بیداری از خواب غفلت
برای بیداری از خواب غفلت چند عامل مؤثر است: ١. خواندن تشرفات محضرامام زمان ٢. فرمایشات بیدارکننده اساتیداخلاق ٣. شرح حال اولیاءخدا مدیر: @bidari1 کپی فرمایشات اساتید با ذکر نام شریفشان جایز است. کپی سایر مطالب آزاد است به نیت فرج.
إظهار المزيد📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام بیداری از خواب غفلت
تُعد قناة بیداری از خواب غفلت (@bidary1) في القطاع اللغوي Farsi لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 11 205 مشتركاً، محتلاً المرتبة 8 216 في فئة الدين والقيم الروحية والمرتبة 28 226 في منطقة إيران.
📊 مؤشرات الجمهور والحراك
منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 11 205 مشتركاً.
بحسب آخر البيانات بتاريخ 23 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار -184، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -1، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.
- حالة التحقق: غير موثّقة
- معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 3.04%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 1.18% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
- وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 341 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 132 مشاهدة.
- التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 5.
- الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل السلام, صادق, زاد, حاج, زعفری.
📝 الوصف وسياسة المحتوى
يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
“برای بیداری از خواب غفلت چند عامل مؤثر است:
١. خواندن تشرفات محضرامام زمان
٢. فرمایشات بیدارکننده اساتیداخلاق
٣. شرح حال اولیاءخدا
مدیر: @bidari1
کپی فرمایشات اساتید با ذکر نام شریفشان جایز است.
کپی سایر مطالب آزاد است به نیت فرج.”
بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 24 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الدين والقيم الروحية.
جاري تحميل البيانات...
| التاريخ | نمو المشتركين | الإشارات | القنوات | |
| 24 يونيو | 0 | |||
| 23 يونيو | +1 | |||
| 22 يونيو | 0 | |||
| 21 يونيو | 0 | |||
| 20 يونيو | +1 | |||
| 19 يونيو | 0 | |||
| 18 يونيو | 0 | |||
| 17 يونيو | +1 | |||
| 16 يونيو | 0 | |||
| 15 يونيو | +1 | |||
| 14 يونيو | 0 | |||
| 13 يونيو | 0 | |||
| 12 يونيو | 0 | |||
| 11 يونيو | 0 | |||
| 10 يونيو | 0 | |||
| 09 يونيو | 0 | |||
| 08 يونيو | 0 | |||
| 07 يونيو | 0 | |||
| 06 يونيو | 0 | |||
| 05 يونيو | 0 | |||
| 04 يونيو | 0 | |||
| 03 يونيو | 0 | |||
| 02 يونيو | 0 | |||
| 01 يونيو | 0 |
| 2 | همه به شهادت رسيدهاند
خودش مانده
و برادرش حسین علیهالسلام
و یک بیابان گرگ درنده
وقتی تنهایی برادرش را دید،
عرض کرد:
برادر
اجازه میدهی به میدان بروم؟😔
امام حسین علیهالسلام
به شدت گریه کردند
فرمود
برادر تو علمدار منی
کجا بروی؟
عرض کرد:
قَدْ ضَاقَ صَدْرِی
سینهام تنگی میکند
وَ سَئِمْتُ مِنَ الْحَیَاهِ
از این زندگی بیزارم برادر 😔
فرمود:
اگر میخواهی بروی
پس برو،
و مقداری آب برای بچهها بیاور
مشک را برداشت
نیزه در دست
حمله کرد
و خودش را به شریعه رساند
۴۰۰۰ نفر تیراندازی میکنند ...
به آب رسیده...
تشنگی دارد میکُشدش
دستها را زیر آب برد
آب را بالا آورد
نزدیک دهانش رسید
اما ...
فَذَکَرَ عَطَشَ الحُسَینِ😭
بهیاد لبهای خشک برادر افتاد
امام زمانم تشنه باشد من آب بخورم؟
فرمی الماءَ
آب را روی آب ریخت ...
جان عالم بفدای ادبت
یا بابالحوائج یا اباالفضلالعباس😭
@bidary1 | 81 |
| 3 | ◾️▫️◾️▫️◾️▫️
🏴 فضایل کمتر شنیده شده از حضرت عباس علیه السلام 🏴
1⃣ صاحب کتاب "الکبریت الاحمر" آورده است که در رویایی صادقه ، حضرت رسول صلی الله علیه و آله به حضرت عباس علیه السلام فرمودند:
✅ «خداوند چشمت را روشن گرداند ، تو باب الحوائج هستی ، از هر که خواستی شفاعت کن»
2⃣ در معالی السّبطین آمده است که امام علی علیه السلام در بستر شهادت به عباس علیه السلام فرمودند:
✅ "به زودی چشمم در قیامت به وسیله ی تو روشن خواهد شد.
📚(معالی السبطین، ج1،ص454)
3⃣ روایت شده که: «وقتی روز قیامت بر پا می شود ، پیامبر صلوات الله علیه و آله به مولا علی علیه السلام می فرمایند که به زهرا بگو ، برای شفاعت و نجات امت چه داری؟ ایشان در پاسخ می فرمایند که :
✅ "یا امیر المؤمنین ! دو دست بریده پسرم عباس برای ما در مورد شفاعت کافی ست.»
📚( معالی السبطین ، جلد 1 ، صفحه 452)
4⃣ امام سجاد علیه السلام موقع خاک سپاری بدن متلاشی ایشان فرمودند:
✅ «ای قمر بنی هاشم، پس از تو خاک بر سر دنیا، ای شهیدی که همواره در طلب ثواب بودی، درود و برکات خدا بر تو باد!
📚(حیاة الامام الحسين، ج3، ص 234)
5⃣ امام صادق علیه السلام در زیارتنامه حضرت عباس علیه السلام:
✅ «...شهادت می دهم که تو هر چه در توان داشتی، انجام دادی».
📚(بطل العلقمی، ج ٢، ص ٣١١)
6⃣ فرازی از زیارت ناحیه مقدسه امام زمان علیه السلام:
✅ «سلام بر ابوالفضل العباس پسر امیرالمؤمنین،
🔺 آن که خود را فداکارانه فدای برادر نمود؛
🔺 آن که نگهبان دین و سپاه حسین علیه السلام بود؛
🔺آن که تلاش بسیار برای آب رسانی به لب تشنگان نمود؛
🔺 آن که دو دستش در راه خدا قطع شد...»
📚بحارالانوار، ج 98، ص 317
@bidary1 | 105 |
| 4 | سلام امام زمانم🖤
چه ساعات سنگینی بر قلب سوگوارتان می گذرد و چه روضه های مجسمی ، دم به دم از پیش چشمان اشکبارتان عبور می کند و چه رجزهای آشنایی، به گوشتان می خورد ...
شما در میانه ی حماسه ایستاده اید و با ذره ذره وجود مبارکتان ادراک می کنید:
اربا اربا را!
حنجر بریده را!
بدنهای پاره پاره زیر سم ستوران را!
هلهله ی دشمن را ... و بانویی مضطر در کناره ی قتلگاه که در ذره ذره ی آن حادثه شما را می خواند ...
بانویی که بر لب ذکر فرج دارد ...
آه پدر ... چه می رود بر شما در این ساعات؟
آه پدر ... نیستم که سرسلامتی تان بدهم، برایتان آب بیاورم، دورتان بگردم ...
آه پدر ... از صبح هزار بار گفته ام:
خدایا مواظب امامم باش ...
آقاجانم...
تسلیت ...
@bidary1 | 100 |
| 5 | یکیک همهی بال و پرش کم میشد
گیسوی سیاه ، از سرش کم میشد
وقتی علی اکبر ، سوی میدان میرفت
با هر قدم عمر پدرش کم میشد
آجرکاللهیاصاحبالزمان
@bidary1 | 150 |
| 6 | #درسهای_مکتب_عاشورا
▪️یک عده شب عاشورا به وجه امام حسین علیهالسّلام نگاه کردند، اشک ریختند، اظهار محبت کردند. گفتند: آقا، دیگر ببخشید اگر قرار است ما فردا اینجا کشته شویم، زن و بچهی ما در مدینه تنها هستند، سرپرست ندارند، ما کشته شویم چه کسی به اینها رسیدگی میکند؟ شما هم که کشته میشوید، ما برای چه کشته شویم؟
هر کدام یک بهانهای آوردند.
▫️ به ظاهر هم وقتی میآید به امام میگوید من این عذر را دارم، امام میفرماید: من راضی نیستم، شما بفرمایید.
بهانهتراشی، عذر آوردن، این یکی از صفات منفی است که انسان را از چشم امام زمان ارواحنافداه میاندازد، انسان را محروم میکند.
🏴«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ» از بین مومنین، جوانمردانی هستند که پای کار امام زمانشان ایستادهاند.
🏴«مَا عَاهَدُوا اللَّهَ علیه»📚(احزاب/٢٣) وقتی عهد بستند امامشان را یاری کنند، با تمام وجود، با تمام امکانات و با تمام وجه به امام زمانشان رو میکنند.
مگر شما در همین دعای ندبه نمیگویید: «بِنَفسْی أَنت، بِنَفسی أَنت» آقا، جانم به فدایت. پدر و مادرم به فدایت. اهلم، زن و بچهام به فدایت. آبرو و مالم به فدایت.
خب اینها را فقط زبانی میگوییم تا وقتی نشستهایم و هیچ خطری ما را تهدید نمیکند و در امن و امان هستیم! همهی ما از پیشافتادگانیم. چه کسی مثل ما!
ولی وقتی «وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انْقَلَبَ عَلَىٰ وَجْهِهِ»، وقتی یکه فتنهای، یک سختی به ما میرسد، پشت میکنیم و برمیگردیم.
- نه آقا اینجا دیگر جان دادن است، ما نیستیم.
پس آن «بِأبى أنْت وَ اُمّى وَ نَفْسى»هایی که با گریه میگفتی چه بود؟!؟!
💠استاد حاج آقا زعفریزاده حفظه الله تعالی
@bidary1 | 148 |
| 7 | 🖤
جهان به پایِ ماتمِ خورشیدِ عالم،
به سوگ نشسته،
نه فقط بهرِ لبانِ تشنه،
بلکه برای "هَل مِن ناصِر یَنصُرُنی" که بی جواب ماند ...
⚠️اکنون نیز ندای « هل من ناصر ینصرنی» امام زمانمان بلند است.
چگونه پاسخ دادهایم؟!
@bidary1
●➼┅═❧═┅┅───┄ | 152 |
| 8 | 🖤امام صادق علیه السلام:
ای پسر شبیب! اگر دوست داری که با ما در درجات عالی بهشت باشی؛ محزون باش برای حزن ما و شاد باش در شادی ما؛ و بر تو باد ولایت ما که اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد؛ خداوند متعال او را با همان سنگ محشور می نماید.
📚بحار ج۹۸ ص۱۰۲
@bidary1 | 187 |
| 9 | ⚠️اگر اين ايام #ماه_محرم خداي نكرده پاي منبرها نشستيد ديديد هيچ تكان نخورديد، هيچ تغيير روحيه نداديد،
هيچ حرفها درتان اثر نكرد، خيلي متأثر باشید.
⚜حضرت استاد آیت الله ابطحی
@bidary1 | 197 |
| 10 | *همه ما آرزو داریم ای کاش در کربلا بودیم و امام حسین رو یاری می کردیم،
*در غم و اندوه شهادت امام حسین به سر و سینه می زنیم.
*مردم کوفه را نکوهش می کنیم که چرا امامشان را تنها گذاشتند.
در حالی که:
امام زمان ما ١١٨۴ سال است که تنها و غریب، آواره بیابانها هستند؟
*برایش چه کرده ایم؟*
امام زمان خودمان نیز اکنون در کربلای کره زمین ندای "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند:
آیا کسی هست مرا یاری کند؟؟؟و بارها و بارها پیغام داده اند: "واکثروا الدعا بتعجیل الفرج"
"برای فرج من دعا کنید."
ولی ما همچنان سرگرم زندگی خویش و خدای نکرده، غرق در #گناه
آیا مردمان آینده نیز ما را بخاطر اینهمه "غفلت" از اماممان نکوهش نخواهند کرد؟؟؟
@bidary1 | 1 |
| 11 | 🖤السلام علی الطفل الرضیع
ای حرمله این بچه سَرِ جنگ ندارد
شش ماهه بیشیر که شمشیر ندارد
تیری که به عباس زدی؟! وای خدایا...
شش ماهه من طاقت این تیر ندارد.
@bidary1 | 182 |
| 12 | ▪️روضه حضرت علی اصغر علیه السلام
🎤: با صدای مرحوم شیخ احمد کافی
زمان: ۴:١٢ دقیقه
@bidary1 | 172 |
| 13 | 🏴🚩
گفتیم وقت شادی و وقت عزا، حسین
تنها دلیل گریه و لبخند ما، حسین
در وقت مرگ، چهرۀ ما دیدنیتر است
از اشکهایِ شوق ملاقات با حسین
هنگام غسل دادن ما، روضهخوان بگو
عالم فدای بیکفن کربلا حسین
با گریه بر غریبی او خاکمان کنید
بر ریگهای داغ، تنش شد رها حسین
وقتی به سمت قبر سرازیر میشویم
مشکلگشای ماست در آن تنگنا حسین
نوکر به اسم و رسم خودش بیعلاقه است
بر سنگ قبر ما بنویسید یا حسین
در گیر و دار محشر و هول و هراس آن
فریاد استغاثۀ ما یکصدا، حسین
🏴🚩
@bidary1 | 189 |
| 14 | ◼️سعی کنید هر طور شده در خانهتان نام حسین علیهالسّلام را بلند کنید. ولو یک محفل کوچک برای بچهها و خانمتان بگذارید.
آنها را بنشانید، یک یا چند جمله از روی کتاب هم که شده، باز کنید و روضه بخوانید. مصائب حضرت سیدالشهدا علیهالسّلام را همینطور ساده بیان کنید. گریهشان هم نمیگیرد، بگویید: بچهها خودتان را به حالت تباکی دربیاورید. دست روی پیشانی و زانو بزنید و خودتان را تکان بدهید.
اینها روایت است که عرض میکنم. نام خودتان را در لیست ذاکرین امام حسین علیهالسّلام ثبت کنید.
🏴استاد اخلاق حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی
@bidary1 | 262 |
| 15 | 🏴 روایت امام سجاد (ع) از عاشورا
🔹قَالَ علی بن الحسین(علیهالسلام) لَا يَوْمَ كَيَوْمِ الْحُسَيْنِ (علیهالسلام) ازْدَلَفَ عَلَيْهِ ثَلَاثُونَ أَلْفَ رَجُلٍ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ كُلٌّ يَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِدَمِهِ وَ هُوَ بِاللَّهِ يُذَكِّرُهُمْ فَلَا يَتَّعِظُونَ حَتَّى قَتَلُوهُ بَغْياً وَ ظُلْماً وَ عُدْوَاناً
🔻امام زین العابدین(علیه السلام) فرمود:
▪️هیچ روزی مانند روز [شهادت] حسین نیست که سیهزار نفر علیه او جمع شدند و همه گمان میکردند از این امت هستند و همه میخواستند با ریختن خون او به خدا نزدیک شوند در حالی که حسین آنها را نصیحت میکرد، اما تاثیری نداشت تا اینکه او را از روی سرکشی و ظلم و دشمنی کشتند.
📚 امالی شیخ صدوق، ص463
@bidary1 | 259 |
| 16 | 1_27908138620.mp3 | 261 |
| 17 | سلام مولای سوگوارمان 🖤
جان عالم به فدای شال ماتم و رخت عزایتان ...
میان این همه سوگ، این همه اشک، کجای جهان خیمه ی عزا گسترده اید؟
زمزمه روضه هایتان در صحن کدام سوی زمین جاری است ؟
کی می شود که ما سوگواران منتظر، گرد شمع وجودتان ، رخصت عزاداری پیدا کنیم؟
@bidary1 | 266 |
| 18 | 1_27956410022.mp3 | 263 |
| 19 | زندگی یعنی نفس
یعنی هوا
یعنی حسین
زندگی در اصل
یعنی کربلا
یعنی حسین
@bidary1 | 285 |
| 20 | حضرت ولیعصر عجّل الله تعالی فرجه الشّریف، در زیارت ناحیۀ مقدسه خطاب به جدّ بزرگوارشان می فرمایند:
فلئن أخَّرَتنِی الدُّهور وَ عاقَنی مِمَّن نَصَرکَ المَقدور وَ لَم أَکُن لِمَن حارَبَکَ مُحارِباً وَ لِمَن نَصَبَ لَکَ العَداوَۀََ مُناصِباً فلأندُبََّکَ صَباحاً وَ مَساءً و لأبکیَّنَّ لکَ بَدَلَ الدُّموعِ دَماً حَسرَۀً عَلَیک وَ تَأسُفاً عَلی ما دَهاک وَ تَلَهُفّاً حَتَّی أَموت بِلَوعَۀِ المُصاب و غُصبه الإکتیاب.
اگر روزگاران مرا به تأخیر انداخت و تقدیر حکیمانۀ خداوند، مرا از یاری تو بازداشت و به همراهتان نبودم، تا با حق ستیزانی که با تو دشمنی کردند، مقابله و پیکار کنم، اینک هر صبح و شام، برای تو ندبه و سوگواری می نمایم و در مصیبت جانسوزت از روی حسرت و تأسف و اندوه، به جای اشک، خون گریه می کنم تا آنجا که از این سختی بلا و مصیبت و غصۀ دشوار بمیرم.
📚بحارالانوار/ ج101/ص320 | 281 |
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
