هرگز سیرت نخواهد کرد.
یا کپک میزند یا مورچهها را جمع میکند.
سفرهی دلت را باید بتکانی و پاکش کنی از هر چه نیم خورده و ته مانده است.
یک دلِ پاک بیعشق ،گرامیتر است از دلی آغشته به ته ماندههای عشق و نیمخوردههای آرزو و پسماندههای حسرت...
سفرهی دلت را بتکان....
#عرفان_نظرآهاری
t.me/simar50
#موبایلگرافی
#مکثی_در_ادبیات
#کیمره_زیبا
547
...
《۴۵ سال ضرر یا سود》
نخستوزیر لبنان خواستار پرهیز ایران از دشمنی با همسایگانش شد، سوریه هم که تمام قراردادهای مهم بازسازی سوریه را با غیر ایران بسته است، عراق هم بدستور نخست وزیرش تمام تصاویر رهبری و شهید سلیمانی را از عراق جمع کرد، رهبر فلسطین هم (محمود عباس ) خطاب به ایران میگوید : چه میخواهید از جان ما؟ و با تیم فوتبال اسرائيل مسابقه میدهد
پاکستان و ترکیه و آذربايجان وگرجستان هم علیه ما مانور برگزار میکنند و یا دیوار حائل مرزی میکشند، قطر و امارات و بحرین واردن و مراکش با اسرائیل روابط بر قرار میکنند، عمان و عربستان هم اگر هنوز رسماً روابط بر قرار ندارند لاکن مخفیانه دوست هستند
روابط همه این کشورها هم با امریکا عالیست، ما نه مرز مشترک با امریکا یا اسرائیل داریم ،نه یک قدرت اقتصادی هستیم مثل چین که با آنها رقابت داشته باشیم، نه رقابت مذهبی با امریکا واسرائیل داریم که برسر رهبری جهان اسلام با آنها دعوا کنیم یکی مسیحی و دیگری یهودیست، نه یک قدرت بزرگ نظامی، اتمی، مثل چین وروسیه و اروپا و پاکستان و هند و اسرائیل هستیم که رقابت تسلیحاتی با امریکا و اسرائیل داشته باشیم، در تولید نفت هم که اول امریکا دوم روسیه سوم عربستان چهارم ونزوئلا پنجم عراق و ما ششم هستیم پس ادعای رقابتی نداریم،
در زمینه صدور گاز هم روسیه و قطر حرف اول و دوم را در جهان میزنند، پول قوی هم مثل دلار و یورو و یوان چین هم نداریم و در رتبه آخر دنیا هستیم، سهمی هم در اقتصاد جهانی نداریم که با آن بتوانیم دنیا را تحت فشار قرار دهیم، در زمینه تکنولوژی هم آنقدر عقب هستیم که دههها باید بدویم !
صادر کننده بزرگ تسلیحات نظامی هم نیز نیستیم، در زمینه تولید پهبادهای پیشرفته جهانی هم حتی از ترکیه هم عقب هستیم،
جزو بزرگترین کشورهایی هستیم که فرار مغز داریم، بیشترین پناهنده را در خارج داریم با حدود ۷ میلیون نفر بالاترین رقم اختلاس جهانی را داریم،
آزادی بیان نیست ، مطبوعات آزاد نیست، ورزشی آزاد نیست ، برای قهرمان ما تعیین میشود باکی مسابقه بدهد با کی ندهد ،مذهب هم که انتخابی نیست،
حالا سوال :
۱-ما در قضیه فلسطین، لبنان، یمن، عراق چکاره هستیم؟
۲-چرا سالیانه میلیاردها دلار خرج اینجاها میکنیم در حالیکه این پول متعلق به مردم مستضعف ایران است؟
۳- چرا با امریکا ۴۵سال سرِ جنگ داریم؟
۴- چرا و بر سر چه چیزی ۴۵ سال با اسرائیل در جنگ سیاسی و نظامی هستیم؟
۵- منافع ملی حکم میکند با ایندو کشور براساس منافع ملی عمل کنیم نه مسائل ایدوئولوژیک
در تمام مسائل جهانی که در بالا مطرح شد بقول معروف نه سر پیاز هستیم نه ته پیاز !
ما ادعای چه چیزی را داریم؟
آیا کشور نمونه ای در اجرای احکام اسلام هستیم؟
آیا در اجرای عدالت در جهان نمونه هستیم؟
آیا تورمی درحد صفر مثل امارات متحده داریم؟
آیا اختلاسی در حد صفر مثل سوئد و فنلاند داریم؟
آیا کشوری مثل فنلاند هستیم که زندان و زندانی ندارد؟
آیا به تاریخ باستانی خود مثل همه دنیا درکتابهای درسی خود اهمیت میدهیم؟
جشنواره مولوی و فردوسی و سعدی و حافظ و کوروش را داریم؟
چرا خارجیها برای آنان سالگرد برگزار میکند؟
تقویم ما چرا بجز نوروز و سیزده بدر از آنهمه جشن و سرور ایرانی خالیست؟
چرا اینقدر عزا و ماتم و گریه و سینهزنی و نوحه ممدوح است ولی نشاط و شادی و موسیقی در ایران و صدا و سیمای "میلی" مذموم است ؟
چرا تملق و ریاکاری و دروغ درجامعه اینقدر زیاد است؟
حقیقت وراستگویی چرا اینقدر کم شده؟
چرا دوستانمان بیشترکشورهای کمونیستی هستند؟
اصلاً چرا ما راهبرد نداریم؟
چرا منافع ملی مطرح نیست؟
چه سودی از درگیری با امریکا و اسرائیل در طول ۴۵ سال بردهایم؟
چقدر زیان تاکنون کردهایم؟
چقدر ترکیه و پاکستان وقطر وعربستان و امارات و هند و اسرائیل از این درگیری لفظی سود بردهاند که قابل شمارش نیست؟
انسان از این سیاست خارجی و این مدیریت اتلاف سرمایه سر درد میگیرد ! ،معلوم نیست چکار داریم میکنیم؟
همه دنیا از ثروت ما، ستیزما با امریکا، ستیزما با اسرائیل، تعامل ما با چین وروسیه، دشمنی ما با کشورهای همسایه سود میبرد جز خود ما !
ما همانطور که پدران خود را بابت گذشته دیکتاتوری حکومت سرزنش کردیم روزی خواهد رسید ما نیز توسط فرزندانمان ونوه هایمان سرزنش وشماتت شویم، لذا باید برای سرزنش نشدن فریاد خود را به هرشکل ممکن بیان کرد .
@simar50
547
پشیمانی یکی از احساسات رایجی است که خیلی از ما در زندگی تجربه میکنیم.
...
از هیچ چیز پشیمان نباش
هنگامی که تصمیمی میگیریم، هیچ وقت نمیدانیم که نتیجهاش دقیقاً چه خواهد شد. گاهی پیش میآید که نتایج آن تصمیمات آنطور که میخواهیم پیش نمیرود و در این لحظه است که پشیمانی به سراغمان میآید. خود را به خاطر آن انتخابها سرزنش میکنیم و به این فکر میکنیم که اگر دوباره زمان به عقب برگردد، چه میکردیم؟
اما آیا این پشیمانی به ما کمکی میکند؟
واقعیت این است که پشیمانی زمانی مفید است که از آن برای یادگیری و رشد استفاده کنیم. وقتی به تصمیمات گذشته نگاه میکنیم، ممکن است حس کنیم که اشتباه کردهایم. اما باید یادمان باشد که در آن زمان، با توجه به شرایط و اطلاعاتی که داشتیم، آن تصمیم بهترین گزینه بود. اگر الان همان شرایط را داشتیم، شاید انتخاب دیگری میکردیم. ولی چون نمیتوانیم به گذشته برگردیم، پشیمانی هیچ فایدهای ندارد.
به جای پشیمانی، پذیرش و یادگیری بهترین راه است.
پذیرش اینکه تصمیمات ما در آن لحظه بهترین انتخابها بودهاند، به ما کمک میکند تا از احساسات منفی فاصله بگیریم و به جای سرزنش خود، از این تجربیات برای رشد بیشتر استفاده کنیم. گذشته را نمیتوان تغییر داد، اما میتوانیم از آن درس بگیریم و آیندهمان را بهتر بسازیم.
پس بدانیم که هیچ تصمیمی کاملاً درست یا غلط نیست. زندگی پر از انتخابهاست که هر کدام ارزش خاص خود را دارند. پس به جای پشیمانی، بیایید از انتخابهایمان قدرشناسی کنیم و آنها را بخشی از تجربههای ارزشمند خود بدانیم
@simar50
#روانشناسی
547
...
از هیچ چیز پشیمان نباش
هنگامی که تصمیمی میگیریم، هیچ وقت نمیدانیم که نتیجهاش دقیقاً چه خواهد شد. گاهی پیش میآید که نتایج آن تصمیمات آنطور که میخواهیم پیش نمیرود و در این لحظه است که پشیمانی به سراغمان میآید. خود را به خاطر آن انتخابها سرزنش میکنیم و به این فکر میکنیم که اگر دوباره زمان به عقب برگردد، چه میکردیم؟
اما آیا این پشیمانی به ما کمکی میکند؟
واقعیت این است که پشیمانی زمانی مفید است که از آن برای یادگیری و رشد استفاده کنیم. وقتی به تصمیمات گذشته نگاه میکنیم، ممکن است حس کنیم که اشتباه کردهایم. اما باید یادمان باشد که در آن زمان، با توجه به شرایط و اطلاعاتی که داشتیم، آن تصمیم بهترین گزینه بود. اگر الان همان شرایط را داشتیم، شاید انتخاب دیگری میکردیم. ولی چون نمیتوانیم به گذشته برگردیم، پشیمانی هیچ فایدهای ندارد.
به جای پشیمانی، پذیرش و یادگیری بهترین راه است.
پذیرش اینکه تصمیمات ما در آن لحظه بهترین انتخابها بودهاند، به ما کمک میکند تا از احساسات منفی فاصله بگیریم و به جای سرزنش خود، از این تجربیات برای رشد بیشتر استفاده کنیم. گذشته را نمیتوان تغییر داد، اما میتوانیم از آن درس بگیریم و آیندهمان را بهتر بسازیم.
پس بدانیم که هیچ تصمیمی کاملاً درست یا غلط نیست. زندگی پر از انتخابهاست که هر کدام ارزش خاص خود را دارند. پس به جای پشیمانی، بیایید از انتخابهایمان قدرشناسی کنیم و آنها را بخشی از تجربههای ارزشمند خود بدانیم
@simar50
#روانشناسی
547
*حقوق معوقه های کارگران را ندارید!؟*
*پول تکمیل پروژه های زمین گیر شده را ندارید!؟*
*پول برای بازسازی زیرساخت های شهری و روستایی ندارید!؟*
*ولی ۱۵۱میلیارد تومن ـ یعنی روزی 450 میلیون تومان ـ بودجه تبلیغات اسلامی دارید !😲*
*۳۰۵میلیارد تومن ـ یعنی روزی 950 میلیون تومان. بودجه برای سازمان اوقاف دارید؟ 😲*
*۶۹۶ میلیارد تومن یعنی روزی 2 میلیارد تومان، بودجه برای مرکز خدمات حوزه های علمیه را دارید. 😲*
*۳۵۵ میلیارد تومن یعنی ـ روزی یک میلیارد تومان ـ بودجه برای مرکز حوزه های علمیه(طلاب غیر شاغل) دارید؟ 😲*
*۲۰۱میلیارد تومن ـ یعنی روزی 600 میلیون تومان ـ بودجه برای جامعه المصطفی دارید 😲*
*۳۰۶میلیارد تومن ـ یعنی روزی 900 میلیون تومان ـ برای شورای عالی حوزه۸ علمیه...از اینهمه دزدی ، خیانت ، فقر و ستم خسته شدیم و به ستوه آمده
547
*___*
*نامه ۹۷ درصد ملت به آقاي خامنه ای فقط ۱ دقیقه وقتت را میگیرد .هموطن لااقل ۱ دقیقه وقت بگذار و این متن را تا آخر بخوان.. دیگر کافی نیست آقای خامنه ای؟*😔🤔😔🤔😔
*نخست وزیر لبنان خواستار پرهیز ایران از دشمنی با همسایگانش شد، سوریه هم که تمام قرارداد های مهم بازسازی سوریه را با غیر ایران بسته است، عراق هم بدستور نخست وزیرش تمام تصاویر رهبری وشهید سلیمانی را از عراق جمع کرد، رهبر فلسطین هم (محمود عباس ) خطاب به ایران میگوید : چه میخواهید از جان ما؟ و با تیم فوتبال اسرائيل مسابقه میدهد،*
*پاکستان وترکیه و آذربايجان وگرجستان هم علیه ما مانور برگزار میکنند و یا دیوار حائل مرزی میکشند، قطر و امارات و بحرین واردن و مراکش با اسرائیل روابط بر قرار میکنند، عمان و عربستان هم اگر هنوز رسماً روابط برقرار ندارند لاکن مخفیانه دوست هستند*
*روابط همه این کشورها هم با امریکا عالیست، ما نه مرز مشترک با امریکا یا اسرائیل داریم ،نه یک قدرت اقتصادی هستیم مثل چین که با آنها رقابت داشته باشیم، نه رقابت مذهبی با امریکا واسرائیل داریم که برسر رهبری جهان اسلام با آنها دعوا کنیم یکی مسیحی و دیگری یهودیست، نه یک قدرت بزرگ نظامی، اتمی، مثل چین وروسیه و اروپا و پاکستان و هند واسرائیل هستیم که رقابت تسلیحاتی با امریکا واسرائیل داشته باشیم، در تولید نفت هم که اول امریکا دوم روسیه سوم عربستان چهارم ونزوئلا پنجم عراق وما ششم هستیم پس ادعای رقابتی نداریم،*
*در زمینه صدور گاز هم روسیه وقطر حرف اول ودوم را در جهان میزنند، پول قوی هم مثل دلار ویورو و یوان چین هم نداریم و در رتبه آخر دنیا هستیم، سهمی هم در اقتصاد جهانی نداریم که با آن بتوانیم دنیا را تحت فشارقرار دهیم، در زمینه تکنولوژی هم آنقدر عقب هستیم که دهه ها باید بدویم !*
*صادر کننده بزرگ تسلیحات نظامی هم نیز نیستیم، در زمینه تولید پهباد های پیشرفته جهانی هم حتی از ترکیه هم عقب هستیم،*
*جزو بزرگترین کشورهایی هستیم که فرار مغز داریم، بیشترین پناهنده را در خارج داریم با حدود ۷ میلیون نفر بالاترین رقم اختلاس جهانی را داریم،*
*آزادی بیان نیست ، مطبوعات آزاد نیست، ورزشی آزاد نیست ، برای قهرمان ما تعیین میشود باکی مسابقه بدهد با کی ندهد ،مذهب هم که انتخابی نیست،*
*حالا سوال :*
*۱-ما درقضیه فلسطین چکاره هستیم؟*
*۲- ما در قضیه لبنان چکاره هستیم؟*
*۳- ما درقضیه یمن چکاره هستیم؟*
*۴- ما در قضیه عراق چکاره هستیم؟*
*۴-چرا سالیانه میلیاردها دلار خرج اینجاها میکنیم در حالیکه این پول متعلق به مردم مستضعف ایران است؟*
*۵- چرا با امریکا ۴۵ساله سر جنگ داریم؟*
*۶- چرا و بر سر چه چیزی ۴۵ ساله با اسرائیل درجنگ سیاسی ونظامی هستیم؟*
*۷- منافع ملی حکم میکند با ایندو کشور براساس منافع ملی عمل کنیم نه مسائل ایدوئولوژیک*،
*در تمام مسائل جهانی که در بالا مطرح شد بقول معروف نه سر پیاز هستیم نه ته پیاز !*
*ما ادعای چه چیزی را داریم؟*
*آیا کشور نمونه ای در اجرای احکام اسلام هستیم؟*
*آیا در اجرای عدالت در جهان نمونه هستیم؟*
*آیا تورمی درحد صفر مثل امارات متحده داریم؟*
*آیا اختلاسی در حد صفر مثل سوئد وفنلاند داریم؟*
*آیا کشوری مثل فنلاند هستیم که زندان و زندانی ندارد؟*
*آیا به تاریخ باستانی خود مثل همه دنیا درکتابهای درسی خود اهمیت میدهیم؟*
*جشنواره مولوی و فردوسی و سعدی و حافظ وکوروش را داریم؟*
*چرا خارجیها برای آنان سالگرد برگزار میکند؟*
*تقویم ما چرا بجز نوروز وسیزده بدر از آنهمه جشن وسرور ایرانی خالیست؟*
*چرا اینقدر عزا وماتم وگریه وسینه زنی ونوحه ممدوح است ولی نشاط وشادی و موسیقی در ایران و صدا و سیمای "میلی" مذموم است ؟*
*چرا تملق وریاکاری ودروغ درجامعه اینقدر زیاد است؟*
*حقیقت وراستگویی چرا اینقدر کم شده؟*
*چرا دوستانمان بیشترکشورهای کمونیستی هستند؟*
*اصلاً چرا ما راهبرد نداریم؟*
*چرا منافع ملی مطرح نیست؟*
*چه سودی از درگیری با امریکا واسرائیل در طول ۴۵ سال برده ایم؟*
*چقدر زیان تاکنون کرده ایم؟*
*چقدر ترکیه وپاکستان وقطر وعربستان وامارات وهند واسرائیل از این درگیری لفظی سود برده اند که قابل شمارش نیست؟*
*انسان از این سیاست خارجی واین مدیریت اتلاف سرمایه سر درد میگیرد ! ،معلوم نیست چکار داریم میکنیم؟*
*همه دنیا از ثروت ما، ستیزما با امریکا، ستیزما با اسرائیل، تعامل ما با چین وروسیه، دشمنی ما با کشورهای همسایه سود میبرد جز خود ما !**
*ما همانطور که پدران خود را بابت گذشته دیکتاتوری حکومت سرزنش کردیم روزی خواهد رسید ما نیز توسط فرزندانمان ونوه هایمان سرزنش وشماتت شویم، لذا باید برای سرزنش نشدن فریاد خود را به هرشکل ممکن بیان کرد .
*پیامبران، بخاطر تبلیغ اسلام از کسی، مزد و پاداش نمی گرفتند. ما به تخصیص بودجه کشور در سال ۱۴۰۳برای تبلیغات اسلامی، اعتراض داریم.*
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
