ar
Feedback
جمع مدیران نامدار ایران

جمع مدیران نامدار ایران

الذهاب إلى القناة على Telegram

با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

إظهار المزيد

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام جمع مدیران نامدار ایران

تُعد قناة جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) في القطاع اللغوي Farsi لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 27 614 مشتركاً، محتلاً المرتبة 2 292 في فئة الأعمال والمرتبة 12 263 في منطقة إيران.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 27 614 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 25 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار -184، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -6، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 16.61‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 10.09‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 0 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 2 788 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 0.
  • الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل مدیر, جا, آقا, وقت, کس.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 26 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الأعمال.

27 614
المشتركون
-624 ساعات
-317 أيام
-18430 أيام
أرشيف المشاركات
🌐 تور بزرگ صنایع غذایی و کشاورزی کانادا ♦️ انجمن بازرگانی ایران و کانادا برگزار می‌کند: با همکاری اتاق بازرگانی فدرال و دپار
🌐 تور بزرگ صنایع غذایی و کشاورزی کانادا ♦️ انجمن بازرگانی ایران و کانادا برگزار می‌کند: با همکاری اتاق بازرگانی فدرال و دپارتمان صنایع غذایی و کشاورزی دانشگاه مک گیل همراه با بازدید از بزرگترین کارخانجات کانادا و جلسات با مسئولین فدرال در این حوزه با همکاری بانک دژردان (بانک کشاورزی کانادا) 🔺اخذ ویزای مالتی پنج ساله کشور کانادا 🔺دعوت نامه تجاری انجمن و اتاق بازرگانی 🔺عودت💯 100% وجه در صورت عدم صدور روادید 🔺پیگیری دادگاه فدرال جهت صدور قطعی روادید بصورت رایگان 🔻بازدید از جنوب انتاریو و مرکز استان کبک، به همراه حضور در شهرهای تورنتو و مونترال 🔻تور داخلی سه روزه بازدید از آبشار نیاگارا 🔻حضور در کنفرانس‌ها و نشست‌های تجاری در حوزه‌های بسته بندی مواد غذایی، اتوماسیون خط تولید، تجهیزات و تکنولوژی‌های روز صنعت کشاورزی 🔻حضور در کنفرانس اتحادیه فروشندگان محصولات کشاورزی کشور کانادا به دلیل ظرفیت محدود، اولویت با ثبت نام کنندگان می‌باشد. آخرین مهلت ثبت نام بیستم اوت (آگوست) 📞 تلفن‌های تماس: 🔹 +982126249734 🔹 +989121941366 🔹 +982191035695 🇨🇦🇮🇷 @CanadaIranCA

#تبلیغات

۸۰ درصد رتبه‌های برتر از ایران رفتند پژوهشی درباره مهاجرت رتبه‌های برتر رشته ریاضی و فیزیک در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵ نشان می‌ده
۸۰ درصد رتبه‌های برتر از ایران رفتند پژوهشی درباره مهاجرت رتبه‌های برتر رشته ریاضی و فیزیک در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵ نشان می‌دهد: همه ۱۰رتبه برتر سال‌های ۸۷ و ۸۸رشته ریاضی و فیزیک از ایران رفته‌اند بررسی‌های هم‌میهن نشان می‌دهد که از میان رتبه‌های یک تا ۱۰رشته ریاضی و فیزیک در سال‌های ۱۳۸۰تا ۱۳۸۹، تعداد ۱۱۴نفر، دیگر در ایران حضور ندارند. این داده‌ها پارسال تهیه شده و ممکن است درصدی خطا داشته باشند. نکته دیگر اینکه، این گزارش تنها آمارهای مربوط به سال‌های ۸۰ تا ۹۵ است، پرسش اینجاست که وضعیت مهاجرت دانشجویان در سال‌های اخیر چه تغییری کرده است؟ اندیشکده هاتف در بخش دیگری از این گزارش تاکید کرده است که بین چهار گروه فعالان استارت‌آپی، پزشکان و پرستاران، اساتید، محققان و پژوهشگران و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تا ۷۱% از افراد تمایل زیاد یا بسیارزیاد برای مهاجرت از ایران دارند. این گزارش همچنین تاکید کرده که بین ۵۶ تا ۸۷درصد این گروه‌ها تمایل خود به مهاجرت را تا حد زیاد یا بسیارزیاد حاصل از شرایط عمومی کشور می‌دانند جمع مدیران نامدار ایران @excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

🔴 چگونه ژنرال سیسی مصر را ویران کرد: رهبر کودتا که به رئیس جمهور تبدیل شد به مصری ها وعده سعادت داد اما کشور در حال در هم شکسته شدن است ✍️استیون کوک /فارن پالیسی 🔹در طول بخش عمده تابستان 2013 میلادی مصر در چنگال پدیده ای بود که می توان آن را "شیدایی سیسی" توصیف کرد. آهنگ‌ ها، ساندویچ ‌ها، ویدئو کلیپ ها، ترانه ها و حتی لباس های خواب به "عبدالفتاح السیسی" افسر نظامی که به تازگی "محمد مرسی" رئیس جمهور پیشین را سرنگون کرده بود ادای احترام کردند. اگر از منظر یک ناظر بیرونی به اوضاع مصر آن زمان نگاه می کردید با منظره ای عجیب و غریب مواجه می شدید زیرا میلیون‌ها مصری از مداخله بیرحمانه و وحشیانه ارتش علیه اخوان المسلمین که تنها یک سال پیش از آن در ژوئن 2012 میلادی رئیس جمهوری از آن جریان در انتخابات به پیروزی رسیده بود، حمایت کرده و به جشن و شادی می پرداختند. 🔹حتی به نظر می رسید به ‌اصطلاح انقلابیون و منتقدان دیرینه نظام سیاسی اقتدارگرای مصر نیز واقعا رهبر نظامی کوچکی را می‌ پرستیدند که پس از 18 ماه پرآشوب با قیام علیه رهبر دیرینه "حسنی مبارک" در اواخر ژانویه 2011 به آنان وعده شروعی تازه را داده بود. با زندانی شدن مرسی و کشته شدن، بازداشت یا فرار اعضای اخوان المسلمین، سیسی به مصری ها وعده روزهای بهتری داد، هرچند به همشهریان خود هشدار داد که صبور باشند. این عاقلانه بود. مشکلات پیچیده اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مصر تنها زمانی عمیق ‌تر شده بود که مصر از بحرانی به بحران دیگر در طول دوره گذار دموکراتیک پرتنش و کوتاه‌ مدت فرو رفت. با این وجود، امروز یک دهه پس از آن روزها، سیسی پاداشی به صبر مصری ها نداده است. وضعیت کاملا معکوس شده است: مردی که قرار بود مصر را نجات دهد اکنون بر ویرانی آن نظارت دارد. 🔹سیسی به مصری ها وعده سعادت داد اما مصر کاملا در هم شکسته است. آمارها تکان دهنده هستند. نرخ تورم آن کشور تقریبا 37 درصد است و ارزش هر دلار امریکا به 30 پوند مصر رسیده است. زمانی که سیسی به قدرت رسید ارزش واحد پول ملی مصر حدود 7 پوند به ازای هر دلار بود. بدهی بین المللی مصر تقریبا 163 میلیارد دلار است و پیش بینی می شود بدهی کلی آن کشور در سال 2023 به نزدیک به 93 درصد تولید ناخالص داخلی کشور برسد. مقام های دولتی مجبور به مدیریت وضعیت شده اند. امور مالی مصر مانند یک بازی پوسته ای است که پول را در تلاشی بیهوده برای پنهان کردن شرایط اقتصادی ناامن کشور جابجا می کند. 🔹 سیسی مدعی شده که مصیبت‌ های اقتصادی کشور نتیجه مسائلی است که خارج از کنترل او هستند، به ویژه پاندمی کووید – 19 و حمله روسیه به اوکراین. آن بحران ها بدون شک چالش های اقتصادی قابل توجهی را ایجاد کرده اند که کشورهایی از جمله ایالات متحده نیز در مدیریت آن با مشکل مواجه بوده اند. 🔹 با این وجود، اعتراض ‌های سیسی به وضوح یک استراتژی گفتمانی برای کم ‌اهمیت جلوه دادن مقصر بودن او در فقیر شدن بیش تر مصر است. سیسی با دست باز در شرایطی که کشور گرفتار بدهی های کلان است بر روی پروژه های بزرگی که توجیه اقتصادی اندکی برای آن وجود دارد، سرمایه گذاری کرده است. 🔹قدرتمندترین و در عین حال زشت ترین این پروژه ها پایتخت اداری تازه است که در مرحله نخست اجرا و عملیاتی شدن قرار دارد و  تاکنون بیش از 45 میلیارد دلار هزینه روی دست مصر گذاشته است. زمانی که  امارات متحده عربی و چین از این پروژه خارج شدند مصری ها مجبور شدند این صورتحساب را با اضافه کردن مقادیر هنگفت بدهی به ترازنامه کشور پرداخت کنند. 🔹سیسی  بر مجموعه ای از پروژه های بزرگ دیگر نظارت دارد. قابل توجه ترین آن ساخت یک "پایتخت تابسانی" جدید در ساحل شمالی، یک نیروگاه هسته ای (در کشوری با برق مازاد)، یک شهر پایدار در دلتای نیل و احیای یک پروژه بزرگ شکست خورده دوران مبارک در مصر علیا به نام توشکا است که ایده آن در سال 2015 میلادی مطرح شد کانالی به طول ۳۱۰ کیلومتر که قرار بود صحرای غربی مصر را آبیاری کند. 🔹در مورد ارزش اقتصادی اکثر این پروژه تردید زیادی وجود دارد اما از نظر سیاسی حائر اهمیت هستند و یا بوده اند. اجرای این پروژه ها با این هدف صورت گرفته که نشان دهد مصر دوباره زیر دست یک افسر نظامی تازه که رئیس جمهور شده متولد شده و همکاران اش در وزارت دفاع مجری آن تولد دوباره بوده اند. ممکن است پیام این باشد که مصر هنوز هم می تواند کارهای بزرگی انجام دهد اما این پروژه های بزرگ به یک بار اقتصادی ناپایدار برای آن کشور تبدیل شده اند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

📍با امکان جستجو در بانک رزومه ۲ میلیون نفری متخصصان ایرانی، درج آگهی و درخواست تست از بین کارجویان منتخب. 🔗 https://b2n.ir/
📍با امکان جستجو در بانک رزومه ۲ میلیون نفری متخصصان ایرانی، درج آگهی و درخواست تست از بین کارجویان منتخب. 🔗 https://b2n.ir/h10962 برای جستجو در بانک رزومه ۲ میلیون نفری متخصصان ایرانی، درج آگهی و درخواست تست از بین کارجویان منتخب ویژه: ✅ استخدام‌کنندگان ✅ فریلنسرهای منابع انسانی ✅ مشاورین جذب و استخدام سازمان‌ها ✅ استعدادیابان حرفه‌ای و هدهانترها 📍ثبت درخواست: 🔗 https://b2n.ir/h10962

#تبلیغات

📌هر ایرانی این شش نکته را به فرزندش بیاموزد .. در كتاب حاجی‌آقا نوشته صادق هدايت،  حاجی به كوچك‌ترين فرزندش درباره نحوه كسب موفقيت در ايران نصيحت مي‌كند: توی دنيا دو طبقه مردم هستند.. بچاپ و چاپيده.. اگر نمي‌خواهي جزو چاپيده‌ها باشی، سعی كن كه ديگران را بچاپی! سواد زيادی لازم نيست، آدم را ديوانه می‌كنه و از زندگی عقب می‌اندازه! فقط سر درس حساب و سياق دقت بكن! چهار عمل اصلی را كه ياد گرفتی، كافی است، تا بتواني حساب پول را نگه‌داری و كلاه سرت نره، فهميدی؟ حساب مهمه! بايد كاسبي ياد بگيري، با مردم طرف بشي از من مي‌شنوی برو بند كفش تو سينی بگذار و بفروش، خيلی بهتره تا بری كتاب جامع عباسی را ياد بگيری! سعي كن پررو باشي.. نگذار فراموش بشی.. تا می‌توانی عرض اندام بكن.. حق خودت را بگير! از فحش و تحقير نترس! حرف توي هوا پخش مي‌شه.. هر وقت از اين در بيرونت انداختند، از در ديگر با لبخند وارد بشو، فهميدي؟ پررو، وقيح و بي‌سواد.. چون گاهي هم بايد تظاهر به حماقت كرد، تا كار بهتر درست بشه!... نان را به نرخ روز بايد خورد! سعي كن با مقامات عاليه مربوط بشي، با هركس و هر عقيده‌اي موافق باشي، تا بهتر قاپشان را بدزدي! كتاب و درس و اينها دو پول نمی ارزه! خيال كن تو سر گردنه داری زندگي مي‌كني! اگر غفلت كردي تو را مي‌چاپند... فقط چند تا اصطلاح خارجی، چند كلمه قلنبه ياد بگير، همين بسه!! آنچه گفته شده عریان ترین شیوه تشریح دستیابی به موفقیت برای نسل بعدی است. به نظرم در همین نوشته به ظاهر غیر اخلاقی، نکات طلایی نهفته است. آنچه حاجی به فرزندش گفته حاوی نکات مثبت و منفی است. بخشی از توصیه ها درست است هر چند که لحن بیانش بد است. در ادامه شش نکته را که بعد از خواندن نکات حاج آقا در ذهنم جرقه زد را انتخاب می کنم که به فرزندم بیاموزم و فکر می کنم هر ایرانی باید به فرزندش بیاموزد. ۱. نسل قبلی به ما گفتند درس بخوان تا برای خودت کسی شوی. این حرف اشتباه است. درس خواندن خالی نه شعور می آورد و نه خوشبختی. این تجربه ی زندگی است که برایت شعور و خوشبختی می آورد. وقتی می گویم زندگی یعنی همه چیز: از آشپزی بگیر تا دوچرخه سواری.. از بستن چشم ها برای گوش دادن به یک موسیقی تا فوتبال گل کوچیک. از کار کردن در خیریه کوچک محله تان تا پیگیری سخنرانی های سران جهان... درس خواندن خالی نه شعور می آورد و نه خوشبختی. ۲. در مدرسه این چیزها را به تو یاد نمی دهند: سواد مالی.. سواد رسانه ای.. سواد جنسی... هر سه این ها مهم اند. هر کدام را از منابع معتبر بیاموز. ریاضی را بیاموز نه با این هدف که پیچیده ترین معادلات را حل کنی.. بلکه برای آنکه بیاموزی چگونه از دانش ریاضی در تصمیم گیری های مالی ات استفاده کنی.. وقتی وام می گیری.. وقتی سرمایه گذاری می کنی و وقت بیمه عمر می خری اگر ریاضی بلد نباشی کلاهت پس معرکه است. خواندن ریاضی اگر منجر به افزایش سواد مالی در تو نشود، کم فایده است.  ۳. تاریخ خیلی مهم تر از جغرافیاست. اکنون نرم افزارهای موقعیت یاب، راهیاب و نقشه های آنلاین فراهم شده اند.. اگر جغرافیا ندانی، باز هم راهت را پیدا خواهی کرد.. اما تاریخ را هیچ نرم افزاری نمی تواند خلاصه کند. تاریخ را عمیق بخوان... تا آن اشتباهاتی که ما کردیم را تو انجام ندهی. اشتباهی که دوبار تکرار شود دیگر نامش اشتباه نیست، حماقت محض است.  ۴. زبان انگلیسی، چینی و عربی به اندازه زبان فارسی اهمیت دارد. وقتی زبان فارسی بلدی، یعنی ۸۰ میلیون هم سخن عاطفی و هم کار تجاری داری.. در جهان امروز این عدد می تواند به شدت گسترش پیدا کند. حلقه هم سخنان و همکارانت را به بیش از ۸۰۰ میلیون گسترش بده. جهان فردا، جهان بدون مرز است باید زبان یادبگیری.   ۵. مهارت ارتباطات موثر را بیاموز. ۵۰% موفقیت به ارتباطات موثر.. قانع و همراه کردن دیگران و تاثیرگذاری روی آنان است. باید بلد باشی خوب حرف بزنی.. خوب ارائه کنی.. خوب گزارش بنویسی و خوب متقاعد کنی. مذاکره و ارایه موثر را خوب یاد بگیر. ۶. مدرک مهم است اما اکنون زمان مهارت است. آن زمان که ما درس می خواندیم تعداد مدرک دارها کم بود. پس هر کسی ارشد و دکترا داشت مزیت داشت در زمان شما دیگر مدرک از مد می افتد کسانی باقی خواهند ماند که مهارت داشته باشند. تا ده سال آینده بسیاری از مشاغل از بین می روند و بسیاری مشاغل جدید خلق می شوند. رشته ای را بخوان و مهارتی را کسب که به درد دنیای فعلی نمی خورد بلکه به درد دنیای آتی می خورد. اگر رشته بدی انتخاب کنی مانند این است که تولید کننده بهترین چرتکه دنیا هستی، در جهانی که هیچکس از چرتکه استفاده نمی کند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

Repost from N/a
🎁 هدیه‌ 🔴 برای دوستانی که میخوان کار سئو سایتشون رو خودشون انجام بدن. 👆 برنامه رشد SEO در ۱۲ هفته با کلیک بر روی لینک زیر،
🎁 هدیه‌ 🔴 برای دوستانی که میخوان کار سئو سایتشون رو خودشون انجام بدن. 👆 برنامه رشد SEO در ۱۲ هفته با کلیک بر روی لینک زیر، وارد کانال بشید و دانلود کنید. 🔽 Download / دانلود 🔽 🌐

#تبلیغات

با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

یک رفت و برگشت نیویورک: ششصد هزار دلار! ✍️محمدرضا اسلامی 🔷 این هفته یکبار دیگر (همچون هزاران ایرانی) مجبور شدم که از فرودگاه امام تهران حدود ۲ ساعت به طرف جنوب رفته، چند ساعت در فرودگاه دوبی معطل شده، و سپس مجدداً همان دو ساعت را از جنوب ایران به سمت شمال کشورمان پرواز کرده تا نهایتا امکان سفر به آمریکای شمالی میسر شود. دلیل این چهار ساعت «پرواز بی دلیل» و همچنین آن چند ساعت «ترانزیت بی دلیل در دوبی» این است که هیچ پروازِ مستقیمی میان تهران و آمریکا نیست. 🔷 این بار هم بیشتر مسافرین پرواز را شهروندان هندی تشکیل می دادند. مهندسین و مدیران هندی که در شرکتهای فنآوری کار می کنند و برای سفر به سرزمین شان از فرودگاه دوبی استفاده می کنند. افرادی که قطعا «ترانزیت در تهران» می توانست امکان بهتری برای سفر آنها از هند به ایالات متحده باشد. 🔷 هواپیمای این پرواز، ایرباس آ-۳۸۰ است. هواپیمایی که رقیب بوئینگ ۷۴۷ محسوب می شود. هواپیمایی دو طبقه که ظرفیت ۶۱۵ صندلی مسافر را داراست(!) و می تواند بدون توقف از دوبی تا نیویورک را پرواز کند. همین هواپیما در مسیری طولانی تر می‌تواند فاصله دوبی به سانفرانسیسکو (یا لس آنجلس/سیاتل) را بدون وقفه پانزده ساعت روی هوا باشد. پانزده ساعت پرواز از دوبی تا کالیفرنیا، سپس چند ساعت توقف بر روی زمین (برای کارهای سوختگیری/سوارشدن مسافرین جدید) و «مجددا پانزده ساعت روی هوا» برای بازگشت از کالیفرنیا به دوبی! 🔷 این سوال مطرح می شود که «یک پروازِ» اینگونه چقدر درآمد برای هواپیمایی امارات دارد؟ با فرض اینکه ۸۰درصد از صندلیهای پرواز ایرباس از دوبی به نیویورک فروخته شود (که البته در عموم موارد تمام صندلیها فروخته می شود) و با فرض اینکه متوسط قیمت یک بلیط یکطرفه ۷۰۰ دلار باشد، عملا یک پرواز دوبی به نیویورک بیش از ۳۰۰٫۰۰۰$ (سیصدهزار دلار) گردش مالی برای هواپیمایی امارات ایجاد می کند. ‌ یعنی‌ یک «رفت و برگشت» این هواپیما ۶۰۰٫۰۰۰$ (ششصد هزار دلار) گردش پول برای امارات. حال اگر فرض کنیم این هواپیما در طول یک هفته فقط ۲ بار این مسیر را طی کند، یعنی «یک هواپیما» معادل ۱ میلیون و ۲۰۰هزار دلار گردش مالی برای هواپیمایی امارات ایجاد می کند. بله! فقط یک هواپیما. و فقط یک هفته! 🔷 بدیهی است که «گردش مالی» با «درآمد» (سودخالص) متفاوت است، اما همه مدیران و آشنایان به مفاهیم بازارهای مالی در دنیای مدرن می دانند که وجود «گردش مالی» شرط اولیه حیات یک بنگاه اقتصادی است. در یادداشت قبل + ذکر شد که فرودگاه دوبی در سال گذشته ۶۶ میلیون نفر مسافر و ترانزیت هوایی داشته است. وقتی فقط یک هواپیما در طول «یک هفته» بیش از یک میلیون ‌و ۲۰۰ هزار دلار گردش پول ایجاد می کند واضح است که چرا می گوئیم «فرودگاه از چاه نفت درآمدزا تر است». این گزاش آسوشیتدپرس + توضیح می دهد که فرودگاه دوبی در سال گذشته ۲۹ میلیارد دلار گردش مالی داشته که منتهی به حدود ۳ میلیارد دلار سود خالص شده است. 🔷همین اعداد و ارقام فوق را مشاورین اردوغان برایش فهرست کردند و همین نگاه باعث شد که ترکیه ظرف مدت چهار سال (2018 تا 2022) چنان پول پاشی هنگفتی در پروژه فرودگاه جدید استانبول کند، که این فرودگاه بتواند رقیب جدی فرودگاههای دوبی و قطر شود. همزمان با استانبول قطریها هم بودجه هنگفتی صرف توسعه فرودگاه بن حمَد کردند چون باور داشتند که در دنیای مدرن توسعه فرودگاهی به اندازه توسعه میادین نفت و گاز مهم است (و شاید مهمتر!). 🔷‌واضح است که دولت ایران و دولت آمریکا سالهاست که رابطه مستقیمی ندارند ولی سوالی که مطرح است اینکه آیا نمی توان از ظرفیت فرصت تجاری ترانزیت هوایی میان هند به آمریکا استفاده کرد؟ آیا نمی توان شرایطی را فراهم کرد که هزاران مدیر هندی که در آمریکای شمالی زندگی می کنند پولشان را به جیب اعراب (فرودگاههای قطر و دوبی) یا ترکیه (فرودگاه استانبول) نریزند؟ آیا هیچ راهی وجود نداشته و ندارد که امکان ترانزیت هوایی میان تهران و نیویورک (یا تهران و کالیفرنیا) برقرار شود؟ 🔷کشور قطر در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده است. ایران ایر در سال ۱۹۷۴ (یعنی در زمان سه سالگی قطر!) هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ سفارش داده و یک پرواز مستقیم به نیویورک برقرار کرده است. این پرواز بلندترین پرواز غیرتجاری بدون توقف در دنیا بود که تا آن زمان انجام می شد. اما حال شرایط ما در منطقه حکایت این بیت حافظ شده: سخن درست بگویم، «نمی توانم دید»/ که مِیْ خورند حریفان و من نظاره کنم 🔷 کلام آخر اینکه به غیر از آن هزاران مدیر ارشد هندی در شرکتهای مایکروسافت، اوبر، آمازون، گوگل، فیس بوک...، هزاران ایرانیِ تحصیلکرده در برترین مراکز دانشگاهی/صنعتی آمریکا مشغول به کار هستند. چرا و به چه دلیل از چنین ظرفیتی چشم پوشی می کنیم؟

با سلام و عرض ادب با توجه به نهایی شدن مراحل تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرائی واردات خودروهای سواری نو و کارکرده، مجموعه ایران
با سلام و عرض ادب با توجه به نهایی شدن مراحل تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرائی واردات خودروهای سواری نو و کارکرده، مجموعه ایران یورو تراکس بعد از تجربه و عملکرد بسیار خوب با واردات 2.000 دستگاه کامیون نو و کارکرده، اینک قصد ورود جدی به واردات خودروهای سواری کارکرده ( 5 ساله ) دارد. به همین منظور با ایجاد تالار های اطلاع رسانی در فضای مجازی، این فرآیند را شروع نموده است.لذا چنانچه علاقمند هستید از آخرین اخبار و اطلاعیه های واردات خودرو مطلع شوید ، از طریق لینک های زیر به ما بپیوندید.قطعا بعد از ابلاغ رسمی آیین نامه اجرائی قانون مذکور توسط هیات دولت، اطلاعیه فروش نیز منتشر خواهد شد. باسپاس.محجوبی لینک کانال تلگرام : https://t.me/Iran_Euro_Automobile لینک کانال واتساپ : https://chat.whatsapp.com/FhbDOeFJLv13kbpiQRUSam صفحه ما دراینستاگرام : https://instagram.com/iran_euro_automobile?igshid=MmIzYWVlNDQ5Yg==

#تبلیغات

🔴 فلاکت صدا و سیما با هشت هزار میلیارد تومان بودجه‌ی امسال! 🔸 یکی از تهیه‌کننده‌های صدا ‌ سیما یک‌بار تعریف می‌کرد که وضعیت جوری شده که برنامه‌سازها عمدا در برنامه‌های‌شان گاف می‌دهند، بعد خودشان آن گاف را لو می‌دهند و در فضای مجازی نشر می‌دهند تا شاید برنامه‌شان دیده شود! اما خیلی وقت‌ها حتی این کار هم فایده‌ای ندارد و سعی‌شان به جایی نمی‌رسد. 🔸 فکر می‌کنم همین موضوع برای درک مصیبتی که سازمان عریض و طویل صدا و سیما به آن مبتلا شده، کافی است. افتادن به چنین وضعی، آن هم علی‌رغم انحصاری بودن و داشتن بودجه‌ی نجومی، واقعا هنر می‌خواهد. اینکه با هزاران کارمند و ده‌ها شبکه مختلف رادیویی و تلویزیونی و خاصه خرجی محتاج این باشی که یکی از صفحات فان اینستاگرام، برنامه‌هایت را دست بیندازد و به گاف‌هایش بخندد تا شاید بیننده ای پیدا کنی... 🔸 اما آنچه می‌خواهم بگویم تکرار نوحه‌ی بی‌عرضگی و پرت بودن مدیران این سازمان و در دیدگاهی وسیع‌تر کل مملکت نیست؛ این‌ها را نوشتم چون این روزها در گوشه و کنار می‌بینم که یک مجری قدیمی سازمان با یک مجری جدید سازمان درافتاده‌اند و هر کدام به نوعی از ادامه کار انصراف داده‌اند. رضا رشیدپور را می‌شناسم و اجرایش را نسبتا زیاد دیده‌ام و هنرمندی حرفه‌ای است، اما آن دومی را واقعا نمی‌دانم کیست و نمی‌توانم درباره‌اش نظر بدهم. ولی صرف‌نظر از این‌که این افراد چه کسی هستند و جایگاه رسانه‌ای‌شان چیست، اینکه مهمترین خبر هفته‌های اخیر درباره‌ی صدا و سیما چنین موضوعی شده، نشان می‌دهد که فلاکت این سازمان خیلی بیشتر از آنچه ما فکرش را بکنیم، زیاد شده است. 🔸 یک‌بار به حافظه‌تان رجوع کنید و ببینید آخرین بار که موضوعی جدی مربوط به رادیو و تلویزیون شما را به خود مشغول کرده کی بوده؟! اصلا چقدر این رسانه برای مردم جدی‌ است؟ و کجای زندگی اجتماعی ما جا دارد؟! به نظرم این روزها قند توی دل مدیران این سازمان آب می‌شود که در میان خبرهای مختلف، خبر انحصارخواهی یک مجری‌ ناشناخته‌اش و انصراف مجری قدیمی‌اش هم می‌چرخد و نام صدا و سیما هم کنار این‌ها تکرار می‌شود. حالا این‌ها را بگذارید کنار حدود هشت هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که این سازمان در سال ۱۴۰۲ گرفته است؛ اگر این نامش فلاکت نیست، پس چیست؟! 🖋 محمدحسین روانبخش با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔴 تاثیر کودتای 28 مرداد بر شعر و ادبیات در ایران کودتای 28 مرداد سال 1332 یکی از مهمترین حوادث یک قرن اخیر در ایران است و طبیعتا تاثیر گسترده ای بر شعر و ادبیات ایران و به ویژه بر شکل گیری ادبیات سمبولیسم داشته است چنین بحران های سیاسی برگ که عقب گرد به دنبال دارند موجب جدا شدن ادبیات از زمینه های پیشین خود می شود و جامعه ادبی و هنری را تحت تاثیر قرار می دهد. ادبیات کشور ما نیز با این بحران رو به رو بود و مساله اصلی شاعران و نویسندگان آن زمان گذر از این دوران بود. شعر پس از کودتا با کودتای 28 مرداد، آزادی هایی که با تلاش های فراوان به دست آمده بود از بین رفت و کشور به عقب بازگشت. سانسور گسترش یافت و تابوها زیاد شدند. به همین علت سمبولیسم و نمادگرایی در ادبیات بیشتر شد و شاعران و نویسندگان سعی می کردند با استفاده از نمادها اعتراض خود را به خفقان موجود بیان کنند. البته نماد در ادبیات ما با ورود نیما یوشیج به این عرصه و به وجود آمدن شعر نو ایجاد شده بود اما با کودتای 28 مرداد شدت گرفت. کلمه شب در اشعار نیما به عنوان نمادی برای کودتا استفاده می شد. از نکات قابل توجه کودتا این بود که باعث ایرانیزه شدن شعر مدرن فارسی شد. زیرا شاعران ما پیش از آن به تقلید از شاعران غربی شعر می گفتند اما پس از کودتا تحت تاثیر اتفاقات پیش آمده شعر می گفتند. برای مثال اخوان ثالث تا پیش از کودتا غزل و قصیده می سرود اما پس از آن اولین شعر نوی خود به نام خانه ام آتش گرفته است را سرود که یکی از بهترین نمونه های اشعار بعد از کودتای 28 مرداد است. داستان نویسی پس از کودتا معمولا وقتی صحبت از تاثیر کودتا بر ادبیات می شود، بیشتر به شعرهای آن زمان توجه می شود. زیرا در آن زمان به شعر بیشتر از داستان توجه می شد، زیرا هنوز داستان نویسی چندان جدی نبود. از نویسندگان برجسته آن دوره می توان به بهرام صادقی، غلامحسین ساعدی، ابراهیم گلستان و جلال آل احمد اشاره کرد. اما این افراد در آن زمان تازه کار بودند و خوانندگان چندانی نداشتند. قبل از کودتای 28 مرداد مضمون اشعار چندان تلخ نبود، اما پس از آن شاعران دچار نوعی ناامیدی شدند و در اشعار خود از خودکشی صحبت می کردند و منزوی شده بودند. ادبیات بدون کودتا نمی توان به طور قطع گفت که اگر کودتا اتفاق نمی افتاد ادبیات ایران چگونه پیش می رفت، اگرچه در آن دوره آثار ادبی شاخصی داشتیم اما ممکن بود بدون مواجه شدن این بحران ابیات ایران رشد بیشتری داشته باشد. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔴حقوق تاریخی ایران در دریای مازندران (کاسپیان) حقوقی است مسلم و غیرقابل انصراف ✍️دکتر هوشنگ طالع ♈️ نماینده‌ی ویژه‌ی ایران در امور دریای ‌مازندران( کاسپیان ) درپایان سی‌و‌سومین نشست گروه‌کاری دریای ‌مازندران (کاسپیان) درمصاحبه‌ی اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی‌ خبردر شهر بادکوبه اعلام کرد : « از نظر ما مبنای حقوقی هرگونه فعالیت در دریای خزر [ مازندران / کاسپیان ] تا زمان تعیین رژیم حقوقی [ تازه‌ ] این دریا ، معاهدات 1921 و 1940 ایران و شوروی است و این معاهدات تا زمان تعیین رژیم حقوقی [تازه] معتبر هستند ». ♈️ آقای محمد مهدی آخوند‌زاده در این گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود : « بر اساس حقوق بین‌المللی و هم‌چنین معاهدات مذکور هرگونه توافق دو جانبه‌ی کشورهای ساحلی فاقد اعتبار حقوقی می‌باشند ». ♈️برپایه‌ی دو قرارداد 1921( مودت ) و 1940( تجارت و بحر پیمایی) میان دولت شاهنشاهی ‌ایران و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ، نیمی (50 درصد ) از دریای ‌مازندران ( کاسپیان ) در مالکیت ملت و دولت ایران قرار دارد. ♈️ از آن‌جا که هیچ‌گونه تحدید حدود میان ایران و اتحاد شوروی در دریای ‌مازندران( کاسپیان ) به عمل نیامده است ، مالکیت مساوی دو طرف در این دریا به‌ گونه‌ی مشاع می‌باشد. ♈️ بر پایه‌ی اصول شناخته شده‌ی بین‌المللی ، مالکیت بر یک پهنه ( خاکی یا آبی ) درحکم مالکیت برفضای بالا و ژرفای آن پهنه نیز می‌باشد. ♈️ در دو قرارداد مزبور، جز درمورد آب‌های ساحلی دو طرف ( بند 4 ماده 12 قرارداد 1940 ) استثنا یا محدودیت دیگری  به‌ چشم نمی‌خورد. از این رو ، مالکیت ملت و دولت ایران بر نیمی از این دریا ، ‌فضای بالا و بستر و زیر بستر را نیز در بر می‌گیرد. ♈️با فروپاشی اتحاد شوروی درسال 1370 خورشیدی (1990 میلادی ) 15 واحد سیاسی برپهنه‌ی آن سر برآوردند که 4 واحد حاصل از تجزیه یعنی جمهوری‌‌های فدراسیون روسیه ، قزاقستان ، ترکمنستان و آذربایجان ( اران ) دارای مرز آبی با دریای مازندران ( کاسپیان ) می‌باشند. ♈️همه‌ی واحدهای‌سیاسی ایجاد شده در فراگشت فروپاشی اتحاد شوروی و از جمله 4 جمهوری‌های یاد شده برپایه‌ی  قرادادهای‌های مینسک ( پایتخت‌ روسیه‌سفید/ بلاروس) و آلمآتی ( پایتخت وقت قزاقستان ) اعلام کردند که به‌عنوان میراث‌خواران اتحاد شوروی ، همه‌ی معاهدات و تعهدات اتحاد مزبور را به رسـمیت شناخته و محترم می‌دارند‌ ( این قراردادها به ثبت سازمان‌ملل‌متحد نیز رسیده است ). ♈️بدین‌سان 4 کشور مزبور تنها مالک میراث اتحاد شوروی یا نیمی از دریاي مازندران ( کاسپیان ) می‌باشند و نیمی از آن برپایه‌ی دو قرارداد 1921 و 1940 متعلق به ملت و دولت ایران است. ♈️ از آن جا که نماینده‌ی ایران در این دور از گفت‌وگو‌ها با روشنی به این حقیقت اشاره کرده است ، جای امیدواری است که در احقاق حقوق تاریخ ملت ایران در دریای مازندران ( کاسپیان ) کوشش پی‌گیر به‌عمل آید. ♈️به خاطر داشته باشیم که پذیرش سهم کم‌تر از 50 درصد در دریای مازندران ( کاسپیان ) در حکم تجزیه‌ی ایران است. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

📍 سالی که یک عمر برای شما باقی خواهد ماند 🎓 دوره مدیریت راهبردی کسب‌وکار (MBA) مدرسۀ عالی کسب‌وکار ماهان 📚 دوره MBA مدرسه
📍 سالی که یک عمر برای شما باقی خواهد ماند 🎓 دوره مدیریت راهبردی کسب‌وکار (MBA) مدرسۀ عالی کسب‌وکار ماهان 📚 دوره MBA مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان، بر اساس استانداردهای جهانی طراحی و منطبق بر فضای کسب‌وکار امروز و نیاز مدیران ایرانی بومی‌سازی شده است. برخی از سرفصل‌های دوره: ➡️مهارت‌های تفکر برای مدیران ➡️رهبری اثربخش ➡️مذاکره و ارتباطات ارزش‌محور ➡️مارکتینگ و مدیریت برند ➡️استراتژی رقابتی ➡️حسابداری مدیریت ➡️تحلیل هزینه-فایده و تفکر اقتصادی ➡️تصمیم‌گیری و حل مسئله 📲 جهت دریافت مشاوره تخصصی و ثبت نام، عدد 155 را به شماره 02188401313 بفرستید.

#تبلیغات

#تبلیغات

دیزنی‌لند اسلامی شبیه همان ژاپن اسلامی حداد عادل است ✍️عبدالجواد موسوی دیزنی‌لند اسلامی. چیزی شبیه همان ژاپن اسلامی که جناب حداد عادل وعده‌اش را می‌داد یا شاید شبیه چیزی که آن ساندویچی رند اوایل انقلاب روی شیشه مغازه‌اش نوشته بود؛ کالباس اسلامی. برای آنها که نمی‌دانند، می‌گویم: انقلاب که شد و جامعه رنگ‌وبوی دینی‌اش تشدید شد، شایع شد که کالباس از گوشت خوک تهیه می‌شود، بنابراین حرام است. یک پروتئینی در تهران که خودش را در معرض ورشکستگی می‌دید، روی مقوایی نوشت: کالباس اسلامی رسید و با این‌ترفند از ضرروزیان جلوگیری کرد. البته از این اسلامی‌ها کم نداشته‌ایم؛ سینمای اسلامی، تئاتر اسلامی و حتی فوتبال اسلامی. مدتی حتی جشنواره‌ای برگزار می‌شد و به هنرپیشه‌هایی که در فیلمی نماز می‌خواندند، جایزه می‌دادند. تصورشان این بود که آن هنرپیشه در عالم واقع، همانی است که در فیلم می‌بینیم و با این‌کار می‌خواستند ترویج نمازخوانی کنند. منتهی همه آنها دولت‌شان، دولت مستعجل بود. به بهانه‌اش کنگره‌ای، همایشی، چیزی برگزار می‌شد و بودجه‌ای خرج و بعد هم نه از اسلام خبری می‌شد، نه از فرجام آن بریزوبپاش‌ها. حالا هم رئیس جدید کانون پرورش فکری، وعده دیزنی‌لند اسلامی را داده و علاوه بر این‌وعده وقتی دیده شهر بی‌کلانتر است، پیازداغش را هم اضافه کرده که: بله، دوساله می‌سازیمش. ادعاهایی که خیلی زود بروبچه‌های خبرنگار، واهی‌بودنش را برملا کردند. اول اینکه گفتند با کدام محتوا می‌خواهی چنان فیلی هوا کنی؟ با مدرسه‌ موش‌ها، کلاه قرمزی و زی‌زی‌گولو؟ و دیگر اینکه بهترین دیزنی‌لندهای جهان با کارآمدترین نیروها و بودجه‌های هنگفت، دست‌کم 8-7سالی طول کشیده تا ساخته شده‌اند آن‌وقت حضرتعالی چگونه می‌خواهی چنین ساخت‌وساز عظیمی را دوساله به‌سرانجام برسانی؟ اینکه چنین طرحی کجا و چگونه تصویب شده، بماند. اینکه هشت‌ماه از شروع‌به‌کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ساخت‌وساز این‌بنا شروع شده و کسی خبردار نشده، بماند. این اتفاقات در این‌مرز پرگهر چیز عجیبی نیست اما حالا که راز از پرده برون افتاده، جدی‌جدی کسی نمی‌خواهد کاری کند؟ کسی نمی‌خواهد ته‌وتوی ماجرا را دربیاورد؟ این‌پروژه اگر واقعا بخواهد دیزنی‌لند اسلامی ایرانی باشد، پیشاپیش معلوم است چه فاجعه‌ای خواهد بود و جز آنکه رونق مسلمانی ببرد و مایه سرافکندگی ایرانی‌ها باشد، حاصل دیگری نخواهد داشت. پس چرا کسی اقدامی نمی‌کند؟ مشکل من این نیست که چرا رئیس جوان کانون پرورش فکری چنین طرح غریبی را مطرح کرده. مشکل این است که این‌حرف‌ها هنوز هم خریدار دارد و شما هنوز هم مثل آن کالباس‌فروش می‌توانید با افزودن پسوند اسلامی، هرچیزی را به‌خورد خلق‌الله بدهید. مشکل از کسانی است که از چنین طرحی استقبال می‌کنند و با شنیدن همان یک کلمه اسلام، مشعوف می‌شوند و مدیر جوان را تشویق می‌کنند که بازهم چنین شاهکارهایی بیافریند. امیدوارم این دیزنی‌لند موردنظر رئیس کانون پرورش فکری، هیچ ربطی به اسلام و مسلمین نداشته باشد. یعنی فقط‌وفقط یک پروژه بزرگ سرگرمی باشد برای بچه‌های این مملکت که هرچه برای تفریح و سرگرمی آنان ساخته شود، بازهم کم است. امیدوارم کانونی‌ها این پسوند ایرانی اسلامی را صرفا برای پیشبرد کارشان به زبان آورده باشند. ببینید کار به کجا رسیده که حاضریم طرف از اسم اسلام برای را‌ه انداختن کارش استفاده کند، اما حقیقتا کاری به کار اسلام نداشته باشد. خدا رحمت کند سیدمرتضی آوینی را که در کتاب «آینه جادو»، پنبه چیزی به‌نام سینمای اسلامی را زد و باعث شد بساط این‌ماجرا جمع شود، وگرنه ما حالاحالاها گرفتار چیزی به‌نام سینمای اسلامی بودیم. به‌قول محمدکاظم کاظمی عزیز: هر که را شغلی است در عالم شغل بعضی‌ها مسلمانی است بعضی از دوستان بی‌هنر ما سال‌هاست که ناتوانی یا سوداهای مادی خود را در پس عنوان اسلامی پنهان می‌کنند و درحقیقت مسلمانی همان‌طور که شاعر گفته، برای آنها شغل است و اینطور که به‌نظر می‌رسد، شغل پردرآمدی هم هست. ایرادی به رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیست. ایراد اصلی به کسانی وارد است که هنوز از این حرف‌ها استقبال می‌کنند. ایراد از کسانی است که ظاهربینی و ظاهرسازی برای آنها اصل است و به‌راحتی با سلام‌وعلیک از ته‌حلق، دکمه بسته تا زیر گلو و ریش توپی، می‌توان آنها را فریفت. مادام که چنین است، باید هرروز منتظر یک پدیده جدید اسلامی باشیم. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o