﮼طُقوس،الجَنوب.
الذهاب إلى القناة على Telegram
- أحيانًا، الغروب ليس نهاية النهار، بل دعوة لتوديع ما أثقل القلب، والاستعداد لنهارٍ جديد بروحٍ أخف.
إظهار المزيدلم يتم تحديد البلدالفئة غير محددة
374
المشتركون
-224 ساعات
+27 أيام
+230 أيام
أرشيف المشاركات
Repost from N/a
تَبادل اشتِرَاك|| @sillax07
*قَنوات مُحافظة فَقط *
https://t.me/sillax07eh
Repost from ﮼حمِيَد،الحمِࢪي .
انا نشوف من اقسى التجارب لي مُمكن تمر ع شخص هوا انه يمنع نفسه من التوصل معا الشخص لي كان يحبه أنك تكون مليان كلام بس مشعارف كيف تبي تحكيه بالذات كان الشخص هذا هوا نفسه اللي تعودت تحكيله كلشي وتقوله في أبسط التفصيل بدون متردد مكنش يمشي يومك الابيه معا بعضكم على حلوه قبل المرا وفجاءه يختفي من حياتك وتختفي ضحكتك وبسمتك وشغفك اتجه اي شي فترا من اصعب الفترات لي مُمكن تمر ع شخص .
Repost from - رُوفِي 🇵🇸.
- سأبقَى دائِمًا ذَاك الحُلم الذِي يصعُب عليكُم تفسيرُه، وتعجزُونَ عَن تحقيقِه.
Repost from أُفُقُ الطُّمَأْنِينَة
لما رجعت لنفسي عرفت إيه معنى الإنسان يكون مكتفي بنفسه ومش همه مين دخل حياته أو خرج منها. عرفت معنى راحة البال، وعرفت معنى القرب من ربنا والتعلق بيه وحده. وحرفيًا حبيت شخصيتي الجديدة اللي كنت بدور عليها بقالي شهور، والحمد لله لقيتها. اكتشفت إن السعادة مش في وجود ناس كتير حوالينا، السعادة الحقيقية إن يكون حواليك ناس قليله بس وافيين كويسين وبيتمنولك الخير وانك تكون متصالح مع نفسك، راضي عن حياتك، وقلبك متعلق بربنا قبل أي حد. لما الواحد يبطل يركز مع الناس ويركز في نفسه وأهدافه، بيلاقي راحة كان فاكر إنه مستحيل يوصلها.
بس برضو الحمد لله على كل مرحلة عدت، وعلى كل درس اتعلمته، لان لولاهم مكنتش هبقي النسخة الجديدة دي اللي أقوى، وأهدى، وأقرب لربنا من أي وقت فات..
Repost from آيَات الثمُوني .
اللي يفصل بين الغرور والself respect خيط رفيع مش الكل قادر يشوفه ، الحياة مرات تحطلك ناس في حياتك يكونوا مش من بيئتك ولا من ثوبك ، هيَ مسؤوليتك إنك تتخلص منهم ، تقديرك واحترامك لذاتك ديما حَ يجنبوك الناس الغلط والعادات الغلط ، وهذا شي هالبا ضروري لما تكون عايش بيئة سيئة زي اللي احني فيها ، في نفس الوقت عياطك للناس بِـ قداش انت مليح و راقي حَ يخلي منظرك مضحك .
Repost from ﮼سَـعد العرفِي .
اللامعرفة أصل كل ضلال، فمنها يتشكل كل شيء، وبفعلها المتكرر في كل لحظة يعاد إنتاج هذا العالم وسائر العوالم الممكنة، فهي لا تكف عن منح الوهم هيئة الحقيقة، ولا عن إلباس الباطل ثوب الواقع، وبكل إختصار، إذا كان للشر جذر تتفرع منه سائر الآفات، فاللامعرفة هي ذلك الجذر، وهي أسوأ ما يمكن أن يستقر في عقل الإنسان .
و ديما خلو في بالكم كل ما طولت معاكم القصة كل ما النهاية و العوض يكونو احلى بأضعاف
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
