ar
Feedback
طَــࢪِيـــق آࢦاثَـــــࢪ🍂

طَــࢪِيـــق آࢦاثَـــــࢪ🍂

الذهاب إلى القناة على Telegram

𓆩 𝑺𝒖𝒃𝒉𝒂𝒏 𝑴𝒂𝒏 𝒀𝒂𝒓𝒂𝒌 𝑻𝒂𝒎𝒊𝒍 𝑭𝒂𝒚𝒂𝒃𝒕𝒆𝒍𝒊𝒌 𝑳𝒊𝑻𝒂𝒔𝒕𝒂𝒒𝒊𝒎 𓆪 ✦ حِكَمٌ تُلهم ✦ نَصائحُ تُفيد ✦ وأثرٌ يبقى

إظهار المزيد
لم يتم تحديد البلدالفئة غير محددة
331
المشتركون
+5224 ساعات
+887 أيام
+8030 أيام
أرشيف المشاركات
ارجو منكم التبليغ على هذه القناه ⚠️ قناه اسرائيليه بلغوا عليها 🇮🇱 https://t.me/ESRAEELL . https://t.me/ESRAEELL

Repost from N/a
يستطيع المرء منا أن يمشي في الدنيا وحده، يُِنتج، يسعَد، يأكل ويشرب ويتسوق، يجيء ويذهب، ويموت وحده!
لكن لحظةً ونيسةً صادقة .. كفيلة أن تُحيي فيه المسرة، وتجعله يوقن أن الوحدة ستار نختبئ خلفه اضطرارًا لا طواعية؛ ما دمنا لم نعثر على ما نأنس به، أو بالأحرى يعثُر علينا.
وأعلى درجة أُنس للمرء هي أُنسه بربِّه. واللهُ حين يؤنس عبدًا يُغنيه. والعبد حين يستأنس يستغني.
فيرزقه اللّه حينها صدق الأُنس بـ غيره، ويجد في أبسط المشاعر أُنسًا، فَيأنس بكلمة، ابتسامة، صنيعة معروف. يجد في عبور الكرام أُنسًا، وفي جمع أهله أُنسًا، وفي احتضانة صديق أُنسًا، وفي لُقيا محبوبه أُنسًا.

بدي مقتنيات (هدايا مطوره ) مقابل ( تون /نجووم /usdt ) تواصل / @DDD95 @DDD95

عن عبادة بن الصامت عن النبي ﷺ قال "مَنْ شَهِدَ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، وَأَنَّ عِيسَى عَبْدُ اللَّهِ وَرَسُولُهُ وَكَلِمَتُهُ أَلْقَاهَا إِلَى مَرْيَمَ وَرُوحٌ مِنْهُ، وَالْجَنَّةُ حَقٌّ، وَالنَّارُ حَقٌّ؛ أَدْخَلَهُ اللَّهُ الْجَنَّةَ عَلَى مَا كَانَ مِنَ الْعَمَلِ."

صلاه الفجر اثابكم الله❤️

بتعدي على الواحد مننا فترات أصعب بكتير من إنه يتخيلها؛ بيحس فيها كأن العالم كله واقف ضده، وهو لوحده مش عارف يرتب أموره ولا يتصرف إزاي! بس سبحان الله، من أكتر الحاجات اللِّي بتطمن وتريح النفس، واللِّي لولاها كنا هنضيع حرفيًا، هي وجود ربنا والتسليم ليه. وجود ربنا لوحده سبب كافي علشان نطمن، سبب كافي يخلينا متأكدين إن مهما كانت المشاكل والأمور كبيرة وصعبة في عنينا، فربنا سبحانه وتعالى قادر في لمح البصر يرتبها ويحلها بطريقة عمرها ما تخطر على بالنا أصلًا فحقيقي الحمدُ لله، الحمدُ لله إنهُ الله.💚

نصيحه .

فاضل أيام قليلة... وهندخل امتحانات الثانوية العامة
ويمكن دي أول مرة في حياتي أحس بالخوف بالشكل ده خوف مش من الامتحان نفسه.. خوف إني أكون ما عملتش اللي يكفي كل يوم بسأل نفسي نفس السؤال: يا ترى تعبي ده هيكفي؟ ولا في لحظة واحدة ممكن كل حاجة تضيع؟ نفسي أفرح أهلي... نفسي أشوف الفخر في عيونهم وأحس إن كل السهر والتعب كان ليه معنى بس الحقيقة إن جوايا خوف كبير.. خوف بيخليني مخنوقه طول الوقت وبعيط أحيانًا من غير ما حد يفهم ليه المرحلة دي صعبة أوي بين حلم كبير نفسي أوصله وبين خوف أكبر إني ما أوصلش له يا رب بس لما تعدي الأيام دي... أقدر أقول إن كل الدموع والخوف كانوا بداية لفرحة كبيرة

Repost from N/a
https://t.me/fffftfhu6yg
الاسم حلو اوي معظم البوستات عن ثانويه عامه كلام حقيقي جدا التنظيم منظمه جدا اكتر بوست وصف اللي انا فيه الفتره دي حقيقي
https://t.me/fffftfhu6yg/1896
التقييم
10/10

Repost from N/a
تقييم اتشانلز ابعتوا قنواتكوا هنا
@no_1086161BOT
هبدأ الساعه 9 شرط الاشتراك ف القناه وجهوا البوست هاخد من الاحصائيات

ادخلو ي شباب قناه دينيه