جبهة الزرتشت
قناة بسيطة
208
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
+17 أيام
+130 أيام
أرشيف المشاركات
207
فایننشال تایمز: دولت ترامپ به ایران اجازه دسترسی به ۶ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی مسدود شده در قطر را میدهد تا کالاهای بشردوستانه و سایر کالاهای آمریکایی غیرتحریمی را طبق توافق ایالات متحده و ایران خریداری کند. این وجوه به صورت مرحلهای و به عنوان بخشی از بسته مشوقها برای تضمین پایبندی ایران به یادداشت تفاهم و مذاکرات هستهای آینده آزاد میشود.
207
والا تا جایی که دستش باز بود جوری دشمناشون رو با همین فرمون بگا دادن که از حرف اینکه ۲۵ سال دیگه اسراییل رو نابود میکنیم به این مرحله رسیدن که میگن دیدی سقوط نکردیم
207
Repost from پایگاه خبری انتخاب
پیام رهبر انقلاب دربارهٔ تفاهم پایان جنگ، خطاب به مردم ایران، تا ساعتی دیگر منتشر میشود
207
استعفای روبیو هم بده
هم خوبه
بدیش اینه تنها فرد عاقل از تیم ترامپ میره بیرون و در نتیجه شاهد نتایج فاجعه بار تری خواهیم بود
خوبیش اینه میتونه خودش رو از فجایعی که توسط دولت ترامپ داره صورت میگیره رها کنه و اسمش پای اینکار ها نخوره
207
Repost from ILIA HASHEMI
دو نکته را عرض میکنم و بیشتر به آن نمیپردازم تا زمان آن برسد.
۱- مجتبی خامنهای زنده است و جمهوری اسلامی عامدانه با مجموعهای از تصمیمها توانست به جامعه القا کند که او زنده نیست.
دراصل شما تصور میکنید خودتان با هوشمندی و کنار هم قرار دادن رشتهای از اتفاقات متوجه شدید او کشته شده است، اما در حقیقت، حاکمیت هر لحظه به صورت غیرمستقیم شما را به سمت این نتیجهگیری هدایت میکند.
تاکنون برایتان سوال نشده چطور سرویسهای امنیتی جهان حتی یک مرتبه به احتمال مرگ او اشاره نکردند؟ یا اگر او کشته شده بود، مگر چقدر برای جمهوری اسلامی سخت بود تا در راستای مصلحت نظام یک فایل صوتی، عیناً با صدای او بسازد و منتشر کند؟
آنها نیاز به این کار نداشتند زیرا ترجیح بر این است شایعات به حداکثر خود برسد و سپس مجتبی وارد بازی شود. علت نیاز جمهوری اسلامی به تشدید شایعات و این صبر طولانی را بعداً توضیح خواهم داد.
۲- قالیباف شخصیت اصلی مذاکرات نیست، او صرفاً مسئول موقت پروژه نجات نظام است.
تصمیمها و نوع پیشبردِ روند مذاکرات توسط اشخاصی دیگر انجام میشود که در این زمان، ریسک پذیرش پیامد عدم موفقیت این پروژه را ندارند تا بعداً به عنوان یک ننگ کنار اسم آنها قرار نگیرد، زیرا در صورت سقوط نیز به دنبال حفظ یک جایگاه در ایرانِ پس از جمهوری اسلامی هستند.
@iliaen
207
کصمغز قبل ۲۸ فوریه هم سالها وضعیت همین بود که
بعد جنگ ۱۲ روزه هم خبری از پروژه هسته ای نبود
207
موندم قالیباف و عراقچی چرا ازادی قدس رو تو شروط آتش بس نگنجانده بودن
احتمالا کم کاری کردن اینجا
207
به درستی که رقابت ایالات متحده با شوروی - که با عنوان جنگ سرد شناخته میشد - نبردی جهانی بود. جنگ سرد اساساً نبردی برای جانشینی امپراطوری از هم پاشیده اروپا به عنوان قدرت جهانی بود. اگرچه هر دو طرف قدرت نظامی عظیمی داشتند، اما ایالات متحده برتری ذاتی بر حریف خود داشت. اتحاد جماهیر شوروی هم قوی بود، اما قدرتی محصور در خشکی بود. آمریکا هم وسعتی نزدیک به شوروی داشت، اما به راحتی به اقیانوسهای جهان دسترسی داشت. شوروی نمیتوانست آمریکا را محاصره کند، در حالی که ایالات متحده به طور قطع میتوانست رقیب خود را به محاصره درآورد. و استراتژی ایالات متحده هم این بود: محاصره شوروی و از این طریق از پای در آوردن آن.
آمریکا از دماغه شمالی نروژ تا ترکیه تا جزایر آلسکا، کمربندی از کشورهای هم پیمان خود که همگی با جماهیر شوروی هم مرز بودند ایجاد کرده بود - این کمربند بعد از ۱۹۷۰ چین را هم شامل میشد.
شوروی در هر نقطهای که بندرگاهی داشت، خود را محصور در جغرافیا و نیروی دریایی ایالات متحده میدید.
https://t.me/+UYwidpkVLgs5NTg0
207
۷ دقیقه مصاحبه ونس رو ترجمه میکنه
معمار تفاهم موقت
صرفا آتش بس ۶۰ روز قراره تمدید شه
قراره
بعدشم اسراییل رو کمنگیرید
207
اول باید بگم کص ننه عرزشی
لعنت بر مصدق
لعنت بر گاندی
لعنت بر ترامپ
عمویم بایدن
زنده بریتانیا
زنده باد آمریکا
جانم فدای آمریکا
کیر تو این آب و خاک
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
