ar
Feedback
Echoes

Echoes

الذهاب إلى القناة على Telegram

عمیق باش، اگر آهی! اینستاگرام: Instagram.com/e_choes1

إظهار المزيد
1 085
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
-37 أيام
-2030 أيام
أرشيف المشاركات
Echoes
1 085
«ممکن است آدم یک عمر زندگی کند و نفهمد که کنار دستش یک کتاب هست که کل زندگی‌اش را به سادگی یک ترانه بیان می‌کند. وقتی آدم شروع به خواندن چنین داستانی می‌کند کم‌کم خیلی چیزها یادش می‌افتد، حدس می‌زند، و آنچه تا به حال برایش گنگ و مبهم بوده روشن می‌شود.» #داستایوفسکی @e_choes

Echoes
1 085
«گاهی اوقات دلم می‌خواهد در تاریکی گم بشوم. از خودم می‌گریزم، از خودم که همیشه مایه‌ی آزار خودم بوده‌ام، از خودم که نمی‌دانم چه می‌کنم و چه می‌خواهم.» ‏ #فروغ_فرخ‌زاد @e_choes

Echoes
1 085
منتظر آمدن همه نباش یک‌نفر هیچ‌وقت نمی‌آید. #ازدمیر_آصاف @e_choes

Echoes
1 085
برايم بخوان محمّد می‌خواهم برگردم از درّه سرازير شوم روبه‌رويم مزرعه گندم باشد درختان زردآلو و گل‌های خشخاش پيرمرد شاهنامه بخواند پيرزن چراغ را از ايوان به اتاق بياورد و ما خيره به شعله‌ آرام بخنديم. #الیاس_علوی @e_choes

Echoes
1 085
به جاهایی فکر می‌کردم که باید با هم برویم جاهایِ کوچکِ گمنام. که فقط بگویم با تو آنجا رفته‌ام، باهم آنجا‌ غذا خوردیم، مست کردیم یا رقصیدیم ... #هنری_میلر @e_choes

Echoes
1 085

Echoes
1 085
«اعوذ بالنوم ‏من كل الاحزان!⁩» ‏پناه مي‌برم به خواب ‏از تمام اندوه‌ها! ‏⁧#لاادری @e_choes

Echoes
1 085
 برادرم گفت "باورم نمی‌شه رفته باشه" جلال پرسید "چرا باورت نمی‌شه؟ " برادرم گفت " چون می‌گفت، هیچوقت نمی‌ره". جلال گفت"‌حرف باد هواست " برادرم پرسید " یعنی دروغ می‌گفت؟" جلال گفت "‌نه ، ولی حرف ها را خیلی وقت ها نمی شه عمل کرد" برادرم گفت "‌ می‌گفت همیشه می مونم" جلال گفت "‌آدم ها عوض می شن ، حس و حال‌ها یه جور نمی‌مونه " بعد گفت "وقتی یکی می گه،  همیشه می‌مونم منظورش اینه که اگه هیچ اتفاقی نیفته و همه چی همینجور بمونه، اونم می‌مونه. ولی زندگی هر روز یه بازی جدیدی داره " برادرم گفت "پس آدم ها برای چی حرف می‌زنن ، برای چی به هم می‌گن ، همیشه  روی من حساب کن یا من هیچوقت نمی‌رم یا هیچی نمی تونه ما را از هم جدا کنه"  جلال گفت "برای اینکه زندگی قشنگ بشه . امید و آرزو  زندگی را قشنگ می کنه" برادرم گفت " اگه این امید و آرزوهای الکی نبود ، بهتر بود" جلال گفت " اونوقت واقعیت  زندگی آدم را می کشت"  به جلال اشاره کردم که اینقدر تلخ حرف نزند و گفتم " اینجوری‌ها هم نیست اون رفته یه استراحتی بکنه ، خودش هم گفت چند وقت دیگه برمی گرده " جلال گفت " ا؟؟؟... اگه گفته برمی‌گرده ، پس لابد برمی گرده" #سروش_صحت @e_choes

Echoes
1 085
«کجا می‌شود نشان گمشدگانی را گرفت که خودخواسته پیدا نمی‌شوند؟» #رضا_زاهد @e_choes

Echoes
1 085

Echoes
1 085
1506582616_yaghma_!خواهم_که_بر_رویت.mp32.46 MB

Echoes
1 085
Mohammadreza Shajarian (1940 - 2020) @e_choes
Mohammadreza Shajarian (1940 - 2020) @e_choes

Echoes
1 085

Echoes
1 085
— تسلّای این جهان این است که رنجِ مُدام و پیوسته وجود ندارد. غمی می‌رود و شادی‌ای باز زاده می‌شود. این‌ها همه در تعادل‌اند. این جهانْ جهانِ جبران‌هاست. و حتّا اگر اراده‌ی ما از این جهانِ متحوّل و شدن، اندوهی ممتاز را بیرون بکشد که ما آن‌را بدل به نیرویی می‌کنیم تا دائماً احساسش می‌کنیم، این انتخاب دلیلی‌ست برای این‌که ما این رنج و اندوه را خیر می‌دانیم و این‌بار جبران در همین رنج و اندوه است. در هر رنجی، یا در هر احساسی، یا در هر شور و شهوتی، مرحله‌ای هست که به شخصی‌ترین و بیان‌نشدنی‌ترین چیز در انسان تعلّق دارد و مرحله‌ای هست که به هنر تعلّق دارد. امّا در مرحله‌ی نخست، هنر کاری با آن نمی‌تواند بکند. هنر فاصله‌ای‌ست که زمان به رنج می‌دهد. هنر فرا رفتنِ انسان از خویش است. #آلبر_کامو @e_choes

Echoes
1 085

Echoes
1 085
محبوبم! دوست داشتن ِ شما، رنج واقعیت را کم میکند! #محمد_صالح_علاء @e_choes

Echoes
1 085
‏ما را نمی‌توان یافت بیرون از این دو عبرت ‏یا ناقص‌الکمالیم یا کامل‌القصوریم #بیدل_دهلوی @e_choes

Echoes
1 085
همه‌مون در آستانه ناامیدی هستیم. تنها کاری که می‌تونیم بکنیم اینه‌که به صورت‌های هم نگاه کنیم و کنار هم بمونیم. ‏ زیبایی بزرگ #پائولو_سورنتینو @e_choes