Echoes
الذهاب إلى القناة على Telegram
1 085
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
-37 أيام
-2030 أيام
أرشيف المشاركات
1 085

برادرم گفت "باورم نمیشه رفته باشه" جلال پرسید "چرا باورت نمیشه؟ " برادرم گفت " چون میگفت، هیچوقت نمیره". جلال گفت"حرف باد هواست " برادرم پرسید " یعنی دروغ میگفت؟" جلال گفت "نه ، ولی حرف ها را خیلی وقت ها نمی شه عمل کرد" برادرم گفت " میگفت همیشه می مونم" جلال گفت "آدم ها عوض می شن ، حس و حالها یه جور نمیمونه " بعد گفت "وقتی یکی می گه، همیشه میمونم منظورش اینه که اگه هیچ اتفاقی نیفته و همه چی همینجور بمونه، اونم میمونه. ولی زندگی هر روز یه بازی جدیدی داره " برادرم گفت "پس آدم ها برای چی حرف میزنن ، برای چی به هم میگن ، همیشه روی من حساب کن یا من هیچوقت نمیرم یا هیچی نمی تونه ما را از هم جدا کنه" جلال گفت "برای اینکه زندگی قشنگ بشه . امید و آرزو زندگی را قشنگ می کنه" برادرم گفت " اگه این امید و آرزوهای الکی نبود ، بهتر بود" جلال گفت " اونوقت واقعیت زندگی آدم را می کشت" به جلال اشاره کردم که اینقدر تلخ حرف نزند و گفتم " اینجوریها هم نیست اون رفته یه استراحتی بکنه ، خودش هم گفت چند وقت دیگه برمی گرده " جلال گفت " ا؟؟؟... اگه گفته برمیگرده ، پس لابد برمی گرده"
#سروش_صحت
@e_choes
1 085
— تسلّای این جهان این است که رنجِ مُدام و پیوسته وجود ندارد. غمی میرود و شادیای باز زاده میشود. اینها همه در تعادلاند. این جهانْ جهانِ جبرانهاست. و حتّا اگر ارادهی ما از این جهانِ متحوّل و شدن، اندوهی ممتاز را بیرون بکشد که ما آنرا بدل به نیرویی میکنیم تا دائماً احساسش میکنیم، این انتخاب دلیلیست برای اینکه ما این رنج و اندوه را خیر میدانیم و اینبار جبران در همین رنج و اندوه است.
در هر رنجی، یا در هر احساسی، یا در هر شور و شهوتی، مرحلهای هست که به شخصیترین و بیاننشدنیترین چیز در انسان تعلّق دارد و مرحلهای هست که به هنر تعلّق دارد. امّا در مرحلهی نخست، هنر کاری با آن نمیتواند بکند. هنر فاصلهایست که زمان به رنج میدهد.
هنر فرا رفتنِ انسان از خویش است.
#آلبر_کامو
@e_choes
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
