ar
Feedback
Light Workers🔆

Light Workers🔆

الذهاب إلى القناة على Telegram

چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شب‌روی کن که تا زآن ماه بی‌همتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers

إظهار المزيد
378
المشتركون
+224 ساعات
+47 أيام
+730 أيام
أرشيف المشاركات
آیا ما پدر و مادر خوبی هستیم؟!!! @lightworkers

#بریده_کتاب واقعاً دلربا بود (هرچند در این موارد دلداده هرگز شاهد عادلی نیست.) حال چگونه می‌توانستم این را به گونه‌ای بیان کنم که دقیقاً بیانگر طبیعت احساس جاذبه‌ام نسبت به او باشد. واژگانی مانند عشق، دلبستگی، شور از بس که در داستان‌های عاشقانه استفاده شده و لایه‌هایی که توسط کاربرد دیگران بر آن‌ها اعمال شده بود، فرسوده و نخ‌نما می‌نمود. در حال، زمانی که بیش از هروقت دلم میخواست زبانم اصیل، شخصی و کاملاً خصوصی باشد، از طبیعت بیان احساسم در ملأعام، منصرف شدم. آلن دو باتن جستارهایی در باب عشق @lightworkers

خیال تو چو درآید به سینه عاشق درون خانه تن پر شود چراغ حیات مولانا @lightworkers

سه‌تارِ دلبرانه @lightworkers

زندگی، يک آينه است و ما در رفتار ديگران، بازتاب کارهای خودمان را می‌بينيم @lightworkers
زندگی، يک آينه است و ما در رفتار ديگران، بازتاب کارهای خودمان را می‌بينيم @lightworkers

#بریده_کتاب واقعاً دلربا بود (هرچند در این موارد دلداده هرگز شاهد عادلی نیست.) حال چگونه می‌توانستم این را به گونه‌ای بیان کنم که دقیقاً بیانگر طبیعت احساس جاذبه‌ام نسبت به او باشد. واژگانی مانند عشق، دلبستگی، شور از بس که در داستان‌های عاشقانه استفاده شده و لایه‌هایی که توسط کاربرد دیگران بر آن‌ها اعمال شده بود، فرسوده و نخ‌نما می‌نمود. در حال، زمانی که بیش از هروقت دلم میخواست زبانم اصیل، شخصی و کاملاً خصوصی باشد، از طبیعت بیان احساسم در ملأعام، منصرف شدم. آلن دو باتن جستارهایی در باب عشق @lightworkers

بابا لنگ دراز عزیزم! بعضی آدم‌ها را نمی شود داشت... فقط می شود يک جور خاصی دوستشان داشت... بعضی آدم‌ها اصلا برای اين نيستند ک
بابا لنگ دراز عزیزم! بعضی آدم‌ها را نمی شود داشت... فقط می شود يک جور خاصی دوستشان داشت... بعضی آدم‌ها اصلا برای اين نيستند که برای تو باشند يا تو برای آن‌ها! اصلا به آخرش فکر نمی کنی، آن‌ها برای اينند که دوستشان بداری! آن هم نه دوست داشتن معمولی، نه حتی عشق، يک جور خاصی دوست داشتن که اصلا هم کم نيست... اين آدم‌ها حتی وقتی که ديگر نيستند هم در کنج دلت تا ابد يه جور خاص دوست داشته خواهند شد... #جین_وبستر @lightworkers

انسانها، از طردشدن بیشتر از مردن هراس دارند. #اریک_فروم @lightwirkers

غمین باغ ِ مرا باشد بهار ِ راستین: پاییز گه با این فصل، من سر ّ و صفای دیگری دارم من این پاییز در زندان، به یاد باغ و بستان‌ه
غمین باغ ِ مرا باشد بهار ِ راستین: پاییز گه با این فصل، من سر ّ و صفای دیگری دارم من این پاییز در زندان، به یاد باغ و بستان‌ها سرود ِ دیگر و شعر و غنای دیگری دارم هزاران را بهاران در فغان آرد، مرا پاییز که هر روز و شبش حال و هوای دیگری دارم #مهدی_اخوان_ثالث @lightworkers

به یاد #مسعود_بختیاری❤️ @lightworkers

پرسیدند چون است که گیاه خود رو باطراوت‌تر و قوی‌تر و خرم‌تر است از گیاهِ مزروع (کشت شده)؟ گفت: زیرا که گیاه مزروع را زمین، تن
پرسیدند چون است که گیاه خود رو باطراوت‌تر و قوی‌تر و خرم‌تر است از گیاهِ مزروع (کشت شده)؟ گفت: زیرا که گیاه مزروع را زمین، تنها؛ زاده است، اما گیاه خودرو را هم زاده‌است و هم دایه بوده‌است! @lightworkers

نشانه های یک رابطه ي موفق میتوانید عیب های او را نادیده بگیرید از معذرت خواهی کردن واهمه ندارید هنگام مشاجره رفتار تحقیر آمیز ندارید خاطرات خوب را باهم مرور می کنید. @lightworkers

#بریده_کتاب هیچگاه عشق را با چیز دیگری عوضی نگیر، اگر عشق واقعی باشد. وقتی می‌گویم عشق واقعی، می‌دانی منظورم چیست؟ منظورم این است که: در حضورِ آن شخص ناگهان احساس کنی خوشحالی، صرفاً از بودن با هم احساس نئشگی کنی. فقط همان حضورش چیزی را در ژرفای دلت اقناع می‌کند. چیزی در قلبت به نغمه درمی‌آید و تو به هارمونی درمی‌آیی. صرفاً خودِ حضور او کمک می‌کند تا شما با هم باشید، و آنگاه تو فردیت، تمرکز و استواری بیشتری پیدا میکنی. پس این عشق است. بلوغ اشو @lightworkers

آری آدمیان به آینه‌ها شبیهند. آینه‌ی زنگار بسته تو را کدر نشان می دهد و آینه‌ی ترک‌خورده‌ ترا شکسته، و آینه‌ی صیقلین یا مواج
آری آدمیان به آینه‌ها شبیهند. آینه‌ی زنگار بسته تو را کدر نشان می دهد و آینه‌ی ترک‌خورده‌ ترا شکسته، و آینه‌ی صیقلین یا مواج تو را صاف یا معوج و این جز آن است که تو صاف باشی یا شکسته یا کدر یا زنگار بسته. من گاهی آینه‌ی دق بوده‌ام، و گاهی به تلنگری ترک برداشته‌ام. من گاهی به کلی خُرد شده‌ام و در هزار تکه‌ی من هزار تصویر خُرد شما پیدا بود.... @lightworkers

در ژرفنای درون‌ام نی‌لبکی محزون هست هر سال پاییز که می‌آید آن‌را بر لب‌اش می‌نهد باد در هم می‌پیچد و چشم تنهایی خیس می‌شود و انتظارم فرومی‌ریزد و حیاط شعرم آکنده می‌شود از برگ درخت! #شیرکو_بیکس @lightworkers

۳۰ ویژگی که باعث می‌شوند به هم اعتماد نکنیم 1-به شخصی که به ما محبت کرده و احترام گذاشته، لطمه می‌زنیم؛ ۲-اینکه در چه جغرافیایی، چه سخنی را باید بگوییم یا نگوییم، آموزش ندیده‌ایم؛ ۳-با یک ویژگی منفی، کلیتِ یک فرد را تخطئه می‌کنیم؛ ۴-ظاهر و باطنِ ما در دوستی، بسیار فاصله دارد؛ ۵-روزی چندین بار حرفمان را تغییر می‌دهیم؛ ۶-مسئولیتِ قولی را که می‌دهیم نمی‌پذیریم؛ ۷-تا بتوانیم از گفتنِ “اشتباه کردم” فرار می‌کنیم؛ ۸-پشتِ سرِ فردی که از ما انتقادِ معقول کرده، بدگویی می‌کنیم؛ ۹-خیلی زود محبتِ دیگران را فراموش می‌کنیم؛ ۱۰-خود را ده برابرِ آنچه که هستیم نشان می‌دهیم؛ ۱۱-ناخودآگاهِ ما از فردی که موفق است، دائماً ناراحت و پریشان است؛ ۱۲-در حذفِ افرادِ توانا، بسیار کوشا هستیم؛ ۱۳-به هر موضوع ریزُ و درشت، واکنش نشان می‌دهیم؛ ۱۴-در گرفتنِ جواب، خیلی عجله داریم؛ ۱۵-بدون توجه به ظرفیت و توانایی، اکثریت می‌خواهند سلبریتی شوند؛ ۱۶-آدابِ دوستی و مراقبت از دوستی را، قبل از ده سالگی نیاموخته‌ایم؛ ۱۷-نسبت به دروغ و ابهام، سِر شده‌ایم ؛ ۱۸-متوجه نیستیم که تعداد دروغ، Peak دارد؛ ۱۹-اصولِ ساختنِ اعتماد با انسان‌های دیگر را، قبل از ده سالگی نیاموخته‌ایم؛ ۲۰- دنبالِ بُردهای کوتاه مدت هستیم؛ ۲۱-ظاهری متواضع ولی عمدتاً باطنی مغرور داریم؛ ۲۲-تفاوت های یکدیگر را به رسمیت نمی‌شناسیم؛ ۲۳-افکارِ متفاوتِ انسان‌ها را، حق آن‌ها نمی‌دانیم؛ ۲۴- بسیاری مسائل کم اهمیت، به ما برمی‌خورد و زود ناراحت می‌شویم؛ ۲۵-بیشتر دعوایی هستیم تا اهلِ تفاهم، کوتاه آمدن و خویشتن داری؛ ۲۶-تعداد افرادِ Bipolar بیشتر از آن است که تصور می‌کنیم؛ ۲۷-بسیارعطش داریم واردِ حریمِ خصوصی دیگران شویم؛ ۲۸-عمدتاً تخیلی، تحلیل می‌کنیم؛ ۲۹-چون سیگنال‌های متضاد می‌فرستیم، نمی‌توانیم اعتمادِ هم دیگر را جلب کنیم؛ ۳۰-چون از یکدیگر در امان نیستیم، نمی‌توانیم گروه، تشکیلات، حزب، بنگاه، سیستم و نظام اجتماعی درست کنیم. دکتر محمود سریع القلم @lightworkers

#بریده_کتاب بوکوفسکی در جایی نوشت که ما همه خواهیم مُرد، همهٔ ما. عجب سیرکی! همین به تنهایی باید کافی باشد تا همدیگر را دوست داشته باشیم؛ ولی این‌طور نیست. ما در برابر مسائلِ بی اهمیتِ زندگی وحشت زده و ویران می‌شویم. ما در هیچ و پوچِ زندگی غرق شده‌ایم. مارک منسن هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها @lightworkers

حافظ صبور باش که در راه عاشقی آن کس که جان نداد به جانان نمی رسد #حافظ @lightworkers

بیدار شدن با سیستم عصبی و جسمانی یا با صدای زنگ؟ وقتی خسته‌اید به رختخواب بروید و اجازه دهید صبح با سیستم عصبی و جسمانی خود از خواب برخیزید نه با صدای زنگ ساعت و یا هر صدای غیرمترقبه دیگری. 🔻در ابتدا ممکن است این چرخه ریکاوری زمان خواب کمی جنون‌آمیز باشد و ۱۰ ساعت در شبانه‌روز بخوابید، اما به مرور این زمان کاهش پیدا می‌کند. 🔻توجه داشته باشید برای جبران کمبود خواب هم زمان و هم شدت و کیفیت خواب مهم است. باید در نظر داشت که برای جبران بخشی از کسری خواب، خواب عمیق لازم است. به نظر می‌رسد در زمان خواب عمیق، مغز به بازسازی و ریکاوری خود می‌پردازد. وقتی فرد زمان بیشتری می‌خوابد، به همان میزان زمان بیشتری به مغز می‌دهد تا خود را ریکاوری و جوان‌سازی کند.وقتی فرد بدهی خواب خود را با مغز صاف کند و آن را با خواب اضافه جبران کند، به‌تدریج به الگوی مناسب و زمان ایده‌ال خواب خود دست خواهد یافت. محققان معتقدند ژن‌ها در تعیین الگوی خواب افراد موثرند و تفاوت‌های فردیِ میزان خواب در اشخاص مختلف را به اطلاعات روی ژن‌های افراد مربوط می‌دانند. 🔻نکته قابل توجه اینجاست که با توجه به این فرضیه شما نمی‌توانید خود را آموزش دهید تا زمان کمتری بخوابید چرا که میزان خواب مورد نیاز بدن شما با توجه به اطلاعات وراثتی ژن‌های بدن‌تان تعیین شده است، بنابراین با کم خوابیدن فقط خودتان را گول خواهید زد. 🔻طبق یک تحقیق علمی هر چه بیشتر خسته باشید کمتر احساس خستگی می‌کنید. یادتان باشد خواب کافی و مناسب باعث می‌شود شما احساس بهتری نسبت به خودتان و زندگی داشته باشید. در ضمن به خاطر داشته باشید که شاید با مصرف برخی مواد مانند مواد کافئین‌دار بتوانید خود را بیدار نگه دارید، اما مطمئن باشید از کارایی و عملکرد جسمی و ذهنی شما کاسته خواهد شد. 🔻بدهی خواب خود را پرداخت کنید تا به یک اَبَرانسان بدل شوید. خواب کافی ظرفیت‌های جسمانی و ذهنی شما را ارتقا می‌دهد. اختلالات خواب اثر مستقیمی بر طول عمر افراد دارند، پس آن‌ها را جدی بگیرید و در صورت بروز مشکل با پزشک متخصص مشورت کنید. @lightworkers

نه هرکه آتش بگوید، زبانش بسوزد و نه هرکه شکر گوید، دهانش شیرین شود و همچنانکه نه هر که از گنج سخن گوید گنج دار بود، نه هر که
نه هرکه آتش بگوید، زبانش بسوزد و نه هرکه شکر گوید، دهانش شیرین شود و همچنانکه نه هر که از گنج سخن گوید گنج دار بود، نه هر که گوید حقیقت چنین است و یا چنان است، او از حقیقت خبر دارد، احمق آنست که میگوید حقیقت چنین است و چنان است و اینکه میخرد (سخن او را) هزار بار احمق تر و نادان تر است! مقصود ما آن بود که هر نادانی و ناپیراسته ای سخنی چند بیاموختند و در راه خدای عزوجل دکان‌ها برساختند... انس التائبین شیخ احمد جام ژنده پیل @lightworkers