Best analytics service

Add your telegram channel for

  • get advanced analytics
  • get more advertisers
  • find out the gender of subscriber
CategoryNot specified
Channel location and language

audience statistics Surirumah

Quotes Tips . . You are AWESOME 💜 
1830
~0
~0
0
Telegram general rating
Globally
5 760 916place
of 6 595 475
115 352place
of 147 082

Subscribers gender

Find out how many male and female subscibers you have on the channel.
?%
?%

Audience language

Find out the distribution of channel subscribers by language
Russian?%English?%Arabic?%
Subscribers count
ChartTable
D
W
M
Y
help

Data loading is in progress

User lifetime on the channel

Find out how long subscribers stay on the channel.
Up to a week?%Old Timers?%Up to a month?%
Subscribers gain
ChartTable
D
W
M
Y
help

Data loading is in progress

Hourly Audience Growth

    Data loading is in progress

    Time
    Growth
    Total
    Events
    Reposts
    Mentions
    Posts
    Since the beginning of the war, more than 2000 civilians have been killed by Russian missiles, according to official data. Help us protect Ukrainians from missiles - provide max military assisstance to Ukraine #Ukraine. #StandWithUkraine
    Saat doaku dikabulkan, aku bersyukur kerana itu keinginanku. Saat doaku tidak dikabulkan, aku lebih bersyukur kerana itu keinginan Allah. Saidina Ali Abi Thalib كرم الله وجهه ~ Ayuh Solat Zuhur 💕
    1 040
    0
    SUKAR MENGAWAL MARAH . . Soalan : . Saya nak mintak nasihat Ibu sikit. Kadang-kadang saya sukar nak kawal perasaan marah bila anak-anak saya 3 & 1 thn buat perangai. Bila ada sahaja rasa marah tu kadang-kadang saya cubit dan bising pada anak-anak. Tapi lepas tu mula la perasaan bersalah pada anak yang masih kecil-kecil tu. Kesian mereka. . Jawapan Ibu: . Sayang, menjadi ibu dan bapa kepada anak-anak kecil yang aktif, sememangnya adakalanya sukar hendak mengawal perasaan. Namun, kita perlu belajar mengawal perasaan. . Kita dikurniakan sesuatu perkara itu yang nampak baik atau buruk pada mata kita itu, sebenarnya adalah untuk kita menjadi semakin baik. Dengan melatih diri menjadi sabar dengan anak-anak, kita akan menjadi seorang yang sabar. . Bila kita berdoa supaya Tuhan memberikan kepada kita kesabaran, Tuhan tidak hanya meletakkannya di dalam hati kita. Kita dididik melalui kejadian dalam hidup kita. Jika kita ingat ini, maka kita akan lebih berusaha untuk sabar. . Formulanya, bila rasa hendak marah: . 1. Tarik nafas dan bilang sampai 5. Jika masih marah bilang sampai 15. 2. Bayangkan bila anak-anak itu sudah besar dan mereka memuji bagaimana anda membesarkan mereka dgn penuh kesabaran. 3. Baca surah Al-Fatihah dan 5 ayat pertama surah TAHA. Kemudian cuba lihat the funny side of what they are doing. You will feel so bless to have them. . Marah tu memanaskan kerana ia digemburkan oleh iblis yang dibuat dpd api. Oleh itu, padamkan api itu dengan berzikir. Jika yang bukan muslim, lakukannya dengan gambaran yang menyejukan hati. Semoga Allah menguatkan iman dan kasih sayang di dalam hati kita semua. Ikuti ilmu parenting Ibu Rose di Telegram
    Show more ...
    3 804
    1
    Sayang Semua, Adakalanya kita hilang kesabaran di dalam mendidik anak-anak yang kita kasihi. Mungkin kerana kita dilanda stress yang besar atau masalah yang menghantui fikiran atau kita saja hilang kawalan. Untuk tidak memburukkan keadaan. Pertama - jika anda muslim, maka beristifarlah. - jika anda bukan muslim, bacalah doa anda. Kedua - Maafkan diri anda. Ketiga - Kuatkan kembali semangat anda dan katakan saya menjadi semakin sabar setiap hari dan saya melakukan perkara yang membantu saya bertambah sabar. Keempat - pergi cium kembali anak anda dan jika anda telah keterlaluan cara sebentar tadi, nyatakan anda minta maaf dan peluklah anak anda itu dengan penuh rasa bersyukur. Jangan pula meratap dan keterlaluan mengutuk diri. Maaf yang dipinta adalah sekadar untuk anak itu tahu anda tersilap dan anda mengaku kesilapan anda dan anda membetulkan diri anda. Dan yang penting, anak itu merasakan dia dikasihi dan dia seorang anak yang baik. People make mistake but not many people take ownership of their mistake and improve. Most will blame others and become worse every day. Salam Sayang, Ibu Rose Ikuti ilmu parenting Ibu Rose di Telegram
    Show more ...
    2 554
    2
    "Bumi Allah amatlah luas, namun suatu saat apabila takdir sudah datang, angkasapun menjadi terasa sempit" [Imam Asy-Syafie ‎رحمه الله تعالى]
    2 362
    1
    30 986
    3
    7 083
    0
    Alhamdulilah Semoga kita bersyukurlah apa yang kita miliki. Assalamualaikum para surirumah
    1 876
    1
    Perempuan Selalu Lupa Tiga Perkara.. 1) tangan adalah aurat. 2) kaki juga adalah aurat. 3) dada adalah aurat, jadi wajib melabuhkan tudung mereka menutup dada. Perempuan selalu alpa dua perkara.. 1) pandang remeh dgn aurat di pergelangan tangan. 2) tidak memakai stokin. Dan perempuan leka tentang dua perkara.. 1) aurat mereka adalah maruah mereka. 2) kecantikan bukan pada muka, tapi pada hati. Dan Perempuan seringkali lupa bahawa menutup aurat adalah UNDANG-UNDANG ALLAH, bukan manusia. "Perempuan" Dia tengah tidur, tapi malaikat tulis dosa dia. Dia tengah solat, tapi malaikat tulis juga dosa dia. Dia makan, belajar, mandi, tapi malaikat tetap juga catit dosa dia. Dia tak buat apa2 pun malaikat tetap catit dosa dia. Ehh.... apa salah dia? Ohh, rupa2 nya byk mata sdg melihat gambarnya yg tidak menutup aurat di media sosial. Walaupun hanya lengan bajunya terangkat sedikit hingga melebihi pergelangan tangannya. Setiap kali ada lelaki yg melihat, setiap kali itulah dosanya bertambah.. Dan... Perempuan jgk selalu lupa dan leka...dgn nasihat suami tentang aurat dan maruahnya...serta maruah suaminya...
    Show more ...
    1 892
    2
    Iya☝✔CARA SOLAT TARAWIH DI RUMAH :LIKE - SHARE - SAVE FOR RAMADHAN: Mak2 yg ada anak kecil dan jugak mak2 yg siangnya bekerja, malamnya jadi supermak.. jom baca cara2 nak buat solat terawih di rumah.. Solat Tarawih bererti solat dengan rasa senang dan kelapangan hati selepas solat fardhu Isya'. Mudahnya nak beribadah.. jangan sedih kalau tak dapat ikut buat terawih di masjid. ● Mungkin kita ada anak yang masih kecil, jadi agak sukar nak bawak si kecil bersama ke masjid. ● Mungkin kita ibu bekerja yg sudah seharian bekerja di pejabat dan pulang menyambung tanggungjawab di rumah pula. ● Solat Tarawih dikerjakan setelah mengerjakan sembahyang Isyak dan waktunya berpanjangan sehingga akhir malam. Jadi bolehlah ibu berehat atau menunggu si kecil tidur dahulu... sangat bersesuaian dengan diri mereka yang sudah keletihan menguruskan rumah dan keluarga. Bagi yang baru nak berjinak solat tarawih dirumah, boleh ikut cara di bawah ye: SOLAT SUNAT TERAWIH ~~~~~~~~~~~~~~~~~ ● Niatnya : أ ُصـَــلـِّــى سـُــنـَّـَــة َ الــتـَّـَــرَاو ِيـْــح ِ رَكـْــعـَــتـَــيـْــن ِ لـِــلـَّـَـه تـَــعـَــالـَــى “Sahaja aku solat sunat tarawih dua rakaat kerana Allah Ta’ala.” ● Bilangan rakaat buatlah yang termampu. Paling ringkas buat 11 rakaat, 8 terawih dan 3 witir. Lakukan setiap 2 rakaat satu salam dan seterusnya. Witir pula, 2 rakaat 1 salam dan witir 1 rakaat 1 salam. ● Apa yang wajib adalah surah al Fatihah, surah surah berikutnya adalah pilihan kita dan ia adalah sunat. ● Segala bacaan di luar solat, seperti salawat, doa dan periwayatan khalifah tidak termasuk amalan solat tarawih, tetapi hanya selingan antara solat. Tidak ada larangan untuk bersalawat atau berdoa, jika cara dan adab melakukannya baik. Dan ia tidak menjejaskan solat tarawih jika ditinggalkan. SOLAT SUNAT WITIR ~~~~~~~~~~~~~~~ Solat Witir adalah salah satu solat sunat yang sangat dituntut untuk dikerjakan. Hukum solat Witir adalah Sunnat Muakkad. Jumlah maksima solat witir itu ialah 11 rakaat (6 salam), sebaik-baiknya 3 rakaat (2 salam) dan sekurang-kurangnya satu rakaat sahaja. Jika berniat hendak melakukan qiyamullail, boleh tangguhkan solat witir selepas selesai qiyamullail tersebut kerana solat witir adalah penutup kepada solat2 sunat yang lain. ● Niat Solat Sunat Witir Dua Rakaat أصَلِّي سُنَّةَ الوِتْرِ رَكَعَتَيْنِ لِلهِ تَعالىَ "Aku solat sunnat witir dua rakaat kerana Allah Taala" ● Niat Solat Sunat Witir Satu Rakaat أصَلِّي سُنَّةَ الوِتْرِ رَكَعَةً لِلهِ تَعالىَ "Aku solat sunnat witir satu rakaat kerana Allah Taala" ● Zikir Selepas Solat Witir سُبْحَانَ اللَّهُ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ [3x] ● Doa Solat Witir "Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung dengan keredhaanMu daripada kemurkaanMu,dan aku berlindung dengan kemaafanMu daripada balasanMu, dan aku berlindung denganMu seperti pujiMu sendiri ke atas diriMu. Maka segala pujian dan sanjungan sehingga Engkau redhai.. Sangat lah mudah..tiada alasan untuk tidak dapat buat solat tarawih kerana tidak dapat ke masjid. Selepas anak-anak dah tidur dan selepas berehat, bolehlah kita mulakan. Jom sama-sama berubah kearah yang lebih baik..kalau tahun lepas langsung tak dapat buat solat tarawih, tahun ni kita usaha buat. SEMOGA BERMANFAAT... . . LIKE & SHARE & SAVE utk tatapan Sepanjang Ramadhan nnt.
    Show more ...
    4 338
    1
    Nak Hijrah? Hati kena kuat sahabat. Doa hari hari Hanya Allah tempat mengadu. Ada masa mungkin rasa tercabar dan putus asa. Tapi jangan lama lama layan perasaan. Bimbang Anda karam di lautan.
    1 022
    0
    Tazkirah-Ebit Lew Rahmat di sebalik musibah... Baru ini saya sedang parking di depan rumah ayah mertua. Tiba-tiba ada sebiji kereta depan mata saya di bawa laju-laju dan bergesel dengan kereta saya. Dia terus pergi laju-laju. Saya tengok calar dari depan sampai belakang. Terkejut juga, saya cuma doa Ya Allah pasti ada rahmatmu. Ada kebaikan nak datang ni. Rahmat Allah.. Malam yang sama sedang saya di surau. Ada sebuah kereta budak-budak muda pasang lagu kuat-kuat langgar kereta saya lagi. Bertambah colour pada kereta saya. Saya cepat-cepat solat taubat dan beri sedekah. Ya Allah maafkan saya. Salah saya. Rahmat Allah. Pasti ada rahmat ni..kebaikan nak datang.. Esok pagi semasa nak ke pejabat. Semasa di traffic light ada sebuah kereta laju meluru langgar belakang kereta saya. Sepanjang saya bawa kereta ini kali kedua orang langgar belakang kereta saya. Saya tengok boleh tahan teruk kedua-dua kereta. Saya termenung sekejap sebab bertubi-tubi pulak rasa. Terus sangka pasti ada rahmat besar Allah nak bagi.. Saya kata pada akak pakai sexy tadi. Dia panik dan cuba terangkan. Saya kata akak nak tahu yang sebenarnya? Semua yang berlaku dalam dunia ini telah ditakdirkan Allah. Hari ini dan waktu ini akak langgar belakang kereta saya. Dia terkejut. Saya senyum jer. Buat apa nak marah. Allah dah tulis.. Saya tolong dia uruskan keretanya. Lepas tu dia ambil nombor telefon saya dan tanya saya kerja apa. Saya kata saya buat training motivasi.. Esoknya dia call saya. Dia ajak ke pejabat bincang pasal kursus untuk kakitangan di tempat kerjanya. Dia antara bos utama. Ramai orang presentation. Saya salah seorang datang..saya datang seorang jer..dia tak kenal saya pun. Tak pernah langsung tahu.. Takdir Allah saya dapat 6 siri program teambuilding untuk organisasi tu. 3hari 2malam. Saya belajar satu perkara di sebalik susah dan musibah ada rahmat Allah nak bagi. Rahmat dapat buat dakwah pada sebuah pejabat yang tak pernah ambil training islamic. Sebelum ni katanya semua non muslim punya training. U paling murah dan saya terkejut bila kereta u teruk tapi u senyum dan kata ini semua takdir Allah. Siapa tahu rupanya Allah simpan kegembiraan disebalik semua kesedihan yang kita lalui. Adik beradik kita yang paling nakal akhirnya menjadi anak yang paling baik dan banyak khidmat buat ibubapanya.. Pelajar yang direndahkan dan dipandang rendah tiba-tiba jadi paling berguna buat masyarakat.. Orang yang lambat kahwin dan tiada anak akhirnya paling bahagia dan gembira sampai akhir usia.. Orang paling gengster akhirnya orang paling banyak menangis depan Allah.. Buat dakwah tapi sentiasa dihina dan direndahkan dan mungkin disalahfahami tetapi tiba-tiba menjadi orang yang kata-katanya diingati dan jadi asbab hidayah. Semua ulama yang soleh dulu pernah masuk penjara kerana kebenaran.. Kematian orang paling disayangi supaya dia diberi rehat dan Allah ingin kita belajar erti kehidupan agar menjadi lebih bermakna.. Belajarlah melihat disebalik kesusahan ini Allah sediakan rahmat yang besar.. Jika Allah ingin beri kebaikan pada seseorang,Allah mula beri musibah. Tidak ada orang akan gagal di dunia dan akhirat melainkan orang yan berputus asa dari rahmat Allah. Ubat bagi segalanya sangka baik pada Allah
    Show more ...
    184
    0
    Firman Allah: Tiap tiap yg berjiwa akan merasai mati. Dan pada hari kiamat barulah akan di sempurnakn pahalamu. Barangsiapa yg di jauhkn dari neraka dan dimasukkn ke syurga maka sungguh dia beruntung. Kehidupan dunia ini tidak lain hanyalah kesenangan yg memperdayakan. (Surah Ali-Imran:185.)
    778
    0
    "..Jika kamu bersyukur akan kurnia-Ku, pasti Aku tambah untukmu. Jika kamu ingkar, sesungguhnya azab-ku sangatlah pedih" [Surah Ibrahim 14: 7] ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ Perbanyakkan berselawat Telegram:
    786
    0

    sticker.webp

    758
    0
    Beauty is when you can appreciate yourself. Assalamualaikum Sahabat di luar sana. Hello May 🗓
    746
    1
    ۞ اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ۞ "Jumaat dinamakan sebagai 'Sayyidul Aiyam' iaitu penghulu segala hari (hari yang sebaik hari). Digalakkan perbanyak selawat pada hari Jumaat kerana selawat pada hari Jumaat akan dipersembahkan kepada Baginda Rasulullah ﷺ” [Habib Najmuddin Bin Othman Al-Khered Hafizhahullah] Muhasabah Diri dan Teruskan Berselawat
    796
    0
    "Wahai dunia, kau membawa malapetaka bagi manusia. Tiada seorang pun dari mereka yang telah memperolehi dunia, kecuali pergi pada pagi hari dan pulang pada petang hari dengan dipenuhi ketamakkan" [Imam Asy-Syafie Rahimahullah Taala] ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ Perbanyakkan berselawat Telegram:
    760
    0
    "Berapa banyak penanam buah tak merasakan ranum manis buahnya, akan tetapi anak cucunya yang menikmatinya. Begitulah Juga Perjuangan." [Habib Muhammad Rizieq Syihab] ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ Perbanyakkan berselawat Telegram:
    704
    0
    "Agama buat kehidupan di akhirat, harta buat kehidupan di dunia. Di dunia orang yang tidak berharta berasa susah hati, tetapi orang yang tidak beragama merasa lebih sengsara." [Sayyidina Abu Bakar As-Siddiq ] Assalamualaikum semua kesayangan di channel Semoga perjalanan hidup kita dipermudahkan dan hidup diberkati Allah
    742
    0
    "Jangan melihat masa lalumu, kerana engkau akan bersedih. Jangan engkau takut pada masa depan, kerana kelak engkau akan gagal. Namun tinggalkanlah rasa sedihmu dan bergembiralah, serta bertawakal kepada Tuhanmu, maka engkau akan berhasil (berjaya)" [Habib Syech Bin Abdul Qadir Assegaf] ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ Perbanyakkan berselawat Telegram:
    751
    0
    "Ilmu adalah alat, meskipun ilmu itu baik, tapi hanya alat bukan tujuan. Oleh kerananya ilmu harus diiringi adab, akhlak dan niat-niat yang soleh" [Imam Qutb Habib Abu Bakar Bin Muhammad Assegaf] ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ Perbanyakkan berselawat Telegram:
    695
    0
    Manusia Perlu zikir umpama ikan memerlukan air ,, tanpa zikir ,, Hati akan menjadi mati ,, -Ustaz Pahrol Mohd Juoi-
    839
    0
    Saat doaku dikabulkan, aku bersyukur kerana itu keinginanku. Saat doaku tidak dikabulkan, aku lebih bersyukur kerana itu keinginan Allah. Saidina Ali Abi Thalib كرم الله وجهه ~
    702
    0
    "Rasulullah Sallallahu alai'hi wassalam menyuruh kepada kita agar makan dengan tangan kanan dan dimulakan makan dengan nama Allah Subhanahu wa Taala" [Habib Ali Zaenal Abidin Bin Abu Bakar Al-Hamid] ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ Perbanyakkan berselawat Telegram:
    683
    0
    Assalamualaikum. Morning Surirumah Kesayangan
    635
    0
    "Tidak aku menemui makanan dan ubat yang lebih baik dari istighfar" [Fudhail Bin Iyadh Rahimahullah Taala] ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ Perbanyakkan berselawat Telegram:
    631
    0
    SAMBAL IKAN KERING MANGGA MUDA 🍽 Bahan-Bahan ↗Ikan kering(ikut suka) ↗Cili padi ↗Belacan(dibakar) ↗Buah Mangga muda ↗Garam ↗Gula Cara-Cara: ➡Ikan kering dicuci bersih, goreng hingga garing. Kalau ikan kering biasa, ambil isinya sahaja ➡Buang kulit mangga. Cincang / Sagat ➡Tumbuk isi ikan kering hingga halus, masukkan cili padi, belacan tumbuk hingga hancur. Masukkan mangga muda yg telah dicincang. ➡Tumbuk bersama ikan kering dan cili padi. ➡Masuk garam dan gula. Jom makan 🍽 ( kredit : Share Resipi )
    Show more ...
    650
    0
    صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَا نَبِيْ سَلاَمٌ عَلَيْكَ يَا رَسُوْل سَلاَمٌ عَلَيْكَ يَا حَبِيْبُ سَلاَمٌ عَلَيْكَ صَلَوَاتُ الله عَلَيْكَ أَشْرَقَ الْبَدْرُ عَلَيْنَا فَاخْتَفَتْ مِنْهُ الْبُدُوْرُ مِثْلَ حُسْنِكَ مَا رَأَيْنَا قَطُّ يَا وَجْهَ السُّرُوْرِ أَنْتَ شَمْسٌ أَنْتَ بَدْرٌ أَنْتَ نُوْرٌ فَوْقَ نُوْرٍ أَنْتَ إِكْسِيْرٌ وَغَالِي أَنْتَ مِصْبَاحُ الصُّدُوْرِ يَا حَبِيْبِيْ يَا مُحَمَّد يَا عَرُوْسَ الْخَافِقَيْنِ يَا مُؤَيَّدُ يَا مُمَجَّد يَا إِمَامَ الْقِبْلَتَيْنِ مَنْ رَأَى وَجْهَكَ يَسْعَد يَا كَرِيْمَ الْوَالِدَيْنِ حَوْضُكَ الصَّافِى الْمُبَرَّد وِرْدُنَا يَوْمَ النُّشُوْرِ مَا رَأَيْنَا الْعِيْسَ حَنَّتْ بِالسُّرَى إِلاَّ إِلَيْكَ وَالْغَمَامَةْ قَدْ اَظَلَّتْ وَالْمَلاَ صَلُّوْا عَلَيْكَ عَالِمُ السِّرِّ وَأَخْفَى مُسْتَجِيْبُ الدَّعَوَاتِ رَبِّ إرْحَمْنَا جَمِيْعًا بِجَمِيْعِ الصَّالِحَاتِ وَصَلاَةُ الله عَلَى أَحْمَد عَدَّ تَحْرِيْرِ السُّطُوْرِ أَحْمَدُ الْهَادِي مُحَمَّد صَاحِبُ الْوَجْهِ الْمُنِيْرِ صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
    Show more ...
    726
    0
    Info Mami Jelita Makan ikan semasa kehamilan, boleh meningkatkan perkembangan otak bayi yang sihat dalam kandungan.
    561
    0
    Iklan ⬇️ ⬇️ Skincare Serum Perkakas dapur Jangan lupa support kami 😍😘
    67
    0
    Last updated: 10.11.22
    Privacy Policy Telemetrio